LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.684
- Likes
- 9.028
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Φεύγουμε από το Sao Senastiao, η θάλασσα με ένα χρώμα βαθύ μπλε ,
οι βάρκες βγήκαν με τα πληρώματα τους για ψάρεμα, στο βάθος μόλις που φαίνεται το νησί Goa και εμείς κατηφορίζουμε στο παλάτι Σαο Πάολο.. Ένα πολύ όμορφο και επιβλητικό κτήριο τερρακοτα βαμμένο μπορντό και άσπρο βρίσκεται λίγα μέτρα μακριά από το ξενοδοχείο μας.
Κτίστηκε το 1610 ως κατοικία του διοικητή και σήμερα στεγάζεται το Museu de Artes decorativas που μας δίνει σαφέστατη εικόνα για τη ζωή των αρχόντων, της ελιτ, το 18 αιώνα πάνω σε αυτό το νησί.
Έχουν ανακαινιστεί όλα τα δωμάτια του πρώτου ορόφου και ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει πολλά αντικείμενα τέχνης που κατέφθασαν εδώ από Πορτογαλία , Ινδία , Αραβία, Κινα για το διάκοσμο του παλατιού, μπορεί να θαυμάσει και μοναδικά κομμάτια επίπλων σκαλισμένα στο χέρι από τεχνίτες Ινδονήσιους. Και είναι όντως μοναδικά γιατί οι καλοί άρχοντες με το που τελείωνε το έργο, αντί πληρωμής, ακρωτηρίαζαν τα χέρια των τεχνιτών για να μην μπορέσουν να δημιουργήσουν ιδια η ακόμη καλύτερα αριστουργήματα…. Δεν γνωρίζω αν οι τεχνίτες ήξεραν τη μοίρα τους πριν να αναλάβουν την εργολαβία αλλά σίγουρα μετά το σκυλομετανιωναν..
Και φυσικά και εδώ η ιδιωτική εκκλησία του παλατιού με 2 εξώστες ένα για τη γυναίκα του διοικητή και ενα για εκείνον.. έβγαιναν από τις κρεβατοκάμαρες τους με τις πυτζάμες που λέει ο λόγος, και γονάτιζαν στο εξώστη για να προσευχηθούν Μπήκαμε στη εκκλησία
για να θαυμάσουμε τον άμβωνα και βωμό δημιουργίες κινέζων καλλιτεχνών στη Γκόα της Ινδίας τον 17 αιώνα..Μέσα η εκκλησία μες στη μούχλα και μπιχλα, με σπασμένα καθίσματα, πεταμένα υφάσματα αράχνες και σάπια σκαλιά του άμβωνα προφανώς πως η συντήρηση μιας εκκλησίας δεν είναι στα άμεσα ενδιαφέροντα του διοικητικού συμβουλίου του μουσείου..
Περιδιαβαίνουμε στα δωμάτια του ισογείου που αποτελεί ένα άλλο μουσείο, το ναυτικό μουσείο. Πέρα από πυξίδες πλοίων και πολλά χρυσά νομίσματα βρίσκονται πολλά αντικείμενα κινέζικης τέχνης που έχουν ανακτηθεί από ναυάγια πλοίων στα γειτονικά νερά του Ινδικού. Δίπλα ακριβώς είναι το μουσείο ιερής τέχνης που μπορείς να μπεις με το ίδιο εισιτήριο..
Προχωράμε προς τη ανατολική πλευρά , στη οδό των Ηρώων, βρίσκουμε μπροστά μας το ξενοδοχείο escondidinho ιδιοκτησία ενός γάλλου επενδυτή..
Μπαίνουμε μέσα , εδώ υπήρξε ο πρώτος σταθμός σκλάβων. Στο τόπο που τώρα είναι η πισίνα, μάζευαν τους σκλάβους ενώ από τα παράθυρα των δωματίων του πρώτου ορόφου οι αγοραστές επέλεγαν το εμπόρευμα ξεκινώντας τα παζάρια..Η πορεία μετά γνωστή, τους μετέφεραν στο φρούριο στα υπόγεια περιμένοντας τη σειρά τους να σαλπάρουν στα σκλαβοκαραβα..
Απανωτα τα κτυπήματα της ιστορίας, πνιγόμαστε θέλουμε καθαρό αέρα, μια διακοπή από το ανελέητο σφυροκόπημα πληροφοριών..
Στα αριστερά μας βρίσκουμε το μεγαλοπρεπές
νοσοκομείο του νησιού που κτίστηκε το 1877 από τους Πορτογάλους ένα νεοκλασικό κτίριο με κήπους, σιντριβάνια και λιμνούλες που για παρα πολλά χρόνια ήταν το μεγαλύτερο νοσοκομείο νότια της Σαχάρας. Μπρος μας βλέπουμε το φάντασμα αυτού, η ότι έχει απομείνει από τη φθορά του χρόνου, του εμφυλίου και τη μανία των κυκλώνων( ιδίως εκείνου το 1994)Η τύχη του νοσοκομείου είναι μέσα στο αναπτυξιακό πρόγραμμα της κυβέρνησης που θέλει να το παραχωρήσει σε μια ολλανδική εταιρεία με μια μίσθωση 50ετίας για τη δημιουργία ενός ξενοδοχείου.. Το μεγαλεπήβολο σχέδιο όμως δεν βρίσκει
σύμφωνους τους κατοίκους, οι οποίοι έχουν κάνει κατάληψη σε αρκετά τμήματα του κτιρίου ενώ σε ένα άλλο τμήμα λειτουργεί υποτυπωδώς μια ιατρική μονάδα πρωτοβάθμιας φροντίδας.. Η χρέωση των 15 με 20 μετικαλ της επίσκεψης δεν φτάνει προφανώς να καλύψει ουτε τους μισθούς του προσωπικού ούτε για την συντήρηση εγκαταστάσεων και αγορά προμηθειών.
Απέναντι στην άλλη γωνία
ορθώνεται κατάλευκη η πρώτη χριστιανική εκκλησία κτισμένη το 1522 η Nossa Senhora de Bakuarte που ακόμη λειτουργεί κάθε Κυριακή. Θεωρείται το παλιότερο ευρωπαϊκό κτίσμα του νότιου ημισφαιρίου .Εκτός από χριστιανικές εκκλησίες στο νησί υπάρχει και Ινδουιστικός ναός και τζαμί. Η πολιτισμικότητα ,η πολυθρησκεια συνέθεταν ενα μωσαϊκό κατοίκων που είχε να κάνει με Σαν, Βουσμάνους, Άραβες, Ινδούς, Ασιάτες, Κινέζους, Πορτογάλους με τελευταίους τους Ολλανδούς που κατάφεραν μετά από 3 πολιορκίες και ναυμαχίες να εκδιώξουν τους πορτογάλους και ένα μωσαϊκό θρησκειών, χριστιανών, μουσουλμάνων και Ινδουιστών. Σήμερα εδώ στο νησί το 70% των κατοίκων είναι μουσουλμάνοι και το 20% χριστιανοί ( στο νότο οι χριστιανοί είναι πολύ περισσότεροι, ενώ ένα 15% δηλώνει άλλες παραδοσιακές αφρικανικές λατρείες , ένα 30% δηλώνει άλλες μορφές χριστιανικής πίστης ενώ οι άθεοι κατέχουν ένα μεγάλο ποσοστό που φτάνει το 23% )και οι υπόλοιποι Ινδουιστές ..
Γυρνάμε ώρες στους δρόμους και τα στενά, άλλοτε καθαρά και άλλοτε μέσα στα σκουπίδια, περπατάμε ανάμεσα από ερείπια και παλιά αρχοντικά και τη μια στιγμή είσαι στο χθες και την άλλη στο σήμερα..
Σε όλη τη πορεία δίπλα μας τι άλλο από μια παρεα 4-5 παιδιων .
Μας ζητούν τετράδια και μολύβια και δεν μπορούμε να τους χαλάσουμε χατίρι. Σε μια από τις 2 κλειστές αγορές είναι οι πάγκοι με τα σχολικά πέρα από τα άλλα προϊόντα. Αγοράσαμε τετράδια σαν εκείνα των δικών μας μαθητικών χρόνων με το λεπτό φύλλο και το καφέ εξώφυλλο ( σαν μπακαλοτεφτερα) και στυλό και τα μοιράσαμε στα παιδιά που κατά ένα περίεργο τρόπο έγιναν μπουλούκι μέσα σε δευτερόλεπτα…
Για να δροσιστούμε και να κατανεύσουμε τη πείνα μας καθίσαμε σε ένα γραφικό καφέ για ένα σάντουιτς και μια παγωμένη λεμονάδα..
Το σήμα του ελευθέρου wifi στο τοίχο μας ενθουσιάζει, αλλά μείναμε με τον ενθουσιασμό ,μιας και η ιδιοκτήτρια του καφέ, μια ξινή Ελβετίδα δεν μας επέτρεψε να το χρησιμοποιήσουμε..και είμαστε και πελάτες.. το τι άκουσε δεν λέγεται..ουτε ο Ιορδάνης δεν θαχει καταφέρει να την ξεπλύνει ακόμη..
Εδώ κάποιες συνήθειες, τακτικές υπεροχής, κοινώς κουμάντο κάνω εγώ, καλά κρατούν….
Φύγαμε ικανοποιημένες για την ανταλλαγή ευγενικών προσφωνήσεων, σιγα μην κωλώσω δηλαδή μπρος τη γκεστάπο,, της ταχωσα και το καταφχαριστήθηκα,…
Επιστροφή στο ξενοδοχείο για ξεκούραση πριν τις ετοιμασίες για νυχτερινό περπάτημα στη πόλη του μυστηρίου..
Έχουν ανακαινιστεί όλα τα δωμάτια του πρώτου ορόφου και ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει πολλά αντικείμενα τέχνης που κατέφθασαν εδώ από Πορτογαλία , Ινδία , Αραβία, Κινα για το διάκοσμο του παλατιού, μπορεί να θαυμάσει και μοναδικά κομμάτια επίπλων σκαλισμένα στο χέρι από τεχνίτες Ινδονήσιους. Και είναι όντως μοναδικά γιατί οι καλοί άρχοντες με το που τελείωνε το έργο, αντί πληρωμής, ακρωτηρίαζαν τα χέρια των τεχνιτών για να μην μπορέσουν να δημιουργήσουν ιδια η ακόμη καλύτερα αριστουργήματα…. Δεν γνωρίζω αν οι τεχνίτες ήξεραν τη μοίρα τους πριν να αναλάβουν την εργολαβία αλλά σίγουρα μετά το σκυλομετανιωναν..
Και φυσικά και εδώ η ιδιωτική εκκλησία του παλατιού με 2 εξώστες ένα για τη γυναίκα του διοικητή και ενα για εκείνον.. έβγαιναν από τις κρεβατοκάμαρες τους με τις πυτζάμες που λέει ο λόγος, και γονάτιζαν στο εξώστη για να προσευχηθούν Μπήκαμε στη εκκλησία
Περιδιαβαίνουμε στα δωμάτια του ισογείου που αποτελεί ένα άλλο μουσείο, το ναυτικό μουσείο. Πέρα από πυξίδες πλοίων και πολλά χρυσά νομίσματα βρίσκονται πολλά αντικείμενα κινέζικης τέχνης που έχουν ανακτηθεί από ναυάγια πλοίων στα γειτονικά νερά του Ινδικού. Δίπλα ακριβώς είναι το μουσείο ιερής τέχνης που μπορείς να μπεις με το ίδιο εισιτήριο..
Προχωράμε προς τη ανατολική πλευρά , στη οδό των Ηρώων, βρίσκουμε μπροστά μας το ξενοδοχείο escondidinho ιδιοκτησία ενός γάλλου επενδυτή..
Απανωτα τα κτυπήματα της ιστορίας, πνιγόμαστε θέλουμε καθαρό αέρα, μια διακοπή από το ανελέητο σφυροκόπημα πληροφοριών..
Στα αριστερά μας βρίσκουμε το μεγαλοπρεπές
σύμφωνους τους κατοίκους, οι οποίοι έχουν κάνει κατάληψη σε αρκετά τμήματα του κτιρίου ενώ σε ένα άλλο τμήμα λειτουργεί υποτυπωδώς μια ιατρική μονάδα πρωτοβάθμιας φροντίδας.. Η χρέωση των 15 με 20 μετικαλ της επίσκεψης δεν φτάνει προφανώς να καλύψει ουτε τους μισθούς του προσωπικού ούτε για την συντήρηση εγκαταστάσεων και αγορά προμηθειών.
Απέναντι στην άλλη γωνία
Γυρνάμε ώρες στους δρόμους και τα στενά, άλλοτε καθαρά και άλλοτε μέσα στα σκουπίδια, περπατάμε ανάμεσα από ερείπια και παλιά αρχοντικά και τη μια στιγμή είσαι στο χθες και την άλλη στο σήμερα..
Σε όλη τη πορεία δίπλα μας τι άλλο από μια παρεα 4-5 παιδιων .
Για να δροσιστούμε και να κατανεύσουμε τη πείνα μας καθίσαμε σε ένα γραφικό καφέ για ένα σάντουιτς και μια παγωμένη λεμονάδα..
Εδώ κάποιες συνήθειες, τακτικές υπεροχής, κοινώς κουμάντο κάνω εγώ, καλά κρατούν….
Φύγαμε ικανοποιημένες για την ανταλλαγή ευγενικών προσφωνήσεων, σιγα μην κωλώσω δηλαδή μπρος τη γκεστάπο,, της ταχωσα και το καταφχαριστήθηκα,…
Επιστροφή στο ξενοδοχείο για ξεκούραση πριν τις ετοιμασίες για νυχτερινό περπάτημα στη πόλη του μυστηρίου..
Last edited: