LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.684
- Likes
- 9.028
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Ο δρόμος για το βορρά είναι πολύ φαρδύτερος αλλά και με λίγη κίνηση. Περνάμε τα τελευταία πυκνοκατοικημένα σημεία του νησιού και το μάτι μας αρχίζει να συνηθίζει τη χαμηλή αλλά καταπράσινη βλάστηση των ρυζοχώραφων.
Σιγά σιγά μπαίνουμε στη χώρα των Ταμίλ. Αναγκαστική στάση στο φυλάκιο που θα δείξουμε τις ειδικές άδειες που το πρακτορείο είχε αναλάβει να ζητήσει και να προμηθευτεί από το υπουργείο άμυνας τους ,σχεδόν 3 εβδομάδες πριν το ταξίδι.. όσο προχωράμε τόσο τα σημάδια του εμφύλιου παρουσιάζονται μπροστά μας. Σπίτια καμένα, γκρεμισμένα, ερειπωμένα γράφουν ακόμη ιστορία.
Τολμώ να ρωτήσω τίνος έργο είναι όλα αυτά και η απάντηση ‘’έφοδος τερροριστων ‘’’ μπορεί να θεωρηθεί διπλωματική απάντηση.. Γιατί και οι κυβερνητικοί και οι αντάρτες προέβηκαν σε πράξεις τερροριστικές και βάρβαρες.. πυρπολήσεις, φόνοι , αποκεφαλισμοί, βιασμοί,πλήθος αθώου κόσμου κείτονταν σφαγμένοι στους δρόμους πλατειες και χωράφια και τα ποτάμια έρεαν αίματα αντί νερού..
Δεν μπορώ να αναπτύξω πολιτική ανάλυση και συζήτηση με το Ροχαμα αλλά σίγουρα DNA Ταμίλ δεν έχει…
Η χαμηλή βλάστηση σου δίνει ένα καθαρό και μακρύ ορίζοντα και η ματιά σου περιπλανιέται και χάνεται βαθιά..
Μπανανιές , τικ δένδρα και φοίνικες οι Kalamara ( αν το θυμάμαι καλά) που παράγουν εκτός γάλα, λάδι, καρύδα, ξύλο παράγουν ποτό και ξύδι Κalamani, συμβάλλοντας αρκετά στη οικονομία της χώρας.
Στάση για νερό και καφέ σε ένα κιόσκι αλλά τα κρεμασμένα τυρογαριδάκια και τα αποξηραμένα φρούτα μας κέντρισαν το ενδιαφέρον….
Παρατηρώ τις αγελάδες που βόσκουν ‘η προσπαθούν να βοσκήσουν στη λιγοστή πρασινάδα που υπάρχει στη άκρη του αυτοκινητόδρομου…
-Μα χαζές είναι? Τι να βοσκήσουν εδώ? Τι να βρουν? Γιαυτό σέρνουν τα κόκαλα τους από τη αδυναμία λες και βιώνουν τη 7 ετια ισχνών αγελάδων της κατάρας του Φαραώ.
-Αυτή τη εποχή λέει ο Ροχάμα δεν έχει πολύ πρασινάδα και γιαυτό είναι ισχνές και αδύνατες..
-Και αυτή η ατέλειωτη πρασινάδα τι είναι? ρωτώ δείχνοντας τα καταπράσινα αλλά με περίφραξη χωράφια δεξιά και αριστερά του δρόμου..
Εκείνος γελώντας μου δείχνει κάτι σημαιάκια άσπρα με μια κόκκινη νεκροκεφαλή στο κέντρο και ένα μεγάλο Χ που εμφανίζονται ανά διαστήματα …Μπουμ ….λεει..νάρκες….
Ωχ ναρκοπέδια παντού .. Εκτάσεις γης χιλιάδων εκταρίων έχουν θαμμένες ακόμη νάρκες του πολέμου οπότε άνθρωποι και ζώα κρατούν αποστάσεις ασφαλείας μέχρι σε 5-6 χρόνια να καθαριστεί η περιοχή…
Πλησιάζομαι στο πέρασμα του Ελέφαντα που εκτός του ότι χρησιμεύει για ότι δηλώνει ότι ακριβώς και το όνομα του, είναι ένα κομβικό σημείο που ενώνει τη κυρίως χώρα με την πενισουλα Τζάφνα ..
Εδώ στάση.. ένα μεγάλο λαμπερό μνημείο ορθώνεται στα δεξιά μας.
Είναι ένα μνημείο αφιερωμένο σε ένα από τους σύγχρονες ήρωες του εμφύλιου..Εδω το 1991 στο υπάρχον τότε στρατόπεδο ένας φαντάρος που έχει υπηρεσία σκοπιάς, βλέπει μια μπουλντόζα να κυλά σιγά σιγά προς τη πύλη και καταλαβαίνει πως μια βομβιστική επίθεση εξελίσσεται και γρήγορα αυτός και οι σύντροφοι του θα συναντούσαν τον θάνατο.. Ζώνεται λοιπόν όσες χειροβομβίδες εκρηκτικά βρίσκει γύρω του και τρέχει να προϋπαντήσει τη μπουλντόζα.. και ως καμικάζι ανατινάσσεται μαζί με τη γεμάτη εκρηκτικά μπουλντόζα.. ..
Θυσία, ηρωισμός και έτσι αναγνωρίζεται και από τη πολιτεία και στράτευμα που κτίζει αυτό εδώ το μνημείο για να τον τιμήσει.. Σωστά.. το να υπάρχει όμως βιντεογουόλ που να παίζει τη ζωή του σε ένα συνεχές μη διακοπτόμενο ντοκιμαντέρ , οι συνεντεύξεις της μάνας, που έχασε το γιο της αλλά πρέπει να χαίρεται γιατί είναι ήρωας, η ζωή της μάνας πριν και μετά το χαμό του παιδιού της, οι συναντήσεις της με του κυβερνήτες , τα μνημόσυνα, οι παρελάσεις ..ε .. μου φαίνεται υπερβολή.. Δεν μπορεί να λείπει να απουσιάζει και το μουσείο αφιερωμένο στη καθημερινότητα του ήρωα που περιέχει από τη στολή του τις μπότες του ,το πιάτο που έτρωγε, τα προσωπικά του είδη, τα πολεμοφόδια του και φωτογραφίες .
Παραδίπλα ένα κουτί συλλογής χρημάτων και δωρεών τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στην education..- Τίνος και περί τίνος? ρωτώ.. Κανείς δεν απάντησε..
Δίπλα ακριβώς σχεδόν σε μεσοτοιχία κάποιος κάνει μπίζνες στο μεγάλο καφέ-εστιατόριο..
Πρώτοι και καλύτεροι πελάτες αυτής της ζεστής μέρας.., εμείς που πέσαμε με τα μούτρα και αδειάσαμε σχεδόν τη βιτρίνα από τις πεντανοστιμες αλήθεια είναι σπεσιαλιτέ..
Δεν μπορώ να αναπτύξω πολιτική ανάλυση και συζήτηση με το Ροχαμα αλλά σίγουρα DNA Ταμίλ δεν έχει…
Η χαμηλή βλάστηση σου δίνει ένα καθαρό και μακρύ ορίζοντα και η ματιά σου περιπλανιέται και χάνεται βαθιά..
Μπανανιές , τικ δένδρα και φοίνικες οι Kalamara ( αν το θυμάμαι καλά) που παράγουν εκτός γάλα, λάδι, καρύδα, ξύλο παράγουν ποτό και ξύδι Κalamani, συμβάλλοντας αρκετά στη οικονομία της χώρας.
Στάση για νερό και καφέ σε ένα κιόσκι αλλά τα κρεμασμένα τυρογαριδάκια και τα αποξηραμένα φρούτα μας κέντρισαν το ενδιαφέρον….
-Μα χαζές είναι? Τι να βοσκήσουν εδώ? Τι να βρουν? Γιαυτό σέρνουν τα κόκαλα τους από τη αδυναμία λες και βιώνουν τη 7 ετια ισχνών αγελάδων της κατάρας του Φαραώ.
-Αυτή τη εποχή λέει ο Ροχάμα δεν έχει πολύ πρασινάδα και γιαυτό είναι ισχνές και αδύνατες..
-Και αυτή η ατέλειωτη πρασινάδα τι είναι? ρωτώ δείχνοντας τα καταπράσινα αλλά με περίφραξη χωράφια δεξιά και αριστερά του δρόμου..
Εκείνος γελώντας μου δείχνει κάτι σημαιάκια άσπρα με μια κόκκινη νεκροκεφαλή στο κέντρο και ένα μεγάλο Χ που εμφανίζονται ανά διαστήματα …Μπουμ ….λεει..νάρκες….
Ωχ ναρκοπέδια παντού .. Εκτάσεις γης χιλιάδων εκταρίων έχουν θαμμένες ακόμη νάρκες του πολέμου οπότε άνθρωποι και ζώα κρατούν αποστάσεις ασφαλείας μέχρι σε 5-6 χρόνια να καθαριστεί η περιοχή…
Πλησιάζομαι στο πέρασμα του Ελέφαντα που εκτός του ότι χρησιμεύει για ότι δηλώνει ότι ακριβώς και το όνομα του, είναι ένα κομβικό σημείο που ενώνει τη κυρίως χώρα με την πενισουλα Τζάφνα ..
Εδώ στάση.. ένα μεγάλο λαμπερό μνημείο ορθώνεται στα δεξιά μας.
Δίπλα ακριβώς σχεδόν σε μεσοτοιχία κάποιος κάνει μπίζνες στο μεγάλο καφέ-εστιατόριο..
Πρώτοι και καλύτεροι πελάτες αυτής της ζεστής μέρας.., εμείς που πέσαμε με τα μούτρα και αδειάσαμε σχεδόν τη βιτρίνα από τις πεντανοστιμες αλήθεια είναι σπεσιαλιτέ..

Last edited by a moderator: