gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Κεφάλαιο 12. - Ρίγα V. Η θέα της πόλης από ψηλά.
Με βήμα ταχύ έφτασα στην εκκλησία του Αγίου Πέτρου.
Μπροστά από την εκκλησία είναι η πλατεία Peterbaznica Laukums, η οποία είναι πολύ κοντά, κατ' ουσία συνορεύει με την πλατεία Δημαρχείου.
Η εκκλησία του Αγίου Πέτρου πρωτοκατασκευάστηκε το έτος 1209, ενώ τη σημερινή της μορφή έλαβε το έτος 1746. Πριν από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, η Εκκλησία του Αγίου Πέτρου ήταν το ψηλότερο ξύλινο κτίριο της Ευρώπης. Το ύψος του γοτθικού ναού ανέρχεται στα 123 μέτρα. Κατά την διάρκεια του πολέμου η οροφή και ο πύργος υπέστησαν μεγάλες ζημιές από φωτιά και οι Σοβιετικοί μηχανικοί αποκατέστησαν την εκκλησία το 1973 και εγκατέστησαν έναν ανελκυστήρα. Τον ανελκυστήρα αυτόν ήθελα να εκμεταλλευτώ, ώστε να απολαύσω τη θέα της πόλης από ψηλά. Μπήκα μέσα στην εκκλησία, έβγαλα εισιτήριο το οποίο κόστιζε 9 ευρώ, ανέβηκα σκάλες ύψους περίπου έξι μέτρων, ο χρόνος αναμονής ήταν ελάχιστος, μπήκα στο ασανσέρ και ανεβήκαμε, μαζί με άλλους, στο καμπαναριό λίγο κάτω από την κορυφή του, αλλά το ύψος ήταν τέτοιο το οποίο εξασφάλιζε πανοραμική θέα της πόλης της Ρίγας.
Κατ' αρχήν παρατήρησα προς δυτικά και φωτογράφισα προς τον καθεδρικό ναό, προς τον ποταμό Daugava και προς τη γέφυρα Vanšu.
Στη συνέχεια άρχισα να γυρίζω περιμετρικά, προς βορειοδυτικά και προς το βορρά, φωτογράφισα την παλιά πόλη, παρατηρώντας από ψηλά τα κτίρια τις πλατείες και τους δρόμους,
κατόπιν διεύρυνα το πλάνο
και όταν είχα στρέψει το βλέμμα μου προς την ανατολή, παρατήρησα, πίσω από την κεντρική αγορά, έναν από τους ουρανοξύστες, έργα του συντρόφου Στάλιν.
Ο σύντροφος Στάλιν ήθελε να αποδείξει ότι η ΕΣΣΔ, δεν υστερεί από τις ΗΠΑ, γι' αυτό και είχε δώσει εντολή για την κατασκευή αυτών των κτιρίων. Η αρχιτεκτονική των κτιρίων προσομοιάζει με την αρχιτεκτονική των ουρανοξυστών του Μανχάταν, κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα. Τα κτίρια αρχικά σχεδιάστηκαν για τη Μόσχα, αλλά κατασκευάστηκαν και σε άλλες πρωτεύουσες της πρώην ΕΣΣΔ. Το μοναδικό κτίριο το οποίο κατασκευάστηκε εκτός ΕΣΣΔ, ήταν αυτό που κατασκευάστηκε στη Βαρσοβία (το δώρο του συντρόφου Στάλιν στο λαό της Πολωνίας - έχω αναφερθεί, σχετικά, στην ιστορία μου "Λευκορωσία 2016 - τα τελευταία σφυροδρέπανα"). Νομίζω ότι το κτίριο της Ρίγας ίσως είναι το μικρότερο, πάντως οπωσδήποτε από τα μικρότερα των όμοιων αυτών κτιρίων.
Συνέχισα να παρατηρώ και να φωτογραφίζω από το καμπαναριό του Αγίου Πέτρου. Αυτή τη φορά εστίασα προς την κεντρική αγορά, την οποία είχαμε επισκεφτεί το πρωί.
Στοχεύοντας νοτιοανατολικά, παρατήρησα σε ένα νησάκι του ποταμού Daugava τον πύργο του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης (Riga Radio and TV Tower).
Ο Ραδιοφωνικός και Τηλεοπτικός Πύργος της Ρίγας, θεωρείται το υψηλότερο κτίριο της Βαλτικής και της Ευρωπαϊκής ένωσης. Κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1979 και 1986 από τη Σοβιετική Ένωση και το ανώτατο σημείο του βρίσκεται σε ύψος 368,50 μέτρων. Έτσι θεωρείται το τρίτο υψηλότερο κτίριο στην Ευρώπη (μετά τον πύργο Ostankino της Μόσχας, ύψους 540 μέτρων και τον πύργο της τηλεόρασης του Κιέβου ύψους 385 μέτρων). Ο πύργος κατασκευάστηκε σε ένα νησάκι του ποταμού Daugava και ο σχεδιασμός του έχει μελετηθεί έτσι ώστε να αντέχει και τις πιο ισχυρές ανεμοπιέσεις, χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα ταλάντωσης. Άλλωστε το παραπάνω φαίνεται κι από τη μεγάλη επιφάνεια της βάσης του πύργου και από τα άκαμπτα στοιχεία της κατασκευής.
Συνέχισα την παρατήρηση προς νότο και προς νοτιοδυτικά, φωτογραφίζοντας παράλληλα τις γέφυρες, τον ποταμό,
την αρχή της Stone Bridge, το ζοφερό μνημείο, την οροφή του κτιρίου των Μαυροκεφάλων,
και έμεινα αρκετή ώρα θαυμάζοντας την πόλη από ψηλά.
Όταν κατέβηκα από το ασανσέρ, έκανα μια σύντομη βόλτα στο εσωτερικό της εκκλησίας.
Η εκκλησία ήταν λιτή στο εσωτερικό της και εκείνο που με εντυπωσίασε περισσότερο, ήταν μια έκθεση από φωτογραφίες και γκραβούρες, από το παρελθόν της Ρίγας.
Μετά από τη σύντομη βόλτα στο εσωτερικό της εκκλησίας, βγήκα στην πλατεία Peterbaznica Laukums, παρατήρησα ακόμα μια φορά την εκκλησία του Αγίου Πέτρου
και πολύ ευχαριστημένος από την οπτική απόλαυση της θέας της πόλης από ψηλά, ύστερα από ελάχιστο περπάτημα στην όμορφη πόλη,
επέστρεψα στο Lido, βρήκα τον συνταξιδιώτη μου και πήγα προς το μπαρ, το οποίο διέθετε αρκετές κάνουλες,
προμηθεύτηκα ένα ποτήρι αφιλτράριστης μπύρας παραγωγής του Lido,
ο συνταξιδιώτης μου ήταν αρκετή ώρα και είχε δοκιμάσει όλες σχεδόν τις μπύρες
και αφού απόλαυσα κι εγώ δυο μπύρες,
έχοντας στο μυαλό μου τις όμορφες εικόνες της πόλης, φύγαμε από τη μπυραρία.
Σκεφτήκαμε προς στιγμή, μήπως έπρεπε να πάμε στο μουσείο κλασικών οχημάτων που είναι και ένα από τα μεγαλύτερα, του είδους του, στην Ευρώπη. Αυτό που με έκανε να το σκεφτώ είναι ότι το μουσείο διαθέτει πλούσια συλλογή από ρετρό μηχανές και αυτοκίνητα, η οποία περιλαμβάνει κάποια από τα πρώτα οχήματα της Σοβιετικής Ένωσης, όπως για παράδειγμα τις θωρακισμένες λιμουζίνες των συντρόφων Stalin και Brezhnev.
Όμως επικράτησε η λογική και αποφασίσαμε να πάμε για δίωρη ξεκούραση στο ξενοδοχείο μας. Θα ήταν η τελευταία νύχτα μας στη Ρίγα και θέλαμε να την περάσουμε καλά. Έτσι κατηφορίσαμε προς την πλατεία Δημαρχείου, θαυμάσαμε ακόμα μια φορά το κτίριο των Μαυροκεφάλων,
κάλεσα από την εφαρμογή, που είχα βάλει στο κινητό το Redcab, το οποίο έφτασε άμεσα στην παραποτάμια λεωφόρο και με λιγότερο από 4 ευρώ μας άφησε στο ξενοδοχείο μας.
Κατά την επιστροφή μου στο ξενοδοχείο με το ταξί, συλλογιζόμουν ότι από τις μεσαιωνικές γειτονιές έως τις art nouveau συνοικίες της, η Ρίγα είναι μια πόλη ανοιχτό μουσείο.
Με βήμα ταχύ έφτασα στην εκκλησία του Αγίου Πέτρου.
Μπροστά από την εκκλησία είναι η πλατεία Peterbaznica Laukums, η οποία είναι πολύ κοντά, κατ' ουσία συνορεύει με την πλατεία Δημαρχείου.
Η εκκλησία του Αγίου Πέτρου πρωτοκατασκευάστηκε το έτος 1209, ενώ τη σημερινή της μορφή έλαβε το έτος 1746. Πριν από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, η Εκκλησία του Αγίου Πέτρου ήταν το ψηλότερο ξύλινο κτίριο της Ευρώπης. Το ύψος του γοτθικού ναού ανέρχεται στα 123 μέτρα. Κατά την διάρκεια του πολέμου η οροφή και ο πύργος υπέστησαν μεγάλες ζημιές από φωτιά και οι Σοβιετικοί μηχανικοί αποκατέστησαν την εκκλησία το 1973 και εγκατέστησαν έναν ανελκυστήρα. Τον ανελκυστήρα αυτόν ήθελα να εκμεταλλευτώ, ώστε να απολαύσω τη θέα της πόλης από ψηλά. Μπήκα μέσα στην εκκλησία, έβγαλα εισιτήριο το οποίο κόστιζε 9 ευρώ, ανέβηκα σκάλες ύψους περίπου έξι μέτρων, ο χρόνος αναμονής ήταν ελάχιστος, μπήκα στο ασανσέρ και ανεβήκαμε, μαζί με άλλους, στο καμπαναριό λίγο κάτω από την κορυφή του, αλλά το ύψος ήταν τέτοιο το οποίο εξασφάλιζε πανοραμική θέα της πόλης της Ρίγας.
Κατ' αρχήν παρατήρησα προς δυτικά και φωτογράφισα προς τον καθεδρικό ναό, προς τον ποταμό Daugava και προς τη γέφυρα Vanšu.
Στη συνέχεια άρχισα να γυρίζω περιμετρικά, προς βορειοδυτικά και προς το βορρά, φωτογράφισα την παλιά πόλη, παρατηρώντας από ψηλά τα κτίρια τις πλατείες και τους δρόμους,
κατόπιν διεύρυνα το πλάνο
και όταν είχα στρέψει το βλέμμα μου προς την ανατολή, παρατήρησα, πίσω από την κεντρική αγορά, έναν από τους ουρανοξύστες, έργα του συντρόφου Στάλιν.
Ο σύντροφος Στάλιν ήθελε να αποδείξει ότι η ΕΣΣΔ, δεν υστερεί από τις ΗΠΑ, γι' αυτό και είχε δώσει εντολή για την κατασκευή αυτών των κτιρίων. Η αρχιτεκτονική των κτιρίων προσομοιάζει με την αρχιτεκτονική των ουρανοξυστών του Μανχάταν, κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα. Τα κτίρια αρχικά σχεδιάστηκαν για τη Μόσχα, αλλά κατασκευάστηκαν και σε άλλες πρωτεύουσες της πρώην ΕΣΣΔ. Το μοναδικό κτίριο το οποίο κατασκευάστηκε εκτός ΕΣΣΔ, ήταν αυτό που κατασκευάστηκε στη Βαρσοβία (το δώρο του συντρόφου Στάλιν στο λαό της Πολωνίας - έχω αναφερθεί, σχετικά, στην ιστορία μου "Λευκορωσία 2016 - τα τελευταία σφυροδρέπανα"). Νομίζω ότι το κτίριο της Ρίγας ίσως είναι το μικρότερο, πάντως οπωσδήποτε από τα μικρότερα των όμοιων αυτών κτιρίων.
Συνέχισα να παρατηρώ και να φωτογραφίζω από το καμπαναριό του Αγίου Πέτρου. Αυτή τη φορά εστίασα προς την κεντρική αγορά, την οποία είχαμε επισκεφτεί το πρωί.
Στοχεύοντας νοτιοανατολικά, παρατήρησα σε ένα νησάκι του ποταμού Daugava τον πύργο του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης (Riga Radio and TV Tower).
Ο Ραδιοφωνικός και Τηλεοπτικός Πύργος της Ρίγας, θεωρείται το υψηλότερο κτίριο της Βαλτικής και της Ευρωπαϊκής ένωσης. Κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1979 και 1986 από τη Σοβιετική Ένωση και το ανώτατο σημείο του βρίσκεται σε ύψος 368,50 μέτρων. Έτσι θεωρείται το τρίτο υψηλότερο κτίριο στην Ευρώπη (μετά τον πύργο Ostankino της Μόσχας, ύψους 540 μέτρων και τον πύργο της τηλεόρασης του Κιέβου ύψους 385 μέτρων). Ο πύργος κατασκευάστηκε σε ένα νησάκι του ποταμού Daugava και ο σχεδιασμός του έχει μελετηθεί έτσι ώστε να αντέχει και τις πιο ισχυρές ανεμοπιέσεις, χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα ταλάντωσης. Άλλωστε το παραπάνω φαίνεται κι από τη μεγάλη επιφάνεια της βάσης του πύργου και από τα άκαμπτα στοιχεία της κατασκευής.
Συνέχισα την παρατήρηση προς νότο και προς νοτιοδυτικά, φωτογραφίζοντας παράλληλα τις γέφυρες, τον ποταμό,
την αρχή της Stone Bridge, το ζοφερό μνημείο, την οροφή του κτιρίου των Μαυροκεφάλων,
και έμεινα αρκετή ώρα θαυμάζοντας την πόλη από ψηλά.
Όταν κατέβηκα από το ασανσέρ, έκανα μια σύντομη βόλτα στο εσωτερικό της εκκλησίας.
Η εκκλησία ήταν λιτή στο εσωτερικό της και εκείνο που με εντυπωσίασε περισσότερο, ήταν μια έκθεση από φωτογραφίες και γκραβούρες, από το παρελθόν της Ρίγας.
Μετά από τη σύντομη βόλτα στο εσωτερικό της εκκλησίας, βγήκα στην πλατεία Peterbaznica Laukums, παρατήρησα ακόμα μια φορά την εκκλησία του Αγίου Πέτρου
και πολύ ευχαριστημένος από την οπτική απόλαυση της θέας της πόλης από ψηλά, ύστερα από ελάχιστο περπάτημα στην όμορφη πόλη,
επέστρεψα στο Lido, βρήκα τον συνταξιδιώτη μου και πήγα προς το μπαρ, το οποίο διέθετε αρκετές κάνουλες,
προμηθεύτηκα ένα ποτήρι αφιλτράριστης μπύρας παραγωγής του Lido,

ο συνταξιδιώτης μου ήταν αρκετή ώρα και είχε δοκιμάσει όλες σχεδόν τις μπύρες

και αφού απόλαυσα κι εγώ δυο μπύρες,
έχοντας στο μυαλό μου τις όμορφες εικόνες της πόλης, φύγαμε από τη μπυραρία.
Σκεφτήκαμε προς στιγμή, μήπως έπρεπε να πάμε στο μουσείο κλασικών οχημάτων που είναι και ένα από τα μεγαλύτερα, του είδους του, στην Ευρώπη. Αυτό που με έκανε να το σκεφτώ είναι ότι το μουσείο διαθέτει πλούσια συλλογή από ρετρό μηχανές και αυτοκίνητα, η οποία περιλαμβάνει κάποια από τα πρώτα οχήματα της Σοβιετικής Ένωσης, όπως για παράδειγμα τις θωρακισμένες λιμουζίνες των συντρόφων Stalin και Brezhnev.
Όμως επικράτησε η λογική και αποφασίσαμε να πάμε για δίωρη ξεκούραση στο ξενοδοχείο μας. Θα ήταν η τελευταία νύχτα μας στη Ρίγα και θέλαμε να την περάσουμε καλά. Έτσι κατηφορίσαμε προς την πλατεία Δημαρχείου, θαυμάσαμε ακόμα μια φορά το κτίριο των Μαυροκεφάλων,
κάλεσα από την εφαρμογή, που είχα βάλει στο κινητό το Redcab, το οποίο έφτασε άμεσα στην παραποτάμια λεωφόρο και με λιγότερο από 4 ευρώ μας άφησε στο ξενοδοχείο μας.
Κατά την επιστροφή μου στο ξενοδοχείο με το ταξί, συλλογιζόμουν ότι από τις μεσαιωνικές γειτονιές έως τις art nouveau συνοικίες της, η Ρίγα είναι μια πόλη ανοιχτό μουσείο.