LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.684
- Likes
- 9.028
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
-Κορίτσια που είμαστε? Αρχίζει το μάθημα μετά από ένα δείπνο ικανοποιητικό..
-Στο Βιλαν κάτι λέει η μόλις αφιχθείσα από το 45ημερο υπερσιβηρικό ταξίδι της και είναι πόλη της Μοζαμβίκης που είναι χώρα της Αφρικής.. σωστά? Πέρασα?
-Επιεικώς αλλά δεν βαριέσαι..μας κάνεις για παρέα..δεν θα σε γυρίσουμε πίσω..
Και να λοιπόν λίγα στοιχεία για αυτή τη χώρα που βρίσκεται κουρνιασμένη σε αυτή τη γωνιά της Αφρικανικής Ηπείρου σε μια εκταση 801.590 τετρ χιλιόμετρα με 4571 χιλιόμετρα σύνορα που την χωρίζουν από γύρω χώρες που κατά καιρούς δεν υπήρξαν και οι φιλικότερες η αμέτοχες στο εμφύλιο που έζησε η χώρα ,από βορρά Τανζανία, δυτικά Μαλαουι,Ζαμπια, Ζιμπάμπουε νότια με Ζουαζηλάνδη και Νότια Αφρική και ανατολικά ο δίαυλος της Μοζαμβίκης Ινδικός Ωκεανός.
Ο Ζαμβέζης ποταμός διερχόμενος από Τανζανία χωρίζει τη χώρα, που πήρε το όνομα της από τον Άραβα Σουλτάνο Muça Alebique , σε δυο ευρύτερες περιοχές στα νότια βαθύπεδα υψόμετρου 200μ από τη θάλασσα που φτάνουν προ Βορρά μεχρι τα Όρη Gorongosa (και το ξακουστό πάρκο του,) και Binga που ανήκουν στα βόρεια υψίπεδα με κυρίαρχο το ψηλότερο βουνό Namuli στα 2420 μέτρα.
Οι δυτικές περιοχές του υψιπέδου καλύπτονται με πυκνή τροπική βλάστηση , ενώ η αραιή βλάστηση σαβάνας πρωτοστατεί στις εσωτερικές περιοχές και στο δέλτα του Ζαμβέζη κάνουν παιχνίδι τα μαγκρόβια και κοκοφοίνικες. Πλούσιο δε και το ζωικό βασίλειο αν και υπέφερε και αυτό λογω εμφυλίου, ζέβρες, βουβάλια, ρινόκερους, ελέφαντες καμηλοπαρδάλεις λιοντάρια Νότια δυο άλλοι ποταμοί ο Σάβε και Λιμπομπο ρέουν δημιουργώντας πάρκα και πάρα πολλές διάσπαρτες λίμνες αν και ξηρασία με φονικές πλημμύρες εδώ στο νότο είναι φαινόμενα αρκετά γνώριμα και καταστροφικά
Οι περίπου 27 εκκ κάτοικοι διαφορετικών φυλών , καταβολών θρησκευτικών και πολιτικών πεποιθήσεων προσπαθούν να συνυπάρξουν αρμονικά διώχνοντας από πάνω τους τα σημάδια της σκληρής πορτογαλικής αποικιοκρατίας αλλά και εκείνα του εμφυλίου πολέμου που επι 17 συναπτά χρόνια κατέστρεψε με ιδιαίτερη σκληρότητα χωριά, περιοχές και έσπειρε το θάνατο..
Η ιστορία της χώρας έχει τις ρίζες της σε συγγενείς των Σαν ( Βουσμάνων) που εγκαταστάθηκαν στη περιοχη τον 1 και 4 αιώνα όπου κατά τον 8 αιωνα κάνουν την εμφάνιση τους Άραβες έμποροι που αρχίζουν να ιδρύουν αποικίες πόλεις αναξαρτητες,κέντρα εμπορίου με ακμάζουσα δραστηριότητα που καλά κρατεί μέχρι τον 15 αιώνα μέχρι που έσκασε μύτη στα παράλια, ο μέγας θαλασσόλυκος Βάσκο ντε Γκάμα το 1498. .
Ο μεγάλος ορυκτός πλούτος της χώρας του χρυσού κυρίως εκείνη την εποχή,( στις μέρες μας έχει τανταλιτη, διαμάντια, γαιάνθρακα ουράνιο αμίαντο ακόμη καλα κρυμμένα στα σωθικά της και ανεκμετάλλευτα) του ελεγχου του δρόμου εμπορίου με τη Ασία μέσω των λιμανιών, το αναπτυγμένο απεχθές εμπόριο ανθρώπινης σάρκας που γέννησε και διατήρησε ο διεστραμμένος πορτογαλικός νους συνεργαζόμενος –συναγωνιζόμενος με άλλους αγγλογαλλους ομοϊδεάτες αποικιοκράτες γειτονικών χωρών , επεφύλαξαν μια τυραννική ζωή στους κάτοικους γράφοντας με αίμα , πόνο και μαύρα γράμματα τη πιο σκληρή ιστορία μιας ακόμη χώρας της Αφρικης.. Λες και είναι γραφτό στη μοίρα τους να υποφέρουν όλες αυτές οι χώρες κάτω από το ζυγό των επιδόξων αρπακτικών.
Σκληρές μάχες δόθηκαν από τους ιθαγενείς αλλα η αντίσταση τους καμφθηκε και οι πορτογάλοι στρογγυλοκάθισαν για τα καλα το 1507 ιδρύοντας το εμπορικό κέντρο της Μπέιρα.. Μέχρι να καταλάβουν οι ιθαγενείς το τι γίνεται οι πορτογάλοι π μίσθωσαν το βόρειο κομμάτι σε Βρετανικές εταιρείες που κατάφεραν να θέσουν υπό απόλυτο έλεγχο τις αγροτικές καλλιέργειες μετατρέποντας της σε φυτείες.
Αλλά κάπου εδώ το 1948 χρόνια μετά θα αρχίσει η αντίσταση, η βία γεννά βία, ο εξαναγκασμός ζητά ελευθερία , η υποδούλωση, η δουλεία ζητά εκδίκηση και ο ένοπλος απελευθερωτικός αγώνας ξεκινά.., Frelimo θα ονομαστούν με αρχηγό τον Mondlane και θα υποστηριχτούν από δυνάμεις της Τανζανίας .
Στo Capo Delgado το 1964 θα ανάψει η φλόγα της επανάστασης που θα διώξει τους πορτογάλους που έχουν και τα δικά τους προβλήματα πίσω στη παρτίδα τους με τη πτώση της δικτατορίας.
Η χωρα επιτέλους νιώθει το αέρα της λευτεριάς το 1975, με αρχηγό της νέας πια ΛΑΙΚΗΣ δημοκρατίας τον Σαμόρα Ματσέλ ονόμασε σοσιαλιστικό το κίνημα, εγκαθίδρυσε σοσιαλιστική δημοκρατία και έλαβε δραστικά μέτρα κατά της Ροδεσίας κλείνοντας τα σύνορα γιατί η Ροδεσία έδωσε προστασία , όπλα και έδαφος στο αντίθετο από το σοσιαλιστικό καθεστώς κίνημα το Renamo την ίδια ώρα που και η Μοζαμβίκη πλήρωσε με το ίδιο τίμημα τη Ροδεσία υποστηρίζοντας τους αντάρτες της Ροδεσίας στο δικό τους αγώνα για ανεξαρτησία,,, Και όταν ανακατεύεις τόσο πολύ τη τράπουλα η τα πίτουρα με τις κότες κάποιος χάνει , το τίμημα το πλήρωσε ο ίδιος ο πρόεδρος που σκοτώνεται σε ένα ύποπτο αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Αφρική το 1986 με τη Νότια Αφρική να κάνει τη πάπια για το γεγονός ενώ φανερά υποστηρίζει πια τους Renamo και ο εμφύλιος ξεκινά..
Για 17 χρόνια σφαίρες, αίμα, θάνατος 1 εκκ νεκροί και 1,3 εκκ πρόσφυγες, καταστροφές στις είδη ανύπαρκτες υποδομές( οι αποικιοκράτες δεν άφησαν και πολλά κατέστρεψαν με το φευγιό τους τα περισσότερα) οι μεγάλες δυνάμεις ΟΗΕ κτλ αναλαμβάνουν δράση και όπως πάντα μοιράζουν , διορίζουν αρπάζουν και γενικώς κάνουν ένα μπάχαλο μέχρι τη Ρώμη επιτέλους το 1992 υπογράφτηκε η ειρήνη μια ειρήνη ελεγχόμενη από τους 7500 στρατιώτες της ONUMOZ η οποία αποχωρεί το 1995 αφήνοντας τους κατοίκους να τα βρουν μεταξύ τους , να βρουν και παλι τη συνοχή για συμφιλίωση και ειρηνική συμβίωση.. και όλα τα άλλα πεταμένα στο βαρύ παρελθόν.. Στις εκλογές του 2004 συμμετέχει και το Renamo σαν επίσημο κόμμα αντιπολίτευσης αλλά τις εκλογές κερδίζει ο Τσισάνο ενώ οι εκλογές του 2015 δίνουν νίκη στο σημερινό πρόεδρο Αρμάντο Γκεμπούζα παιδί του Frelimo και αυτός και εδώ βάζω μια τελεία στη ιστορική αναδρομή της Μοζαμβίκης που αν και είπα ότι θα έγραφα λίγα λόγια έγραψα ολόκληρο διαγώνισμα….
Εκτός το μάθημα ιστορίας κατατέθηκε και ψηφίστηκε η πρόταση για ένα νταου σαφάρι αύριο στο Magarque το μικρότερο από τα 5 νησιά του Bazaruto αρχιπελάγους
Η Σαμπρίνα τηλεφώνησε σε ένα τοπικό πράκτορα-βαρκάρη κανόνισε τις κρατήσεις και κλείσαμε ραντεβού αύριο το πρωι να μας παραλάβουν από το ξενοδοχείο μας.
Απολαμβάνουμε το δροσερό αεράκι και παρακολουθούμε υπό το φως του φεγγαριού το νερό που επιστρέφει σιγά σιγά στη ακτή .Το πρωι φορτώσαμε στη καρότσα ενός αγροτικού τα υπάρχοντα και τα κορμιά μας και φύγαμε για να βρουμε το νταου μας και να σαλπάρουμε.. Μια ο αέρας που έπαιρνε τα κάπελα και τα ρούχα ,μια οι ξεχασιάρες του γκρουπ που άφησαν πίσω τα πράγματα τους γυρίσαμε 3 φορές στο casa Βαbi , αν και δεν υπήρχε θέμα χρόνου, εδώ είπαμε η χαλάρωση και η υπομονή σε όλο της το μεγαλείο, το πρόβλημα ήταν οι κακοτράχαλοι δρόμοι οι λακκούβες και τα κοπανισματα του κορμού μας πάνω στα σίδερα της καρότσας..
Αν είχες πέτρες στα νεφρά αυτή εδώ ήταν η θεραπεία..το ΚΑΤΑΚΤΥΠΙ , τύφλα ναχει η λιθοτριψία δηλαδή και πληρώνεις και ένα σκασμό λεφτά.. Φτάσαμε επιτέλους στο επιχειρησιακό κέντρο κατάδυσης-σνοκερλινκ του Ντομινίκ ,ενός λευκού ευρωπαίου γέννημα θρέμμα όμως της Ζάμπια που η κορμοστασιά του δεν σε παραπέμπει καθόλου σε αθλητική συμπεριφορά θαλασσίων σπορ. κοιλαράς, ξυπόλυτος όπως όλοι εδώ, βρώμικος λόγω επιλογής και άποψης και όχι για να μην διαφέρει από τους άλλους που ως συνιδιοκτήτης διαχειρίζεται το κέντρο αυτό που επίσης δεν υστερεί σε εμφάνιση από εκείνη του αφεντικού.. Ένα υπόστεγο αχυρένιο με τοποθετημένους δυο πάγκους για να καθίσεις και να δοκιμάσεις τα παπούτσια , αναπνευστήρα και μάσκα που τα παραλαμβάνεις από την διπλανή καπανα που είναι και γραφείο.. Κάνεις πέρα τις αράχνες από τις μάσκες, ξεσκονίζεις τις μπότες μπας και υπάρχει κανένα φίδι η σκορπιός μέσα και καταθετεις τα 85 ευρω ανα άτομο στο γραφείο που είναι ένα τραπέζι με 3 πόδια , το 4 δεν υπάρχει είναι σπασμένο και στηρίζεται στο τοίχο με σχοινί.. Για κάποιο ανεξήγητο λόγο κανείς μας δεν αηδίασε η έβαλε τις φωνές μπρος σε αυτή τη κατάντια.. τώρα έχεις εμπιστοσύνη σε τέτοιο τύπο για καλή συντήρηση εξοπλισμού και βάρκας? Γίνεται? Είδαμε όμως πως δεν είμαστε μόνοι στη παρέα προστέθηκε και άλλος κόσμος και είπαμε ότι βγει ας κατεβάσει..
Το ξύλινο σκαρί θαλασσοδαρμένο του Adrianna μας περιμένει δεμένο σε μια προβλήτα.. παίρνουμε θέσεις κάνουμε συστάσεις με τους 2 γάλλους που έχουν ζήσει στη Ελλάδα, με 2 πορτογάλους, ένα ζευγάρι άγγλων και με ένα αφρο-ιρλανδό που για 5 μήνες ήταν στη Πάτμο, δουλεύει για μια μεγάλη εταιρεία , που δεν κατάλαβα ακριβώς το αντικείμενο της και όλη την ώρα μου εξυμνούσε το μυαλό και τις ικανότητες του Βαρουφακη τόσο που με ρώτησε αν ξέρω αν είναι άνεργος τώρα γιατί η εταιρεία του με χαρά θα τον προσλάμβανε.. .. δεν αφήνουν τέτοια ανοικτα μυαλά να πάνε χαμένα.. Εύκολα τον έπεισα ότι δεν έχω καμιά επαφή με τέτοια μυαλά αλλά σίγουρα δεν πεθαίνει και από τη πείνα μετά το σουτ από το κυβερνητικό σχήμα. .., και εδώ γίνεται να μην αναρωτηθείς κακώς η καλώς????????
Στο κέντρο της βάρκας μια μεγάλη φωτιά σιγοκαίει και στα αναμμένα κάρβουνα θα ψηθούν τα ψάρια , αστακοί και οι κάβουρες που ο μάγειρας με στολή παρακαλώ, και ο βοηθός τους καθαρίζουν και επιμελουνται .. όχι παίζουμε …
ζωαραααααααααααα ….Το ταξίδι μας διαρκειας μιας ώρας ,διασχίζομαι τα νερά του Ινδικού που παίρνει όλες τις αποχρώσεις του μπλε. Μέχρι να φτάσουμε στο νησι η άμπωτη ειχε κάνει πάλι το θαύμα της και βλέπομαι να αναδύεται ο κατάλευκος πυθμένας ..
Αράζουμε στο νησί με τη άσπρη άμμο, του φοίνικες και τις αμμοθυνες. Σε μια γωνία υπάρχουν 2 κτίσματα που προορίζονται για φιλοξενία επισκεπτών στο μέλλον.. .
Τα ειδικά μποτάκια μας προφυλάσσουν από τα κοφτερά κοχύλια που καλύπτουν τα βράχια μέχρι να φτάσουμε στο σημείο κατάδυσης για σνοκερλινκ ενώ οι άλλοι πέρασαν απέναντι στη αμμουδιά κάτω από ξύλινες στημένες τέντες κολυμπώντας στα νερά εκείνου του καναλιού..
Με το που πέσαμε στο νερό δεν υπήρχε περίπτωση να σταματήσουμε η να παμε ενάντια στο ρεύμα. Πρώτη φορά βρέθηκα σε τέτοια δύνη και δύναμη. Μας είπαν να αφεθούμε να απολαμβάνουμε το βυθό και το ρεύμα θα μας βγάλει στο σημείο εξόδου..ετσι ακριβώς και έγινε…. Εγώ είχα μόνο στο νου μου να κρατώ σφικτά τη υποβρύχια μηχανή ( action camera δώρο του συζύγου) να καταγράψω τον υπέροχο βυθό.. Εμ δε!!!!!!!! Μεσα σε 7 λεπτά εμφανίζεται στη οθόνη memory card full..
-Μα γμτ πως φουλ? Δεν έχω ξαναχρησιμοποιήσει τη μηχανή, τι σκατα έπαθε? Θεοί ,δαίμονες και Άγιοι κατεβήκαν από τα ουράνια άρον άρον να επιβληθούν του θέματος αλλά δεν..
Τσατισμένη πήρα των αματιων μου και κατευθύνθηκα στη απέναντι άκρη κάτω από τη ξύλινη παράγκα μπας και βρω λύση η τη σπάσω.. και γμτ σε ετουτη τη ερημιά που να πάρεις τηλέφωνο το γκατζετακια σύζυγο να σε καθοδηγήσει?
-Φτιάξε γιατί εδώ θα γινει ο ταφος σου και τη κτυπώ κάνοντας μια απότομη κίνηση και μπουμμμμμμμ και αστράκια αστράκια παντού και ένας πόνος στο δεξί μου ματι απίστευτος.. Τι εγινε? Ρωτω?
-έγινε πως κουτούλισες στο πόδι αυτής της ξύλινης χελώνας που είναι καρφωμένη σε αυτό το στύλο ακριβώς πάνω από το κεφάλι σου..
-Η ερώτηση που σκοτώνει.. ΠΟΝΑΣ?????????
-Θα σουλεγα τώρα αλλά άσε..
- Η Αγγλίδα που μάλλον είχε σχέση με το ιατρικό αν και δεν ρώτησα, αντιλήφτηκε με μιας το κτύπο (πέρα από το ηχηρό ντουκ που άκουσαν όλοι) έφερε πάγο και πίεσε τη περιοχή αλλά δεν γλύτωσα από ένα βαθύ υπέροχο μπλε βλέμμα που διατηρήθηκε αρκετές μέρες..
-πόνος –πόνος αλλά και η πείνα πείνα και επιδοθήκαμε σε μια υπερκατανάλωση των πιο καλομαγειρεμενων καβουριών και αστακών εβερ..
Ψηθήκαμε στον Ήλιο, κολυμπήσαμε σε αυτά τα πρασινογάλαζα νερά, περπατήσαμε στις αμμοθυνες και φύγαμε αργά το απόγευμα με την επιστροφή των νερών.. Το βράδυ προβλέπεται βασανιστικό λόγω των ηλιακών εγκαυμάτων..
-Στο Βιλαν κάτι λέει η μόλις αφιχθείσα από το 45ημερο υπερσιβηρικό ταξίδι της και είναι πόλη της Μοζαμβίκης που είναι χώρα της Αφρικής.. σωστά? Πέρασα?
-Επιεικώς αλλά δεν βαριέσαι..μας κάνεις για παρέα..δεν θα σε γυρίσουμε πίσω..
Και να λοιπόν λίγα στοιχεία για αυτή τη χώρα που βρίσκεται κουρνιασμένη σε αυτή τη γωνιά της Αφρικανικής Ηπείρου σε μια εκταση 801.590 τετρ χιλιόμετρα με 4571 χιλιόμετρα σύνορα που την χωρίζουν από γύρω χώρες που κατά καιρούς δεν υπήρξαν και οι φιλικότερες η αμέτοχες στο εμφύλιο που έζησε η χώρα ,από βορρά Τανζανία, δυτικά Μαλαουι,Ζαμπια, Ζιμπάμπουε νότια με Ζουαζηλάνδη και Νότια Αφρική και ανατολικά ο δίαυλος της Μοζαμβίκης Ινδικός Ωκεανός.
Ο Ζαμβέζης ποταμός διερχόμενος από Τανζανία χωρίζει τη χώρα, που πήρε το όνομα της από τον Άραβα Σουλτάνο Muça Alebique , σε δυο ευρύτερες περιοχές στα νότια βαθύπεδα υψόμετρου 200μ από τη θάλασσα που φτάνουν προ Βορρά μεχρι τα Όρη Gorongosa (και το ξακουστό πάρκο του,) και Binga που ανήκουν στα βόρεια υψίπεδα με κυρίαρχο το ψηλότερο βουνό Namuli στα 2420 μέτρα.
Οι δυτικές περιοχές του υψιπέδου καλύπτονται με πυκνή τροπική βλάστηση , ενώ η αραιή βλάστηση σαβάνας πρωτοστατεί στις εσωτερικές περιοχές και στο δέλτα του Ζαμβέζη κάνουν παιχνίδι τα μαγκρόβια και κοκοφοίνικες. Πλούσιο δε και το ζωικό βασίλειο αν και υπέφερε και αυτό λογω εμφυλίου, ζέβρες, βουβάλια, ρινόκερους, ελέφαντες καμηλοπαρδάλεις λιοντάρια Νότια δυο άλλοι ποταμοί ο Σάβε και Λιμπομπο ρέουν δημιουργώντας πάρκα και πάρα πολλές διάσπαρτες λίμνες αν και ξηρασία με φονικές πλημμύρες εδώ στο νότο είναι φαινόμενα αρκετά γνώριμα και καταστροφικά
Οι περίπου 27 εκκ κάτοικοι διαφορετικών φυλών , καταβολών θρησκευτικών και πολιτικών πεποιθήσεων προσπαθούν να συνυπάρξουν αρμονικά διώχνοντας από πάνω τους τα σημάδια της σκληρής πορτογαλικής αποικιοκρατίας αλλά και εκείνα του εμφυλίου πολέμου που επι 17 συναπτά χρόνια κατέστρεψε με ιδιαίτερη σκληρότητα χωριά, περιοχές και έσπειρε το θάνατο..
Η ιστορία της χώρας έχει τις ρίζες της σε συγγενείς των Σαν ( Βουσμάνων) που εγκαταστάθηκαν στη περιοχη τον 1 και 4 αιώνα όπου κατά τον 8 αιωνα κάνουν την εμφάνιση τους Άραβες έμποροι που αρχίζουν να ιδρύουν αποικίες πόλεις αναξαρτητες,κέντρα εμπορίου με ακμάζουσα δραστηριότητα που καλά κρατεί μέχρι τον 15 αιώνα μέχρι που έσκασε μύτη στα παράλια, ο μέγας θαλασσόλυκος Βάσκο ντε Γκάμα το 1498. .
Ο μεγάλος ορυκτός πλούτος της χώρας του χρυσού κυρίως εκείνη την εποχή,( στις μέρες μας έχει τανταλιτη, διαμάντια, γαιάνθρακα ουράνιο αμίαντο ακόμη καλα κρυμμένα στα σωθικά της και ανεκμετάλλευτα) του ελεγχου του δρόμου εμπορίου με τη Ασία μέσω των λιμανιών, το αναπτυγμένο απεχθές εμπόριο ανθρώπινης σάρκας που γέννησε και διατήρησε ο διεστραμμένος πορτογαλικός νους συνεργαζόμενος –συναγωνιζόμενος με άλλους αγγλογαλλους ομοϊδεάτες αποικιοκράτες γειτονικών χωρών , επεφύλαξαν μια τυραννική ζωή στους κάτοικους γράφοντας με αίμα , πόνο και μαύρα γράμματα τη πιο σκληρή ιστορία μιας ακόμη χώρας της Αφρικης.. Λες και είναι γραφτό στη μοίρα τους να υποφέρουν όλες αυτές οι χώρες κάτω από το ζυγό των επιδόξων αρπακτικών.
Σκληρές μάχες δόθηκαν από τους ιθαγενείς αλλα η αντίσταση τους καμφθηκε και οι πορτογάλοι στρογγυλοκάθισαν για τα καλα το 1507 ιδρύοντας το εμπορικό κέντρο της Μπέιρα.. Μέχρι να καταλάβουν οι ιθαγενείς το τι γίνεται οι πορτογάλοι π μίσθωσαν το βόρειο κομμάτι σε Βρετανικές εταιρείες που κατάφεραν να θέσουν υπό απόλυτο έλεγχο τις αγροτικές καλλιέργειες μετατρέποντας της σε φυτείες.
Αλλά κάπου εδώ το 1948 χρόνια μετά θα αρχίσει η αντίσταση, η βία γεννά βία, ο εξαναγκασμός ζητά ελευθερία , η υποδούλωση, η δουλεία ζητά εκδίκηση και ο ένοπλος απελευθερωτικός αγώνας ξεκινά.., Frelimo θα ονομαστούν με αρχηγό τον Mondlane και θα υποστηριχτούν από δυνάμεις της Τανζανίας .
Στo Capo Delgado το 1964 θα ανάψει η φλόγα της επανάστασης που θα διώξει τους πορτογάλους που έχουν και τα δικά τους προβλήματα πίσω στη παρτίδα τους με τη πτώση της δικτατορίας.
Η χωρα επιτέλους νιώθει το αέρα της λευτεριάς το 1975, με αρχηγό της νέας πια ΛΑΙΚΗΣ δημοκρατίας τον Σαμόρα Ματσέλ ονόμασε σοσιαλιστικό το κίνημα, εγκαθίδρυσε σοσιαλιστική δημοκρατία και έλαβε δραστικά μέτρα κατά της Ροδεσίας κλείνοντας τα σύνορα γιατί η Ροδεσία έδωσε προστασία , όπλα και έδαφος στο αντίθετο από το σοσιαλιστικό καθεστώς κίνημα το Renamo την ίδια ώρα που και η Μοζαμβίκη πλήρωσε με το ίδιο τίμημα τη Ροδεσία υποστηρίζοντας τους αντάρτες της Ροδεσίας στο δικό τους αγώνα για ανεξαρτησία,,, Και όταν ανακατεύεις τόσο πολύ τη τράπουλα η τα πίτουρα με τις κότες κάποιος χάνει , το τίμημα το πλήρωσε ο ίδιος ο πρόεδρος που σκοτώνεται σε ένα ύποπτο αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Αφρική το 1986 με τη Νότια Αφρική να κάνει τη πάπια για το γεγονός ενώ φανερά υποστηρίζει πια τους Renamo και ο εμφύλιος ξεκινά..
Για 17 χρόνια σφαίρες, αίμα, θάνατος 1 εκκ νεκροί και 1,3 εκκ πρόσφυγες, καταστροφές στις είδη ανύπαρκτες υποδομές( οι αποικιοκράτες δεν άφησαν και πολλά κατέστρεψαν με το φευγιό τους τα περισσότερα) οι μεγάλες δυνάμεις ΟΗΕ κτλ αναλαμβάνουν δράση και όπως πάντα μοιράζουν , διορίζουν αρπάζουν και γενικώς κάνουν ένα μπάχαλο μέχρι τη Ρώμη επιτέλους το 1992 υπογράφτηκε η ειρήνη μια ειρήνη ελεγχόμενη από τους 7500 στρατιώτες της ONUMOZ η οποία αποχωρεί το 1995 αφήνοντας τους κατοίκους να τα βρουν μεταξύ τους , να βρουν και παλι τη συνοχή για συμφιλίωση και ειρηνική συμβίωση.. και όλα τα άλλα πεταμένα στο βαρύ παρελθόν.. Στις εκλογές του 2004 συμμετέχει και το Renamo σαν επίσημο κόμμα αντιπολίτευσης αλλά τις εκλογές κερδίζει ο Τσισάνο ενώ οι εκλογές του 2015 δίνουν νίκη στο σημερινό πρόεδρο Αρμάντο Γκεμπούζα παιδί του Frelimo και αυτός και εδώ βάζω μια τελεία στη ιστορική αναδρομή της Μοζαμβίκης που αν και είπα ότι θα έγραφα λίγα λόγια έγραψα ολόκληρο διαγώνισμα….
Εκτός το μάθημα ιστορίας κατατέθηκε και ψηφίστηκε η πρόταση για ένα νταου σαφάρι αύριο στο Magarque το μικρότερο από τα 5 νησιά του Bazaruto αρχιπελάγους
Η Σαμπρίνα τηλεφώνησε σε ένα τοπικό πράκτορα-βαρκάρη κανόνισε τις κρατήσεις και κλείσαμε ραντεβού αύριο το πρωι να μας παραλάβουν από το ξενοδοχείο μας.
Απολαμβάνουμε το δροσερό αεράκι και παρακολουθούμε υπό το φως του φεγγαριού το νερό που επιστρέφει σιγά σιγά στη ακτή .Το πρωι φορτώσαμε στη καρότσα ενός αγροτικού τα υπάρχοντα και τα κορμιά μας και φύγαμε για να βρουμε το νταου μας και να σαλπάρουμε.. Μια ο αέρας που έπαιρνε τα κάπελα και τα ρούχα ,μια οι ξεχασιάρες του γκρουπ που άφησαν πίσω τα πράγματα τους γυρίσαμε 3 φορές στο casa Βαbi , αν και δεν υπήρχε θέμα χρόνου, εδώ είπαμε η χαλάρωση και η υπομονή σε όλο της το μεγαλείο, το πρόβλημα ήταν οι κακοτράχαλοι δρόμοι οι λακκούβες και τα κοπανισματα του κορμού μας πάνω στα σίδερα της καρότσας..
Το ξύλινο σκαρί θαλασσοδαρμένο του Adrianna μας περιμένει δεμένο σε μια προβλήτα.. παίρνουμε θέσεις κάνουμε συστάσεις με τους 2 γάλλους που έχουν ζήσει στη Ελλάδα, με 2 πορτογάλους, ένα ζευγάρι άγγλων και με ένα αφρο-ιρλανδό που για 5 μήνες ήταν στη Πάτμο, δουλεύει για μια μεγάλη εταιρεία , που δεν κατάλαβα ακριβώς το αντικείμενο της και όλη την ώρα μου εξυμνούσε το μυαλό και τις ικανότητες του Βαρουφακη τόσο που με ρώτησε αν ξέρω αν είναι άνεργος τώρα γιατί η εταιρεία του με χαρά θα τον προσλάμβανε.. .. δεν αφήνουν τέτοια ανοικτα μυαλά να πάνε χαμένα.. Εύκολα τον έπεισα ότι δεν έχω καμιά επαφή με τέτοια μυαλά αλλά σίγουρα δεν πεθαίνει και από τη πείνα μετά το σουτ από το κυβερνητικό σχήμα. .., και εδώ γίνεται να μην αναρωτηθείς κακώς η καλώς????????
Στο κέντρο της βάρκας μια μεγάλη φωτιά σιγοκαίει και στα αναμμένα κάρβουνα θα ψηθούν τα ψάρια , αστακοί και οι κάβουρες που ο μάγειρας με στολή παρακαλώ, και ο βοηθός τους καθαρίζουν και επιμελουνται .. όχι παίζουμε …
Αράζουμε στο νησί με τη άσπρη άμμο, του φοίνικες και τις αμμοθυνες. Σε μια γωνία υπάρχουν 2 κτίσματα που προορίζονται για φιλοξενία επισκεπτών στο μέλλον.. .
Τα ειδικά μποτάκια μας προφυλάσσουν από τα κοφτερά κοχύλια που καλύπτουν τα βράχια μέχρι να φτάσουμε στο σημείο κατάδυσης για σνοκερλινκ ενώ οι άλλοι πέρασαν απέναντι στη αμμουδιά κάτω από ξύλινες στημένες τέντες κολυμπώντας στα νερά εκείνου του καναλιού..
Με το που πέσαμε στο νερό δεν υπήρχε περίπτωση να σταματήσουμε η να παμε ενάντια στο ρεύμα. Πρώτη φορά βρέθηκα σε τέτοια δύνη και δύναμη. Μας είπαν να αφεθούμε να απολαμβάνουμε το βυθό και το ρεύμα θα μας βγάλει στο σημείο εξόδου..ετσι ακριβώς και έγινε…. Εγώ είχα μόνο στο νου μου να κρατώ σφικτά τη υποβρύχια μηχανή ( action camera δώρο του συζύγου) να καταγράψω τον υπέροχο βυθό.. Εμ δε!!!!!!!! Μεσα σε 7 λεπτά εμφανίζεται στη οθόνη memory card full..
-Μα γμτ πως φουλ? Δεν έχω ξαναχρησιμοποιήσει τη μηχανή, τι σκατα έπαθε? Θεοί ,δαίμονες και Άγιοι κατεβήκαν από τα ουράνια άρον άρον να επιβληθούν του θέματος αλλά δεν..
Τσατισμένη πήρα των αματιων μου και κατευθύνθηκα στη απέναντι άκρη κάτω από τη ξύλινη παράγκα μπας και βρω λύση η τη σπάσω.. και γμτ σε ετουτη τη ερημιά που να πάρεις τηλέφωνο το γκατζετακια σύζυγο να σε καθοδηγήσει?
-Φτιάξε γιατί εδώ θα γινει ο ταφος σου και τη κτυπώ κάνοντας μια απότομη κίνηση και μπουμμμμμμμ και αστράκια αστράκια παντού και ένας πόνος στο δεξί μου ματι απίστευτος.. Τι εγινε? Ρωτω?
-έγινε πως κουτούλισες στο πόδι αυτής της ξύλινης χελώνας που είναι καρφωμένη σε αυτό το στύλο ακριβώς πάνω από το κεφάλι σου..
-Η ερώτηση που σκοτώνει.. ΠΟΝΑΣ?????????
-Θα σουλεγα τώρα αλλά άσε..
- Η Αγγλίδα που μάλλον είχε σχέση με το ιατρικό αν και δεν ρώτησα, αντιλήφτηκε με μιας το κτύπο (πέρα από το ηχηρό ντουκ που άκουσαν όλοι) έφερε πάγο και πίεσε τη περιοχή αλλά δεν γλύτωσα από ένα βαθύ υπέροχο μπλε βλέμμα που διατηρήθηκε αρκετές μέρες..
-πόνος –πόνος αλλά και η πείνα πείνα και επιδοθήκαμε σε μια υπερκατανάλωση των πιο καλομαγειρεμενων καβουριών και αστακών εβερ..
Ψηθήκαμε στον Ήλιο, κολυμπήσαμε σε αυτά τα πρασινογάλαζα νερά, περπατήσαμε στις αμμοθυνες και φύγαμε αργά το απόγευμα με την επιστροφή των νερών.. Το βράδυ προβλέπεται βασανιστικό λόγω των ηλιακών εγκαυμάτων..
Last edited: