LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.684
- Likes
- 9.028
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Μετά το πρωινό φύγαμε αμέσως. Μας περιμένει μια δύσκολη μέρα και πολλά χιλιόμετρα δρόμου μιας και πρέπει να καλύψουμε απόσταση 160 χιλιομέτρων μέχρι τη Sigiriya . Θα μου πειτε 160 χιλιόμετρα πολλά? Ναι πάρα πολλά για το εδώ οδικό δίκτυο και οδική συμπεριφορά, χώρια που θα πρέπει να σταματάμε συχνά, άνθρωποι είμαστε και εμείς με ανάγκες, λίγο νεράκι, καφέ, φαγάκι κτλ…
Για να διασχίσουμε το Colombo μόνο και να πάρουμε επιτέλους το δρόμο προς βορρά μας βγήκε η πίστη, δεν είχε τελειωμό η πόλη και τα περίχωρα..
-StillColombo.???. ρωταγαμε το Ροχαμα για να πάρουμε την ίδια απάντηση.. Γιες μαμ..
Καταλάβαμε επιτέλους πότε αφήσαμε πίσω μας τη πρωτεύουσα όχι γιατί μας εξήγησε ο ξεναγός με τα τέλεια αγγλικά του πάντα σε μετοχή η απαρέμφατο, αλλά γιατί γύρω μας η φύση άλλαξε, έβαλε το πολύ πράσινο και μας υποδέχτηκε.. Ακακίες που αγγίζουν το ουρανό, φοίνικες, και τεράστια Baboo .. Τα σπίτια μονοκατοικίες φτιαγμένα από ξύλο , χόρτα και ελάχιστο σίδερο με περιποιημένους κήπους και ιδιωτικές μικρές ζούγκλες που συνορεύουν με άλλα γειτονικά σπίτια ….
Στη άκρη του δρόμου βρίσκονται μαγαζιά που πουλάνε οτιδήποτε έχει αξία, από ηλεκτρικές συσκευές , ρουχισμό και φρούτα..
Και εμείς κανένα ενδιαφέρον δεν δείξαμε για νεροχύτες, κατσαρόλες και ανεμιστήρες αλλα μας βγήκαν τα μάτια και μια λιγούρα μια υπογλυκαιμία τη νιώσαμε βλέποντας τους κρεμασμένους ανανάδες στα μαγαζιά ..Αναγκαστική στάση λοιπόν και βγήκαν έξω τα μαχαίρια και τα δόντια.. νομίζω πως η νοστιμιά και η μυρωδιά των ανανάδων αναδύεται μέσα από τις σελίδες του ημερολογίου που ξεφυλλίζω …
Μπροστά μας ξεδιπλώνονται τα ρυζοχώραφα που ο διαφορετικός χρόνος στη καλλιέργεια δίνει ένα διαφορετικό χρώμα από το βαθύ πράσινο στο κίτρινοχρυσαφι.. Πάνω σε αυτό το πρασινοκίτρινο χαλι ορθώνονται ξύλινα ξωτικά η σκιάχτρα που θαπρεπε να αποτρέπουν τα εκατοντάδες πουλιά να μην πλησιάζουν τις καλλιέργειες σκαλίζοντας για να βρουν σκουλήκια και καταστρέφοντας τες..
Τα χωράφια αν και δίνουν 3 σοδιές ρυζιού το χρόνο μάλλον δεν αρκούν( τρώνε πολύ ρύζι εδώ) και η χώρα αναγκάζεται να εισάγει ρύζι από τη Βιρμανία..
Μπαίνουμε στη περιοχή παραγωγής Κασίους.. Παντού πουλούν σακούλες, τσάντες ωμα ‘η ψημένα μικρά η τεράστια σε μέγεθος..Όπως και νάχει μικρά η μεγάλα, ψημένα η άψητα είναι πολύ πιο ακριβά από ότι στη χώρα μας και ας βρισκόμαστε στο τόπο παραγωγής.. Καταναλώσαμε κάμποσα σακουλάκια μπας και καταλάβουμε τη γεύση . Γεύση τώρα καλή? Θαλεγα μέτριααλλά από θερμίδες όμως άλλο πράγμα…
Η μυρωδιά του τζιντζερ και κύμινου που ερεθίζει τα ρουθούνια μας , σηματοδοτεί πως μπήκαμε στη ζώνη των μπαχαρικών.. Η μια φάρμα δίπλα στην άλλη με τις καλλιέργειες μπαχαρικών με ξεναγήσεις στο χώρο και φυσικά και με μαγαζάκια που πουλούν τα δικά τους προϊόντα..
Στάση σε ένα εργοστάσιο και μαγαζί ξυλογλυπτικής Κορίτσια και αγόρια σκυμμένα μπροστά στους ατομικούς πάγκους εργασίας σκαλίζουν κομμάτια ξύλου δίδοντας τους σχημα , μορφή και ζωντάνια..Στους τεράστιους διαδρόμους τα εκθέματα ελκύουν αγοραστές και επιχειρηματίες που κλείνουν συμφωνίες και παζαρέματα..
Η ώρα είναι 2και μισή και έχουμε ακόμη άλλη μια ώρα δρόμο μέχρι να φτάσουμε στη Sigiriya την οποία προφταίνουμε να δούμε ισα -ισα και μάλλον θα χάσουμε , τι μάλλον δηλαδή , καρατσεκαρισμέμο είναι, τη βόλτα με τις βοιδοάμαξα σε ένα χωριό που μπορεί να μην είναι στα τοπ απο τουριστικού ενδιαφέροντος, δίνει αρχή στις πεζοπορίες και στα τρεκιν στη γύρω περιοχή για τους δεινούς πεζοπόρους φυσιολάτρες..
Με τον ήλιο να καίει απλά χωρίς να τσουρουφλίζει, μπαίνουμε στην είσοδο του οδηγεί στον ιερο βράχο για το κάστρο Sigiriya..
Είσοδος 30 δολάρια και για ξεναγό ειχα επιλογές αγγλικής και ιταλικής.. Διαλέγω περιχαρής το ιταλόφωνο ξεναγό ως ιαταλοσπουδαγμενη εγώ , λέω θα καταλάβω πολύ περισσότερα..Αμ δε!!!!!!!!!! Αρκεί να σας πως, πως τα αγγλικά που μιλαγε ο Ροχαμα ήταν πανεπιστημιακού επιπέδου σε σύγκριση με τα ιταλικά που μίλαγε ο τοπικός ξεναγός και αν υπολογίσεις και τη προφορά από ένα στόμα με την κάτω σιαγώνα κενή από δόντια καταλαβαίνεις ότι δεν στάθηκες τυχερή στη επιλογή του ξεναγού..
-Ρε συ μου λεει η Όλγα..μπας και το να λείπουν τα δόντια τους είναι μέσα στα προσόντα για να γίνεις ξεναγός εδω? Κοίτα όλοι οι ξεναγοί έτσι είναι..
Ενας μεγάλος διάδρομος που δεξιά και αριστερά στα χωράφια υπάρχουν αρχαία κτίσματα, πισίνες , δεξαμενές, ναοί οδηγού στους πρόποδες του βράχου..
Εδω ο βασιλιάς Κασαπίγια 1600 χρόνια πριν αποφάσισε να κτίσει αυτό που αποτελεί το 8 θαύμα του κόσμου. Δεκαπέντε χιλιάδες άτομα, δηλαδή σκλάβοι από τη γύρω περιοχή και επι 7 συναπτά έτη κουβάλαγαν ημερόνυχτα τις πέτρες και μάρμαρα, έσκαβαν χαντάκια, πισινες,εχτισαν τα 3 παλάτια του συγκροτήματος φύτευαν τους υπέροχους κήπους για να στεγάσει ο βασιλιάς όλη τη δύναμη και εξουσία και τις 500 συζυγους ..ναι 500 συζύγους..
Ο βράχος, ο αφέντης, ο αγωνιστής με τα 250 μέτρα υψος από τη γή, με τον 7 χιλιομέτρων διάδρομο από κάτω που χρησίμευε για παρελάσεις και μια βαθιά 5 μέτρων τάφρο γεμάτη νερό και κροκόδειλους γύρω γύρω ήταν ο αμυντικός μηχανισμός του παλατιού.
Κήποι, πισίνες, δρομάκια, μαρμάρινα σκαλοπάτια, βγήκαν στην επιφάνεια από τη σκερπανη των αρχαιολόγων……… το 1832… και που σήμερα αποτελεί ένα από τα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco.
Τα 23 μικρα σπήλαια του βράχου φιλοξενούσαν τους ζωγράφους με τα υλικά τους που ειχαν αναλάβει το ρόλο της διακοσμητή καλύπτοντας με fresco και θα συμβούλευε, οδηγούσε τα χέρια των 500 γυναικών του βασιλιά να ζωγραφίσουν( κάθε μια ζωγράφισε και από ένα εργο) αυτές τις υπέροχες τοιχογραφίες και που δυστυχώς σήμερα διασώζονται μόνο 18 ..Οι υπόλοιπες είχαν τη βάναυση περιποίηση και κακοποίηση από τους βουδιστές μοναχούς που για 2 φορές είχαν καταλάβει και κατακτήσει το κάστρο μετατρέποντας το χώρο προσευχής που ως τέτοιος δεν μπορούσε να φιλοξενεί γυμνόστηθες ερωτικές γυναικείες φιγούρες ..ημαρτοννννννν δηλαδη..
Ο ήλιο που κρύβεται από τα φυλλώματα των πανύψηλων δένδρων δεν είναι ενοχλητικός αλλά ΄οσο αναβαίνουμε τα σκαλοπάτια συμβάλει αρκετά στη ζέστη και στο ιδρωκόπημα..Ποτάμι λοιπον ο ιδρώτας για να ανέβουμε τα 1202 σκαλιά..ναι 1202 μετρημένα σκαλιά μέχρι να αντικρίσουμε ,
το πόδι του τεράστιου λιονταριού που διακοσμεί και προστατεύει το χώρο και που αποτελεί την 3 είσοδο του παλατιού. Aπο το τεράστιο λιοντάρι φύλακα χώρου το μόνο που έχει απομένει είναι τα πόδια ενώ το κεφάλι έχει καταστραφεί και αντικατασταθεί από σκαλωσιές που οδηγούν στη κορυφή , σε ένα plato που η θέα σου κόβει την ανασα από ότι μάθαμε γιατι οι αστυνομικοί στη είσοδο δεν μας άφησαν να ανηφορήσουμε και ό λόγος η εχθρική παρουσία σμηνών μελισσών και σφηγκών που έστειλαν σήμερα 20 τουρίστες στο νοσοκομείο.. Αν και τα ψηλά σκαλοπάτια και οι κορυφές του βράχου έχουν γίνει μόνιμη κατοικία σε μέλισσες
και σφήκες, σήμερα κάτι τις ενόχλησε και άρχισαν τις επιθέσεις..Κοιτώντας προς τα πάνω και σκεφτόμενη πόσο ιδρώτα και κόπο θα είχα ακόμη μέχρι να φτάσω εκει ψηλά, και την εγκατάλειψη την ειχα στο τσεπάκι, οποτε ως από μηχανής θεός θεωρώ πως σώθηκα από το ρεζιλίκι, από την απαγόρευση της αστυνομίας
Η τέντα του ερυθρού Σταυρού ( παντού είναι αυτοί σε όλες τις εκδηλώσεις, πανηγύρια και χαρές) στημένη σε μια ακρη ,εδινε τις πρώτες βοήθειες σε όσους τόλμησαν να αψηφήσουν τη συμβουλή της αστυνομίας η νομιζαν ότι ήταν άτρωτοι στα τσιμπήματα και μετα τους μετέφεραν στο νοσοκομείο..Αρκεί να σε τσιμπήσουν 7 αγριομέλισσες και να σε στείλουν..7 τέτοια τσιμπήματα ισοδυναμούν με ένα της κόμπρας… Ε όχι με τέτοια αναλογία να μου λείπει η ανάβαση και η θέα…
Απολαυσαμε την εξ ισου φανταστική θέα από εκεί που είμαστε που έτσι και αλλιώς είμαστε πολύ ψηλά, πήραμε καθαρό αέρα , ξεκουραστήκαμε και αρχίσαμε τη κατάβαση σιγα –σιγά.
Βρήκαμε την Αγγελική στο τόξο 1 όπως είχαμε συμφωνήσει αφού δεν θα μπορούσε να ανέβει τα απότομα σκαλιά και περιπλανηθήκαμε στα κτίσματα του επιπέδου.. Πέτρες λαξεμένες, πισίνες, δεξαμενές κήποι, βράχοι σε σχήμα κόμπρας …
Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο Rocklion που φέρει το όνομα του ιερου βράχου ελπίζοντας να κάνει το θαύμα του και να βρούμε τις βαλίτσες να μας περιμένουν στην ρεσεψιόν..
Για να διασχίσουμε το Colombo μόνο και να πάρουμε επιτέλους το δρόμο προς βορρά μας βγήκε η πίστη, δεν είχε τελειωμό η πόλη και τα περίχωρα..
-StillColombo.???. ρωταγαμε το Ροχαμα για να πάρουμε την ίδια απάντηση.. Γιες μαμ..
Καταλάβαμε επιτέλους πότε αφήσαμε πίσω μας τη πρωτεύουσα όχι γιατί μας εξήγησε ο ξεναγός με τα τέλεια αγγλικά του πάντα σε μετοχή η απαρέμφατο, αλλά γιατί γύρω μας η φύση άλλαξε, έβαλε το πολύ πράσινο και μας υποδέχτηκε.. Ακακίες που αγγίζουν το ουρανό, φοίνικες, και τεράστια Baboo .. Τα σπίτια μονοκατοικίες φτιαγμένα από ξύλο , χόρτα και ελάχιστο σίδερο με περιποιημένους κήπους και ιδιωτικές μικρές ζούγκλες που συνορεύουν με άλλα γειτονικά σπίτια ….
Στη άκρη του δρόμου βρίσκονται μαγαζιά που πουλάνε οτιδήποτε έχει αξία, από ηλεκτρικές συσκευές , ρουχισμό και φρούτα..
Και εμείς κανένα ενδιαφέρον δεν δείξαμε για νεροχύτες, κατσαρόλες και ανεμιστήρες αλλα μας βγήκαν τα μάτια και μια λιγούρα μια υπογλυκαιμία τη νιώσαμε βλέποντας τους κρεμασμένους ανανάδες στα μαγαζιά ..Αναγκαστική στάση λοιπόν και βγήκαν έξω τα μαχαίρια και τα δόντια.. νομίζω πως η νοστιμιά και η μυρωδιά των ανανάδων αναδύεται μέσα από τις σελίδες του ημερολογίου που ξεφυλλίζω …
Μπροστά μας ξεδιπλώνονται τα ρυζοχώραφα που ο διαφορετικός χρόνος στη καλλιέργεια δίνει ένα διαφορετικό χρώμα από το βαθύ πράσινο στο κίτρινοχρυσαφι.. Πάνω σε αυτό το πρασινοκίτρινο χαλι ορθώνονται ξύλινα ξωτικά η σκιάχτρα που θαπρεπε να αποτρέπουν τα εκατοντάδες πουλιά να μην πλησιάζουν τις καλλιέργειες σκαλίζοντας για να βρουν σκουλήκια και καταστρέφοντας τες..
Τα χωράφια αν και δίνουν 3 σοδιές ρυζιού το χρόνο μάλλον δεν αρκούν( τρώνε πολύ ρύζι εδώ) και η χώρα αναγκάζεται να εισάγει ρύζι από τη Βιρμανία..
Μπαίνουμε στη περιοχή παραγωγής Κασίους.. Παντού πουλούν σακούλες, τσάντες ωμα ‘η ψημένα μικρά η τεράστια σε μέγεθος..Όπως και νάχει μικρά η μεγάλα, ψημένα η άψητα είναι πολύ πιο ακριβά από ότι στη χώρα μας και ας βρισκόμαστε στο τόπο παραγωγής.. Καταναλώσαμε κάμποσα σακουλάκια μπας και καταλάβουμε τη γεύση . Γεύση τώρα καλή? Θαλεγα μέτριααλλά από θερμίδες όμως άλλο πράγμα…
Η μυρωδιά του τζιντζερ και κύμινου που ερεθίζει τα ρουθούνια μας , σηματοδοτεί πως μπήκαμε στη ζώνη των μπαχαρικών.. Η μια φάρμα δίπλα στην άλλη με τις καλλιέργειες μπαχαρικών με ξεναγήσεις στο χώρο και φυσικά και με μαγαζάκια που πουλούν τα δικά τους προϊόντα..
Στάση σε ένα εργοστάσιο και μαγαζί ξυλογλυπτικής Κορίτσια και αγόρια σκυμμένα μπροστά στους ατομικούς πάγκους εργασίας σκαλίζουν κομμάτια ξύλου δίδοντας τους σχημα , μορφή και ζωντάνια..Στους τεράστιους διαδρόμους τα εκθέματα ελκύουν αγοραστές και επιχειρηματίες που κλείνουν συμφωνίες και παζαρέματα..
Η ώρα είναι 2και μισή και έχουμε ακόμη άλλη μια ώρα δρόμο μέχρι να φτάσουμε στη Sigiriya την οποία προφταίνουμε να δούμε ισα -ισα και μάλλον θα χάσουμε , τι μάλλον δηλαδή , καρατσεκαρισμέμο είναι, τη βόλτα με τις βοιδοάμαξα σε ένα χωριό που μπορεί να μην είναι στα τοπ απο τουριστικού ενδιαφέροντος, δίνει αρχή στις πεζοπορίες και στα τρεκιν στη γύρω περιοχή για τους δεινούς πεζοπόρους φυσιολάτρες..
Με τον ήλιο να καίει απλά χωρίς να τσουρουφλίζει, μπαίνουμε στην είσοδο του οδηγεί στον ιερο βράχο για το κάστρο Sigiriya..
-Ρε συ μου λεει η Όλγα..μπας και το να λείπουν τα δόντια τους είναι μέσα στα προσόντα για να γίνεις ξεναγός εδω? Κοίτα όλοι οι ξεναγοί έτσι είναι..
Ενας μεγάλος διάδρομος που δεξιά και αριστερά στα χωράφια υπάρχουν αρχαία κτίσματα, πισίνες , δεξαμενές, ναοί οδηγού στους πρόποδες του βράχου..
Εδω ο βασιλιάς Κασαπίγια 1600 χρόνια πριν αποφάσισε να κτίσει αυτό που αποτελεί το 8 θαύμα του κόσμου. Δεκαπέντε χιλιάδες άτομα, δηλαδή σκλάβοι από τη γύρω περιοχή και επι 7 συναπτά έτη κουβάλαγαν ημερόνυχτα τις πέτρες και μάρμαρα, έσκαβαν χαντάκια, πισινες,εχτισαν τα 3 παλάτια του συγκροτήματος φύτευαν τους υπέροχους κήπους για να στεγάσει ο βασιλιάς όλη τη δύναμη και εξουσία και τις 500 συζυγους ..ναι 500 συζύγους..
Ο βράχος, ο αφέντης, ο αγωνιστής με τα 250 μέτρα υψος από τη γή, με τον 7 χιλιομέτρων διάδρομο από κάτω που χρησίμευε για παρελάσεις και μια βαθιά 5 μέτρων τάφρο γεμάτη νερό και κροκόδειλους γύρω γύρω ήταν ο αμυντικός μηχανισμός του παλατιού.
Κήποι, πισίνες, δρομάκια, μαρμάρινα σκαλοπάτια, βγήκαν στην επιφάνεια από τη σκερπανη των αρχαιολόγων……… το 1832… και που σήμερα αποτελεί ένα από τα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco.
Τα 23 μικρα σπήλαια του βράχου φιλοξενούσαν τους ζωγράφους με τα υλικά τους που ειχαν αναλάβει το ρόλο της διακοσμητή καλύπτοντας με fresco και θα συμβούλευε, οδηγούσε τα χέρια των 500 γυναικών του βασιλιά να ζωγραφίσουν( κάθε μια ζωγράφισε και από ένα εργο) αυτές τις υπέροχες τοιχογραφίες και που δυστυχώς σήμερα διασώζονται μόνο 18 ..Οι υπόλοιπες είχαν τη βάναυση περιποίηση και κακοποίηση από τους βουδιστές μοναχούς που για 2 φορές είχαν καταλάβει και κατακτήσει το κάστρο μετατρέποντας το χώρο προσευχής που ως τέτοιος δεν μπορούσε να φιλοξενεί γυμνόστηθες ερωτικές γυναικείες φιγούρες ..ημαρτοννννννν δηλαδη..
Ο ήλιο που κρύβεται από τα φυλλώματα των πανύψηλων δένδρων δεν είναι ενοχλητικός αλλά ΄οσο αναβαίνουμε τα σκαλοπάτια συμβάλει αρκετά στη ζέστη και στο ιδρωκόπημα..Ποτάμι λοιπον ο ιδρώτας για να ανέβουμε τα 1202 σκαλιά..ναι 1202 μετρημένα σκαλιά μέχρι να αντικρίσουμε ,
Η τέντα του ερυθρού Σταυρού ( παντού είναι αυτοί σε όλες τις εκδηλώσεις, πανηγύρια και χαρές) στημένη σε μια ακρη ,εδινε τις πρώτες βοήθειες σε όσους τόλμησαν να αψηφήσουν τη συμβουλή της αστυνομίας η νομιζαν ότι ήταν άτρωτοι στα τσιμπήματα και μετα τους μετέφεραν στο νοσοκομείο..Αρκεί να σε τσιμπήσουν 7 αγριομέλισσες και να σε στείλουν..7 τέτοια τσιμπήματα ισοδυναμούν με ένα της κόμπρας… Ε όχι με τέτοια αναλογία να μου λείπει η ανάβαση και η θέα…
Βρήκαμε την Αγγελική στο τόξο 1 όπως είχαμε συμφωνήσει αφού δεν θα μπορούσε να ανέβει τα απότομα σκαλιά και περιπλανηθήκαμε στα κτίσματα του επιπέδου.. Πέτρες λαξεμένες, πισίνες, δεξαμενές κήποι, βράχοι σε σχήμα κόμπρας …
Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο Rocklion που φέρει το όνομα του ιερου βράχου ελπίζοντας να κάνει το θαύμα του και να βρούμε τις βαλίτσες να μας περιμένουν στην ρεσεψιόν..
Last edited by a moderator: