LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.684
- Likes
- 9.028
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Οι μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις , το μη καλά οργανωμένο οδικό δίκτυο αλλά και ο δικός μας περιορισμένος χρόνος επέβαλαν ως μόνη και εξυπηρετική τη λύση τη χρήση των αεροπορικών πτήσεων με ένα πολύ κακό σύστημα όμως που μας ανάγκαζε να γυρνάμε πάντα στη πρωτεύουσα για την επομένη πτήση αν και στους οδηγούς αναφέρονταν οι connections flights αλλά απλά δεν εφαρμόζονταν ακόμη, ίσως στο μέλλον… Αυτό μας οδήγησε στο να μοιράσουμε και τη εξερεύνηση της πρωτεύουσας σε μικρά κομμάτια αφήνοντας το κύριο κομμάτι στο τέλος του ταξιδιού.. Στην ουσία δηλαδή αρχίζουμε αυτή τη ταξιδιωτική περιπέτεια από το VILANCULOS..
Να μην ξεχασω να περιγράψω τα αεροδρόμια.. ολα μα ολα οσα επισκέφτηκα πλιν εκεινο της Nampula ιδιου αρχιτεκτονικου στυλ υλικά γυαλί και σίδερο, πατώματα πεντακάθαρα και λαμπερα και οι τουαλέτες ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ...ειπαμε η χωρα κοιτα τη δυση..
Από το μικρο αεροσκάφος της ΤΑΜ στο δίωρο ταξίδι προς βορρά ατενίζω μερικά από τα 2500 τετ χιλιόμετρα ακτογραμμής της χώρας που λούζεται και μοιράζεται μαζί με τη Μαδαγασκάρη που βρίσκεται απέναντι τα νερά του ζεστού Ινδικού ωκεανού. Από τα δεξιά μου μια ακτογραμμή πρασινογάλαζου χρώματος με κατάλευκες παραλίες και φοίνικες που βουτούν στα νερά, με τα ψαροκάικα διάσπαρτα και καθηλωμένα στα ρηχά λογω άμπωτης και από τα αριστερά μια καταπράσινη χώρα που χάνεται η ματιά σου και μαγνητίζεται σε αυτό το απόλυτο πράσινο..να λοιπόν η αρχή του παράδεισου..
Μετά από μια λιγόλεπτη και αναγκαστική στάση στη Inhabame το μικρό αεροπλάνο προσγειώνεται στο Vilanculos που πήρε το όνομα του( όπως και για τις περισσότερες πόλεις τη χώρας) από το όνομα του τοπικού άρχοντα Gamala Vilankulo Mukole, μια μικρή ψαροπολη η ψαροχώρι που όμως ελκύει πολλούς τουρίστες μιας και από εδώ είναι η αφετηρία για εξερευνήσεις του αρχιπελάγους Bazaruto που χωρίζεται από τη κυρίως χώρα από στενά υδάτινα κανάλια τουρκουάζ νερού, που αποτελεί και για εμάς πόλο έλξης ..Έτσι για τις 3 επόμενες μέρες εδώ θα λιώσουμε λιακάδα στη βαρκάδα, στη πεζοπορία στους λόφους των νησιών απέναντι στη κατάδυση και στη ψαροφαγία ..
Το casa Babi θα μας φιλοξενήσει σε αυτό το κομμάτι του ταξιδιού. Βρίσκεται πάνω στη παραλία αποτελείται από 2 μικρά κεντρικά κτήρια 4 διαμερισμάτων με απεριόριστη θέα στη θάλασσα και από 2 διώροφες στρογγυλές καπανες στη άλλη άκρη του κήπου που εγκαταστάθηκα με τη Κική και Νωντα μιας και η θέα ήταν προτεραιότητα των κοριτσιών εμείς έτσι και αλλιώς ολη μέρα έξω είμαστε Και τι έκπληξη η ιδιοκτήτρια είναι η γαλλίδα Σαμπρίνα που αφού ειχε περιπλανηθεί αρκετά στη ζωή της κάνοντας το νερό δεύτερη φύση της αποφάσισε να εγκατασταθεί εδώ μην μπορώντας να αντισταθεί στη μαγεία της περιοχής, να ιδρύσει μια καταδυτική επιχείρηση το’’ odyssea diving’’ μαζί με το τότε σύζυγο της που αν και χώρισαν παραμένει στην επιχείρηση επεκτείνοντας κιόλας την επιχειρηματική δραστηριότητα κτίζοντας και το μικρό αυτό ξενοδοχείο.
Η πρώτη μας συνάντηση στο αεροδρόμιο δεν του άφησε και τις καλύτερες εντυπώσεις αφού δυστυχώς έπεσε πάνω στις αδιάβαστες ρωτώντας τις αν είναι αυτές οι πελάτισσες για το casa babi και εκείνες τον κοίταζαν με μάτια απορημένα αδιάφορα και με ώμους ανασηκωμένους λέγοντας περιμένετε την άλλη που ξέρει..
Ελα φωνάζουν .. εδώ αυτός μας πέρασε για χαζές..
-Όχι και άδικα χίλια τα δικια του ανθρώπου.. μα δεν μάθατε τίποτα όλες αυτές τις ώρες του ταξιδιού?
-Σιγά μην μου βάλει και διαγώνισμα ..
Από τα γέλια κατάλαβε ο άνθρωπος πως θα περάσει δύσκολα τις επόμενες μέρες ..ας είναι..μας φορτώνει σε 2 4χ4 τα μόνα οχήματα που σηκώνουν αυτοί οι δρόμοι και διασχίζουμε αυτή τη πόλη μέχρι το ξενοδοχείο. Μια πρώτη ματιά μου δείχνει μια πόλη με φαρδύς αλλά χωμάτινους δρόμους, πολλά μαγαζιά, μια αλάνα που χρησιμοποιείται για γήπεδο, υπαίθριες αγορές και πολύ κόσμο σε μια έκταση 5 χιλιομέτρων περίπου μέχρι να φτάσουμε στο ξενοδοχείο.
Με το που πατώ πόδι στη άμμο βρίσκομαι περικυκλωμένη από 7 σκυλιά να με μοιράζονται μεχρι να αποφασίσουν αν με αποδέχονται στα χώματα τους.. Εγώ κόκκαλο , μέχρι να παρθεί η σκυλοαποφαση , ούτε βήμα με τη πλάτη σχεδόν στο καπό περιμένω καταϊδρωμένη, ώσπου η ήρεμη φωνή τη Σαμπρινας δίνει τέλος στο βασανιστήριο μου..
- Δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα είναι πολύ φιλικά και φύλακες του χώρου είναι η οικογένεια μου και με υπακούν..
-Μα 7 σκυλιά? 7 ???
Μοιράσαμε τα δωμάτια, άλλος στη θέα άλλος στο πανέμορφο ξύλινο διώροφο και με τις μηχανές αν χείρας βρισκόμαστε να χαζεύουμε τα αβαθή νερά του Ινδικού που άρχισαν να υποχωρούν αφήνοντας ξέσκεπη τη στεριά και τις βάρκες βυθισμένες στη άμμο..
-Μα που πηγε η θάλασσα φωνάζει η Σοφία ? ηθελα να κολυμπήσω..
- Την έκανε για λίγο, πάρε σακούλες και πάμε για ψάρεμα. Κοίτα τι κάνουν οι γυναίκες κάτω? Μαζεύουν μικρά κοχύλια και όστρακα τα πουλούν ως δολώματα για να βγάλουν τα προς το ζει.
Στη αχανή πια παραλία χρώματος άσπρου ροζ, ξεχύνονται οι γυναίκες με τα πολύχρωμα ρούχα τους χώνουν τα χέρια στη άμμο σκάβοντας βγάζουν τα όστρακα και όταν γεμίσουν τα καλάθια τα βάζουν στο κεφάλι και περιφέρονται στη παραλία λικνίζοντας το κορμί τους με χάρη και εκείνο το καλάθι να μην πέφτει με τίποτα λες και τοχουν κολλημένο με logo, ανάμεσα στις παρέες ψαράδων που περιμένουν υπομονετικά τα νερά να τους φέρουν πάλι πάνω στις βάρκες .
Tα παιδιά, αχ αυτά τα παιδιά με τα μεγάλα εκφραστικά μάτια με το πλατύ χαμόγελο, παίζουν στη αμμο, κυνηγιούνται, κάνουν τούμπες από τις μικρές αμμοθυνες, τσαλαβουτούν στα νερά που αποτραβιούνται, χορεύουν και σαν σειρήνες μας καλούν μαζι τους σε ένα ξέφρενο πανηγύρι, μια γιορτή..
Αφήσαμε τις σαμουσες και τα κεράσματα της Σαμπρινας για να σμίξουμε με τα παιδιά και τις βασίλισσες της θαλασσας σε αυτό το απογευματινό χορό..
Από τη σκηνή δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι πωλητές κάθε λαϊκής τέχνης προϊόντος, οι ψαράδες που με υπερηφάνεια μας αραδιάζουν στη ποδιά μας αστακούς και κάβουρες μεγέθους που δεν έχω ξαναδεί..
-Θα φάμε καλά ..σίγουρα.. η Κική άρχισε να αγοράζει ψάρια που ακόμη σπαρταρούν μέσα στο καλάθι..
-Φρόντισε και να στα καθαρίσουν γιατί ίσως στη Σαμπρίνα να μην μπορούμε να τα μαγειρέψουμε και θα πρέπει να ανάψουμε εμείς φωτιά..
Σουρούπωσε ο ουρανός βάφτηκε με απίστευτα χρώματα και η νύχτα μας βρήκε με φακούς να ψάχνουμε μέσα στη άμμο κογχύλια περιμένοντας την πλημμυρίδα..
Κουρασμένοι από το παιχνίδι και αρκετά πεινασμένοι ανεβήκαμε στο καθιστικό –τραπεζαρία για φαγητό.. τι άλλο από ψάρια και καλο κρασί.. Τα παιδιά της κουζίνας πρόθυμα και ευγενικά δεν μας χάλασαν χατίρι..εξ άλλου εμείς και εμείς μια οικογένεια είμαστε..
Γυρω από το τραπέζι οι πρώτες εντυπώσεις και θαυμασμοί και καταστρώνουμε το αυριανό πρόγραμμα για dhaw safari αλλά πρώτα πρέπει να πούμε και δυο τρεις κουβέντες όσοι διαβάσαμε , για την ιστορία αυτής της μοναδικής πανέμορφης ,παραμυθενιας χώρας.
Να μην ξεχασω να περιγράψω τα αεροδρόμια.. ολα μα ολα οσα επισκέφτηκα πλιν εκεινο της Nampula ιδιου αρχιτεκτονικου στυλ υλικά γυαλί και σίδερο, πατώματα πεντακάθαρα και λαμπερα και οι τουαλέτες ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ...ειπαμε η χωρα κοιτα τη δυση..
Από το μικρο αεροσκάφος της ΤΑΜ στο δίωρο ταξίδι προς βορρά ατενίζω μερικά από τα 2500 τετ χιλιόμετρα ακτογραμμής της χώρας που λούζεται και μοιράζεται μαζί με τη Μαδαγασκάρη που βρίσκεται απέναντι τα νερά του ζεστού Ινδικού ωκεανού. Από τα δεξιά μου μια ακτογραμμή πρασινογάλαζου χρώματος με κατάλευκες παραλίες και φοίνικες που βουτούν στα νερά, με τα ψαροκάικα διάσπαρτα και καθηλωμένα στα ρηχά λογω άμπωτης και από τα αριστερά μια καταπράσινη χώρα που χάνεται η ματιά σου και μαγνητίζεται σε αυτό το απόλυτο πράσινο..να λοιπόν η αρχή του παράδεισου..
Μετά από μια λιγόλεπτη και αναγκαστική στάση στη Inhabame το μικρό αεροπλάνο προσγειώνεται στο Vilanculos που πήρε το όνομα του( όπως και για τις περισσότερες πόλεις τη χώρας) από το όνομα του τοπικού άρχοντα Gamala Vilankulo Mukole, μια μικρή ψαροπολη η ψαροχώρι που όμως ελκύει πολλούς τουρίστες μιας και από εδώ είναι η αφετηρία για εξερευνήσεις του αρχιπελάγους Bazaruto που χωρίζεται από τη κυρίως χώρα από στενά υδάτινα κανάλια τουρκουάζ νερού, που αποτελεί και για εμάς πόλο έλξης ..Έτσι για τις 3 επόμενες μέρες εδώ θα λιώσουμε λιακάδα στη βαρκάδα, στη πεζοπορία στους λόφους των νησιών απέναντι στη κατάδυση και στη ψαροφαγία ..
Το casa Babi θα μας φιλοξενήσει σε αυτό το κομμάτι του ταξιδιού. Βρίσκεται πάνω στη παραλία αποτελείται από 2 μικρά κεντρικά κτήρια 4 διαμερισμάτων με απεριόριστη θέα στη θάλασσα και από 2 διώροφες στρογγυλές καπανες στη άλλη άκρη του κήπου που εγκαταστάθηκα με τη Κική και Νωντα μιας και η θέα ήταν προτεραιότητα των κοριτσιών εμείς έτσι και αλλιώς ολη μέρα έξω είμαστε Και τι έκπληξη η ιδιοκτήτρια είναι η γαλλίδα Σαμπρίνα που αφού ειχε περιπλανηθεί αρκετά στη ζωή της κάνοντας το νερό δεύτερη φύση της αποφάσισε να εγκατασταθεί εδώ μην μπορώντας να αντισταθεί στη μαγεία της περιοχής, να ιδρύσει μια καταδυτική επιχείρηση το’’ odyssea diving’’ μαζί με το τότε σύζυγο της που αν και χώρισαν παραμένει στην επιχείρηση επεκτείνοντας κιόλας την επιχειρηματική δραστηριότητα κτίζοντας και το μικρό αυτό ξενοδοχείο.
Η πρώτη μας συνάντηση στο αεροδρόμιο δεν του άφησε και τις καλύτερες εντυπώσεις αφού δυστυχώς έπεσε πάνω στις αδιάβαστες ρωτώντας τις αν είναι αυτές οι πελάτισσες για το casa babi και εκείνες τον κοίταζαν με μάτια απορημένα αδιάφορα και με ώμους ανασηκωμένους λέγοντας περιμένετε την άλλη που ξέρει..
Ελα φωνάζουν .. εδώ αυτός μας πέρασε για χαζές..
-Όχι και άδικα χίλια τα δικια του ανθρώπου.. μα δεν μάθατε τίποτα όλες αυτές τις ώρες του ταξιδιού?
-Σιγά μην μου βάλει και διαγώνισμα ..
Από τα γέλια κατάλαβε ο άνθρωπος πως θα περάσει δύσκολα τις επόμενες μέρες ..ας είναι..μας φορτώνει σε 2 4χ4 τα μόνα οχήματα που σηκώνουν αυτοί οι δρόμοι και διασχίζουμε αυτή τη πόλη μέχρι το ξενοδοχείο. Μια πρώτη ματιά μου δείχνει μια πόλη με φαρδύς αλλά χωμάτινους δρόμους, πολλά μαγαζιά, μια αλάνα που χρησιμοποιείται για γήπεδο, υπαίθριες αγορές και πολύ κόσμο σε μια έκταση 5 χιλιομέτρων περίπου μέχρι να φτάσουμε στο ξενοδοχείο.
Με το που πατώ πόδι στη άμμο βρίσκομαι περικυκλωμένη από 7 σκυλιά να με μοιράζονται μεχρι να αποφασίσουν αν με αποδέχονται στα χώματα τους.. Εγώ κόκκαλο , μέχρι να παρθεί η σκυλοαποφαση , ούτε βήμα με τη πλάτη σχεδόν στο καπό περιμένω καταϊδρωμένη, ώσπου η ήρεμη φωνή τη Σαμπρινας δίνει τέλος στο βασανιστήριο μου..
- Δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα είναι πολύ φιλικά και φύλακες του χώρου είναι η οικογένεια μου και με υπακούν..
-Μα 7 σκυλιά? 7 ???
Μοιράσαμε τα δωμάτια, άλλος στη θέα άλλος στο πανέμορφο ξύλινο διώροφο και με τις μηχανές αν χείρας βρισκόμαστε να χαζεύουμε τα αβαθή νερά του Ινδικού που άρχισαν να υποχωρούν αφήνοντας ξέσκεπη τη στεριά και τις βάρκες βυθισμένες στη άμμο..
-Μα που πηγε η θάλασσα φωνάζει η Σοφία ? ηθελα να κολυμπήσω..
- Την έκανε για λίγο, πάρε σακούλες και πάμε για ψάρεμα. Κοίτα τι κάνουν οι γυναίκες κάτω? Μαζεύουν μικρά κοχύλια και όστρακα τα πουλούν ως δολώματα για να βγάλουν τα προς το ζει.
-Θα φάμε καλά ..σίγουρα.. η Κική άρχισε να αγοράζει ψάρια που ακόμη σπαρταρούν μέσα στο καλάθι..
-Φρόντισε και να στα καθαρίσουν γιατί ίσως στη Σαμπρίνα να μην μπορούμε να τα μαγειρέψουμε και θα πρέπει να ανάψουμε εμείς φωτιά..
Σουρούπωσε ο ουρανός βάφτηκε με απίστευτα χρώματα και η νύχτα μας βρήκε με φακούς να ψάχνουμε μέσα στη άμμο κογχύλια περιμένοντας την πλημμυρίδα..
Κουρασμένοι από το παιχνίδι και αρκετά πεινασμένοι ανεβήκαμε στο καθιστικό –τραπεζαρία για φαγητό.. τι άλλο από ψάρια και καλο κρασί.. Τα παιδιά της κουζίνας πρόθυμα και ευγενικά δεν μας χάλασαν χατίρι..εξ άλλου εμείς και εμείς μια οικογένεια είμαστε..
Γυρω από το τραπέζι οι πρώτες εντυπώσεις και θαυμασμοί και καταστρώνουμε το αυριανό πρόγραμμα για dhaw safari αλλά πρώτα πρέπει να πούμε και δυο τρεις κουβέντες όσοι διαβάσαμε , για την ιστορία αυτής της μοναδικής πανέμορφης ,παραμυθενιας χώρας.
Last edited: