psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.094
- Likes
- 56.043
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προετοιμασία & σχεδιασμός
- 1a. Guten Abend Wien
- 1b. Καλύτερα το πρωί
- 1c. Στα ενδότερα του Ιστορικού κέντρου
- 1d. Η …νύχτα της Βιέννης & αναχώρηση
- 2a. Dobry wieczór Warszawo
- 2b. Η πρώτη νύχτα στη Βαρσοβία!
- 2c. Όλη η μέρα δικιά μου
- 2d. Stare Miasto & Nowe Miasto συνέχεια
- 2e. Βραδιάζει στη παλιά πόλη
- 2f. Στο ηλιόλουστο & μεγαλύτερο πάρκο
- 2g. Στο μουσείο Powstania Warszawskiego κι επιστροφή
- 3a. Ciao Brescia
- 3b. Στον αρχαιολογικό χώρο και το κάστρο της πόλης
- 3c. Στο ιστορικό κέντρο, περιμένοντας τη κακοκαιρία
- 3d. Νυχτερινές βόλτες στη Brescia (ο βρεγμένος τη βροχή δεν τη φοβάται) & αναχώρηση
- Συμπεράσματα & αποτίμηση
- Επίλογος & μερικές συμβουλές.
1c. Στα ενδότερα του Ιστορικού κέντρου
Είχε φτάσει η ώρα για το κυρίως κομμάτι της πόλης.
Στα δεξιά μου το κτήριο Hofburg μου έδωσε την ευκαιρία για μερικές στιγμές ανάπαυλας κάτω από το άγαλμα:
Αλλά και υπέροχες κλασσικές λήψεις:
Πρωχώρησα ευθεία κάνοντας μια μικρή βόλτα στο διπλανό πολύ όμορφο πάρκο, βλέποντας κι ένα αντίγραφο ναού του Θησέα ‘’Theseustempel’’
Μια πόλη σα τη Βιέννη σου θυμίζει πάντα ότι σε κάθε γωνία της βρίσκεται κι ένα κομμάτι ιστορίας. Αυτή ήταν η αίσθηση μου ευρισκόμενος και δεύτερη φορά στη πόλη, κατεβαίνοντας προς τη Betriebsfeuerwehr:
Πέρασα τη καταπληκτική κλειστή είσοδο και βρέθηκα σε λίγα βήματα στη ‘’Michaelerplatz’’, ακόμα μία πλατεία που κυριαρχούσαν οι όμορφες εικόνες του ιστορικού κέντρου:
Σχεδόν από εκεί ξεκινάει και ο περίφημος πεζόδρομος της ‘’Graben’’ ο οποίος είχε υπερβολικά πολύ κόσμο θυμίζοντας παλαότερες εποχές:
Έβγαλα και βγήκα τις φωτογραφίες μου μπροστά στο ναό του Αγίου Πέτρου αλλά και τη διάσημη Wiener Pestsäule που αποτελεί σημείο αναφοράς, φορώντας σχεδόν συνέχεια τη μάσκα μου μιας και έχω καιρό που ξεσυνήθισα σε τέτοιες εικόνες κοσμοσυρροής. Η στήλη της Πανώλης ανεγέρθηκε μετά την επιδημία της μεγάλης πανώλης του 1679, αποτελώντας ένα εξαιρετικό μπαρόκ γλυπτό, από τα πιο εξέχοντα στη πόλη:
Δε σας κρύβω ότι αγχώθηκα λιγάκι με όλο αυτό και το πήρα λίγο στα γρήγορα:
Θα ήταν τρομερή παράλειψη μου όμως να μη κάνω μια στάση στο γνωστότερο ίσως καθεδρικό ναό της πόλης για μερικές λήψεις:
Ήταν η δεύτερη φορά που έβλεπα το συγκεκριμένο αξιοθέατο, εντυπωσιασμένος ακόμα περισσότερο τώρα λόγω καλών καιρικών συνθηκών, αλλά και χωρίς τα καλύμματα από έργα που είχε τη προηγούμενη:
Ο καθεδρικός ναός του Αγίου Στεφάνου (Domkirche St. Stephan), χτισμένος σε μεικτό ρoμανικό και γοτθικό ρυθμό, αποτελεί την έδρα της μητρόπολης της Βιέννης και θεμελιώθηκε πάνω σε δύο αρχαιότερους ναούς:
Έκανα τα ψώνια μου από τα σουρβενιράδικα και αφού πέρασα από το περίφημο ρολόι ‘’Ankeruhr clock’’, κατασκευής του 1914 και εξίσου πασίγνωστο αξιοθέατο του κέντρου που φωτογράφιζε πλήθος κόσμου, κατευθύνθηκα προς δρόμους με λιγότερη κίνηση:
Είχα σχεδιάσει να πιώ ένα καφέ στο πασίγνωστο ‘’café Central’’, το περίφημο καφέ-αξιοθέατο της Βιέννης το οποίο άνοιξε τις πύλες του στο κοινό το 1876 παρακαλώ, η μεγάλη ουρά όμως απέτρεψε κάθε τέτοια σκέψη μου. Μάλλον δε με θέλει ο καφές σ’ αυτές τις εκδρομές…
Έκανα μια μικρή ακόμα βόλτα στη περιοχή αναλογιζόμενος ότι ήταν ώρα πλέον για φαγητό, όχι για καφέ:
Έτσι αφού στάμπαρα τη διαδρομή μου, κατευθύνθηκα προς τη στάση της κόκκινης γραμμής του μετρό ‘’Herrengasse’’, κατευθυνόμενος προς τη περιοχή με τα εστιατόρια. Η 24ωρη κάρτα που είχα εκδόσει το πρωί αξίας 8€, είχε βγάλει ήδη τα χρήματα της!
Δεν άργησα πολύ να κατέβω, μόλις μια στάση πιο κάτω, αυτή της ‘’ Volkstheater’’ που πήρε το όνομα της για προφανείς λόγους:
Ακολούθησα τη διαδρομή της ‘’Burggasse’’, με σκοπό να μπω απλά σε όποιο εστιατόριο μου γυαλίσει:
Παρόλο που η περιοχή διαθέτει αρκετά, κάτι είχε πάει λάθος, μιας και τα περισσότερα εξ αυτών ήταν κλειστά για κάποιο λόγο Σάββατο απόγευμα, άλλα πάλι άδεια ή είχαν ως βάση κουζίνες άλλων χωρών. Απογοητευμένος έκανα μια στάση να δω την ‘’Katholische Kirche St. Ulrich’’
Και κατευθύνθηκα αριστερά στη ‘’Neubaugasse’’ κυρίως από ένστικτο:
Βρήκα ένα δρόμο με ακόμα περισσότερη ζωή αλλά όχι φαγητό, εκτός από ένα σημείο που γινόταν το αδιαχώρητο, αυτό του παραδοσιακού Βιεννέζικου εστιατορίου ‘’Schnitzelwirt’’ το οποίο βάσει κίνησης και αναμονής νομίζω ότι είναι από τα καλύτερα που πέτυχα.
Παράβλεψα τις παρέες και μπήκα μέσα, μήπως και ήμουν τυχερός ως μεμονωμένος και εύρισκα κάποιο χώρο να καθίσω για να δοκιμάσω κι εγώ ένα σνίτσελ σαν άνθρωπος. Οι μυρωδιές μου έσπασαν αμέσως τη μύτη και οι εικόνες από τα γεμάτα πιάτα των παρευρισκόμενων μου άνοιξαν περισσότερο την όρεξη, οι του μαγαζιού όμως με αγνόησαν επιδεικτικά! Φυσικά δεν είχε ούτε σκαμνί διαθέσιμο, οπότε με την ουρά στα σκέλια επέστρεψα προς το ξενοδοχείο μου, βλέποντας τον κόσμο να πίνει τις απογευματινές μπυρίτσες του αραχτό στα σκαλιά του περίεργου σταθμου – εμπορικού κέντρου:
Συνέχισα να προχωράω σχεδόν αποφασισμένος ότι θα καταλήξω στα ζουμερά κεμπάπ κανενός φιλόξενου Τούρκου, έχοντας το σχετικό ξενέρωμα, ώσπου μια ιδέα πέρασε απ’ το μυαλό μου. Το ίδιο πρωί κατεβαίνοντας με το τραμ είχα συναντήσει μια στάση μετά την αφετηρία ένα εστιατόριο που φαινόταν καλό, οπότε δεν είχα τίποτα να χάσω περπατώντας ως εκεί. Τα κεμπάπ άλλωστε μπορούσαν να περιμένουν. Δε το σκέφτηκα ιδιαίτερα όταν το είδα ανοικτό μπαίνοντας μέσα στο πολύ ωραίο χώρο φουριόζος έτσι όπως πεινούσα:
Αφού τελείωσα με τα διαδικαστικά έριξα μια ματιά στο μενού, περισσότερο για επιβεβαίωση. Παραδοσιακό Βιεννέζικο σνίτσελ σερβιρισμένο με μαρμελάδα, πατατοσαλάτα και μια παγωμένη μπύρα, σε έναν καταπληκτικό γευστικό -και οπτικό- συνδυασμό:
To ‘’Pulkautaler Winehouse and Restaurant’’ μου άφησε καλές εντυπώσεις, όντας τίμιο για το φαγητό που έφαγα και τα 22€ που πλήρωσα, καλά για τα δεδομένα Βιέννης. Νόστιμα τοπικά πιάτα και καλή ατμόσφαιρα, τι άλλο να ζητήσει κανείς για ένα γεύμα;
Γύρισα ποδαράτος στο ξενοδοχείο που δεν απείχε ούτε χιλιόμετρο για ανασύνταξη δυνάμεων, μιας και είχα έναν δυνατό πονοκέφαλο λόγω αυχενικού.
Είχε φτάσει η ώρα για το κυρίως κομμάτι της πόλης.
Στα δεξιά μου το κτήριο Hofburg μου έδωσε την ευκαιρία για μερικές στιγμές ανάπαυλας κάτω από το άγαλμα:


Αλλά και υπέροχες κλασσικές λήψεις:

Πρωχώρησα ευθεία κάνοντας μια μικρή βόλτα στο διπλανό πολύ όμορφο πάρκο, βλέποντας κι ένα αντίγραφο ναού του Θησέα ‘’Theseustempel’’


Μια πόλη σα τη Βιέννη σου θυμίζει πάντα ότι σε κάθε γωνία της βρίσκεται κι ένα κομμάτι ιστορίας. Αυτή ήταν η αίσθηση μου ευρισκόμενος και δεύτερη φορά στη πόλη, κατεβαίνοντας προς τη Betriebsfeuerwehr:


Πέρασα τη καταπληκτική κλειστή είσοδο και βρέθηκα σε λίγα βήματα στη ‘’Michaelerplatz’’, ακόμα μία πλατεία που κυριαρχούσαν οι όμορφες εικόνες του ιστορικού κέντρου:


Σχεδόν από εκεί ξεκινάει και ο περίφημος πεζόδρομος της ‘’Graben’’ ο οποίος είχε υπερβολικά πολύ κόσμο θυμίζοντας παλαότερες εποχές:

Έβγαλα και βγήκα τις φωτογραφίες μου μπροστά στο ναό του Αγίου Πέτρου αλλά και τη διάσημη Wiener Pestsäule που αποτελεί σημείο αναφοράς, φορώντας σχεδόν συνέχεια τη μάσκα μου μιας και έχω καιρό που ξεσυνήθισα σε τέτοιες εικόνες κοσμοσυρροής. Η στήλη της Πανώλης ανεγέρθηκε μετά την επιδημία της μεγάλης πανώλης του 1679, αποτελώντας ένα εξαιρετικό μπαρόκ γλυπτό, από τα πιο εξέχοντα στη πόλη:


Δε σας κρύβω ότι αγχώθηκα λιγάκι με όλο αυτό και το πήρα λίγο στα γρήγορα:

Θα ήταν τρομερή παράλειψη μου όμως να μη κάνω μια στάση στο γνωστότερο ίσως καθεδρικό ναό της πόλης για μερικές λήψεις:

Ήταν η δεύτερη φορά που έβλεπα το συγκεκριμένο αξιοθέατο, εντυπωσιασμένος ακόμα περισσότερο τώρα λόγω καλών καιρικών συνθηκών, αλλά και χωρίς τα καλύμματα από έργα που είχε τη προηγούμενη:


Ο καθεδρικός ναός του Αγίου Στεφάνου (Domkirche St. Stephan), χτισμένος σε μεικτό ρoμανικό και γοτθικό ρυθμό, αποτελεί την έδρα της μητρόπολης της Βιέννης και θεμελιώθηκε πάνω σε δύο αρχαιότερους ναούς:

Έκανα τα ψώνια μου από τα σουρβενιράδικα και αφού πέρασα από το περίφημο ρολόι ‘’Ankeruhr clock’’, κατασκευής του 1914 και εξίσου πασίγνωστο αξιοθέατο του κέντρου που φωτογράφιζε πλήθος κόσμου, κατευθύνθηκα προς δρόμους με λιγότερη κίνηση:


Είχα σχεδιάσει να πιώ ένα καφέ στο πασίγνωστο ‘’café Central’’, το περίφημο καφέ-αξιοθέατο της Βιέννης το οποίο άνοιξε τις πύλες του στο κοινό το 1876 παρακαλώ, η μεγάλη ουρά όμως απέτρεψε κάθε τέτοια σκέψη μου. Μάλλον δε με θέλει ο καφές σ’ αυτές τις εκδρομές…

Έκανα μια μικρή ακόμα βόλτα στη περιοχή αναλογιζόμενος ότι ήταν ώρα πλέον για φαγητό, όχι για καφέ:

Έτσι αφού στάμπαρα τη διαδρομή μου, κατευθύνθηκα προς τη στάση της κόκκινης γραμμής του μετρό ‘’Herrengasse’’, κατευθυνόμενος προς τη περιοχή με τα εστιατόρια. Η 24ωρη κάρτα που είχα εκδόσει το πρωί αξίας 8€, είχε βγάλει ήδη τα χρήματα της!


Δεν άργησα πολύ να κατέβω, μόλις μια στάση πιο κάτω, αυτή της ‘’ Volkstheater’’ που πήρε το όνομα της για προφανείς λόγους:

Ακολούθησα τη διαδρομή της ‘’Burggasse’’, με σκοπό να μπω απλά σε όποιο εστιατόριο μου γυαλίσει:


Παρόλο που η περιοχή διαθέτει αρκετά, κάτι είχε πάει λάθος, μιας και τα περισσότερα εξ αυτών ήταν κλειστά για κάποιο λόγο Σάββατο απόγευμα, άλλα πάλι άδεια ή είχαν ως βάση κουζίνες άλλων χωρών. Απογοητευμένος έκανα μια στάση να δω την ‘’Katholische Kirche St. Ulrich’’

Και κατευθύνθηκα αριστερά στη ‘’Neubaugasse’’ κυρίως από ένστικτο:

Βρήκα ένα δρόμο με ακόμα περισσότερη ζωή αλλά όχι φαγητό, εκτός από ένα σημείο που γινόταν το αδιαχώρητο, αυτό του παραδοσιακού Βιεννέζικου εστιατορίου ‘’Schnitzelwirt’’ το οποίο βάσει κίνησης και αναμονής νομίζω ότι είναι από τα καλύτερα που πέτυχα.

Παράβλεψα τις παρέες και μπήκα μέσα, μήπως και ήμουν τυχερός ως μεμονωμένος και εύρισκα κάποιο χώρο να καθίσω για να δοκιμάσω κι εγώ ένα σνίτσελ σαν άνθρωπος. Οι μυρωδιές μου έσπασαν αμέσως τη μύτη και οι εικόνες από τα γεμάτα πιάτα των παρευρισκόμενων μου άνοιξαν περισσότερο την όρεξη, οι του μαγαζιού όμως με αγνόησαν επιδεικτικά! Φυσικά δεν είχε ούτε σκαμνί διαθέσιμο, οπότε με την ουρά στα σκέλια επέστρεψα προς το ξενοδοχείο μου, βλέποντας τον κόσμο να πίνει τις απογευματινές μπυρίτσες του αραχτό στα σκαλιά του περίεργου σταθμου – εμπορικού κέντρου:

Συνέχισα να προχωράω σχεδόν αποφασισμένος ότι θα καταλήξω στα ζουμερά κεμπάπ κανενός φιλόξενου Τούρκου, έχοντας το σχετικό ξενέρωμα, ώσπου μια ιδέα πέρασε απ’ το μυαλό μου. Το ίδιο πρωί κατεβαίνοντας με το τραμ είχα συναντήσει μια στάση μετά την αφετηρία ένα εστιατόριο που φαινόταν καλό, οπότε δεν είχα τίποτα να χάσω περπατώντας ως εκεί. Τα κεμπάπ άλλωστε μπορούσαν να περιμένουν. Δε το σκέφτηκα ιδιαίτερα όταν το είδα ανοικτό μπαίνοντας μέσα στο πολύ ωραίο χώρο φουριόζος έτσι όπως πεινούσα:

Αφού τελείωσα με τα διαδικαστικά έριξα μια ματιά στο μενού, περισσότερο για επιβεβαίωση. Παραδοσιακό Βιεννέζικο σνίτσελ σερβιρισμένο με μαρμελάδα, πατατοσαλάτα και μια παγωμένη μπύρα, σε έναν καταπληκτικό γευστικό -και οπτικό- συνδυασμό:

To ‘’Pulkautaler Winehouse and Restaurant’’ μου άφησε καλές εντυπώσεις, όντας τίμιο για το φαγητό που έφαγα και τα 22€ που πλήρωσα, καλά για τα δεδομένα Βιέννης. Νόστιμα τοπικά πιάτα και καλή ατμόσφαιρα, τι άλλο να ζητήσει κανείς για ένα γεύμα;

Γύρισα ποδαράτος στο ξενοδοχείο που δεν απείχε ούτε χιλιόμετρο για ανασύνταξη δυνάμεων, μιας και είχα έναν δυνατό πονοκέφαλο λόγω αυχενικού.
Last edited: