LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.684
- Likes
- 9.028
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Μπαίνουμε στη Jaffnaπόλη των Ταμίλ, πρωτεύουσα της ομώνυμης πενισουλα με 88 χιλιάδες κατοίκους που υπήρξε μια ισχυρή αποικιοκρατική πόλη και λιμάνι επι εποχής Πορτογάλων . Ο εμφύλιος πόλεμος πλήγωσε πολύ αυτή τη πόλη, μάχες, πρόσφυγες, σκληρή στάση και έλεγχο από τις εγκατεστημένες στρατιωτικές δυνάμεις, εμπάργκο, απώλεια της ιδιοκτησίας, ερήμωσαν τη πόλη..Έτσι για αρκετά χρόνια παρέμεινε, μόνη, έρημη απόμακρη απογυμνωμένη να πληρώνει τις συνέπειες του πολέμου , να πληρώνει το τίμημα της ανεξαρτησίας.. Από το 2009 και έπειτα ο επαναπατρισμός των προσφύγων ξαναδίνει ζωή , προοπτική στη πόλη και τουρίστες τολμούν να επισκεφτούν με μεγαλύτερη ασφάλεια τη περιοχή γνωρίζοντας από κοντά τη κουλτούρα και τη ιστορία των Ταμίλ..
Πρώτη μας επίσκεψη στην ιστορική βιβλιοθήκη χτισμένη το 1954 και που ήταν η μεγαλύτερη και σπουδαιότερη βιβλιοθήκη της Νότιας Ασίας και που δυστυχώς κάηκε συθέμελα στο πόλεμο .Τα 970.000 βιβλία έγιναν στάχτη .
Το ποιος την έκαψε είναι ακόμη αδιευκρίνιστο η για την ακρίβεια οι μεν κατηγορούν τους δε. Εγώ αποτυπώνω στη μνήμη μου ,αυτό που μου είπε ο τοπικός ξεναγός..
-Μαμ.., η βιβλιοθήκη κάηκε για να μην μπορούμε να θυμόμαστε. Δεν υπάρχουν αρχεία, ιστορικές αναφορές, δεν υπάρχει η μνήμη μας.. Εσείς μπορείτε να δείτε ποιος είχε συμφέρον να διαγραφτεί το παρελθόν μας.. Θεωρώ ότι μου κατονόμασε τους ένοχους ..τι κάνει νιάου –νιάου στα κεραμίδια?
Η βιβλιοθήκη ξανακτίστηκε και προσπαθεί να αποκτήσει πάλι τη χαμένη αίγλη της και η ιστορία αρχίζει πάλι να φωλιάζει στα ράφια της..
Η πόλη προπύργιο της Ινδουιστικής τέχνης, θρησκείας και κουλτούρας έχει να μας δείξει μνημεία και ναούς.
Ο μεγαλύτερος και σημαντικότερος ινδουιστικός ναός είναι oNallurKandaswamyKovil or NallurMuruganKovil που ο πρώτος λίθος χτισίματος χρονολογείται από το 948 αλλα που τελική σχεδόν μορφή πήρε το 13 αιώνα .Ένα οικοδομικό μεγαθήριο από κολώνες, υπόστεγα, πύργο ρολογιού , εσωτερικές αυλές, αλλά υστερεί σε λαμπρότητα, κατά τη γνώμη μου πάντα, από τους ναούς στη Ινδία.
Ίσως τη όλη εικόνα τη κατέστρεψαν οι πολλές μπετονιέρες οι σκαλωσιές, οι κουβάδες και τα σακιά τσιμέντου χρώματα , μπογιατζήδες που βρίσκονται στο χώρο( από πότε δεν γνωρίζω) που δηλώνουν αναστήλωση και φρεσκάρισμα που μάλλον αργεί να τελειώσει..
Τα ιερά των λόρδων Ganesh , Vairanar, Sun, Sandana και Gopola βρίσκονται στη εσωτερική αυλή του ναού ενώ στο νότιο μέρος μια ιερή λίμνη είναι αφιερωμένη στον θεόMuruga Στη βόρεια πλευρά του ναού υπάρχει ένας μεγάλος ιερός κήπος ενώ στο υπόγειο κλειδωμένο κελάρι φυλάγονται μπρούντζινα και γλυπτά του 10 αιώνα…
Για να μπεις στον ναό πρέπει να είσαι και ευπρεπώς ενδεδυμένος. Στη αυλή ένας τουρίστας κάνει προσπάθεια να ανασύρει από το σακιδιο του και διαλέγοντας απο τα λιγοστά ρούχα αυτά που θα
του επέτρεπαν τη είσοδο στο εσωτερικό του ναού. Ο Ροχάμα και ο τοπικός ξεναγός έμειναν απέξω, μη πληρώντας τα κριτήρια ευπρεπούς ενδυσης.
Είμαστε τυχεροί που θα παρακολουθήσουμε στιγμές από τα ιερά δρώμενα στο ναο.
Οι παρά πολύ νεαροί μοναχοί ετοιμάζονται για τη απογευματινή λειτουργία. Ο ήχος ενός τύμπανου σηματοδοτεί τη έναρξη .. Από μια εσωτερική τη πύλη βγαίνουν οι μοναχοί λικνίζοντας τα από τη μέση και πάνω γυμνά καταϊδρωμένα κορμιά τους , οι περισσότεροι παραπατώντας αποτέλεσμα μάλλον κάποιας εισπνεόμενης η μασημένης αρίστης ποιότητας ουσίας και συνοδευόμενοι από τύμπανα και καμπάνες κάνουν το γύρο της εσωτερικής τετράγωνης αυλής σκορπώντας ένα πολύ ωραίο άρωμα λιβανιού .. Απαγορεύονται οι φωτογραφίες και εγώ με ανοικτό το βίντεο στα μουλωχτά προσπαθώ να καταγράψω τον ήχο ενώ η ίριδα καταγράφει κάθε εικόνα..
Φεύγουμε από το ναό λιβανισμένοι, προσευχημένοι , αγιασμένοι δεν θα λεγα κολαστήκαμε με τους μοναχούς, και κατηφορίσαμε προς το λιμάνι και το κάστρο -φρούριο που σχεδόν το περιβαλει
Οι αποικιοκράτες Πορτογάλοι που κατέλαβαν το βασίλειο της Jaffna και το φρούριο που έκτισε το 1618 ο Φίλιππο De Olivera ως ασφάλεια και υπεροχή δεν κατάφερε να αποτρέψει την εισβολή των Ολλανδών (1658) και αργότερα των Βρετανών (1796.)
Εκκλησίες, η μια θαυματουργή που είχε δώσει και το όνομα της στο οχυρό ως φρούριο θαυμάτων της Παναγίας, κυβερνητικά και στρατιωτικά κτήρια το βασιλικό παλάτι υπάρχουν μέσα στο οχυρό το οποίο στα χρόνια του εμφύλιου όντας στα χέρια του LTTE, γνώρισε πολιορκίες και μάχες ανακτήθηκε από τον επίσημο στρατό της Σριλανκα το 1995 μετά από μια πολιορκία που διήρκησε 50 μέρες.. Η πρόσβαση σε επισκέπτες ειχε περιοριστεί σημαντικά μέχρι σήμερα. Στο φρούριο υπάρχει ακόμη απόσπασμα στρατού που ελέγχει αλλά επιβλέπει συγχρόνως την αναστήλωση η οποία γίνεται του με Ολλανδική χρηματοδότηση… οι επιγραφές το δείχνουν συχνά μέσα στο χώρο.., σαν να λένε,,, οι ολλανδοί ξανάρχονται ’η αυτό μας ανήκει…
Ανάμεσα στα κτήρια τα πυροβολεία στο δρόμο πάνω στα τείχη ένα νιόπαντρο ζευγάρι κάνει τη γαμήλια φωτογράφιση του ανάμεσα στη ιστορία ατενίζοντας το μέλλον … Μας άφησαν να τους φωτογραφίσουμε και εμείς τους ανταποδώσαμε με τις καλύτερες ευχές μας..
Το ξενοδοχείο μας JaffnaHeritageHotel
μας ανακοινώνει πως δεν έχει δωμάτια και η διαμονή μας θα γίνει στο παράρτημα του που είναι δέκα μέτρα πιο κάτω στο ίδιο δρόμο. Μια ανησυχία αλήθεια επικράτησε με το που το είδαμε, γιατί στην ουσία ήταν ένα σπίτι 4 δωματίων με ένα κεντρικό σαλόνι σχεδόν εγκαταλειμμένο στη σκόνη και υγρασία αλλα δεν είχαμε και άλλη επιλογή..Για φαγητό και πρωινό θα έπρεπε να πάμε στο άλλο κεντρικό κτήριο πιο κάτω,,.
Μόλις ταχτοποιηθήκαμε αποφασίσαμε να κατέβουμε βόλτα στο κέντρο. Ο Ροχάμα μας άφησε σε ένα κεντρικό σημείο που θα ήταν το ραντεβού μας μετά από 3ωρη περιπλάνηση στα στενά και τους δρόμους.. Τα φώτα στους δρόμους και στα μαγαζιά δίνουν μια ζωντανή εικόνα στη πόλη.
Ο κόσμος στη καθημερινότητα του, στη δουλειά, στο μαγαζί στο σχολείο. Είναι λιγότερο γελαστοί και χαλαροί, στα μάτια τους φαίνεται η ανησυχία, αμφιβολία, η αποξένωση,, με το δίκιο τους έχουν περάσει τόσα και τόσα..Θα περάσει καιρός για να εμπιστευτούν ξανά, να νιώσουν ασφάλεια , η αιματοβαμμένη ιστορία τους γεμίζει ακόμη πόνο και κακές αναμνήσεις.. Γινόμαστε αντικείμενα περιέργειας νιώθοντας άβολα κυρίως όταν τα φώτα της πόλης άρχισαν να σβήνουν ένα- ένα ,τα μαγαζιά να κατεβάζουν ρολά και ο κόσμος να εξαφανίζεται από τους δρόμους.. Γίναμε ένα με το σκοτάδι, γίναμε σκιές που βαδίζαμε στα τυφλά για να βρούμε το σημείο συνάντησης.. Ο Ροχάμα ευτυχώς είχε έλθει νωρίτερα και μας περίμενε…
Η βραδιά μας έκλεισε στη τραπεζαρία του κεντρικού ξενοδοχείου απολαμβάνοντας τα τυπικά πιάτα της περιοχής.
Ένα δροσερό αεράκι μας προφυλάσσει από τα τσιμπήματα των πολλών κουνουπιών και επιστροφή στο διαμερισματάκι μας για ύπνο… αύριο πρωί κατεβαίνουμε νότια από την ανατολική πλευρά του νησιού ,ακόμη άγνωστη και παρθένα στο ευρύ τουριστικό κοινό..…
Πρώτη μας επίσκεψη στην ιστορική βιβλιοθήκη χτισμένη το 1954 και που ήταν η μεγαλύτερη και σπουδαιότερη βιβλιοθήκη της Νότιας Ασίας και που δυστυχώς κάηκε συθέμελα στο πόλεμο .Τα 970.000 βιβλία έγιναν στάχτη .
-Μαμ.., η βιβλιοθήκη κάηκε για να μην μπορούμε να θυμόμαστε. Δεν υπάρχουν αρχεία, ιστορικές αναφορές, δεν υπάρχει η μνήμη μας.. Εσείς μπορείτε να δείτε ποιος είχε συμφέρον να διαγραφτεί το παρελθόν μας.. Θεωρώ ότι μου κατονόμασε τους ένοχους ..τι κάνει νιάου –νιάου στα κεραμίδια?
Η βιβλιοθήκη ξανακτίστηκε και προσπαθεί να αποκτήσει πάλι τη χαμένη αίγλη της και η ιστορία αρχίζει πάλι να φωλιάζει στα ράφια της..
Η πόλη προπύργιο της Ινδουιστικής τέχνης, θρησκείας και κουλτούρας έχει να μας δείξει μνημεία και ναούς.
Ο μεγαλύτερος και σημαντικότερος ινδουιστικός ναός είναι oNallurKandaswamyKovil or NallurMuruganKovil που ο πρώτος λίθος χτισίματος χρονολογείται από το 948 αλλα που τελική σχεδόν μορφή πήρε το 13 αιώνα .Ένα οικοδομικό μεγαθήριο από κολώνες, υπόστεγα, πύργο ρολογιού , εσωτερικές αυλές, αλλά υστερεί σε λαμπρότητα, κατά τη γνώμη μου πάντα, από τους ναούς στη Ινδία.
Για να μπεις στον ναό πρέπει να είσαι και ευπρεπώς ενδεδυμένος. Στη αυλή ένας τουρίστας κάνει προσπάθεια να ανασύρει από το σακιδιο του και διαλέγοντας απο τα λιγοστά ρούχα αυτά που θα
Είμαστε τυχεροί που θα παρακολουθήσουμε στιγμές από τα ιερά δρώμενα στο ναο.
Οι παρά πολύ νεαροί μοναχοί ετοιμάζονται για τη απογευματινή λειτουργία. Ο ήχος ενός τύμπανου σηματοδοτεί τη έναρξη .. Από μια εσωτερική τη πύλη βγαίνουν οι μοναχοί λικνίζοντας τα από τη μέση και πάνω γυμνά καταϊδρωμένα κορμιά τους , οι περισσότεροι παραπατώντας αποτέλεσμα μάλλον κάποιας εισπνεόμενης η μασημένης αρίστης ποιότητας ουσίας και συνοδευόμενοι από τύμπανα και καμπάνες κάνουν το γύρο της εσωτερικής τετράγωνης αυλής σκορπώντας ένα πολύ ωραίο άρωμα λιβανιού .. Απαγορεύονται οι φωτογραφίες και εγώ με ανοικτό το βίντεο στα μουλωχτά προσπαθώ να καταγράψω τον ήχο ενώ η ίριδα καταγράφει κάθε εικόνα..
Φεύγουμε από το ναό λιβανισμένοι, προσευχημένοι , αγιασμένοι δεν θα λεγα κολαστήκαμε με τους μοναχούς, και κατηφορίσαμε προς το λιμάνι και το κάστρο -φρούριο που σχεδόν το περιβαλει
Οι αποικιοκράτες Πορτογάλοι που κατέλαβαν το βασίλειο της Jaffna και το φρούριο που έκτισε το 1618 ο Φίλιππο De Olivera ως ασφάλεια και υπεροχή δεν κατάφερε να αποτρέψει την εισβολή των Ολλανδών (1658) και αργότερα των Βρετανών (1796.)
Ανάμεσα στα κτήρια τα πυροβολεία στο δρόμο πάνω στα τείχη ένα νιόπαντρο ζευγάρι κάνει τη γαμήλια φωτογράφιση του ανάμεσα στη ιστορία ατενίζοντας το μέλλον … Μας άφησαν να τους φωτογραφίσουμε και εμείς τους ανταποδώσαμε με τις καλύτερες ευχές μας..
Το ξενοδοχείο μας JaffnaHeritageHotel
Μόλις ταχτοποιηθήκαμε αποφασίσαμε να κατέβουμε βόλτα στο κέντρο. Ο Ροχάμα μας άφησε σε ένα κεντρικό σημείο που θα ήταν το ραντεβού μας μετά από 3ωρη περιπλάνηση στα στενά και τους δρόμους.. Τα φώτα στους δρόμους και στα μαγαζιά δίνουν μια ζωντανή εικόνα στη πόλη.
Η βραδιά μας έκλεισε στη τραπεζαρία του κεντρικού ξενοδοχείου απολαμβάνοντας τα τυπικά πιάτα της περιοχής.
Last edited by a moderator: