taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Κεφάλαιο 11: Πρωινή εκδρομή
Η δεύτερη μέρα μου στο νησί, ήταν η μέρα του μεγάλου τουρ. Η αναχώρηση ήταν στις 9:30, οπότε ξεκίνησα να βρω πρωϊνό. Η κουζινίτσα του Αλβάρο είχε νεσκαφέ και ζάχαρη, αλλά είπα να βρω τίποτα καλύτερο. Βγήκα μια βόλτα στον κεντρικό, και πρόλαβα και βρήκα το μοναδικό καφέ που είχε ανοίξει στις 09:00, το οποίο μου έφτιαξε ένα απίθανο πρωϊνό. Στο διπλανό τραπέζι, ήταν ένα ζευγάρι Γερμανοί, που αργότερα θα ήταν συνεπιβάτες μου στο τουρ. Την ίδια ώρα, στο κέντρο του χωριού η αγορά ημερήσιας εργασίας καλά κρατεί, όπως και η μίνι λαϊκή από την καρότσα ενός ημιφορτηγού.




Κι εδώ κάποιος έχει σηκώσει επιγραφή μπροστά από την έκταση κάποιου άλλου που κάτι μάλλον πρέπει να λέει, αλλά τα Ισπανικά μου δε βοηθάνε.

Γύρισα στο ξενοδοχείο όπου προσπάθησα ανεπιτυχώς να φτιάξω κι ένα δεύτερο καφέ στην κουζίνα του ξενοδοχείου (μα ποιος βάζει το αλάτι δίπλα στον καφέ, και αφήνει τη ζάχαρη κρυμμένη σε άλλο συρτάρι
και ωστόσο πέρασε η ώρα. Το βανάκι του τουρ ήρθε, ανέβηκα, και ξεκινήσαμε. Μαζέψαμε και τους υπόλοιπους τουρίστες από διάφορα άλλα καταλύματα, και βγήκαμε στο δρόμο για την πρώτη μας στάση, στη νότια πλευρά του νησιού. Σήμερα στο τουρ είμαστε εγώ, ένα νεαρό ζευγάρι από τη Βόννη της Γερμανίας, που πήραν άδεια άνευ αποδοχών από τις δουλειές τους για δυο μήνες για να κάνουν ένα round-the-world (αυτοί που πέτυχα στο πρωϊνό), μια κοπέλα μόνη της από το Μόναχο, και ένα μεγαλύτερο ζευγάρι στα 55 τους περίπου από το Μόναχο επίσης. Και μπόλικοι Ασιάτες. Ο Wu, από το Chongqing της Κίνας, ταξιδεύει μαζί με τον πατέρα του, που δε μιλάει λέξη Αγγλικά, του κάνει συνεχώς το διερμηνέα, και είναι και οι δυο τους το αντίθετο από το κλασσικό στερεότυπο του Κινέζου Τουρίστα, ευγενέστατοι, διαβασμένοι, και με γνήσιο ενδιαφέρον για αυτά που βλέπουν. Και υπήρχαν και 4 Κορεάτες, που ούτε μίλησαν με κανένα άλλο, ούτε τους μίλησε κανείς…
Η διαδρομή γίνεται με μουντό καιρό, αλλά ήδη εδώ και ένα 24ωρο στο νησί έχω μάθει να μη δίνω και πολλή σημασία. Ο καιρός εδώ αλλάζει με ρυθμούς αστραπής, όσο οι δυνατοί άνεμοι παρασύρουν τα σύννεφα. Στη διαδρομή, είδαμε μπόλικα ζώα να κυκλοφορούν ελεύθερα ή σχεδόν ελεύθερα.





Ο Αρχαιολογικός χώρος της Akahanga βρίσκεται στη νότια ακτή του νησιού, και είναι η πρώτη μας στάση για σήμερα. Εδώ βρίσκεται ότι έχει απομείνει σήμερα από ένα αρχαίο χωριό, δίπλα σε ένα μικρό όρμο (Hanga). Ο χώρος περιφράχθηκε αρχικά για να μη μπαίνουν τα ζώα μέσα και ήταν αφύλακτος, μέχρι πρόσφατα που οι ντόπιοι ανέλαβαν τη διαχείριση των εσόδων του εθνικού πάρκου.


Κοντά στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου, αφού έλεγξαν τα εισιτήριά μας, βρίσκονται τα πέτρινα θεμέλια από αρκετά «hare paenga», ή βαρκόσπιτα, που ονομάστηκαν έτσι λόγω του ελλειπτικού τους σχήματος, σαν την καρίνα μιας βάρκας. Πολύ κοντά στα σπίτια υπάρχουν αρκετοί «Umu pae», πέτρινοι φούρνοι, στους οποίους μαγείρευαν το ιδιαίτερο τοπικό φαγητό «umu».




Λίγο πιο πέρα, υπάρχει και μια μικρή σπηλιά, που λέγεται Ana Akahanga, η είσοδος της οποίας ήταν ενισχυμένη με πρόσθετες πέτρες. Τη χρησιμοποιούσαν ως προσωρινό καταφύγιο, οι ψαράδες κυρίως, για προστασία από τη βροχή ή για διανυκτέρευση.

Στην άλλη άκρη του αρχαιολογικού χώρου, βρίσκεται το Ahu της περιοχής. Όλα τα Moai εδώ είναι πεσμένα, πράγμα που φαντάζει απολύτως φυσιολογικό και ταιριαστό με το βραχώδες τοπίο και τα μανιασμένα κύματα. Και το ίδιου το Ahu, με μήκος 18 μέτρα, δεν έχει αναστηλωθεί, πράγμα που δίνει μια ιδέα για το πώς περίπου βρέθηκαν όλα τα Ahu στο νησί.


Στις περισσότερες κατεστραμμένες πλατφόρμες, τα αγάλματα έχουν πέσει προς τα μπροστά, με το πρόσωπο να ακουμπάει στη γή (λογικό, λόγω κέντρου βάρους). Παρ’ όλα αυτά, τα 13 Moai εδώ που ήταν μεγάλα, 5 ως 7 μέτρα ψηλά, έχουν πέσει προς όλες τις κατευθύνσεις.





Ένα μικρό Moai εδώ δίπλα, είναι μόλις 2 μέτρα και βρίσκεται πεσμένο με την πλάτη μέσα σε ένα κύκλο από πέτρες. Είναι απλοϊκά σκαλισμένο και αρκετά διαβρωμένο, που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ήταν ένα από τα πρώτα που κατασκευάστηκαν.





Ο τοπικός θρύλος λέει ότι στην περιοχή αυτή είχε ταφεί ο Hotu Mau’a, ο ιδρυτής του νησιού και πατέρας όλων των φυλών, το σώμα του οποίου μετέφεραν εδώ οι γιοί του από την κορυφή του ηφαιστείου Rano Kau που είχε αφήσει την τελευταία του πνοή, για να βρίσκεται κάπου κεντρικά στο νησί και να μπορεί να δίνει το mana του σε όλους. Οι ανασκαφές, που όμως δεν ήταν ποτέ ιδιαίτερα εκτενείς, δεν έχουν βρει ως τώρα κανένα δείγμα της ταφής εδώ του αρχαίου βασιλιά. Η ιδέα ότι έχει ταφεί κάτω από το Ahu έχει αποκλειστεί, καθώς η κατασκευή του χρονολογείται αρκετούς αιώνες μετά το θάνατο του.
Στην έξοδο του αρχαιολογικού χώρου, μια σειρά από μικροπωλητές έχουν στηθεί και πουλάνε την πραμάτεια τους. Η ξεναγός μας δείχνει ένα συγκεκριμένο. «Αυτός είναι ο πάγκος των γονιών μου. Έχουν όμορφα αυθεντικά πράγματα, αν θέλετε να ψωνίσετε κάτι». Δεν ψώνισα τίποτα, ούτε νομίζω και κανένας άλλος, αλλά δε φάνηκε να μας κρατάει κακία... Προχωρήσαμε πίσω στο βανάκι, και ξεκινήσαμε για τον επόμενο σταθμό.
Η δεύτερη μέρα μου στο νησί, ήταν η μέρα του μεγάλου τουρ. Η αναχώρηση ήταν στις 9:30, οπότε ξεκίνησα να βρω πρωϊνό. Η κουζινίτσα του Αλβάρο είχε νεσκαφέ και ζάχαρη, αλλά είπα να βρω τίποτα καλύτερο. Βγήκα μια βόλτα στον κεντρικό, και πρόλαβα και βρήκα το μοναδικό καφέ που είχε ανοίξει στις 09:00, το οποίο μου έφτιαξε ένα απίθανο πρωϊνό. Στο διπλανό τραπέζι, ήταν ένα ζευγάρι Γερμανοί, που αργότερα θα ήταν συνεπιβάτες μου στο τουρ. Την ίδια ώρα, στο κέντρο του χωριού η αγορά ημερήσιας εργασίας καλά κρατεί, όπως και η μίνι λαϊκή από την καρότσα ενός ημιφορτηγού.




Κι εδώ κάποιος έχει σηκώσει επιγραφή μπροστά από την έκταση κάποιου άλλου που κάτι μάλλον πρέπει να λέει, αλλά τα Ισπανικά μου δε βοηθάνε.

Γύρισα στο ξενοδοχείο όπου προσπάθησα ανεπιτυχώς να φτιάξω κι ένα δεύτερο καφέ στην κουζίνα του ξενοδοχείου (μα ποιος βάζει το αλάτι δίπλα στον καφέ, και αφήνει τη ζάχαρη κρυμμένη σε άλλο συρτάρι
Η διαδρομή γίνεται με μουντό καιρό, αλλά ήδη εδώ και ένα 24ωρο στο νησί έχω μάθει να μη δίνω και πολλή σημασία. Ο καιρός εδώ αλλάζει με ρυθμούς αστραπής, όσο οι δυνατοί άνεμοι παρασύρουν τα σύννεφα. Στη διαδρομή, είδαμε μπόλικα ζώα να κυκλοφορούν ελεύθερα ή σχεδόν ελεύθερα.





Ο Αρχαιολογικός χώρος της Akahanga βρίσκεται στη νότια ακτή του νησιού, και είναι η πρώτη μας στάση για σήμερα. Εδώ βρίσκεται ότι έχει απομείνει σήμερα από ένα αρχαίο χωριό, δίπλα σε ένα μικρό όρμο (Hanga). Ο χώρος περιφράχθηκε αρχικά για να μη μπαίνουν τα ζώα μέσα και ήταν αφύλακτος, μέχρι πρόσφατα που οι ντόπιοι ανέλαβαν τη διαχείριση των εσόδων του εθνικού πάρκου.


Κοντά στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου, αφού έλεγξαν τα εισιτήριά μας, βρίσκονται τα πέτρινα θεμέλια από αρκετά «hare paenga», ή βαρκόσπιτα, που ονομάστηκαν έτσι λόγω του ελλειπτικού τους σχήματος, σαν την καρίνα μιας βάρκας. Πολύ κοντά στα σπίτια υπάρχουν αρκετοί «Umu pae», πέτρινοι φούρνοι, στους οποίους μαγείρευαν το ιδιαίτερο τοπικό φαγητό «umu».




Λίγο πιο πέρα, υπάρχει και μια μικρή σπηλιά, που λέγεται Ana Akahanga, η είσοδος της οποίας ήταν ενισχυμένη με πρόσθετες πέτρες. Τη χρησιμοποιούσαν ως προσωρινό καταφύγιο, οι ψαράδες κυρίως, για προστασία από τη βροχή ή για διανυκτέρευση.

Στην άλλη άκρη του αρχαιολογικού χώρου, βρίσκεται το Ahu της περιοχής. Όλα τα Moai εδώ είναι πεσμένα, πράγμα που φαντάζει απολύτως φυσιολογικό και ταιριαστό με το βραχώδες τοπίο και τα μανιασμένα κύματα. Και το ίδιου το Ahu, με μήκος 18 μέτρα, δεν έχει αναστηλωθεί, πράγμα που δίνει μια ιδέα για το πώς περίπου βρέθηκαν όλα τα Ahu στο νησί.


Στις περισσότερες κατεστραμμένες πλατφόρμες, τα αγάλματα έχουν πέσει προς τα μπροστά, με το πρόσωπο να ακουμπάει στη γή (λογικό, λόγω κέντρου βάρους). Παρ’ όλα αυτά, τα 13 Moai εδώ που ήταν μεγάλα, 5 ως 7 μέτρα ψηλά, έχουν πέσει προς όλες τις κατευθύνσεις.





Ένα μικρό Moai εδώ δίπλα, είναι μόλις 2 μέτρα και βρίσκεται πεσμένο με την πλάτη μέσα σε ένα κύκλο από πέτρες. Είναι απλοϊκά σκαλισμένο και αρκετά διαβρωμένο, που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ήταν ένα από τα πρώτα που κατασκευάστηκαν.





Ο τοπικός θρύλος λέει ότι στην περιοχή αυτή είχε ταφεί ο Hotu Mau’a, ο ιδρυτής του νησιού και πατέρας όλων των φυλών, το σώμα του οποίου μετέφεραν εδώ οι γιοί του από την κορυφή του ηφαιστείου Rano Kau που είχε αφήσει την τελευταία του πνοή, για να βρίσκεται κάπου κεντρικά στο νησί και να μπορεί να δίνει το mana του σε όλους. Οι ανασκαφές, που όμως δεν ήταν ποτέ ιδιαίτερα εκτενείς, δεν έχουν βρει ως τώρα κανένα δείγμα της ταφής εδώ του αρχαίου βασιλιά. Η ιδέα ότι έχει ταφεί κάτω από το Ahu έχει αποκλειστεί, καθώς η κατασκευή του χρονολογείται αρκετούς αιώνες μετά το θάνατο του.
Στην έξοδο του αρχαιολογικού χώρου, μια σειρά από μικροπωλητές έχουν στηθεί και πουλάνε την πραμάτεια τους. Η ξεναγός μας δείχνει ένα συγκεκριμένο. «Αυτός είναι ο πάγκος των γονιών μου. Έχουν όμορφα αυθεντικά πράγματα, αν θέλετε να ψωνίσετε κάτι». Δεν ψώνισα τίποτα, ούτε νομίζω και κανένας άλλος, αλλά δε φάνηκε να μας κρατάει κακία... Προχωρήσαμε πίσω στο βανάκι, και ξεκινήσαμε για τον επόμενο σταθμό.
Last edited by a moderator: