psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.094
- Likes
- 56.043
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προετοιμασία & σχεδιασμός
- 1a. Guten Abend Wien
- 1b. Καλύτερα το πρωί
- 1c. Στα ενδότερα του Ιστορικού κέντρου
- 1d. Η …νύχτα της Βιέννης & αναχώρηση
- 2a. Dobry wieczór Warszawo
- 2b. Η πρώτη νύχτα στη Βαρσοβία!
- 2c. Όλη η μέρα δικιά μου
- 2d. Stare Miasto & Nowe Miasto συνέχεια
- 2e. Βραδιάζει στη παλιά πόλη
- 2f. Στο ηλιόλουστο & μεγαλύτερο πάρκο
- 2g. Στο μουσείο Powstania Warszawskiego κι επιστροφή
- 3a. Ciao Brescia
- 3b. Στον αρχαιολογικό χώρο και το κάστρο της πόλης
- 3c. Στο ιστορικό κέντρο, περιμένοντας τη κακοκαιρία
- 3d. Νυχτερινές βόλτες στη Brescia (ο βρεγμένος τη βροχή δεν τη φοβάται) & αναχώρηση
- Συμπεράσματα & αποτίμηση
- Επίλογος & μερικές συμβουλές.
3b. Στον αρχαιολογικό χώρο και το κάστρο της πόλης
Ποιος είπε ότι η Μπρέσια δεν έχει σημαντικά αρχαιολογικά μνημεία; Εγώ πάντως ήμουν έτοιμος να δω το πιο γνωστό εξ αυτών και μάλιστα το σημαντικότερο συγκρότημα ερειπίων και υπολειμμάτων ρωμαϊκών δημόσιων κτηρίων στη βόρεια Ιταλία, διαβαίνοντας το δρομάκι Agostino Galleo που οδηγεί σ’ αυτό:
Έτσι, προσπερνώντας αρχικά την είσοδο του αρχαίου Ρωμαϊκού θεάτρου:
Βρέθηκα μπροστά στο περίφημο Capitolium ή Tempio Capitolino που είναι ουσιαστικά ένας ρωμαϊκός ναός του πυρήνα της αρχαίας ρωμαϊκής Brixia:
Η κατασκευή του κτηρίου, καθώς και του νέου μνημειακού συγκροτήματος του φόρουμ, αποδίδεται στον Βεσπασιανό, το 73 μ.Χ. :
Το μνημειακό συγκρότημα ήρθε στο φως μόλις το 1823, χάρη στην υποστήριξη του δήμου, των ιδιωτών και του Πανεπιστημίου της Μπρέσια, κατεδαφίζοντας αρχικά σπίτια και δημόσια κτήρια στο ανυψωμένο έδαφος σε σύγκριση με την κατασκευή, μιας ανασκαφής που έφερε στο φως το αρχαίο κέντρο της Ρωμαϊκής Μπρέσια:
Το 2011, το Tempio Capitolino ανακηρύχθηκε από την UNESCO μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς:
Μπροστά του βρίσκεται και αντίγραφο του αγάλματος της νίκης, σύμβολου της πόλης, που προσωπικά το βρήκα αρκετά κακόγουστο με το χρυσό γλόμπο για κεφάλι.
Περιηγήθηκα στο χώρο, ανέβηκα τα σκαλιά προκειμένου να δω και τα ερείπια του θεάτρου στα οποία δεν υπήρχε πρόσβαση και δε κατάλαβα γιατί, επιστρέφοντας από τη φυλασσόμενη αυλή και την είσοδο του μουσείου που δεν επισκέφτηκα:
Αντ’ αυτού ξαναβγήκα στο δρόμο βλέποντας τις ομορφιές και εκείνης της περιοχής του κέντρου της πόλης όπως η Chiesa di Santa Maria della Carità, με προορισμό τη φορά αυτή το κάστρο της:
Η πρόσβαση εκεί απαιτεί ανάβαση από τα σκαλιά, αλλά και τον ανηφορικό δρόμο Del Castello που οδηγεί στη κορυφή αν ανεβαίνεις με όχημα:
Όσο ανέβαινα αποκτούσα και καλύτερη εικόνα της πόλης, βλέποντας πίσω μου τα κτήρια του ιστορικού κέντρου της:
Αφού προσπέρασα τα καφέ/εστιατόρια στη βάση του λόφου παρόλο που διψούσα, μπήκα από τη κεντρική πύλη και αφέθηκα για άλλη μια φορά στις εικόνες του φθινοπώρου της Λομβαρδίας:
Πρακτικά κινούμουν στη τάφρο του κάστρου, καθώς δεν είχα ανέβει ακόμα στο κυρίως μέρος, βλέποντας πάνω μου τα τείχη και τους πύργους του και συγκεκριμένα κάτω από τον torre dei prigionieri (πύργος κρατουμένων), μιας και όταν το κάστρο ήταν υπό γαλλική κυριαρχία χρησιμοποιήθηκε ως φυλακή και στρατώνας:
Από κει υπάρχει εξαιρετική θέα παρόλο που ο καιρός δε βοηθούσε τρομερά, έχοντας για πρώτη φορά αρκετή καλή εικόνα του μεγάλου κομματιού της πόλης:
Ο πύργος Mirabella, που θα ανέβαινα λίγο μετά, είναι ο ένας από τους δύο της πρόσοψης που έχει διατηρηθεί έως σήμερα:
Το Castello di Brescia όπως έιναι η επίσημη ονομασία του, αποτελεί ένα φρούριο χτισμένο τον Μεσαίωνα, σκαρφαλωμένο στο λόφο Cidneo. Όσο προχωρούσα και ανέβαινα, η θέα προς τη πόλη γινόταν εντυπωσιακότερη:
Αν και η ζωή στο λόφο Cindeo εντοπίζεται αιώνες π.Χ. η πρώτες οχυρωματικές εργασίες αλλά και η κατασκευή ναών, αποδίδεται στους Ρωμαίους μαζί με τη περίμετρο και τη κατασκευή ναών εντός των τειχών:
Στο δεύτερο μισό του δέκατου έκτου αιώνα, με την επιστροφή των Ενετών και τη σταθεροποίηση της κυβέρνησης, έγιναν περαιτέρω βελτιώσεις για την κάλυψη των ελαττωμάτων που εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου, όπως νέοι προμαχώνες, προπύργια, κτίρια για την αποθήκευση των προμηθειών, φούρνους, στρατώνες, θρησκευτικά κτίρια, στέρνες και πυριτιδαποθήκες
Προχώρησα στην εντυπωσιακή στοά που οδηγεί στα ενδότερα του κάστρου και συγκεκριμένα στο υψηλότερο σημείο του:
Δεν έχασα την ευκαιρία να φωτογραφηθώ και να φωτογραφήσω τη πόλη απ’ άκρη σ’ άκρη, βλέποντας και τη πίσω όψη της με τους γύρω λόφους:
Η βόλτα ήταν πολύ ωραία ωστόσο ο καιρός είχε αρχίσει να τα γυρνάει, ειδικά πάνω στο λόφο όπου άρχισε να βγάζει αέρα. Για το λόγο αυτό προχώρησα προκειμένου να φτάσω προς την έξοδο:
Πέρασα από την εντυπωσιακή είσοδο ‘’Ingresso visconteo’’ και τη γέφυρα που βρίσκεται πάνω από τη τάφρο για να τη δω και να τη φωτογραφίσω:
Κατηφορίζοντας προς τη κεντρική είσοδο/έξοδο:
Προχωρημένο μεσημέρι πλέον κι εγώ έπρεπε να συνεχίσω την εξερεύνηση της πόλης όσο κρατούσε ακόμα η μέρα, έτσι συνέχισα να κατεβαίνω από τα στενάκια:
Φτάνοντας στην όμορφη πλατεία Piazzetta Tito Speri έκανα μια στάση σε ένα φούρνο (Il Pane di Maurizio Sarioli) που μου ‘κλεισε το μάτι και βρέθηκα μπροστά του:
Δε γινόταν να μη τιμήσω μια Ιταλική πίτσα τόσες ώρες στη πόλη, θα ήταν αμαρτία:
Βρισκόμουν και πάλι για τα καλά στο κέντρο της παλιάς πόλης, κάτι που μου έδινε την ευκαιρία να δω επιπλέον αξιοθέατα που ήταν άλλωστε μαζεμένα:
Αμαρτία θα ήταν όμως να μη κάνω και μια στάση στην Ιρλανδική που βρέθηκε μπροστά μου και άφησα με βαριά καρδιά:
για λίγα μόνο λεπτά όμως...
Ποιος είπε ότι η Μπρέσια δεν έχει σημαντικά αρχαιολογικά μνημεία; Εγώ πάντως ήμουν έτοιμος να δω το πιο γνωστό εξ αυτών και μάλιστα το σημαντικότερο συγκρότημα ερειπίων και υπολειμμάτων ρωμαϊκών δημόσιων κτηρίων στη βόρεια Ιταλία, διαβαίνοντας το δρομάκι Agostino Galleo που οδηγεί σ’ αυτό:

Έτσι, προσπερνώντας αρχικά την είσοδο του αρχαίου Ρωμαϊκού θεάτρου:

Βρέθηκα μπροστά στο περίφημο Capitolium ή Tempio Capitolino που είναι ουσιαστικά ένας ρωμαϊκός ναός του πυρήνα της αρχαίας ρωμαϊκής Brixia:

Η κατασκευή του κτηρίου, καθώς και του νέου μνημειακού συγκροτήματος του φόρουμ, αποδίδεται στον Βεσπασιανό, το 73 μ.Χ. :

Το μνημειακό συγκρότημα ήρθε στο φως μόλις το 1823, χάρη στην υποστήριξη του δήμου, των ιδιωτών και του Πανεπιστημίου της Μπρέσια, κατεδαφίζοντας αρχικά σπίτια και δημόσια κτήρια στο ανυψωμένο έδαφος σε σύγκριση με την κατασκευή, μιας ανασκαφής που έφερε στο φως το αρχαίο κέντρο της Ρωμαϊκής Μπρέσια:

Το 2011, το Tempio Capitolino ανακηρύχθηκε από την UNESCO μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς:

Μπροστά του βρίσκεται και αντίγραφο του αγάλματος της νίκης, σύμβολου της πόλης, που προσωπικά το βρήκα αρκετά κακόγουστο με το χρυσό γλόμπο για κεφάλι.
Περιηγήθηκα στο χώρο, ανέβηκα τα σκαλιά προκειμένου να δω και τα ερείπια του θεάτρου στα οποία δεν υπήρχε πρόσβαση και δε κατάλαβα γιατί, επιστρέφοντας από τη φυλασσόμενη αυλή και την είσοδο του μουσείου που δεν επισκέφτηκα:

Αντ’ αυτού ξαναβγήκα στο δρόμο βλέποντας τις ομορφιές και εκείνης της περιοχής του κέντρου της πόλης όπως η Chiesa di Santa Maria della Carità, με προορισμό τη φορά αυτή το κάστρο της:

Η πρόσβαση εκεί απαιτεί ανάβαση από τα σκαλιά, αλλά και τον ανηφορικό δρόμο Del Castello που οδηγεί στη κορυφή αν ανεβαίνεις με όχημα:


Όσο ανέβαινα αποκτούσα και καλύτερη εικόνα της πόλης, βλέποντας πίσω μου τα κτήρια του ιστορικού κέντρου της:

Αφού προσπέρασα τα καφέ/εστιατόρια στη βάση του λόφου παρόλο που διψούσα, μπήκα από τη κεντρική πύλη και αφέθηκα για άλλη μια φορά στις εικόνες του φθινοπώρου της Λομβαρδίας:


Πρακτικά κινούμουν στη τάφρο του κάστρου, καθώς δεν είχα ανέβει ακόμα στο κυρίως μέρος, βλέποντας πάνω μου τα τείχη και τους πύργους του και συγκεκριμένα κάτω από τον torre dei prigionieri (πύργος κρατουμένων), μιας και όταν το κάστρο ήταν υπό γαλλική κυριαρχία χρησιμοποιήθηκε ως φυλακή και στρατώνας:

Από κει υπάρχει εξαιρετική θέα παρόλο που ο καιρός δε βοηθούσε τρομερά, έχοντας για πρώτη φορά αρκετή καλή εικόνα του μεγάλου κομματιού της πόλης:


Ο πύργος Mirabella, που θα ανέβαινα λίγο μετά, είναι ο ένας από τους δύο της πρόσοψης που έχει διατηρηθεί έως σήμερα:

Το Castello di Brescia όπως έιναι η επίσημη ονομασία του, αποτελεί ένα φρούριο χτισμένο τον Μεσαίωνα, σκαρφαλωμένο στο λόφο Cidneo. Όσο προχωρούσα και ανέβαινα, η θέα προς τη πόλη γινόταν εντυπωσιακότερη:

Αν και η ζωή στο λόφο Cindeo εντοπίζεται αιώνες π.Χ. η πρώτες οχυρωματικές εργασίες αλλά και η κατασκευή ναών, αποδίδεται στους Ρωμαίους μαζί με τη περίμετρο και τη κατασκευή ναών εντός των τειχών:

Στο δεύτερο μισό του δέκατου έκτου αιώνα, με την επιστροφή των Ενετών και τη σταθεροποίηση της κυβέρνησης, έγιναν περαιτέρω βελτιώσεις για την κάλυψη των ελαττωμάτων που εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου, όπως νέοι προμαχώνες, προπύργια, κτίρια για την αποθήκευση των προμηθειών, φούρνους, στρατώνες, θρησκευτικά κτίρια, στέρνες και πυριτιδαποθήκες
Προχώρησα στην εντυπωσιακή στοά που οδηγεί στα ενδότερα του κάστρου και συγκεκριμένα στο υψηλότερο σημείο του:


Δεν έχασα την ευκαιρία να φωτογραφηθώ και να φωτογραφήσω τη πόλη απ’ άκρη σ’ άκρη, βλέποντας και τη πίσω όψη της με τους γύρω λόφους:



Η βόλτα ήταν πολύ ωραία ωστόσο ο καιρός είχε αρχίσει να τα γυρνάει, ειδικά πάνω στο λόφο όπου άρχισε να βγάζει αέρα. Για το λόγο αυτό προχώρησα προκειμένου να φτάσω προς την έξοδο:

Πέρασα από την εντυπωσιακή είσοδο ‘’Ingresso visconteo’’ και τη γέφυρα που βρίσκεται πάνω από τη τάφρο για να τη δω και να τη φωτογραφίσω:

Κατηφορίζοντας προς τη κεντρική είσοδο/έξοδο:


Προχωρημένο μεσημέρι πλέον κι εγώ έπρεπε να συνεχίσω την εξερεύνηση της πόλης όσο κρατούσε ακόμα η μέρα, έτσι συνέχισα να κατεβαίνω από τα στενάκια:


Φτάνοντας στην όμορφη πλατεία Piazzetta Tito Speri έκανα μια στάση σε ένα φούρνο (Il Pane di Maurizio Sarioli) που μου ‘κλεισε το μάτι και βρέθηκα μπροστά του:


Δε γινόταν να μη τιμήσω μια Ιταλική πίτσα τόσες ώρες στη πόλη, θα ήταν αμαρτία:

Βρισκόμουν και πάλι για τα καλά στο κέντρο της παλιάς πόλης, κάτι που μου έδινε την ευκαιρία να δω επιπλέον αξιοθέατα που ήταν άλλωστε μαζεμένα:

Αμαρτία θα ήταν όμως να μη κάνω και μια στάση στην Ιρλανδική που βρέθηκε μπροστά μου και άφησα με βαριά καρδιά:

για λίγα μόνο λεπτά όμως...
Last edited: