travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.972
- Likes
- 17.264
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρώτη μέρα πρωί: Γνωριμία με το Χαρτούμ.
- Πρώτη μέρα απόγευμα: Απογευματινή βαρκάδα στο Νείλο.
- Δεύτερη μέρα πρωί: Οι πρώτες δυσκολίες και η έξοδος από το Χαρτούμ.
- Δεύτερη μέρα απόγευμα: Τα πρώτα μνημεία. Old Dongola
- Τρίτη μέρα πρωί: Βόλτες στη σκόνη. Άνθρωποι και μνημεία.
- Τρίτη μέρα απόγευμα: Ηλιοβασίλεμα στο Νείλο της ερήμου.
- Τέταρτη μέρα πρωί: Το πέρασμα του Νείλου.
- Τέταρτη μέρα απόγευμα: Άφιξη στο Soleb.
- Πέμπτη μέρα πρωί: Νησί Sai στο Νείλο.
- Πέμπτη μέρα απόγευμα: Βόλτα στους αμμόλοφους.
- Έκτη μέρα: Με πυρετό στην έρημο. Οι πρώτες πυραμίδες.
- Έβδομη μέρα πρωί: Πυραμίδες και Ναοί (Temples) στην Καρίμα.
- Έβδομη μέρα απόγευμα: Πυραμίδες και Νείλος από ψηλά.
- Όγδοη μέρα πρωί: Στο δρόμο για το Μερόε.
- Όγδοη μέρα απόγευμα: Οι Πυραμίδες στο Μερόε.
- Ένατη μέρα πρωί: Πόλη των Βασιλέων.
- Ένατη μέρα απόγευμα: Ναοί μακριά από το Νείλο. Άφιξη στο Χαρτούμ.
- Αναχώρηση και σύνοψη του ταξιδιού
- Βίντεο
- Επίλογος
Όγδοη μέρα πρωί: Στο δρόμο για το Μερόε.
Το πρωί ήθελα να ξυριστώ. Εδώ είναι το μόνο μέρος στο Βορρά που είδα καθρέφτη κρεμασμένο σε τοίχο, μέσα στην τουαλέτα. Ήταν δεμένος με ένα σύρμα και δε μπορούσα να τον μεταφέρω. Όμως η βρύση ήταν απ’ έξω. Έτσι ξυριζόμουν στον καθρέπτη λίγο και έβγαινα έξω να ξεπλύνω το ξυραφάκι. Κάπως έτσι. Εδώ οι δυο τουαλέτες είναι σχετικά καλές αφού στη μία δουλεύει και το καζανάκι. Έχει και ευρωπαϊκού στυλ αλλά δεν κάθομαι εκεί με κίνδυνο την υγεία μου. Το λέω γιατί εκεί το καζανάκι δε δουλεύει.
Το δωμάτιο ήταν ανεκτά καλό. Δε βρώμαγε πολύ. Είχε και τηλεόραση που έπαιζε. Είχε και δύο πόρτες που το χώριζαν από δύο άλλα δωμάτια και ακούγαμε τους άλλους στο παραμικρό. Ευτυχώς ήταν ήσυχοι. Είχε και την πόρτα της εισόδου που για να μπούμε στο δωμάτιό μας πάλι περνούσαμε από ένα άλλο υπνοδωμάτιο. Εδώ κάνει σχετικά ζέστη και σκεπάζομαι με ένα σεντόνι μόνο.
Εννοείται ότι κάθε τέτοιο σπίτι που μένουμε έχει μία κουζίνα για τους μάγειρες των τουριστών. Συνήθως φυσικά είναι ακάθαρτη και το πιο τραγικό είναι τα πανιά για σκούπισμα και το σφουγγάρι. Όλα μαύρα. Δε θέλω να σκέφτομαι όταν χρησιμοποιώ ένα σκεύος πως είναι πλυμένο. Ίσως είναι απλά σκουπισμένο. Μπρρρρρ!
Στο Soleb είχαμε συναντήσει ένα γκρουπ από οκτώ εννιά άτομα που ταξίδευαν με το ίδιο πρακτορείο με εμάς, δηλαδή το Raidan. Πιάσαμε κουβέντα με έναν και πλήρωσε για μια εβδομάδα 1400 ευρώ κι εμείς για δέκα μέρες δώσαμε 1280 ευρώ έκαστος. Σκέφτηκα ότι ο αρχηγός τους, τους κορόιδεψε. Όμως μιλώντας με τον Σάντι σήμερα μου είπε ότι ο ιδιοκτήτης του πρακτορείου μάλλον έκανε λάθος και μας έδωσε πολύ χαμηλότερη τιμή από την σωστή. Μου είπε τις τιμές και κατάλαβα ότι θα κερδίσει ελάχιστα.
Το πρωί έρχεται ένας ντόπιος γείτονας και με τραβά για να μου δείξει διάφορα ζώα και να τραβήξω φωτογραφίες. Δε μιλούσε τίποτα από αγγλικά και μόνο με τη νοηματική τα λέγαμε. Στην αρχή μου έδειξε ένα κοτέτσι με κότες. Λες και δε μεγάλωσα στο χωριό μου με κότες, κουνέλια και μια Μαλτέζα κατσίκα. Μετά μου έδειξε μερικά πρόβατα σε ένα μικρό σταύλο. Κατόπιν ήρθαμε στο ψητό. Με έβαλε μέσα στο σπίτι του. Αρχικά μου έδειξε ένα πανέμορφο τρίκυκλο, που ανέβηκε πάνω για τη φωτογράφιση. Στη συνέχεια μου είπε να τραβήξω και κάποιον χαμογελαστό κύριο που ξυριζόταν. Δεν άφησε και τη γυναίκα του χωρίς φωτογραφία. Τη φώναξε από τα βάθη των δωματίων τους. Κάτι μου έλεγε η κοπέλα αλλά δεν μπορούσα να καταλάβω. Μου έδειχνε το κινητό της λες και ήθελε να ανταλλάξουμε αριθμούς. Ευτυχώς ήρθε ο Σάντι και μου εξήγησε ότι ήθελε την άλλη φορά που θα έρθω να της κρατώ ένα καινούργιο κινητό. Νόμιζε πως ήμασταν αρχαιολόγοι και θα επιστρέφαμε. Προς μεγάλη της απογοήτευση ο Σάντι της διευκρίνισε ότι μάλλον δε πατήσουμε ξανά το πόδι μας στο Σουδάν, για διάφορους λόγους. Ήταν όμως μια ωραία επικοινωνία με τους ντόπιους. Στις επόμενες φωτογραφίες φαίνονται οι διαδοχικές κινήσεις του συμπαθέστατου γείτονος.
Ένα καρφί ρε παιδιά στον τοίχο! Πρέπει να κρατάς τον καθρέπτη;
Το πρωί ξεκινήσαμε αρκετά νωρίς με κατεύθυνση το Meroe, που βρίσκεται ακόμα πιο νότια. Στη διαδρομή είχαμε σταματήσει πολλές φορές για να τραβήξουμε φωτογραφίες από την έρημο. Κάναμε και μία μεγαλύτερη στάση σε ένα χωριό για να αγοράσει τρόφιμα ο οδηγός μας. Έτσι είδαμε την αγορά τους, η οποία είχε πολύ ενδιαφέρον. Εικόνες βγαλμένες από την εποχή του Μωάμεθ. Αν δεν ήταν βέβαια τα αυτοκίνητα (λίγα) και το ηλεκτρικό ρεύμα. Πάλι οι ντόπιοι ήθελαν και καλά φωτογραφίες και μετά να δουν τον εαυτό τους και να γελάσουν.
Τα ξενοδοχεία, ακόμα και τα σπίτια των ντόπιων που μένουμε, στο Σουδάν είναι πολύ ακριβά. Όπως μας έλεγε ο οδηγός μας εδώ το ξενοδοχείο μπορεί να έχει και πάνω από 100 ευρώ τη βραδιά. Τα δε σπίτια είχαν περίπου 40 ευρώ τη βραδιά μπορεί και 50 το δωμάτιο για δυο άτομα. Βασικά στα σπίτια μετρούν κεφάλια και βραδιές και όχι δωμάτια. Δεν περίμενα ποτέ τέτοιες τιμές σε αυτή τη χώρα. Όμως έχουν τεράστιο πληθωρισμό και από ότι καταλάβαμε από τα λεγόμενα του κόσμου η κυβέρνηση υποχρεώνει τις υψηλές τιμές για να έχει περισσότερα κέρδη από τους φόρους.
Λίγο παλιότερα οι ντόπιοι σε φιλοξενούσαν ακόμα και δωρεάν ή όταν πλήρωνες αυτοί δεν είχαν καμία υποχρέωση προς το κράτος. Τώρα με τη χούντα αλλά και τα προηγούμενα χρόνια τα πράγματα άλλαξαν πάρα πολύ. Ο Σάντι έλεγε ότι πριν δυο χρόνια η διαμονή στα σπίτια κόστιζε τα μισά λεφτά. Τώρα λέει, βλέπουν πόσο παίρνουν στα ξενοδοχεία και ανάλογα διαμορφώνουν τις τιμές τους. Ξενοδοχεία βέβαια δεν υπάρχουν πολλά. Είναι ένα ιταλικό πρακτορείο που θεωρείται ό,τι καλύτερο υπάρχει στην περιοχή που έχει καλούς χώρους, ευρωπαϊκού στυλ, και έχει όμως πολύ υψηλές τιμές. Εγώ είχα έρθει σε επαφή μαζί του δυο μήνες πριν πάμε αλλά ζητούσε 2890 ευρώ το άτομο για 10 μέρες. Ένα άλλο πρακτορείο, που μας κοίμιζε και σε σκηνές μερικές μέρες, ζητούσε 2640 ευρώ το άτομο. Μιλάμε για τρελές τιμές.
Το πρωί ήθελα να ξυριστώ. Εδώ είναι το μόνο μέρος στο Βορρά που είδα καθρέφτη κρεμασμένο σε τοίχο, μέσα στην τουαλέτα. Ήταν δεμένος με ένα σύρμα και δε μπορούσα να τον μεταφέρω. Όμως η βρύση ήταν απ’ έξω. Έτσι ξυριζόμουν στον καθρέπτη λίγο και έβγαινα έξω να ξεπλύνω το ξυραφάκι. Κάπως έτσι. Εδώ οι δυο τουαλέτες είναι σχετικά καλές αφού στη μία δουλεύει και το καζανάκι. Έχει και ευρωπαϊκού στυλ αλλά δεν κάθομαι εκεί με κίνδυνο την υγεία μου. Το λέω γιατί εκεί το καζανάκι δε δουλεύει.
Το δωμάτιο ήταν ανεκτά καλό. Δε βρώμαγε πολύ. Είχε και τηλεόραση που έπαιζε. Είχε και δύο πόρτες που το χώριζαν από δύο άλλα δωμάτια και ακούγαμε τους άλλους στο παραμικρό. Ευτυχώς ήταν ήσυχοι. Είχε και την πόρτα της εισόδου που για να μπούμε στο δωμάτιό μας πάλι περνούσαμε από ένα άλλο υπνοδωμάτιο. Εδώ κάνει σχετικά ζέστη και σκεπάζομαι με ένα σεντόνι μόνο.
Εννοείται ότι κάθε τέτοιο σπίτι που μένουμε έχει μία κουζίνα για τους μάγειρες των τουριστών. Συνήθως φυσικά είναι ακάθαρτη και το πιο τραγικό είναι τα πανιά για σκούπισμα και το σφουγγάρι. Όλα μαύρα. Δε θέλω να σκέφτομαι όταν χρησιμοποιώ ένα σκεύος πως είναι πλυμένο. Ίσως είναι απλά σκουπισμένο. Μπρρρρρ!
Στο Soleb είχαμε συναντήσει ένα γκρουπ από οκτώ εννιά άτομα που ταξίδευαν με το ίδιο πρακτορείο με εμάς, δηλαδή το Raidan. Πιάσαμε κουβέντα με έναν και πλήρωσε για μια εβδομάδα 1400 ευρώ κι εμείς για δέκα μέρες δώσαμε 1280 ευρώ έκαστος. Σκέφτηκα ότι ο αρχηγός τους, τους κορόιδεψε. Όμως μιλώντας με τον Σάντι σήμερα μου είπε ότι ο ιδιοκτήτης του πρακτορείου μάλλον έκανε λάθος και μας έδωσε πολύ χαμηλότερη τιμή από την σωστή. Μου είπε τις τιμές και κατάλαβα ότι θα κερδίσει ελάχιστα.
Το πρωί έρχεται ένας ντόπιος γείτονας και με τραβά για να μου δείξει διάφορα ζώα και να τραβήξω φωτογραφίες. Δε μιλούσε τίποτα από αγγλικά και μόνο με τη νοηματική τα λέγαμε. Στην αρχή μου έδειξε ένα κοτέτσι με κότες. Λες και δε μεγάλωσα στο χωριό μου με κότες, κουνέλια και μια Μαλτέζα κατσίκα. Μετά μου έδειξε μερικά πρόβατα σε ένα μικρό σταύλο. Κατόπιν ήρθαμε στο ψητό. Με έβαλε μέσα στο σπίτι του. Αρχικά μου έδειξε ένα πανέμορφο τρίκυκλο, που ανέβηκε πάνω για τη φωτογράφιση. Στη συνέχεια μου είπε να τραβήξω και κάποιον χαμογελαστό κύριο που ξυριζόταν. Δεν άφησε και τη γυναίκα του χωρίς φωτογραφία. Τη φώναξε από τα βάθη των δωματίων τους. Κάτι μου έλεγε η κοπέλα αλλά δεν μπορούσα να καταλάβω. Μου έδειχνε το κινητό της λες και ήθελε να ανταλλάξουμε αριθμούς. Ευτυχώς ήρθε ο Σάντι και μου εξήγησε ότι ήθελε την άλλη φορά που θα έρθω να της κρατώ ένα καινούργιο κινητό. Νόμιζε πως ήμασταν αρχαιολόγοι και θα επιστρέφαμε. Προς μεγάλη της απογοήτευση ο Σάντι της διευκρίνισε ότι μάλλον δε πατήσουμε ξανά το πόδι μας στο Σουδάν, για διάφορους λόγους. Ήταν όμως μια ωραία επικοινωνία με τους ντόπιους. Στις επόμενες φωτογραφίες φαίνονται οι διαδοχικές κινήσεις του συμπαθέστατου γείτονος.



Ένα καρφί ρε παιδιά στον τοίχο! Πρέπει να κρατάς τον καθρέπτη;


Το πρωί ξεκινήσαμε αρκετά νωρίς με κατεύθυνση το Meroe, που βρίσκεται ακόμα πιο νότια. Στη διαδρομή είχαμε σταματήσει πολλές φορές για να τραβήξουμε φωτογραφίες από την έρημο. Κάναμε και μία μεγαλύτερη στάση σε ένα χωριό για να αγοράσει τρόφιμα ο οδηγός μας. Έτσι είδαμε την αγορά τους, η οποία είχε πολύ ενδιαφέρον. Εικόνες βγαλμένες από την εποχή του Μωάμεθ. Αν δεν ήταν βέβαια τα αυτοκίνητα (λίγα) και το ηλεκτρικό ρεύμα. Πάλι οι ντόπιοι ήθελαν και καλά φωτογραφίες και μετά να δουν τον εαυτό τους και να γελάσουν.











Τα ξενοδοχεία, ακόμα και τα σπίτια των ντόπιων που μένουμε, στο Σουδάν είναι πολύ ακριβά. Όπως μας έλεγε ο οδηγός μας εδώ το ξενοδοχείο μπορεί να έχει και πάνω από 100 ευρώ τη βραδιά. Τα δε σπίτια είχαν περίπου 40 ευρώ τη βραδιά μπορεί και 50 το δωμάτιο για δυο άτομα. Βασικά στα σπίτια μετρούν κεφάλια και βραδιές και όχι δωμάτια. Δεν περίμενα ποτέ τέτοιες τιμές σε αυτή τη χώρα. Όμως έχουν τεράστιο πληθωρισμό και από ότι καταλάβαμε από τα λεγόμενα του κόσμου η κυβέρνηση υποχρεώνει τις υψηλές τιμές για να έχει περισσότερα κέρδη από τους φόρους.

Λίγο παλιότερα οι ντόπιοι σε φιλοξενούσαν ακόμα και δωρεάν ή όταν πλήρωνες αυτοί δεν είχαν καμία υποχρέωση προς το κράτος. Τώρα με τη χούντα αλλά και τα προηγούμενα χρόνια τα πράγματα άλλαξαν πάρα πολύ. Ο Σάντι έλεγε ότι πριν δυο χρόνια η διαμονή στα σπίτια κόστιζε τα μισά λεφτά. Τώρα λέει, βλέπουν πόσο παίρνουν στα ξενοδοχεία και ανάλογα διαμορφώνουν τις τιμές τους. Ξενοδοχεία βέβαια δεν υπάρχουν πολλά. Είναι ένα ιταλικό πρακτορείο που θεωρείται ό,τι καλύτερο υπάρχει στην περιοχή που έχει καλούς χώρους, ευρωπαϊκού στυλ, και έχει όμως πολύ υψηλές τιμές. Εγώ είχα έρθει σε επαφή μαζί του δυο μήνες πριν πάμε αλλά ζητούσε 2890 ευρώ το άτομο για 10 μέρες. Ένα άλλο πρακτορείο, που μας κοίμιζε και σε σκηνές μερικές μέρες, ζητούσε 2640 ευρώ το άτομο. Μιλάμε για τρελές τιμές.
