psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.094
- Likes
- 56.045
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προετοιμασία & σχεδιασμός
- 1a. Guten Abend Wien
- 1b. Καλύτερα το πρωί
- 1c. Στα ενδότερα του Ιστορικού κέντρου
- 1d. Η …νύχτα της Βιέννης & αναχώρηση
- 2a. Dobry wieczór Warszawo
- 2b. Η πρώτη νύχτα στη Βαρσοβία!
- 2c. Όλη η μέρα δικιά μου
- 2d. Stare Miasto & Nowe Miasto συνέχεια
- 2e. Βραδιάζει στη παλιά πόλη
- 2f. Στο ηλιόλουστο & μεγαλύτερο πάρκο
- 2g. Στο μουσείο Powstania Warszawskiego κι επιστροφή
- 3a. Ciao Brescia
- 3b. Στον αρχαιολογικό χώρο και το κάστρο της πόλης
- 3c. Στο ιστορικό κέντρο, περιμένοντας τη κακοκαιρία
- 3d. Νυχτερινές βόλτες στη Brescia (ο βρεγμένος τη βροχή δεν τη φοβάται) & αναχώρηση
- Συμπεράσματα & αποτίμηση
- Επίλογος & μερικές συμβουλές.
3a. Ciao Brescia 
Η συνήθεια που έγινε λατρεία!
Το ίδιο μοναχικό ταξίδι, οι ίδιες σχεδόν προετοιμασίες, οι κοινές διαδικασίες μέσα σ’ ένα μόλις μήνα. Είπαμε, χρονιά χωρίς ταξίδι στην Ιταλία δε γίνεται, έτσι δεν υπήρχε περίπτωση να αφήσω το 2021 μετά από όλο αυτό να φύγει έτσι.
Τι κι αν η πτήση ήταν προγραμματισμένη για τις 11:20 το βράδυ, κάτι που ουσιαστικά απέκλειε μια μέρα, ωστόσο δε με πείραζε καθόλου. Μετά από τη συνήθη ρουτίνα με δουλειά, γυμναστική και τα σχετικά, ετοιμάστηκα με ψυχολογία «πάω για πότο Παρασκευή βράδυ», μόνο που αντ’ αυτού πήγα στο αεροδρόμιο. Με τη προβλεπόμενη μικρή καθυστέρηση επιβιβάστηκα στο αεροσκάφος της Ryan λίγο πριν τις 12 με αρκετούτσικο κρύο να επικρατεί στη πόλη:
(κλασσική αεροπλανική φωτογραφία 3)
Παραδόξως ο καιρός στο Μπέργκαμο που κατεβήκαμε 2 ώρες μετά ήταν αρκετά πιο μαλακός χωρίς κακές συνθήκες:
Βγήκα χωρίς να ελεγχθώ για το παραμικρό, ανέλπιστα γρήγορα για τη περίοδο που διανύουμε, αρχίζοντας να προχωράω περιμετρικά του στολισμένου αεροδρομίου Il Caravaggio Orio al Serio, χαρούμενος που το έβλεπα ξανά σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, που φαντάζει όμως αιώνας αν αναλογιστεί κανείς τι έχει μεσολαβήσει και τι έχουμε περάσει…
Δε θεώρησα σωστό να πάρω το ρίσκο (και καλά έκανα όπως αποδείχτηκε) να κλείσω με το τελευταίο λεωφορείο φεύγοντας απευθείας για Μπρέσια καθώς δε θα το προλάβαινα. Έτσι φρόντισα να βρω δωμάτιο δίπλα στο αεροδρόμιο και συγκεκριμένα στο χωριό Orio al Serio, μια ανάσα απ’ αυτό. Η απόσταση του 1,5 χιλιομέτρου αποτέλεσε ένα ευχάριστο βραδινό περπάτημα. Έκανα μόνος μου check in ακολουθώντας τις οδηγίες, τσίμπησα κάτι και κοιμήθηκα.
Σηκώθηκα νωρίτερα το επόμενο πρωί, ακούγοντας τα αεροπλάνα να απογειώνονται το ένα πίσω απ’ το άλλο. Έπρεπε να κάνω check out ως τις δέκα, οπότε αφού έφαγα πρωινό είχα λίγο χρόνο να κάνω μια βόλτα στο χωριό, διαπιστώνοντας ότι η γειτονιά είχε αρκετά ‘’bed & breakfast’’ μιας και η γειτνίαση ουσιαστικά με το διεθνές αεροδρόμιο έδινε αυτή τη δυνατότητα.
Ακόμα μια φορά διαπίστωσα την αγάπη του κόσμου προς το στολίδι του Μπέργκαμο που ακούει στο όνομα Αταλάντα, συναντώντας παντού σημαίες και λάβαρα:
Έκανα τη σύντομη βόλτα μου βλέποντας το χωριό που ξεχώριζε για τη τάξη του και τη διακριτική Ιταλική ομορφιά του, χωρίς να ναι κάτι το ιδιαίτερο. Ξεχώριζε η εκκλησία Parrocchia di San Giorgio Martire, με το μνημείο πεσόντων ακριβώς δίπλα της:
Το πάρκο με τα παγκάκια και οι πολύ όμορφες μονοκατοικίες με την αυλή και τους κήπους:
Ο χρόνος πέρασε γρήγορα κι ευχάριστα, πριν πάρω την άγουσα και πάλι για το αεροδρόμιο. Περιμετρικά του φράχτη του υπάρχει πεζόδρομος/ποδηλατοδρόμος, που οδηγεί στο χωριό:
Ακριβώς έξω από τις αφίξεις συναντάει κανείς το πάρκινγκ των λεωφορείων, όπου αναχωρούν όλα για τα απευθείας δρομολόγια τους, κυριότερα προς το Μιλάνο, αλλά και τη Μπρέσια, τη Βερόνα κ.α. Δέκα λεπτά πριν τη προγραμματισμένη αναχώρηση ήρθε και το δικό μου. Πρακτικά η εκδρομή μόλις ξεκινούσε:
Η αδιάφορη διαδρομή των 50 λεπτών πέρασε γρήγορα, διαβάζοντας και χαζεύοντας:
Έτσι έφτασα στη Μπρέσια δίχως καθυστερήσεις και αφού σιγούρεψα το σημείο επιστροφής ξεκίνησα να προχωράω στους μεγάλους δρόμους της με εμφανείς τις εικόνες του φθινοπώρου:
Το B&B που είχα κλείσει ήταν αρκετά κοντά στο σταθμό, όπως αντίστοιχα κοντά και στο ιστορικό κέντρο προς το οποίο κατευθυνόμουν:
Κοντοστάθηκα φτάνοντας για μια στιγμή απέναντι από την εκκλησία Santi Nazaro e Celso που βρισκόταν στον ίδιο δρόμο:
Τελείωσα με τα διαδικαστικά, άφησα το σακίδιο και σε ούτε 5 λεπτά ξαναβρισκόμουν στο δρόμο. Η ώρα ήταν 1 παρά, οι διαθέσιμες ώρες τις ημέρας λίγες και οι προγνώσεις για τον καιρό της ημέρας κακές:
Δε γινόταν όμως να γίνει αρχή στην Ιταλία χωρίς έναν παραδοσιακό, δυνατό και εξαιρετικό καφέ εσπρέσο με πλούσια κρέμα, κάτι που χρειαζόμουν οπωσδήποτε, έτσι χάρηκα που βρήκα ένα παραδοσιακό καφέ απέναντι μου σε λίγα μόλις μέτρα:
Ήπια καφέ στα όρθια και έκοψα δρόμο μέσα από το στενάκι, μιας και το πρώτο αξιοθέατο που είχα στις σημειώσεις μου ήταν δίπλα μου.
Η εκκλησία Santa Maria dei Miracoli αποτελεί ένα πολύ όμορφο κτίσμα που ξεκίνησε να φτιάχνεται το 1488 παρακαλώ, μετά την επιδημία πανούκλας που έπληξε τη πόλη. Στη θέση της υπήρχε ένα σπίτι και εικάζεται ότι η τοιχογραφία πάνω σ’ αυτό είχε θαυματουργές ιδιότητες, με αποτέλεσμα την εξαγορά του από τη καθολική εκκλησία. Αν και το εσωτερικό της υπέστη ζημιές από του βομβαρδισμούς του 2ου ΠΠ, η εξωτερική πρόσοψη με το περίτεχνο τέμπλο που τη διακρίνει, παρέμεινε αλώβητη:
Η πόλη και το ιστορικό κέντρο της άρχισε να με κερδίζει στα πρώτα μου κιόλας βήματα, σαν γνήσια Ιταλική πόλη του βορρά. Μπήκα στο πεζόδρομο Giuseppe Zanardelli όπου συνάντησα για πρώτη φορά αρκετό κόσμο να κάνει τη βόλτα του και να απολαμβάνει το μεσημεριανό του:
Είδα την χαρακτηριστική είσοδο του θεάτρου της πόλης Teatro Grande και συνέχισα τη πορεία μου στον υπέροχο πλακόστρωτο δρόμο:
Με μια μικρή παράκαμψη βρέθηκα στη Piazza Paolo VI κοιτώντας αποσβολωμένος το μεγαλείο του παλαιού και νέου καθεδρικού της πόλης αλλά και του Palazzo Broletto:
Οι εικόνες ήταν εντυπωσιακές, εγώ όμως στάθηκα για μερικές μόνο λήψεις μιας και θα επανερχόμουν αργότερα.
Σειρά είχε ένα άλλο σημείο ενδιαφέροντος, γι’ αυτό γύρισα προς τον όμορφο δρόμο της Via Trieste με τις καταπληκτικές εικόνες του, περνώντας και από την εκκλησία Parrocchia sant'Afra e santa Maria in Calchera
Αυτό δεν ήταν άλλο από τη Piazzale Arnald, μία πλατεία που υφίσταται από το 19ο αιώνα και έχει μεγάλη ιστορία καθώς αποτέλεσε πεδίο μαχών και προσωπικά μόνο Ιταλία δε μου θύμισε αλλά κάτι από Λατινική Αμερική. Δε ξέρω γιατί, μπορεί να λέω και αηδίες, μου έβγαλε όμως αυτό το συναίσθημα:
Ακριβώς δίπλα στη πλατεία βρίσκεται και η εκκλησία Chiesa di Sant'Afra, παρόμοιας αρχιτεκτονικής:
Σήμερα εκεί βρίσκεται το κέντρο της νυχτερινής ζωής της Μπρέσια, κάτι που διαπιστώνει κανείς από τα πολλά μπαράκια που πλαισιώνουν το τετράγωνο:
Συνέχισα το δρόμο μου στοχευμένα, έχοντας κάνει ως τώρα καλή διαχείριση του χρόνου, έτσι αφού πέρασα από τη Piazza Tebaldo Brusato με τα φθινοπωρινά της χρώματα:
Και είδα κάτι που μου άρεσε πολύ, μια παρέα Ιταλών να παίζει ένα παιχνίδι με σιδερένιους βώλους που δε κατάλαβα ακριβώς, θυμίζοντας μου εικόνες περασμένων δεκαετιών:
Χαρούμενος συνέχισα τη πορεία μου μέσω της Carlo Cattaneo κινούμενος μέσα από τον πανέμορφο αυτόν καθαρά Ιταλικό δρόμο προς το επόμενο σημαντικότατο αξιοθέατο:
Ασυναίσθητα σήκωσα το κεφάλι μου ψηλά, μαζί με τη φωτογραφική μηχανή.
Δε ξέρω γιατί, κάτι τέτοιες λήψεις όμως είναι από τις αγαπημένες μου…

Η συνήθεια που έγινε λατρεία!
Το ίδιο μοναχικό ταξίδι, οι ίδιες σχεδόν προετοιμασίες, οι κοινές διαδικασίες μέσα σ’ ένα μόλις μήνα. Είπαμε, χρονιά χωρίς ταξίδι στην Ιταλία δε γίνεται, έτσι δεν υπήρχε περίπτωση να αφήσω το 2021 μετά από όλο αυτό να φύγει έτσι.
Τι κι αν η πτήση ήταν προγραμματισμένη για τις 11:20 το βράδυ, κάτι που ουσιαστικά απέκλειε μια μέρα, ωστόσο δε με πείραζε καθόλου. Μετά από τη συνήθη ρουτίνα με δουλειά, γυμναστική και τα σχετικά, ετοιμάστηκα με ψυχολογία «πάω για πότο Παρασκευή βράδυ», μόνο που αντ’ αυτού πήγα στο αεροδρόμιο. Με τη προβλεπόμενη μικρή καθυστέρηση επιβιβάστηκα στο αεροσκάφος της Ryan λίγο πριν τις 12 με αρκετούτσικο κρύο να επικρατεί στη πόλη:
(κλασσική αεροπλανική φωτογραφία 3)

Παραδόξως ο καιρός στο Μπέργκαμο που κατεβήκαμε 2 ώρες μετά ήταν αρκετά πιο μαλακός χωρίς κακές συνθήκες:

Βγήκα χωρίς να ελεγχθώ για το παραμικρό, ανέλπιστα γρήγορα για τη περίοδο που διανύουμε, αρχίζοντας να προχωράω περιμετρικά του στολισμένου αεροδρομίου Il Caravaggio Orio al Serio, χαρούμενος που το έβλεπα ξανά σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, που φαντάζει όμως αιώνας αν αναλογιστεί κανείς τι έχει μεσολαβήσει και τι έχουμε περάσει…

Δε θεώρησα σωστό να πάρω το ρίσκο (και καλά έκανα όπως αποδείχτηκε) να κλείσω με το τελευταίο λεωφορείο φεύγοντας απευθείας για Μπρέσια καθώς δε θα το προλάβαινα. Έτσι φρόντισα να βρω δωμάτιο δίπλα στο αεροδρόμιο και συγκεκριμένα στο χωριό Orio al Serio, μια ανάσα απ’ αυτό. Η απόσταση του 1,5 χιλιομέτρου αποτέλεσε ένα ευχάριστο βραδινό περπάτημα. Έκανα μόνος μου check in ακολουθώντας τις οδηγίες, τσίμπησα κάτι και κοιμήθηκα.
Σηκώθηκα νωρίτερα το επόμενο πρωί, ακούγοντας τα αεροπλάνα να απογειώνονται το ένα πίσω απ’ το άλλο. Έπρεπε να κάνω check out ως τις δέκα, οπότε αφού έφαγα πρωινό είχα λίγο χρόνο να κάνω μια βόλτα στο χωριό, διαπιστώνοντας ότι η γειτονιά είχε αρκετά ‘’bed & breakfast’’ μιας και η γειτνίαση ουσιαστικά με το διεθνές αεροδρόμιο έδινε αυτή τη δυνατότητα.

Ακόμα μια φορά διαπίστωσα την αγάπη του κόσμου προς το στολίδι του Μπέργκαμο που ακούει στο όνομα Αταλάντα, συναντώντας παντού σημαίες και λάβαρα:

Έκανα τη σύντομη βόλτα μου βλέποντας το χωριό που ξεχώριζε για τη τάξη του και τη διακριτική Ιταλική ομορφιά του, χωρίς να ναι κάτι το ιδιαίτερο. Ξεχώριζε η εκκλησία Parrocchia di San Giorgio Martire, με το μνημείο πεσόντων ακριβώς δίπλα της:


Το πάρκο με τα παγκάκια και οι πολύ όμορφες μονοκατοικίες με την αυλή και τους κήπους:


Ο χρόνος πέρασε γρήγορα κι ευχάριστα, πριν πάρω την άγουσα και πάλι για το αεροδρόμιο. Περιμετρικά του φράχτη του υπάρχει πεζόδρομος/ποδηλατοδρόμος, που οδηγεί στο χωριό:

Ακριβώς έξω από τις αφίξεις συναντάει κανείς το πάρκινγκ των λεωφορείων, όπου αναχωρούν όλα για τα απευθείας δρομολόγια τους, κυριότερα προς το Μιλάνο, αλλά και τη Μπρέσια, τη Βερόνα κ.α. Δέκα λεπτά πριν τη προγραμματισμένη αναχώρηση ήρθε και το δικό μου. Πρακτικά η εκδρομή μόλις ξεκινούσε:


Η αδιάφορη διαδρομή των 50 λεπτών πέρασε γρήγορα, διαβάζοντας και χαζεύοντας:

Έτσι έφτασα στη Μπρέσια δίχως καθυστερήσεις και αφού σιγούρεψα το σημείο επιστροφής ξεκίνησα να προχωράω στους μεγάλους δρόμους της με εμφανείς τις εικόνες του φθινοπώρου:


Το B&B που είχα κλείσει ήταν αρκετά κοντά στο σταθμό, όπως αντίστοιχα κοντά και στο ιστορικό κέντρο προς το οποίο κατευθυνόμουν:


Κοντοστάθηκα φτάνοντας για μια στιγμή απέναντι από την εκκλησία Santi Nazaro e Celso που βρισκόταν στον ίδιο δρόμο:

Τελείωσα με τα διαδικαστικά, άφησα το σακίδιο και σε ούτε 5 λεπτά ξαναβρισκόμουν στο δρόμο. Η ώρα ήταν 1 παρά, οι διαθέσιμες ώρες τις ημέρας λίγες και οι προγνώσεις για τον καιρό της ημέρας κακές:

Δε γινόταν όμως να γίνει αρχή στην Ιταλία χωρίς έναν παραδοσιακό, δυνατό και εξαιρετικό καφέ εσπρέσο με πλούσια κρέμα, κάτι που χρειαζόμουν οπωσδήποτε, έτσι χάρηκα που βρήκα ένα παραδοσιακό καφέ απέναντι μου σε λίγα μόλις μέτρα:

Ήπια καφέ στα όρθια και έκοψα δρόμο μέσα από το στενάκι, μιας και το πρώτο αξιοθέατο που είχα στις σημειώσεις μου ήταν δίπλα μου.

Η εκκλησία Santa Maria dei Miracoli αποτελεί ένα πολύ όμορφο κτίσμα που ξεκίνησε να φτιάχνεται το 1488 παρακαλώ, μετά την επιδημία πανούκλας που έπληξε τη πόλη. Στη θέση της υπήρχε ένα σπίτι και εικάζεται ότι η τοιχογραφία πάνω σ’ αυτό είχε θαυματουργές ιδιότητες, με αποτέλεσμα την εξαγορά του από τη καθολική εκκλησία. Αν και το εσωτερικό της υπέστη ζημιές από του βομβαρδισμούς του 2ου ΠΠ, η εξωτερική πρόσοψη με το περίτεχνο τέμπλο που τη διακρίνει, παρέμεινε αλώβητη:

Η πόλη και το ιστορικό κέντρο της άρχισε να με κερδίζει στα πρώτα μου κιόλας βήματα, σαν γνήσια Ιταλική πόλη του βορρά. Μπήκα στο πεζόδρομο Giuseppe Zanardelli όπου συνάντησα για πρώτη φορά αρκετό κόσμο να κάνει τη βόλτα του και να απολαμβάνει το μεσημεριανό του:


Είδα την χαρακτηριστική είσοδο του θεάτρου της πόλης Teatro Grande και συνέχισα τη πορεία μου στον υπέροχο πλακόστρωτο δρόμο:


Με μια μικρή παράκαμψη βρέθηκα στη Piazza Paolo VI κοιτώντας αποσβολωμένος το μεγαλείο του παλαιού και νέου καθεδρικού της πόλης αλλά και του Palazzo Broletto:

Οι εικόνες ήταν εντυπωσιακές, εγώ όμως στάθηκα για μερικές μόνο λήψεις μιας και θα επανερχόμουν αργότερα.

Σειρά είχε ένα άλλο σημείο ενδιαφέροντος, γι’ αυτό γύρισα προς τον όμορφο δρόμο της Via Trieste με τις καταπληκτικές εικόνες του, περνώντας και από την εκκλησία Parrocchia sant'Afra e santa Maria in Calchera


Αυτό δεν ήταν άλλο από τη Piazzale Arnald, μία πλατεία που υφίσταται από το 19ο αιώνα και έχει μεγάλη ιστορία καθώς αποτέλεσε πεδίο μαχών και προσωπικά μόνο Ιταλία δε μου θύμισε αλλά κάτι από Λατινική Αμερική. Δε ξέρω γιατί, μπορεί να λέω και αηδίες, μου έβγαλε όμως αυτό το συναίσθημα:

Ακριβώς δίπλα στη πλατεία βρίσκεται και η εκκλησία Chiesa di Sant'Afra, παρόμοιας αρχιτεκτονικής:

Σήμερα εκεί βρίσκεται το κέντρο της νυχτερινής ζωής της Μπρέσια, κάτι που διαπιστώνει κανείς από τα πολλά μπαράκια που πλαισιώνουν το τετράγωνο:

Συνέχισα το δρόμο μου στοχευμένα, έχοντας κάνει ως τώρα καλή διαχείριση του χρόνου, έτσι αφού πέρασα από τη Piazza Tebaldo Brusato με τα φθινοπωρινά της χρώματα:

Και είδα κάτι που μου άρεσε πολύ, μια παρέα Ιταλών να παίζει ένα παιχνίδι με σιδερένιους βώλους που δε κατάλαβα ακριβώς, θυμίζοντας μου εικόνες περασμένων δεκαετιών:

Χαρούμενος συνέχισα τη πορεία μου μέσω της Carlo Cattaneo κινούμενος μέσα από τον πανέμορφο αυτόν καθαρά Ιταλικό δρόμο προς το επόμενο σημαντικότατο αξιοθέατο:

Ασυναίσθητα σήκωσα το κεφάλι μου ψηλά, μαζί με τη φωτογραφική μηχανή.

Δε ξέρω γιατί, κάτι τέτοιες λήψεις όμως είναι από τις αγαπημένες μου…
Last edited: