gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Κεφάλαιο 10. - Ρίγα ΙΙΙ. Η συνοικία Art Nouveau
Βγήκαμε από το μουσείο και στην πρώτη γωνία, αφήσαμε τη Raiņa bulvāris και στρίψαμε δεξιά προχωρώντας κατά μήκος της Reimersa iela, περάσαμε από το Πάρκο Esplanāde και βρεθήκαμε στην Elizabetes iela, έναν από τους βασικούς δρόμους της Art Nouveau συνοικίας της Ρίγας, μαζί με την Alberta iela και τη Strelnieku iela.
Προχωρήσαμε κατά μήκος της Elizabetes iela και σταματήσαμε στον αριθμό 10b,
όπου είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά κτίρια της Art Nouveau συνοικίας.
Το κτίριο αυτό, μπλε κτίριο όπως ονομάζεται συνήθως, είναι δημιούργημα του Mikhail Osipovich Eisenstein (1867-1920).
Άλλωστε τα περισσότερα κτίρια στην περιοχή είναι σχεδιασμένα από τον Mikhail OsipovichEisenstein πατέρα του μεγάλου σκηνοθέτη Sergei Eisenstein.
Η συνοικία Art Nouveau της Ρίγας, ένα αρχιτεκτονικό διαμάντι που δημιουργήθηκε την περίοδο της ρωσικής αυτοκρατορίας κατά τη μεγάλη οικονομική ισχύ της πόλης, είναι προστατευόμενη από την Unesco και θεωρείται από τις καλύτερες Art Nouveau περιοχές που έχουν διατηρηθεί, μαζί με αυτή του Παρισιού και της Πράγας. Πολλοί ταξιδιωτικοί οδηγοί θεωρούν τη συνοικία Art Nouveau της Ρίγας ως τη μεγαλύτερη και την ωραιότερη στην Ευρώπη.
Από την Elizabetes iela, στρίψαμε δεξιά (βόρεια-βορειοανατολικά), περπατήσαμε κατά μήκος της Antonijas iela, όπου και σ' αυτήν υπήρχαν Art Nouveau κτίρια
και φτάσαμε στην Alberta iela, όπου περπατήσαμε σε όλο το μήκος του δρόμου αυτού (δυστυχώς ο δρόμος είναι μικρού μήκους), θαυμάζοντας τα αρχιτεκτονικά διαμάντια, τα Art Nouveau κτίρια.
Στο τέλος (δηλαδή στη δυτική πλευρά) της Alberta iela και συγκεκριμένα στη διεύθυνση Alberta Iela 12, σχεδόν στη διασταύρωση με τη Strelnieku iela βρίσκεται το Art Nouveau Museum, το οποίο στεγάζεται στο διαμέρισμα του διάσημου Λετονού αρχιτέκτονα Konstantins Peksens, λειτούργησε για πρώτη φορά το έτος 2009 και είναι σήμερα ένα κατατοπιστικό μουσείο που αναβιώνει το στυλ της εποχής, με έπιπλα και αντικείμενα που συλλέχτηκαν αποκλειστικά από την εποχή της ακμής του art nouveau, τον 19ο αιώνα και τις αρχές του 20ου αιώνα.
Στο μουσείο, το οποίο είναι πολύ αξιόλογο, είχα πάει σε προηγούμενο ταξίδι στη Ρίγα. Άλλωστε είχα αρχίσει να διψάω. Έκανα μια βόλτα στη Strelnieku iela και στην Alberta Iela θαυμάζοντας τα διαμάντια της αρχιτεκτονικής, ύστερα από ένα γύρο της περιοχής επέστρεψα να δω άλλη μια φορά το μπλε κτίριο
και κατευθύνθηκα γρήγορα προς το bar Lidojošā varde, το οποίο βρίσκεται στη διασταύρωση των Elizabetes iela και Antonijas iela, όπου απόλαυσα μια αφιλτράριστη μπύρα Bruza, αυτή τη φορά στο ποτήρι της.
Το bar Lidojošā varde, διέθετε και εξαιρετικό εσωτερικό χώρο, αλλά εγώ προτίμησα να καθίσω έξω, ώστε να απολαμβάνω τα art nouveau κτίρια.
Όταν επέστρεψε και ο συνταξιδιώτης μου από την περιπλάνηση στην Art Nouveau συνοικία της Ρίγας, την οποία δεν είχε ξαναδεί, αποφασίσαμε να φύγουμε από το bar Lidojošā varde και να κατευθυνθούμε προς την παλιά πόλη της Ρίγας. Την παλιά πόλη την είχαμε δει και την προηγούμενη ημέρα, όμως σε απογευματινή και νυχτερινή ώρα. Αυτή τη φορά θα πηγαίναμε στην παλιά πόλη ημέρα. Σηκωθήκαμε από το bar Lidojošā varde, και περάσαμε από την απέναντι οινοθήκη. Η οινοθήκη αυτή ονομάζεται Wine Studio και είναι διαγώνια από το bar Lidojošā varde. Την τσεκάραμε για το βράδυ και στη συνέχεια προχωρήσαμε κατά μήκος της Antonijas iela προς νότιο-νοτιοανατολικά, για να κατευθυνθούμε προς την παλιά πόλη. Ύστερα από λίγα μέτρα φτάσαμε πάλι στο πάρκο.
Προχωρήσαμε μέσα στο πάρκο και δίπλα στο city canal, απολαμβάνοντας τον συνδυασμό του πράσινου με το υγρό στοιχείο,
περάσαμε από το Alexander Pushkin Monument και όταν φτάσαμε στην Krišjāņa Valdemāra iela, όπου απέναντι από τη γέφυρα διάβασης της οδού από το city canal, βρίσκεται το Latvian National Theatre,
βγήκαμε από το πάρκο και προχωρήσαμε προς την παλιά πόλη.
Βγήκαμε από το μουσείο και στην πρώτη γωνία, αφήσαμε τη Raiņa bulvāris και στρίψαμε δεξιά προχωρώντας κατά μήκος της Reimersa iela, περάσαμε από το Πάρκο Esplanāde και βρεθήκαμε στην Elizabetes iela, έναν από τους βασικούς δρόμους της Art Nouveau συνοικίας της Ρίγας, μαζί με την Alberta iela και τη Strelnieku iela.
Προχωρήσαμε κατά μήκος της Elizabetes iela και σταματήσαμε στον αριθμό 10b,
όπου είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά κτίρια της Art Nouveau συνοικίας.
Το κτίριο αυτό, μπλε κτίριο όπως ονομάζεται συνήθως, είναι δημιούργημα του Mikhail Osipovich Eisenstein (1867-1920).
Άλλωστε τα περισσότερα κτίρια στην περιοχή είναι σχεδιασμένα από τον Mikhail OsipovichEisenstein πατέρα του μεγάλου σκηνοθέτη Sergei Eisenstein.
Η συνοικία Art Nouveau της Ρίγας, ένα αρχιτεκτονικό διαμάντι που δημιουργήθηκε την περίοδο της ρωσικής αυτοκρατορίας κατά τη μεγάλη οικονομική ισχύ της πόλης, είναι προστατευόμενη από την Unesco και θεωρείται από τις καλύτερες Art Nouveau περιοχές που έχουν διατηρηθεί, μαζί με αυτή του Παρισιού και της Πράγας. Πολλοί ταξιδιωτικοί οδηγοί θεωρούν τη συνοικία Art Nouveau της Ρίγας ως τη μεγαλύτερη και την ωραιότερη στην Ευρώπη.
Από την Elizabetes iela, στρίψαμε δεξιά (βόρεια-βορειοανατολικά), περπατήσαμε κατά μήκος της Antonijas iela, όπου και σ' αυτήν υπήρχαν Art Nouveau κτίρια
και φτάσαμε στην Alberta iela, όπου περπατήσαμε σε όλο το μήκος του δρόμου αυτού (δυστυχώς ο δρόμος είναι μικρού μήκους), θαυμάζοντας τα αρχιτεκτονικά διαμάντια, τα Art Nouveau κτίρια.
Στο τέλος (δηλαδή στη δυτική πλευρά) της Alberta iela και συγκεκριμένα στη διεύθυνση Alberta Iela 12, σχεδόν στη διασταύρωση με τη Strelnieku iela βρίσκεται το Art Nouveau Museum, το οποίο στεγάζεται στο διαμέρισμα του διάσημου Λετονού αρχιτέκτονα Konstantins Peksens, λειτούργησε για πρώτη φορά το έτος 2009 και είναι σήμερα ένα κατατοπιστικό μουσείο που αναβιώνει το στυλ της εποχής, με έπιπλα και αντικείμενα που συλλέχτηκαν αποκλειστικά από την εποχή της ακμής του art nouveau, τον 19ο αιώνα και τις αρχές του 20ου αιώνα.
Στο μουσείο, το οποίο είναι πολύ αξιόλογο, είχα πάει σε προηγούμενο ταξίδι στη Ρίγα. Άλλωστε είχα αρχίσει να διψάω. Έκανα μια βόλτα στη Strelnieku iela και στην Alberta Iela θαυμάζοντας τα διαμάντια της αρχιτεκτονικής, ύστερα από ένα γύρο της περιοχής επέστρεψα να δω άλλη μια φορά το μπλε κτίριο
και κατευθύνθηκα γρήγορα προς το bar Lidojošā varde, το οποίο βρίσκεται στη διασταύρωση των Elizabetes iela και Antonijas iela, όπου απόλαυσα μια αφιλτράριστη μπύρα Bruza, αυτή τη φορά στο ποτήρι της.

Το bar Lidojošā varde, διέθετε και εξαιρετικό εσωτερικό χώρο, αλλά εγώ προτίμησα να καθίσω έξω, ώστε να απολαμβάνω τα art nouveau κτίρια.
Όταν επέστρεψε και ο συνταξιδιώτης μου από την περιπλάνηση στην Art Nouveau συνοικία της Ρίγας, την οποία δεν είχε ξαναδεί, αποφασίσαμε να φύγουμε από το bar Lidojošā varde και να κατευθυνθούμε προς την παλιά πόλη της Ρίγας. Την παλιά πόλη την είχαμε δει και την προηγούμενη ημέρα, όμως σε απογευματινή και νυχτερινή ώρα. Αυτή τη φορά θα πηγαίναμε στην παλιά πόλη ημέρα. Σηκωθήκαμε από το bar Lidojošā varde, και περάσαμε από την απέναντι οινοθήκη. Η οινοθήκη αυτή ονομάζεται Wine Studio και είναι διαγώνια από το bar Lidojošā varde. Την τσεκάραμε για το βράδυ και στη συνέχεια προχωρήσαμε κατά μήκος της Antonijas iela προς νότιο-νοτιοανατολικά, για να κατευθυνθούμε προς την παλιά πόλη. Ύστερα από λίγα μέτρα φτάσαμε πάλι στο πάρκο.
Προχωρήσαμε μέσα στο πάρκο και δίπλα στο city canal, απολαμβάνοντας τον συνδυασμό του πράσινου με το υγρό στοιχείο,
περάσαμε από το Alexander Pushkin Monument και όταν φτάσαμε στην Krišjāņa Valdemāra iela, όπου απέναντι από τη γέφυρα διάβασης της οδού από το city canal, βρίσκεται το Latvian National Theatre,
βγήκαμε από το πάρκο και προχωρήσαμε προς την παλιά πόλη.