gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Κεφάλαιο 14. - Ταλίν Ι. Μια βόλτα στο ιστορικό κέντρο.
Την άλλη ημέρα μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο κατεβάσαμε τις αποσκευές μας, τις φορτώσαμε στο αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε για Εσθονία και συγκεκριμένα για το Ταλίν. Η απόσταση από τη Ρίγα έως το Ταλίν, ανέρχεται σε 310km και ο απαιτούμενος χρόνος, σύμφωνα με τους χάρτες της google είναι τέσσερις ώρες και δέκα λεπτά. Ύστερα από 120km, και σε χρόνο περίπου μία ώρα και τριάντα λεπτά, είχαμε μπει στην Εσθονία και κατευθυνόμαστε προς το Ταλίν.
Η Δημοκρατία της Εσθονίας είναι χώρα της βορειοανατολικής Ευρώπης και μία από τις τρεις βαλτικές χώρες. Συνορεύει νότια με τη Λετονία ανατολικά με τη Ρωσία, βόρεια βρέχεται από τον Φινλανδικό κόλπο και δυτικά βρέχεται από τη Βαλτική θάλασσα. Έχει έκταση 45.339 τ.χλμ. και πληθυσμό 1.318.705 κατοίκους, σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις του 2018.
Η Εσθονία απέκτησε την ανεξαρτησία της από την ΕΣΣΔ τον Αύγουστο του έτους 1991 και την 01-05-2004, έγινε μέλος της Ε.Ε.
Η Εσθονία διαθέτει περισσότερες από 1400 λίμνες (οι περισσότερες πολύ μικρές). Περίπου το 70% του πληθυσμού είναι Εσθονοί, ενώ υπάρχει σημαντική ρωσική μειονότητα. Επισημαίνεται ότι οι Εσθονοί προσομοιάζουν με τους Φινλανδούς και τους Ούγγρους και όχι με τους λαούς της υπόλοιπης Βαλτικής.
Σε λιγότερο από τέσσερις ώρες φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας. Το ξενοδοχείο που είχαμε επιλέξει ήταν το Park Inn by Radisson Central Tallinn, επί της οδού Narva maantee 7c, πάρα πολύ κοντά στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Ανεβήκαμε στα δωμάτιά μας, αφήσαμε τις αποσκευές μας, κατεβήκαμε, μπήκαμε στο αυτοκίνητο, πήγαμε στο γραφείο της εταιρείας, το οποίο ήταν κοντά στο ξενοδοχείο μας και εκεί αφήσαμε το αυτοκίνητο, όπως είχα συμφωνήσει από την Ελλάδα και ξεκινήσαμε την εξόρμησή μας προς το κέντρο της παλιάς πόλης του Ταλίν. Ευτυχώς η εταιρεία ενοικίασης είχε γραφείο και στο κέντρο της πόλης και όχι μόνο στο αεροδρόμιο, το οποίο κατασκευάστηκε για τις ανάγκες των ολυμπιακών αγώνων της Μόσχας του έτους 1980. Στο Ταλίν και στην ευρύτερη περιοχή, είχαν διεξαχθεί τα θαλάσσια αθλήματα των ολυμπιακών αγώνων της Μόσχας.
Είχαμε σκεφτεί, πριν παραδώσουμε το αυτοκίνητο, να πάμε προς το παλάτι του Καντριόργκ το οποίο είχε ιδρυθεί από τον Τσάρο Πέτρο τον Α και το οποίο στεγάζει το αξιόλογο Εθνογραφικό Μουσείο που σήμερα λειτουργεί ως Μουσείο Τέχνης της Εσθονίας. Όμως ο χρόνος που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν λίγος, το μουσείο το είχα επισκεφτεί σε προηγούμενο ταξίδι, οπότε προτιμήσαμε να παραδώσουμε άμεσα το αυτοκίνητο και να περπατήσουμε στην παλιά πόλη του Ταλίν.
Το Ταλίν είναι η πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη της Εσθονίας. Ο πληθυσμός της πόλης ανέρχεται σε 423.420 κατοίκους, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή του έτους 2016. Βρίσκεται επί της βόρειας ακτογραμμής της χώρας στις ακτές του Φινλανδικού κόλπου και σε απόσταση 80 km, περίπου, από το Ελσίνκι.
Η Εσθονία και ειδικά το Ταλίν θεωρούνται από τους χώρους που έχει αναπτυχθεί η υψηλή τεχνολογία. Άλλωστε όπως είναι γνωστό, μεταξύ των άλλων, στην Εσθονία έχει εφευρεθεί και το Skype. Η συναλλαγή των πολιτών με το κράτος γίνεται ηλεκτρονικά, με αποτέλεσμα να έχει σχεδόν εκμηδενιστεί η κρατική γραφειοκρατία. Μεγάλο επίτευγμα, αν αναλογιστεί κανείς ότι μέχρι πριν από μερικά χρόνια η Εσθονία ήταν τμήμα της ΕΣΣΔ.
Η Παλιά Πόλη του Ταλίν έχει ανακηρυχθεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
Προχωρήσαμε προς το ιστορικό κέντρο της πόλης. Μπροστά μας ήταν τα τείχη, οι πύργοι των τειχών και η παλιά πύλη.
Μπήκαμε στην παλιά πόλη και προχωρήσαμε κατά μήκος της οδού Vana-Viru, παρατηρώντας στο βάθος το κωδωνοστάσιο του Δημαρχείου
και παρατηρώντας τα κάθετα, στον κεντρικό πεζόδρομο, μικρά πλακόστρωτα σοκάκια.
Το ιστορικό κέντρο του Ταλίν είναι μικρό, αλλά παράλληλα μυστηριακό και γοητευτικό. Η ανοικοδόμησή του πραγματοποιήθηκε από τον 13ο ως το 16ο αιώνα. Το Ταλίν (παλιότερα ονομαζόταν Reval) υπήρξε μια ακμάζουσα εμπορική πόλη με πληθώρα καταστημάτων, σπιτιών και εκκλησιών, τα οποία παραμένουν μέχρι σήμερα ανέπαφα, λόγω των τειχών τα οποία περιτοίχιζαν την πόλη. Μάλιστα συνεχίζοντας στην οδό Viru, βρεθήκαμε στη διασταύρωση των οδών Viru, Vana turg, Vene και Vanaturu kael, όπου βρίσκεται το εμβληματικό Olde Hansa restaurant (Vana turg 1),
στην είσοδο του οποίου υπήρχε η παρακάτω πινακίδα, την οποία είδαμε αργότερα όταν κατεβαίναμε.
Επίσης στην ίδια διασταύρωση, απέναντι από το Olde Hansa Restoran, βρίσκεται το restaurant Peppersack, το οποίο είναι επίσης αξιόλογο, το είχα επισκεφτεί σε προηγούμενο ταξίδι στο Ταλίν.
Από την παραπάνω διασταύρωση προχωρήσαμε κατά μήκος της οδού Vanaturu kael και το πρώτο που παρατήρησα από τη γωνία που έστριψα προς την Vanaturu kael, ήταν η πλαϊνή όψη του κτιρίου του Δημαρχείου με το εντυπωσιακό κωδωνοστάσιό του.
Το μοναδικό γοτθικού ρυθμού δημαρχείο στη Βαλτική είναι αυτό του Ταλίν, ένα εντυπωσιακό κτίριο περίπου επτά αιώνων, αφού κατασκευάστηκε το έτος 1404 στην καρδιά της πόλης, ενώ ευρήματα και μαρτυρίες αποδεικνύουν την ύπαρξη ενός παλαιότερου κτίσματος στην ίδια ακριβώς θέση. Τον 17ο αιώνα έγινε στο κτίριο, η προσθήκη του κωδωνοστασίου, το οποίο καταστράφηκε κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου και τελικά αποκαταστάθηκε το έτος 1950. Από το έτος 1975 το κτίριο λειτουργεί ως Δημαρχείο, αλλά έχει και διάφορες άλλες χρήσεις, όπως ως αίθουσα εκδηλώσεων, αλλά και ως εκθεσιακός χώρος. Γενικά πλήθος εκδηλώσεων και εκθέσεων πραγματοποιούνται στο γοτθικού ρυθμού κτίριο. Στην κορυφή του Δημαρχείου βρίσκεται ένας ανεμοδείκτης με τη μορφή ενός άντρα με μεγάλο μουστάκι, συμβολικό θεματοφύλακα της πόλης.
Συνεχίσαμε να περπατάμε κατά μήκος της οδού Vanaturu kael και ύστερα από λίγα μέτρα φτάσαμε στην πλατεία Δημαρχείου, με το Δημαρχείο,
και με τα λοιπά όμορφα κτίρια.
Από την πλατεία Δημαρχείου προχωρήσαμε, μάλλον ανηφορίσαμε κατά μήκος της οδού Dunrik, περάσαμε έξω μια μπυραρία, στην οποία είχα περάσει υπέροχα σε προηγούμενο ταξίδι μου στο Ταλίν, ήμουν ευτυχής που συνέχιζε τη λειτουργία της με μπύρα παραγωγής της, εντός μάλιστα του χώρου και περπατώντας λίγα μέτρα ακόμα βρεθήκαμε στη γωνία των οδών Rataskaevu και Dunrik, σε ένα πηγάδι το οποίο ονομάζεται Cat's Well
και το οποίο στην ήταν κάποτε μια από τις κύριες πηγές νερού για την Παλιά Πόλη του Ταλίν.
Ύστερα από λίγα μέτρα συναντήσαμε την Ορθόδοξη (πρώην) εκκλησία του Αγίου Νικολάου.
Η εκκλησία του Αγίου Νικολάου είναι μια μεσαιωνική πρώην εκκλησία. Ήταν αφιερωμένη στον Άγιο Νικόλαο, τον προστάτη των ψαράδων και των ναυτικών. Αρχικά κατασκευάστηκε τον 13ο αιώνα και ένα τμήμα του είχε καταστραφεί στη σοβιετική βομβιστική επίθεση, για την εξουδετέρωση των Ναζί, κατά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο. Από τότε έχει αποκατασταθεί και σήμερα στεγάζει ένα υποκατάστημα του Μουσείου Τέχνης της Εσθονίας, εστιάζοντας κυρίως στην εκκλησιαστική τέχνη από τον Μεσαίωνα έως τον 20ο αιώνα. Η πρώην εκκλησία χρησιμοποιείται επίσης ως αίθουσα συναυλιών.
Προχωρήσαμε, ανηφορίζοντας, προς τον λόφο Toompea, στον οποίο κατά τον 13ο αιώνα κατοικούσε η δανέζικη αριστοκρατία. Η σχέση της δανέζικης αριστοκρατίας με τους πληβείους δεν ήταν καθόλου καλές, γι' αυτό είχαν κατασκευαστεί και τα μεγάλα και χοντρά τείχη που φυλάσσουν την είσοδο.
Στην περιοχή βρίσκεται και ο δανέζικος βασιλικός κήπος, μια όαση ξεκούρασης για όλους τους κατοίκους της περιοχής.
Θεωρείται ότι εκεί σχεδιάστηκε η σημαία της Δανίας.
Μπήκαμε μέσα στο κάστρο. Το κάστρο Toompea κατασκευάστηκε τον 10ο και τον 11ο αιώνα από κατοίκους της αρχαίας Εσθονίας. Αρχικά η οχύρωση του ήταν από ξύλα η οποία είχε δημιουργηθεί τον 9ο αιώνα. Το έτος 1219, όταν το κάστρο κατελήφθη από Δανούς Σταυροφόρους υπό την ηγεσία του Βάλντεμαρ Β’, ανακατασκευάστηκε και ένα μεγάλο τμήμα του, παραμένει ανέπαφο μέχρι και σήμερα. Σε διάστημα επτά αιώνων το κάστρο γκρεμίστηκε και ανακατασκευάστηκε αρκετές φορές.
Συνεχίσαμε να προχωράμε ανηφορίζοντας, όμως με μικρή κατά μήκος κλίση μέχρι που παρατηρήσαμε τον μεγάλου μεγέθους Καθεδρικό Ναό του Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι, με τους λαμπερούς τρούλους, ο οποίος κατασκευάστηκε τα τέλη του 18ου αιώνα, από τους Ρώσους, πάνω στον τάφο ενός ήρωα της Εσθονικής μυθολογίας του Kalev.
Οι Ρώσοι κατασκεύασαν την εκκλησία σε μια προσπάθεια ρωσοποίησης του Ταλίν. Ύστερα από λίγο περπάτημα, συναντήσαμε τον Καθεδρικό Ναό της Παναγίας, γοτθικής - μπαρόκ αρχιτεκτονικής.
Κατασκευασμένος τον 13ο αιώνα στον λόφο Toompea, ο μεσαιωνικός Καθεδρικός Ναός της Παρθένου Μαρίας, ήταν η εκκλησία της εσθονικής ελίτ και των Δανών ευγενών, πολλοί από τους οποίους είναι ενταφιασμένοι στο περίτεχνο εσωτερικό της. Παρατηρώντας το εντυπωσιακό μπαρόκ καμπαναριό του καθεδρικού ναού, το οποίο είναι μια προσθήκη του 18ου αιώνα, σκέφτηκα ότι στην κορυφή του από ύψος 69 μέτρων θα μπορούσα να απολαύσω τη θέα της πόλης, όπως είχα κάνει την προηγούμενη ημέρα ανεβαίνοντας στο καμπαναριό της εκκλησίας του Αγίου Πέτρου της Ρίγας. Προχώρησα προς την εκκλησία, αλλά δυστυχώς, εκείνη την ώρα, η πρόσβαση στο καμπαναριό ήταν κλειστή.
Περπατώντας, είχαμε φτάσει σε ένα από τα ψηλά σημεία του χαμηλού λόφου Toompea και προχωρήσαμε προς ένα από τους τρεις χώρους που προσφέρουν υπέροχη θέα προς την πόλη.
Παρατηρήσαμε τη θέα προς τον φινλανδικό κόλπο,
προς τα γοτθικού ρυθμού υψηλά κτίρια και κυρίως προς το καμπαναριό της εκκλησίας του Saint Olav και προς το κωδωνοστάσιο του Δημαρχείου, κατασκευές οι οποίες δέσποζαν στην πόλη.
Η εκκλησία του Saint Olav, είναι η παλαιότερη εκκλησία της πόλης, κατασκευάστηκε τον 12ο αιώνα από την ντόπια Σκανδιναβική κοινότητα και ανάμεσα στον 14ο και τον 15ο υπήρξε το υψηλότερο κτίριο στον κόσμο.
Στο παρελθόν ήταν κέντρο παρακολούθησης της KGB.
Παρατήρησα και τη σειρά των αμυντικών πύργων του τείχους και δίπλα την οροφή του Καθεδρικού Ναού του Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι.
Σύμφωνα με την ιστορία ο τελευταίος πύργος προς νότο, ονομαζόταν και πύργος των ιπποτών, αφού από αυτόν οι ιππότες κρυφοκοίταζαν τις γυναίκες της αριστοκρατίας στα σπίτια τους.
Ήταν πολύ όμορφη η θέα της πόλης από τον λόφο. Συνέχιζα να παρατηρώ την παλιά πόλη, τη ρομαντική και μυστηριώδη παλιά πόλη,
αλλά και το κράμα μεσαιωνικής γοητείας και μοντερνισμού, κράμα το οποίο αποτελείται από τους μεσαιωνικούς πυργίσκους, από τις επάλξεις των κάστρων, από τα μυτερά καμπαναριά γοτθικών εκκλησιών και τα μπαρόκ παλάτια, αλλά και από τους γυάλινους ουρανοξύστες και τα μοντέρνα εμπορικά κέντρα.
Αφού έριξα μερικές ακόμα ματιές στην όμορφη πόλη,
αρχίσαμε να κατεβαίνουμε.
Περάσαμε και πάλι από τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι.
Αυτή τη φορά αποφασίσαμε να μπούμε, μέσα. Ήταν όμορφο και το εσωτερικό του, οι φωτογραφίες όμως απαγορεύονταν.
Πίσω από τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι, σήμερα, στα ερείπια του κάστρου βρίσκεται το κτίριο της Βουλής των Εσθονών, κατασκευασμένο το έτος 1920.
Προχώρησα προς το Κοινοβούλιο της Εσθονίας, με τα όμορφα χρώματα όπου το πλάτωμα μπροστά από το κτίριο της Βουλής, μου έδινε καλύτερη θέα του εντυπωσιακού Καθεδρικού Ναού του Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι.
Συνεχίσαμε να κατηφορίζουμε και παρατηρήσαμε ότι σε όλη την περιοχή μέσα και έξω από τα τείχη,
ήταν το σύνολο, σχεδόν, των πρεσβειών.
Μάλιστα απέναντι από τη Ρωσική πρεσβεία,
βρίσκεται το παλαιότερο καφενείο του Ταλίν, το Maiasmokk Cafe. Αποφασίσαμε να το επισκεφτούμε σε λίγη ώρα, όταν θα είχαμε τελειώσει τον περίπατο. Θα άξιζε να πιούμε το πρώτο ποτό της ημέρας στο παλαιότερο καφενείο του Ταλίν.
Προχωρήσαμε παρατηρώντας όμορφα κτίρια,
βγήκαμε στην πλατεία Δημαρχείου,
προχωρήσαμε προς την οδό Harju και προς το Harju Street park
και είδαμε φωτογραφίες από τον βομβαρδισμό του Ταλίν,
όταν στις 9 Μαρτίου 1944, 280 αεροπλάνα του κόκκινου στρατού βομβάρδισαν την περιοχή της οδού Harju, όπου ήταν τα κέντρα επιχειρήσεων των Ναζί.
Αφού κάναμε μερικές ακόμα βόλτες στην περιοχή
και περάσαμε από τον παλαιότερο κινηματογράφο του Ταλίν,
προχωρήσαμε πάλι προς την πλατεία Δημαρχείου,
περάσαμε από το παλαιότερο φαρμακείο
και τα βήματά μας, μας οδήγησαν προς το Maiasmokk Cafe,
για το πρώτο ποτό της ημέρας.
Την άλλη ημέρα μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο κατεβάσαμε τις αποσκευές μας, τις φορτώσαμε στο αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε για Εσθονία και συγκεκριμένα για το Ταλίν. Η απόσταση από τη Ρίγα έως το Ταλίν, ανέρχεται σε 310km και ο απαιτούμενος χρόνος, σύμφωνα με τους χάρτες της google είναι τέσσερις ώρες και δέκα λεπτά. Ύστερα από 120km, και σε χρόνο περίπου μία ώρα και τριάντα λεπτά, είχαμε μπει στην Εσθονία και κατευθυνόμαστε προς το Ταλίν.
Η Δημοκρατία της Εσθονίας είναι χώρα της βορειοανατολικής Ευρώπης και μία από τις τρεις βαλτικές χώρες. Συνορεύει νότια με τη Λετονία ανατολικά με τη Ρωσία, βόρεια βρέχεται από τον Φινλανδικό κόλπο και δυτικά βρέχεται από τη Βαλτική θάλασσα. Έχει έκταση 45.339 τ.χλμ. και πληθυσμό 1.318.705 κατοίκους, σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις του 2018.
Η Εσθονία απέκτησε την ανεξαρτησία της από την ΕΣΣΔ τον Αύγουστο του έτους 1991 και την 01-05-2004, έγινε μέλος της Ε.Ε.
Η Εσθονία διαθέτει περισσότερες από 1400 λίμνες (οι περισσότερες πολύ μικρές). Περίπου το 70% του πληθυσμού είναι Εσθονοί, ενώ υπάρχει σημαντική ρωσική μειονότητα. Επισημαίνεται ότι οι Εσθονοί προσομοιάζουν με τους Φινλανδούς και τους Ούγγρους και όχι με τους λαούς της υπόλοιπης Βαλτικής.
Σε λιγότερο από τέσσερις ώρες φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας. Το ξενοδοχείο που είχαμε επιλέξει ήταν το Park Inn by Radisson Central Tallinn, επί της οδού Narva maantee 7c, πάρα πολύ κοντά στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Ανεβήκαμε στα δωμάτιά μας, αφήσαμε τις αποσκευές μας, κατεβήκαμε, μπήκαμε στο αυτοκίνητο, πήγαμε στο γραφείο της εταιρείας, το οποίο ήταν κοντά στο ξενοδοχείο μας και εκεί αφήσαμε το αυτοκίνητο, όπως είχα συμφωνήσει από την Ελλάδα και ξεκινήσαμε την εξόρμησή μας προς το κέντρο της παλιάς πόλης του Ταλίν. Ευτυχώς η εταιρεία ενοικίασης είχε γραφείο και στο κέντρο της πόλης και όχι μόνο στο αεροδρόμιο, το οποίο κατασκευάστηκε για τις ανάγκες των ολυμπιακών αγώνων της Μόσχας του έτους 1980. Στο Ταλίν και στην ευρύτερη περιοχή, είχαν διεξαχθεί τα θαλάσσια αθλήματα των ολυμπιακών αγώνων της Μόσχας.
Είχαμε σκεφτεί, πριν παραδώσουμε το αυτοκίνητο, να πάμε προς το παλάτι του Καντριόργκ το οποίο είχε ιδρυθεί από τον Τσάρο Πέτρο τον Α και το οποίο στεγάζει το αξιόλογο Εθνογραφικό Μουσείο που σήμερα λειτουργεί ως Μουσείο Τέχνης της Εσθονίας. Όμως ο χρόνος που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν λίγος, το μουσείο το είχα επισκεφτεί σε προηγούμενο ταξίδι, οπότε προτιμήσαμε να παραδώσουμε άμεσα το αυτοκίνητο και να περπατήσουμε στην παλιά πόλη του Ταλίν.
Το Ταλίν είναι η πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη της Εσθονίας. Ο πληθυσμός της πόλης ανέρχεται σε 423.420 κατοίκους, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή του έτους 2016. Βρίσκεται επί της βόρειας ακτογραμμής της χώρας στις ακτές του Φινλανδικού κόλπου και σε απόσταση 80 km, περίπου, από το Ελσίνκι.
Η Εσθονία και ειδικά το Ταλίν θεωρούνται από τους χώρους που έχει αναπτυχθεί η υψηλή τεχνολογία. Άλλωστε όπως είναι γνωστό, μεταξύ των άλλων, στην Εσθονία έχει εφευρεθεί και το Skype. Η συναλλαγή των πολιτών με το κράτος γίνεται ηλεκτρονικά, με αποτέλεσμα να έχει σχεδόν εκμηδενιστεί η κρατική γραφειοκρατία. Μεγάλο επίτευγμα, αν αναλογιστεί κανείς ότι μέχρι πριν από μερικά χρόνια η Εσθονία ήταν τμήμα της ΕΣΣΔ.
Η Παλιά Πόλη του Ταλίν έχει ανακηρυχθεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
Προχωρήσαμε προς το ιστορικό κέντρο της πόλης. Μπροστά μας ήταν τα τείχη, οι πύργοι των τειχών και η παλιά πύλη.
Μπήκαμε στην παλιά πόλη και προχωρήσαμε κατά μήκος της οδού Vana-Viru, παρατηρώντας στο βάθος το κωδωνοστάσιο του Δημαρχείου
και παρατηρώντας τα κάθετα, στον κεντρικό πεζόδρομο, μικρά πλακόστρωτα σοκάκια.
Το ιστορικό κέντρο του Ταλίν είναι μικρό, αλλά παράλληλα μυστηριακό και γοητευτικό. Η ανοικοδόμησή του πραγματοποιήθηκε από τον 13ο ως το 16ο αιώνα. Το Ταλίν (παλιότερα ονομαζόταν Reval) υπήρξε μια ακμάζουσα εμπορική πόλη με πληθώρα καταστημάτων, σπιτιών και εκκλησιών, τα οποία παραμένουν μέχρι σήμερα ανέπαφα, λόγω των τειχών τα οποία περιτοίχιζαν την πόλη. Μάλιστα συνεχίζοντας στην οδό Viru, βρεθήκαμε στη διασταύρωση των οδών Viru, Vana turg, Vene και Vanaturu kael, όπου βρίσκεται το εμβληματικό Olde Hansa restaurant (Vana turg 1),
στην είσοδο του οποίου υπήρχε η παρακάτω πινακίδα, την οποία είδαμε αργότερα όταν κατεβαίναμε.
Επίσης στην ίδια διασταύρωση, απέναντι από το Olde Hansa Restoran, βρίσκεται το restaurant Peppersack, το οποίο είναι επίσης αξιόλογο, το είχα επισκεφτεί σε προηγούμενο ταξίδι στο Ταλίν.
Από την παραπάνω διασταύρωση προχωρήσαμε κατά μήκος της οδού Vanaturu kael και το πρώτο που παρατήρησα από τη γωνία που έστριψα προς την Vanaturu kael, ήταν η πλαϊνή όψη του κτιρίου του Δημαρχείου με το εντυπωσιακό κωδωνοστάσιό του.
Το μοναδικό γοτθικού ρυθμού δημαρχείο στη Βαλτική είναι αυτό του Ταλίν, ένα εντυπωσιακό κτίριο περίπου επτά αιώνων, αφού κατασκευάστηκε το έτος 1404 στην καρδιά της πόλης, ενώ ευρήματα και μαρτυρίες αποδεικνύουν την ύπαρξη ενός παλαιότερου κτίσματος στην ίδια ακριβώς θέση. Τον 17ο αιώνα έγινε στο κτίριο, η προσθήκη του κωδωνοστασίου, το οποίο καταστράφηκε κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου και τελικά αποκαταστάθηκε το έτος 1950. Από το έτος 1975 το κτίριο λειτουργεί ως Δημαρχείο, αλλά έχει και διάφορες άλλες χρήσεις, όπως ως αίθουσα εκδηλώσεων, αλλά και ως εκθεσιακός χώρος. Γενικά πλήθος εκδηλώσεων και εκθέσεων πραγματοποιούνται στο γοτθικού ρυθμού κτίριο. Στην κορυφή του Δημαρχείου βρίσκεται ένας ανεμοδείκτης με τη μορφή ενός άντρα με μεγάλο μουστάκι, συμβολικό θεματοφύλακα της πόλης.
Συνεχίσαμε να περπατάμε κατά μήκος της οδού Vanaturu kael και ύστερα από λίγα μέτρα φτάσαμε στην πλατεία Δημαρχείου, με το Δημαρχείο,
και με τα λοιπά όμορφα κτίρια.
Από την πλατεία Δημαρχείου προχωρήσαμε, μάλλον ανηφορίσαμε κατά μήκος της οδού Dunrik, περάσαμε έξω μια μπυραρία, στην οποία είχα περάσει υπέροχα σε προηγούμενο ταξίδι μου στο Ταλίν, ήμουν ευτυχής που συνέχιζε τη λειτουργία της με μπύρα παραγωγής της, εντός μάλιστα του χώρου και περπατώντας λίγα μέτρα ακόμα βρεθήκαμε στη γωνία των οδών Rataskaevu και Dunrik, σε ένα πηγάδι το οποίο ονομάζεται Cat's Well
και το οποίο στην ήταν κάποτε μια από τις κύριες πηγές νερού για την Παλιά Πόλη του Ταλίν.
Ύστερα από λίγα μέτρα συναντήσαμε την Ορθόδοξη (πρώην) εκκλησία του Αγίου Νικολάου.
Η εκκλησία του Αγίου Νικολάου είναι μια μεσαιωνική πρώην εκκλησία. Ήταν αφιερωμένη στον Άγιο Νικόλαο, τον προστάτη των ψαράδων και των ναυτικών. Αρχικά κατασκευάστηκε τον 13ο αιώνα και ένα τμήμα του είχε καταστραφεί στη σοβιετική βομβιστική επίθεση, για την εξουδετέρωση των Ναζί, κατά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο. Από τότε έχει αποκατασταθεί και σήμερα στεγάζει ένα υποκατάστημα του Μουσείου Τέχνης της Εσθονίας, εστιάζοντας κυρίως στην εκκλησιαστική τέχνη από τον Μεσαίωνα έως τον 20ο αιώνα. Η πρώην εκκλησία χρησιμοποιείται επίσης ως αίθουσα συναυλιών.
Προχωρήσαμε, ανηφορίζοντας, προς τον λόφο Toompea, στον οποίο κατά τον 13ο αιώνα κατοικούσε η δανέζικη αριστοκρατία. Η σχέση της δανέζικης αριστοκρατίας με τους πληβείους δεν ήταν καθόλου καλές, γι' αυτό είχαν κατασκευαστεί και τα μεγάλα και χοντρά τείχη που φυλάσσουν την είσοδο.
Στην περιοχή βρίσκεται και ο δανέζικος βασιλικός κήπος, μια όαση ξεκούρασης για όλους τους κατοίκους της περιοχής.
Θεωρείται ότι εκεί σχεδιάστηκε η σημαία της Δανίας.
Μπήκαμε μέσα στο κάστρο. Το κάστρο Toompea κατασκευάστηκε τον 10ο και τον 11ο αιώνα από κατοίκους της αρχαίας Εσθονίας. Αρχικά η οχύρωση του ήταν από ξύλα η οποία είχε δημιουργηθεί τον 9ο αιώνα. Το έτος 1219, όταν το κάστρο κατελήφθη από Δανούς Σταυροφόρους υπό την ηγεσία του Βάλντεμαρ Β’, ανακατασκευάστηκε και ένα μεγάλο τμήμα του, παραμένει ανέπαφο μέχρι και σήμερα. Σε διάστημα επτά αιώνων το κάστρο γκρεμίστηκε και ανακατασκευάστηκε αρκετές φορές.
Συνεχίσαμε να προχωράμε ανηφορίζοντας, όμως με μικρή κατά μήκος κλίση μέχρι που παρατηρήσαμε τον μεγάλου μεγέθους Καθεδρικό Ναό του Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι, με τους λαμπερούς τρούλους, ο οποίος κατασκευάστηκε τα τέλη του 18ου αιώνα, από τους Ρώσους, πάνω στον τάφο ενός ήρωα της Εσθονικής μυθολογίας του Kalev.
Οι Ρώσοι κατασκεύασαν την εκκλησία σε μια προσπάθεια ρωσοποίησης του Ταλίν. Ύστερα από λίγο περπάτημα, συναντήσαμε τον Καθεδρικό Ναό της Παναγίας, γοτθικής - μπαρόκ αρχιτεκτονικής.
Κατασκευασμένος τον 13ο αιώνα στον λόφο Toompea, ο μεσαιωνικός Καθεδρικός Ναός της Παρθένου Μαρίας, ήταν η εκκλησία της εσθονικής ελίτ και των Δανών ευγενών, πολλοί από τους οποίους είναι ενταφιασμένοι στο περίτεχνο εσωτερικό της. Παρατηρώντας το εντυπωσιακό μπαρόκ καμπαναριό του καθεδρικού ναού, το οποίο είναι μια προσθήκη του 18ου αιώνα, σκέφτηκα ότι στην κορυφή του από ύψος 69 μέτρων θα μπορούσα να απολαύσω τη θέα της πόλης, όπως είχα κάνει την προηγούμενη ημέρα ανεβαίνοντας στο καμπαναριό της εκκλησίας του Αγίου Πέτρου της Ρίγας. Προχώρησα προς την εκκλησία, αλλά δυστυχώς, εκείνη την ώρα, η πρόσβαση στο καμπαναριό ήταν κλειστή.
Περπατώντας, είχαμε φτάσει σε ένα από τα ψηλά σημεία του χαμηλού λόφου Toompea και προχωρήσαμε προς ένα από τους τρεις χώρους που προσφέρουν υπέροχη θέα προς την πόλη.
Παρατηρήσαμε τη θέα προς τον φινλανδικό κόλπο,
προς τα γοτθικού ρυθμού υψηλά κτίρια και κυρίως προς το καμπαναριό της εκκλησίας του Saint Olav και προς το κωδωνοστάσιο του Δημαρχείου, κατασκευές οι οποίες δέσποζαν στην πόλη.
Η εκκλησία του Saint Olav, είναι η παλαιότερη εκκλησία της πόλης, κατασκευάστηκε τον 12ο αιώνα από την ντόπια Σκανδιναβική κοινότητα και ανάμεσα στον 14ο και τον 15ο υπήρξε το υψηλότερο κτίριο στον κόσμο.
Στο παρελθόν ήταν κέντρο παρακολούθησης της KGB.
Παρατήρησα και τη σειρά των αμυντικών πύργων του τείχους και δίπλα την οροφή του Καθεδρικού Ναού του Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι.
Σύμφωνα με την ιστορία ο τελευταίος πύργος προς νότο, ονομαζόταν και πύργος των ιπποτών, αφού από αυτόν οι ιππότες κρυφοκοίταζαν τις γυναίκες της αριστοκρατίας στα σπίτια τους.
Ήταν πολύ όμορφη η θέα της πόλης από τον λόφο. Συνέχιζα να παρατηρώ την παλιά πόλη, τη ρομαντική και μυστηριώδη παλιά πόλη,
αλλά και το κράμα μεσαιωνικής γοητείας και μοντερνισμού, κράμα το οποίο αποτελείται από τους μεσαιωνικούς πυργίσκους, από τις επάλξεις των κάστρων, από τα μυτερά καμπαναριά γοτθικών εκκλησιών και τα μπαρόκ παλάτια, αλλά και από τους γυάλινους ουρανοξύστες και τα μοντέρνα εμπορικά κέντρα.
Αφού έριξα μερικές ακόμα ματιές στην όμορφη πόλη,
αρχίσαμε να κατεβαίνουμε.
Περάσαμε και πάλι από τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι.
Αυτή τη φορά αποφασίσαμε να μπούμε, μέσα. Ήταν όμορφο και το εσωτερικό του, οι φωτογραφίες όμως απαγορεύονταν.
Πίσω από τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι, σήμερα, στα ερείπια του κάστρου βρίσκεται το κτίριο της Βουλής των Εσθονών, κατασκευασμένο το έτος 1920.
Προχώρησα προς το Κοινοβούλιο της Εσθονίας, με τα όμορφα χρώματα όπου το πλάτωμα μπροστά από το κτίριο της Βουλής, μου έδινε καλύτερη θέα του εντυπωσιακού Καθεδρικού Ναού του Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι.
Συνεχίσαμε να κατηφορίζουμε και παρατηρήσαμε ότι σε όλη την περιοχή μέσα και έξω από τα τείχη,
ήταν το σύνολο, σχεδόν, των πρεσβειών.
Μάλιστα απέναντι από τη Ρωσική πρεσβεία,
βρίσκεται το παλαιότερο καφενείο του Ταλίν, το Maiasmokk Cafe. Αποφασίσαμε να το επισκεφτούμε σε λίγη ώρα, όταν θα είχαμε τελειώσει τον περίπατο. Θα άξιζε να πιούμε το πρώτο ποτό της ημέρας στο παλαιότερο καφενείο του Ταλίν.
Προχωρήσαμε παρατηρώντας όμορφα κτίρια,
βγήκαμε στην πλατεία Δημαρχείου,
προχωρήσαμε προς την οδό Harju και προς το Harju Street park
και είδαμε φωτογραφίες από τον βομβαρδισμό του Ταλίν,
όταν στις 9 Μαρτίου 1944, 280 αεροπλάνα του κόκκινου στρατού βομβάρδισαν την περιοχή της οδού Harju, όπου ήταν τα κέντρα επιχειρήσεων των Ναζί.
Αφού κάναμε μερικές ακόμα βόλτες στην περιοχή
και περάσαμε από τον παλαιότερο κινηματογράφο του Ταλίν,
προχωρήσαμε πάλι προς την πλατεία Δημαρχείου,
περάσαμε από το παλαιότερο φαρμακείο
και τα βήματά μας, μας οδήγησαν προς το Maiasmokk Cafe,
για το πρώτο ποτό της ημέρας.