LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.684
- Likes
- 9.028
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Μετά ένα ικανοποιητικό πρωινό φύγαμε για ξεναγηση στη πόλη που ξεκινησε ως σταθμος εμποριου ..
Το 1782 ο Lorenzo Marques κατεφτασε εδώ και ίδρυσε κάτι σαν εμπορικό σταθμό όπου έδωσε και το όνομα του. Αυτός ο σταθμός ολοένα και μεγάλωνε μέχρι που το 1850 έγινε πόλη και πήρε το όνομα Maputo αμέσως μετά την ανεξαρτησία από το 1976..
Το Maputo λοιπόν με τους 1 .700.000 κατοίκους βρίσκεται στις εκβολές των ποταμών Τempe, Umbeluzi, Matola και Infulene προς το Maputo bay και είναι ενα φυσικό λιμάνι που έζησε λαμπρές μέρες εμπορίου στο θαλάσσιο δρόμο Ασίας –Ευρώπης που οι επωφελούμενοι -αποικιοκράτες έπρεπε να προστατέψουν τα συμφέροντα τους με κάθε τρόπο.
Στις μέρες του αιώνα αυτού, η πόλη και το λιμάνι της δίνει οικονομική ευμάρεια χάρις στις εξαγωγές σε άνθρακα, χρωμίτη ζάχαρη και σκληρό ξύλο , κύρια προϊόντα εξαγωγής και αποτελεί τον άξονα της οικονομίας της χώρας.
Βγαίνοντας από το ξενοδοχείο( στη πλατεία ανεξαρτησίας) έχουμε στα πόδια μας το καθεδρικό ναό cathedral of nossa senhora da conceicao
,ένα κατάλευκο επιβλητικό κτήριο με το χαρακτηριστικό πύργο ύψους 66 μέτρων, που θεμελιώθηκε το 1936 αλλά άνοιξε τις πύλες του το 19944 Από την πλαϊνή πόρτα μπαίνουμε δειλά και στα αυτιά μας έρχεται ο απαλός ήχος του εκκλησιαστικού μουσικού οργάνου. Το εσωτερικό λυτό χωρίς χρώματα και χρυσάφια και μπιχλιμπίδια..Αρκετοί πιστοί προσεύχονται σκυμμένοι ευλαβικά και εμείς αθόρυβα απομακρυνόμαστε χωρίς να διαταράξουμε τη γαλήνη τους.
Δίπλα ακριβώς ορθώνεται το δημαρχείο το ίδιο επιβλητικό αλλά χρώματος γκρι-καφέ που κτίστηκε το 1945 .Με το που πατήσαμε το τελευταίο σκαλοπάτι, ο φρουρός στρατιώτης μας εκδίωξε κακήν κακώς, ούτε πως είναι μέσα δεν προλάβαμε να δούμε από τη μισάνοικτη πόρτα….
Κατηφορίζουμε προς το πιο παράξενο οίκημα αυτής της πόλης κατασκευασμένο όλο από σίδερο και ατσάλι( μέταλο) εξ ου και το όνομα αυτού… ‘’σιδηροσπιτο’’ η iron house σχεδιασμένο από τον γνωστό Αιφελ, ο οποίος δεν πάτησε ποτέ το πόδι του στη χώρα αυτή, συνεπώς δεν γνώριζε τα περί κλίματος και θερμοκρασίας όταν σκέφτηκε και σχεδίασε το σπιτι αυτό που προορίζονταν για προεδρική κατοικία..
Και εντάξει αυτός δεν ήξερε, οι άλλοι που το έκτισαν και αυτός που θα κατοικούσε δεν το σκέφτηκαν ότι αυτό το κατασκεύασμα δεν είναι σπίτι αλλά φούρνος?
Κοντά βρίσκεται και ο βοτανικός κήπος της πόλης που ο Thomas Honney από το 1885 δημιούργησε. , Στην έκταση του πάρκου δεν υπάρχουν μόνο φυτά, λουλούδια, ανθισμένες αλέες αλλά και γήπεδα τένις όπου οι καλύτεροι τενίστες της χώρας προπονούνται και αγωνίζονται.
Διασχίσαμε όλο το πάρκο και βγήκαμε στη απέναντι πλευρά επι στη Rua Radio όπου υπάρχει ο ραδιοφωνικός σταθμός. Για να πω την αλήθεια δεν εντυπωσιάστηκα από αυτόν το πνεύμονα πρασίνου όπως θα λεγαμε και εμεις, έχω δει και καλύτερα…
Προχωραμε προς το φρούριο χτισμένο από τους Πορτογάλους στα μέσα του 19 αιώνα κοντά στο χώρο ενός παλαιότερου φρουρίου.
Περνώντας την είσοδο μπαίνουμε σε μια εσωτερική αυλή όπου στο μικρό κήπο είναι σκορπισμένα οβίδες
και κανόνια εκείνης της πολεμικής εποχής και ένα μικρό μουσείο με απομεινάρια από την εποχή της πορτογαλικής εισβολής και κυριαρχίας στη χώρα.
Στη μέση ενός δωματίου του ισογείου είναι σφραγισμένο το σκαλιστό ξύλινο φέρετρο του κυβερνήτη, επαναστάτη , ηρωα, Ngungunhane .
Ο Νgungunhae βασιλιάς μιας φυλής γεννήθηκε στη Γάζα Μοζαμβίκης το 1850 πήρε το παρατσούκλι λιοντάρι της Γάζας για τη αντίσταση και τους αγώνες εναντίον της πορτογαλικής κυριαρχίας, νικήθηκε όμως από τον Albuquerque και πέρασε το υπόλοιπο της ζωής του εξόριστος στη Λισαβόνα και αργότερα στο νησι Terceira στις Πορτογαλικές Αζόρες, όπου και πέθανε το 1906. Το φως της επανάστασης άργησε πολύ ακόμη..
Μια τέτοια σημαντική πόλη έπρεπε να συνδέεται με άλλες πόλεις με κάποιο τρόπο. Και ο μόνος ευκολότερος τρόπος ήταν το τραίνο.. Και τα έδωσαν όλα στο κτίσιμο και σχεδιασμό ενός σιδηροδρομικού σταθμού που χαρακτηρίστηκε ένας από τους 10 ωραιότερους σταθμούς σε όλο τον κόσμο, ενός σταθμού ορόσημο στο Μαπούτο και είναι ένα από τα πιο επιβλητικά κτίρια της πόλης.
Ο θόλος σχεδιάστηκε από έναν συνεργάτη του Alexandre Gustav Eiffel που ευτυχώς εδώ το σίδερο και ατσάλι έπιασαν τόπο…
Περνώντας από σταθμευμένα μη λειτουργικά πλέον τραίνα και μηχανές δεν μπορεί να μην θαυμάσεις και να μην εντυπωσιαστείς από τα σφυρήλατα
συρματοπλέγματα, τους πυλώνες και βεράντες που κοσμούν το εξωτερικό του σταθμού και τις ζωγραφισμένες πλευρές των εξωτερικών τοίχων των αιθουσών.
Στο δε εσωτερικό φιλοξενείται μια πολύ όμορφη έκθεση η Kulungwana Espaço Artistico, με έργα γλυπτικής και ζωγραφικής ντόπιων και ξένων καλλιτεχνών..
Το εθνικό μουσείο που ευτυχώς είναι ανοικτό φιλοξενεί αξιόλογα έργα ζωγραφικής και γλυπτικής των σύγχρονων καλλιτεχνών Chissano και Malangatana
Δεν θα μπορούσαμε να μην επισκεφτούμε τη μικρή λαϊκή αγορά κάτι σαν συνεταιρισμό , που υπάρχουν προς πώληση χιλιάδες σουβενίρ λαϊκής τέχνης..Περιττό να πω, πως άδειασαν οι πάγκοι..
Φορτωμένες με τσάντες σακούλες φεύγουμε για craft market που βρίσκεται στη Praca 25 do Junho , ετσι για να μην μας μείνει ούτε ευρώ ούτε απωθημένο .
Μείναμε πράγματι με το στόμα ανοικτό όχι μόνο από τη πληθώρα προϊόντων και είδη αλλά και τον τρόπο παρουσίασης τους .. Ξοδέψαμε αρκετό χρόνο ανάμεσα στα μαγαζιά –πάγκους και τα καφέ για όσους το θέμα shopping ειχε κλείσει με το κλείδωμα των αποσκευών από χθες..
Με το βανακι επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο. Οι τελευταίες εικόνες από τη πόλη που φαίνεται να έχει άλλους ρυθμούς, άλλες ανάγκες, άλλη ζωή από ότι η περιφέρεια και σίγουρα έχει άλλη τύχη..
Κάθομαι στο μπαρ του ξενοδοχείου για ένα τελευταίο καφέ και σάντουιτς βάζοντας σε τάξη τις σκέψεις μου , σέρνοντας τις τελευταίες γραμμές του ταξιδιού στο ημερολόγιο μου..
Και γράφοντας το τέλος παρ ότι η πόλη δεν με αγγιξε όπως το εσωτερικό της χώρας δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω σε όσα έγραψε το 1976 ο Ντυλαν στο τραγούδι του..
And when it’s time for leaving Mozambique
To say goodbye to sand and sea
You turn around to take a final peek
And you see why it’s so unique to be
Among the lovely people living free
Upon the beach of sunny Mozambique.
ΤΕΛΟΣ
Το 1782 ο Lorenzo Marques κατεφτασε εδώ και ίδρυσε κάτι σαν εμπορικό σταθμό όπου έδωσε και το όνομα του. Αυτός ο σταθμός ολοένα και μεγάλωνε μέχρι που το 1850 έγινε πόλη και πήρε το όνομα Maputo αμέσως μετά την ανεξαρτησία από το 1976..
Το Maputo λοιπόν με τους 1 .700.000 κατοίκους βρίσκεται στις εκβολές των ποταμών Τempe, Umbeluzi, Matola και Infulene προς το Maputo bay και είναι ενα φυσικό λιμάνι που έζησε λαμπρές μέρες εμπορίου στο θαλάσσιο δρόμο Ασίας –Ευρώπης που οι επωφελούμενοι -αποικιοκράτες έπρεπε να προστατέψουν τα συμφέροντα τους με κάθε τρόπο.
Στις μέρες του αιώνα αυτού, η πόλη και το λιμάνι της δίνει οικονομική ευμάρεια χάρις στις εξαγωγές σε άνθρακα, χρωμίτη ζάχαρη και σκληρό ξύλο , κύρια προϊόντα εξαγωγής και αποτελεί τον άξονα της οικονομίας της χώρας.
Βγαίνοντας από το ξενοδοχείο( στη πλατεία ανεξαρτησίας) έχουμε στα πόδια μας το καθεδρικό ναό cathedral of nossa senhora da conceicao
,ένα κατάλευκο επιβλητικό κτήριο με το χαρακτηριστικό πύργο ύψους 66 μέτρων, που θεμελιώθηκε το 1936 αλλά άνοιξε τις πύλες του το 19944 Από την πλαϊνή πόρτα μπαίνουμε δειλά και στα αυτιά μας έρχεται ο απαλός ήχος του εκκλησιαστικού μουσικού οργάνου. Το εσωτερικό λυτό χωρίς χρώματα και χρυσάφια και μπιχλιμπίδια..Αρκετοί πιστοί προσεύχονται σκυμμένοι ευλαβικά και εμείς αθόρυβα απομακρυνόμαστε χωρίς να διαταράξουμε τη γαλήνη τους.
Δίπλα ακριβώς ορθώνεται το δημαρχείο το ίδιο επιβλητικό αλλά χρώματος γκρι-καφέ που κτίστηκε το 1945 .Με το που πατήσαμε το τελευταίο σκαλοπάτι, ο φρουρός στρατιώτης μας εκδίωξε κακήν κακώς, ούτε πως είναι μέσα δεν προλάβαμε να δούμε από τη μισάνοικτη πόρτα….
Κατηφορίζουμε προς το πιο παράξενο οίκημα αυτής της πόλης κατασκευασμένο όλο από σίδερο και ατσάλι( μέταλο) εξ ου και το όνομα αυτού… ‘’σιδηροσπιτο’’ η iron house σχεδιασμένο από τον γνωστό Αιφελ, ο οποίος δεν πάτησε ποτέ το πόδι του στη χώρα αυτή, συνεπώς δεν γνώριζε τα περί κλίματος και θερμοκρασίας όταν σκέφτηκε και σχεδίασε το σπιτι αυτό που προορίζονταν για προεδρική κατοικία..
Κοντά βρίσκεται και ο βοτανικός κήπος της πόλης που ο Thomas Honney από το 1885 δημιούργησε. , Στην έκταση του πάρκου δεν υπάρχουν μόνο φυτά, λουλούδια, ανθισμένες αλέες αλλά και γήπεδα τένις όπου οι καλύτεροι τενίστες της χώρας προπονούνται και αγωνίζονται.
Διασχίσαμε όλο το πάρκο και βγήκαμε στη απέναντι πλευρά επι στη Rua Radio όπου υπάρχει ο ραδιοφωνικός σταθμός. Για να πω την αλήθεια δεν εντυπωσιάστηκα από αυτόν το πνεύμονα πρασίνου όπως θα λεγαμε και εμεις, έχω δει και καλύτερα…
Προχωραμε προς το φρούριο χτισμένο από τους Πορτογάλους στα μέσα του 19 αιώνα κοντά στο χώρο ενός παλαιότερου φρουρίου.
Περνώντας την είσοδο μπαίνουμε σε μια εσωτερική αυλή όπου στο μικρό κήπο είναι σκορπισμένα οβίδες
Μια τέτοια σημαντική πόλη έπρεπε να συνδέεται με άλλες πόλεις με κάποιο τρόπο. Και ο μόνος ευκολότερος τρόπος ήταν το τραίνο.. Και τα έδωσαν όλα στο κτίσιμο και σχεδιασμό ενός σιδηροδρομικού σταθμού που χαρακτηρίστηκε ένας από τους 10 ωραιότερους σταθμούς σε όλο τον κόσμο, ενός σταθμού ορόσημο στο Μαπούτο και είναι ένα από τα πιο επιβλητικά κτίρια της πόλης.
Ο θόλος σχεδιάστηκε από έναν συνεργάτη του Alexandre Gustav Eiffel που ευτυχώς εδώ το σίδερο και ατσάλι έπιασαν τόπο…
Περνώντας από σταθμευμένα μη λειτουργικά πλέον τραίνα και μηχανές δεν μπορεί να μην θαυμάσεις και να μην εντυπωσιαστείς από τα σφυρήλατα
Στο δε εσωτερικό φιλοξενείται μια πολύ όμορφη έκθεση η Kulungwana Espaço Artistico, με έργα γλυπτικής και ζωγραφικής ντόπιων και ξένων καλλιτεχνών..
Το εθνικό μουσείο που ευτυχώς είναι ανοικτό φιλοξενεί αξιόλογα έργα ζωγραφικής και γλυπτικής των σύγχρονων καλλιτεχνών Chissano και Malangatana
Δεν θα μπορούσαμε να μην επισκεφτούμε τη μικρή λαϊκή αγορά κάτι σαν συνεταιρισμό , που υπάρχουν προς πώληση χιλιάδες σουβενίρ λαϊκής τέχνης..Περιττό να πω, πως άδειασαν οι πάγκοι..
Φορτωμένες με τσάντες σακούλες φεύγουμε για craft market που βρίσκεται στη Praca 25 do Junho , ετσι για να μην μας μείνει ούτε ευρώ ούτε απωθημένο .
Με το βανακι επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο. Οι τελευταίες εικόνες από τη πόλη που φαίνεται να έχει άλλους ρυθμούς, άλλες ανάγκες, άλλη ζωή από ότι η περιφέρεια και σίγουρα έχει άλλη τύχη..
Κάθομαι στο μπαρ του ξενοδοχείου για ένα τελευταίο καφέ και σάντουιτς βάζοντας σε τάξη τις σκέψεις μου , σέρνοντας τις τελευταίες γραμμές του ταξιδιού στο ημερολόγιο μου..
Και γράφοντας το τέλος παρ ότι η πόλη δεν με αγγιξε όπως το εσωτερικό της χώρας δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω σε όσα έγραψε το 1976 ο Ντυλαν στο τραγούδι του..
And when it’s time for leaving Mozambique
To say goodbye to sand and sea
You turn around to take a final peek
And you see why it’s so unique to be
Among the lovely people living free
Upon the beach of sunny Mozambique.
ΤΕΛΟΣ
Last edited: