LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.684
- Likes
- 9.028
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Mε βαριά καρδιά αποχαιρετούμε την απεραντοσύνη του αρχιπελάγους ..
Στη διαδρομή μάντα κάνουν την εμφάνιση τους κολυμπώντας νωχελικά δίπλα μας ενώ 2 δελφίνια μας ακολουθουν. Κάπου εκεί μεσοπέλαγα μια στενή λωρίδα γης, μια ξέρα προεξέχει , είναι το νησί των νεκρών .. Πάνω σε αυτή τη στενή λωρίδα γης βρήκαν το θάνατο πάρα πολλοί σκλάβοι. Εδώ οι καλοί πορτογάλοι τους κατέβαζαν από τα καράβια λέγοντας τους ότι τα νερά θα αποτραβιόνταν ακόμη περισσότερο και θα μπορούσαν να φτάσουν περπατώντας στο Βιλανκουλο .Εκείνοι μην έχοντας άλλη επιλογή περίμεναν να δουν και άλλη ξηρα, αλλά δυστυχώς το μόνο που έβλεπαν ήταν η παλίρροια να φτάνει και να τους παρασέρνει στο θάνατο.. . Δεν χωρά ο νου σου αυτές τις εικόνες, τη αγωνία τη απελπισία των ανθρώπων στοιβαγμένοι στη στενή λωρίδα αντικρίζοντας το θάνατο..
Σιγά σιγά η θαλάσσια λεκάνη γέμισε από βάρκες, νταου και ψαροκάικα που επιστρέφουν στο Βιλανκουλο κουβαλώντας εμπορεύματα , ψάρια και επισκέπτες..
Σέρνοντας τα κατακαμένα κορμιά μας προσπαθούμε να δροσιστούμε κάτω από λίτρα νερό τόσο που ντρέπομαι για τη σπατάλη ενώ η πολυψήφια των κατοίκων της χώρας δεν έχει σταγόνα και ξεροσταλιάζουν στα πηγάδια με στάμνες και λαήνες…
Με ένα σπέσιαλ φραπέ δια χειρός Νώντα έξω από τη πόρτα πάλι και συνάντηση στο εστιατόριο –σαλόνι –μπαρ της Σαμπρινας ανταλλάσοντας απόψεις, εικόνες και εμπειρίες με τη Αγγελική και Σοφία που σήμερα μας εγκατέλειψαν προτιμώντας τη στεριανή από τη θαλάσσια εξερεύνηση..
Δεν καταλάβαμε πότε πέρασε η ώρα παρά μόνο όταν είδαμε τις κοπέλες να κλείνουν τη κουζίνα και τότε με μιας πεινάσαμε..
-Ωχ φαγητό δεν έχει?
-Μα δεν μας ενημερώσατε ότι θα δειπνούσατε εδώ ..
-Αμαννννννννννν στη πείνα θα την βγάλουμε ¨η τα κομμάτια μας θα φάμε?
-Ωχ τι επιλογές έχουμε?
-Μπορείτε να παραγγέλλετε πίτσα ντελιβερι…
-Ε αυτό δεν το περίμενα με ΤΙΠΟΤΑ!!! Πιτσα ντελιβερυ στο Vilanculo..
Πίτσα ας είναι λοιπόν..
Μέχρι να έλθουν οι πίτσες τα κορίτσια της κουζίνας ετοίμασαν και μια πεντανόστιμη μακαρονάδα και σαμόσες που γλύψαμε χέρια μας αδειάζοντας και 2 μπουκάλια κρασί.. ..Σιγά μην μέναμε νηστικοί και φοβισμένοι…
Το πρωί ξενάγηση και walking tour στη πόλη. Ο Ελντερ ο οδηγός θα μας ξεναγήσει σους δρόμους και στις αγορές της πόλης. Περνάμε από τη κεντρική αγορά που αν και Κυριακή οι γυναίκες δεν εγκαταλείπουν τους πάγκους και τη πραμάτεια τους.
Μόνες ‘η παρεα με τα μωρά τους κρεμασμένα στα χαλαρά στήθη η στη αγκαλιά προσπαθούν να διώξουν τις μύγες που κάνουν σουλάτσο στα ψάρια και στα λαχανικά υπομονετικά..
Άρχισε να βρέχει και ευτυχώς βρισκόμαστε προφυλαγμένοι κάτω από τις αυτοσχέδιες τέντες και παραπήγματα της αγοράς.
Το φωτογραφικό ενδιαφέρον είναι τα παιδιά αλλά πρέπει να ζητήσεις άδεια από τις μητέρες που πολλές φορές είναι αρνητικές και άλλες φορές ζητούν ένα υπερβολικό ποσόν σε μετικαλ..Και δεν είναι το ποσόν που αρνούμαι να πληρώσω αλλά η αντίθεση σε αυτό για την κακή επιρροή που επιβάλει το τουριστικό προϊόν.
Παρατηρώ τον κόσμο που βγήκε για το πρωινό κυριακάτικο περίπατο.
Τα χαρακτηριστικά των προσώπων είναι λίγο πιο τραχιά από εκεινα των κατοίκων της πρωτεύουσας χωρίς όμως να χάνεται η λεβέντικη ομορφιά.
Οι γυναίκες όμορφες αλλά με μια αλαζονεία στο πρόσωπο και έκφραση τους ένα βλέμμα ανάμικτο θυμού και πόνου, προϊόν φαντάζομαι των όσων έχουν ζήσει και περάσει στο εμφύλιο, που εδώ ονομάζουν civil time και όχι civil war.. ακόμη και το όνομα φέρνει πόνο …και το γέλιο δεν λέει να χαρακτει στα χείλη τους.
Με μόνο τα χαμόγελα των παιδιών δίπλα που μας ακολουθουν φτάνουμε στα 2 ιερα δέντρα της πόλης..Τα bao-bao, που ενώ στη απέναντι Μαδαγασκάρη βρίσκονται εν αφθονία εδώ είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού και λογω της σπανιότητας, αποτελούν πόλο έλξης και να επιδεικνύουν με καμάρι..
Σαν πόλο έλξης θα περίμενε κανείς να είναι περιποιημένα καλλωπισμένα αλλά τα δύσμοιρα είναι ριζωμένα μέσα από τόνους σκουπιδιών, παλιοσίδερα κονσερβοκούτια και εκατοντάδες άδεια μπουκάλια βότκας..
Πρώτη εντύπωση ότι σε αυτή τη περιοχή τα τσούζουν και τα τσούζουν πολύ μάλιστα και πίνει μόνο το 60% των χριστιανών ενώ το 35 των μουσουλμάνων λογικά απέχει από αυτό το σπορ, δεν ξέρω το υπόλοιπο 15% των άλλων θρησκειών τη σχέση έχει με το αλκοόλ..
Ο Ελντερ ο ξεναγός ένα παλικάρι που προσπαθεί να ορθοποδήσει καταπιάνεται με ότι θεωρεί πως μπορεί να αυξήσει τα εισοδήματα του.. Ασχολείται με εκατό δουλειές ξεκινώντας από αυτή του ξεναγού, έχει μαγαζί με είδη λαϊκής τέχνης, είναι και σχεδιαστής Μοζαμβικιανης μόδας και μόδιστρος και στο ατελιέ του μας ξεδιπλώνει τόπια πολύχρωμων υφασμάτων ενώ τα ραμμένα φορέματα κρέμονται από τα υπαίθρια κρεμαστάρια στο έλεος του ανέμου της σκόνης και του ηλιου.. Μας ρωτά αν έχουμε ιδέες επιχειρηματικές να του προτείνουμε με καλό κέρδος επισημαίνοντας οτι εδώ ο κόσμος πιστεύει και αγοράζει αυτό που βλέπει μην δίνοντας σημασία σε θεωρία, δηλαδή εδώ δεν εκτιμάται η υπηρεσία , η παροχή αλλά μόνο το προϊόν, ετσι είναι δύσκολο να πιστέψουν σε διαδικτυακές αγορές, μαθήματα, συμβουλευτικές….
Δεν έχουμε ιδέες , του κάναμε ξεκάθαρη τη άποψη μας αλλά του ευχόμαστε να κατορθώσει να κάνει πραγματικότητα κάθε του όνειρο. Είναι εργατικός , ευγενικός και πρόθυμος και μόνο με το τουρισμό να ασχοληθεί θα κερδίσει αρκετά. Από κάθε ενα από εμας πήρε 22 δολάρια για το σιτι τουρ για 3 ώρες ξενάγησης , τόσα όσα είναι το μηνιάτικο ενός δημοσίου υπάλληλου που μόλις με το ζόρι φτάνει τα 100 δολάρια…
Μας μίλησε για το πόλεμο, για τις κοινωνικές ανισότητες, για τη δίψα μιας καλύτερης ζωής, για τις προσπάθειες του κόσμου να ζήσει επιτέλους ειρηνικά, να μην φοβάται το γείτονα, το φίλο, τον συγγενή, τον άγνωστο..
Στη πόλη υπάρχουν σχολεία που τα παιδιά διδάσκονται αγγλικά και γαλλικά ενώ η ομιλούμενη γλώσσα είναι τα πορτογαλικά αν και υπάρχουν και 9 διάλεκτοι ..
Περνάμε από γειτονιές με όμορφα σπίτια φτιαγμένα αποκλειστικά και μόνο από όσα δίνει το δέντρο ζωής, ο φοίνικας. Οσα σπίτια είναι φτιαγμένα από φυσικά υλικά δεν χρειάζονται άδεια ενώ εκείνα χτισμένα με μοντέρνα υλικά δόμησης πρέπει να διαθέτουν επίσημη άδεια από τις ανάλογες κρατικές υπηρεσίες ανήκουν σε ανθρώπους ίδιας φυλής αλλά με καλύτερη τύχη και η γύρω περίφραξη θέτει σύνορα και όρια..
Χανόμαστε στα στενά και στα σοκάκια ενός κοντινού χωριού-προαστίου που οι κάτοικοι μας χαρίζουν μια πιο γλυκιά έκφραση και ζεστή αποδοχή, μόνο έξω από το νοσοκομείο δεν μας επιτρέπουν ούτε να μπούμε ούτε να φωτογραφίσουμε..
Ο Νώντας αναφέρει στομαχόπονο και λιγούρα και σταματάμε να αγοράσουμε αυτά τα νόστιμα στρόγγυλα ψωμάκια από το φούρνο.
Ο υπάλληλος με γάντια και τσιμπίδα διαλέγει τα ψωμάκια και μας τα βάζει σε σακκουλιτσα , μωρέ μπράβο!!!!!! Βγαίνοντας έξω όμως μια άλλη σοκαριστικη εικόνα εντελώς αντίθετη.. Η γυναίκα που πριν από εμας αγόρασε ψωμάκια για να τα μεταπουλήσει , που ο υπάλληλος με την ιδια φροντίδα και καθαριότητα τα ειχε τοποθετήσει στη καλάθα της, κάθεται κατάχαμα προσπαθώντας να τα μαζέψει από το πάτωμα που της είχαν πέσει.. βάλαμε τα γέλια, ευτυχώς οι μελλοντικοί πελάτες θα αγνοούν το γεγονός..
Τελευταίες εικόνες και κατηφορίζουμε στο κάμπινγκ για να δούμε και εκει τα bao-bao. Δροσιά και ίσκιο κάτω από τα μεγάλα δέντρα βρίσκουν οι λίγοι κατασκηνωτές.
Επιστροφή στα λημέρια μας.
Είναι η ώρα που η άμπωτη θα αναλάβει δράση, που τα νερά θα τραβηχτούν, τα παιδιά θα παίζουν οι γυναίκες θα σκάβουν για να βρουν οστρακοειδή και εμείς παρακολουθούμε ως σιωπηλοι θεατες φροντίζοντας να μην διαταράξουμε αυτή τη θεατρική πράξη..
Στη διαδρομή μάντα κάνουν την εμφάνιση τους κολυμπώντας νωχελικά δίπλα μας ενώ 2 δελφίνια μας ακολουθουν. Κάπου εκεί μεσοπέλαγα μια στενή λωρίδα γης, μια ξέρα προεξέχει , είναι το νησί των νεκρών .. Πάνω σε αυτή τη στενή λωρίδα γης βρήκαν το θάνατο πάρα πολλοί σκλάβοι. Εδώ οι καλοί πορτογάλοι τους κατέβαζαν από τα καράβια λέγοντας τους ότι τα νερά θα αποτραβιόνταν ακόμη περισσότερο και θα μπορούσαν να φτάσουν περπατώντας στο Βιλανκουλο .Εκείνοι μην έχοντας άλλη επιλογή περίμεναν να δουν και άλλη ξηρα, αλλά δυστυχώς το μόνο που έβλεπαν ήταν η παλίρροια να φτάνει και να τους παρασέρνει στο θάνατο.. . Δεν χωρά ο νου σου αυτές τις εικόνες, τη αγωνία τη απελπισία των ανθρώπων στοιβαγμένοι στη στενή λωρίδα αντικρίζοντας το θάνατο..
Σιγά σιγά η θαλάσσια λεκάνη γέμισε από βάρκες, νταου και ψαροκάικα που επιστρέφουν στο Βιλανκουλο κουβαλώντας εμπορεύματα , ψάρια και επισκέπτες..
Σέρνοντας τα κατακαμένα κορμιά μας προσπαθούμε να δροσιστούμε κάτω από λίτρα νερό τόσο που ντρέπομαι για τη σπατάλη ενώ η πολυψήφια των κατοίκων της χώρας δεν έχει σταγόνα και ξεροσταλιάζουν στα πηγάδια με στάμνες και λαήνες…
Με ένα σπέσιαλ φραπέ δια χειρός Νώντα έξω από τη πόρτα πάλι και συνάντηση στο εστιατόριο –σαλόνι –μπαρ της Σαμπρινας ανταλλάσοντας απόψεις, εικόνες και εμπειρίες με τη Αγγελική και Σοφία που σήμερα μας εγκατέλειψαν προτιμώντας τη στεριανή από τη θαλάσσια εξερεύνηση..
Δεν καταλάβαμε πότε πέρασε η ώρα παρά μόνο όταν είδαμε τις κοπέλες να κλείνουν τη κουζίνα και τότε με μιας πεινάσαμε..
-Ωχ φαγητό δεν έχει?
-Μα δεν μας ενημερώσατε ότι θα δειπνούσατε εδώ ..
-Αμαννννννννννν στη πείνα θα την βγάλουμε ¨η τα κομμάτια μας θα φάμε?
-Ωχ τι επιλογές έχουμε?
-Μπορείτε να παραγγέλλετε πίτσα ντελιβερι…
-Ε αυτό δεν το περίμενα με ΤΙΠΟΤΑ!!! Πιτσα ντελιβερυ στο Vilanculo..
Πίτσα ας είναι λοιπόν..
Μέχρι να έλθουν οι πίτσες τα κορίτσια της κουζίνας ετοίμασαν και μια πεντανόστιμη μακαρονάδα και σαμόσες που γλύψαμε χέρια μας αδειάζοντας και 2 μπουκάλια κρασί.. ..Σιγά μην μέναμε νηστικοί και φοβισμένοι…
Το πρωί ξενάγηση και walking tour στη πόλη. Ο Ελντερ ο οδηγός θα μας ξεναγήσει σους δρόμους και στις αγορές της πόλης. Περνάμε από τη κεντρική αγορά που αν και Κυριακή οι γυναίκες δεν εγκαταλείπουν τους πάγκους και τη πραμάτεια τους.
Άρχισε να βρέχει και ευτυχώς βρισκόμαστε προφυλαγμένοι κάτω από τις αυτοσχέδιες τέντες και παραπήγματα της αγοράς.
Παρατηρώ τον κόσμο που βγήκε για το πρωινό κυριακάτικο περίπατο.
Οι γυναίκες όμορφες αλλά με μια αλαζονεία στο πρόσωπο και έκφραση τους ένα βλέμμα ανάμικτο θυμού και πόνου, προϊόν φαντάζομαι των όσων έχουν ζήσει και περάσει στο εμφύλιο, που εδώ ονομάζουν civil time και όχι civil war.. ακόμη και το όνομα φέρνει πόνο …και το γέλιο δεν λέει να χαρακτει στα χείλη τους.
Με μόνο τα χαμόγελα των παιδιών δίπλα που μας ακολουθουν φτάνουμε στα 2 ιερα δέντρα της πόλης..Τα bao-bao, που ενώ στη απέναντι Μαδαγασκάρη βρίσκονται εν αφθονία εδώ είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού και λογω της σπανιότητας, αποτελούν πόλο έλξης και να επιδεικνύουν με καμάρι..
Σαν πόλο έλξης θα περίμενε κανείς να είναι περιποιημένα καλλωπισμένα αλλά τα δύσμοιρα είναι ριζωμένα μέσα από τόνους σκουπιδιών, παλιοσίδερα κονσερβοκούτια και εκατοντάδες άδεια μπουκάλια βότκας..
Πρώτη εντύπωση ότι σε αυτή τη περιοχή τα τσούζουν και τα τσούζουν πολύ μάλιστα και πίνει μόνο το 60% των χριστιανών ενώ το 35 των μουσουλμάνων λογικά απέχει από αυτό το σπορ, δεν ξέρω το υπόλοιπο 15% των άλλων θρησκειών τη σχέση έχει με το αλκοόλ..
Ο Ελντερ ο ξεναγός ένα παλικάρι που προσπαθεί να ορθοποδήσει καταπιάνεται με ότι θεωρεί πως μπορεί να αυξήσει τα εισοδήματα του.. Ασχολείται με εκατό δουλειές ξεκινώντας από αυτή του ξεναγού, έχει μαγαζί με είδη λαϊκής τέχνης, είναι και σχεδιαστής Μοζαμβικιανης μόδας και μόδιστρος και στο ατελιέ του μας ξεδιπλώνει τόπια πολύχρωμων υφασμάτων ενώ τα ραμμένα φορέματα κρέμονται από τα υπαίθρια κρεμαστάρια στο έλεος του ανέμου της σκόνης και του ηλιου.. Μας ρωτά αν έχουμε ιδέες επιχειρηματικές να του προτείνουμε με καλό κέρδος επισημαίνοντας οτι εδώ ο κόσμος πιστεύει και αγοράζει αυτό που βλέπει μην δίνοντας σημασία σε θεωρία, δηλαδή εδώ δεν εκτιμάται η υπηρεσία , η παροχή αλλά μόνο το προϊόν, ετσι είναι δύσκολο να πιστέψουν σε διαδικτυακές αγορές, μαθήματα, συμβουλευτικές….
Δεν έχουμε ιδέες , του κάναμε ξεκάθαρη τη άποψη μας αλλά του ευχόμαστε να κατορθώσει να κάνει πραγματικότητα κάθε του όνειρο. Είναι εργατικός , ευγενικός και πρόθυμος και μόνο με το τουρισμό να ασχοληθεί θα κερδίσει αρκετά. Από κάθε ενα από εμας πήρε 22 δολάρια για το σιτι τουρ για 3 ώρες ξενάγησης , τόσα όσα είναι το μηνιάτικο ενός δημοσίου υπάλληλου που μόλις με το ζόρι φτάνει τα 100 δολάρια…
Μας μίλησε για το πόλεμο, για τις κοινωνικές ανισότητες, για τη δίψα μιας καλύτερης ζωής, για τις προσπάθειες του κόσμου να ζήσει επιτέλους ειρηνικά, να μην φοβάται το γείτονα, το φίλο, τον συγγενή, τον άγνωστο..
Στη πόλη υπάρχουν σχολεία που τα παιδιά διδάσκονται αγγλικά και γαλλικά ενώ η ομιλούμενη γλώσσα είναι τα πορτογαλικά αν και υπάρχουν και 9 διάλεκτοι ..
Περνάμε από γειτονιές με όμορφα σπίτια φτιαγμένα αποκλειστικά και μόνο από όσα δίνει το δέντρο ζωής, ο φοίνικας. Οσα σπίτια είναι φτιαγμένα από φυσικά υλικά δεν χρειάζονται άδεια ενώ εκείνα χτισμένα με μοντέρνα υλικά δόμησης πρέπει να διαθέτουν επίσημη άδεια από τις ανάλογες κρατικές υπηρεσίες ανήκουν σε ανθρώπους ίδιας φυλής αλλά με καλύτερη τύχη και η γύρω περίφραξη θέτει σύνορα και όρια..
Χανόμαστε στα στενά και στα σοκάκια ενός κοντινού χωριού-προαστίου που οι κάτοικοι μας χαρίζουν μια πιο γλυκιά έκφραση και ζεστή αποδοχή, μόνο έξω από το νοσοκομείο δεν μας επιτρέπουν ούτε να μπούμε ούτε να φωτογραφίσουμε..
Ο Νώντας αναφέρει στομαχόπονο και λιγούρα και σταματάμε να αγοράσουμε αυτά τα νόστιμα στρόγγυλα ψωμάκια από το φούρνο.
Τελευταίες εικόνες και κατηφορίζουμε στο κάμπινγκ για να δούμε και εκει τα bao-bao. Δροσιά και ίσκιο κάτω από τα μεγάλα δέντρα βρίσκουν οι λίγοι κατασκηνωτές.
Επιστροφή στα λημέρια μας.
Last edited: