travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Τετάρτη 14/9/2022. Τασκένδη
- Πέμπτη 15/9/2022. Επίσκεψη στην Kokand
- Παρασκευή 16/9/2022. Κοιλάδα της Fergana.
- Σάββατο 17/9/2022. Τασκένδη, πτήση για Urgench
- Κυριακή 18/9/2022. Urgench, και Nukus.
- Δευτέρα 19/9/2022. Λίμνη Αράλη.
- Τρίτη 20/9/2022. Πάμε Khiva και στο δρόμο βλέπουμε κάστρα.
- Τετάρτη 21/9/2022. Khiva.
- Πέμπτη 22/9/2022. Από Khiva για Μπουχάρα.
- Παρασκευή 23/9/2022. Μπουχάρα πρώτη μέρα.
- Βίντεο
- Σάββατο 24/9/22. Μπουχάρα δεύτερη μέρα.
- Κυριακή 25/9/2022. Από Μπουχάρα στη Σαμαρκάνδη. Shahrisabz.
- Δευτέρα 26/9/2022. Σαμαρκάνδη. Μικρή ανασκόπηση.
- Τρίτη 27/9/2022. Σαμαρκάνδη. Με τρένο στην Τασκένδη
- Βίντεο
- Τετάρτη 28/9/2022. Ημέρα επιστροφής
Σάββατο. Μπουχάρα δεύτερη μέρα.
Το ταξίδι μπορεί να πλησίαζε στο τέλος του, αλλά εμείς δεν νιώθαμε έτσι, αφού κάθε μέρα είχε το δικό της ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Όταν έκανα το πρόγραμμα, για τη διαμονή στη Μπουχάρα είχα διαβάσει και όλοι έλεγαν ότι πρέπει να αφιερώσεις περισσότερο χρόνο από ό,τι στις άλλες πόλεις του Ουζμπεκιστάν. Αφού λοιπόν στις άλλες είχα βάλει δύο διανυκτερεύσεις στην Μπουχάρα έβαλα τρεις. Όμως εμείς από το πρώτο απόγευμα που κάναμε τις βόλτες και την επόμενη ολόκληρη μέρα είδαμε τα προτεινόμενα σχεδόν όλα. Ουσιαστικά είχαμε ολοκληρώσει την επίσκεψη των κύριων ενδιαφερόντων σημείων της Μπουχάρα. Για τη σημερινή μέρα έμεναν κάτι πολύ λίγα και σχεδόν επουσιώδη. Όμως αυτό το λες όταν δεν τα έχεις δει.
Αρχικά έπρεπε να πάμε σε μερικά σημεία στο νότιο μέρος της πόλης αλλά όχι πολύ μακριά από το κέντρο. Πρώτα ήταν το μουσείο Fayzulla Khojaev House. Όταν φτάσαμε εκεί, μετά από 20 λεπτά περπάτημα, απ’ έξω δεν φαινόταν κάτι ιδιαίτερο. Μάλιστα φτάσαμε λίγο πριν τις 9:00 και επειδή άνοιγαν στις 9:00 περιμέναμε να ανοίξουν. Περιεργαζόμασταν το μέρος εκεί και αναρωτιόμασταν αν αξίζει να μπούμε σε ένα μουσείο που ήταν σπίτι κάποιου σπουδαίου βέβαια ανθρώπου για το Ουζμπεκιστάν. Αποφασίσαμε να πληρώσουμε το εισιτήριο, νομίζω ήταν 4 ευρώ το άτομο, και να μπούμε μέσα. Ήταν ένα υπέροχο σπίτι, δεν το συζητώ. Έπρεπε οπωσδήποτε να μπαίναμε και καλά κάναμε. Κι απέξω ήταν όμορφο και στο εσωτερικό. Ήταν πολύ ωραία τα εκθέματα που είχε.
Κατόπιν φύγαμε και πήγαμε βόρεια για να δούμε την μεντρέσα Gaukushan. Έχοντας δει τόσο πολλές μεντρέσες δεν μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Όμως η βόλτα που κάναμε μέχρι εκεί μας έδειξε και διάφορα άλλα που είχαν πολύ ενδιαφέρον. Πρώτον, τα στενά σοκάκια με τα σπίτια και τους ανθρώπους της πόλης. Δεύτερον, περνούσαμε έξω από μία μεντρεσα και πήγαμε να δούμε μέσα τι έχει. Συνήθως έχουν είτε μαγαζιά, είτε είναι ξενοδοχεία, είτε εστιατόριο ή οτιδήποτε άλλο ιδιωτικό ή δημόσιο. Η συγκεκριμένη που μπήκαμε, τελείως τυχαία ήταν ένα χαμάμ. Μάλιστα η κυρία που είδαμε στην είσοδο όχι μόνο μας άνοιξε να μπούμε αλλά μας ξενάγησε και μας έδειξε ορισμένα πράγματα πολύ ενδιαφέροντα.
Από το χαμάμ:
Στο Ουζμπεκιστάν έχουν παράδοση στο σκάκι:
Κάνοντας βόλτα μετά προχωρήσαμε σε γνωστά μέρη, οπότε αποφασίσαμε να πάμε να δούμε τον τελευταίο προορισμό που υπήρχε στο πρόγραμμα. Ουσιαστικά δεν τον ήξερα εξαρχής, αλλά βάζοντας στο google να μου δείξει εικόνες από την Μπουχάρα, είδα και αυτό το παλάτι. Απείχε 6 με 7 χλμ από το κέντρο της πόλης και ήταν το παλάτι Sitorai Mokhi Khosa. Από τις εικόνες στο Google είχαμε δει ότι ήταν πολύ όμορφο και σίγουρα έτσι ήταν. Είχε πάρα πολλές αίθουσες ως μουσεία και ήταν πολύ όμορφα διακοσμημένες. Γενικά ο χώρος ήταν πολύ όμορφος και αρκετά μεγάλος. Καταλήξαμε σε μία λίμνη όπου μπροστά σε αυτήν ήταν το παλάτι και εμείς καθίσαμε δίπλα να πιούμε κάτι σε ένα μαγαζί. Όταν η ώρα είχε πάει σχεδόν μία πήραμε πάλι ένα ταξί έξω από το μέρος αυτό και πήγαμε στην πόλη. Να σημειώσω ότι όταν πηγαίναμε δώσαμε τρία ευρώ και όταν γυρνούσαμε δώσαμε δύο ευρώ στο ταξί.
Η είσοδος:
Και το εσωτερικό:
Ωραία διακόσμηση και εκθέματα:
Απίθανα ταβάνια:
Να και το παλάτι!
Στο γυρισμό σταματήσαμε στο Char Minar (που είχαμε δει το πρώτο απόγευμα στην πόλη), για να δω ένα μαγαζί με αντίκες, αλλά ήταν πολύ ακριβές και έτσι δεν αγόρασα τίποτα. Είχε διάφορα όμορφα κομμάτια από τη σοβιετική εποχή, όπως σαμοβάρια, μπουκάλια και κονκάρδες.
Περπατήσαμε για λίγο μέχρι το ξενοδοχείο, όπου κάτι τσιμπήσαμε και αποφασίσαμε το βράδυ να φάμε έξω.
Κατά τις 16:30, ίσως και λίγο νωρίτερα, βγήκαμε βόλτα ξεκούραστοι και κάναμε βόλτα στα γνωστά μας μέρη. Περάσαμε και από 2, 3 εστιατόρια να δούμε το μενού και το κόστος γιατί εδώ τα μαγαζιά είναι πολύ καλά και δεν ξέρεις πόσο ακριβά είναι, αν και τελικά δεν είναι πολύ. Αφού περπατήσαμε σχεδόν όλη την παλιά πόλη, επιστρέψαμε στην περιοχή κοντά που μένουμε για να φάμε σε μία μεντρέσα. Προηγουμένως περάσαμε από ένα εστιατόριο που είχα δει στο Lonely Planet αλλά ήταν γεμάτο κόσμο και φύγαμε. Εκεί που καθίσαμε ο χώρος ήταν υπέροχος και η εξυπηρέτηση πολύ καλή. Το ίδιο και το φαγητό. Η Ντίνα πήρε ένα σουβλάκι μοσχαρίσιο και εγώ πήρα το ντόπιο φαγητό το πλόμπ και μία σούπα. Ήπιαμε και δύο μπύρες και το κόστος ήταν 20 ευρώ, μία χαρά δηλαδή.
Γίνονταν κάποιοι αγώνες πάλης εδώ.
Απόγευμα στη Μπουχάρα:
Από το φαγητό μας:
Αυτό είναι το εσωτερικό του εστιατορίου:
Εν τω μεταξύ είχαμε συνεννοηθεί με το ταξί, το οποίο θα ερχόταν την επομένη να μας πάρει από το ξενοδοχείο μας. Είναι ο ταξιτζής με το όνομα Αλί, που βρήκαμε κάποια στιγμή την προηγούμενη το βράδυ. Μόνο που δεν μιλάει αγγλικά. Όμως συνεννοούμαστε με μηνύματα sms τα οποία φαίνεται αυτός μου γράφει και μεταφράζει από το google. Τον είχε πάρει τηλέφωνο το πρωί από το ξενοδοχείο ο νεαρός που μιλούσε και αγγλικά και έκτοτε επικοινωνούσαμε με τα sms. Περιμέναμε να έρθει την επομένη στις 8:00 το πρωί, μόνο που μου έστειλε μήνυμα και με ρώτησε εάν θέλω να φέρει μαζί του και έναν ανιψιό του. Με την Ντίνα αποφασίσαμε και του είπαμε εντάξει.
Η Μπουχάρα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Αν και διαφέρει από την Χίβα. Θα μπορούσα να πω ότι μου άρεσε καλύτερα ή Μπουχάρα γιατί έχεις πιο πολλά πράγματα να δεις. Έχει επίσης περισσότερα μαγαζιά και εστιατόρια. Είναι πιο ζωντανή και πιο φωτεινή επίσης από την Χίβα. Βέβαια άλλοι λένε ότι η Χίβα είναι η πιο όμορφη πόλη στο Ουζμπεκιστάν. Εντάξει θα δω και τις φωτογραφίες μετά από μέρες και το βίντεο και θα κατασταλάξω, αλλά προς το παρόν νομίζω ότι μου είναι πιο ευχάριστο να κάνω βόλτα στην Μπουχάρα.
Ορίστε και το σχετικό βίντεο από την πόλη της Μπουχάρα:
Το ταξίδι μπορεί να πλησίαζε στο τέλος του, αλλά εμείς δεν νιώθαμε έτσι, αφού κάθε μέρα είχε το δικό της ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Όταν έκανα το πρόγραμμα, για τη διαμονή στη Μπουχάρα είχα διαβάσει και όλοι έλεγαν ότι πρέπει να αφιερώσεις περισσότερο χρόνο από ό,τι στις άλλες πόλεις του Ουζμπεκιστάν. Αφού λοιπόν στις άλλες είχα βάλει δύο διανυκτερεύσεις στην Μπουχάρα έβαλα τρεις. Όμως εμείς από το πρώτο απόγευμα που κάναμε τις βόλτες και την επόμενη ολόκληρη μέρα είδαμε τα προτεινόμενα σχεδόν όλα. Ουσιαστικά είχαμε ολοκληρώσει την επίσκεψη των κύριων ενδιαφερόντων σημείων της Μπουχάρα. Για τη σημερινή μέρα έμεναν κάτι πολύ λίγα και σχεδόν επουσιώδη. Όμως αυτό το λες όταν δεν τα έχεις δει.


Αρχικά έπρεπε να πάμε σε μερικά σημεία στο νότιο μέρος της πόλης αλλά όχι πολύ μακριά από το κέντρο. Πρώτα ήταν το μουσείο Fayzulla Khojaev House. Όταν φτάσαμε εκεί, μετά από 20 λεπτά περπάτημα, απ’ έξω δεν φαινόταν κάτι ιδιαίτερο. Μάλιστα φτάσαμε λίγο πριν τις 9:00 και επειδή άνοιγαν στις 9:00 περιμέναμε να ανοίξουν. Περιεργαζόμασταν το μέρος εκεί και αναρωτιόμασταν αν αξίζει να μπούμε σε ένα μουσείο που ήταν σπίτι κάποιου σπουδαίου βέβαια ανθρώπου για το Ουζμπεκιστάν. Αποφασίσαμε να πληρώσουμε το εισιτήριο, νομίζω ήταν 4 ευρώ το άτομο, και να μπούμε μέσα. Ήταν ένα υπέροχο σπίτι, δεν το συζητώ. Έπρεπε οπωσδήποτε να μπαίναμε και καλά κάναμε. Κι απέξω ήταν όμορφο και στο εσωτερικό. Ήταν πολύ ωραία τα εκθέματα που είχε.





Κατόπιν φύγαμε και πήγαμε βόρεια για να δούμε την μεντρέσα Gaukushan. Έχοντας δει τόσο πολλές μεντρέσες δεν μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Όμως η βόλτα που κάναμε μέχρι εκεί μας έδειξε και διάφορα άλλα που είχαν πολύ ενδιαφέρον. Πρώτον, τα στενά σοκάκια με τα σπίτια και τους ανθρώπους της πόλης. Δεύτερον, περνούσαμε έξω από μία μεντρεσα και πήγαμε να δούμε μέσα τι έχει. Συνήθως έχουν είτε μαγαζιά, είτε είναι ξενοδοχεία, είτε εστιατόριο ή οτιδήποτε άλλο ιδιωτικό ή δημόσιο. Η συγκεκριμένη που μπήκαμε, τελείως τυχαία ήταν ένα χαμάμ. Μάλιστα η κυρία που είδαμε στην είσοδο όχι μόνο μας άνοιξε να μπούμε αλλά μας ξενάγησε και μας έδειξε ορισμένα πράγματα πολύ ενδιαφέροντα.

Από το χαμάμ:



Στο Ουζμπεκιστάν έχουν παράδοση στο σκάκι:

Κάνοντας βόλτα μετά προχωρήσαμε σε γνωστά μέρη, οπότε αποφασίσαμε να πάμε να δούμε τον τελευταίο προορισμό που υπήρχε στο πρόγραμμα. Ουσιαστικά δεν τον ήξερα εξαρχής, αλλά βάζοντας στο google να μου δείξει εικόνες από την Μπουχάρα, είδα και αυτό το παλάτι. Απείχε 6 με 7 χλμ από το κέντρο της πόλης και ήταν το παλάτι Sitorai Mokhi Khosa. Από τις εικόνες στο Google είχαμε δει ότι ήταν πολύ όμορφο και σίγουρα έτσι ήταν. Είχε πάρα πολλές αίθουσες ως μουσεία και ήταν πολύ όμορφα διακοσμημένες. Γενικά ο χώρος ήταν πολύ όμορφος και αρκετά μεγάλος. Καταλήξαμε σε μία λίμνη όπου μπροστά σε αυτήν ήταν το παλάτι και εμείς καθίσαμε δίπλα να πιούμε κάτι σε ένα μαγαζί. Όταν η ώρα είχε πάει σχεδόν μία πήραμε πάλι ένα ταξί έξω από το μέρος αυτό και πήγαμε στην πόλη. Να σημειώσω ότι όταν πηγαίναμε δώσαμε τρία ευρώ και όταν γυρνούσαμε δώσαμε δύο ευρώ στο ταξί.
Η είσοδος:

Και το εσωτερικό:

Ωραία διακόσμηση και εκθέματα:

Απίθανα ταβάνια:



Να και το παλάτι!


Στο γυρισμό σταματήσαμε στο Char Minar (που είχαμε δει το πρώτο απόγευμα στην πόλη), για να δω ένα μαγαζί με αντίκες, αλλά ήταν πολύ ακριβές και έτσι δεν αγόρασα τίποτα. Είχε διάφορα όμορφα κομμάτια από τη σοβιετική εποχή, όπως σαμοβάρια, μπουκάλια και κονκάρδες.

Περπατήσαμε για λίγο μέχρι το ξενοδοχείο, όπου κάτι τσιμπήσαμε και αποφασίσαμε το βράδυ να φάμε έξω.
Κατά τις 16:30, ίσως και λίγο νωρίτερα, βγήκαμε βόλτα ξεκούραστοι και κάναμε βόλτα στα γνωστά μας μέρη. Περάσαμε και από 2, 3 εστιατόρια να δούμε το μενού και το κόστος γιατί εδώ τα μαγαζιά είναι πολύ καλά και δεν ξέρεις πόσο ακριβά είναι, αν και τελικά δεν είναι πολύ. Αφού περπατήσαμε σχεδόν όλη την παλιά πόλη, επιστρέψαμε στην περιοχή κοντά που μένουμε για να φάμε σε μία μεντρέσα. Προηγουμένως περάσαμε από ένα εστιατόριο που είχα δει στο Lonely Planet αλλά ήταν γεμάτο κόσμο και φύγαμε. Εκεί που καθίσαμε ο χώρος ήταν υπέροχος και η εξυπηρέτηση πολύ καλή. Το ίδιο και το φαγητό. Η Ντίνα πήρε ένα σουβλάκι μοσχαρίσιο και εγώ πήρα το ντόπιο φαγητό το πλόμπ και μία σούπα. Ήπιαμε και δύο μπύρες και το κόστος ήταν 20 ευρώ, μία χαρά δηλαδή.


Γίνονταν κάποιοι αγώνες πάλης εδώ.


Απόγευμα στη Μπουχάρα:

Από το φαγητό μας:


Αυτό είναι το εσωτερικό του εστιατορίου:

Εν τω μεταξύ είχαμε συνεννοηθεί με το ταξί, το οποίο θα ερχόταν την επομένη να μας πάρει από το ξενοδοχείο μας. Είναι ο ταξιτζής με το όνομα Αλί, που βρήκαμε κάποια στιγμή την προηγούμενη το βράδυ. Μόνο που δεν μιλάει αγγλικά. Όμως συνεννοούμαστε με μηνύματα sms τα οποία φαίνεται αυτός μου γράφει και μεταφράζει από το google. Τον είχε πάρει τηλέφωνο το πρωί από το ξενοδοχείο ο νεαρός που μιλούσε και αγγλικά και έκτοτε επικοινωνούσαμε με τα sms. Περιμέναμε να έρθει την επομένη στις 8:00 το πρωί, μόνο που μου έστειλε μήνυμα και με ρώτησε εάν θέλω να φέρει μαζί του και έναν ανιψιό του. Με την Ντίνα αποφασίσαμε και του είπαμε εντάξει.
Η Μπουχάρα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Αν και διαφέρει από την Χίβα. Θα μπορούσα να πω ότι μου άρεσε καλύτερα ή Μπουχάρα γιατί έχεις πιο πολλά πράγματα να δεις. Έχει επίσης περισσότερα μαγαζιά και εστιατόρια. Είναι πιο ζωντανή και πιο φωτεινή επίσης από την Χίβα. Βέβαια άλλοι λένε ότι η Χίβα είναι η πιο όμορφη πόλη στο Ουζμπεκιστάν. Εντάξει θα δω και τις φωτογραφίες μετά από μέρες και το βίντεο και θα κατασταλάξω, αλλά προς το παρόν νομίζω ότι μου είναι πιο ευχάριστο να κάνω βόλτα στην Μπουχάρα.

Ορίστε και το σχετικό βίντεο από την πόλη της Μπουχάρα: