travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Τετάρτη 14/9/2022. Τασκένδη
- Πέμπτη 15/9/2022. Επίσκεψη στην Kokand
- Παρασκευή 16/9/2022. Κοιλάδα της Fergana.
- Σάββατο 17/9/2022. Τασκένδη, πτήση για Urgench
- Κυριακή 18/9/2022. Urgench, και Nukus.
- Δευτέρα 19/9/2022. Λίμνη Αράλη.
- Τρίτη 20/9/2022. Πάμε Khiva και στο δρόμο βλέπουμε κάστρα.
- Τετάρτη 21/9/2022. Khiva.
- Πέμπτη 22/9/2022. Από Khiva για Μπουχάρα.
- Παρασκευή 23/9/2022. Μπουχάρα πρώτη μέρα.
- Βίντεο
- Σάββατο 24/9/22. Μπουχάρα δεύτερη μέρα.
- Κυριακή 25/9/2022. Από Μπουχάρα στη Σαμαρκάνδη. Shahrisabz.
- Δευτέρα 26/9/2022. Σαμαρκάνδη. Μικρή ανασκόπηση.
- Τρίτη 27/9/2022. Σαμαρκάνδη. Με τρένο στην Τασκένδη
- Βίντεο
- Τετάρτη 28/9/2022. Ημέρα επιστροφής
Πέμπτη. Από Khiva για Μπουχάρα.
Ήταν η μέρα αναχώρησης από την Χίβα, για να πάμε στην άλλη μεγάλη πόλη του Ουζμπεκιστάν, πασίγνωστη από τα χαλιά της, την Μπουχάρα. Ο οδηγός ήρθε πάλι τουλάχιστον 10 λεπτά νωρίτερα από τις 08:00, που είχαμε κανονίσει την αναχώρησή μας. Φόρτωσε τα πράγματα στο αυτοκίνητο και μπήκαμε για την μετακίνησή μας στην Μπουχάρα, με σκοπό να δούμε και δύο κάστρα. Τα κάστρα δεν ήταν ενδιάμεσα στη διαδρομή, η οποία χωρίς παρακάμψεις είναι πάνω από 400 χλμ (το Google Maps δίνει 450 χλμ και 6,5 ώρες), αλλά ήταν σε παρακάμψεις και θα κάναμε συνολικά 500 χλμ. Τα κάναμε σε 8 ώρες, μαζί με τις επισκέψεις.
Πρώτα πήγαμε στο κάστρο Dumon Kala. Δεν ήταν πολύ μακριά από την Khiva. Ο κεντρικός δρόμος που είχαμε πάρει για να το επισκεφτούμε περνούσε περίπου 500 μέτρα δίπλα του. Όπως προχωρούσαμε λέμε στον οδηγό, ο οποίος δεν μίλαγε όμως σχεδόν καθόλου αγγλικά αυτή τη φορά, να σταματήσει για να βγάλουμε μία φωτογραφία του κάστρου από μακριά. Αυτός σταμάτησε. Βγάλαμε και το τρένο το οποίο περνούσε εκείνη την ώρα ενδιάμεσα σε μας και στο κάστρο και ξεκίνησε να φύγει. Εμείς νομίζαμε ότι θα οδηγούσε ο δρόμος κοντά στο κάστρο για να το επισκεφτούμε. Όμως βλέπω το αυτοκίνητο να απομακρύνεται πολύ και του κάνω νόημα να μου πει από πού θα στρίψει για να πάμε στο κάστρο. Τότε κατάλαβε και αυτός ότι εμείς θέλαμε να πάμε μέσα στο κάστρο, γιατί γύρισε πίσω και σταμάτησε ξανά στο σημείο που είχαμε σταματήσει για να βγάλουμε φωτογραφίες νωρίτερα. Μας άφησε να πάμε με τα πόδια και φυσικά πήγαμε περπατώντας 7-8 λεπτά.
Ας βάλω κι ένα λουλούδι της ερήμου:
Ανεβήκαμε πάνω, αλλά πραγματικά δεν άξιζε όλον αυτό τον κόπο. Εμείς περιμέναμε ότι κάτι θα είχε σωθεί μέσα σε αυτό. Ήταν και μικρό και σκέτα ερείπια. Γυρίσαμε πίσω για να πάμε στο επόμενο κάστρο που και αυτό ήταν σχετικά κοντά και ονομαζόταν Guldursun Kala. Αυτό πραγματικά ήταν πολύ όμορφο και ήταν και πολύ μεγάλο. Όταν φτάναμε εμείς έφευγε ένα άλλο ζευγάρι, δηλαδή δεν είχε κόσμο. Εμείς κάναμε βόλτα για περίπου μία ώρα, όχι μόνο στα σημεία που πάνε συνήθως οι τουρίστες και είναι κοντά στα επισκευασμένα τμήματα της εισόδου. Κάναμε τον γύρο όλου του Κάστρου από την εξωτερική πλευρά και ήταν πολύ όμορφα. Μπορεί να έκανε λίγη ζέστη αλλά ευτυχώς ακόμα ήταν νωρίς. Η βόλτα μας ήταν από τις 10 μέχρι τις 11.
Το εσωτερικό του κάστρου:
Η πίσω πλευρά:
Μετά πήγαμε να βρούμε τον οδηγό μας για να πάμε κατευθείαν στην Μπουχάρα. Η διαδρομή στην αρχή ήταν καλή αλλά μετά, λόγω του ότι δεν άλλαζε το τοπίο ήταν κουραστική. Η περισσότερη από τη διαδρομή ήταν σε έρημο. Και όταν λέμε έρημο εννοούμε περιοχή με ελάχιστη χαμηλή βλάστηση. Ο δρόμος αλλού ήταν καλός και αλλού ήταν κακός. Για τα τελευταία 380 χιλιόμετρα κάναμε 5 ώρες. Αυτό σημαίνει ότι ο περισσότερος δρόμος ήταν αρκετά καλός. Ο οδηγός μας δεν φαινόταν και τόσο σπίρτο όπως οι προηγούμενοι οδηγοί. Όταν είχε ευθεία και ήταν καλό το οδόστρωμα το πατούσε. Μέχρι 120 είδα να γράφει το κοντέρ. Στις άλλες περιπτώσεις πήγαινε αργά.
Σύνορα με Τουρκμενιστάν:
Όταν φτάσαμε στην Μπουχάρα ψάχναμε με το GPS να βρούμε το ξενοδοχείο αλλά ήταν κρυμμένο σε ένα στενάκι. Ευτυχώς ο οδηγός ρώτησε κάποιον και του είπε που βρίσκεται. Είναι και αυτό ένα σπίτι το οποίο χρησιμοποιούν για να μένουν οι ιδιοκτήτες, αλλά διαθέτουν και μερικά δωμάτιά του για ενοικίαση τα οποία έχουν δικό τους μπάνιο. Επειδή μένουν οι ιδιοκτήτες εκεί αυτά τα λένε Family hostel, και εννοούν ότι τα έχει η οικογένεια και όχι ότι απευθύνονται σε οικογένειες. Είναι πολύ όμορφα γιατί είναι περιποιημένα και έχεις επαφή με τους ανθρώπους. Μόνο που συνήθως μόνο ένας από όλη την οικογένεια μιλάει αγγλικά και διαχειρίζεται την κατάσταση.
Πρώτες εικόνες από Μπουχάρα:
Αφού ξεκουραστήκαμε καμιά ωρίτσα στο δωμάτιο βγήκαμε για να έχουμε την πρώτη επαφή με την Μπουχάρα. Το ξενοδοχείο βρίσκεται πολύ κεντρικά, αν και είναι σε ένα στενάκι όπως είπα. Η κεντρικότατη πλατεία βρίσκεται σε απόσταση το πολύ 10 λεπτών με τα πόδια. Εκεί έχει ένα σωρό κτήρια τουριστικού ενδιαφέροντος όπως το Nadir Divan Begi Madrasah, το Toqi Sarrofon Bazaar και πολλά άλλα. Εμείς πρώτα πήγαμε στο Chor minor Madrasah, που είναι ένα μικρό με τέσσερις τρούλους κτήριο. Μετά πήγαμε στην περιοχή με τα πιο ενδιαφέροντα που είναι γύρω από την λίμνη Divan Beghi και πιο πέρα. Μερικά που είδαμε στην πρώτη μας βόλτα ήταν πολύ όμορφα και εντυπωσιακά. Απλά δεν είναι έτσι διαμορφωμένη η πόλη όπως είναι η Χίβα. Συγκεκριμένα εδώ υπάρχουν αυτά τα κτίρια με το ενδιαφέρον, αλλά δίπλα τους υπάρχουν και άλλα κτίρια τα οποία είναι χαμηλότερα αλλά εγώ τα χαρακτηρίζω ως κιτς. Στην Χίβα όλα τα κτίρια είχαν ενιαία μορφή και ένιωθες ότι ήσουνα στην εποχή πριν από 500 χρόνια. Βέβαια υπήρχαν ταμπέλες και τα μαγαζιά, που σε προσγειώνουν στην πραγματικότητα. Στην Μπουχάρα η κατάσταση είναι διαφορετική. Μπορείς να περιφέρεσαι ανάμεσα στο σήμερα και στο χθες. Δεν ξέρω να πω τι ακριβώς είναι αυτό που μου άρεσε πιο πολύ στην Χίβα. Για παράδειγμα δεν είχε πολύ φωτισμό, ενώ εδώ όλα είναι φωτισμένα.
Μπήκαμε σε μία μεντρέσα όπου μέσα γινόταν παράσταση με μαριονέτες ή κάτι σαν κουκλοθέατρο για ένα μικρό γκρουπ τουριστών. Εμάς δεν μας άρεσε και φύγαμε. Η διάλογοι γίνονταν οι μισοί στα Αγγλικά και οι άλλοι μισοί στα Ουζμπέκικα. Σε ένα διπλανό μεντρεσέ ακούσαμε μουσική και μπήκαμε να δούμε τι γίνεται. Είχε ορχήστρα και μια κοπέλα τραγουδούσε ντόπια τραγούδια. Μας είπαν αν θέλουμε να κλείσουμε για την επόμενη μέρα, και πράγματι αυτό κάναμε, ώστε να πάμε και να ακούσουμε για μία ώρα. Το κόστος ήταν 7 δολάρια το άτομο. Δώσαμε και προκαταβολή και ήμασταν εντάξει.
Συνεχίσαμε τη βόλτα μας αλλά είχε αρχίσει να βραδιάζει και ήμασταν κουρασμένοι και δεν είχαμε διάθεση για περισσότερες βόλτες, αν και η πόλη προσφέρεται. Γενικά στη Μπουχάρα είδαμε να κυκλοφορεί πολύς κόσμος, πολύ περισσότερος από ό,τι στην Khiva.
Ήταν η μέρα αναχώρησης από την Χίβα, για να πάμε στην άλλη μεγάλη πόλη του Ουζμπεκιστάν, πασίγνωστη από τα χαλιά της, την Μπουχάρα. Ο οδηγός ήρθε πάλι τουλάχιστον 10 λεπτά νωρίτερα από τις 08:00, που είχαμε κανονίσει την αναχώρησή μας. Φόρτωσε τα πράγματα στο αυτοκίνητο και μπήκαμε για την μετακίνησή μας στην Μπουχάρα, με σκοπό να δούμε και δύο κάστρα. Τα κάστρα δεν ήταν ενδιάμεσα στη διαδρομή, η οποία χωρίς παρακάμψεις είναι πάνω από 400 χλμ (το Google Maps δίνει 450 χλμ και 6,5 ώρες), αλλά ήταν σε παρακάμψεις και θα κάναμε συνολικά 500 χλμ. Τα κάναμε σε 8 ώρες, μαζί με τις επισκέψεις.

Πρώτα πήγαμε στο κάστρο Dumon Kala. Δεν ήταν πολύ μακριά από την Khiva. Ο κεντρικός δρόμος που είχαμε πάρει για να το επισκεφτούμε περνούσε περίπου 500 μέτρα δίπλα του. Όπως προχωρούσαμε λέμε στον οδηγό, ο οποίος δεν μίλαγε όμως σχεδόν καθόλου αγγλικά αυτή τη φορά, να σταματήσει για να βγάλουμε μία φωτογραφία του κάστρου από μακριά. Αυτός σταμάτησε. Βγάλαμε και το τρένο το οποίο περνούσε εκείνη την ώρα ενδιάμεσα σε μας και στο κάστρο και ξεκίνησε να φύγει. Εμείς νομίζαμε ότι θα οδηγούσε ο δρόμος κοντά στο κάστρο για να το επισκεφτούμε. Όμως βλέπω το αυτοκίνητο να απομακρύνεται πολύ και του κάνω νόημα να μου πει από πού θα στρίψει για να πάμε στο κάστρο. Τότε κατάλαβε και αυτός ότι εμείς θέλαμε να πάμε μέσα στο κάστρο, γιατί γύρισε πίσω και σταμάτησε ξανά στο σημείο που είχαμε σταματήσει για να βγάλουμε φωτογραφίες νωρίτερα. Μας άφησε να πάμε με τα πόδια και φυσικά πήγαμε περπατώντας 7-8 λεπτά.

Ας βάλω κι ένα λουλούδι της ερήμου:

Ανεβήκαμε πάνω, αλλά πραγματικά δεν άξιζε όλον αυτό τον κόπο. Εμείς περιμέναμε ότι κάτι θα είχε σωθεί μέσα σε αυτό. Ήταν και μικρό και σκέτα ερείπια. Γυρίσαμε πίσω για να πάμε στο επόμενο κάστρο που και αυτό ήταν σχετικά κοντά και ονομαζόταν Guldursun Kala. Αυτό πραγματικά ήταν πολύ όμορφο και ήταν και πολύ μεγάλο. Όταν φτάναμε εμείς έφευγε ένα άλλο ζευγάρι, δηλαδή δεν είχε κόσμο. Εμείς κάναμε βόλτα για περίπου μία ώρα, όχι μόνο στα σημεία που πάνε συνήθως οι τουρίστες και είναι κοντά στα επισκευασμένα τμήματα της εισόδου. Κάναμε τον γύρο όλου του Κάστρου από την εξωτερική πλευρά και ήταν πολύ όμορφα. Μπορεί να έκανε λίγη ζέστη αλλά ευτυχώς ακόμα ήταν νωρίς. Η βόλτα μας ήταν από τις 10 μέχρι τις 11.



Το εσωτερικό του κάστρου:

Η πίσω πλευρά:

Μετά πήγαμε να βρούμε τον οδηγό μας για να πάμε κατευθείαν στην Μπουχάρα. Η διαδρομή στην αρχή ήταν καλή αλλά μετά, λόγω του ότι δεν άλλαζε το τοπίο ήταν κουραστική. Η περισσότερη από τη διαδρομή ήταν σε έρημο. Και όταν λέμε έρημο εννοούμε περιοχή με ελάχιστη χαμηλή βλάστηση. Ο δρόμος αλλού ήταν καλός και αλλού ήταν κακός. Για τα τελευταία 380 χιλιόμετρα κάναμε 5 ώρες. Αυτό σημαίνει ότι ο περισσότερος δρόμος ήταν αρκετά καλός. Ο οδηγός μας δεν φαινόταν και τόσο σπίρτο όπως οι προηγούμενοι οδηγοί. Όταν είχε ευθεία και ήταν καλό το οδόστρωμα το πατούσε. Μέχρι 120 είδα να γράφει το κοντέρ. Στις άλλες περιπτώσεις πήγαινε αργά.


Σύνορα με Τουρκμενιστάν:

Όταν φτάσαμε στην Μπουχάρα ψάχναμε με το GPS να βρούμε το ξενοδοχείο αλλά ήταν κρυμμένο σε ένα στενάκι. Ευτυχώς ο οδηγός ρώτησε κάποιον και του είπε που βρίσκεται. Είναι και αυτό ένα σπίτι το οποίο χρησιμοποιούν για να μένουν οι ιδιοκτήτες, αλλά διαθέτουν και μερικά δωμάτιά του για ενοικίαση τα οποία έχουν δικό τους μπάνιο. Επειδή μένουν οι ιδιοκτήτες εκεί αυτά τα λένε Family hostel, και εννοούν ότι τα έχει η οικογένεια και όχι ότι απευθύνονται σε οικογένειες. Είναι πολύ όμορφα γιατί είναι περιποιημένα και έχεις επαφή με τους ανθρώπους. Μόνο που συνήθως μόνο ένας από όλη την οικογένεια μιλάει αγγλικά και διαχειρίζεται την κατάσταση.
Πρώτες εικόνες από Μπουχάρα:

Αφού ξεκουραστήκαμε καμιά ωρίτσα στο δωμάτιο βγήκαμε για να έχουμε την πρώτη επαφή με την Μπουχάρα. Το ξενοδοχείο βρίσκεται πολύ κεντρικά, αν και είναι σε ένα στενάκι όπως είπα. Η κεντρικότατη πλατεία βρίσκεται σε απόσταση το πολύ 10 λεπτών με τα πόδια. Εκεί έχει ένα σωρό κτήρια τουριστικού ενδιαφέροντος όπως το Nadir Divan Begi Madrasah, το Toqi Sarrofon Bazaar και πολλά άλλα. Εμείς πρώτα πήγαμε στο Chor minor Madrasah, που είναι ένα μικρό με τέσσερις τρούλους κτήριο. Μετά πήγαμε στην περιοχή με τα πιο ενδιαφέροντα που είναι γύρω από την λίμνη Divan Beghi και πιο πέρα. Μερικά που είδαμε στην πρώτη μας βόλτα ήταν πολύ όμορφα και εντυπωσιακά. Απλά δεν είναι έτσι διαμορφωμένη η πόλη όπως είναι η Χίβα. Συγκεκριμένα εδώ υπάρχουν αυτά τα κτίρια με το ενδιαφέρον, αλλά δίπλα τους υπάρχουν και άλλα κτίρια τα οποία είναι χαμηλότερα αλλά εγώ τα χαρακτηρίζω ως κιτς. Στην Χίβα όλα τα κτίρια είχαν ενιαία μορφή και ένιωθες ότι ήσουνα στην εποχή πριν από 500 χρόνια. Βέβαια υπήρχαν ταμπέλες και τα μαγαζιά, που σε προσγειώνουν στην πραγματικότητα. Στην Μπουχάρα η κατάσταση είναι διαφορετική. Μπορείς να περιφέρεσαι ανάμεσα στο σήμερα και στο χθες. Δεν ξέρω να πω τι ακριβώς είναι αυτό που μου άρεσε πιο πολύ στην Χίβα. Για παράδειγμα δεν είχε πολύ φωτισμό, ενώ εδώ όλα είναι φωτισμένα.




Μπήκαμε σε μία μεντρέσα όπου μέσα γινόταν παράσταση με μαριονέτες ή κάτι σαν κουκλοθέατρο για ένα μικρό γκρουπ τουριστών. Εμάς δεν μας άρεσε και φύγαμε. Η διάλογοι γίνονταν οι μισοί στα Αγγλικά και οι άλλοι μισοί στα Ουζμπέκικα. Σε ένα διπλανό μεντρεσέ ακούσαμε μουσική και μπήκαμε να δούμε τι γίνεται. Είχε ορχήστρα και μια κοπέλα τραγουδούσε ντόπια τραγούδια. Μας είπαν αν θέλουμε να κλείσουμε για την επόμενη μέρα, και πράγματι αυτό κάναμε, ώστε να πάμε και να ακούσουμε για μία ώρα. Το κόστος ήταν 7 δολάρια το άτομο. Δώσαμε και προκαταβολή και ήμασταν εντάξει.



Συνεχίσαμε τη βόλτα μας αλλά είχε αρχίσει να βραδιάζει και ήμασταν κουρασμένοι και δεν είχαμε διάθεση για περισσότερες βόλτες, αν και η πόλη προσφέρεται. Γενικά στη Μπουχάρα είδαμε να κυκλοφορεί πολύς κόσμος, πολύ περισσότερος από ό,τι στην Khiva.


