taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Κεφάλαιο 5: Άφιξη
Η προσγείωση ήταν ομαλότατη, και λίγο μετά είχαμε σταθμεύσει, είχαν έρθει οι σκάλες, και κατεβήκαμε από το αεροπλάνο. Ούτε λόγος για φυσούνες και λεωφορεία, απλώς περπατήσαμε λίγα μέτρα μέχρι το κτήριο του αεροσταθμού. Φαίνεται να είχε βρέξει λίγο νωρίτερα, αλλά είχε σταματήσει η βροχή όταν κατεβήκαμε. Το terminal δεν είναι κλειστό «κουτί», αλλά ανοικτός χώρος, διαμπερής σε πολλά σημεία, με μπόλικη διακόσμηση από ξυλόγλυπτα κατασκευάσματα, αναπαραστάσεις αγαλμάτων κλπ.




Πριν την παραλαβή αποσκευών, υπάρχει μια στάση. Δεν είναι υποχρεωτική, αλλά είναι επιβεβλημένη
. Εδώ υπάρχει το ένα από τα δυο γκισέ στο νησί που πουλάνε εισιτήρια για το εθνικό πάρκο του νησιού, που καλύπτει όλους τους αρχαιολογικούς του χώρους. Υπάρχει μια μικρή ουρά, και δυο άνθρωποι που πουλάνε τα εισιτήρια. Η πώληση γίνεται μόνο με μετρητά, και το εισιτήριο κοστίζει 54.000 CLP ή 80 USD. Το εισιτήριο καλύπτει απεριόριστες επισκέψεις για 5 ημέρες σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους του νησιού, αλλά μόνο μία φορά στον αρχαιολογικό χώρο Orongo (περισσότερα γι’ αυτόν παρακάτω). Παλιά έλεγχος εισιτηρίων γινόταν μόνο στο Orongo, αλλά τώρα γίνεται σε όλα τα σημαντικά sites.



Στην ουρά για τα εισιτήρια ήταν μπροστά κάτι Γάλλοι, κι ακολουθούσαν κάτι Αμερικανοί από το Τέξας, κι εγώ. Ο υπάλληλος εξυπηρέτησε τους Γάλλους σε άπταιστα Γαλλικά, κάτι που εντυπωσίασε τους Αμερικανούς που ακολουθούσαν. «Βλέπω μιλάτε πολλές γλώσσες», λένε στο παλικάρι στο εκδοτήριο. Για να λάβουν την πληρωμένη απάντηση «Μιλάω Rapa Nui, Ισπανικά και Γαλλικά. Και τα κουτσοκαταφέρνω και στα Αγγλικά». Το ίδιο μοτίβο συνεχίστηκε και στη συνέχεια. Όσες μέρες έμεινα εκεί, τα Γαλλικά είχαν γενικά μεγαλύτερη πέραση από τα Αγγλικά. Ίσως να φταίει ότι η κοντινότερη χώρα εδώ είναι η Γαλλία…
Πήρα το εισιτήριο, βαλίτσα δεν είχα για να παραλάβω, οπότε βγήκα αμέσως από το terminal. Μέχρι να τα κάνω όλα αυτά, είχε αρχίσει να βρέχει. Στην έξοδο, με περίμενε ο Alvaro, ο ξενοδόχος μου, με ένα χαρτί με το όνομά μου. Τον μπέρδεψα τον άνθρωπο, τη μια του έστελνα mail ως Konstantinos την άλλη ως Costas, είχε μπερδευτεί και νόμιζε ότι ήμουν άλλο άτομο, αλλά τελικώς του εξήγησα. O Alvaro είναι ντόπιος, Rapa Nui, αλλά έχει ζήσει μια δεκαετία στην Αυστραλία και τα Αγγλικά του είναι άψογα, από τους ελάχιστους ντόπιους που μπόρεσα να κάνω συζήτηση επιπέδου χωρίς πρόβλημα γλώσσας.
Η τελετουργία της υποδοχής ξένων στο νησί, ακολουθεί πολυνησιακές νόρμες, και έτσι ο Alvaro μου πέρασε ένα σπάγκο με ένα φυλακτό γύρω από το λαιμό, πρώτο πράγμα πριν ξεκινήσαμε. Περπατήσαμε ως το αυτοκίνητό του, 15 μέτρα πιο πέρα δηλαδή, για να με πάει ως τα δωμάτια που έχει στο κέντρο της Hanga Roa (800 μέτρα μακριά από το αεροδρόμιο σε ευθεία γραμμή, 1.1 χιλιόμετρο από το δρόμο). H βροχή εν τω μεταξύ σταμάτησε. Με πήγε και μια βόλτα στην πόλη για να μου δείξει τα κατατόπια. Εδώ είναι το Σουπερμάρκετ, εκεί το φαρμακείο, εδώ έχει καλό καφέ, κλπ.. Μου έδειξε και το σχολείο, όπου έχουν επιτέλους καταφέρει κάποια μαθήματα να γίνονται και στη δική τους γλώσσα, τα Rapa Nui, κι όχι όλα στα Ισπανικά μόνο. Και το νεκροταφείο τους, και το μόλο από τον οποίο ξεκινάει όποιος θέλει να κάνει surf ή snorkeling, και το μαγαζί με το καλύτερο χορευτικό σόου αν θέλω να δω.
Κάποιος που έρχεται στο νησί και θέλει να το γυρίσει, έχει δυο επιλογές. Η μία, και μάλλον η καλύτερη, είναι να νοικιάσει ένα αυτοκίνητο και να κινηθεί μ’ αυτό σε όλο το νησί. Πολύ καλή λύση, αλλά όχι για μένα, καθώς από οδήγηση… δεν. Η άλλη, να συμμετάσχει στις οργανωμένες εκδρομές των τουριστικών γραφείων που λειτουργούν. Η σύσταση του Alvaro (και του Lonely Planet, επίσης) είναι το πρακτορείο Kia Koe Tours, με γραφεία μάλιστα ένα τετράγωνο από τα δωμάτια του Alvaro.
Πήγαμε στο ξενοδοχείο του, πάνω στον κεντρικό δρόμο της Hanga Roa, το οποίο λέγεται Inaki Uhi, και μου έδωσε το δωμάτιο μου, ένα ευρύχωρο δωμάτιο, με δυο κρεββάτια, μπάνιο, και WiFi (απαραίτητο, καθώς το σήμα της Movistar έχει μαύρα χάλια). Μαζί με το δωμάτιο, περιλαμβάνεται και πρόσβαση σε μια κοινόχρηστη κουζίνα ανά 2-3 δωμάτια. Τον πλήρωσα κιόλας για να μην τον ψάχνω στο check-out, παρ’ όλα αυτά συνεννοηθήκαμε αν είμαι εκεί στις 13:00 μεθαύριο να με πάει στο αεροδρόμιο (για την πτήση μου στις 14:55). Ο Alvaro δε μένει εδώ, έχει φτιάξει το σπίτι του αρκετά έξω από την πόλη, καθώς δεν αντέχει την κίνηση και το χαμό του κέντρου της πόλης (!), οπότε για ότι τον χρειαστώ μπορώ να τον πετύχω στο whatsapp ή αν είναι ανάγκη να ενοχλήσω τους γονείς του που μένουν δίπλα. Προς το παρόν, θα πάει στο αεροδρόμιο για να παραλάβει τους επόμενους πελάτες του, που έρχονται με την πτήση από Ταϊτή που φτάνει στις 13:00, η οποία σήμερα θα φτάσει πιο νωρίς, μιας κι εμείς τους αδειάσαμε το διάδρομο γρήγορα.

Η Hanga Roa βρίσκεται στην άκρη μιας από τις πλευρές του τρίγωνου νησιού, δίπλα σε αυτό που σήμερα είναι το αεροδρόμιο, και σε ένα από τα 3 παλιά ηφαίστεια. Είναι κτισμένη αραιά, με μπόλικη τροπική βλάστηση, και καταλαμβάνει μεγάλη έκταση για το μέγεθός της. Στο κέντρο της, η οδός Atamu Tekena μαζεύει τη δράση και την κίνηση τη μέρα – το βράδυ πάλι, τα πράγματα είναι… χαλαρά. Ακόμα και τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια είναι διάσπαρτα σε όλη την πόλη, και δεν υπάρχει κάποια γειτονιά «με δράση».


Βγήκα από το ξενοδοχείο, και ξεκίνησα για να πάω να κλείσω κάποιο τουρ. Είχα σταμπάρει κάποια γραφεία και τα είχα σημειώσει στο χάρτη, οπότε πήγα πρώτα σ’ αυτά. Τζίφος όμως, το ένα το βρήκα κλειστό, ενώ το άλλο, το Rapa Nui Travel, δεν είχε εκδρομές που να ταιριάζουν στο δικό μου πρόγραμμα, καθώς δεν έχουν όλα τα γραφεία κάθε μέρα όλες τις εκδρομές τους. Το τελευταίο, το τρέχει ένας Γερμανός που έχει πολιτογραφηθεί Rapa Nui, τόσο που εκδίδει τη μοναδική εφημερίδα στην τοπική γλώσσα του νησιού, κι έχει και το καλύτερο blog με ειδήσεις από το νησί.


Η πρώτη επαφή με την… πόλη είναι περίεργη, καθώς δεν έχει εικόνα ούτε πόλης, αλλά ούτε και τουριστικού resort. Είναι ένα μεγάλο χωριό, με τα μαγαζάκια του, τον κεντρικό του δρόμο, την εκκλησία του… Τελικώς, αφού ρώτησα σε 2-3 γραφεία, τα σταμπαρισμένα και μερικά ακόμα, κατέληξα όντως να κλείσω με το Kia Koe, μια ολοήμερη εκδρομή για την επόμενη μέρα, που γυρνάει τα περισσότερα σημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος στο νησί, και μια πρωινή για τη μεθεπόμενη, που θα με πάει σε μερικά ακόμα. Από τα σημεία με σημαντικό αρχαιολογικό ενδιαφέρον έμεναν εκτός εκδρομών δυο, στα οποία αποφάσισα να πάρω ένα ταξί και να πάω, και μερικά ακόμα χαμηλότερης προτεραιότητας, που τα άφησα για την επόμενη επίσκεψή μου στο νησί, αν ποτέ γίνει.



Κάθισα να πιώ ένα καφέ σε μια βεράντα (με τοπικό διάκοσμο
) και αμέσως μετά σταμάτησα το πρώτο ταξί που βρήκα στο δρόμο και μπήκα μέσα. Ήταν μια πολύ βεβιασμένη κίνηση, καθώς είχα βγει από το δωμάτιο με σκοπό να κλείσω ένα εισιτήριο μόνο, ούτε το power bank για το κινητό δεν είχα πάρει μαζί, αλλά αυτό το συνειδητοποίησα ώρες αργότερα, όταν έμεινα από μπαταρία και στα δυο κινητά. Εν πάσει περιπτώσει, άρχισα αμέσως τη διαπραγμάτευση με τον ταξιτζή: "Θέλω να πάω εκεί κι εκεί, πόσα θες;" Ο ταξιτζής κάτι ρώτησε στον ασύρματο, του απάντησαν από το κέντρο, και μου ξεφούρνισε μια τιμή. 27.000 CLP. ΟΚ, δε βαριέσαι, πάμε.

Η προσγείωση ήταν ομαλότατη, και λίγο μετά είχαμε σταθμεύσει, είχαν έρθει οι σκάλες, και κατεβήκαμε από το αεροπλάνο. Ούτε λόγος για φυσούνες και λεωφορεία, απλώς περπατήσαμε λίγα μέτρα μέχρι το κτήριο του αεροσταθμού. Φαίνεται να είχε βρέξει λίγο νωρίτερα, αλλά είχε σταματήσει η βροχή όταν κατεβήκαμε. Το terminal δεν είναι κλειστό «κουτί», αλλά ανοικτός χώρος, διαμπερής σε πολλά σημεία, με μπόλικη διακόσμηση από ξυλόγλυπτα κατασκευάσματα, αναπαραστάσεις αγαλμάτων κλπ.




Πριν την παραλαβή αποσκευών, υπάρχει μια στάση. Δεν είναι υποχρεωτική, αλλά είναι επιβεβλημένη



Στην ουρά για τα εισιτήρια ήταν μπροστά κάτι Γάλλοι, κι ακολουθούσαν κάτι Αμερικανοί από το Τέξας, κι εγώ. Ο υπάλληλος εξυπηρέτησε τους Γάλλους σε άπταιστα Γαλλικά, κάτι που εντυπωσίασε τους Αμερικανούς που ακολουθούσαν. «Βλέπω μιλάτε πολλές γλώσσες», λένε στο παλικάρι στο εκδοτήριο. Για να λάβουν την πληρωμένη απάντηση «Μιλάω Rapa Nui, Ισπανικά και Γαλλικά. Και τα κουτσοκαταφέρνω και στα Αγγλικά». Το ίδιο μοτίβο συνεχίστηκε και στη συνέχεια. Όσες μέρες έμεινα εκεί, τα Γαλλικά είχαν γενικά μεγαλύτερη πέραση από τα Αγγλικά. Ίσως να φταίει ότι η κοντινότερη χώρα εδώ είναι η Γαλλία…
Πήρα το εισιτήριο, βαλίτσα δεν είχα για να παραλάβω, οπότε βγήκα αμέσως από το terminal. Μέχρι να τα κάνω όλα αυτά, είχε αρχίσει να βρέχει. Στην έξοδο, με περίμενε ο Alvaro, ο ξενοδόχος μου, με ένα χαρτί με το όνομά μου. Τον μπέρδεψα τον άνθρωπο, τη μια του έστελνα mail ως Konstantinos την άλλη ως Costas, είχε μπερδευτεί και νόμιζε ότι ήμουν άλλο άτομο, αλλά τελικώς του εξήγησα. O Alvaro είναι ντόπιος, Rapa Nui, αλλά έχει ζήσει μια δεκαετία στην Αυστραλία και τα Αγγλικά του είναι άψογα, από τους ελάχιστους ντόπιους που μπόρεσα να κάνω συζήτηση επιπέδου χωρίς πρόβλημα γλώσσας.
Η τελετουργία της υποδοχής ξένων στο νησί, ακολουθεί πολυνησιακές νόρμες, και έτσι ο Alvaro μου πέρασε ένα σπάγκο με ένα φυλακτό γύρω από το λαιμό, πρώτο πράγμα πριν ξεκινήσαμε. Περπατήσαμε ως το αυτοκίνητό του, 15 μέτρα πιο πέρα δηλαδή, για να με πάει ως τα δωμάτια που έχει στο κέντρο της Hanga Roa (800 μέτρα μακριά από το αεροδρόμιο σε ευθεία γραμμή, 1.1 χιλιόμετρο από το δρόμο). H βροχή εν τω μεταξύ σταμάτησε. Με πήγε και μια βόλτα στην πόλη για να μου δείξει τα κατατόπια. Εδώ είναι το Σουπερμάρκετ, εκεί το φαρμακείο, εδώ έχει καλό καφέ, κλπ.. Μου έδειξε και το σχολείο, όπου έχουν επιτέλους καταφέρει κάποια μαθήματα να γίνονται και στη δική τους γλώσσα, τα Rapa Nui, κι όχι όλα στα Ισπανικά μόνο. Και το νεκροταφείο τους, και το μόλο από τον οποίο ξεκινάει όποιος θέλει να κάνει surf ή snorkeling, και το μαγαζί με το καλύτερο χορευτικό σόου αν θέλω να δω.
Κάποιος που έρχεται στο νησί και θέλει να το γυρίσει, έχει δυο επιλογές. Η μία, και μάλλον η καλύτερη, είναι να νοικιάσει ένα αυτοκίνητο και να κινηθεί μ’ αυτό σε όλο το νησί. Πολύ καλή λύση, αλλά όχι για μένα, καθώς από οδήγηση… δεν. Η άλλη, να συμμετάσχει στις οργανωμένες εκδρομές των τουριστικών γραφείων που λειτουργούν. Η σύσταση του Alvaro (και του Lonely Planet, επίσης) είναι το πρακτορείο Kia Koe Tours, με γραφεία μάλιστα ένα τετράγωνο από τα δωμάτια του Alvaro.
Πήγαμε στο ξενοδοχείο του, πάνω στον κεντρικό δρόμο της Hanga Roa, το οποίο λέγεται Inaki Uhi, και μου έδωσε το δωμάτιο μου, ένα ευρύχωρο δωμάτιο, με δυο κρεββάτια, μπάνιο, και WiFi (απαραίτητο, καθώς το σήμα της Movistar έχει μαύρα χάλια). Μαζί με το δωμάτιο, περιλαμβάνεται και πρόσβαση σε μια κοινόχρηστη κουζίνα ανά 2-3 δωμάτια. Τον πλήρωσα κιόλας για να μην τον ψάχνω στο check-out, παρ’ όλα αυτά συνεννοηθήκαμε αν είμαι εκεί στις 13:00 μεθαύριο να με πάει στο αεροδρόμιο (για την πτήση μου στις 14:55). Ο Alvaro δε μένει εδώ, έχει φτιάξει το σπίτι του αρκετά έξω από την πόλη, καθώς δεν αντέχει την κίνηση και το χαμό του κέντρου της πόλης (!), οπότε για ότι τον χρειαστώ μπορώ να τον πετύχω στο whatsapp ή αν είναι ανάγκη να ενοχλήσω τους γονείς του που μένουν δίπλα. Προς το παρόν, θα πάει στο αεροδρόμιο για να παραλάβει τους επόμενους πελάτες του, που έρχονται με την πτήση από Ταϊτή που φτάνει στις 13:00, η οποία σήμερα θα φτάσει πιο νωρίς, μιας κι εμείς τους αδειάσαμε το διάδρομο γρήγορα.

Η Hanga Roa βρίσκεται στην άκρη μιας από τις πλευρές του τρίγωνου νησιού, δίπλα σε αυτό που σήμερα είναι το αεροδρόμιο, και σε ένα από τα 3 παλιά ηφαίστεια. Είναι κτισμένη αραιά, με μπόλικη τροπική βλάστηση, και καταλαμβάνει μεγάλη έκταση για το μέγεθός της. Στο κέντρο της, η οδός Atamu Tekena μαζεύει τη δράση και την κίνηση τη μέρα – το βράδυ πάλι, τα πράγματα είναι… χαλαρά. Ακόμα και τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια είναι διάσπαρτα σε όλη την πόλη, και δεν υπάρχει κάποια γειτονιά «με δράση».


Βγήκα από το ξενοδοχείο, και ξεκίνησα για να πάω να κλείσω κάποιο τουρ. Είχα σταμπάρει κάποια γραφεία και τα είχα σημειώσει στο χάρτη, οπότε πήγα πρώτα σ’ αυτά. Τζίφος όμως, το ένα το βρήκα κλειστό, ενώ το άλλο, το Rapa Nui Travel, δεν είχε εκδρομές που να ταιριάζουν στο δικό μου πρόγραμμα, καθώς δεν έχουν όλα τα γραφεία κάθε μέρα όλες τις εκδρομές τους. Το τελευταίο, το τρέχει ένας Γερμανός που έχει πολιτογραφηθεί Rapa Nui, τόσο που εκδίδει τη μοναδική εφημερίδα στην τοπική γλώσσα του νησιού, κι έχει και το καλύτερο blog με ειδήσεις από το νησί.


Η πρώτη επαφή με την… πόλη είναι περίεργη, καθώς δεν έχει εικόνα ούτε πόλης, αλλά ούτε και τουριστικού resort. Είναι ένα μεγάλο χωριό, με τα μαγαζάκια του, τον κεντρικό του δρόμο, την εκκλησία του… Τελικώς, αφού ρώτησα σε 2-3 γραφεία, τα σταμπαρισμένα και μερικά ακόμα, κατέληξα όντως να κλείσω με το Kia Koe, μια ολοήμερη εκδρομή για την επόμενη μέρα, που γυρνάει τα περισσότερα σημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος στο νησί, και μια πρωινή για τη μεθεπόμενη, που θα με πάει σε μερικά ακόμα. Από τα σημεία με σημαντικό αρχαιολογικό ενδιαφέρον έμεναν εκτός εκδρομών δυο, στα οποία αποφάσισα να πάρω ένα ταξί και να πάω, και μερικά ακόμα χαμηλότερης προτεραιότητας, που τα άφησα για την επόμενη επίσκεψή μου στο νησί, αν ποτέ γίνει.



Κάθισα να πιώ ένα καφέ σε μια βεράντα (με τοπικό διάκοσμο

Last edited by a moderator: