LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.684
- Likes
- 9.028
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Οι 9 ωρες stop over στο αεροδρόμιο της Πόλης δεν πέρασαν και με μεγάλη άνεση, βγάλαμε φούσκες στα πόδια στο πάνω κάτω, στα μαγαζιά, στα καφέ και στα λουκουματζίδικα μέχρι επιτέλους να επιβιβαστούμε για τη μεγάλη πτήση . Έχω στη διάθεση μου άλλες 12 ώρες να κάτσω να σκεφτώ τα τρικ καλοπιάσματος (πειθούς) για τα επιμέρους προγράμματα που φέρνουν λίγο από κρασί λίγο από θάλασσα που λέει και η Μαρινέλλα λίγο κατάδυση πολύ αλμύρα και νερό, λίγο πεζοπορία στους διάφορους προορισμούς του προγράμματος μιας και το feet δεν είναι και το δυνατό σημείο πολλών από εμάς..Έχω πίστη πως θα τα καταφέρω , εδώ είπαν το ναι στο άγνωστο θα φέρουν και αντιρρήσεις όταν δεν θα έχουν άλλη επιλογή πέρα του να καθίσουν για ριλάξ στα ξενοδοχεία?? Κάποιοι θα το κάνουν και αυτό που και που αλλά όχι όλοι και όχι πάντα..
Το ταξίδι με τις τούρκικες αερογραμμές μπορείς να το πεις και άνετο αν και δεν υπήρχε η πιθανότητα να απλωθούμε σε διπλανά καθίσματα λογω της πληρότητας..
-Μα που πάει όλος αυτός ο κόσμος? Στο Μαπούτο? Και εγώ πίστευα πως θαμαστε λίγοι και εκλεκτοί… τζίφος.. αργήσαμε μάλλον να έλθουμε στο παράδεισο.. Και πάνω που πίστευα πως χάθηκε το τρένο όλοι αυτοί οι συν επιβαίνοντες κατεβήκαν στο Γιοχα που δεν είχα υπολογίσει ακριβώς πως ως κέντρο εμπορίου , μετεπιβίβασης και όχι μόνο, μαζεύει πολύ κόσμο… Μια ανάσα ανακούφισης , αν και τα νεύρα μας τεντώθηκαν αρκετά καθήμενοι επι μια ώρα μέσα στο αεροπλάνο στη ζέστη και στη έντονη μυρωδιά των καυσίμων..
Πάντα επιλέγω η θέση μου να είναι διάδρομος για λόγους προσωπικής ανάγκης ευνόητους αλλά αυτή τη φορά βρέθηκα να κοιτώ έξω από το παράθυρο στην απογείωση χαζεύοντας μια πολύ πλούσια περιοχή με βίλες, σπίτια στυλ ανακτόρου με πισίνες ολυμπιακών διαστάσεων ακάλυπτες( όχι σκεπασμένες όπως σε εμάς τα τελευταία χρόνια κρίσης και επιδρομής ΙΚΑ) με λαμπιρίζοντα νερά ..Οι πλούσιοι της Ν Αφρικής με ότι συνεπάγεται αυτό για την ιστορία και τους αγώνες ενός καταπιεσμένου λαού..
Η πτήση ως το Μαπούτο διαρκεί μια ώρα περίπου και από ψηλα η θεα αλλάζει..Στο μάτι μου εμφανίζονται περιέργειες καλλιέργειες κυκλικού σχήματος πάνω από το Λιμπομπο, λες και χεις κάνει το κύκλο με διαβήτη τόσο τέλειος και καθαρός, φαινόμενο που οφείλεται στο τρόπο ποτίσματος με σύστημα pivot και εκτάσεις με διαφορες καλλιεργειες
Σιγά σιγά η φύση αλλάζει και τα δένδρα έχουν δώσει ζωη σε άλλες καλλιέργειες μιας και η εξαγωγή ξυλείας είναι από τα πιο ενδιαφέροντα και αποδοτικά αναπτυξιακά σχέδια της κυβέρνησης,. Η μείωση της εξαγωγής από χώρες της Ασίας και οι αυξημένες ανάγκες του μοντέρνου κόσμου σε ξύλο φέρνουν τη Μοζαμβικη στη ‘’πλεονεκτικη θέση ‘’ να μπορεσει να αντικαταστησει 7 εκκατομ εκταρια από τα 26 εκκ διαθεσιμα και επιλεγμένα για να μετατραπουν σε εμπορικες φυτειες..Η δασοκομία λοιπον μπορει να αποφερει κέρδη στη κυβερνηση μαλλον, αλλα πρωτιστως στους επενδυτες αφου η παραχωρηση δασων εχει το χαμηλο κόστος $ 0,10 /ha/χρονο !!!!!!!!!! Φαινεται ότι εχουν γινει σημαντικες επενδυσεις στο τομεα αυτό και με ετοιμα σχεδον τρια λιμανια για να διευκολυνθει η εξαγωγη ξυλειας.. όπως αναφερει μια αναλυση της UNIDO( united nations industrian development organization)
Το Μαπουτο
μας υποδέχεται ζεστο, καυτο θα λεγα, και οι 38 βαθμοι μοιάζουν με 48 με το που βγαινεις από το αεροπλάνο.. Στηθήκαμε στην ουρά για τη βίζα που δεν ήταν δα και χρονοβόρα .Μας έβγαλαν φωτογραφίες επιτόπου σφράγισαν το διαβατήριο και έδωσαν το πολυπόθητο χαρτί βίζας με τυπωμένη πάνω τη φωτογραφίας μας. Δεν θα μπορούσε όμως να πάνε όλα κατ ευχή , δεν τοχουμε..και ετσι δημιουργήθηκε πρόβλημα με το εμβόλιο κίτρινου πυρετού και γιατι στο έλεγχο νόμιζαν ότι ήρθαμε μεσω Καϊρου , που για κακή μας τύχη προσγειώθηκε και η πτηση της Egypt εκείνη την ωρα και για οσους προέρχονται από Καιρο απαιτείται το εμβόλιο. Και ενώ κάποιοι από εμας( οσοι δεν ειχαν μαζι το κίτρινο βιβλιαράκι θεωρημένο) ειχαν τείνει κιολας το μπράτσο για εμβολιασμό με κόστος 50 ευρώ , ειπαμε πως οι τουρκικές αερογραμμές μας ειχαν ενημερώσει για το αντίθετο και εκείνοι πρόθυμα μας ζήτησαν το boarding pass και γλυτώσαμε το τσίμπημα και το 50ευρο…..Πρωτο μέλημα, μετα φυσικά το φρεσκάρισμα και τη παραλαβή των αποσκευών που πήρε μισό αιώνα περίπου, στηθήκαμε στην ουρά σε ένα από τα παρα πολλα ανταλλακτήρια με ισοτιμία 1 ευρω =49 μετικαλ που ειναι το επίσημο νόμισμα της χώρας.. Γεμίσαμε με λεφτά τις τσέπες μας και επιβιβαστήκαμε στα αυτοκίνητα που μας περίμεναν για τη μεταφορα μας στο pestana hotel.. Στο δρομο μας οι εικόνες γνωστές του πως εξελίσσεται ο τρόπος ζωής στη Αφρική.. Οσοι από εμας εχουν ξαναέλθει σε αυτή τη μαύρη σαγηνευτική ήπειρο αναγνωρίζουν τους ήχους, τις μυρωδιές ,το χρώμα, τη γοητεία, την ενέργεια της ζωής που χαρακτηρίζουν τη Αφρική που λατρεύω και αγαπώ.. Η διαδρομή μέσα από πολυσύχναστους δρόμους, από παραγκογειτονιές, με υπαίθρια εμπορικά, πάγκους που πουλούν ότι μπορεί να φανταστεί κανείς από βρώσιμο μέχρι έπιπλα με τοση άνεση και ευκολία δίπλα σε τόνους σκουπίδια, λάσπες, ανοικτές αποχετεύσεις και ρυάκια που τρέχουν με αυτό το δύσοσμο καφετί υγρό.
.Ο κόσμος όσοι δεν είναι πωλητές καθήμενοι κατάχαμα η πάνω σε επικίνδυνες σπασμένες μπαμπουδενιες καρέκλες, είναι αγοραστές, κουβαλητές προϊόντων με καλάθια στη πλάτη η φορτωμένα στα ποδήλατα, ενώ οι γυναίκες κουβαλούν το χαρακτηρισμό μπάσκετ στο κεφάλι αβίαστα και με χάρη ,με αυτό το υπέροχο βηματισμό γαζέλας ενώ ο αέρας ανεμίζει τα πολύχρωμα μαντήλια και ρούχα τους….
Φτάνουμε στο ξενοδοχείο
που βρίσκεται στη πλατεία της ανεξαρτησίας δίπλα στο ολόλευκο καθεδρικό ναο και πέφτουμε πάνω σε μαστορια, σκάλες και μπογιές,,, κάνουν επισκευές.. .Απο το δωμάτιο έχουμε θέα το καθεδρικό ναό και δίπλα ακριβώς το επιβλητικό σκουρόχρωμο από το χρόνο αλλα και λογω αρχιτεκτονικού στυλ municipio..
Επιβάλλεται μια δίωρη ξεκούραση πριν ξεχυθούμε στη πόλη για τη πρώτη μας επαφή με τη χώρα των ψιθύρων..
Πρώτη στάση η ψαραγορά που βρίσκεται αρκετά μακριά .
Περνάμε από γειτονιές με μοντέρνα κτήρια, ψηλά εμπορικά, γειτονιές με
πανέμορφα σπίτια και βίλες άλλες με ιδιωτικούς φρουρούς, άλλες περιφραγμένες με ηλεκτροφόρα καλώδια που ειδικά σήματα προειδοποιούν τους ανεπιθύμητους επισκέπτες ότι θα ψηθούν εάν προσπαθήσουν να παραβιάσουν τη ιδιοκτησία, αυτοκίνητα τζιπ, BMV, μερσεντές πάνε και έρχονται στους όχι και τοσο καλούς δρόμους, με επιβάτες κυρίως λευκούς (επιχειρηματίες φαντάζομαι) και οδηγούς έγχρωμους, εικόνα που σου μαρτυρεί ότι η χώρα δεν εχει αλλάξει και πολύ από την ανεξαρτησία της αν και έχει βάλει πλώρη προς τα δυτικά πρότυπα… Σε αυτή τη γειτονιά εικόνες και περιγραφές σαν αυτές του Κωστα και Ισαβέλλας δεν θα δούμε..
Η ψαραγορά δεν κατέχει δα και τεράστια έκταση αλλα τα πανέμορφα μεγάλα
ψάρια στους πάγκους και τα διάφορα μαλάκια σου ανοίγουν τη όρεξη και μπορείς να καθίσεις στα μαζαγια –ψαροταβέρνες με τους γνωστούς στο είδος και παγκοσμίου φήμης ενοχλητικούς επίμονους κράχτες που επιδεικνύουν τα πιάτα τους, μα την αλήθεια λαχταριστά , που βρίσκονται πίσω σε μια αλάνα το ένα δίπλα στο άλλο για να γευτείς ότι ψάρι θες και όπως το θες….
Πέρα από τους ενοχλητικούς κράχτες, πλανόδιους πωλητές που σε ακολουθουν κατά πόδας, ο υπόλοιπος κόσμος σε προσπερνά χωρίς περιέργεια, χωρίς ενδιαφέρον χωρίς να ενοχλούν και να ενοχλούνται από τα κλικ των μηχανών. Μόνο μεγάλη προσοχή στα αυτοκίνητα που σου έρχονται ανάποδα μιας και η οδήγηση είναι αντίθετη από τη δική μας και το τροχαίο τοχεις στο τσεπάκι σου και φταις εσύ βεβαίως βεβαίως..ευτυχώς υπάρχουν και οι κόρνες που σε επαναφέρουν αν και σε τρομάζουν την ιδια στιγμή. Κάλιο τρόμος όμως παρά πόνος..
Περπατήσαμε στη παραλιακή όχι όλη βέβαια μιας και καταλαμβάνει αρκετά χιλιόμετρα , ώσπου το στομάχι μας άρχισε να διαμαρτύρεται έντονα. Ψάχνουμε το εστιατόριο de sol στα προτεινόμενα του LP αλλά το βρήκαμε κλειστό και ετσι καταλήξαμε στο Marnabrassa που βρίσκεται στη παραλιακή νenida da Marginal ..
Ένα ποτήρι σαμπανιζέ κρασί στη υποδοχή για το κάθε ένα μέχρι να ριχτούμε στη ψαροκαταναλωση, γαρίδες μεγέθους μαμούθ, καλαμάρια, αστακοί σε όσους προτεινόμενους τρόπους μαγειρέματος του σεφ κρασί πεντανοστιμο και τη κάναμε ταράτσα πληρώνοντας 26 ευρω το άτομο.. Με ταξί επιστρέψαμε στο pestana όπου wifi οφ, η πλανετ σιμ επίσης οφ και αδύνατη η συνομιλία και επαφή με τον ελλαδικό χώρο..
Πρωινό ξύπνημα και εξω για φωτογραφικό σαφάρι στη πλατεία σε όσο χρόνο μου μένει μέχρι τη αναχώρηση για το αεροδρόμιο αλλά η μηχανή κάνει νάζια, ταφτυσε και αυτή .. Επιστρέφω για πρωινό μαζί με τη παρέα περιμένοντας τη μεταφορα μας στο αεροδρόμιο για τη πτήση στο vilanculos..
Το ταξίδι με τις τούρκικες αερογραμμές μπορείς να το πεις και άνετο αν και δεν υπήρχε η πιθανότητα να απλωθούμε σε διπλανά καθίσματα λογω της πληρότητας..
-Μα που πάει όλος αυτός ο κόσμος? Στο Μαπούτο? Και εγώ πίστευα πως θαμαστε λίγοι και εκλεκτοί… τζίφος.. αργήσαμε μάλλον να έλθουμε στο παράδεισο.. Και πάνω που πίστευα πως χάθηκε το τρένο όλοι αυτοί οι συν επιβαίνοντες κατεβήκαν στο Γιοχα που δεν είχα υπολογίσει ακριβώς πως ως κέντρο εμπορίου , μετεπιβίβασης και όχι μόνο, μαζεύει πολύ κόσμο… Μια ανάσα ανακούφισης , αν και τα νεύρα μας τεντώθηκαν αρκετά καθήμενοι επι μια ώρα μέσα στο αεροπλάνο στη ζέστη και στη έντονη μυρωδιά των καυσίμων..
Πάντα επιλέγω η θέση μου να είναι διάδρομος για λόγους προσωπικής ανάγκης ευνόητους αλλά αυτή τη φορά βρέθηκα να κοιτώ έξω από το παράθυρο στην απογείωση χαζεύοντας μια πολύ πλούσια περιοχή με βίλες, σπίτια στυλ ανακτόρου με πισίνες ολυμπιακών διαστάσεων ακάλυπτες( όχι σκεπασμένες όπως σε εμάς τα τελευταία χρόνια κρίσης και επιδρομής ΙΚΑ) με λαμπιρίζοντα νερά ..Οι πλούσιοι της Ν Αφρικής με ότι συνεπάγεται αυτό για την ιστορία και τους αγώνες ενός καταπιεσμένου λαού..
Η πτήση ως το Μαπούτο διαρκεί μια ώρα περίπου και από ψηλα η θεα αλλάζει..Στο μάτι μου εμφανίζονται περιέργειες καλλιέργειες κυκλικού σχήματος πάνω από το Λιμπομπο, λες και χεις κάνει το κύκλο με διαβήτη τόσο τέλειος και καθαρός, φαινόμενο που οφείλεται στο τρόπο ποτίσματος με σύστημα pivot και εκτάσεις με διαφορες καλλιεργειες
Σιγά σιγά η φύση αλλάζει και τα δένδρα έχουν δώσει ζωη σε άλλες καλλιέργειες μιας και η εξαγωγή ξυλείας είναι από τα πιο ενδιαφέροντα και αποδοτικά αναπτυξιακά σχέδια της κυβέρνησης,. Η μείωση της εξαγωγής από χώρες της Ασίας και οι αυξημένες ανάγκες του μοντέρνου κόσμου σε ξύλο φέρνουν τη Μοζαμβικη στη ‘’πλεονεκτικη θέση ‘’ να μπορεσει να αντικαταστησει 7 εκκατομ εκταρια από τα 26 εκκ διαθεσιμα και επιλεγμένα για να μετατραπουν σε εμπορικες φυτειες..Η δασοκομία λοιπον μπορει να αποφερει κέρδη στη κυβερνηση μαλλον, αλλα πρωτιστως στους επενδυτες αφου η παραχωρηση δασων εχει το χαμηλο κόστος $ 0,10 /ha/χρονο !!!!!!!!!! Φαινεται ότι εχουν γινει σημαντικες επενδυσεις στο τομεα αυτό και με ετοιμα σχεδον τρια λιμανια για να διευκολυνθει η εξαγωγη ξυλειας.. όπως αναφερει μια αναλυση της UNIDO( united nations industrian development organization)
Το Μαπουτο
Φτάνουμε στο ξενοδοχείο
Επιβάλλεται μια δίωρη ξεκούραση πριν ξεχυθούμε στη πόλη για τη πρώτη μας επαφή με τη χώρα των ψιθύρων..
Πρώτη στάση η ψαραγορά που βρίσκεται αρκετά μακριά .
Η ψαραγορά δεν κατέχει δα και τεράστια έκταση αλλα τα πανέμορφα μεγάλα
Πέρα από τους ενοχλητικούς κράχτες, πλανόδιους πωλητές που σε ακολουθουν κατά πόδας, ο υπόλοιπος κόσμος σε προσπερνά χωρίς περιέργεια, χωρίς ενδιαφέρον χωρίς να ενοχλούν και να ενοχλούνται από τα κλικ των μηχανών. Μόνο μεγάλη προσοχή στα αυτοκίνητα που σου έρχονται ανάποδα μιας και η οδήγηση είναι αντίθετη από τη δική μας και το τροχαίο τοχεις στο τσεπάκι σου και φταις εσύ βεβαίως βεβαίως..ευτυχώς υπάρχουν και οι κόρνες που σε επαναφέρουν αν και σε τρομάζουν την ιδια στιγμή. Κάλιο τρόμος όμως παρά πόνος..
Περπατήσαμε στη παραλιακή όχι όλη βέβαια μιας και καταλαμβάνει αρκετά χιλιόμετρα , ώσπου το στομάχι μας άρχισε να διαμαρτύρεται έντονα. Ψάχνουμε το εστιατόριο de sol στα προτεινόμενα του LP αλλά το βρήκαμε κλειστό και ετσι καταλήξαμε στο Marnabrassa που βρίσκεται στη παραλιακή νenida da Marginal ..
Πρωινό ξύπνημα και εξω για φωτογραφικό σαφάρι στη πλατεία σε όσο χρόνο μου μένει μέχρι τη αναχώρηση για το αεροδρόμιο αλλά η μηχανή κάνει νάζια, ταφτυσε και αυτή .. Επιστρέφω για πρωινό μαζί με τη παρέα περιμένοντας τη μεταφορα μας στο αεροδρόμιο για τη πτήση στο vilanculos..
Last edited: