travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Colon, Portobello και το Κανάλι
- Ποτάμια, λίμνες και ιθαγενείς
- Στην ύπαιθρο του Παναμά
- Πρώτη μέρα Γουατεμάλα: Τι μέρα κι αυτή!!!
- Rio Dulce, βόλτα στο ποτάμι
- Από το Rio Dulce στο Τικάλ
- Επίσκεψη στον τεράστιο Αρχαιολογικό Χώρο Τικάλ
- Μια δύσκολη μέρα. Coban
- Ο δρόμος για την Αντίγκουα
- Βόλτες γύρω από την Antigua: Ηφαίστεια και χωριά
- Στις Λαϊκές Αγορές των χωριών, Λίμνη Atitlan
- Βόλτες με πλοιάριο στη λίμνη Ατιτλάν
- Chichicastenango και πόλη της Γουατεμάλα
- Στο Σαν Χοσέ και ο κακός μας ο καιρός
- San Jose και Tortuguero
- Βαρκάδα και βόλτες στο Tortuguero
- Ο δρόμος για τη La Fortuna και τον καταρράκτη
- Λίμνη και Ηφαίστειο Αρεναλ, Κρεμαστές Γέφυρες
- Puntarenas και κροκόδειλοι στο δρόμο για Σαν Χοσέ
- Ηφαίστειο Πόας
- Επιστροφή και μικρή επίσκεψη στη Γενεύη (41 χρόνια μετά)
- Οικονομικός Επίλογος
- Γενικά συμπεράσματα
Βόλτες με πλοιάριο στη λίμνη Ατιτλάν
Στην λίμνη Ατιτλάν έρχεται ο επισκέπτης κυρίως για να κάνει βόλτες στα παράκτια χωριά της. Είναι πολύ γραφικά και μαζεύουν ντόπιους για δουλειά και τουρίστες για χαλάρωμα και βόλτες. Εμείς πήγαμε μόνο για το δεύτερο. Γι αυτό άλλωστε επέλεξα να μείνουμε δυο βραδιές σε ένα από τα γραφικά χωριά της περιοχής.
Μένουμε λοιπόν στο χωριό San Pedro La Laguna. Κάναμε βόλτες σε μερικά από τα χωριά και τις πόλεις της λίμνης Ατιτλάν. Η επιλογή τους έγινε ψάχνοντας στο ίντερνετ και στο Lonely Planet. Διαπιστώσαμε διάφορα πράγματα για τους επισκέπτες ποπυ δεν ήταν αναμενόμενα για μας. Μερικοί έχουν το στυλ των τουριστών της δεκαετίας του 60 και του 70 στην Ελλάδα, δηλαδή κυκλοφορούν ξυπόλητοι και κακοντυμένοι. Είναι ολοφάνερο ότι κάποιοι τουρίστες πάνε εκεί για να μείνουν αρκετό διάστημα. Δε νομίζω ότι εργάζονται κάπου για να εξοικονομούν τα προς το ζην. Πάντως κυκλοφορούν με ένα στυλ παλιάς εποχής. Πιστεύω ότι εκμεταλλεύονται το κλίμα που είναι ζεστό, χωρίς να είναι καυτό, όπως είναι στο επίπεδο της θάλασσας. Και επίσης εκμεταλλεύονται την καλοσύνη των ανθρώπων της περιοχής.
Ίσως μερικοί από αυτούς τους τουρίστες να πουλούν κάποια χειροτεχνήματα που φτιάχνουν. Επίσης είδαμε και παρέες που ίσως γνωρίστηκαν στη Γουατεμάλα και συνεχίζουν μαζί. Ήρθαν από τις πατρίδες τους για να περάσουν τις διακοπές τους για πολλές μέρες ή και μήνες. Έχουμε δύο κατηγορίες τουριστών συν την κατηγορία τη δική μας, η οποία όμως δεν περιλαμβάνει και πολλούς. Δηλαδή έχουμε αυτούς τους ξέμπαρκους που ήρθαν για να ζήσουν μία διαφορετική ζωή και εκείνους τους νέους που ήρθαν για διασκέδαση. Τέτοιους έχουμε και στην Ελλάδα στα νησιά, που έρχονται 10 ή 15 μέρες σε ένα νησί ή σε μία περιοχή μόνο για διασκέδαση και μπάνιο.
Εδώ βέβαια η λίμνη δεν προσφέρεται για μπάνιο, αφού είναι αρκετά βρώμικη. Βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 1.600 μέτρα και είναι αρκετά μεγάλη και βαθιά. Γύρω γύρω από αυτήν είναι διάφορα ηφαίστεια, άλλα ενεργά και άλλα όχι. Επίσης στις παραλίες της υπάρχουν πολλά χωριά, ακόμα και πόλεις. Γι’ αυτά είναι διάσημη, όπως φυσικά και για τη φύση της και την ομορφιά της. Γι’ αυτό το λόγο ήρθαμε και εμείς εδώ.
Είχαμε αποφασίσει ότι δεν θα χρησιμοποιήσουμε το αυτοκίνητο και θα κινηθούμε με τα τοπικά μέσα μεταφοράς. Εδώ όπου και να πας σε κυνηγάνε για να πάρεις βάρκα και να κυκλοφορήσεις ιδιωτικά με αυτήν, αλλά ζητάνε αρκετά χρήματα. Αν ήμασταν τέσσερις ή πέντε στην παρέα φυσικά δεν θα ήταν τόσα πολλά, αφού θα πληρώναμε αναλογικά. Εμείς το πρωί πήγαμε στο λιμάνι από όπου φεύγουν οι βάρκες για τα διάφορα χωριά της λίμνης να μάθουμε τι γίνεται. Μάθαμε λοιπόν ότι το κόστος για κάθε μετακίνηση, όπου και να πας, είναι 25 κετσέλες, δηλαδή περίπου 3 ευρώ το άτομο.
Από την πρωινή μας εκκίνηση:
Λούσιμο αλλά και μπουγάδα:
Είναι νωρίς και έχει ερημιά:
Εμείς αποφασίσαμε να πάμε στο πρώτο χωριό, που είναι πολύ κοντά στο δικό μας όχι με βάρκα αλλά με τρίκυκλο. Πράγματι πληρώνοντας μονάχα 20 κετσέλες πήγαμε στο χωριό San Juan La Laguna. Σύμφωνα με το Lonely Planet είναι μάλλον το πιο διάσημο χωριό της λίμνης. Πράγματι δεν έχει καμία σχέση με το χωριό που εμείς μείναμε. Έχει μέχρι και έναν φαρδύ πεζόδρομο στον οποίο έχουν κρεμάσει κάποια ωραία καλλιτεχνικά αντικείμενα. Κάναμε μία βόλτα χωρίς να δούμε και τόσο τις λεπτομέρειες του χωριού. Ήταν πολύ όμορφα, αν και λόγω της πρωινής ώρας δεν είδαμε τόσο κόσμο.
Πρωινές δουλειές:
Κλασική εικόνα στη Γουατεμάλα:
Μετά κατεβήκαμε προς την παραλία και πήραμε τη βαρκούλα που με 25 κετσέλες το άτομο μας πήγε στον επόμενο προορισμό μας που ήταν το χωριό San Marcos La Laguna. Η διαδρομή ήταν καταπληκτική. Και η ομορφιά δεν ήταν μόνο στη φύση και στις παραλίες, αλλά και σε πολύ όμορφα σπίτια και ξενοδοχεία που ήταν χτισμένα μέσα στο πράσινο. Στο χωριό Σαν Μάρκος είδαμε τους πιο περίεργους τύπους-τουρίστες, που έλεγα και προηγουμένως. Σαν χωριό δεν έλεγε και πολλά πράγματα σε μας. Αυτοί που τους αρέσει μάλλον είναι επειδή έχουν παρέα και επίσης τους αρέσουν τα συγκεκριμένα μαγαζιά που πάνε και κάθονται. Γιατί είναι φανερό ότι γνωρίζουν πολλούς από τους ντόπιους, άρα μένουν αρκετές μέρες.
Από το πλοιάριο:
Στο Σαν Μάρκος:
Το εσωτερικό των εκκλησιών πάντα στολισμένο με πανιά:
Ούτε στο Σαν Μάρκος μείναμε αρκετά και θέλαμε να δούμε ακόμα ένα χωριό το οποίο ονομάζεται Santiago Atitlan. Όμως από το Σαν Μάρκος για να πάμε εκεί έπρεπε να πάμε πρώτα στο χωριό που είχαμε ήδη επισκεφτεί την προηγουμένη, δηλαδή στο Panajachel. Έτσι πληρώσαμε μέχρι εκεί το εισιτήριο και αφού περιμέναμε μισή ώρα πήραμε άλλη βάρκα να μας πάει στο Σαντιάγο.
Φυσικά αυτές οι βαρκάδες αξίζουν πιο πολύ γι αυτά που βλέπουμε στις όχθες της Λίμνης. Αν έχει καλό καιρό βλέπεις και τα Ηφαίστεια.
Φυσικά και στην καινούργια βάρκα πληρώσαμε άλλο ένα εισιτήριο. Το Σαντιάγο είναι μία πόλη με περίπου 60.000 κατοίκους. Όταν φτάσαμε στο λιμανάκι μας την έπεσαν διάφοροι για να μας δείξουν τα καλά μέρη της πόλης. Εμείς φυσικά αρνηθήκαμε αφού έχουμε το ίντερνετ. Άσε που δε θέλω και συνοδείες.
Έβαλα στο Google Maps να μας δείξει τα ενδιαφέροντα μέρη της πόλης και αρχικά πήγαμε σε μία εκκλησία του 16ου αιώνα, Iglesia Alianza Cristiana y Misionera. Γύρω από αυτήν υπήρχε μία όμορφη αν και μικρή λαϊκή αγορά.
Μετά είχαμε ακούσει για κάποιους ανθρώπους που ακολουθούν μία θρησκεία των Μάγιας και λέγονται maximοn. Θέλαμε να πάμε να δούμε το ναό αλλά δεν τον βρήκαμε γιατί μάλλον είναι κάποιο σπίτι αντί για κάποιο μεγαλύτερο κτήριο. Ρωτήσαμε και μας είπαν πού μπορούμε να βρούμε αυτούς τους ανθρώπους. Η απόσταση δεν ήταν μεγάλη και πήγαμε και τους βρήκαμε κάπου, όπου σε ένα δωμάτιο είχε πολύ ωραίο στολισμό. Εκεί κάθονταν 5-6 άνθρωποι, υποτίθεται να προσέχουν και να τιμούν μία θεότητα, που ήταν ουσιαστικά μία κούκλα. Ταυτόχρονα της έβαζαν τσιγάρα στο στόμα να καπνίζει. Της είχαν μπύρες για να πίνει, την πότιζαν οινοπνευματώδη ποτά και όλα αυτά μέσα σε καπνούς από διάφορα καπνογόνα υλικά. Πιστεύω ότι όλο αυτό συνεχίζεται για να βγάζουν κάποια χρήματα. Βέβαια εμείς για τις φωτογραφίσεις και την είσοδο πληρώσαμε 20 κετσέλες και οι δυο, που θεωρώ ότι είναι ελάχιστο ποσόν. Είχε ενδιαφέρον όμως αυτό που είδαμε.
Προσπαθήσαμε να επισκεφτούμε και μία εκκλησία η οποία ονομάζεται εκκλησία των Τεχνών, αλλά δυστυχώς αν και φτάσαμε στο σημείο που ήταν δεν καταφέραμε να την αναγνωρίσουμε. Ρωτήσαμε και κάποιον και μας είπε να προχωρήσουμε στο στενό και θα τη δούμε. Το κάναμε αλλά τίποτα. Και ενώ είχαμε σκοπό να καθίσουμε σε κάποιο μαγαζί να πιούμε μία μπύρα (τώρα δεν οδηγούσα εγώ!) δεν το κάναμε γιατί είχαμε κουραστεί αρκετά με τις ξεναγήσεις. Έτσι κατευθυνθήκαμε προς το λιμανάκι για να πάρουμε το καραβάκι να μας πάει στο χωριό που μένουμε. Η βάρκα έφυγε με αρκετή καθυστέρηση και φτάσαμε στο Σαν Πέδρο περίπου στις 15:00 το μεσημέρι.
Δεν ξεκουραστήκαμε πολύ γιατί θέλαμε να εκμεταλλευτούμε το φως της ημέρας και φύγαμε για βόλτα. Όταν άρχισε να ψιχαλίζει αποφασίσαμε να μπούμε σε ένα μαγαζί όπου φάγαμε και ήπιαμε μπύρα. Αυτό ήταν το βραδινό μας. Νομίζω ότι η κίνηση στους δρόμους του χωριού από επισκέπτες, που είχαμε δει την προηγούμενη δεν υπήρχε αυτή τη βραδιά. Δεν ξέρω για ποιο λόγο. Ίσως έφυγαν τα γκρουπ που δημιουργούσαν αυτό το κάτι παραπάνω στο χωριό.
Αυτή ήταν η μέρα μας, η οποία είχε αρκετό ενδιαφέρον. Και μόνο ότι κάναμε τόσες βαρκάδες στη λίμνη Ατιτλάν είναι πολύ σημαντικό. Είδαμε πως είναι η κατάσταση γύρω από τη λίμνη. Μάλλον θα έπρεπε να μείνουμε στο βόρειο μέρος της για να μην ταλαιπωρηθούμε με τους κακούς δρόμους ως εδώ. Αλλά πάλι ήταν όμορφες διαδρομές. Συστήνω πάντως να μείνει κάποιος βόρεια.
Την προηγούμενη φορά περιέγραψα την ταλαιπωρία για να έρθει κανείς στο ξενοδοχείο μας με αυτοκίνητο. Το απόγευμα με τη Ντίνα ασχοληθήκαμε με το να βρούμε δίοδο για να φύγουμε την άλλη μέρα το πρωί χωρίς προβλήματα λόγω στενότητας των δρόμων. Έτσι ξεκαθαρίσαμε από που θα φεύγαμε, διότι οι πλοηγοί μας πάνε από κάποια σημεία που χωράνε μονάχα τα τρίκυκλα που έχουν εδώ.
Σε άπταιστα ισπανικά!
Στην λίμνη Ατιτλάν έρχεται ο επισκέπτης κυρίως για να κάνει βόλτες στα παράκτια χωριά της. Είναι πολύ γραφικά και μαζεύουν ντόπιους για δουλειά και τουρίστες για χαλάρωμα και βόλτες. Εμείς πήγαμε μόνο για το δεύτερο. Γι αυτό άλλωστε επέλεξα να μείνουμε δυο βραδιές σε ένα από τα γραφικά χωριά της περιοχής.
Μένουμε λοιπόν στο χωριό San Pedro La Laguna. Κάναμε βόλτες σε μερικά από τα χωριά και τις πόλεις της λίμνης Ατιτλάν. Η επιλογή τους έγινε ψάχνοντας στο ίντερνετ και στο Lonely Planet. Διαπιστώσαμε διάφορα πράγματα για τους επισκέπτες ποπυ δεν ήταν αναμενόμενα για μας. Μερικοί έχουν το στυλ των τουριστών της δεκαετίας του 60 και του 70 στην Ελλάδα, δηλαδή κυκλοφορούν ξυπόλητοι και κακοντυμένοι. Είναι ολοφάνερο ότι κάποιοι τουρίστες πάνε εκεί για να μείνουν αρκετό διάστημα. Δε νομίζω ότι εργάζονται κάπου για να εξοικονομούν τα προς το ζην. Πάντως κυκλοφορούν με ένα στυλ παλιάς εποχής. Πιστεύω ότι εκμεταλλεύονται το κλίμα που είναι ζεστό, χωρίς να είναι καυτό, όπως είναι στο επίπεδο της θάλασσας. Και επίσης εκμεταλλεύονται την καλοσύνη των ανθρώπων της περιοχής.
Ίσως μερικοί από αυτούς τους τουρίστες να πουλούν κάποια χειροτεχνήματα που φτιάχνουν. Επίσης είδαμε και παρέες που ίσως γνωρίστηκαν στη Γουατεμάλα και συνεχίζουν μαζί. Ήρθαν από τις πατρίδες τους για να περάσουν τις διακοπές τους για πολλές μέρες ή και μήνες. Έχουμε δύο κατηγορίες τουριστών συν την κατηγορία τη δική μας, η οποία όμως δεν περιλαμβάνει και πολλούς. Δηλαδή έχουμε αυτούς τους ξέμπαρκους που ήρθαν για να ζήσουν μία διαφορετική ζωή και εκείνους τους νέους που ήρθαν για διασκέδαση. Τέτοιους έχουμε και στην Ελλάδα στα νησιά, που έρχονται 10 ή 15 μέρες σε ένα νησί ή σε μία περιοχή μόνο για διασκέδαση και μπάνιο.
Εδώ βέβαια η λίμνη δεν προσφέρεται για μπάνιο, αφού είναι αρκετά βρώμικη. Βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 1.600 μέτρα και είναι αρκετά μεγάλη και βαθιά. Γύρω γύρω από αυτήν είναι διάφορα ηφαίστεια, άλλα ενεργά και άλλα όχι. Επίσης στις παραλίες της υπάρχουν πολλά χωριά, ακόμα και πόλεις. Γι’ αυτά είναι διάσημη, όπως φυσικά και για τη φύση της και την ομορφιά της. Γι’ αυτό το λόγο ήρθαμε και εμείς εδώ.
Είχαμε αποφασίσει ότι δεν θα χρησιμοποιήσουμε το αυτοκίνητο και θα κινηθούμε με τα τοπικά μέσα μεταφοράς. Εδώ όπου και να πας σε κυνηγάνε για να πάρεις βάρκα και να κυκλοφορήσεις ιδιωτικά με αυτήν, αλλά ζητάνε αρκετά χρήματα. Αν ήμασταν τέσσερις ή πέντε στην παρέα φυσικά δεν θα ήταν τόσα πολλά, αφού θα πληρώναμε αναλογικά. Εμείς το πρωί πήγαμε στο λιμάνι από όπου φεύγουν οι βάρκες για τα διάφορα χωριά της λίμνης να μάθουμε τι γίνεται. Μάθαμε λοιπόν ότι το κόστος για κάθε μετακίνηση, όπου και να πας, είναι 25 κετσέλες, δηλαδή περίπου 3 ευρώ το άτομο.
Από την πρωινή μας εκκίνηση:

Λούσιμο αλλά και μπουγάδα:


Είναι νωρίς και έχει ερημιά:


Εμείς αποφασίσαμε να πάμε στο πρώτο χωριό, που είναι πολύ κοντά στο δικό μας όχι με βάρκα αλλά με τρίκυκλο. Πράγματι πληρώνοντας μονάχα 20 κετσέλες πήγαμε στο χωριό San Juan La Laguna. Σύμφωνα με το Lonely Planet είναι μάλλον το πιο διάσημο χωριό της λίμνης. Πράγματι δεν έχει καμία σχέση με το χωριό που εμείς μείναμε. Έχει μέχρι και έναν φαρδύ πεζόδρομο στον οποίο έχουν κρεμάσει κάποια ωραία καλλιτεχνικά αντικείμενα. Κάναμε μία βόλτα χωρίς να δούμε και τόσο τις λεπτομέρειες του χωριού. Ήταν πολύ όμορφα, αν και λόγω της πρωινής ώρας δεν είδαμε τόσο κόσμο.
Πρωινές δουλειές:




Κλασική εικόνα στη Γουατεμάλα:




Μετά κατεβήκαμε προς την παραλία και πήραμε τη βαρκούλα που με 25 κετσέλες το άτομο μας πήγε στον επόμενο προορισμό μας που ήταν το χωριό San Marcos La Laguna. Η διαδρομή ήταν καταπληκτική. Και η ομορφιά δεν ήταν μόνο στη φύση και στις παραλίες, αλλά και σε πολύ όμορφα σπίτια και ξενοδοχεία που ήταν χτισμένα μέσα στο πράσινο. Στο χωριό Σαν Μάρκος είδαμε τους πιο περίεργους τύπους-τουρίστες, που έλεγα και προηγουμένως. Σαν χωριό δεν έλεγε και πολλά πράγματα σε μας. Αυτοί που τους αρέσει μάλλον είναι επειδή έχουν παρέα και επίσης τους αρέσουν τα συγκεκριμένα μαγαζιά που πάνε και κάθονται. Γιατί είναι φανερό ότι γνωρίζουν πολλούς από τους ντόπιους, άρα μένουν αρκετές μέρες.
Από το πλοιάριο:




Στο Σαν Μάρκος:



Το εσωτερικό των εκκλησιών πάντα στολισμένο με πανιά:


Ούτε στο Σαν Μάρκος μείναμε αρκετά και θέλαμε να δούμε ακόμα ένα χωριό το οποίο ονομάζεται Santiago Atitlan. Όμως από το Σαν Μάρκος για να πάμε εκεί έπρεπε να πάμε πρώτα στο χωριό που είχαμε ήδη επισκεφτεί την προηγουμένη, δηλαδή στο Panajachel. Έτσι πληρώσαμε μέχρι εκεί το εισιτήριο και αφού περιμέναμε μισή ώρα πήραμε άλλη βάρκα να μας πάει στο Σαντιάγο.









Φυσικά αυτές οι βαρκάδες αξίζουν πιο πολύ γι αυτά που βλέπουμε στις όχθες της Λίμνης. Αν έχει καλό καιρό βλέπεις και τα Ηφαίστεια.



Φυσικά και στην καινούργια βάρκα πληρώσαμε άλλο ένα εισιτήριο. Το Σαντιάγο είναι μία πόλη με περίπου 60.000 κατοίκους. Όταν φτάσαμε στο λιμανάκι μας την έπεσαν διάφοροι για να μας δείξουν τα καλά μέρη της πόλης. Εμείς φυσικά αρνηθήκαμε αφού έχουμε το ίντερνετ. Άσε που δε θέλω και συνοδείες.

Έβαλα στο Google Maps να μας δείξει τα ενδιαφέροντα μέρη της πόλης και αρχικά πήγαμε σε μία εκκλησία του 16ου αιώνα, Iglesia Alianza Cristiana y Misionera. Γύρω από αυτήν υπήρχε μία όμορφη αν και μικρή λαϊκή αγορά.





Μετά είχαμε ακούσει για κάποιους ανθρώπους που ακολουθούν μία θρησκεία των Μάγιας και λέγονται maximοn. Θέλαμε να πάμε να δούμε το ναό αλλά δεν τον βρήκαμε γιατί μάλλον είναι κάποιο σπίτι αντί για κάποιο μεγαλύτερο κτήριο. Ρωτήσαμε και μας είπαν πού μπορούμε να βρούμε αυτούς τους ανθρώπους. Η απόσταση δεν ήταν μεγάλη και πήγαμε και τους βρήκαμε κάπου, όπου σε ένα δωμάτιο είχε πολύ ωραίο στολισμό. Εκεί κάθονταν 5-6 άνθρωποι, υποτίθεται να προσέχουν και να τιμούν μία θεότητα, που ήταν ουσιαστικά μία κούκλα. Ταυτόχρονα της έβαζαν τσιγάρα στο στόμα να καπνίζει. Της είχαν μπύρες για να πίνει, την πότιζαν οινοπνευματώδη ποτά και όλα αυτά μέσα σε καπνούς από διάφορα καπνογόνα υλικά. Πιστεύω ότι όλο αυτό συνεχίζεται για να βγάζουν κάποια χρήματα. Βέβαια εμείς για τις φωτογραφίσεις και την είσοδο πληρώσαμε 20 κετσέλες και οι δυο, που θεωρώ ότι είναι ελάχιστο ποσόν. Είχε ενδιαφέρον όμως αυτό που είδαμε.






Προσπαθήσαμε να επισκεφτούμε και μία εκκλησία η οποία ονομάζεται εκκλησία των Τεχνών, αλλά δυστυχώς αν και φτάσαμε στο σημείο που ήταν δεν καταφέραμε να την αναγνωρίσουμε. Ρωτήσαμε και κάποιον και μας είπε να προχωρήσουμε στο στενό και θα τη δούμε. Το κάναμε αλλά τίποτα. Και ενώ είχαμε σκοπό να καθίσουμε σε κάποιο μαγαζί να πιούμε μία μπύρα (τώρα δεν οδηγούσα εγώ!) δεν το κάναμε γιατί είχαμε κουραστεί αρκετά με τις ξεναγήσεις. Έτσι κατευθυνθήκαμε προς το λιμανάκι για να πάρουμε το καραβάκι να μας πάει στο χωριό που μένουμε. Η βάρκα έφυγε με αρκετή καθυστέρηση και φτάσαμε στο Σαν Πέδρο περίπου στις 15:00 το μεσημέρι.





Δεν ξεκουραστήκαμε πολύ γιατί θέλαμε να εκμεταλλευτούμε το φως της ημέρας και φύγαμε για βόλτα. Όταν άρχισε να ψιχαλίζει αποφασίσαμε να μπούμε σε ένα μαγαζί όπου φάγαμε και ήπιαμε μπύρα. Αυτό ήταν το βραδινό μας. Νομίζω ότι η κίνηση στους δρόμους του χωριού από επισκέπτες, που είχαμε δει την προηγούμενη δεν υπήρχε αυτή τη βραδιά. Δεν ξέρω για ποιο λόγο. Ίσως έφυγαν τα γκρουπ που δημιουργούσαν αυτό το κάτι παραπάνω στο χωριό.



Αυτή ήταν η μέρα μας, η οποία είχε αρκετό ενδιαφέρον. Και μόνο ότι κάναμε τόσες βαρκάδες στη λίμνη Ατιτλάν είναι πολύ σημαντικό. Είδαμε πως είναι η κατάσταση γύρω από τη λίμνη. Μάλλον θα έπρεπε να μείνουμε στο βόρειο μέρος της για να μην ταλαιπωρηθούμε με τους κακούς δρόμους ως εδώ. Αλλά πάλι ήταν όμορφες διαδρομές. Συστήνω πάντως να μείνει κάποιος βόρεια.
Την προηγούμενη φορά περιέγραψα την ταλαιπωρία για να έρθει κανείς στο ξενοδοχείο μας με αυτοκίνητο. Το απόγευμα με τη Ντίνα ασχοληθήκαμε με το να βρούμε δίοδο για να φύγουμε την άλλη μέρα το πρωί χωρίς προβλήματα λόγω στενότητας των δρόμων. Έτσι ξεκαθαρίσαμε από που θα φεύγαμε, διότι οι πλοηγοί μας πάνε από κάποια σημεία που χωράνε μονάχα τα τρίκυκλα που έχουν εδώ.
Σε άπταιστα ισπανικά!
