travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Τετάρτη 14/9/2022. Τασκένδη
- Πέμπτη 15/9/2022. Επίσκεψη στην Kokand
- Παρασκευή 16/9/2022. Κοιλάδα της Fergana.
- Σάββατο 17/9/2022. Τασκένδη, πτήση για Urgench
- Κυριακή 18/9/2022. Urgench, και Nukus.
- Δευτέρα 19/9/2022. Λίμνη Αράλη.
- Τρίτη 20/9/2022. Πάμε Khiva και στο δρόμο βλέπουμε κάστρα.
- Τετάρτη 21/9/2022. Khiva.
- Πέμπτη 22/9/2022. Από Khiva για Μπουχάρα.
- Παρασκευή 23/9/2022. Μπουχάρα πρώτη μέρα.
- Βίντεο
- Σάββατο 24/9/22. Μπουχάρα δεύτερη μέρα.
- Κυριακή 25/9/2022. Από Μπουχάρα στη Σαμαρκάνδη. Shahrisabz.
- Δευτέρα 26/9/2022. Σαμαρκάνδη. Μικρή ανασκόπηση.
- Τρίτη 27/9/2022. Σαμαρκάνδη. Με τρένο στην Τασκένδη
- Βίντεο
- Τετάρτη 28/9/2022. Ημέρα επιστροφής
Παρασκευή, 23/9/2022. Μπουχάρα πρώτη μέρα.
Βρισκόμαστε στην υπέροχη Μπουχάρα. Στο ξενοδοχείο δεν είχαμε πρωινό και έτσι από τις 8:00 το πρωί ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Το ξενοδοχείο βρίσκεται πολύ κοντά στο κέντρο, αλλά βασικά βρίσκεται στην Ανατολική πλευρά του. Έτσι αν θέλουμε να πάμε στη Δυτική θα πρέπει να περπατήσουμε αρκετά και μετά να γυρίσουμε πίσω. Εννοείται ταξί υπάρχουν πολλά και είναι φθηνά αλλά τα αποφεύγαμε. Για πρώτη μέρα δεν χρησιμοποιήσαμε κανένα.
Περπατήσαμε στα περισσότερα από τα σημεία που γράφει το Lonely Planet και στο τέλος καθίσαμε για μία μπύρα σε ένα μαγαζί τελείως κεντρικά, στην πλατεία με τη μικρή λιμνούλα Divan Beghi και γύρω-γύρω οι αρχαιότητες και οι μεντρεσέδες. Η μπύρα κόστιζε 2,5 ευρώ η μία (ακριβή για τη χώρα) αλλά εντάξει, είχαμε καλή θέα που άξιζε. Στο δωμάτιο καταλήξαμε στις 16:00 το απόγευμα όπου έχοντας ψωνίσει μπύρα και κάτι λίγα τσιμπήσαμε για μεσημέρι.
Όλο το πρωί και το μεσημέρι μέχρι τις 2:30 που σταματήσαμε για την μπύρα, περπατούσαμε διαρκώς. Μπήκαμε σε ένα σωρό μεντρεσέδες και μαυσωλεία, πληρώνοντας πολύ μικρό εισιτήριο και όχι σε όλα. Στα περισσότερα η είσοδος είναι δωρεάν. Ζήτημα να αφήσαμε ως το μεσημέρι επτά ή οκτώ σημεία από τα 30 και κάτι που συστήνει το Lonely Planet. Όλα ήταν πολύ όμορφα. Εκτός από μεντρεσέδες και τζαμιά, είδαμε και τα τείχη της πόλης. Το μικρό το οποίο ονομάζεται Αrk, αλλά φτάσαμε και μέχρι τα παλιά τείχη τα οποία είναι στην άκρη της πόλης. Εκεί εκτός από τα τείχη είδαμε και δυο μαυσωλεία: το Fayzulla Kholaev και το Ismail Samani.
Ακόμα ήταν και μία μεγάλη αγορά την οποία επισκεφθήκαμε, για λίγο όμως. Ήταν αγορά για ντόπιους και έτσι για μας δεν είχε μεγάλο ενδιαφέρον. Εννοείται ότι επισκεφθήκαμε τρεις-τέσσερις αγορές που βρίσκονται στην Παλιά Πόλη (Taki Sarrafon, Taki Telpak Furushon, Taki Zargaron) εν μέσω των αρχαιοτήτων. Έχουν φυσικά αρκετά μαγαζιά μόνο με τουριστικά είδη, τα οποία είναι μικρά σουβενίρ, ρούχα για τουρίστες, χαλιά, μεταξωτά και οπωσδήποτε διάφορα μεταλλικά και μπρούτζινα αντικείμενα. Και κυρίως εκείνα τα περίεργα ψαλίδια που έχουν στο Ουζμπεκιστάν. Φυσικά οι αγορές αυτές είναι σκεπαστές και στεγάζονται σε πολύ παλιά κτίρια.
Το κάστρο Ark είναι αναπαλαιωμένο έτσι ώστε να αντέχει τις βροχές και τις διαβρώσεις. Εννοείται μπήκαμε μέσα πληρώνοντας την είσοδο των τεσσάρων ευρώ και είδαμε κυρίως μουσεία.
Γενικά εδώ στα μουσεία έχει πολύ φωτογραφικό υλικό, ενδυμασίες και ελαφρύ οπλισμό της εποχής στην οποία αναφέρεται το μουσείο. Για να πω την αλήθεια αυτού του είδους τα μουσεία δεν μου προκαλούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Πιο πολύ μου αρέσουν οι μεντρεσέδες, που μπορείς να δεις διάφορους τεχνίτες. Όπως, ας πούμε, σε ένα είδαμε έναν καλλιγράφο να γράφει κείμενα. Είδαμε έναν να ζωγραφίζει πάνω σε μετάξι και διάφορα τέτοια πολύ ενδιαφέροντα.
Στο εσωτερικό της Μεντρέσας με το τζαμί Po-i-Kalan, ή Poi Kalan:
Και το πίσω μέρος:
Τα εξωτερικά τείχη:
Στη μεσημεριανή ξεκούραση μη φανταστεί κανείς ότι κοιμηθήκαμε, αφού δεν μείναμε ούτε μία ώρα στο δωμάτιο και μετά φύγαμε για την απογευματινή μας βόλτα.
Το μέρος που μέναμε:
Μετά τη μεσημεριανή μικρή ξεκούραση, φύγαμε να πάμε στην κεντρική πλατεία, όπου σε μία πανέμορφη μεντρέσα γινόταν ένα μικρό σόου με μουσική, χορό και τραγούδια από το Ουζμπεκιστάν. Ήταν αυτό που την προηγούμενη μέρα το είχαμε δει για λίγα λεπτά που μας είχαν αφήσει να μπούμε μέσα και έτσι κλείσαμε τη παράσταση για σήμερα. Πήγαμε λοιπόν γύρω στα 20 λεπτά πριν αρχίσει στις 18:00 και ο χώρος ήταν σχεδόν άδειος. Όμως μέχρι τις έξι άρχισε να γεμίζει κόσμο και στις 18:05 που ξεκίνησε η παράσταση ήταν σχεδόν γεμάτο. Να πω ότι οι πιο πολλοί ήταν τουρίστες, για να μην πω όλοι, από τα διάφορα πρακτορεία. Πολλοί από αυτούς έφαγαν αλλά εμείς ήπιαμε απλά μία μπύρα. Η είσοδος που πληρώσαμε ήταν 7 ευρώ το άτομο και η μπύρα έκανε 3, η οποία όμως ήταν απαίσια.
Ο χώρος εκεί:
Η παράσταση που δινόταν είχε λίγα τραγούδια με ταυτόχρονο χορό ενός μπαλέτου κοριτσιών. Ο άλλος μισός χρόνος ήταν ουσιαστικά αφιερωμένος σε μία επίδειξη μόδας από πέντε κοπέλες οι οποίες φορούσαν στην αρχή παραδοσιακές φορεσιές αλλά μετά φορούσαν σύγχρονες. Μπορείς να πεις ότι ήταν και μια επίδειξη των γυναικείων φορεσιών της χώρας στο πέρασμα του χρόνου. Υποτίθεται ότι όποια κυρία ήθελε μπορούσε να αγοράσει μία από αυτές τις φορεσιές. Δεν νομίζω να πούλησαν έστω και μία, γιατί γενικά δεν είδα τους τουρίστες να σηκώνονται από τα τραπέζια τους. Μόνο με τα κινητά τους τραβούσαν φωτογραφίες και βίντεο όσο γινόταν η παράσταση, η οποία κράτησε ακριβώς μία ώρα. Ούτε καν σηκώθηκαν να ψωνίσουν από τα καταστήματα με τα οποία ήταν γεμάτη η μεντρέσα.
Εμείς μετά την παράσταση, που τελείωσε στις 19:00, μείναμε άλλη μία ώρα για να περάσει και η ώρα μας και μετά φύγαμε. Πήγαμε μία βραδινή βόλτα για να βγάλουμε βραδινές φωτογραφίες της πόλης. Ένα πρόβλημα που μας απασχολούσε ήταν, πως θα μετακινιόμασταν από την Μπουχάρα στη Σαμαρκάνδη, ύστερα από δυο μέρες. Πήρα τηλέφωνο τον ταξιτζή ο οποίος μας μετέφερε από την πόλη Ουργκέντς στην Νούκους, ο οποίος μου είχε πει ότι θα βρει κάποιον φίλο του για να μας μεταφέρει γιατί ο ίδιος δεν μπορούσε. Όμως εγώ καλού-κακού είπα να ρωτήσω κάποιο άλλο ταξιτζή. Βρήκα δύο και ο πρώτος μου ζήτησε ακατέβατα 130 δολάρια ενώ ο δεύτερος μόνο 75. Πήρα το νούμερο του τηλεφώνου του δεύτερου, του Αλί, και θα βλέπαμε. Το ζήτημα είναι ότι δεν μιλούσε καθόλου αγγλικά και δεν ξέραμε τι θα γίνει. Έχοντας ανταλλάξει τηλέφωνα συνεννοηθήκαμε (μέσω ενός αστυνομικού που ήξερε αγγλικά) ότι θα μιλήσουμε την επόμενη μέρα. Είχα σκοπό να βάλω κάποιον ντόπιο από το ξενοδοχείο να μιλήσει μαζί του.
Τελικά ενώ είχαμε σκοπό να φάμε το βράδυ κάπου έξω δεν το κάναμε γιατί, με το φαγητό που είχαμε φάει το μεσημέρι στο δωμάτιο είχαμε χορτάσει. Οπότε με λίγο ακόμα το βράδυ που γυρίσαμε, δηλαδή στις 9:30 με 10:00 δεν χρειαζόταν κάτι παραπάνω.
Το δωμάτιο που μείναμε στην Μπουχάρα ήταν τεράστιο. Είχε ένα μεγάλο διπλό κρεβάτι και ένα μονό. Επίσης είχε αρκετό χώρο κενό. Δυστυχώς όμως δεν είχε ούτε ένα τραπέζι να μπορείς κάτι να ακουμπήσεις. Είχε και δυο κομοδίνα. Όμως βρίσκονταν στο προσκέφαλο των κρεβατιών, που είναι παράλληλα μεταξύ τους και δεν εξυπηρετούν αρκετά. Το δωμάτιο είχε ένα παράθυρο το οποίο βρισκόταν στο αίθριο του σπιτιού. Οπότε αν το ανοίξουμε ακούμε ή μπορούμε και να δούμε τους ανθρώπους που μένουν εκεί με τις οικογένειές τους. Δεν είναι και τόσο πολλοί. Πρέπει να ήταν μία ή δύο οικογένειες. Είχαν και ένα μωρό παιδί. Η πόρτα όμως ήταν από το κεντρικό αίθριο που ήταν πολύ μεγάλο και σκεπασμένο. Έτσι νόμιζες ότι είναι τμήμα της οροφής. Όμως η οροφή που είχε ήταν πλαστική ή από κάποιο υλικό το οποίο είναι πολύ ελαφρύ.
Βρισκόμαστε στην υπέροχη Μπουχάρα. Στο ξενοδοχείο δεν είχαμε πρωινό και έτσι από τις 8:00 το πρωί ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Το ξενοδοχείο βρίσκεται πολύ κοντά στο κέντρο, αλλά βασικά βρίσκεται στην Ανατολική πλευρά του. Έτσι αν θέλουμε να πάμε στη Δυτική θα πρέπει να περπατήσουμε αρκετά και μετά να γυρίσουμε πίσω. Εννοείται ταξί υπάρχουν πολλά και είναι φθηνά αλλά τα αποφεύγαμε. Για πρώτη μέρα δεν χρησιμοποιήσαμε κανένα.
Περπατήσαμε στα περισσότερα από τα σημεία που γράφει το Lonely Planet και στο τέλος καθίσαμε για μία μπύρα σε ένα μαγαζί τελείως κεντρικά, στην πλατεία με τη μικρή λιμνούλα Divan Beghi και γύρω-γύρω οι αρχαιότητες και οι μεντρεσέδες. Η μπύρα κόστιζε 2,5 ευρώ η μία (ακριβή για τη χώρα) αλλά εντάξει, είχαμε καλή θέα που άξιζε. Στο δωμάτιο καταλήξαμε στις 16:00 το απόγευμα όπου έχοντας ψωνίσει μπύρα και κάτι λίγα τσιμπήσαμε για μεσημέρι.



Όλο το πρωί και το μεσημέρι μέχρι τις 2:30 που σταματήσαμε για την μπύρα, περπατούσαμε διαρκώς. Μπήκαμε σε ένα σωρό μεντρεσέδες και μαυσωλεία, πληρώνοντας πολύ μικρό εισιτήριο και όχι σε όλα. Στα περισσότερα η είσοδος είναι δωρεάν. Ζήτημα να αφήσαμε ως το μεσημέρι επτά ή οκτώ σημεία από τα 30 και κάτι που συστήνει το Lonely Planet. Όλα ήταν πολύ όμορφα. Εκτός από μεντρεσέδες και τζαμιά, είδαμε και τα τείχη της πόλης. Το μικρό το οποίο ονομάζεται Αrk, αλλά φτάσαμε και μέχρι τα παλιά τείχη τα οποία είναι στην άκρη της πόλης. Εκεί εκτός από τα τείχη είδαμε και δυο μαυσωλεία: το Fayzulla Kholaev και το Ismail Samani.


Ακόμα ήταν και μία μεγάλη αγορά την οποία επισκεφθήκαμε, για λίγο όμως. Ήταν αγορά για ντόπιους και έτσι για μας δεν είχε μεγάλο ενδιαφέρον. Εννοείται ότι επισκεφθήκαμε τρεις-τέσσερις αγορές που βρίσκονται στην Παλιά Πόλη (Taki Sarrafon, Taki Telpak Furushon, Taki Zargaron) εν μέσω των αρχαιοτήτων. Έχουν φυσικά αρκετά μαγαζιά μόνο με τουριστικά είδη, τα οποία είναι μικρά σουβενίρ, ρούχα για τουρίστες, χαλιά, μεταξωτά και οπωσδήποτε διάφορα μεταλλικά και μπρούτζινα αντικείμενα. Και κυρίως εκείνα τα περίεργα ψαλίδια που έχουν στο Ουζμπεκιστάν. Φυσικά οι αγορές αυτές είναι σκεπαστές και στεγάζονται σε πολύ παλιά κτίρια.





Το κάστρο Ark είναι αναπαλαιωμένο έτσι ώστε να αντέχει τις βροχές και τις διαβρώσεις. Εννοείται μπήκαμε μέσα πληρώνοντας την είσοδο των τεσσάρων ευρώ και είδαμε κυρίως μουσεία.


Γενικά εδώ στα μουσεία έχει πολύ φωτογραφικό υλικό, ενδυμασίες και ελαφρύ οπλισμό της εποχής στην οποία αναφέρεται το μουσείο. Για να πω την αλήθεια αυτού του είδους τα μουσεία δεν μου προκαλούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Πιο πολύ μου αρέσουν οι μεντρεσέδες, που μπορείς να δεις διάφορους τεχνίτες. Όπως, ας πούμε, σε ένα είδαμε έναν καλλιγράφο να γράφει κείμενα. Είδαμε έναν να ζωγραφίζει πάνω σε μετάξι και διάφορα τέτοια πολύ ενδιαφέροντα.




Στο εσωτερικό της Μεντρέσας με το τζαμί Po-i-Kalan, ή Poi Kalan:

Και το πίσω μέρος:




Τα εξωτερικά τείχη:



Στη μεσημεριανή ξεκούραση μη φανταστεί κανείς ότι κοιμηθήκαμε, αφού δεν μείναμε ούτε μία ώρα στο δωμάτιο και μετά φύγαμε για την απογευματινή μας βόλτα.
Το μέρος που μέναμε:

Μετά τη μεσημεριανή μικρή ξεκούραση, φύγαμε να πάμε στην κεντρική πλατεία, όπου σε μία πανέμορφη μεντρέσα γινόταν ένα μικρό σόου με μουσική, χορό και τραγούδια από το Ουζμπεκιστάν. Ήταν αυτό που την προηγούμενη μέρα το είχαμε δει για λίγα λεπτά που μας είχαν αφήσει να μπούμε μέσα και έτσι κλείσαμε τη παράσταση για σήμερα. Πήγαμε λοιπόν γύρω στα 20 λεπτά πριν αρχίσει στις 18:00 και ο χώρος ήταν σχεδόν άδειος. Όμως μέχρι τις έξι άρχισε να γεμίζει κόσμο και στις 18:05 που ξεκίνησε η παράσταση ήταν σχεδόν γεμάτο. Να πω ότι οι πιο πολλοί ήταν τουρίστες, για να μην πω όλοι, από τα διάφορα πρακτορεία. Πολλοί από αυτούς έφαγαν αλλά εμείς ήπιαμε απλά μία μπύρα. Η είσοδος που πληρώσαμε ήταν 7 ευρώ το άτομο και η μπύρα έκανε 3, η οποία όμως ήταν απαίσια.

Ο χώρος εκεί:



Η παράσταση που δινόταν είχε λίγα τραγούδια με ταυτόχρονο χορό ενός μπαλέτου κοριτσιών. Ο άλλος μισός χρόνος ήταν ουσιαστικά αφιερωμένος σε μία επίδειξη μόδας από πέντε κοπέλες οι οποίες φορούσαν στην αρχή παραδοσιακές φορεσιές αλλά μετά φορούσαν σύγχρονες. Μπορείς να πεις ότι ήταν και μια επίδειξη των γυναικείων φορεσιών της χώρας στο πέρασμα του χρόνου. Υποτίθεται ότι όποια κυρία ήθελε μπορούσε να αγοράσει μία από αυτές τις φορεσιές. Δεν νομίζω να πούλησαν έστω και μία, γιατί γενικά δεν είδα τους τουρίστες να σηκώνονται από τα τραπέζια τους. Μόνο με τα κινητά τους τραβούσαν φωτογραφίες και βίντεο όσο γινόταν η παράσταση, η οποία κράτησε ακριβώς μία ώρα. Ούτε καν σηκώθηκαν να ψωνίσουν από τα καταστήματα με τα οποία ήταν γεμάτη η μεντρέσα.



Εμείς μετά την παράσταση, που τελείωσε στις 19:00, μείναμε άλλη μία ώρα για να περάσει και η ώρα μας και μετά φύγαμε. Πήγαμε μία βραδινή βόλτα για να βγάλουμε βραδινές φωτογραφίες της πόλης. Ένα πρόβλημα που μας απασχολούσε ήταν, πως θα μετακινιόμασταν από την Μπουχάρα στη Σαμαρκάνδη, ύστερα από δυο μέρες. Πήρα τηλέφωνο τον ταξιτζή ο οποίος μας μετέφερε από την πόλη Ουργκέντς στην Νούκους, ο οποίος μου είχε πει ότι θα βρει κάποιον φίλο του για να μας μεταφέρει γιατί ο ίδιος δεν μπορούσε. Όμως εγώ καλού-κακού είπα να ρωτήσω κάποιο άλλο ταξιτζή. Βρήκα δύο και ο πρώτος μου ζήτησε ακατέβατα 130 δολάρια ενώ ο δεύτερος μόνο 75. Πήρα το νούμερο του τηλεφώνου του δεύτερου, του Αλί, και θα βλέπαμε. Το ζήτημα είναι ότι δεν μιλούσε καθόλου αγγλικά και δεν ξέραμε τι θα γίνει. Έχοντας ανταλλάξει τηλέφωνα συνεννοηθήκαμε (μέσω ενός αστυνομικού που ήξερε αγγλικά) ότι θα μιλήσουμε την επόμενη μέρα. Είχα σκοπό να βάλω κάποιον ντόπιο από το ξενοδοχείο να μιλήσει μαζί του.
Τελικά ενώ είχαμε σκοπό να φάμε το βράδυ κάπου έξω δεν το κάναμε γιατί, με το φαγητό που είχαμε φάει το μεσημέρι στο δωμάτιο είχαμε χορτάσει. Οπότε με λίγο ακόμα το βράδυ που γυρίσαμε, δηλαδή στις 9:30 με 10:00 δεν χρειαζόταν κάτι παραπάνω.


Το δωμάτιο που μείναμε στην Μπουχάρα ήταν τεράστιο. Είχε ένα μεγάλο διπλό κρεβάτι και ένα μονό. Επίσης είχε αρκετό χώρο κενό. Δυστυχώς όμως δεν είχε ούτε ένα τραπέζι να μπορείς κάτι να ακουμπήσεις. Είχε και δυο κομοδίνα. Όμως βρίσκονταν στο προσκέφαλο των κρεβατιών, που είναι παράλληλα μεταξύ τους και δεν εξυπηρετούν αρκετά. Το δωμάτιο είχε ένα παράθυρο το οποίο βρισκόταν στο αίθριο του σπιτιού. Οπότε αν το ανοίξουμε ακούμε ή μπορούμε και να δούμε τους ανθρώπους που μένουν εκεί με τις οικογένειές τους. Δεν είναι και τόσο πολλοί. Πρέπει να ήταν μία ή δύο οικογένειες. Είχαν και ένα μωρό παιδί. Η πόρτα όμως ήταν από το κεντρικό αίθριο που ήταν πολύ μεγάλο και σκεπασμένο. Έτσι νόμιζες ότι είναι τμήμα της οροφής. Όμως η οροφή που είχε ήταν πλαστική ή από κάποιο υλικό το οποίο είναι πολύ ελαφρύ.