LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.684
- Likes
- 9.028
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Φεύγω από το σχολείο μέσα σε χιλιάδες σκέψεις και απορίες. Αναλογίζομαι πως χρόνια πριν είχαμε μια άνετη και χωρίς προβλήματα ζωή, χωρίς ιδιαίτερες έγνοιες για το αυτονόητο , μπορούσαμε να βοηθήσουμε χώρες και πληγέντες πληθυσμούς ενώ τώρα παλεύουμε να μαζέψουμε τα χίλια κομμάτια της κοινωνίας μας που όλο ένα βυθίζεται στη κρίση αποκομμένη και απομονωμένη από κοινά αγαθά και υπηρεσίες..Οι σκέψεις μου διακόπτονται από το Ροχαμα που μου δείχνει το νεκροταφείο του νησιού και δίπλα ένα από τα πιο παλιά βουδιστικά μοναστήρια με ένα μόνο κάτοικο μοναχό φύλακα των πιο παλιών συγγραμμάτων σε φύλλο κοκοφοίνικα. Ο μοναχός δεν παραλείπει να μας δώσει τις ευλογίες του και ένα αναμνηστικό άσπρο κομποσχοινακι
. Ευλογημένοι φεύγουμε αφού υπογράψαμε στο βιβλίο επισκεπτών που πέρα από το όνομα , χώρα καταγωγής, ημερομηνία , υπάρχει και η στήλη της δωρεάς..ααααααααα οκ..καταλάβαμε.. συμπληρώσαμε λοιπόν όνομα , ημερομηνία , χώρα και φυσικά και το αριθμό χρημάτων που καταθέσαμε στο μοναχό…
Η επιστροφή μες στη μαυρίλα του απογεύματος και του τσατισμένου ουρανού.. Ευτυχώς είχαμε προμηθευτεί αδιάβροχα και προφυλαχτήκαμε από τη βροχή που άρχισε να πέφτει δυνατά μέχρι να φτάσουμε στη αποβάθρα ..
Επιστροφή στο ξενοδοχείο μας στη Hikadua , το Citrus χτισμένο πάνω στην άμμο. Η περιεργη αρχιτεκτονική του ημιώροφοι, όροφοι, εξώστες δίνουν τη δυνατότητα μιας υπέροχης θέας από όλα τα δωμάτια.
Τα δωμάτια στο εσωτερικό τους μικρά και μίζερα ευτυχώς υπάρχει κλιματιστικό αλλα οι σκάλα που σε οδηγεί στο εξώστη είναι όλα τα λεφτά μιας και έχεις πιάτο τον ωκεανό , τη πισίνα και το μπαρ..
Αφήνουμε τα πράγματα στα δωμάτια και ξεκινάμε να γνωρίσουμε τη πόλη που θα μας φιλοξενήσει τις 2 επόμενες μέρες .Ένας κεντρικός δρόμος παραλιακός με εκατοντάδες μαγαζιά σουβενίρ, μπαχαρικών μπαρ , εστιατόρια , ψαροταβέρνες ξενοδοχεία και κόσμος να χαζεύει, να κάνει αγορές να παζαρεύει και με ακόμη τα μισογκρεμισμένα κτήρια από τη καταστροφική μανία του τσουναμι για να τους θυμίζει αυτούς που έχασαν αυτά που έχασαν και να είναι ευγνώμονες για αυτά που έχουν και κυρίως που είναι ζωντανοί..
Δεν ξεχάσαμε λέει, ο Ροχαμα, αλλά ζούμε..
Η εικόνα δεν διαφέρει πολύ στο στυλ στησίματος, μάλλον καθόλου απο αυτή του Πλατανιά στα Χανιά η της Χερσονήσου , παρά μόνο στα προϊόντα.. εδώ τα μπαχαρικά, η κανέλα, το τσάι και ότι εχει να κανει με τη Βουδιστική θρησκεία( αγάλματα, λιβανιστήρια, προσευχητάρια) και μαγαζιά με πάρα μα πάρα πολλές μάσκες μάσκες πολύχρωμες, πολύμορφες αλλά καρμπόν, δηλαδή βιομηχανοποιημένες... Εγώ ένα φετίχ τοχω με τις μάσκες όπως και με τις πέτρες, αλλά είχα δώσει όρκο να μην ξαναγοράσω μιας και το σπίτι μου έχει γίνει μουσείο, δεν χωρά άλλες πια τόσο που γεμίζω τώρα μπαούλα αλλά το μάτι μου πέφτει δεν λέει να απομακρυνθεί από ένα μαγαζί με χειροποίητες μάσκες..Ο ιδιοκτήτης πίσω από το πάγκο, δουλεύει το ξύλο με μαεστρία , μας εξηγεί κάθε διαδικασία κατασκευής που είναι χειροποίητη και που δίνει στη μάσκα μοναδικότητα και φυσικά άλλη αξία πώλησης..
Πιστή στο όρκο μου απομακρύνομαι αλλά αποδεχόμενη πως μια μάσκα μου έχει κινήσει το ενδιαφέρον και πρέπει να παλέψω με τη υπόσχεση μου και τη χωρητικότητα της βαλίτσας μου, μη ξεχνάμε πως εχω μαζέψει και δέκα κιλά πέτρες…. Εεεεε έχω καιρό να σκεφτώ και να αποφασίσω..
Δεν έχουμε και πολύ όρεξη να απομονωθούμε στα δωμάτια του ξενοδοχείου και το ριχνουμε στις θαλάσσιες δραστηριότητες, σνοκερλινκ, μπάνιο, όσο για καταδύσεις δεν είναι του παρόντος λόγω καιρού…, έχει λυσσάξει όσο είμαστε εδώ και η μόνη δραστηριότητα περιορίζεται στα ρηχά , στη μπιριμπα και στο φωτογραφικό σαφάρι δειλινού. Αλλά και πάλι δεν μας ικανοποιούν απόλυτα.
Αποφασίζουμε να επιστρέψουμε στο Galle μετα το πρωινό. Το κόστος του ταξί σχεδόν απαγορευτικό μας φάνηκε δε και κοροϊδία για 18 χιλιόμετρα απόσταση οπότε μετα από σχετικά παζάρια ανεβαίνουμε στα τουκ-τουκ.. Οκ.. μεγάλη ταχύτητα δεν αναπτύσσουν βγάζεις κατακλίσεις από το καθισιό μεχρι να φτάσεις αλλά ασφαλές μέσον δε το λες μιας και με πολύ μεγάλη ευκολία μπορεί να εμπλακεί σε ατύχημα.
Αφεθήκαμε στα χέρια του Βουδα και απολαμβάναμε τη περιπέτεια. Βουδα θέλοντος φτασαμε στο Galle. Επιβάλλεται μια βόλτα και στη πόλη εκτός των τοίχων να δούμε εικόνες, να γευτούμε μυρωδιές και αρώματα. Πρώτη στάση το ψαρολίμανο με `τους δεκάδες πάγκους και ψαράδες να πουλούν ψάρια που δεν είχα ξαναδεί .
.Η ψαρίλα και η αλμύρα έδωσε τη θέση της στη μυρωδιά μπαχαρικών και φρούτων της φρουταγορας που βρίσκεται απέναντι και ο φακός κατέγραψε περίεργα μεγέθη και χρωματα λαχανικων.
Χωθήκαμε στα στενά αναζητώντας σακίδιο ώμου ώσπου ξέσπασε πάλι η βροχή. Βρήκαμε καταφύγιο σε ένα τριώροφο κτήριο που στεγάζει γκαλερί και σουβενίρ ( τυχαιο?) στο δρόμο μας λίγο έξω από τη είσοδο του κάστρου. Θαυμάσαμε αρκετή ώρα τα πανέμορφα αλλά και πανάκριβα ασιατικά έργα τέχνης, αυτά του γούστου περιμένοντας να κοπάσει η βροχή..Και μετά τη βροχή ο καυτός ηλιος μας συνόδεψε, μας έψησε στη κυριολεξία σε όλη τη διάρκεια της περιπλάνησης μας μέσα στο κάστρο. Οι εκκλησίες, τα σχολεία,, οι γκαλερί, τα μουσεία όλα μας άνοιξαν τις πόρτες τους και μην αντέχοντας άλλο μετά από ώρες περπάτημα καθίσαμε στο ξενοδοχείο Galle για καφέ , χυμό και ξεκούραση.. δεν βασταγε η καρδιά μας τη ώρα του γυρισμού..
Άπο τη μια η ξεκούραση, από τη άλλη το δροσερό αεράκι των ανεμιστήρων, το γευστικό χυμό, τις ωραίες εικόνες που σε παραπέμπουν στο παλιό, μας καθήλωναν στη πόλη. Άρχισε να σουρουπώνει όταν αποφασίσαμε να γυρίσουμε πίσω πάλι με τουκ-τουκ. Στη κυριολεξία μας πέταξαν ως το citruς hotel, η έτσι μας φάνηκε στο γυρισμό. Αντε σκέφτομαι μου μένει και χρόνος να πεταχτώ ως το μαγαζί με τις μάσκες. Η Ολγα μαζί μου εχει το ρόλο να με συγκρατήσει από τις αγορες. Τι να πω σε εμένα έπιασε αφού όντως αγόρασα τη μια και μοναδική μάσκα που ειχα ερωτευτεί, αλλά και η Όλγα που δεν είχε καμιά πρόθεση και επιθυμία βρέθηκε αγκαλιά με 2-3 μάσκες.
Mε τη μηχανη στα χέρια απολαμβάνω ένα από τα πιο όμορφα ηλιοβασιλέματα αυτης της εκδρομής κόβοντας βόλτα στη παραλία μαζεύοντας συγχρόνως τους θησαυρούς που απόθεσε ο ωκεανός στη άμμο. ..
Το βράδυ μας στο εστιατόριο με μουσική και μπούφε κλείνει με μια παρτίδα μπάρμπας όπως ακριβώς και τα προηγούμενα βραδιά. Απόψε η τελευταία μας βραδιά αύριο φεύγουμε , θα επισκεφτούμε ένα καταφύγιο χελωνών , μετα θα αναζητήσουμε ένα ακόμη σχολείο που είναι στο δρόμο μας πηγαίνοντας στο χωριό του Ροχαμα να δούμε τη γυναίκα και το παιδάκι του..
Η επιστροφή μες στη μαυρίλα του απογεύματος και του τσατισμένου ουρανού.. Ευτυχώς είχαμε προμηθευτεί αδιάβροχα και προφυλαχτήκαμε από τη βροχή που άρχισε να πέφτει δυνατά μέχρι να φτάσουμε στη αποβάθρα ..
Επιστροφή στο ξενοδοχείο μας στη Hikadua , το Citrus χτισμένο πάνω στην άμμο. Η περιεργη αρχιτεκτονική του ημιώροφοι, όροφοι, εξώστες δίνουν τη δυνατότητα μιας υπέροχης θέας από όλα τα δωμάτια.
Αφήνουμε τα πράγματα στα δωμάτια και ξεκινάμε να γνωρίσουμε τη πόλη που θα μας φιλοξενήσει τις 2 επόμενες μέρες .Ένας κεντρικός δρόμος παραλιακός με εκατοντάδες μαγαζιά σουβενίρ, μπαχαρικών μπαρ , εστιατόρια , ψαροταβέρνες ξενοδοχεία και κόσμος να χαζεύει, να κάνει αγορές να παζαρεύει και με ακόμη τα μισογκρεμισμένα κτήρια από τη καταστροφική μανία του τσουναμι για να τους θυμίζει αυτούς που έχασαν αυτά που έχασαν και να είναι ευγνώμονες για αυτά που έχουν και κυρίως που είναι ζωντανοί..
Η εικόνα δεν διαφέρει πολύ στο στυλ στησίματος, μάλλον καθόλου απο αυτή του Πλατανιά στα Χανιά η της Χερσονήσου , παρά μόνο στα προϊόντα.. εδώ τα μπαχαρικά, η κανέλα, το τσάι και ότι εχει να κανει με τη Βουδιστική θρησκεία( αγάλματα, λιβανιστήρια, προσευχητάρια) και μαγαζιά με πάρα μα πάρα πολλές μάσκες μάσκες πολύχρωμες, πολύμορφες αλλά καρμπόν, δηλαδή βιομηχανοποιημένες... Εγώ ένα φετίχ τοχω με τις μάσκες όπως και με τις πέτρες, αλλά είχα δώσει όρκο να μην ξαναγοράσω μιας και το σπίτι μου έχει γίνει μουσείο, δεν χωρά άλλες πια τόσο που γεμίζω τώρα μπαούλα αλλά το μάτι μου πέφτει δεν λέει να απομακρυνθεί από ένα μαγαζί με χειροποίητες μάσκες..Ο ιδιοκτήτης πίσω από το πάγκο, δουλεύει το ξύλο με μαεστρία , μας εξηγεί κάθε διαδικασία κατασκευής που είναι χειροποίητη και που δίνει στη μάσκα μοναδικότητα και φυσικά άλλη αξία πώλησης..
Δεν έχουμε και πολύ όρεξη να απομονωθούμε στα δωμάτια του ξενοδοχείου και το ριχνουμε στις θαλάσσιες δραστηριότητες, σνοκερλινκ, μπάνιο, όσο για καταδύσεις δεν είναι του παρόντος λόγω καιρού…, έχει λυσσάξει όσο είμαστε εδώ και η μόνη δραστηριότητα περιορίζεται στα ρηχά , στη μπιριμπα και στο φωτογραφικό σαφάρι δειλινού. Αλλά και πάλι δεν μας ικανοποιούν απόλυτα.
Αποφασίζουμε να επιστρέψουμε στο Galle μετα το πρωινό. Το κόστος του ταξί σχεδόν απαγορευτικό μας φάνηκε δε και κοροϊδία για 18 χιλιόμετρα απόσταση οπότε μετα από σχετικά παζάρια ανεβαίνουμε στα τουκ-τουκ.. Οκ.. μεγάλη ταχύτητα δεν αναπτύσσουν βγάζεις κατακλίσεις από το καθισιό μεχρι να φτάσεις αλλά ασφαλές μέσον δε το λες μιας και με πολύ μεγάλη ευκολία μπορεί να εμπλακεί σε ατύχημα.
Αφεθήκαμε στα χέρια του Βουδα και απολαμβάναμε τη περιπέτεια. Βουδα θέλοντος φτασαμε στο Galle. Επιβάλλεται μια βόλτα και στη πόλη εκτός των τοίχων να δούμε εικόνες, να γευτούμε μυρωδιές και αρώματα. Πρώτη στάση το ψαρολίμανο με `τους δεκάδες πάγκους και ψαράδες να πουλούν ψάρια που δεν είχα ξαναδεί .
Χωθήκαμε στα στενά αναζητώντας σακίδιο ώμου ώσπου ξέσπασε πάλι η βροχή. Βρήκαμε καταφύγιο σε ένα τριώροφο κτήριο που στεγάζει γκαλερί και σουβενίρ ( τυχαιο?) στο δρόμο μας λίγο έξω από τη είσοδο του κάστρου. Θαυμάσαμε αρκετή ώρα τα πανέμορφα αλλά και πανάκριβα ασιατικά έργα τέχνης, αυτά του γούστου περιμένοντας να κοπάσει η βροχή..Και μετά τη βροχή ο καυτός ηλιος μας συνόδεψε, μας έψησε στη κυριολεξία σε όλη τη διάρκεια της περιπλάνησης μας μέσα στο κάστρο. Οι εκκλησίες, τα σχολεία,, οι γκαλερί, τα μουσεία όλα μας άνοιξαν τις πόρτες τους και μην αντέχοντας άλλο μετά από ώρες περπάτημα καθίσαμε στο ξενοδοχείο Galle για καφέ , χυμό και ξεκούραση.. δεν βασταγε η καρδιά μας τη ώρα του γυρισμού..
Mε τη μηχανη στα χέρια απολαμβάνω ένα από τα πιο όμορφα ηλιοβασιλέματα αυτης της εκδρομής κόβοντας βόλτα στη παραλία μαζεύοντας συγχρόνως τους θησαυρούς που απόθεσε ο ωκεανός στη άμμο. ..
Last edited by a moderator: