travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Βίντεο 3η ημέρα
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Βίντεο δυο τελευταίες μέρες στη Γεωργία
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Βίντεο από Ερεβάν
- Κεφάλαιο 14
- Βίντεο από Αζερμπαϊτζάν
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Βίντεο από Nagorno Karabakh
- Κεφάλαιο 17
- Χάρτες διαδρομών
- Βίντεο από το Ushguli μέχρι τη Vardzia
Γεωργία: στα υπέροχα χωριά του Καυκάσου με τους πύργους.
Τώρα είναι πρωί και βρισκόμαστε στο πολύ ορεινό και όμορφο Ushguli, που θα θυμόμαστε για πάντα.
Μέχρι όμως να φτάσουμε εδώ χθες, περάσαμε μία μικρή περιπέτεια.
Ας ξεκινήσω όμως την χθεσινή μέρα από το πρωί που κάναμε βόλτα στο πανέμορφο Kutaisi. Είναι μία πόλη που ευτυχώς το ξενοδοχείο που μείναμε ήταν στο κέντρο της και πολύ εύκολα με τα πόδια κάναμε για μία ώρα βόλτα και είδαμε πανέμορφα κτίρια και ωραίους κήπους. Δεν μπορώ να πω ότι ήταν όλα καλά διατηρημένα, όμως ήταν πολύ ωραία κτίρια.
Μετά το Kutaisi και σύμφωνα με το πρόγραμμα έπρεπε να πάμε λίγο Ανατολικά σε δύο τρεις πόλεις και μετά να ανηφορίσουμε προς τα χωριά του Καυκάσου. Όμως αποφασίσαμε να μην πάμε σε αυτές τις πόλεις και να προχωρήσουμε προς τον Καύκασο που θα είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το πρόγραμμά μας έλεγε επ’ ακριβώς: Στη συνέχεια θα φύγουμε για να επισκεφτούμε (αλλά θα έχει λίγο τρέξιμο η μέρα γιατί είναι παράκαμψη μιας ώρας) το χωριό Katskhi (Katskhi Pillar), που βρίσκεται 62 χλμ από το Kutaisi, μια ώρα δρόμο. O πύργος Katskhi, είναι ένας μονόλιθος ασβεστόλιθου 40 μέτρων που είναι επίσης γνωστός ως "ο πυλώνας της ζωής". Μετά το Katskhi Pillar θα πάμε στην πόλη Chiatura (άλλα δέκα χλμ): Φωλιασμένο ανάμεσα σε απόκρημνες κοιλάδες και βαθιά φαράγγια βρίσκεται η μοναδική γεωργιανή πόλη εξόρυξης Chiatura. Ιδρύθηκε στα τέλη του 1800 ως μεταλλευτική αποικία. Το 1954, η σταλινική κυβέρνηση εγκατέστησε ένα σύστημα τελεφερίκ, το οποίο επίσης αναφέρεται ως "οδός σχοινιού" για να φέρει τους εργαζόμενους πιο γρήγορα στα ορυχεία, αντί να περπατούν στις τοποθεσίες στους απόκρημνους βράχους. Πάμε και στο Ambrolauri που είναι ένας μοναδικός συνδυασμός πλούσιας χλωρίδας και πανίδας, απίστευτο κλίμα, εκπληκτικό τοπίο και καθαρότερα νερά. Είναι ευρωπαϊκού στιλ, σύγχρονη και ανεπτυγμένη πόλη, διαθέτει εκτεταμένη τουριστική υποδομή και ό, τι χρειάζεστε για μια ενδιαφέρουσα και άνετη ξεκούραση. Αυτά ήταν που χάσαμε. Πιο πολύ ενδιαφέρον πρέπει να είχε η Chiatura.
Όμως αντί αυτών, στο δρόμο μας ήταν η σπηλιά του Προμηθέα και αποφασίσαμε να την επισκεφτούμε. Αν και την ακούγαμε για πρώτη φορά (μας την είπε ένας ντόπιος νεαρός που κάτι άλλο τον ρωτήσαμε) πήγαμε και δεν το μετανιώσαμε. Κάναμε μία ώρα ξενάγηση σε ένα τεράστιο σπήλαιο και μας άρεσε πάρα πολύ για τις μεγάλες του αίθουσες.
Πριν από κει επισκεφτήκαμε, αφού ήταν στο δρόμο μας και περάσαμε τυχαία, το χωριό με ιαματικά λουτρά Tskaltubo, με παλιά μεγάλα εγκαταλειμμένα κτήρια. Εκεί φαίνεται καθαρά η χλιδή στην οποία ζούσαν τα μέλη του παλιού καθεστώτος. Μέσα στο πράσινο είδαμε απίθανα κτίρια που θύμιζαν παλάτια, με κίονες και διακόσμηση, που πλέον ήταν φανερά τα σημάδια από το πέρασμα του χρόνου. Φαίνεται ότι κατοικούνται από τύπους μάλλον άστεγους, αφού ούτε παρκαρισμένα αυτοκίνητα είδαμε ούτε πολύ κόσμο να κυκλοφορεί. Σε όλο το ταξίδι μας είλκυαν αυτού του είδους τα κτίρια είτε παλιές κατοικίες είτε ξενοδοχεία. Δε μπορώ όμως να πω με βεβαιότητα ότι έστω και ένα από αυτά δεν είχε έστω και λίγους κατοίκους.
Το σύγχρονο:
Και το παλιό:
Προσέξτε τις ζωγραφιές στους τοίχους του επάνω πατώματος:
Όταν τελείωσε η ξενάγηση στο σπήλαιο, η ώρα είχε πάει 12:00 και βάλαμε στο GPS τον τελικό προορισμό μας, το Ushguli πάνω στον Καύκασο. Ο πλοηγός μας οδηγούσε από ένα δρόμο επαρχιακό και πολύ όμορφο. Η διαδρομή φαινόταν όμορφη και η συνολική απόσταση μέχρι το Ουσγκούλι από το σπήλαιο ήταν περίπου 150 χιλιόμετρα. Τα πρώτα 100 πήγαν σχετικά καλά, αν και αρκετά αργά και λόγω του κακού οδοστρώματος αλλά και λόγω των συχνών στάσεων που κάναμε για φωτογραφίες. Είχε πάει η ώρα περίπου δύο με τρεις και έμεναν τα τελευταία 50 χιλιόμετρα τα οποία ήταν όλο χωματόδρομος.
Από την αρχή που ξεκίνησε η τελευταία αυτή διαδρομή ο δρόμος δεν ήταν απλά χωμάτινος αλλά και πάρα πολύ κακός. Δυστυχώς δεν αλλάξαμε γνώμη, να γυρίσουμε πίσω, ελπίζοντας ότι θα βελτιωθεί και συνεχίσαμε. Στα πρώτα 10 με 15 χιλιόμετρα το είχαμε πάρει στο αστείο και ήμασταν πολύ χαρούμενοι που ήταν τόσο όμορφη η εκδρομή μας. Όμως μετά από λίγο καταλάβαμε ότι η κατάσταση ήταν πολύ άσχημη λόγω της μεγάλης καθυστέρησης που θα είχαμε. Ευτυχώς είχαμε χρόνο αρκετό, όμως ο δρόμος όλο και χειροτέρευε με αποτέλεσμα πολλές φορές το αυτοκίνητο να βρίσκει στις πέτρες από κάτω. Επίσης πολύ συχνά κατέβαιναν οι τρεις συνεπιβάτες μου και πήγαιναν με τα πόδια αρκετά μέτρα για να μπορέσω να προχωρήσω πάνω από τις πέτρες που προεξείχαν.Δυστυχώς είχαμε τόσο ζόρι και άγχος που δεν τραβήξαμε και τόσο πολλές φωτογραφίες.
Ο δρόμος μας:
Και εκεί μέσα στις ερημιές νάσου και ο πατερούλης στην αυλή ενός σπιτιού:
Τότε αρχίσαμε να έχουμε μεγάλη αγωνία για το αποτέλεσμα. Δηλαδή αν θα μπορέσουμε να φτάσουμε στον προορισμό μας πριν πάθει κάποια σημαντική φθορά το αυτοκίνητο. Εν τω μεταξύ ο καιρός άρχισε να χαλάει και φοβόμασταν και τη βροχή. Ορισμένες φορές έβλεπα το δρόμο μπροστά μου πόσο άσχημος ήταν και έλεγα αν είναι δυνατόν το GPS να μας οδηγεί σε τέτοιους δρόμους. Η ταχύτητα με την οποία πηγαίναμε ήταν 7 με 10 το πολύ χιλιόμετρα την ώρα και υπό άσχημες συνθήκες. Ευτυχώς για μένα το αυτοκίνητο είχε αυτόματη μετάδοση και σε αυτό δεν κουραζόμουν να αλλάζω και ταχύτητες.
Κι αυτός είναι ο δρόμος μας!
Ειδικά η Μαρ και η Ντίνα είχαν αρχίσει να ανησυχούν πάρα πολύ και να έχουν αγωνία, αλλά και εγώ και ο Γιάννης επίσης. Σε όλη αυτή τη διαδρομή συναντήσαμε μόλις τέσσερις φορές οχήματα. Τις τρεις ήταν ένα αυτοκίνητο τη φορά και την τέταρτη μια ομάδα τεσσάρων οχημάτων. Όλα αυτά όμως ήταν πολύ ψηλά αυτοκίνητα φτιαγμένα για τέτοιους δρόμους. Μόνο ένας τουρίστας Γερμανός ήταν με ένα τύπου σαν το δικό μας αλλά εκείνος είχε μέσα μόνο τη γυναίκα του, άρα λίγο βάρος και δεν καθόταν πολύ το αυτοκίνητο. Μιλήσαμε λίγο και μου φάνηκε κι αυτός λίγο απογοητευμένος από το δρόμο. Εννοείται όλα τα οχήματα που συναντήσαμε είχαν αντίθετη κατεύθυνση από τη δική μας.
Στα 8 περίπου χιλιόμετρα πριν φτάσουμε στον προορισμό μας και ενώ είχε αρχίσει να έρχεται το σκότος, έγινε ένα θαύμα: είδαμε μπροστά μας ένα μεγάλο όχημα πολύ υψηλό με μερικούς εργάτες το οποίο μόλις μας είδε έκανε στην άκρη για να περάσουμε. Εμείς προχωρούσαμε όμως πολύ αργά και μας ήρθε η ιδέα να σταματήσουμε και να τους ζητήσουμε να πάρουν τους τρεις συνεπιβάτες μου. Το κάναμε και αυτοί δέχτηκαν και ήταν σωτήριο για μας αφού τα τελευταία 7-8 χιλιόμετρα τα κάναμε σε μισή ώρα περίπου και φτάσαμε στο χωριό την ώρα που βράδιαζε. Και βέβαια άσφαλτο δεν είδαμε πουθενά αλλά ο δρόμος είχε παντού τα ίδια χάλια. Αφού και το δήθεν ξενοδοχείο μας ήταν μέσα στη λασπουριά.
Όμως ο σκοπός είχε επιτευχθεί και όλοι νιώσαμε μεγάλη ανακούφιση, αφού μόλις βάλαμε τα πράγματα μας στα δωμάτια άρχισε να βρέχει πολύ δυνατά. Εδώ που μένουμε είναι ένας ξενώνας ο οποίος τελικά δεν έχει ούτε καν φως γιατί λέει είχε διακοπή ρεύματος. Και έτσι πρέπει να ήταν. Ευτυχώς είχε ένα μεγάλο κερί για την περίσταση, με το οποίο είχαμε λίγο φως. Φάγαμε λίγο σαλάμι με τυρί και ψωμί που είχαμε μαζί μας, ήπιαμε και μία μπύρα και πέσαμε για ύπνο. Εδώ κάνει αρκετό κρύο και τώρα έξω η θερμοκρασία είναι μπορεί και 5 με 6 βαθμούς Κελσίου ενώ μέσα στο δωμάτιο δεν έχει πάνω από 20. Μου άρεσε που στο δρόμο λέγαμε ότι αν καταφέρουμε και φτάσουμε στο χωριό θα το γιορτάσουμε σε μια ταβέρνα με καλό φαΐ και πιοτό.
Σε αυτές τις περιοχές ο κάθε χωρικός έφτιαξε 3-4 δωμάτια, τα έδωσε στο Booking.com και περιμένει πελατεία. Από αγγλικά μην περιμένετε και πολλά πράγματα. Το πρωί ο Γιάννης σε τέτοια σπίτια ζητά γάλα από αγελάδα ή πρόβατο. Και φυσικά για να τους δώσει να καταλάβουν κάνει το αντίστοιχο ζώο. Και εκείνοι φυσικά του δίνουν. Τους βάζει και του το βράζουν κιόλας. Ήπια και εγώ μια δυο φορές. Εκείνο το πρωινό στο Ushguli είδαμε και την καταπληκτική εικόνα των ιδιοκτητών μας, να έχουν σφάξει μια αγελάδα και να τη γδέρνουν και να την κόβουν κομμάτια. Ο Γιάννης που σηκώθηκε νωρίτερα παρακολούθησε και τη σφαγή.
Συγγνώμη για την άγρια φωτογραφία. Όποιος θέλει ας μη την μεγεθύνει. Εγώ πάντως με τέτοιες εικόνες μεγάλωσα στο χωριό μου. Παρ' όλ' αυτά δε μου αρέσουν. Όμως εδώ δε φαίνεται αίμα και για αυτό τη βάζω.
ΚΑΥΚΑΣΟΣ!!! ΑΠΙΘΑΝΟΣ!!!!
Τώρα είναι πρωί και βρισκόμαστε στο πολύ ορεινό και όμορφο Ushguli, που θα θυμόμαστε για πάντα.
Μέχρι όμως να φτάσουμε εδώ χθες, περάσαμε μία μικρή περιπέτεια.
Ας ξεκινήσω όμως την χθεσινή μέρα από το πρωί που κάναμε βόλτα στο πανέμορφο Kutaisi. Είναι μία πόλη που ευτυχώς το ξενοδοχείο που μείναμε ήταν στο κέντρο της και πολύ εύκολα με τα πόδια κάναμε για μία ώρα βόλτα και είδαμε πανέμορφα κτίρια και ωραίους κήπους. Δεν μπορώ να πω ότι ήταν όλα καλά διατηρημένα, όμως ήταν πολύ ωραία κτίρια.








Μετά το Kutaisi και σύμφωνα με το πρόγραμμα έπρεπε να πάμε λίγο Ανατολικά σε δύο τρεις πόλεις και μετά να ανηφορίσουμε προς τα χωριά του Καυκάσου. Όμως αποφασίσαμε να μην πάμε σε αυτές τις πόλεις και να προχωρήσουμε προς τον Καύκασο που θα είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το πρόγραμμά μας έλεγε επ’ ακριβώς: Στη συνέχεια θα φύγουμε για να επισκεφτούμε (αλλά θα έχει λίγο τρέξιμο η μέρα γιατί είναι παράκαμψη μιας ώρας) το χωριό Katskhi (Katskhi Pillar), που βρίσκεται 62 χλμ από το Kutaisi, μια ώρα δρόμο. O πύργος Katskhi, είναι ένας μονόλιθος ασβεστόλιθου 40 μέτρων που είναι επίσης γνωστός ως "ο πυλώνας της ζωής". Μετά το Katskhi Pillar θα πάμε στην πόλη Chiatura (άλλα δέκα χλμ): Φωλιασμένο ανάμεσα σε απόκρημνες κοιλάδες και βαθιά φαράγγια βρίσκεται η μοναδική γεωργιανή πόλη εξόρυξης Chiatura. Ιδρύθηκε στα τέλη του 1800 ως μεταλλευτική αποικία. Το 1954, η σταλινική κυβέρνηση εγκατέστησε ένα σύστημα τελεφερίκ, το οποίο επίσης αναφέρεται ως "οδός σχοινιού" για να φέρει τους εργαζόμενους πιο γρήγορα στα ορυχεία, αντί να περπατούν στις τοποθεσίες στους απόκρημνους βράχους. Πάμε και στο Ambrolauri που είναι ένας μοναδικός συνδυασμός πλούσιας χλωρίδας και πανίδας, απίστευτο κλίμα, εκπληκτικό τοπίο και καθαρότερα νερά. Είναι ευρωπαϊκού στιλ, σύγχρονη και ανεπτυγμένη πόλη, διαθέτει εκτεταμένη τουριστική υποδομή και ό, τι χρειάζεστε για μια ενδιαφέρουσα και άνετη ξεκούραση. Αυτά ήταν που χάσαμε. Πιο πολύ ενδιαφέρον πρέπει να είχε η Chiatura.
Όμως αντί αυτών, στο δρόμο μας ήταν η σπηλιά του Προμηθέα και αποφασίσαμε να την επισκεφτούμε. Αν και την ακούγαμε για πρώτη φορά (μας την είπε ένας ντόπιος νεαρός που κάτι άλλο τον ρωτήσαμε) πήγαμε και δεν το μετανιώσαμε. Κάναμε μία ώρα ξενάγηση σε ένα τεράστιο σπήλαιο και μας άρεσε πάρα πολύ για τις μεγάλες του αίθουσες.


Πριν από κει επισκεφτήκαμε, αφού ήταν στο δρόμο μας και περάσαμε τυχαία, το χωριό με ιαματικά λουτρά Tskaltubo, με παλιά μεγάλα εγκαταλειμμένα κτήρια. Εκεί φαίνεται καθαρά η χλιδή στην οποία ζούσαν τα μέλη του παλιού καθεστώτος. Μέσα στο πράσινο είδαμε απίθανα κτίρια που θύμιζαν παλάτια, με κίονες και διακόσμηση, που πλέον ήταν φανερά τα σημάδια από το πέρασμα του χρόνου. Φαίνεται ότι κατοικούνται από τύπους μάλλον άστεγους, αφού ούτε παρκαρισμένα αυτοκίνητα είδαμε ούτε πολύ κόσμο να κυκλοφορεί. Σε όλο το ταξίδι μας είλκυαν αυτού του είδους τα κτίρια είτε παλιές κατοικίες είτε ξενοδοχεία. Δε μπορώ όμως να πω με βεβαιότητα ότι έστω και ένα από αυτά δεν είχε έστω και λίγους κατοίκους.
Το σύγχρονο:

Και το παλιό:

Προσέξτε τις ζωγραφιές στους τοίχους του επάνω πατώματος:


Όταν τελείωσε η ξενάγηση στο σπήλαιο, η ώρα είχε πάει 12:00 και βάλαμε στο GPS τον τελικό προορισμό μας, το Ushguli πάνω στον Καύκασο. Ο πλοηγός μας οδηγούσε από ένα δρόμο επαρχιακό και πολύ όμορφο. Η διαδρομή φαινόταν όμορφη και η συνολική απόσταση μέχρι το Ουσγκούλι από το σπήλαιο ήταν περίπου 150 χιλιόμετρα. Τα πρώτα 100 πήγαν σχετικά καλά, αν και αρκετά αργά και λόγω του κακού οδοστρώματος αλλά και λόγω των συχνών στάσεων που κάναμε για φωτογραφίες. Είχε πάει η ώρα περίπου δύο με τρεις και έμεναν τα τελευταία 50 χιλιόμετρα τα οποία ήταν όλο χωματόδρομος.







Από την αρχή που ξεκίνησε η τελευταία αυτή διαδρομή ο δρόμος δεν ήταν απλά χωμάτινος αλλά και πάρα πολύ κακός. Δυστυχώς δεν αλλάξαμε γνώμη, να γυρίσουμε πίσω, ελπίζοντας ότι θα βελτιωθεί και συνεχίσαμε. Στα πρώτα 10 με 15 χιλιόμετρα το είχαμε πάρει στο αστείο και ήμασταν πολύ χαρούμενοι που ήταν τόσο όμορφη η εκδρομή μας. Όμως μετά από λίγο καταλάβαμε ότι η κατάσταση ήταν πολύ άσχημη λόγω της μεγάλης καθυστέρησης που θα είχαμε. Ευτυχώς είχαμε χρόνο αρκετό, όμως ο δρόμος όλο και χειροτέρευε με αποτέλεσμα πολλές φορές το αυτοκίνητο να βρίσκει στις πέτρες από κάτω. Επίσης πολύ συχνά κατέβαιναν οι τρεις συνεπιβάτες μου και πήγαιναν με τα πόδια αρκετά μέτρα για να μπορέσω να προχωρήσω πάνω από τις πέτρες που προεξείχαν.Δυστυχώς είχαμε τόσο ζόρι και άγχος που δεν τραβήξαμε και τόσο πολλές φωτογραφίες.
Ο δρόμος μας:


Και εκεί μέσα στις ερημιές νάσου και ο πατερούλης στην αυλή ενός σπιτιού:

Τότε αρχίσαμε να έχουμε μεγάλη αγωνία για το αποτέλεσμα. Δηλαδή αν θα μπορέσουμε να φτάσουμε στον προορισμό μας πριν πάθει κάποια σημαντική φθορά το αυτοκίνητο. Εν τω μεταξύ ο καιρός άρχισε να χαλάει και φοβόμασταν και τη βροχή. Ορισμένες φορές έβλεπα το δρόμο μπροστά μου πόσο άσχημος ήταν και έλεγα αν είναι δυνατόν το GPS να μας οδηγεί σε τέτοιους δρόμους. Η ταχύτητα με την οποία πηγαίναμε ήταν 7 με 10 το πολύ χιλιόμετρα την ώρα και υπό άσχημες συνθήκες. Ευτυχώς για μένα το αυτοκίνητο είχε αυτόματη μετάδοση και σε αυτό δεν κουραζόμουν να αλλάζω και ταχύτητες.

Κι αυτός είναι ο δρόμος μας!

Ειδικά η Μαρ και η Ντίνα είχαν αρχίσει να ανησυχούν πάρα πολύ και να έχουν αγωνία, αλλά και εγώ και ο Γιάννης επίσης. Σε όλη αυτή τη διαδρομή συναντήσαμε μόλις τέσσερις φορές οχήματα. Τις τρεις ήταν ένα αυτοκίνητο τη φορά και την τέταρτη μια ομάδα τεσσάρων οχημάτων. Όλα αυτά όμως ήταν πολύ ψηλά αυτοκίνητα φτιαγμένα για τέτοιους δρόμους. Μόνο ένας τουρίστας Γερμανός ήταν με ένα τύπου σαν το δικό μας αλλά εκείνος είχε μέσα μόνο τη γυναίκα του, άρα λίγο βάρος και δεν καθόταν πολύ το αυτοκίνητο. Μιλήσαμε λίγο και μου φάνηκε κι αυτός λίγο απογοητευμένος από το δρόμο. Εννοείται όλα τα οχήματα που συναντήσαμε είχαν αντίθετη κατεύθυνση από τη δική μας.


Στα 8 περίπου χιλιόμετρα πριν φτάσουμε στον προορισμό μας και ενώ είχε αρχίσει να έρχεται το σκότος, έγινε ένα θαύμα: είδαμε μπροστά μας ένα μεγάλο όχημα πολύ υψηλό με μερικούς εργάτες το οποίο μόλις μας είδε έκανε στην άκρη για να περάσουμε. Εμείς προχωρούσαμε όμως πολύ αργά και μας ήρθε η ιδέα να σταματήσουμε και να τους ζητήσουμε να πάρουν τους τρεις συνεπιβάτες μου. Το κάναμε και αυτοί δέχτηκαν και ήταν σωτήριο για μας αφού τα τελευταία 7-8 χιλιόμετρα τα κάναμε σε μισή ώρα περίπου και φτάσαμε στο χωριό την ώρα που βράδιαζε. Και βέβαια άσφαλτο δεν είδαμε πουθενά αλλά ο δρόμος είχε παντού τα ίδια χάλια. Αφού και το δήθεν ξενοδοχείο μας ήταν μέσα στη λασπουριά.
Όμως ο σκοπός είχε επιτευχθεί και όλοι νιώσαμε μεγάλη ανακούφιση, αφού μόλις βάλαμε τα πράγματα μας στα δωμάτια άρχισε να βρέχει πολύ δυνατά. Εδώ που μένουμε είναι ένας ξενώνας ο οποίος τελικά δεν έχει ούτε καν φως γιατί λέει είχε διακοπή ρεύματος. Και έτσι πρέπει να ήταν. Ευτυχώς είχε ένα μεγάλο κερί για την περίσταση, με το οποίο είχαμε λίγο φως. Φάγαμε λίγο σαλάμι με τυρί και ψωμί που είχαμε μαζί μας, ήπιαμε και μία μπύρα και πέσαμε για ύπνο. Εδώ κάνει αρκετό κρύο και τώρα έξω η θερμοκρασία είναι μπορεί και 5 με 6 βαθμούς Κελσίου ενώ μέσα στο δωμάτιο δεν έχει πάνω από 20. Μου άρεσε που στο δρόμο λέγαμε ότι αν καταφέρουμε και φτάσουμε στο χωριό θα το γιορτάσουμε σε μια ταβέρνα με καλό φαΐ και πιοτό.



Σε αυτές τις περιοχές ο κάθε χωρικός έφτιαξε 3-4 δωμάτια, τα έδωσε στο Booking.com και περιμένει πελατεία. Από αγγλικά μην περιμένετε και πολλά πράγματα. Το πρωί ο Γιάννης σε τέτοια σπίτια ζητά γάλα από αγελάδα ή πρόβατο. Και φυσικά για να τους δώσει να καταλάβουν κάνει το αντίστοιχο ζώο. Και εκείνοι φυσικά του δίνουν. Τους βάζει και του το βράζουν κιόλας. Ήπια και εγώ μια δυο φορές. Εκείνο το πρωινό στο Ushguli είδαμε και την καταπληκτική εικόνα των ιδιοκτητών μας, να έχουν σφάξει μια αγελάδα και να τη γδέρνουν και να την κόβουν κομμάτια. Ο Γιάννης που σηκώθηκε νωρίτερα παρακολούθησε και τη σφαγή.
Συγγνώμη για την άγρια φωτογραφία. Όποιος θέλει ας μη την μεγεθύνει. Εγώ πάντως με τέτοιες εικόνες μεγάλωσα στο χωριό μου. Παρ' όλ' αυτά δε μου αρέσουν. Όμως εδώ δε φαίνεται αίμα και για αυτό τη βάζω.


ΚΑΥΚΑΣΟΣ!!! ΑΠΙΘΑΝΟΣ!!!!
