LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.684
- Likes
- 9.028
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Νησί Μοζαμβίκη ενας κοραλλιογενής βράχος του βορρά που απέχει 4 χιλιόμετρα από την ηπειρωτική χώρα κομμάτι διοικητικό της επαρχίας Nampulla κείτεται ήσυχο στα νερά του Mossuril κόλπου. Η γέφυρα 3 χιλιομέτρων που κτίστηκε το 1960 μας οδηγεί στο μικρό αυτό νησί των 3χιλιομετρων μήκος και 500 μέτρων πλάτος με τη τόσο μεγάλη ιστορική σημασία. Το νησί υπήρξε η πρωτεύουσα της πορτογαλικής αποικίας στη Ανατολική Αφρική, ένα σπουδαίο λιμάνι εμπορίου μεταξύ Ευρώπης και Ινδικής ηπείρου που συνετέλεσε στο να καθιερωθεί η Πορτογαλία ως θαλάσσια υπερδύναμη γύρω τον 10 αιώνα,. Πάνω σε αυτό το βράχο κτίστηκαν σπουδαία διοικητικά κτήρια, κάστρα , φρούρια και φυλακές όταν άνθισε το δουλεμπόριο. Χιλιάδες σκλάβοι , χιλιάδες νεκροί .. μελανή ιστορία ….
To βανάκι το ζόρι περνά τη στενή γέφυρα σχεδόν ακουμπώντας στα πλαϊνά τοιχώματα και όταν επιτέλους περνάμε τη πύλη είναι σαν να κατεβαίνει ένας διακόπτης, να πέφτει η αυλαία του σήμερα και να μεταφέρεσαι μέσα σε ένα σύννεφο στο χθες… Μπαίνουμε και γινόμαστε κομμάτι της ιστορίας του νησιού.
Άραβες οι πρώτοι κάτοικοι του νησιού ασχολούνταν με τη αλιεία και κατασκευή σκαφών ακόμη και προ της άφιξης του vasco de Gama to 1498 . H μετέπειτα ιστορία γράφτηκε από τους νικητές πορτογάλους , μετατρέποντας αυτό το φυσικό λιμάνι σε μια εμπορική δύναμη κτίζοντας φρούρια όπως αυτό το sao Sebastiao , κάστρα , εκκλησίες και λαμπρές κατοικίες με κύρια υλικά πέτρα και ασβέστη στο βόρειο τμήμα που λέγεται και Στοουν Ταουν,
ενώ στο νότιο τμήμα το Μαcuti
οι φτωχικές κατοικίες που βρίσκονται κάτω από το επίπεδο του δρόμου, φτιαγμένες από κλαδιά φοίνικα , ξύλα και λάσπη στέγαζαν τους πάμφτωχους κατοίκους .Αυτή η απίστευτη αρχιτεκτονική που προκύπτει από τη χρήση ίδιων υλικών και τεχνικών επηρεασμένες από την αλληλεπίδραση ( όχι παντα ειρηνικη,)των πρώτων κατοίκων Μπαντου, Σουαχίλι και των μετέπειτα Περσών , Αράβων, Ινδών αλλά και Ευρωπαίων, δίνει μια μοναδική ενότητα στο νησί..
Φτάνουμε στο ξενοδοχείο μας Terraco de Quintila στο βόρειο δυτικό τμημα , ένα σπίτι μουσείο που εχει στη πλάτη του 400 χρόνια ιστορίας.
Μια μεγάλη ξύλινη είσοδο μας φέρνει σε μια κεντρική αυλή που γύρω είναι τα ανακαινισμένα 3 δωμάτια κάθε ένα και διαφορετικού διακοσμητικού στυλ, εδώ η ανατολική τέχνη από έπιπλα έως πλακάκια, ξυλόγλυπτα, φωτιστικά και κλινοσκεπάσματα επικρατούν .. Δίπλα το γραφείο του Αντόνιο, ενας πορτογαλο-μοζαμβικιανος που αυτοχαρακτηρίζεται ως διαχειριστής, η Fatima
η κυρά για όλες τις δουλειές του σπιτιού και δυό θεόρατα σκυλιά μας υποδέχονται..
-Τη τύχη μου .. πάλι σκυλια? Δεν θα τη βγάλω καθαρή..
-Είναι άκακα, θέλουν μόνο χάιδια..
Αν δεν απλώσεις το χέρι να τα χαϊδέψεις δεν φεύγουν από το πρώτο σκαλί της σκάλας που οδηγεί στο πρώτο όροφο και που βρίσκονται τα άλλα δωμάτια, ένα δωμάτιο παιχνιδιού , μια μεγάλη τραπεζαρία, η κουζίνα και ένα αίθριο με αιώρες..Από τον εσωτερικό διάδρομο μια ξύλινη σκάλα οδηγεί σε ενα άλλο όροφο , ένα οντά, σε ένα πανέμορφο ξεχωριστό δυαράκι και μια ταράτσα με απίστευτη θέα, που περισυ φιλοξένησε τον διάσημο ηθοποιό Κέβιν Κονστερ με τα 7 σκυλιά του..
Ένα δέος το νιώθουμε περιδιαβαίνοντας από δωμάτιο σε δωμάτιο μαζι με επιφωνήματα έκπληξης και θαυμασμού..
-Πω .., πω.. που ηλθαμε? ..
Δύσκολη η απόφαση σε ποιο καταχώρησης δωματίου μιας και οι επιλογές ήταν πολλές αφού ολόκληρο αυτό το σπίτι θα είναι καταδικο μας. Η Σοφία και Αγγελική προτίμησαν στο ισόγειο λόγω σκάλας αν και για κάθε πρωινό η συνάντηση ανάβαιναν στο αίθριο, εγώ και η Κική απλωθήκαμε σε μια σουίτα εγώ στο υπερυψωμένο κρεβάτι κάτω από το κλιματιστικό , η Ολυμπία και Ιωάννα στη δίπλα σουίτα και το Νωντα τον στείλαμε στο οντά παρέα με τις φωτογραφίες και αναμνήσεις από Κέβιν..
Αφήσαμε τις βαλίτσες και έξω εις αναζήτηση τροφής πρώτα για να μπορέσουμε να σταθούμε στα πόδια μας στη ξενάγηση . Και δεν ψάξαμε και πολύ , με το που βγαίνουμε από παλατάκι μας πέφτουμε πάνω στο εστιατόριο που είναι δίπλα με τραπεζάκια πάνω στο κύμα..
Παρακολουθώντας το παιχνίδι του νερού, τις γυναίκες και τα παιδιά που σκαλίζουν τη άμμο, φωτογραφίζοντας ότι μας κινεί το ενδιαφέρον επιλέγουμε ένα τραπέζι κάτω από τα φυλλώματα αποφεύγοντας τον καυτό ήλιο.
Χαρήκαμε πάρα πολύ, για το προσωπικό δεν ξέρω, που τους ταράξαμε στο φέρε και φέρε..Τη κάναμε ταράτσα με γαρίδες , καλαμάρια και ψάρια και μόνο με σόδες και καφέ καταφέραμε να σηκωθούμε και να συρθούμε μέχρι το φρούριο συνοδευόμενοι από το ξεναγο Εντι …
To βανάκι το ζόρι περνά τη στενή γέφυρα σχεδόν ακουμπώντας στα πλαϊνά τοιχώματα και όταν επιτέλους περνάμε τη πύλη είναι σαν να κατεβαίνει ένας διακόπτης, να πέφτει η αυλαία του σήμερα και να μεταφέρεσαι μέσα σε ένα σύννεφο στο χθες… Μπαίνουμε και γινόμαστε κομμάτι της ιστορίας του νησιού.
Άραβες οι πρώτοι κάτοικοι του νησιού ασχολούνταν με τη αλιεία και κατασκευή σκαφών ακόμη και προ της άφιξης του vasco de Gama to 1498 . H μετέπειτα ιστορία γράφτηκε από τους νικητές πορτογάλους , μετατρέποντας αυτό το φυσικό λιμάνι σε μια εμπορική δύναμη κτίζοντας φρούρια όπως αυτό το sao Sebastiao , κάστρα , εκκλησίες και λαμπρές κατοικίες με κύρια υλικά πέτρα και ασβέστη στο βόρειο τμήμα που λέγεται και Στοουν Ταουν,
Φτάνουμε στο ξενοδοχείο μας Terraco de Quintila στο βόρειο δυτικό τμημα , ένα σπίτι μουσείο που εχει στη πλάτη του 400 χρόνια ιστορίας.
-Τη τύχη μου .. πάλι σκυλια? Δεν θα τη βγάλω καθαρή..
-Είναι άκακα, θέλουν μόνο χάιδια..
Αν δεν απλώσεις το χέρι να τα χαϊδέψεις δεν φεύγουν από το πρώτο σκαλί της σκάλας που οδηγεί στο πρώτο όροφο και που βρίσκονται τα άλλα δωμάτια, ένα δωμάτιο παιχνιδιού , μια μεγάλη τραπεζαρία, η κουζίνα και ένα αίθριο με αιώρες..Από τον εσωτερικό διάδρομο μια ξύλινη σκάλα οδηγεί σε ενα άλλο όροφο , ένα οντά, σε ένα πανέμορφο ξεχωριστό δυαράκι και μια ταράτσα με απίστευτη θέα, που περισυ φιλοξένησε τον διάσημο ηθοποιό Κέβιν Κονστερ με τα 7 σκυλιά του..
Ένα δέος το νιώθουμε περιδιαβαίνοντας από δωμάτιο σε δωμάτιο μαζι με επιφωνήματα έκπληξης και θαυμασμού..
-Πω .., πω.. που ηλθαμε? ..
Δύσκολη η απόφαση σε ποιο καταχώρησης δωματίου μιας και οι επιλογές ήταν πολλές αφού ολόκληρο αυτό το σπίτι θα είναι καταδικο μας. Η Σοφία και Αγγελική προτίμησαν στο ισόγειο λόγω σκάλας αν και για κάθε πρωινό η συνάντηση ανάβαιναν στο αίθριο, εγώ και η Κική απλωθήκαμε σε μια σουίτα εγώ στο υπερυψωμένο κρεβάτι κάτω από το κλιματιστικό , η Ολυμπία και Ιωάννα στη δίπλα σουίτα και το Νωντα τον στείλαμε στο οντά παρέα με τις φωτογραφίες και αναμνήσεις από Κέβιν..
Αφήσαμε τις βαλίτσες και έξω εις αναζήτηση τροφής πρώτα για να μπορέσουμε να σταθούμε στα πόδια μας στη ξενάγηση . Και δεν ψάξαμε και πολύ , με το που βγαίνουμε από παλατάκι μας πέφτουμε πάνω στο εστιατόριο που είναι δίπλα με τραπεζάκια πάνω στο κύμα..
Παρακολουθώντας το παιχνίδι του νερού, τις γυναίκες και τα παιδιά που σκαλίζουν τη άμμο, φωτογραφίζοντας ότι μας κινεί το ενδιαφέρον επιλέγουμε ένα τραπέζι κάτω από τα φυλλώματα αποφεύγοντας τον καυτό ήλιο.
Χαρήκαμε πάρα πολύ, για το προσωπικό δεν ξέρω, που τους ταράξαμε στο φέρε και φέρε..Τη κάναμε ταράτσα με γαρίδες , καλαμάρια και ψάρια και μόνο με σόδες και καφέ καταφέραμε να σηκωθούμε και να συρθούμε μέχρι το φρούριο συνοδευόμενοι από το ξεναγο Εντι …
Last edited: