travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Τετάρτη 14/9/2022. Τασκένδη
- Πέμπτη 15/9/2022. Επίσκεψη στην Kokand
- Παρασκευή 16/9/2022. Κοιλάδα της Fergana.
- Σάββατο 17/9/2022. Τασκένδη, πτήση για Urgench
- Κυριακή 18/9/2022. Urgench, και Nukus.
- Δευτέρα 19/9/2022. Λίμνη Αράλη.
- Τρίτη 20/9/2022. Πάμε Khiva και στο δρόμο βλέπουμε κάστρα.
- Τετάρτη 21/9/2022. Khiva.
- Πέμπτη 22/9/2022. Από Khiva για Μπουχάρα.
- Παρασκευή 23/9/2022. Μπουχάρα πρώτη μέρα.
- Βίντεο
- Σάββατο 24/9/22. Μπουχάρα δεύτερη μέρα.
- Κυριακή 25/9/2022. Από Μπουχάρα στη Σαμαρκάνδη. Shahrisabz.
- Δευτέρα 26/9/2022. Σαμαρκάνδη. Μικρή ανασκόπηση.
- Τρίτη 27/9/2022. Σαμαρκάνδη. Με τρένο στην Τασκένδη
- Βίντεο
- Τετάρτη 28/9/2022. Ημέρα επιστροφής
Κυριακή. Urgench, και Nukus.
Στο Urgench του δυτικού Ουζμπεκιστάν το πρωί της Κυριακής δεν ήμασταν πολύ βιαστικοί γιατί είχα πει στο πρακτορείο που είχα κλείσει κάποιες μετακινήσεις και εκδρομές, ο οδηγός μας να έρθεις στις 11:00. Ήταν το πιο φθηνό πρακτορείο που βρήκα και τελικά αποδείχθηκε συνεπές. Είχε λογικές τιμές και συγκεκριμένα για μετακινήσεις με 400 ή 500 km δεν ζητούσε πάνω από 70 δολάρια. Δηλαδή να έχεις έναν άνθρωπο στο τιμόνι για τόσα χιλιόμετρα και συνολικά να τον απασχολείς πάνω από 8 ώρες. Ήτανε πολύ καλή η τιμή. Βέβαια, έχοντας δει τις τιμές των ταξιτζήδων στη χώρα, πιστεύω ότι θα μπορούσα να βρω και λίγο φθηνότερα αλλά δεν θα είχα καμία σιγουριά ότι όλα θα πήγαιναν καλά. Το πρακτορείο ονομάζεται Islambek Travel. Το συστήνω ανεπιφύλακτα. Όλες οι επικοινωνίες μας έγιναν μέσω email. Τις τιμές για τα πάντα τις έχει φαρδιά πλατιά στην ιστοσελίδα του και διαλέγεις. Αν θες κάτι άλλο του λες και προσπαθεί να στο κάνει. Απλά δραστηριοποιείται στα δυτικά της χώρας και όχι στην Τασκένδη.
Σηκωθήκαμε χαλαρά, πήραμε πρωινό, μιας και σε αυτό το ξενοδοχείο προσφερόταν πρωινό, και ξεκινήσαμε για μία βόλτα ουσιαστικά στο τίποτα. Δεν περιμέναμε να δούμε σχεδόν τίποτα, αφού στο Google ένα άγαλμα που έψαχνα δεν το βρήκα. Ευτυχώς μετά από μέρες στο αυτοκίνητο που επιστρέφαμε ο οδηγός μας πέρασε από εκεί και το φωτογραφίσαμε. Ένας ποταμός που προτεινόταν, ήταν 20 χιλιόμετρα μακριά. Ήταν ο γνωστός ποταμός της περιοχής Αμού Ντάρια, ο γνωστός στους αρχαίους Έλληνες Ώξος. Στο σχολείο μαθαίναμε τους μεγάλους ποταμούς της περιοχής: Ώξος και Ιαξάρτης, που εδώ τους ονομάζουν Amu Darya και Syr Darya. Κινούνται σχεδόν παράλληλα σε μεγάλη όμως απόσταση και εκβάλλουν στην ισχνή πλέον λίμνη Αράλη. Οι πηγές τους βρίσκονται στα βουνά του Παμίρ. Ο Ιαξάρτης είναι πιο βόρεια από τον Ώξο. Περάσαμε πολλές φορές από γέφυρες τον Amu Darya στις διαδρομές που κάναμε εκείνες τις μέρες. Στο Urgench προτεινόταν και ένα παζάρι, το οποίο δεν ξέραμε αν ήταν και κάτι αξιόλογο και δεν το ψάξαμε.
Απέναντι από το ξενοδοχείο μας υπήρχε το πάρκο που είχε το ίδιο όνομα με το ξενοδοχείο: Avesto. Μπήκαμε στο πάρκο βλέποντας ένα πολύ ωραίο μνημείο και προχωρώντας είδαμε ότι βρισκόμασταν ακριβώς δίπλα από ένα πολύ μεγάλο κανάλι με νερό. Κανονικό ποταμό δηλαδή. Τέτοια κανάλια έχει πολλά σε όλη την περιοχή, αφού παίρνουν το νερό από τον Ώξο και ποτίζουν τα χωράφια με κυριότερο προϊόν το βαμβάκι. Τραβήξαμε με τα πόδια μία βόλτα για περισσότερο από ένα χιλιόμετρο δίπλα στο κανάλι, απολαμβάνοντας το δροσερό πρωινό. Εδώ οι θερμοκρασίες την ημέρα είναι γύρω στους 30 βαθμούς. Τη μέρα φοράμε κοντομάνικο, αλλά το πρωί χρειάζεσαι και ένα φανελάκι, μέχρι τις 9:00 το πολύ. Το βράδυ εάν καθίσεις έξω μπορεί να χρειαστείς και ένα ελαφρύ μπουφάν.
Το κανάλι για άρδευση:
Αφού λοιπόν προχωρήσαμε αρκετά κάναμε στροφή να γυρίσουμε από ένα άλλο δρόμο προς τα πίσω και είδαμε πολύ ωραία κτίρια. Θαυμάσαμε μία πόλη που είχε τα προβλήματα της, δηλαδή εγκαταλελειμμένα κτίρια, αλλά είχε και καινούρια πολύ ωραία. Μερικά από αυτά ήταν εντυπωσιακά, άσχετα αν δεν ήταν μεγάλου μεγέθους. Βρεθήκαμε και σε μία τεχνητή λιμνούλα με κάποια διακόσμηση και κάτι σαν λούνα παρκ, πολύ υποδεέστερο όμως εκείνου που είχαμε δει μία μέρα πριν στην Τασκένδη. Προχωρώντας στο δρόμο βρήκαμε την αγορά, η οποία δεν είχε μεγάλο ενδιαφέρον. Γι’ αυτό προχωρήσαμε. Μια κυρία με δυο παιδιά ήρθε και μου μίλησε αγγλικά. Έτσι από ευγένεια και από ενδιαφέρον για τον έξω κόσμο. Εννοείται ότι βγάλαμε και φωτογραφία.
Το άγαλμα που ψάχναμε και το είδαμε φεύγοντας με το αυτοκίνητο:
Καλλιέργειες βαμβακιού:
Είσοδος στην αυτόνομη περιοχή του Καρακαλπακστάν:
Υπήρχαν και αυτά:
Πήγαμε στο ξενοδοχείο και έχοντας ήδη ετοιμάσει τα πράγματα είδαμε να έρχεται ο οδηγός του ταξί με το αυτοκίνητό του, που φυσικά ήταν μία Chevrolet. Ήρθε και 15 λεπτά νωρίτερα. Ήταν ένας ευγενικότατος άνθρωπος 34 ετών, ο οποίος μιλούσε καλούτσικα Αγγλικά και μας μετέφερε σε περίπου τρεις ώρες στην πόλη Nukus, ακόμα πιο δυτικά στο Ουζμπεκιστάν. Η πόλη αυτή ανήκει σε μία αυτόνομη περιοχή το Καρακαλπακστάν. Λίγο δύσκολο να το πει κάποιος, αλλά τελικά το έχω μάθει. Ουσιαστικά είναι τούρκικη λέξη με το πρώτο συνθετικό να σημαίνει «μαύρο» και το δεύτερο συνθετικό, δηλαδή το Calpak, να σημαίνει «κεφαλή». Η κατάληξη -σταν σημαίνει χώρα, δηλαδή η χώρα του μαύρου κεφαλιού. Αυτά μας τα είπε ο οδηγός μας που ονομαζόταν Γκουλάμ. Όποτε θέλαμε να τραβήξουμε φωτογραφίες του λέγαμε και σταματούσε. Και εκείνος μας έδειχνε ορισμένα σημεία ενδιαφέροντος. Μας εξηγούσε επίσης και διάφορα. Στη Νούκους φτάσαμε μεσημεριάτικά πληρώνοντας 44 δολάρια.
Κάνοντας αργότερα βόλτες στην πόλη Nukus πάθαμε ένα πολιτισμικό σοκ. Είδαμε κάτι τελείως διαφορετικό από το υπόλοιπο Ουζμπεκιστάν. Οι άνθρωποι κανονικοί, χωρίς μαντήλες ή μπούργκες ή να κυκλοφορούν μόνο οι άντρες. Μια σχεδόν κανονική δυτική πόλη. Χωρίς να βαράνε τα μεγάφωνα από τα τζαμιά και οι άνθρωποι στους δρόμους να είναι μισοί άνδρες μισοί γυναίκες. Και όλοι να είναι χαμογελαστοί. Ας προσθέσω επίσης ότι οι γυναίκες είναι πανύψηλες και πολύ όμορφες. Βέβαια, αν είναι λίγο μεγάλες σε ηλικία καταλήγουν να είναι αυτό που λέμε νταρντάνες.
Στο ξενοδοχείο πήραμε ένα μικρό δωμάτιο αλλά αξιοπρεπές και φύγαμε αμέσως, δηλαδή περίπου στις 14:00, για να πάμε στο Μουσείο Savitsky, που ήταν πολύ κοντά στο ξενοδοχείο μας. Το μουσείο θεωρείται από τα καλύτερα με Σοβιετική τέχνη και ζωγραφική. Εκεί μείναμε περίπου μιάμιση ώρα. Και ευτυχώς γιατί ήταν μεσημέρι και θα ζεσταινόμασταν πολύ εάν κυκλοφορούσαμε έξω. Αλλά και πάλι όταν βγήκαμε, χωρίς να είναι πολύ δυνατή η ζέστη, ο ήλιος ήταν αρκετά δυνατός. Το μουσείο είχε μεγάλο ενδιαφέρον, αν και δεν είμαι φίλος της τέχνης αυτού του είδους.
Από τα εκθέματα:
Βγαίνοντας κάναμε βόλτες για αρκετή ώρα, μένοντας έκπληκτοι από τα ωραία κτίρια. Δεν είδαμε εγκαταλειμμένα. Όλα ήταν ή καινούργια είτε καλοδιατηρημένα της Σοβιετικής εποχής. Αυτές οι τεράστιες πολυκατοικίες εκείνης της εποχής, τώρα ήταν αρκετά όμορφες γιατί εξωτερικά τις είχαν καλλωπίσει. Θεωρητικά στην πόλη δεν μπορείς να κάνεις και πολλά πράγματα. Όλοι οι οδηγοί που είδα έχουν μόνο το μουσείο ως ενδιαφέρον. Και φυσικά η πόλη χρησιμοποιείται για να πας προς τη λίμνη Αράλη. Όμως εμείς είδαμε αυτά τα όμορφα κτίρια και ορισμένους αθλητικούς χώρους.
Πολύ κοντά στο ξενοδοχείο μας, μας φάνηκε ότι ετοιμαζόταν μία μουσική εκδήλωση. Ρωτήσαμε στη ρεσεψιόν αλλά δεν ήξεραν τίποτα. Προς το τέλος της βόλτας μας πήγαμε στην τοπική αγορά, η οποία ήταν θαυμάσια. Πολύ όμορφες εικόνες με τους ανθρώπους να πωλούν τα προϊόντα τους και όλοι να θέλουν να βγούμε φωτογραφία. Πολλοί έρχονταν, ειδικά τα παιδιά, από μόνοι τους και μας ζητούσαν να βγούμε μαζί μία φωτογραφία με το δικό τους κινητό για να την έχουν. Εγώ όποτε ήθελα έκανα νόημα σε κάποια γυναίκα ή άνδρα αν θέλει να βγάλω φωτογραφία και αυτοί ποτέ δεν αρνιόταν. Το θέμα είναι ότι εγώ ντρεπόμουν και δεν το έλεγα σε όλους όσους θα ήθελα.
Αφού κάναμε τις βόλτες μας καταλήξαμε στο ξενοδοχείο λίγο πριν τις 18:00 και αφού ξεκουραστήκαμε μέχρι τις 19:00 φύγαμε να πάμε να δούμε τι γινόταν στην εκδήλωση που ανέφερα πριν. Ακουγόταν μουσική με τραγούδια. Τελικά ήταν μία εκδήλωση εκεί, που φαίνεται δεν έμπαινε ο κάθε ένας, γιατί έξω από ένα μικρό γήπεδο ήταν μαζεμένος κόσμος που προσπαθούσε να μπει μέσα. Όμως εμάς οι αστυνομικοί μας άφησαν να μπούμε και παρακολουθήσαμε το τελευταίο κομμάτι της εκδήλωσης και ήταν υπέροχη. Είχε τραγουδιστές οι οποίοι έβγαιναν και έλεγαν ένα τραγούδι ο καθένας και από πίσω τους ένα μπαλέτο χόρευε. Μιλάμε για πολλά διαφορετικά μπαλέτα. Είχε πάρα πολύ κόσμο και ήταν σε ένα αμφιθέατρο όπως τα αρχαία θέατρα που έχουμε στην Ελλάδα. Πολλοί από τους χορευτές ήταν ντυμένοι με παραδοσιακές στολές.
Ήταν γεμάτο κόσμο με ποσοστό 95% να είναι παιδιά κάτω από τα 20 χρόνια. Όλα ήταν χαρούμενα και συμμετείχαν στην εκδήλωση. Εμείς όταν μπήκαμε σε αυτό το χώρο αμέσως προσφέρονταν άνθρωποι να μας δώσουν τις θέσεις τους για να καθίσουμε. Τελικά εμείς προχωρήσαμε και μείναμε όρθιοι γιατί θέλαμε να τραβήξουμε φωτογραφίες και βίντεο.
Όταν τελείωσε η εκδήλωση (που δεν καταλάβαμε τελικά το σκοπό της, γιατί φάνηκε πως δεν ήταν για το ευρύ κοινό) φύγαμε και πήγαμε να βρούμε ένα μέρος για να φάμε, το οποίο είχαμε εντοπίσει στην απογευματινή βόλτα. Καθίσαμε και φάγαμε μία πίτσα. Πάλι δεν προσέφεραν αλκοόλ αυτά τα μαγαζιά και ήπιαμε σόδα. Μετά από το φαγητό επιστρέψαμε στο δωμάτιό μας για να πιούμε μία μπύρα που είχαμε βάλει στο ψυγείο του ξενοδοχείου.
Η μέρα είχε πολύ ενδιαφέρον. Η διαδρομή από το Ουργκέντς μέχρι τη Νουκούς δεν μας άρεσε τόσο πολύ. Αργότερα όμως που είδαμε και τις υπόλοιπες ερημικές περιοχές της χώρας καταλάβαμε πως ήταν σχετικά πολύ όμορφη. Η πόλη είχε ένα δικό της ρυθμό πολύ καλό και μουσικό. Ο κόσμος ήταν χαρούμενος και έξω στους δρόμους. Δεν ξέρω αν όλα αυτά συνέβαιναν λόγω του ότι ήταν Κυριακή και αργία για τα σχολεία των μουσουλμάνων.
Στο Urgench του δυτικού Ουζμπεκιστάν το πρωί της Κυριακής δεν ήμασταν πολύ βιαστικοί γιατί είχα πει στο πρακτορείο που είχα κλείσει κάποιες μετακινήσεις και εκδρομές, ο οδηγός μας να έρθεις στις 11:00. Ήταν το πιο φθηνό πρακτορείο που βρήκα και τελικά αποδείχθηκε συνεπές. Είχε λογικές τιμές και συγκεκριμένα για μετακινήσεις με 400 ή 500 km δεν ζητούσε πάνω από 70 δολάρια. Δηλαδή να έχεις έναν άνθρωπο στο τιμόνι για τόσα χιλιόμετρα και συνολικά να τον απασχολείς πάνω από 8 ώρες. Ήτανε πολύ καλή η τιμή. Βέβαια, έχοντας δει τις τιμές των ταξιτζήδων στη χώρα, πιστεύω ότι θα μπορούσα να βρω και λίγο φθηνότερα αλλά δεν θα είχα καμία σιγουριά ότι όλα θα πήγαιναν καλά. Το πρακτορείο ονομάζεται Islambek Travel. Το συστήνω ανεπιφύλακτα. Όλες οι επικοινωνίες μας έγιναν μέσω email. Τις τιμές για τα πάντα τις έχει φαρδιά πλατιά στην ιστοσελίδα του και διαλέγεις. Αν θες κάτι άλλο του λες και προσπαθεί να στο κάνει. Απλά δραστηριοποιείται στα δυτικά της χώρας και όχι στην Τασκένδη.
Σηκωθήκαμε χαλαρά, πήραμε πρωινό, μιας και σε αυτό το ξενοδοχείο προσφερόταν πρωινό, και ξεκινήσαμε για μία βόλτα ουσιαστικά στο τίποτα. Δεν περιμέναμε να δούμε σχεδόν τίποτα, αφού στο Google ένα άγαλμα που έψαχνα δεν το βρήκα. Ευτυχώς μετά από μέρες στο αυτοκίνητο που επιστρέφαμε ο οδηγός μας πέρασε από εκεί και το φωτογραφίσαμε. Ένας ποταμός που προτεινόταν, ήταν 20 χιλιόμετρα μακριά. Ήταν ο γνωστός ποταμός της περιοχής Αμού Ντάρια, ο γνωστός στους αρχαίους Έλληνες Ώξος. Στο σχολείο μαθαίναμε τους μεγάλους ποταμούς της περιοχής: Ώξος και Ιαξάρτης, που εδώ τους ονομάζουν Amu Darya και Syr Darya. Κινούνται σχεδόν παράλληλα σε μεγάλη όμως απόσταση και εκβάλλουν στην ισχνή πλέον λίμνη Αράλη. Οι πηγές τους βρίσκονται στα βουνά του Παμίρ. Ο Ιαξάρτης είναι πιο βόρεια από τον Ώξο. Περάσαμε πολλές φορές από γέφυρες τον Amu Darya στις διαδρομές που κάναμε εκείνες τις μέρες. Στο Urgench προτεινόταν και ένα παζάρι, το οποίο δεν ξέραμε αν ήταν και κάτι αξιόλογο και δεν το ψάξαμε.
Απέναντι από το ξενοδοχείο μας υπήρχε το πάρκο που είχε το ίδιο όνομα με το ξενοδοχείο: Avesto. Μπήκαμε στο πάρκο βλέποντας ένα πολύ ωραίο μνημείο και προχωρώντας είδαμε ότι βρισκόμασταν ακριβώς δίπλα από ένα πολύ μεγάλο κανάλι με νερό. Κανονικό ποταμό δηλαδή. Τέτοια κανάλια έχει πολλά σε όλη την περιοχή, αφού παίρνουν το νερό από τον Ώξο και ποτίζουν τα χωράφια με κυριότερο προϊόν το βαμβάκι. Τραβήξαμε με τα πόδια μία βόλτα για περισσότερο από ένα χιλιόμετρο δίπλα στο κανάλι, απολαμβάνοντας το δροσερό πρωινό. Εδώ οι θερμοκρασίες την ημέρα είναι γύρω στους 30 βαθμούς. Τη μέρα φοράμε κοντομάνικο, αλλά το πρωί χρειάζεσαι και ένα φανελάκι, μέχρι τις 9:00 το πολύ. Το βράδυ εάν καθίσεις έξω μπορεί να χρειαστείς και ένα ελαφρύ μπουφάν.

Το κανάλι για άρδευση:

Αφού λοιπόν προχωρήσαμε αρκετά κάναμε στροφή να γυρίσουμε από ένα άλλο δρόμο προς τα πίσω και είδαμε πολύ ωραία κτίρια. Θαυμάσαμε μία πόλη που είχε τα προβλήματα της, δηλαδή εγκαταλελειμμένα κτίρια, αλλά είχε και καινούρια πολύ ωραία. Μερικά από αυτά ήταν εντυπωσιακά, άσχετα αν δεν ήταν μεγάλου μεγέθους. Βρεθήκαμε και σε μία τεχνητή λιμνούλα με κάποια διακόσμηση και κάτι σαν λούνα παρκ, πολύ υποδεέστερο όμως εκείνου που είχαμε δει μία μέρα πριν στην Τασκένδη. Προχωρώντας στο δρόμο βρήκαμε την αγορά, η οποία δεν είχε μεγάλο ενδιαφέρον. Γι’ αυτό προχωρήσαμε. Μια κυρία με δυο παιδιά ήρθε και μου μίλησε αγγλικά. Έτσι από ευγένεια και από ενδιαφέρον για τον έξω κόσμο. Εννοείται ότι βγάλαμε και φωτογραφία.



Το άγαλμα που ψάχναμε και το είδαμε φεύγοντας με το αυτοκίνητο:

Καλλιέργειες βαμβακιού:


Είσοδος στην αυτόνομη περιοχή του Καρακαλπακστάν:

Υπήρχαν και αυτά:


Πήγαμε στο ξενοδοχείο και έχοντας ήδη ετοιμάσει τα πράγματα είδαμε να έρχεται ο οδηγός του ταξί με το αυτοκίνητό του, που φυσικά ήταν μία Chevrolet. Ήρθε και 15 λεπτά νωρίτερα. Ήταν ένας ευγενικότατος άνθρωπος 34 ετών, ο οποίος μιλούσε καλούτσικα Αγγλικά και μας μετέφερε σε περίπου τρεις ώρες στην πόλη Nukus, ακόμα πιο δυτικά στο Ουζμπεκιστάν. Η πόλη αυτή ανήκει σε μία αυτόνομη περιοχή το Καρακαλπακστάν. Λίγο δύσκολο να το πει κάποιος, αλλά τελικά το έχω μάθει. Ουσιαστικά είναι τούρκικη λέξη με το πρώτο συνθετικό να σημαίνει «μαύρο» και το δεύτερο συνθετικό, δηλαδή το Calpak, να σημαίνει «κεφαλή». Η κατάληξη -σταν σημαίνει χώρα, δηλαδή η χώρα του μαύρου κεφαλιού. Αυτά μας τα είπε ο οδηγός μας που ονομαζόταν Γκουλάμ. Όποτε θέλαμε να τραβήξουμε φωτογραφίες του λέγαμε και σταματούσε. Και εκείνος μας έδειχνε ορισμένα σημεία ενδιαφέροντος. Μας εξηγούσε επίσης και διάφορα. Στη Νούκους φτάσαμε μεσημεριάτικά πληρώνοντας 44 δολάρια.

Κάνοντας αργότερα βόλτες στην πόλη Nukus πάθαμε ένα πολιτισμικό σοκ. Είδαμε κάτι τελείως διαφορετικό από το υπόλοιπο Ουζμπεκιστάν. Οι άνθρωποι κανονικοί, χωρίς μαντήλες ή μπούργκες ή να κυκλοφορούν μόνο οι άντρες. Μια σχεδόν κανονική δυτική πόλη. Χωρίς να βαράνε τα μεγάφωνα από τα τζαμιά και οι άνθρωποι στους δρόμους να είναι μισοί άνδρες μισοί γυναίκες. Και όλοι να είναι χαμογελαστοί. Ας προσθέσω επίσης ότι οι γυναίκες είναι πανύψηλες και πολύ όμορφες. Βέβαια, αν είναι λίγο μεγάλες σε ηλικία καταλήγουν να είναι αυτό που λέμε νταρντάνες.
Στο ξενοδοχείο πήραμε ένα μικρό δωμάτιο αλλά αξιοπρεπές και φύγαμε αμέσως, δηλαδή περίπου στις 14:00, για να πάμε στο Μουσείο Savitsky, που ήταν πολύ κοντά στο ξενοδοχείο μας. Το μουσείο θεωρείται από τα καλύτερα με Σοβιετική τέχνη και ζωγραφική. Εκεί μείναμε περίπου μιάμιση ώρα. Και ευτυχώς γιατί ήταν μεσημέρι και θα ζεσταινόμασταν πολύ εάν κυκλοφορούσαμε έξω. Αλλά και πάλι όταν βγήκαμε, χωρίς να είναι πολύ δυνατή η ζέστη, ο ήλιος ήταν αρκετά δυνατός. Το μουσείο είχε μεγάλο ενδιαφέρον, αν και δεν είμαι φίλος της τέχνης αυτού του είδους.
Από τα εκθέματα:





Βγαίνοντας κάναμε βόλτες για αρκετή ώρα, μένοντας έκπληκτοι από τα ωραία κτίρια. Δεν είδαμε εγκαταλειμμένα. Όλα ήταν ή καινούργια είτε καλοδιατηρημένα της Σοβιετικής εποχής. Αυτές οι τεράστιες πολυκατοικίες εκείνης της εποχής, τώρα ήταν αρκετά όμορφες γιατί εξωτερικά τις είχαν καλλωπίσει. Θεωρητικά στην πόλη δεν μπορείς να κάνεις και πολλά πράγματα. Όλοι οι οδηγοί που είδα έχουν μόνο το μουσείο ως ενδιαφέρον. Και φυσικά η πόλη χρησιμοποιείται για να πας προς τη λίμνη Αράλη. Όμως εμείς είδαμε αυτά τα όμορφα κτίρια και ορισμένους αθλητικούς χώρους.




Πολύ κοντά στο ξενοδοχείο μας, μας φάνηκε ότι ετοιμαζόταν μία μουσική εκδήλωση. Ρωτήσαμε στη ρεσεψιόν αλλά δεν ήξεραν τίποτα. Προς το τέλος της βόλτας μας πήγαμε στην τοπική αγορά, η οποία ήταν θαυμάσια. Πολύ όμορφες εικόνες με τους ανθρώπους να πωλούν τα προϊόντα τους και όλοι να θέλουν να βγούμε φωτογραφία. Πολλοί έρχονταν, ειδικά τα παιδιά, από μόνοι τους και μας ζητούσαν να βγούμε μαζί μία φωτογραφία με το δικό τους κινητό για να την έχουν. Εγώ όποτε ήθελα έκανα νόημα σε κάποια γυναίκα ή άνδρα αν θέλει να βγάλω φωτογραφία και αυτοί ποτέ δεν αρνιόταν. Το θέμα είναι ότι εγώ ντρεπόμουν και δεν το έλεγα σε όλους όσους θα ήθελα.




Αφού κάναμε τις βόλτες μας καταλήξαμε στο ξενοδοχείο λίγο πριν τις 18:00 και αφού ξεκουραστήκαμε μέχρι τις 19:00 φύγαμε να πάμε να δούμε τι γινόταν στην εκδήλωση που ανέφερα πριν. Ακουγόταν μουσική με τραγούδια. Τελικά ήταν μία εκδήλωση εκεί, που φαίνεται δεν έμπαινε ο κάθε ένας, γιατί έξω από ένα μικρό γήπεδο ήταν μαζεμένος κόσμος που προσπαθούσε να μπει μέσα. Όμως εμάς οι αστυνομικοί μας άφησαν να μπούμε και παρακολουθήσαμε το τελευταίο κομμάτι της εκδήλωσης και ήταν υπέροχη. Είχε τραγουδιστές οι οποίοι έβγαιναν και έλεγαν ένα τραγούδι ο καθένας και από πίσω τους ένα μπαλέτο χόρευε. Μιλάμε για πολλά διαφορετικά μπαλέτα. Είχε πάρα πολύ κόσμο και ήταν σε ένα αμφιθέατρο όπως τα αρχαία θέατρα που έχουμε στην Ελλάδα. Πολλοί από τους χορευτές ήταν ντυμένοι με παραδοσιακές στολές.
Ήταν γεμάτο κόσμο με ποσοστό 95% να είναι παιδιά κάτω από τα 20 χρόνια. Όλα ήταν χαρούμενα και συμμετείχαν στην εκδήλωση. Εμείς όταν μπήκαμε σε αυτό το χώρο αμέσως προσφέρονταν άνθρωποι να μας δώσουν τις θέσεις τους για να καθίσουμε. Τελικά εμείς προχωρήσαμε και μείναμε όρθιοι γιατί θέλαμε να τραβήξουμε φωτογραφίες και βίντεο.




Όταν τελείωσε η εκδήλωση (που δεν καταλάβαμε τελικά το σκοπό της, γιατί φάνηκε πως δεν ήταν για το ευρύ κοινό) φύγαμε και πήγαμε να βρούμε ένα μέρος για να φάμε, το οποίο είχαμε εντοπίσει στην απογευματινή βόλτα. Καθίσαμε και φάγαμε μία πίτσα. Πάλι δεν προσέφεραν αλκοόλ αυτά τα μαγαζιά και ήπιαμε σόδα. Μετά από το φαγητό επιστρέψαμε στο δωμάτιό μας για να πιούμε μία μπύρα που είχαμε βάλει στο ψυγείο του ξενοδοχείου.
Η μέρα είχε πολύ ενδιαφέρον. Η διαδρομή από το Ουργκέντς μέχρι τη Νουκούς δεν μας άρεσε τόσο πολύ. Αργότερα όμως που είδαμε και τις υπόλοιπες ερημικές περιοχές της χώρας καταλάβαμε πως ήταν σχετικά πολύ όμορφη. Η πόλη είχε ένα δικό της ρυθμό πολύ καλό και μουσικό. Ο κόσμος ήταν χαρούμενος και έξω στους δρόμους. Δεν ξέρω αν όλα αυτά συνέβαιναν λόγω του ότι ήταν Κυριακή και αργία για τα σχολεία των μουσουλμάνων.