gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Κεφάλαιο 8. - Ρίγα Ι. Η πρώτη ημέρα.
Από τη Γιούρμαλα, κάναμε λιγότερο από είκοσι λεπτά για να φτάσουμε στο ξενοδοχείο μας στη Ρίγα. Το ξενοδοχείο που είχαμε επιλέξει ήταν το επί της Ķīpsalas iela, Riga Islande Hotel.
Το ξενοδοχείο οφείλει το όνομά του στο ότι βρίσκεται σε μια νησίδα του ποταμού Daugava, απέναντι από την παλιά πόλη της Ρίγας. Παρκάραμε στο parking του ξενοδοχείου και προχωρώντας προς την είσοδο διακρίναμε το λεωφορείο
της γνωστής λιθουανικής μπασκετικής ομάδας Λιέτουβος Ρίτας, η οποία είχε έλθει από το Βίλνιους, να αγωνιστεί στη Ρίγα με την τοπική ομάδα για το σχετικό πρωτάθλημα, δηλαδή τη VTB Λίγκα (το οποίο κατέκτησε τελικά η ΤΣΣΚΑ Μόσχας με δεύτερη τη Χίμκι, ομάδες που θα αγωνιστούν την επόμενη σαιζόν στην ευρωλίγκα).
Ανεβήκαμε στα δωμάτιά μας και ύστερα από ένα σύντομο ντους και λοιπό φρεσκάρισμα, βρεθήκαμε στο μπαρ του ξενοδοχείου, όπου αποφασίσαμε να πάμε στο κέντρο της πόλης με τα πόδια, αφού από τη γέφυρα διάβασης του ποταμού Daugava θα είχαμε μια πρώτη όψη της παλιάς πόλης της Ρίγας. Και δεν είχα άδικο.
Η Ρίγα είναι η κουκλίστικη πρωτεύουσα και η μεγαλύτερη πόλη της Λετονίας. Με πληθυσμό, ο οποίος ανέρχεται σε 698.529 κατοίκους, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή του έτους 2016, είναι η μεγαλύτερη πόλη των κρατών της Βαλτικής και η πόλη στην οποία κατοικεί, σχεδόν, το ένα τρίτο του πληθυσμού της Λετονίας.
Η Ρίγα εκτός από το ότι είναι η μεγαλύτερη και σημαντικότερη πόλη της μικρής χώρας Λετονίας, ουσιαστικά αποτελεί την ατμομηχανή της χώρας. Τα προηγούμενα χρόνια, από την είσοδο της Λετονίας στην Ε.Ε. μέχρι και την οικονομική κρίση, η Ρίγα ήταν μια από πιο αναπτυσσόμενες πόλεις στην Ευρώπη. Η πολυτάραχη ιστορία της, ξεκίνησε από τον δεύτερο αιώνα και μετατράπηκε σε ισχυρό εμπορικό κόμβο της Βαλτικής, όταν από το έτος 1201 κατακτήθηκε από Γερμανούς σταυροφόρους. Ως γνωστό ανεξαρτητοποιήθηκε από την πρώην Σοβιετική Ένωση το έτος 1991, ενώ στη διάρκεια των αιώνων βρισκόταν υπό πολωνική, σουηδική, ρωσική και γερμανική κατοχή. Μάλιστα επί σουηδικής κυριαρχίας, η Ρίγα ήταν η δεύτερη σε πληθυσμό και σπουδαιότητα πόλη του βασιλείου της Σουηδίας.
Επίσης επί ΕΣΣΔ, η Ρίγα ήταν η τρίτη βιομηχανική πόλη, και το τρίτο σε σπουδαιότητα οικονομικό και πολιτιστικό κέντρο της Σοβιετικής Ένωσης, μετά τη Μόσχα και την Αγία Πετρούπολη.
Με τέτοια ιστορία η Ρίγα έχει μεγάλη πολυμορφία στον πληθυσμό της, με Λετονούς και Ρώσους να αποτελούν της μεγαλύτερες εθνικότητες, αλλά και σημαντικές μειονότητες Λευκορώσων, Πολωνών και Ουκρανών.
Η Ρίγα είναι χτισμένη στις όχθες του ποταμού Νταουγκάβα, και η Παλιά Πόλη έχει ανακηρυχθεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
Με αυτές τις σκέψεις, βγήκαμε από το ξενοδοχείο και κατευθυνθήκαμε προς τη Vanšu Bridge,
προκειμένου να πάμε στην παλιά πόλη της Ρίγας.
Η γέφυρα Vanšu, είναι μια καλωδιακή γέφυρα διάβασης του ποταμού Daugava, μήκους 625m, η οποία κατασκευάστηκε επί σοβιετικής εποχής, λειτούργησε το έτος 1981 και συγκεκριμένα τις 21-07-1981 και είναι μία από τις πέντε γέφυρες διάβασης του ποταμού, στην πόλη της Ρίγας.
Η παραπάνω φωτογραφία είναι από την πλευρά της παλιάς πόλης, από σημείο με θέα προς τη γέφυρα. Ανεβήκαμε στη γέφυρα Vanšu και από κάτω παρατηρήσαμε ένα ζευγάρι που πήγαινε προς το ποτάμι για φωτογράφιση γάμου.
Προχωρώντας κατά μήκος του πεζοδρομίου της γέφυρας, αρχίσαμε να θαυμάζουμε την παλιά πόλη της Ρίγας και συγκεκριμένα το κάστρο της Ρίγας,
κτίρια της παλιάς πόλης μεταξύ των οποίων ο προτεσταντικός καθεδρικός της Ρίγας και η εκκλησία του Αγίου Πέτρου, κτίρια τα οποία δεσπόζουν από μακριά λόγω του ύψους τους
και γενικά, θαυμάζοντας τη συνολική όψη της παλιάς πόλης της Ρίγας από τον ποταμό Daugava.
Επίσης προχωρώντας παρατηρούσαμε και εικόνες από τη σύγχρονη πόλη της Ρίγας.
Περνώντας τη γέφυρα Vanšu, βρεθήκαμε στο ιστορικό κέντρο της Ρίγας, στην ανατολική πλευρά του ποταμού Daugava, δηλαδή στη μεσαιωνική Παλιά Πόλη της Ρίγας η οποία είναι ένας γοητευτικός λαβύρινθος από στενά λιθόστρωτα σοκάκια και όμορφες μικρές πλατείες που σφύζουν από ζωή όλο τον χρόνο. Πάνω από 150 ιστορικά και αρχιτεκτονικά μνημεία από τον 13ο έως τον 19ο αιώνα συγκεντρώνονται στη μικρή έκταση της παλιάς πόλης.
Η πρώτη στάση μας έγινε στην πλατεία Laukums.
Η Pils Laukums, είναι μία από τις πέντε πλατείες του ιστορικού κέντρου της Ρίγας, κατασκευασμένη από το έτος 1783 και είναι μπροστά από το κάστρο της Ρίγας.
Το κάστρο της Ρίγας κατασκευάστηκε αρχικά το έτος 1330 και επανοικοδομήθηκε μεταξύ του έτους 1497 και του έτους 1515. Τα τείχη επεκτείνονταν συνεχώς μεταξύ του 17ου αιώνα και του 19ου αιώνα. Την καλύτερη όψη του κάστρου την είχαμε από τον ποταμό, όπως φαίνεται και από τις σχετικές φωτογραφίες που είχα βγάλει διασχίζοντας τη γέφυρα.
Στη δεκαετία του 1930, έγινε ανακαίνιση από τον διάσημο Λετονό αρχιτέκτονα Eižens Laube. Η Λετονική κυβέρνηση δήλωσε το κάστρο ως κτίριο της ανεξάρτητης κυβέρνησης, το έτος 1938, ενώ σήμερα είναι κατοικία του Πρόεδρου της Λετονίας
και στεγάζει, επίσης, το μουσείο της Λετονικής Ιστορίας και το μουσείο ξένης τέχνης. Περπατήσαμε λίγο στην πλατεία laukums, ρίξαμε μια ακόμα ματιά προς άλλο σημείο της πλατείας
και προχωρήσαμε κατά μήκος της οδού Mazā Pils iela προκειμένου να δούμε τα τρία κτίρια τα οποία ονομάζονται Three Brothers.
The Three Brothers. Είναι τρία κτίρια στη σειρά.
Το κτίριο με αρ.17 χρονολογείται από τον 15ο αιώνα έχει γοτθικές κόγχες και είναι η παλαιότερη κατοικία από πέτρα στη Ρίγα.
Το κτίριο με αρ.19 χρονολογείται από τον 17ο αιώνα (μικρό μουσείο αρχιτεκτονικής).
Το κτίριο με αρ.21 χρονολογείται από τον 18ο αιώνα (πράσινο κτίριο).
Συνεχίσαμε, στρίψαμε δεξιά και μέσω της Jēkaba iela βρεθήκαμε στη Doma laukums η οποία είναι η πλατεία μπροστά από τον καθεδρικό ναό και θεωρείται η κεντρική πλατεία της παλιάς πόλης.
Ενώ το live στην πλατεία είχε ξεκινήσει,
εμείς συνεχίσαμε να περπατάμε στην παλιά πόλη, περπάτημα το οποίο είναι ένα συναρπαστικό ταξίδι στο χρόνο.
Περπατώντας φτάσαμε στη Livu Laukums, την πιο ζωντανή πλατεία της παλιάς πόλης.
Στην πλατεία Livu, διακρίναμε το Cat House. Ένα μεγαλοπρεπές κτίριο με το άγαλμα μιας γάτας στην κωνική οροφή του.
Σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία ο ιδιοκτήτης αυτού του κτιρίου, ανήκε σε μια συντεχνία, περίμενε ότι θα τον ανακηρύξουν πρόεδρο και όταν αυτό δεν έγινε εκνευρίστηκε τόσο πολύ που κατασκεύασε ένα μέγαρο απέναντι από το μέγαρο της συντεχνίας και τοποθέτησε ένα άγαλμα μιας γάτας που είχε γυρισμένη την ουρά της, στο μέγαρο της συντεχνίας. Το μέγαρο που κατασκεύασε ήταν πιο μεγαλοπρεπές από το μέγαρο της συντεχνίας. Με την τοποθέτηση του αγάλματος της γάτας με την ουρά προς τη συντεχνία έδειχνε την αποδοκιμασία του. Βέβαια μετά από παρέμβαση των αρχών, υποχρεώθηκε να στρίψει το άγαλμα της γάτας έτσι ώστε να κοιτάει προς το μέγαρο της συντεχνίας, όπως είναι σήμερα.
Καθίσαμε για λίγο στην πλατεία Livu και ήπιαμε από μια μπύρα.
Στη μία πλευρά της πλατείας (ανατολική-νοτιοανατολική) βρίσκεται ο κεντρικός πεζόδρομος της παλιάς πόλης, η Kalku iela.
Περπατήσαμε κατά μήκος του κεντρικού πεζόδρομου της παλιάς πόλης. Στο βόρειο (Βόρειο-βορειοανατολικό) άκρο αυτού βρίσκεται το Freedom Monument,
μνημείο από το οποίο περάσαμε την επόμενη ημέρα, ενώ στο νότιο (νότιο-νοτιοδυτικό) άκρο βρίσκεται η πλατεία Δημαρχείου.
Από την πλατεία Livu κατευθυνθήκαμε νότια, ενώ στη συνέχεια περπατήσαμε στα δαιδαλώδη πλακόστρωτα, παρατηρώντας τα όμορφα πυργόσπιτα και τις μικρές πλατείες,
μέχρι που φτάσαμε πάλι στην πλατεία Doma. Μπροστά από τον καθεδρικό παρατηρήσαμε ένα γλυπτό, το οποίο είχε μεταφερθεί από τη Βρέμη κατά την περίοδο της γερμανικής κατοχής.
Συνεχίσαμε τη βόλτα, απολαμβάνοντας την υπέροχη Παλιά Πόλη με τους στενούς πεζόδρομους και τα πολύχρωμα σπίτια των παλιών εμπόρων, το σύνολο των οποίων συνθέτει ένα παραμυθένιο σκηνικό.
Επιστρέψαμε στον κεντρικό πεζόδρομο Kalku iela.
Αποφασίσαμε να σταματήσουμε κάπου για φαγητό. Όρεξη για φαγητό δεν είχα. Τουλάχιστον εκείνη τη στιγμή. Όμως σκέφτηκα ότι είναι καλύτερο να ξεμπερδεύεις με το φαγητό, ώστε να έχεις την υπόλοιπη ημέρα και κυρίως τη νύχτα μπροστά σου. Έτσι σταματήσαμε στο Ogle Wood Fired Grill,
επί του κεντρικού πεζόδρομου, Kaļķu iela 4, ώστε να βρισκόμαστε στο κέντρο της πόλης, παρακολουθώντας και την κίνηση. Φάγαμε πολύ ελαφρά και καταναλώσαμε και ένα μπουκάλι Riesling, από τις αγαπημένες μου ποικιλίες λευκού οίνου.
Όταν ήπιαμε και την τελευταία σταγόνα από το κρασί, συνεχίσαμε το περπάτημα. Η παλιά πόλη της Ρίγας είναι πολύ μικρή. Έτσι ύστερα από λίγα μέτρα φτάσαμε στην πλατεία Δημαρχείου.
Η πλατεία Δημαρχείου (Rātslaukums), βρίσκεται και αυτή στο κέντρο της παλιάς πόλης της Ρίγας και όπως έχει προαναφερθεί είναι το νότιο άκρο του κεντρικού πεζόδρομου, Kaļķu iela. Η πλατεία περιβάλλεται από το δημαρχείο,
το μουσείο των επαγγελμάτων και το House of the Blackheads (σπίτι των Μαυροκεφάλων), κατασκευασμένο το έτος 1344 για τις συναντήσεις κατά των 14ο αιώνα της συντεχνίας των Μαυροκεφάλων (ανύπαντρων εμπόρων της εποχής). Το περίτεχνο αυτό αρχιτεκτονικό διαμάντι,
γνώρισε πολλές καταστροφές με τελευταία επί γερμανικής και σοβιετικής κατοχής, πριν ανακατασκευαστεί το έτος 1999 για τα οκτακοσιοστά γενέθλια της πόλης. Η ανακατασκευή του σχεδιάστηκε όπως ακριβώς ήταν το κτίριο πριν από τις καταστροφές.
Τα έτη αρχικής κατασκευής και ανακατασκευής διακρίνονται στο άνω τμήμα της όψης του κτιρίου.
Στο κέντρο της πλατείας Δημαρχείου βρίσκεται το άγαλμα του πολιούχου αγίου της πόλης του St Roland.
Επίσης στην πλατεία Δημαρχείου, εκτός από τα λοιπά κτίρια που προαναφέρθηκαν βρίσκεται και το Μουσείο Κατοχής της Λεττονίας 1940-1991.
Στη συνέχεια αφού περπατήσαμε στα μεσαιωνικά λιθόστρωτα στενάκια της παλιάς πόλης, παρατηρώντας πολλά αρχιτεκτονικά διαμάντια, επιστρέψαμε στον κεντρικό πεζόδρομο Kaļķu iela και μπήκαμε στο Black Balsam Bar, επί της Kaļķu iela 10,
προκειμένου να πιούμε το ομώνυμο ποτό της Ρίγας. Γνώριζα ότι σε αυτό το παραδοσιακό bar θα έπινα το καλύτερο Black Balsam. Το bar είχε όμορφη διακόσμηση
και ήπια το ποτό και σε κοκτέιλ,
αλλά και σκέτο. Όταν βγήκαμε από τη βαριά πόρτα του Black Balsam Bar, η ώρα ήταν δέκα τη νύχτα. Προφανώς όμως δεν ήταν ακόμα νύχτα. Αφού περιπλανηθήκαμε στα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης αποφασίσαμε να κατευθυνθούμε στην πλατεία Δημαρχείου ώστε να δούμε το σπίτι των Μαυροκεφάλων, φωτισμένο. Πράγματι όταν φτάσαμε στην πλατεία Δημαρχείου, είχαν φωτίσει το κτίριο, αλλά υπήρχε ακόμα και το φως της ημέρας.
Παρατηρήσαμε το σχεδόν ολόγιομο φεγγάρι δεξιά και πάνω από το κτίριο ενώ επίσης προς τα δεξιά (προς νότο) διακρίναμε το Μουσείο Κατοχής της Λετονίας 1940-1991. Το θέμα του, όπως αναφέρει και ο τίτλος αφορά στη γερμανική και στη σοβιετική κατοχή.
Μπροστά από το κτίριο του μουσείου υπάρχει ένα μνημείο, ζοφερό, σοβιετικής εποχής αφιερωμένο στους Λετονούς πολεμιστές.
Ήθελα να επισκεφτώ το μουσείο, το οποίο είχε και ομοίωμα γκουλάγκ. Κατευθύνθηκα προς το μουσείο
προκειμένου να δω τις ώρες λειτουργίας του. Όμως ατύχησα. Το μουσείο ήταν κλειστό λόγω ανακατασκευής. Ευτυχώς από το ξενοδοχείο είχα πάρει το Riga in your pocket. Τα βιβλιαράκια αυτά φροντίζω να τα προμηθεύομαι σε κάθε πόλη, μόλις φτάνω, και με διευκολύνουν πολύ σε διάφορα πρακτικά ζητήματα. Όπως διάβασα, στο βιβλιαράκι, το μουσείο έχει μεταφερθεί για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα στο κτίριο της πρώην αμερικανικής πρεσβείας, μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες ανακατασκευής.
Πήραμε το δρόμο της επιστροφής, έριξα άλλη μια ματιά στο υπέροχο φωτισμένο κτίριο των Μαυροκεφάλων, το φεγγάρι ήταν πλέον πίσω από το κτίριο,
βγήκαμε πάλι στον κεντρικό πεζόδρομο
και αποφασίσαμε να καθίσουμε στο επί της Kaļķu iela 8, Easy Beer & Burger,
δηλαδή δίπλα στο Black Balsam Bar. Αυτό το bar - restaurant, εκτός από ζωντανή μουσική από ορχήστρα τεσσάρων ατόμων, μουσική που μου άρεσε, διέθετε ποικιλία από malt whisky,
τα οποία και τίμησα ιδιαίτερα. Μετά το malt whisky, συνεχίσαμε με κρασί, αφού το bar - restaurant είχε πάρα πολλές ετικέτες εκλεκτού οίνου από όλο τον κόσμο. Έπαιρνες μια κάρτα και είχες τρεις επιλογές ποσότητας με ανάλογες τιμές. 50ml, 100ml και 200ml. Επιδοθήκαμε για αρκετή ώρα σε τεστ γευσιγνωσίας. Αγαπημένη μου ενασχόληση.
Όταν βγήκαμε από το Easy Beer & Burger, το εορταστικό κλίμα στους δρόμους της Ρίγας είχε ενταθεί,
περάσαμε από μπαρ με διάφορα σόου
και καταλήξαμε στο επί της Vecpilsētas iela, The Armoury Bar ένα Jazz bar, όπου ήπιαμε μερικά ποτά ακούγοντας jazz.
Όταν φύγαμε ήταν αργά, πολύ αργά. Οι δρόμοι της Ρίγας είχαν αδειάσει,
περάσαμε μπροστά από τον καθεδρικό ναό με το φεγγάρι να γέρνει στη στέγη του
και επιστρέψαμε με τα πόδια στο ξενοδοχείο διασχίζοντας τη νυχτερινή Ρίγα.
Περάσαμε ακόμα μια φορά τη γέφυρα Vanšu
και φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας.
Όταν φτάσαμε πήραμε από το μπαρ του ξενοδοχείου, που ήταν στο κλείσιμο, ποτήρια κρασιού και ο συνταξιδιώτης μου κατέβασε από το δωμάτιό του, ένα μπουκάλι εκλεκτού κόκκινου οίνου του 2010, τον οποίο κουβαλούσε από την Ελλάδα.
Πίνοντας τον εκλεκτό οίνο κλείσαμε με τον καλύτερο τρόπο την πρώτη ημέρα μας στη Ρίγα. Όταν ανεβήκαμε για ύπνο, είχε αρχίσει να χαράζει.
Από τη Γιούρμαλα, κάναμε λιγότερο από είκοσι λεπτά για να φτάσουμε στο ξενοδοχείο μας στη Ρίγα. Το ξενοδοχείο που είχαμε επιλέξει ήταν το επί της Ķīpsalas iela, Riga Islande Hotel.
Το ξενοδοχείο οφείλει το όνομά του στο ότι βρίσκεται σε μια νησίδα του ποταμού Daugava, απέναντι από την παλιά πόλη της Ρίγας. Παρκάραμε στο parking του ξενοδοχείου και προχωρώντας προς την είσοδο διακρίναμε το λεωφορείο
της γνωστής λιθουανικής μπασκετικής ομάδας Λιέτουβος Ρίτας, η οποία είχε έλθει από το Βίλνιους, να αγωνιστεί στη Ρίγα με την τοπική ομάδα για το σχετικό πρωτάθλημα, δηλαδή τη VTB Λίγκα (το οποίο κατέκτησε τελικά η ΤΣΣΚΑ Μόσχας με δεύτερη τη Χίμκι, ομάδες που θα αγωνιστούν την επόμενη σαιζόν στην ευρωλίγκα).
Ανεβήκαμε στα δωμάτιά μας και ύστερα από ένα σύντομο ντους και λοιπό φρεσκάρισμα, βρεθήκαμε στο μπαρ του ξενοδοχείου, όπου αποφασίσαμε να πάμε στο κέντρο της πόλης με τα πόδια, αφού από τη γέφυρα διάβασης του ποταμού Daugava θα είχαμε μια πρώτη όψη της παλιάς πόλης της Ρίγας. Και δεν είχα άδικο.
Η Ρίγα είναι η κουκλίστικη πρωτεύουσα και η μεγαλύτερη πόλη της Λετονίας. Με πληθυσμό, ο οποίος ανέρχεται σε 698.529 κατοίκους, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή του έτους 2016, είναι η μεγαλύτερη πόλη των κρατών της Βαλτικής και η πόλη στην οποία κατοικεί, σχεδόν, το ένα τρίτο του πληθυσμού της Λετονίας.
Η Ρίγα εκτός από το ότι είναι η μεγαλύτερη και σημαντικότερη πόλη της μικρής χώρας Λετονίας, ουσιαστικά αποτελεί την ατμομηχανή της χώρας. Τα προηγούμενα χρόνια, από την είσοδο της Λετονίας στην Ε.Ε. μέχρι και την οικονομική κρίση, η Ρίγα ήταν μια από πιο αναπτυσσόμενες πόλεις στην Ευρώπη. Η πολυτάραχη ιστορία της, ξεκίνησε από τον δεύτερο αιώνα και μετατράπηκε σε ισχυρό εμπορικό κόμβο της Βαλτικής, όταν από το έτος 1201 κατακτήθηκε από Γερμανούς σταυροφόρους. Ως γνωστό ανεξαρτητοποιήθηκε από την πρώην Σοβιετική Ένωση το έτος 1991, ενώ στη διάρκεια των αιώνων βρισκόταν υπό πολωνική, σουηδική, ρωσική και γερμανική κατοχή. Μάλιστα επί σουηδικής κυριαρχίας, η Ρίγα ήταν η δεύτερη σε πληθυσμό και σπουδαιότητα πόλη του βασιλείου της Σουηδίας.
Επίσης επί ΕΣΣΔ, η Ρίγα ήταν η τρίτη βιομηχανική πόλη, και το τρίτο σε σπουδαιότητα οικονομικό και πολιτιστικό κέντρο της Σοβιετικής Ένωσης, μετά τη Μόσχα και την Αγία Πετρούπολη.
Με τέτοια ιστορία η Ρίγα έχει μεγάλη πολυμορφία στον πληθυσμό της, με Λετονούς και Ρώσους να αποτελούν της μεγαλύτερες εθνικότητες, αλλά και σημαντικές μειονότητες Λευκορώσων, Πολωνών και Ουκρανών.
Η Ρίγα είναι χτισμένη στις όχθες του ποταμού Νταουγκάβα, και η Παλιά Πόλη έχει ανακηρυχθεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
Με αυτές τις σκέψεις, βγήκαμε από το ξενοδοχείο και κατευθυνθήκαμε προς τη Vanšu Bridge,
προκειμένου να πάμε στην παλιά πόλη της Ρίγας.
Η γέφυρα Vanšu, είναι μια καλωδιακή γέφυρα διάβασης του ποταμού Daugava, μήκους 625m, η οποία κατασκευάστηκε επί σοβιετικής εποχής, λειτούργησε το έτος 1981 και συγκεκριμένα τις 21-07-1981 και είναι μία από τις πέντε γέφυρες διάβασης του ποταμού, στην πόλη της Ρίγας.
Η παραπάνω φωτογραφία είναι από την πλευρά της παλιάς πόλης, από σημείο με θέα προς τη γέφυρα. Ανεβήκαμε στη γέφυρα Vanšu και από κάτω παρατηρήσαμε ένα ζευγάρι που πήγαινε προς το ποτάμι για φωτογράφιση γάμου.
Προχωρώντας κατά μήκος του πεζοδρομίου της γέφυρας, αρχίσαμε να θαυμάζουμε την παλιά πόλη της Ρίγας και συγκεκριμένα το κάστρο της Ρίγας,
κτίρια της παλιάς πόλης μεταξύ των οποίων ο προτεσταντικός καθεδρικός της Ρίγας και η εκκλησία του Αγίου Πέτρου, κτίρια τα οποία δεσπόζουν από μακριά λόγω του ύψους τους
και γενικά, θαυμάζοντας τη συνολική όψη της παλιάς πόλης της Ρίγας από τον ποταμό Daugava.
Επίσης προχωρώντας παρατηρούσαμε και εικόνες από τη σύγχρονη πόλη της Ρίγας.
Περνώντας τη γέφυρα Vanšu, βρεθήκαμε στο ιστορικό κέντρο της Ρίγας, στην ανατολική πλευρά του ποταμού Daugava, δηλαδή στη μεσαιωνική Παλιά Πόλη της Ρίγας η οποία είναι ένας γοητευτικός λαβύρινθος από στενά λιθόστρωτα σοκάκια και όμορφες μικρές πλατείες που σφύζουν από ζωή όλο τον χρόνο. Πάνω από 150 ιστορικά και αρχιτεκτονικά μνημεία από τον 13ο έως τον 19ο αιώνα συγκεντρώνονται στη μικρή έκταση της παλιάς πόλης.
Η πρώτη στάση μας έγινε στην πλατεία Laukums.
Η Pils Laukums, είναι μία από τις πέντε πλατείες του ιστορικού κέντρου της Ρίγας, κατασκευασμένη από το έτος 1783 και είναι μπροστά από το κάστρο της Ρίγας.
Το κάστρο της Ρίγας κατασκευάστηκε αρχικά το έτος 1330 και επανοικοδομήθηκε μεταξύ του έτους 1497 και του έτους 1515. Τα τείχη επεκτείνονταν συνεχώς μεταξύ του 17ου αιώνα και του 19ου αιώνα. Την καλύτερη όψη του κάστρου την είχαμε από τον ποταμό, όπως φαίνεται και από τις σχετικές φωτογραφίες που είχα βγάλει διασχίζοντας τη γέφυρα.
Στη δεκαετία του 1930, έγινε ανακαίνιση από τον διάσημο Λετονό αρχιτέκτονα Eižens Laube. Η Λετονική κυβέρνηση δήλωσε το κάστρο ως κτίριο της ανεξάρτητης κυβέρνησης, το έτος 1938, ενώ σήμερα είναι κατοικία του Πρόεδρου της Λετονίας
και στεγάζει, επίσης, το μουσείο της Λετονικής Ιστορίας και το μουσείο ξένης τέχνης. Περπατήσαμε λίγο στην πλατεία laukums, ρίξαμε μια ακόμα ματιά προς άλλο σημείο της πλατείας
και προχωρήσαμε κατά μήκος της οδού Mazā Pils iela προκειμένου να δούμε τα τρία κτίρια τα οποία ονομάζονται Three Brothers.
The Three Brothers. Είναι τρία κτίρια στη σειρά.
Το κτίριο με αρ.17 χρονολογείται από τον 15ο αιώνα έχει γοτθικές κόγχες και είναι η παλαιότερη κατοικία από πέτρα στη Ρίγα.
Το κτίριο με αρ.19 χρονολογείται από τον 17ο αιώνα (μικρό μουσείο αρχιτεκτονικής).
Το κτίριο με αρ.21 χρονολογείται από τον 18ο αιώνα (πράσινο κτίριο).
Συνεχίσαμε, στρίψαμε δεξιά και μέσω της Jēkaba iela βρεθήκαμε στη Doma laukums η οποία είναι η πλατεία μπροστά από τον καθεδρικό ναό και θεωρείται η κεντρική πλατεία της παλιάς πόλης.
Ενώ το live στην πλατεία είχε ξεκινήσει,
εμείς συνεχίσαμε να περπατάμε στην παλιά πόλη, περπάτημα το οποίο είναι ένα συναρπαστικό ταξίδι στο χρόνο.
Περπατώντας φτάσαμε στη Livu Laukums, την πιο ζωντανή πλατεία της παλιάς πόλης.
Στην πλατεία Livu, διακρίναμε το Cat House. Ένα μεγαλοπρεπές κτίριο με το άγαλμα μιας γάτας στην κωνική οροφή του.
Σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία ο ιδιοκτήτης αυτού του κτιρίου, ανήκε σε μια συντεχνία, περίμενε ότι θα τον ανακηρύξουν πρόεδρο και όταν αυτό δεν έγινε εκνευρίστηκε τόσο πολύ που κατασκεύασε ένα μέγαρο απέναντι από το μέγαρο της συντεχνίας και τοποθέτησε ένα άγαλμα μιας γάτας που είχε γυρισμένη την ουρά της, στο μέγαρο της συντεχνίας. Το μέγαρο που κατασκεύασε ήταν πιο μεγαλοπρεπές από το μέγαρο της συντεχνίας. Με την τοποθέτηση του αγάλματος της γάτας με την ουρά προς τη συντεχνία έδειχνε την αποδοκιμασία του. Βέβαια μετά από παρέμβαση των αρχών, υποχρεώθηκε να στρίψει το άγαλμα της γάτας έτσι ώστε να κοιτάει προς το μέγαρο της συντεχνίας, όπως είναι σήμερα.
Καθίσαμε για λίγο στην πλατεία Livu και ήπιαμε από μια μπύρα.

Στη μία πλευρά της πλατείας (ανατολική-νοτιοανατολική) βρίσκεται ο κεντρικός πεζόδρομος της παλιάς πόλης, η Kalku iela.
Περπατήσαμε κατά μήκος του κεντρικού πεζόδρομου της παλιάς πόλης. Στο βόρειο (Βόρειο-βορειοανατολικό) άκρο αυτού βρίσκεται το Freedom Monument,
μνημείο από το οποίο περάσαμε την επόμενη ημέρα, ενώ στο νότιο (νότιο-νοτιοδυτικό) άκρο βρίσκεται η πλατεία Δημαρχείου.
Από την πλατεία Livu κατευθυνθήκαμε νότια, ενώ στη συνέχεια περπατήσαμε στα δαιδαλώδη πλακόστρωτα, παρατηρώντας τα όμορφα πυργόσπιτα και τις μικρές πλατείες,
μέχρι που φτάσαμε πάλι στην πλατεία Doma. Μπροστά από τον καθεδρικό παρατηρήσαμε ένα γλυπτό, το οποίο είχε μεταφερθεί από τη Βρέμη κατά την περίοδο της γερμανικής κατοχής.
Συνεχίσαμε τη βόλτα, απολαμβάνοντας την υπέροχη Παλιά Πόλη με τους στενούς πεζόδρομους και τα πολύχρωμα σπίτια των παλιών εμπόρων, το σύνολο των οποίων συνθέτει ένα παραμυθένιο σκηνικό.
Επιστρέψαμε στον κεντρικό πεζόδρομο Kalku iela.
Αποφασίσαμε να σταματήσουμε κάπου για φαγητό. Όρεξη για φαγητό δεν είχα. Τουλάχιστον εκείνη τη στιγμή. Όμως σκέφτηκα ότι είναι καλύτερο να ξεμπερδεύεις με το φαγητό, ώστε να έχεις την υπόλοιπη ημέρα και κυρίως τη νύχτα μπροστά σου. Έτσι σταματήσαμε στο Ogle Wood Fired Grill,
επί του κεντρικού πεζόδρομου, Kaļķu iela 4, ώστε να βρισκόμαστε στο κέντρο της πόλης, παρακολουθώντας και την κίνηση. Φάγαμε πολύ ελαφρά και καταναλώσαμε και ένα μπουκάλι Riesling, από τις αγαπημένες μου ποικιλίες λευκού οίνου.

Όταν ήπιαμε και την τελευταία σταγόνα από το κρασί, συνεχίσαμε το περπάτημα. Η παλιά πόλη της Ρίγας είναι πολύ μικρή. Έτσι ύστερα από λίγα μέτρα φτάσαμε στην πλατεία Δημαρχείου.
Η πλατεία Δημαρχείου (Rātslaukums), βρίσκεται και αυτή στο κέντρο της παλιάς πόλης της Ρίγας και όπως έχει προαναφερθεί είναι το νότιο άκρο του κεντρικού πεζόδρομου, Kaļķu iela. Η πλατεία περιβάλλεται από το δημαρχείο,
το μουσείο των επαγγελμάτων και το House of the Blackheads (σπίτι των Μαυροκεφάλων), κατασκευασμένο το έτος 1344 για τις συναντήσεις κατά των 14ο αιώνα της συντεχνίας των Μαυροκεφάλων (ανύπαντρων εμπόρων της εποχής). Το περίτεχνο αυτό αρχιτεκτονικό διαμάντι,
γνώρισε πολλές καταστροφές με τελευταία επί γερμανικής και σοβιετικής κατοχής, πριν ανακατασκευαστεί το έτος 1999 για τα οκτακοσιοστά γενέθλια της πόλης. Η ανακατασκευή του σχεδιάστηκε όπως ακριβώς ήταν το κτίριο πριν από τις καταστροφές.
Τα έτη αρχικής κατασκευής και ανακατασκευής διακρίνονται στο άνω τμήμα της όψης του κτιρίου.
Στο κέντρο της πλατείας Δημαρχείου βρίσκεται το άγαλμα του πολιούχου αγίου της πόλης του St Roland.
Επίσης στην πλατεία Δημαρχείου, εκτός από τα λοιπά κτίρια που προαναφέρθηκαν βρίσκεται και το Μουσείο Κατοχής της Λεττονίας 1940-1991.
Στη συνέχεια αφού περπατήσαμε στα μεσαιωνικά λιθόστρωτα στενάκια της παλιάς πόλης, παρατηρώντας πολλά αρχιτεκτονικά διαμάντια, επιστρέψαμε στον κεντρικό πεζόδρομο Kaļķu iela και μπήκαμε στο Black Balsam Bar, επί της Kaļķu iela 10,
προκειμένου να πιούμε το ομώνυμο ποτό της Ρίγας. Γνώριζα ότι σε αυτό το παραδοσιακό bar θα έπινα το καλύτερο Black Balsam. Το bar είχε όμορφη διακόσμηση
και ήπια το ποτό και σε κοκτέιλ,
αλλά και σκέτο. Όταν βγήκαμε από τη βαριά πόρτα του Black Balsam Bar, η ώρα ήταν δέκα τη νύχτα. Προφανώς όμως δεν ήταν ακόμα νύχτα. Αφού περιπλανηθήκαμε στα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης αποφασίσαμε να κατευθυνθούμε στην πλατεία Δημαρχείου ώστε να δούμε το σπίτι των Μαυροκεφάλων, φωτισμένο. Πράγματι όταν φτάσαμε στην πλατεία Δημαρχείου, είχαν φωτίσει το κτίριο, αλλά υπήρχε ακόμα και το φως της ημέρας.
Παρατηρήσαμε το σχεδόν ολόγιομο φεγγάρι δεξιά και πάνω από το κτίριο ενώ επίσης προς τα δεξιά (προς νότο) διακρίναμε το Μουσείο Κατοχής της Λετονίας 1940-1991. Το θέμα του, όπως αναφέρει και ο τίτλος αφορά στη γερμανική και στη σοβιετική κατοχή.
Μπροστά από το κτίριο του μουσείου υπάρχει ένα μνημείο, ζοφερό, σοβιετικής εποχής αφιερωμένο στους Λετονούς πολεμιστές.
Ήθελα να επισκεφτώ το μουσείο, το οποίο είχε και ομοίωμα γκουλάγκ. Κατευθύνθηκα προς το μουσείο
προκειμένου να δω τις ώρες λειτουργίας του. Όμως ατύχησα. Το μουσείο ήταν κλειστό λόγω ανακατασκευής. Ευτυχώς από το ξενοδοχείο είχα πάρει το Riga in your pocket. Τα βιβλιαράκια αυτά φροντίζω να τα προμηθεύομαι σε κάθε πόλη, μόλις φτάνω, και με διευκολύνουν πολύ σε διάφορα πρακτικά ζητήματα. Όπως διάβασα, στο βιβλιαράκι, το μουσείο έχει μεταφερθεί για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα στο κτίριο της πρώην αμερικανικής πρεσβείας, μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες ανακατασκευής.
Πήραμε το δρόμο της επιστροφής, έριξα άλλη μια ματιά στο υπέροχο φωτισμένο κτίριο των Μαυροκεφάλων, το φεγγάρι ήταν πλέον πίσω από το κτίριο,
βγήκαμε πάλι στον κεντρικό πεζόδρομο
και αποφασίσαμε να καθίσουμε στο επί της Kaļķu iela 8, Easy Beer & Burger,
δηλαδή δίπλα στο Black Balsam Bar. Αυτό το bar - restaurant, εκτός από ζωντανή μουσική από ορχήστρα τεσσάρων ατόμων, μουσική που μου άρεσε, διέθετε ποικιλία από malt whisky,
τα οποία και τίμησα ιδιαίτερα. Μετά το malt whisky, συνεχίσαμε με κρασί, αφού το bar - restaurant είχε πάρα πολλές ετικέτες εκλεκτού οίνου από όλο τον κόσμο. Έπαιρνες μια κάρτα και είχες τρεις επιλογές ποσότητας με ανάλογες τιμές. 50ml, 100ml και 200ml. Επιδοθήκαμε για αρκετή ώρα σε τεστ γευσιγνωσίας. Αγαπημένη μου ενασχόληση.
Όταν βγήκαμε από το Easy Beer & Burger, το εορταστικό κλίμα στους δρόμους της Ρίγας είχε ενταθεί,
περάσαμε από μπαρ με διάφορα σόου
και καταλήξαμε στο επί της Vecpilsētas iela, The Armoury Bar ένα Jazz bar, όπου ήπιαμε μερικά ποτά ακούγοντας jazz.
Όταν φύγαμε ήταν αργά, πολύ αργά. Οι δρόμοι της Ρίγας είχαν αδειάσει,
περάσαμε μπροστά από τον καθεδρικό ναό με το φεγγάρι να γέρνει στη στέγη του
και επιστρέψαμε με τα πόδια στο ξενοδοχείο διασχίζοντας τη νυχτερινή Ρίγα.
Περάσαμε ακόμα μια φορά τη γέφυρα Vanšu
και φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας.
Όταν φτάσαμε πήραμε από το μπαρ του ξενοδοχείου, που ήταν στο κλείσιμο, ποτήρια κρασιού και ο συνταξιδιώτης μου κατέβασε από το δωμάτιό του, ένα μπουκάλι εκλεκτού κόκκινου οίνου του 2010, τον οποίο κουβαλούσε από την Ελλάδα.
Πίνοντας τον εκλεκτό οίνο κλείσαμε με τον καλύτερο τρόπο την πρώτη ημέρα μας στη Ρίγα. Όταν ανεβήκαμε για ύπνο, είχε αρχίσει να χαράζει.