travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Βίντεο 3η ημέρα
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Βίντεο δυο τελευταίες μέρες στη Γεωργία
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Βίντεο από Ερεβάν
- Κεφάλαιο 14
- Βίντεο από Αζερμπαϊτζάν
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Βίντεο από Nagorno Karabakh
- Κεφάλαιο 17
- Χάρτες διαδρομών
- Βίντεο από το Ushguli μέχρι τη Vardzia
Βάρτζια και Αρμενία
Κυριακή πρωί, 29/7/2018, και βρισκόμαστε στην πρωτεύουσα της Αρμενίας το Ερεβάν και στο ξενοδοχείο μας.
Λίγο πριν ξεκινήσουμε την σημερινή εκδρομή μας θα περιγράψω τη χθεσινή μέρα. Είχαμε μείνει προχθές το βράδυ στην περιοχή της Vardzia που βρίσκεται στην νότια Γεωργία και κοντά στα σύνορα με την Αρμενία. Όμως εκεί, χθες το πρωί όταν σηκώθηκα, διαπίστωσα ότι είχα πρόβλημα με τον δεξιό μηνίσκο στο πόδι μου. Με πιάνει μερικές φορές και έχω πρόβλημα στο περπάτημα. Δυστυχώς ήδη πέρασαν 24 ώρες και το πρόβλημα δε διορθώθηκε. Με πονάει αρκετά και περπατάω με δυσκολία. Πρέπει να δω τα μέρη που πηγαίνουμε όμως και προχωρώ, ενώ πονάω πάρα πολύ. Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορώ να ισιώσω το πόδι μου χωρίς να πονάω. Έχει σπάσει από παλιά ο μηνίσκος σε κομμάτια (κανονικά έπρεπε να κάνω αρθροσκόπηση για να το διορθώσω, αλλά το αποφεύγω) και κάποιο από αυτά μπαίνει ανάμεσα στα κόκαλα και ενοχλεί την κίνηση. Μέχρι να φύγει αυτό το κομμάτι του μηνίσκου, έχω πρόβλημα. Φεύγει βέβαια, αλλά μετά από μερικά λεπτά ή ώρες ή και μέρες. Τέλος πάντων.
Ευτυχώς μπορώ και οδηγώ χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα. Έτσι φύγαμε από το ξενοδοχείο που μέναμε, το οποίο ήταν ένα πολύ όμορφο Gust House, με πέτρες χτισμένο. Βρισκόταν δίπλα σε μία πολύ μικρή αλλά ειδυλλιακή λιμνούλα. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να το απολαύσω το πρωινό που ήταν και πολύ όμορφο. Με κάθε δυσκολία κατάφερα και μάζεψα τα πράγματά μας για να ξεκινήσει η μέρα μας περίπου στις 8:00 το πρωί.
Το ξενοδοχείο μας:
Αρχικά πήγαμε και είδαμε ένα κάστρο (Khertvisi Fortress) που βρισκόταν λίγο πριν, όπως ερχόμασταν στο ξενοδοχείο μας και σε απόσταση 16 χιλιόμετρα από την Βάρτζια. Όμως ήταν νωρίς και ήταν κλειστά και η υπόλοιπη παρέα μου που ανέβηκε δεν μπόρεσε να το επισκεφτεί. Εγώ έμεινα κάτω λόγω του ποδιού μου και τράβηξα μερικές φωτογραφίας.
Φύγαμε από εκεί για να πάμε να δούμε τις σπηλιές της Βάρτζια. Γενικά πριν πάμε εκεί το ψάξαμε λίγο στην περιοχή και είδαμε ωραία φύση και ένα μικρό μοναστήρι γυναικών του οποίου το όνομα δεν θυμάμαι.
Επιστρέψαμε για να δούμε τις σπηλιές. Αυτές κατασκευάστηκαν επί σειρά ετών από το 1000 πΧ μέχρι το 1000 μΧ. Η ώρα ήταν λίγο πριν τις 10 αλλά έπρεπε να περιμένουμε ως τις 10 που άνοιγε ο χώρος αυτός. Πληρώσαμε ένα φθηνό εισιτήριο με τιμή στα 7 λάρι δηλαδή ούτε δυόμιση ευρώ και με ένα μικρό πουλμανάκι ανεβήκαμε μέχρι την είσοδο (ευτυχώς για μένα).
Μετά εγώ με χίλια βάσανα άρχισα να προχωρώ για να διασχίσω το χώρο εκεί και να δω τα πολύ ενδιαφέροντα κατασκευάσματα. Θέλω να πω ότι ήταν πολύ όμορφα γενικά η περιοχή και οι σπηλιές είχαν αρκετό ενδιαφέρον. Αν και γενικά ήταν σχεδόν όλες ίδιες, η περιήγηση κράτησε λίγο πάνω από μία ώρα γιατί ο χώρος είναι τεράστιος και στο περπάτημα με βοηθούσε και η Ντίνα. Ευτυχώς είχε κάποιες κουπαστές για να στηρίζομαι όταν είχε σκαλιά. Όμως όταν τελείωσε η βόλτα εκεί το πόδι μου είχε πρηστεί για τα καλά.
Μετά την επίσκεψή μας πήραμε το αυτοκίνητο για να βρούμε τα σύνορα με την Αρμενία. Όμως η περιοχή δεν έχει καλή σήμανση και έτσι κάναμε λίγα χιλιόμετρα παραπάνω μέχρι να βρούμε τον σωστό δρόμο. Ως συνήθως σε αυτή την περιοχή του κόσμου, πρόβλημα είχε και το GPS τόσο του Google όσο και εκείνο που έχει το κινητό μου. Τελικά ρωτήσαμε αστυνομικούς που βρήκαμε, αλλά ούτε και οι άνθρωποι αυτοί ήξεραν να μας βοηθήσουν. Χρησιμοποιήσαμε λίγο και την λογική και έτσι βρήκαμε το δρόμο μας.
Η διαδρομή μέχρι τα σύνορα ήταν πολύ καλή αλλά όχι τόσο καλός ο δρόμος (συνηθισμένο αυτό). Μάλιστα σε μία στροφή ένας οδηγός από απέναντι που έκανε προσπέραση σε ένα φορτηγό, λίγο έλειψε να έχουμε κάποιο ατύχημα. Αναγκάστηκα και μπήκα στο χωράφι δίπλα στο δρόμο. Ευτυχώς δεν υπήρχε κάποιο χαντάκι. Γενικά εδώ έχουμε πει ότι η οδήγηση είναι πολύ επικίνδυνη, γιατί οι οδηγοί είναι πολύ απρόσεκτοι και πιστεύουν ότι ο άλλος οδηγός θα κάνει στην άκρη ώστε να του δώσει προτεραιότητα, Αυτό κάνω και εγώ γιατί δεν γίνεται διαφορετικά.
Και εδώ μαζεύουν καβαλίνες για το χειμώνα:
Στα σύνορα που φτάσαμε το μεσημέρι, ίσως η ώρα ήταν μία, οι διατυπώσεις ήταν λίγο πολύπλοκες και χρονοβόρες, αλλά όχι τόσο δύσκολες για να καταφέρουμε να περάσουμε. Απλά δείξαμε πολλές φορές τα διαβατήριά μας και τα χαρτιά του αυτοκινήτου. Αναγκαστήκαμε και αγοράσαμε και μία μικρή ασφάλεια για το αυτοκίνητο, για τις μέρες που θα βρισκόμαστε στην Αρμενία. Ευτυχώς εδώ όλα είναι φθηνά και έτσι δεν είχαμε κάποιο πρόβλημα. Η όλη διαδικασία κράτησε λιγότερο από μία ώρα. Οι Αρμένιοι φάνηκαν λίγο ψίρες. Όταν μετά από μέρες μπαίναμε ξανά στην Γεωργία, τα πράγματα ήταν σαφώς καλύτερα και απλούστερα, και από τις δυο πλευρές.
Αυτές τις σωλήνες τις βλέπαμε συνέχεια, ιδιαίτερα στα χωριά. Περνά νερό ή φυσικό αέριο:
Από την στιγμή που μπήκαμε στην Αρμενία το τοπίο άλλαξε τελείως. Πρώτον, δεν υπήρχαν καθόλου δέντρα πλέον και η ατμόσφαιρα ήταν γεμάτη σκόνη από το ερημικό τοπίο. Δεύτερον, τα χωριά ήταν πιο φτωχικά, όμως το καλό ήταν ότι οι δρόμοι ήταν καλύτεροι από της Γεωργίας. Στη διαδρομή μας επισκεφθήκαμε την μεγάλη πόλη Γκιουρμί (Gyurmi) για λίγη ώρα ώστε να βγάλουμε μερικές φωτογραφίες, μόνο από την κεντρική πλατεία που είχε λίγο ενδιαφέρον. Συνεχίσαμε κατευθείαν για το Ερεβάν διότι αν και είχαμε σκοπό να επισκεφτούμε κάποια σημεία ακόμα πιο νοτιοδυτικά της Αρμενίας και κοντά στα σύνορα με την Τουρκία φοβηθήκαμε ότι ίσως μας έπαιρνε πολύ χρόνο και γι αυτό τα παραλείψαμε. Ήθελα να επισκεφτώ την περιοχή Kharkov και από εκεί να δω τις εκκλησιές της περιοχής Ani, που βρίσκονται στην Τουρκία. Ίσως καλύτερα που δεν πήγαμε γιατί έμαθα ότι η περιοχή είναι στρατιωτική και δεν μπαίνεις. Μου φαίνεται για να δω τις εκκλησιές του Ani πρέπει να κάνω όλο το ταξίδι μέχρι εκεί μέσω Τουρκίας.
Από τη διαδρομή προς το Ερεβάν:
Το ξενοδοχείο μας βρίσκεται στο κέντρο της πόλης του Ερεβάν, πιο κέντρο δεν γίνεται. Αλλά είναι πολύ μικρό, όμως πολύ καθαρό. Όταν φτάσαμε εδώ η ώρα ήταν επτά το απόγευμα και αφού μετά κόπων και βασάνων (λόγω του ποδιού μου) κουβάλησα κάποια πράγματα στο δωμάτιο και τα υπόλοιπα η Ντίνα. Ξεκουράστηκα λίγο και κάναμε και ένα μπάνιο.
Όπως στην Γεωργία έτσι και εδώ έχω αγοράσει μία κάρτα SIM με 5 ευρώ και έχω τηλέφωνα να κάνω και μέσα στη Γεωργία αλλά νομίζω και προς το εξωτερικό συν 2 Gigabyte internet. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μόνο στην Ελλάδα είναι τόσο δύσκολη η πρόσβαση στο internet και τόσο ακριβή. Εδώ βέβαια για να σου δώσουν την κάρτα sim τους δίνεις διαβατήριο το στέλνουν online σε κάποια υπηρεσία και παίρνουν το Okay για να σου δώσουν την κάρτα.
Τελικά στις 9 το βράδυ ξεκινήσαμε οι τέσσερις της παρέας για να κάνουμε τη βόλτα μας εδώ στο Ερεβάν. Το ξενοδοχείο μας βρίσκεται 100 μέτρα από την όπερα όπου πήγαμε και μετά προχωρήσαμε προς την πλατεία Δημοκρατίας.
Στο δρόμο βρήκαμε ένα εστιατόριο, που εκ των υστέρων αντιληφθήκαμε ότι ήταν γερμανικής κουζίνας, και παραγγείλαμε να φάμε. Εγώ έφαγα ένα κρεατικό όπως και οι άλλοι της παρέας, όμως ο Γιάννης επειδή το δικό του είχε λίγο πιπέρι δεν το δοκίμασε και άρχισε να γκρινιάζει. Θα έμενε νηστικός.
Όπως καθόμασταν και τρώγαμε δεν άργησε να έρθει στην παρέα μας ένας άντρας και μία κοπέλα. Αυτοί οι δύο είναι συνεργάτες της αδερφής του Γιάννη σε τουριστικά επαγγέλματα και ο Γιάννης του είχε τηλεφωνήσει νωρίτερα από το ξενοδοχείο και ο άνθρωπος ήρθε να μας συναντήσει. Έχουν τουριστικό γραφείο εδώ στην Αρμενία. Χθες το βράδυ αυτοί άρχισαν να μας λένε για τις υπόλοιπες μέρες μας στην Αρμενία που είναι 5-6 και να μας τις τροποποιούν ώστε να περάσουμε και καλύτερα και να δούμε πιο αξιόλογα πράγματα. Έτσι σήμερα κανόνισαν και θα πάμε με το πρακτορείο τους σε κάποια χωριά και μάλιστα με δικό τους αυτοκίνητο. Αύριο θα κάνουμε το ίδιο και κανόνισε να πάμε στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ. Εγώ βέβαια ακύρωσα ένα ξενοδοχείο και θα πρέπει να ακυρώσω άλλο ένα στη λίμνη Σεβάν.
Πιστεύω ότι έτσι η εκδρομή μας θα γίνει καλύτερη, αν και όταν ανακατεύεται το πρόγραμμα εμένα αυτό δεν μου αρέσει. Ο άνθρωπος χθες φάνηκε τόσο ευγενικός και μας πλήρωσε όλα τα έξοδα του φαγητού και φοβάμαι θα πληρώσει και όλα αυτά τα οποία θα κάνουμε μαζί από τώρα και στο εξής.
Τέλος πάντων θα ακολουθήσουμε το πρόγραμμα και ό,τι γίνει. Έτσι κι αλλιώς σίγουρα θα είναι καλύτερα, αν και δεν θα δούμε τόσο πολλά πράγματα όσα είχα προγραμματίσει. Το σίγουρο είναι ότι εμείς δεν θα πηγαίναμε στον θύλακα του Ναγκόρνο-Καραμπάχ. Ενώ τώρα θα πάμε (ελπίζω) και αυτό είναι το σημαντικότερο.
Χθες στην βόλτα που κάναμε για φαγητό είδαμε ότι η πόλη εδώ (βέβαια ήταν Σάββατο) είναι πολύ ζωντανή και μέχρι τις 1:00 το βράδυ που γυρίσαμε στο ξενοδοχείο, κόσμος πολύς τριγυρνούσε στους δρόμους και στις πλατείες. Σε λίγο θα πάμε για πρωινό εδώ στο ξενοδοχείο, όλα τα ξενοδοχεία στην Αρμενία έχουν πρωινό, και είναι και αρκετά φθηνά. Βέβαια ετούτο που μένουμε νομίζω είναι το ακριβότερο από όλα επειδή βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, αλλά το κόστος του δεν ξεπερνάει τα 36 ευρώ.
Κυριακή πρωί, 29/7/2018, και βρισκόμαστε στην πρωτεύουσα της Αρμενίας το Ερεβάν και στο ξενοδοχείο μας.
Λίγο πριν ξεκινήσουμε την σημερινή εκδρομή μας θα περιγράψω τη χθεσινή μέρα. Είχαμε μείνει προχθές το βράδυ στην περιοχή της Vardzia που βρίσκεται στην νότια Γεωργία και κοντά στα σύνορα με την Αρμενία. Όμως εκεί, χθες το πρωί όταν σηκώθηκα, διαπίστωσα ότι είχα πρόβλημα με τον δεξιό μηνίσκο στο πόδι μου. Με πιάνει μερικές φορές και έχω πρόβλημα στο περπάτημα. Δυστυχώς ήδη πέρασαν 24 ώρες και το πρόβλημα δε διορθώθηκε. Με πονάει αρκετά και περπατάω με δυσκολία. Πρέπει να δω τα μέρη που πηγαίνουμε όμως και προχωρώ, ενώ πονάω πάρα πολύ. Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορώ να ισιώσω το πόδι μου χωρίς να πονάω. Έχει σπάσει από παλιά ο μηνίσκος σε κομμάτια (κανονικά έπρεπε να κάνω αρθροσκόπηση για να το διορθώσω, αλλά το αποφεύγω) και κάποιο από αυτά μπαίνει ανάμεσα στα κόκαλα και ενοχλεί την κίνηση. Μέχρι να φύγει αυτό το κομμάτι του μηνίσκου, έχω πρόβλημα. Φεύγει βέβαια, αλλά μετά από μερικά λεπτά ή ώρες ή και μέρες. Τέλος πάντων.
Ευτυχώς μπορώ και οδηγώ χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα. Έτσι φύγαμε από το ξενοδοχείο που μέναμε, το οποίο ήταν ένα πολύ όμορφο Gust House, με πέτρες χτισμένο. Βρισκόταν δίπλα σε μία πολύ μικρή αλλά ειδυλλιακή λιμνούλα. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να το απολαύσω το πρωινό που ήταν και πολύ όμορφο. Με κάθε δυσκολία κατάφερα και μάζεψα τα πράγματά μας για να ξεκινήσει η μέρα μας περίπου στις 8:00 το πρωί.

Το ξενοδοχείο μας:

Αρχικά πήγαμε και είδαμε ένα κάστρο (Khertvisi Fortress) που βρισκόταν λίγο πριν, όπως ερχόμασταν στο ξενοδοχείο μας και σε απόσταση 16 χιλιόμετρα από την Βάρτζια. Όμως ήταν νωρίς και ήταν κλειστά και η υπόλοιπη παρέα μου που ανέβηκε δεν μπόρεσε να το επισκεφτεί. Εγώ έμεινα κάτω λόγω του ποδιού μου και τράβηξα μερικές φωτογραφίας.

Φύγαμε από εκεί για να πάμε να δούμε τις σπηλιές της Βάρτζια. Γενικά πριν πάμε εκεί το ψάξαμε λίγο στην περιοχή και είδαμε ωραία φύση και ένα μικρό μοναστήρι γυναικών του οποίου το όνομα δεν θυμάμαι.



Επιστρέψαμε για να δούμε τις σπηλιές. Αυτές κατασκευάστηκαν επί σειρά ετών από το 1000 πΧ μέχρι το 1000 μΧ. Η ώρα ήταν λίγο πριν τις 10 αλλά έπρεπε να περιμένουμε ως τις 10 που άνοιγε ο χώρος αυτός. Πληρώσαμε ένα φθηνό εισιτήριο με τιμή στα 7 λάρι δηλαδή ούτε δυόμιση ευρώ και με ένα μικρό πουλμανάκι ανεβήκαμε μέχρι την είσοδο (ευτυχώς για μένα).


Μετά εγώ με χίλια βάσανα άρχισα να προχωρώ για να διασχίσω το χώρο εκεί και να δω τα πολύ ενδιαφέροντα κατασκευάσματα. Θέλω να πω ότι ήταν πολύ όμορφα γενικά η περιοχή και οι σπηλιές είχαν αρκετό ενδιαφέρον. Αν και γενικά ήταν σχεδόν όλες ίδιες, η περιήγηση κράτησε λίγο πάνω από μία ώρα γιατί ο χώρος είναι τεράστιος και στο περπάτημα με βοηθούσε και η Ντίνα. Ευτυχώς είχε κάποιες κουπαστές για να στηρίζομαι όταν είχε σκαλιά. Όμως όταν τελείωσε η βόλτα εκεί το πόδι μου είχε πρηστεί για τα καλά.



Μετά την επίσκεψή μας πήραμε το αυτοκίνητο για να βρούμε τα σύνορα με την Αρμενία. Όμως η περιοχή δεν έχει καλή σήμανση και έτσι κάναμε λίγα χιλιόμετρα παραπάνω μέχρι να βρούμε τον σωστό δρόμο. Ως συνήθως σε αυτή την περιοχή του κόσμου, πρόβλημα είχε και το GPS τόσο του Google όσο και εκείνο που έχει το κινητό μου. Τελικά ρωτήσαμε αστυνομικούς που βρήκαμε, αλλά ούτε και οι άνθρωποι αυτοί ήξεραν να μας βοηθήσουν. Χρησιμοποιήσαμε λίγο και την λογική και έτσι βρήκαμε το δρόμο μας.
Η διαδρομή μέχρι τα σύνορα ήταν πολύ καλή αλλά όχι τόσο καλός ο δρόμος (συνηθισμένο αυτό). Μάλιστα σε μία στροφή ένας οδηγός από απέναντι που έκανε προσπέραση σε ένα φορτηγό, λίγο έλειψε να έχουμε κάποιο ατύχημα. Αναγκάστηκα και μπήκα στο χωράφι δίπλα στο δρόμο. Ευτυχώς δεν υπήρχε κάποιο χαντάκι. Γενικά εδώ έχουμε πει ότι η οδήγηση είναι πολύ επικίνδυνη, γιατί οι οδηγοί είναι πολύ απρόσεκτοι και πιστεύουν ότι ο άλλος οδηγός θα κάνει στην άκρη ώστε να του δώσει προτεραιότητα, Αυτό κάνω και εγώ γιατί δεν γίνεται διαφορετικά.

Και εδώ μαζεύουν καβαλίνες για το χειμώνα:

Στα σύνορα που φτάσαμε το μεσημέρι, ίσως η ώρα ήταν μία, οι διατυπώσεις ήταν λίγο πολύπλοκες και χρονοβόρες, αλλά όχι τόσο δύσκολες για να καταφέρουμε να περάσουμε. Απλά δείξαμε πολλές φορές τα διαβατήριά μας και τα χαρτιά του αυτοκινήτου. Αναγκαστήκαμε και αγοράσαμε και μία μικρή ασφάλεια για το αυτοκίνητο, για τις μέρες που θα βρισκόμαστε στην Αρμενία. Ευτυχώς εδώ όλα είναι φθηνά και έτσι δεν είχαμε κάποιο πρόβλημα. Η όλη διαδικασία κράτησε λιγότερο από μία ώρα. Οι Αρμένιοι φάνηκαν λίγο ψίρες. Όταν μετά από μέρες μπαίναμε ξανά στην Γεωργία, τα πράγματα ήταν σαφώς καλύτερα και απλούστερα, και από τις δυο πλευρές.
Αυτές τις σωλήνες τις βλέπαμε συνέχεια, ιδιαίτερα στα χωριά. Περνά νερό ή φυσικό αέριο:


Από την στιγμή που μπήκαμε στην Αρμενία το τοπίο άλλαξε τελείως. Πρώτον, δεν υπήρχαν καθόλου δέντρα πλέον και η ατμόσφαιρα ήταν γεμάτη σκόνη από το ερημικό τοπίο. Δεύτερον, τα χωριά ήταν πιο φτωχικά, όμως το καλό ήταν ότι οι δρόμοι ήταν καλύτεροι από της Γεωργίας. Στη διαδρομή μας επισκεφθήκαμε την μεγάλη πόλη Γκιουρμί (Gyurmi) για λίγη ώρα ώστε να βγάλουμε μερικές φωτογραφίες, μόνο από την κεντρική πλατεία που είχε λίγο ενδιαφέρον. Συνεχίσαμε κατευθείαν για το Ερεβάν διότι αν και είχαμε σκοπό να επισκεφτούμε κάποια σημεία ακόμα πιο νοτιοδυτικά της Αρμενίας και κοντά στα σύνορα με την Τουρκία φοβηθήκαμε ότι ίσως μας έπαιρνε πολύ χρόνο και γι αυτό τα παραλείψαμε. Ήθελα να επισκεφτώ την περιοχή Kharkov και από εκεί να δω τις εκκλησιές της περιοχής Ani, που βρίσκονται στην Τουρκία. Ίσως καλύτερα που δεν πήγαμε γιατί έμαθα ότι η περιοχή είναι στρατιωτική και δεν μπαίνεις. Μου φαίνεται για να δω τις εκκλησιές του Ani πρέπει να κάνω όλο το ταξίδι μέχρι εκεί μέσω Τουρκίας.



Από τη διαδρομή προς το Ερεβάν:

Το ξενοδοχείο μας βρίσκεται στο κέντρο της πόλης του Ερεβάν, πιο κέντρο δεν γίνεται. Αλλά είναι πολύ μικρό, όμως πολύ καθαρό. Όταν φτάσαμε εδώ η ώρα ήταν επτά το απόγευμα και αφού μετά κόπων και βασάνων (λόγω του ποδιού μου) κουβάλησα κάποια πράγματα στο δωμάτιο και τα υπόλοιπα η Ντίνα. Ξεκουράστηκα λίγο και κάναμε και ένα μπάνιο.
Όπως στην Γεωργία έτσι και εδώ έχω αγοράσει μία κάρτα SIM με 5 ευρώ και έχω τηλέφωνα να κάνω και μέσα στη Γεωργία αλλά νομίζω και προς το εξωτερικό συν 2 Gigabyte internet. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μόνο στην Ελλάδα είναι τόσο δύσκολη η πρόσβαση στο internet και τόσο ακριβή. Εδώ βέβαια για να σου δώσουν την κάρτα sim τους δίνεις διαβατήριο το στέλνουν online σε κάποια υπηρεσία και παίρνουν το Okay για να σου δώσουν την κάρτα.
Τελικά στις 9 το βράδυ ξεκινήσαμε οι τέσσερις της παρέας για να κάνουμε τη βόλτα μας εδώ στο Ερεβάν. Το ξενοδοχείο μας βρίσκεται 100 μέτρα από την όπερα όπου πήγαμε και μετά προχωρήσαμε προς την πλατεία Δημοκρατίας.



Στο δρόμο βρήκαμε ένα εστιατόριο, που εκ των υστέρων αντιληφθήκαμε ότι ήταν γερμανικής κουζίνας, και παραγγείλαμε να φάμε. Εγώ έφαγα ένα κρεατικό όπως και οι άλλοι της παρέας, όμως ο Γιάννης επειδή το δικό του είχε λίγο πιπέρι δεν το δοκίμασε και άρχισε να γκρινιάζει. Θα έμενε νηστικός.

Όπως καθόμασταν και τρώγαμε δεν άργησε να έρθει στην παρέα μας ένας άντρας και μία κοπέλα. Αυτοί οι δύο είναι συνεργάτες της αδερφής του Γιάννη σε τουριστικά επαγγέλματα και ο Γιάννης του είχε τηλεφωνήσει νωρίτερα από το ξενοδοχείο και ο άνθρωπος ήρθε να μας συναντήσει. Έχουν τουριστικό γραφείο εδώ στην Αρμενία. Χθες το βράδυ αυτοί άρχισαν να μας λένε για τις υπόλοιπες μέρες μας στην Αρμενία που είναι 5-6 και να μας τις τροποποιούν ώστε να περάσουμε και καλύτερα και να δούμε πιο αξιόλογα πράγματα. Έτσι σήμερα κανόνισαν και θα πάμε με το πρακτορείο τους σε κάποια χωριά και μάλιστα με δικό τους αυτοκίνητο. Αύριο θα κάνουμε το ίδιο και κανόνισε να πάμε στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ. Εγώ βέβαια ακύρωσα ένα ξενοδοχείο και θα πρέπει να ακυρώσω άλλο ένα στη λίμνη Σεβάν.
Πιστεύω ότι έτσι η εκδρομή μας θα γίνει καλύτερη, αν και όταν ανακατεύεται το πρόγραμμα εμένα αυτό δεν μου αρέσει. Ο άνθρωπος χθες φάνηκε τόσο ευγενικός και μας πλήρωσε όλα τα έξοδα του φαγητού και φοβάμαι θα πληρώσει και όλα αυτά τα οποία θα κάνουμε μαζί από τώρα και στο εξής.
Τέλος πάντων θα ακολουθήσουμε το πρόγραμμα και ό,τι γίνει. Έτσι κι αλλιώς σίγουρα θα είναι καλύτερα, αν και δεν θα δούμε τόσο πολλά πράγματα όσα είχα προγραμματίσει. Το σίγουρο είναι ότι εμείς δεν θα πηγαίναμε στον θύλακα του Ναγκόρνο-Καραμπάχ. Ενώ τώρα θα πάμε (ελπίζω) και αυτό είναι το σημαντικότερο.
Χθες στην βόλτα που κάναμε για φαγητό είδαμε ότι η πόλη εδώ (βέβαια ήταν Σάββατο) είναι πολύ ζωντανή και μέχρι τις 1:00 το βράδυ που γυρίσαμε στο ξενοδοχείο, κόσμος πολύς τριγυρνούσε στους δρόμους και στις πλατείες. Σε λίγο θα πάμε για πρωινό εδώ στο ξενοδοχείο, όλα τα ξενοδοχεία στην Αρμενία έχουν πρωινό, και είναι και αρκετά φθηνά. Βέβαια ετούτο που μένουμε νομίζω είναι το ακριβότερο από όλα επειδή βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, αλλά το κόστος του δεν ξεπερνάει τα 36 ευρώ.
