travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Βίντεο 3η ημέρα
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Βίντεο δυο τελευταίες μέρες στη Γεωργία
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Βίντεο από Ερεβάν
- Κεφάλαιο 14
- Βίντεο από Αζερμπαϊτζάν
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Βίντεο από Nagorno Karabakh
- Κεφάλαιο 17
- Χάρτες διαδρομών
- Βίντεο από το Ushguli μέχρι τη Vardzia
Ναγκόρνο Καραμπάχ ή Artsakh;
Ξημέρωσε και η Πέμπτη (προτελευταία μέρα στο ταξίδι) σε αυτό το καταπληκτικό ξενοδοχείο που ονομάζεται Vallex Garden στο Στεπανακέρτ.
Σε λίγο θα πάμε να πάρουμε και ένα πρωινό το οποίο θέλω να είναι πολύ δυνατό για μένα, έτσι ώστε να με κρατήσει μέχρι αργά το μεσημέρι, γιατί δεν θέλω να χαλάσω άλλα χρήματα αρμενικά. Πολλές αγορές και πληρωμές τις κάνω με την χρεωστική μου κάρτα, αφού εδώ οι περισσότεροι δέχονται κάρτες (εκτός από τα βενζινάδικα).
Το πρόβλημα εδώ στην Αρμενία είναι ότι κάθε μέρα έχουμε πρωινό σε όλα τα ξενοδοχεία και το πρωινό επειδή ξεκινάει στις 8:00, αναγκαστικά φεύγουμε από αυτά 8:30 με 9:00. Διαφορετικά μπορεί να φεύγαμε και από τις 7:00 ή 7:30. Εγώ έτσι και αλλιώς κάθε πρωί ξυπνάω και σηκώνομαι από τις 6:00 με αποτέλεσμα να πηγαίνει τουλάχιστον μία ώρα χαμένη. Νομίζω ότι και οι υπόλοιποι ξυπνάνε νωρίς. Όμως αν έχουμε να κάνουμε δρόμο θα ήταν καλό να ξεκινούσαμε νωρίς. Βέβαια εδώ οι αποστάσεις δεν είναι πολύ μεγάλες. Όποτε έχουμε διαδρομή όλη μέρα, αυτή δεν είναι περισσότερο από 300 χιλιόμετρα και μερικές φορές είναι και λιγότερο από 200. Ο χρόνος μας ξοδεύεται στις επισκέψεις αλλά και στους κακούς δρόμους που αναγκαζόμαστε να οδηγούμε πολύ αργά. Δεν μπορώ να πω ότι αυτή η εκδρομή-ταξίδι είναι χαλαρό. Όμως μερικές φορές νιώσαμε την πίεση του χρόνου. Και βέβαια μερικές φορές, ειδικά στην αρχή, αναγκαστήκαμε να μην πάμε σε κάποια σημεία που ήταν στο πρόγραμμα.
Στεπανακέρτ:
Έχουμε φτάσει στο Σεβάν, για την τελευταία μας διανυκτέρευση στην Αρμενία και γενικότερα στο ταξίδι. Είναι Πέμπτη βράδυ.
Βρισκόμαστε σε ένα μικρό ξενοδοχείο, πολύ λίγο έξω από την πόλη, 2 χιλιόμετρα από το κέντρο, και ετοιμάζουμε τα πράγματα μας γιατί σε λίγο θα βγούμε βόλτα. Η ώρα τώρα είναι 7:30 και φτάσαμε πριν από σχεδόν μία ώρα εδώ.
Το είδαμε λοιπόν και το Ναγκόρνο Καραμπάχ, το οποίο όμως πλέον δεν ονομάζεται έτσι αλλά έχει μετονομαστεί σε Artsakh. Όταν φεύγαμε το απόγευμα μας έδωσαν μία έντυπη βίζα για να μη μας βάλουν σφραγίδα, διότι εάν υπάρχει στο διαβατήριο η σφραγίδα τους, τότε το Αζερμπαϊτζάν δεν θα μας αφήσει να μπούμε εάν θέλουμε να πάμε σε αυτή τη χώρα. Φυσικά εμείς έχουμε πάει και δεν νομίζω ότι θα χρειαστεί να ξαναπάμε. Όμως η βίζα αυτή είναι όμορφη και θα την κολλήσουμε στο διαβατήριό μας, ο καθένας τη δική του.
Να η δική μου:
Δεν μπορώ να πω ότι αυτή η περιοχή μου άρεσε, η οποία έχει 150.000 κατοίκους και έκταση 4.400 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Έχει μερικά ωραία μοναστήρια και η πρωτεύουσα, το Στεπανακέρτ, δεν μου έλεγε κάτι ιδιαίτερο. Όχι ότι είναι άσχημη πόλη, είναι καλή. Αυτό και τίποτα παραπάνω.
Σήμερα το πρωί μετά από ένα πολύ πλούσιο πρωινό πήγαμε στο αρμόδιο γραφείο για να πάρουμε την γνωστή βίζα που δίνει η μικρή αυτή αυτόνομη περιοχή της Αρμενίας, ή του Αζερμπαϊτζάν, όπως θέλετε πείτε το. Η αναμονή δεν ήταν πάνω από 20 λεπτά για όλους μας, αλλά είχαμε πάει πρώτοι από όλους, αφού πήγαμε 5 λεπτά πριν ανοίξει το γραφείο. Στην έξοδό μας από την χώρα ίσα που είδαν τα χαρτιά μας και μας άφησαν να φύγουμε, διαδικασία που δεν κράτησε πάνω από ένα λεπτό. Ενώ όταν εισήλθαμε, χθες δηλαδή, κράτησε αρκετά λεπτά. Να σημειώσω ότι για την βίζα πλήρωσε ο καθένας μας σήμερα 3.000 ντραμ, δηλαδή περίπου 6 ευρώ. Στην πρωινή βόλτα βγάλαμε φωτογραφίες με το φως του ήλιου στα ίδια μέρη που είχαμε πάει και χθες το βράδυ. Πριν φύγουμε θέλαμε πρώτα να επισκεφτούμε μερικά μνημεία τα οποία είχαμε δει είτε σε φωτογραφίες, είτε όταν μπαίναμε στην πόλη χθες και έπρεπε να πάμε με το αυτοκίνητο. Νομίζω δεν έμεινε κάτι αξιόλογο στην πόλη που δεν το είδαμε εκτός ίσως από κάποιο μουσείο.
Η σημαία τους:
Χαρακτηριστική φωτογραφία της πόλης:
Ιδιαίτερο μνημείο έξω από το Στεπανακέρτ:
Μετά βάλαμε βενζίνη μόνο που δεν έπαιρναν με κάρτα τα χρήματα και αναγκαστήκαμε να αλλάξουμε ευρώ σε ένα ανταλλακτήριο πρώτα. Στα βενζινάδικα σε όλες τις άλλες περιοχές που πήγαμε σε τούτο το ταξίδι, δέχονται παντού κάρτα αρκεί να ψάξεις λίγο.
Η απόσταση του Σεβάν από το Στεπανακέρτ είναι περίπου 270 χιλιόμετρα και ο χρόνος για να πας είναι 5 με 6 ώρες, αν δεν σταματήσεις καθόλου. Εμείς όμως σταματήσαμε σε αρκετά σημεία, κυρίως δύο μοναστήρια (Davivank, Hayravank Monasteries) με τη σχετική παράκαμψη και σε ένα φαράγγι το οποίο ήταν πραγματικά καταπληκτικό. Κρίμα που έχουν κατασκευάσει το δρόμο μέσα σε αυτό, με αποτέλεσμα να έχει χαθεί η ομορφιά του. Αλλά για μας τους τουρίστες καλό ήταν που το είδαμε και αν δεν υπήρχε ο δρόμος δεν θα το βλέπαμε.
Κρίμα!
Η λίμνη Σεβάν:
Κάπως έτσι διαφημίζουν τα ψάρια που πουλάνε στο δρόμο δίπλα στη λίμνη (που όμως δε δοκιμάσαμε):
Αυτό μόνο στις περιοχές αυτές θα το βλέπαμε!
Παρασκευή πρωί στη λίμνη Σεβάν, ο μήνας Αύγουστος, και έχει τρεις
Έφτασε και η τελευταία μέρα της εκδρομής. Είναι Παρασκευή πρωί και βρισκόμαστε στη λίμνη Σεβάν και πρέπει μέχρι το βράδυ να έχουμε φτάσει στο αεροδρόμιο της Τιφλίδας, αφού τα ξημερώματα αύριο έχουμε πτήση για Αθήνα. Χτες βράδυ αφού ξεκουραστήκαμε λίγο στο δωμάτιό μας και εγώ έκανα ένα μπάνιο, λίγο πριν τις 8:00 φύγαμε να πάμε να δούμε την πόλη Σεβάν. Το ξενοδοχείο μας είναι λίγο έξω, 2-3 χιλιόμετρα από αυτήν. Η πόλη δεν είναι για πολλά πράγματα. Μία πόλη σοβιετικού στυλ με ένα κεντρικότατο δρόμο ο οποίος έχει κυρίως μικρά μαγαζιά και ευτυχώς βρήκαμε μία πιτσαρία για να καθίσουμε να φάμε κάτι καταναλώνοντας τα τελευταία μας νομίσματα από την Αρμενία. Το φαγητό ήταν ακόμα φθηνότερο από άλλες περιοχές πιο τουριστικές που πήγαμε. Για παράδειγμα οι τηγανητές πατάτες είχαν περίπου 60 λεπτά του ευρώ, ενώ ένα κοτόπουλο με τηγανιτές πατάτες έχει λιγότερο από 3 ευρώ και το πιάτο είναι αρκετά μεγάλο. Η μεγάλη μπύρα (εδώ δεν είδα και μικρές) επίσης έχει ένα ευρώ και είκοσι λεπτά.
Από τις πιο αγαπημένες φωτογραφίες αυτού του ταξιδιού:
Να πω λίγο για τις ισοτιμίες του ευρώ με τα νομίσματα εδώ πέρα των οποίων τα ονόματα ξεχνάω πάρα πολύ εύκολα. Στην Αρμενία με ένα ευρώ παίρνουμε 550 ντραμ. Το ίδιο νόμισμα έχουν και στο Ναγκόρνο Καραμπάχ. Στην Γεωργία κατά μέσο όρο με ένα ευρώ παίρναμε 2,80 λάρι, ενώ στη ο Αζερμπαϊτζάν ισοτιμία ήταν ένα 1 ευρώ προς 1,9 μανάτ. Εκτός από το φαγητό δεν έχουμε ιδέα για τις τιμές στα άλλα είδη, εκτός από τα σουβενίρ, τα οποία δεν είναι αντίστοιχος φθηνά, ίσως επειδή πάμε και τα ψωνίζουμε από μέρη τα οποία είναι τουριστικά. Επίσης δεν είναι και πολύ φθηνά τα φρούτα, διότι αγοράζοντας αχλάδια και ροδάκινα το κόστος τους ήταν περίπου 1 ευρώ ανά κιλό. Τα ξενοδοχεία είναι από 20 μέχρι 30 ευρώ. Στο συγκεκριμένο που μένουμε σήμερα είναι 22 ευρώ και το δωμάτιο είναι ευπρεπές. Είχε και με 28 ευρώ ένα ακόμα μεγαλύτερο δωμάτιο αλλά δεν παρείχε τίποτα παραπάνω εκτός από χώρο. Εγώ δεν είχα αρμένικα χρήματα και τον πλήρωσα με 20 ευρώ συν 1100 ντραμ.
Αγαπητοί μου, κουράγιο. Το ξέρω σας κούρασα. Όχι βέβαια σαν κάποιους άλλους! Μια μέρα έμεινε και επιστρέφουμε Ελλάδα.
Ξημέρωσε και η Πέμπτη (προτελευταία μέρα στο ταξίδι) σε αυτό το καταπληκτικό ξενοδοχείο που ονομάζεται Vallex Garden στο Στεπανακέρτ.
Σε λίγο θα πάμε να πάρουμε και ένα πρωινό το οποίο θέλω να είναι πολύ δυνατό για μένα, έτσι ώστε να με κρατήσει μέχρι αργά το μεσημέρι, γιατί δεν θέλω να χαλάσω άλλα χρήματα αρμενικά. Πολλές αγορές και πληρωμές τις κάνω με την χρεωστική μου κάρτα, αφού εδώ οι περισσότεροι δέχονται κάρτες (εκτός από τα βενζινάδικα).
Το πρόβλημα εδώ στην Αρμενία είναι ότι κάθε μέρα έχουμε πρωινό σε όλα τα ξενοδοχεία και το πρωινό επειδή ξεκινάει στις 8:00, αναγκαστικά φεύγουμε από αυτά 8:30 με 9:00. Διαφορετικά μπορεί να φεύγαμε και από τις 7:00 ή 7:30. Εγώ έτσι και αλλιώς κάθε πρωί ξυπνάω και σηκώνομαι από τις 6:00 με αποτέλεσμα να πηγαίνει τουλάχιστον μία ώρα χαμένη. Νομίζω ότι και οι υπόλοιποι ξυπνάνε νωρίς. Όμως αν έχουμε να κάνουμε δρόμο θα ήταν καλό να ξεκινούσαμε νωρίς. Βέβαια εδώ οι αποστάσεις δεν είναι πολύ μεγάλες. Όποτε έχουμε διαδρομή όλη μέρα, αυτή δεν είναι περισσότερο από 300 χιλιόμετρα και μερικές φορές είναι και λιγότερο από 200. Ο χρόνος μας ξοδεύεται στις επισκέψεις αλλά και στους κακούς δρόμους που αναγκαζόμαστε να οδηγούμε πολύ αργά. Δεν μπορώ να πω ότι αυτή η εκδρομή-ταξίδι είναι χαλαρό. Όμως μερικές φορές νιώσαμε την πίεση του χρόνου. Και βέβαια μερικές φορές, ειδικά στην αρχή, αναγκαστήκαμε να μην πάμε σε κάποια σημεία που ήταν στο πρόγραμμα.
Στεπανακέρτ:

Έχουμε φτάσει στο Σεβάν, για την τελευταία μας διανυκτέρευση στην Αρμενία και γενικότερα στο ταξίδι. Είναι Πέμπτη βράδυ.
Βρισκόμαστε σε ένα μικρό ξενοδοχείο, πολύ λίγο έξω από την πόλη, 2 χιλιόμετρα από το κέντρο, και ετοιμάζουμε τα πράγματα μας γιατί σε λίγο θα βγούμε βόλτα. Η ώρα τώρα είναι 7:30 και φτάσαμε πριν από σχεδόν μία ώρα εδώ.
Το είδαμε λοιπόν και το Ναγκόρνο Καραμπάχ, το οποίο όμως πλέον δεν ονομάζεται έτσι αλλά έχει μετονομαστεί σε Artsakh. Όταν φεύγαμε το απόγευμα μας έδωσαν μία έντυπη βίζα για να μη μας βάλουν σφραγίδα, διότι εάν υπάρχει στο διαβατήριο η σφραγίδα τους, τότε το Αζερμπαϊτζάν δεν θα μας αφήσει να μπούμε εάν θέλουμε να πάμε σε αυτή τη χώρα. Φυσικά εμείς έχουμε πάει και δεν νομίζω ότι θα χρειαστεί να ξαναπάμε. Όμως η βίζα αυτή είναι όμορφη και θα την κολλήσουμε στο διαβατήριό μας, ο καθένας τη δική του.
Να η δική μου:

Δεν μπορώ να πω ότι αυτή η περιοχή μου άρεσε, η οποία έχει 150.000 κατοίκους και έκταση 4.400 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Έχει μερικά ωραία μοναστήρια και η πρωτεύουσα, το Στεπανακέρτ, δεν μου έλεγε κάτι ιδιαίτερο. Όχι ότι είναι άσχημη πόλη, είναι καλή. Αυτό και τίποτα παραπάνω.
Σήμερα το πρωί μετά από ένα πολύ πλούσιο πρωινό πήγαμε στο αρμόδιο γραφείο για να πάρουμε την γνωστή βίζα που δίνει η μικρή αυτή αυτόνομη περιοχή της Αρμενίας, ή του Αζερμπαϊτζάν, όπως θέλετε πείτε το. Η αναμονή δεν ήταν πάνω από 20 λεπτά για όλους μας, αλλά είχαμε πάει πρώτοι από όλους, αφού πήγαμε 5 λεπτά πριν ανοίξει το γραφείο. Στην έξοδό μας από την χώρα ίσα που είδαν τα χαρτιά μας και μας άφησαν να φύγουμε, διαδικασία που δεν κράτησε πάνω από ένα λεπτό. Ενώ όταν εισήλθαμε, χθες δηλαδή, κράτησε αρκετά λεπτά. Να σημειώσω ότι για την βίζα πλήρωσε ο καθένας μας σήμερα 3.000 ντραμ, δηλαδή περίπου 6 ευρώ. Στην πρωινή βόλτα βγάλαμε φωτογραφίες με το φως του ήλιου στα ίδια μέρη που είχαμε πάει και χθες το βράδυ. Πριν φύγουμε θέλαμε πρώτα να επισκεφτούμε μερικά μνημεία τα οποία είχαμε δει είτε σε φωτογραφίες, είτε όταν μπαίναμε στην πόλη χθες και έπρεπε να πάμε με το αυτοκίνητο. Νομίζω δεν έμεινε κάτι αξιόλογο στην πόλη που δεν το είδαμε εκτός ίσως από κάποιο μουσείο.

Η σημαία τους:


Χαρακτηριστική φωτογραφία της πόλης:



Ιδιαίτερο μνημείο έξω από το Στεπανακέρτ:

Μετά βάλαμε βενζίνη μόνο που δεν έπαιρναν με κάρτα τα χρήματα και αναγκαστήκαμε να αλλάξουμε ευρώ σε ένα ανταλλακτήριο πρώτα. Στα βενζινάδικα σε όλες τις άλλες περιοχές που πήγαμε σε τούτο το ταξίδι, δέχονται παντού κάρτα αρκεί να ψάξεις λίγο.
Η απόσταση του Σεβάν από το Στεπανακέρτ είναι περίπου 270 χιλιόμετρα και ο χρόνος για να πας είναι 5 με 6 ώρες, αν δεν σταματήσεις καθόλου. Εμείς όμως σταματήσαμε σε αρκετά σημεία, κυρίως δύο μοναστήρια (Davivank, Hayravank Monasteries) με τη σχετική παράκαμψη και σε ένα φαράγγι το οποίο ήταν πραγματικά καταπληκτικό. Κρίμα που έχουν κατασκευάσει το δρόμο μέσα σε αυτό, με αποτέλεσμα να έχει χαθεί η ομορφιά του. Αλλά για μας τους τουρίστες καλό ήταν που το είδαμε και αν δεν υπήρχε ο δρόμος δεν θα το βλέπαμε.


Κρίμα!




Η λίμνη Σεβάν:

Κάπως έτσι διαφημίζουν τα ψάρια που πουλάνε στο δρόμο δίπλα στη λίμνη (που όμως δε δοκιμάσαμε):

Αυτό μόνο στις περιοχές αυτές θα το βλέπαμε!

Παρασκευή πρωί στη λίμνη Σεβάν, ο μήνας Αύγουστος, και έχει τρεις
Έφτασε και η τελευταία μέρα της εκδρομής. Είναι Παρασκευή πρωί και βρισκόμαστε στη λίμνη Σεβάν και πρέπει μέχρι το βράδυ να έχουμε φτάσει στο αεροδρόμιο της Τιφλίδας, αφού τα ξημερώματα αύριο έχουμε πτήση για Αθήνα. Χτες βράδυ αφού ξεκουραστήκαμε λίγο στο δωμάτιό μας και εγώ έκανα ένα μπάνιο, λίγο πριν τις 8:00 φύγαμε να πάμε να δούμε την πόλη Σεβάν. Το ξενοδοχείο μας είναι λίγο έξω, 2-3 χιλιόμετρα από αυτήν. Η πόλη δεν είναι για πολλά πράγματα. Μία πόλη σοβιετικού στυλ με ένα κεντρικότατο δρόμο ο οποίος έχει κυρίως μικρά μαγαζιά και ευτυχώς βρήκαμε μία πιτσαρία για να καθίσουμε να φάμε κάτι καταναλώνοντας τα τελευταία μας νομίσματα από την Αρμενία. Το φαγητό ήταν ακόμα φθηνότερο από άλλες περιοχές πιο τουριστικές που πήγαμε. Για παράδειγμα οι τηγανητές πατάτες είχαν περίπου 60 λεπτά του ευρώ, ενώ ένα κοτόπουλο με τηγανιτές πατάτες έχει λιγότερο από 3 ευρώ και το πιάτο είναι αρκετά μεγάλο. Η μεγάλη μπύρα (εδώ δεν είδα και μικρές) επίσης έχει ένα ευρώ και είκοσι λεπτά.



Από τις πιο αγαπημένες φωτογραφίες αυτού του ταξιδιού:

Να πω λίγο για τις ισοτιμίες του ευρώ με τα νομίσματα εδώ πέρα των οποίων τα ονόματα ξεχνάω πάρα πολύ εύκολα. Στην Αρμενία με ένα ευρώ παίρνουμε 550 ντραμ. Το ίδιο νόμισμα έχουν και στο Ναγκόρνο Καραμπάχ. Στην Γεωργία κατά μέσο όρο με ένα ευρώ παίρναμε 2,80 λάρι, ενώ στη ο Αζερμπαϊτζάν ισοτιμία ήταν ένα 1 ευρώ προς 1,9 μανάτ. Εκτός από το φαγητό δεν έχουμε ιδέα για τις τιμές στα άλλα είδη, εκτός από τα σουβενίρ, τα οποία δεν είναι αντίστοιχος φθηνά, ίσως επειδή πάμε και τα ψωνίζουμε από μέρη τα οποία είναι τουριστικά. Επίσης δεν είναι και πολύ φθηνά τα φρούτα, διότι αγοράζοντας αχλάδια και ροδάκινα το κόστος τους ήταν περίπου 1 ευρώ ανά κιλό. Τα ξενοδοχεία είναι από 20 μέχρι 30 ευρώ. Στο συγκεκριμένο που μένουμε σήμερα είναι 22 ευρώ και το δωμάτιο είναι ευπρεπές. Είχε και με 28 ευρώ ένα ακόμα μεγαλύτερο δωμάτιο αλλά δεν παρείχε τίποτα παραπάνω εκτός από χώρο. Εγώ δεν είχα αρμένικα χρήματα και τον πλήρωσα με 20 ευρώ συν 1100 ντραμ.

Αγαπητοί μου, κουράγιο. Το ξέρω σας κούρασα. Όχι βέβαια σαν κάποιους άλλους! Μια μέρα έμεινε και επιστρέφουμε Ελλάδα.