LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.684
- Likes
- 9.028
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Συγκεντρωθήκαμε στη μεγάλη τραπεζαρία για πρωινό.
Η Φατιμα έχει ετοιμάσει τα πάντα και το τραπέζι είναι γεμάτο καλούδια η μόνη παραφωνία σε όλο αυτό είναι η ενοχλητική παρουσία και ελεγχος του Αντόνιο που λες και μετρά τις μπουκιές μας.. Μπορεί ο άνθρωπος να ήθελε να ελέγξει αν όλα είναι οκ, αν εχουμε τα πάντα, αλλά αυτό το καθηλωμα στη άκρη του τραπεζιού και το αετίσιο βλέμμα ελεγχου δεν ήταν και το πιο ευχάριστο, αλλά όμως δεν μας εμπόδισε από του να φάμε τα πάντα……………
Ο Εντι μας περίμενε στη αυλή.. σήμερα θα επισκεφτούμε το παλάτι Sao Paolo και το κάστρο Sao Sebastiao . Πολύ περπάτημα θαχει και σήμερα το νιώθω..
Αν και πρωί ο ήλιος καίει . Κάναμε είκοσι λεπτά ποδαρόδρομο μέχρι να φτάσουμε στο κάστρο βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της Στόουν Τάουν . Είναι το πιο καλοδιατηρημένο κάστρο σε όλη την υποσαχάρια Αφρική.
Οι πορτογάλοι με σκοπό να προστατέψουν και να υποστηρίξουν τα πλοία που μετέφεραν τα εμπορεύματα από την ανατολή προς την Ευρώπη χρησιμοποιώντας αυτό το φυσικό λιμάνι αποφάσισαν να κτίσουν ένα κάστρο που χρησίμευε ως στρατιωτική βάση αλλά και η άμυνα εναντίον των ανερχόμενων τουρκικών βλέψεων, των ολλανδικών επιθέσεων και των γαλλικών ορέξεων.. Η επιλογή θέσης έγινε από τον Dom João de Castro που κατείχε τη θέση αντιπρόεδρου της πορτογαλικής δύναμης στη Ινδία και οι εργασίες άρχισαν το 1558. Χρειάστηκαν 60 ολόκληρα χρόνια για να μπει και η τελευταία πέτρα σε αυτό το αρχιτεκτονικό οικοδόμημα που αποτελείται από 2 προμαχώνες στη παραλία, δεκάδες πυροβολεία σε κάθε πλευρά για να αντικρούει τα πυρα των εχθρών.
Και όλα αυτά τα χρόνια σκλάβοι με αλυσίδες στα πόδια, με τα μαστίγια να χαρακώνουν τις γυμνές πλάτες με το αίμα να κάνει ρυάκι σε όλη τη διαδρομή από το Macuti ως εδω μετέφεραν τις πέτρες για την κατασκευή του φρουρίου..
Μια εικόνα που εύκολα μπορείς να φανταστείς..
Γύρω από τη μεγάλη κεντρική αυλή στα δεξιά , τα δωμάτια του ισόγειου αποτελούσαν κοιτώνες για τους στρατιώτες ενώ τα δωμάτια του πρωτου ορόφου ανήκαν στον εκαστοτε διοικητή και το κυβερνείο του.
Ένα μικρό νοσοκομείο περίθαλπε τους άρρωστους φαντάρους,( για τους δούλους ουτε λόγος βεβαια ) στη αριστερή πλευρά τα κελιά μιας σκληρής φυλακής για εκείνους που έπεφταν σε αδικήματα, στα υπόγεια οι χώροι που κρατούνταν οι δούλοι –σκλάβοι που περίμεναν τη σειρά τους να μπουν στα σκλαβοκαραβα η να πεθάνουν από ασθένειες και πείνα..
Μια δεξαμενή
στο υπόγειο χωρητικότητας 10.000 βαρελιών νερού για τις ανάγκες του φρουρίου.. Οι μόνιμοι κάτοικοι του κάστρου ήταν χιλιάδες και εκτός από τους στρατιώτες , διοικητές και σκλάβους ήταν πολλοί και οι ντόπιοι συνεργάτες σκληροί και αμίλητοι ενάντια στους δικούς τους ανθρώπους. Ακατανόητη η συμπεριφορά και η συνεργασία με τους κατακτητές σε αυτό το άθλιο εμπόριο ανθρώπων, αλλά είναι ως φαινόμενο και γεγονός καταγραμμένο και σίγουρα τοχουμε ξαναδεί στη ιστορία να συμβαίνει και να επαναλαμβάνεται .
Δεν θα μπορούσε να λείπει βέβαια και η εκκλησία.., εδώ εκείνη την εποχή και όχι μόνο, όλα γίνονταν με τις ευλογίες του κυρίου, όλα γίνονταν για τη διάδοση του λόγου του θεού, ‘η για το στέμμα…
Στο κέντρο της αυλής ένα ξύλινο βάθρο και η κρεμάλα.
Εδώ κρεμάστηκαν χιλιάδες άνθρωποι που αρνήθηκαν, αντέδρασαν και αντισταθήκαν στο πολιτισμό της Δύσης.. Οι φυλακισμένοι κρατούνταν επι 6 μήνες με ελάχιστη τροφή που κάθε μέρα μειωνόταν και πιο πολύ μέχρι η ασιτία θα λύγισε σώμα και ψυχή. Είχαν υπολογίσει ότι 6 μήνες θα ήταν ο απαιτούμενος χρόνος που ενας οργανισμός θα άντεχε κάτω από τέτοιες συνθήκες. Αν όμως κάποιοι κατάφερναν να επιβιώσουν πέρα του 6μηνου, τους οδηγούσαν στη εκκλησία για να εξομολογηθούν για τις αμαρτίες τους και τους οδηγούσαν στη κεντρική αυλή όπου ο δήμιος πέρναγε το σχοινί στο λαιμό τους πατώντας τη καταπακτή..
Όση ώρα περπατούσα μέσα στα κελιά, στα στενά, στη φυλακή ένιωθα τη πνοή του θανάτου, άκουγα τα βογκητά των πονεμένων, τα ουρλιαχτά των αλυσοδεμένων , ένιωθες τη τελευταία βαριά ανάσα των καταδικασμένων..
Δεν μιλάμε μεταξύ μας, τι να πούμε άλλωστε, νιώθουμε αφάνταστη ντροπή και θυμό πέρα από τη θλίψη για τις τόσες ψυχές που χαθήκαν εδώ αλλά και σε όλη τη αυτοκρατορία των αποικιοκρατών..θυμος…. θυμός που κάθε φορα που ακούω τον Εντι να περιγράφει με τόση λατρεια και αναγνώριση τους άποικους μουρχεται να τον φασκελώσω,,.. μάλλον, τι μάλλον, σίγουρο τοχω δηλαδή, η δική του καταγωγή να έχει τις ρίζες της στους σκληρούς συνεργάτες δουλεμπόρους..
Καθίσαμε στη σκιά κάτω από την καμάρα της εισόδου να βάλουμε σε τάξη τις σκέψεις μας πριν βγούμε στον έξω κόσμο…
Ο Εντι μας περίμενε στη αυλή.. σήμερα θα επισκεφτούμε το παλάτι Sao Paolo και το κάστρο Sao Sebastiao . Πολύ περπάτημα θαχει και σήμερα το νιώθω..
Αν και πρωί ο ήλιος καίει . Κάναμε είκοσι λεπτά ποδαρόδρομο μέχρι να φτάσουμε στο κάστρο βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της Στόουν Τάουν . Είναι το πιο καλοδιατηρημένο κάστρο σε όλη την υποσαχάρια Αφρική.
Οι πορτογάλοι με σκοπό να προστατέψουν και να υποστηρίξουν τα πλοία που μετέφεραν τα εμπορεύματα από την ανατολή προς την Ευρώπη χρησιμοποιώντας αυτό το φυσικό λιμάνι αποφάσισαν να κτίσουν ένα κάστρο που χρησίμευε ως στρατιωτική βάση αλλά και η άμυνα εναντίον των ανερχόμενων τουρκικών βλέψεων, των ολλανδικών επιθέσεων και των γαλλικών ορέξεων.. Η επιλογή θέσης έγινε από τον Dom João de Castro που κατείχε τη θέση αντιπρόεδρου της πορτογαλικής δύναμης στη Ινδία και οι εργασίες άρχισαν το 1558. Χρειάστηκαν 60 ολόκληρα χρόνια για να μπει και η τελευταία πέτρα σε αυτό το αρχιτεκτονικό οικοδόμημα που αποτελείται από 2 προμαχώνες στη παραλία, δεκάδες πυροβολεία σε κάθε πλευρά για να αντικρούει τα πυρα των εχθρών.
Μια εικόνα που εύκολα μπορείς να φανταστείς..
Γύρω από τη μεγάλη κεντρική αυλή στα δεξιά , τα δωμάτια του ισόγειου αποτελούσαν κοιτώνες για τους στρατιώτες ενώ τα δωμάτια του πρωτου ορόφου ανήκαν στον εκαστοτε διοικητή και το κυβερνείο του.
Ένα μικρό νοσοκομείο περίθαλπε τους άρρωστους φαντάρους,( για τους δούλους ουτε λόγος βεβαια ) στη αριστερή πλευρά τα κελιά μιας σκληρής φυλακής για εκείνους που έπεφταν σε αδικήματα, στα υπόγεια οι χώροι που κρατούνταν οι δούλοι –σκλάβοι που περίμεναν τη σειρά τους να μπουν στα σκλαβοκαραβα η να πεθάνουν από ασθένειες και πείνα..
Μια δεξαμενή
Δεν θα μπορούσε να λείπει βέβαια και η εκκλησία.., εδώ εκείνη την εποχή και όχι μόνο, όλα γίνονταν με τις ευλογίες του κυρίου, όλα γίνονταν για τη διάδοση του λόγου του θεού, ‘η για το στέμμα…
Στο κέντρο της αυλής ένα ξύλινο βάθρο και η κρεμάλα.
Όση ώρα περπατούσα μέσα στα κελιά, στα στενά, στη φυλακή ένιωθα τη πνοή του θανάτου, άκουγα τα βογκητά των πονεμένων, τα ουρλιαχτά των αλυσοδεμένων , ένιωθες τη τελευταία βαριά ανάσα των καταδικασμένων..
Δεν μιλάμε μεταξύ μας, τι να πούμε άλλωστε, νιώθουμε αφάνταστη ντροπή και θυμό πέρα από τη θλίψη για τις τόσες ψυχές που χαθήκαν εδώ αλλά και σε όλη τη αυτοκρατορία των αποικιοκρατών..θυμος…. θυμός που κάθε φορα που ακούω τον Εντι να περιγράφει με τόση λατρεια και αναγνώριση τους άποικους μουρχεται να τον φασκελώσω,,.. μάλλον, τι μάλλον, σίγουρο τοχω δηλαδή, η δική του καταγωγή να έχει τις ρίζες της στους σκληρούς συνεργάτες δουλεμπόρους..
Καθίσαμε στη σκιά κάτω από την καμάρα της εισόδου να βάλουμε σε τάξη τις σκέψεις μας πριν βγούμε στον έξω κόσμο…
Last edited: