interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Νιού Τάουν
- Φωτογραφίες
- Highland Folk Museum - Ανατολικά Χάιλαντς και Κάστρο του Χόλυρουντ - Εδιμβούργο
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Γλασκόβη (μέρος α)
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Ανατολικές ακτές
- Φωτογραφίες
- Elgin και Broomhall house - Φάιφ
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Νησιά Άραν-Άιλα-Τζούρα
- Φωτογραφίες
- Halloween
- Εδιμβούργο - Ολντ Τάουν - Νυχτερινή βόλτα τρόμου
- Φωτογραφίες
- Culross - Φάιφ
- Χρηστικές πληροφορίες
- Λοχ Λόμοντ
- Φωτογραφίες
- Νταντί
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Γκαλερί - Dean Village
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Urquhart, Dunnottar, Craigmillar
- Φωτογραφίες
- Νησί Σκάι
- Φωτογραφίες
- Μεγαλιθικά μπροχ
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Μπαλμόραλ, Στέρλινγκ, Εδιμβούργου
- Φωτογραφίες
- Mallaig και Glenfinnan
- Φωτογραφίες
- Βράχοι των Πίκτων
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Doune, Caerlaverock, Linlithgow
- Φωτογραφίες
- Αμπερντίν
- Φωτογραφίες
- 27 June 2017 – North Coast 500 (NC500), the wild flower of Scottish Highlands… by Sassenach77
- 27 June 2017 – North Coast 500 (NC500), the wild flower of Scottish Highlands… by Sassenach77 (συνέχεια)
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Kildrummy, Glamis, Eilean Donan
- Φωτογραφίες
- Γλασκόβη (μέρος β)
- Φωτογραφίες
- Λιθ (μέρος α)
- Φωτογραφίες
- Λιθ (μέρος β)
- Φωτογραφίες
- Από το Λιθ έως το Granton
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Falkirk και Dunfermline
- Φωτογραφίες
- Oban και Dumfries
- Φωτογραφίες
- Queensferry και St. Andrews
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Οι λόφοι του Εδιμβούργου
- Φωτογραφίες
- Perth & Kinross
- Φωτογραφίες
- Από το Inverness στο αποστακτήριο Cardhu
- Φωτογραφίες
I only went out for a walk, and finally concluded to stay out till sundown, for going out, I found, was really going in. John Muir
Ο Τζον Μιούιρ μπαίνει για πρώτη φορά στο Σαν Φρανσίσκο το 1868. Αμέσως ρωτάει έναν περαστικό: “Πως βγαίνουμε από την πόλη;”. “Που θέλετε να πάτε;”. “Σε οποιοδήποτε μέρος είναι άγριο.”
Την ίδια επιθυμία με τον λεγόμενο "πατέρα" του Περιβαλλοντικού Κινήματος είχα κι εγώ. Στις μέρες που η πικρή γεύση, που μερικές φορές συνοδεύει την λεγόμενη “πρόοδο” και “καριέρα”, είχε φτάσει μέχρι τον λαιμό. Η βόλτα δίπλα στο ποταμάκι του Εδιμβούργου έφερνε μια ανακούφιση. Όμως η βόλτες με το λεωφορείο, ή αργότερα με το ποδήλατο, στις ακτές Ανατολικά του Εδιμβούργου, ήταν αυτές που οδηγούσαν σε πραγματική επανεκκίνηση του συστήματος. Αξίζει να αφιερώσουμε λοιπόν ένα κομμάτι γι' αυτή την περιοχή η οποία είναι τόσο εύκολα προσβάσιμη από το Εδιμβούργο και συχνά παραβλέπεται.
Ξενικάμε με βόλτα στην παραλιακή περαντζάδα του Portobello, η οποία σε μια καλή Κυριακή είναι πήχτρα στον κόσμο. Πατεράδες πετάνε αετούς με τα παιδιά τους, καροτσάκια, παγωτά… βούτηγμα των ποδιών στο νερό. Ζαμπονοτυρόπιτα από το Ελληνικό τυροπιτάδικο.
Η Δύση στο λιγότερο φασαριόζικο προαστίο Musselburgh προσφέρει γραφικές μακρινές θέες του Εδιμβούργου και των λόφων του.
Ο παραλιακός αυτοκινητόδρομος συνεχίζει περνώντας από μια σειρά πρώην βιομηχανικά προάστια: Prestonpans, Cockenzie, Port Seton. Παρακμή. Με ένα φίλο Ρώσο, τον Βλάντιμιρ, είχαμε έρθει αρκετές φορές εδώ σε αποστολές ειδικού ενδιαφέροντος: να επισκεφθούμε το βιομηχανικό μουσείο ή μουσείο των μεταλλωρύχων. Ο Βλάντιμιρ θα σου μιλήσει για τις λάμπες τις σοβιετικής ένωσης που κρέμονταν από τα νταβάνια χωρίς αμπαζούρ, ή σιδηροδρόμους της Τσαρικής Ρωσίας. Οπότε κι εγώ κάτι τέτοια δεν τα έχανα μαζί του. “Βλάντιμιρ, αύριο έχει κατεδάφιση του παλιού ηλεκτρικού σταθμού του Cockenzie, θα πάμε;”. Σε αυτά δεν χαλούσε χατήρι ο Βλάντιμιρ.
Αντίθεση. Μετά το Port Seton ακολουθεί η λεγόμενη "Golf Coast", 30 μίλια από γήπεδα γκολφ δίπλα στην θάλασσα, απέραντες παραλίες και πολυτελείς κατοικίες, σε ένα σημείο που θεωρείται το πιο στεγνό και ηλιόλουστο της Σκοτίας. Αν κάνει και ζέστη (19 βαθμούς δηλαδή) επιβάλλεται μια στάση στην παραλία του Gullane και μια βουτιά μπες-βγες και ηλιοθεραπεία δίπλα στα γυαλιστερά μαύρα βράχια. Πολλές οι παραλίες για ξιπόλητες διαδρομές: Gullane Sands, Aberlady, Yellowcraigs με θέα το “νησάκι των θησαυρών” Fidra… Μετά fish and chips στο γραφικό παραλιακό θέρετρο North Berwick.
Θέλετε και κάστρο; Έ πάτε στην πανέμορφη παραλία Seacliff κάτω από τα ερείπια του Tantallon Castle. Το ποιο παράξενο σε αυτή την παραλία είναι ο βράχος που ξεπροβάλει στο βάθος της θάλασσας. Είναι κάτασπρος!! Ο περίφημος Bass Rock με τον φάρο, στο άνοιγμα του κόλπου του Εδιμβούργου έχει αυτό το ασυνήθιστο χρώμα επειδή πάνω του “ανακουφίζονται” μιλιούνια από θαλασσοπούλια.
Η διαδρομή θα καταλήξει στο Dunbar. Ο Τζον Μιούιρ γεννήθηκε εδώ, και πέρασε τα πρώτα 11 χρόνια της ζωής του πριν οι γονείς του πάνε μετανάστες στις ΗΠΑ. Εδώ πήρε τις πρώτες του εικόνες από την άγρια φύση, για τις οποίες αναφέρεται στα βιβλία του – βιβλία καθοριστικά για την δημιουργία της Υπηρεσίας Εθνικών Πάρκων της Αμερικής. Στον κεντρικό δρόμο υπάρχει ένα άγαλμα με τον ίδιο νέο να προσπαθεί να πιάσει τα πουλιά. Λέει κάπου: “Με τους παιδικούς φίλους, που έβραζε το αίμα τους σαν το δικό μου, λατρεύαμε να περιπλανιόμαστε στα χωράφια και να ακούμε τα πουλιά να κελαηδούν, και κατά μήκος της ακτής να αγναντεύουμε και να παρατηρούμε με θαυμασμό τα όστρακα και τα φύκια, τις σμέρνες και τα καβούρια στις λιμνούλες ανάμεσα στα βράχια όταν η παλίρροια ήταν χαμηλή.”
Κατεβαίνοντας στο παλιό λιμάνι και κάστρο του χωριού – ένα από τα πιο γραφικά χωριά της Σκοτίας κατά την γνώμη μου - διαβάζω την συνέχεια: “Το καλύτερο από όλα ήταν όταν βλέπουμε τα κύματα σε τρομαχτικές καταιγίδες με βροντές πάνω από τα απόκρημνα ακρωτήρια και τα ξεφτισμένα ερείπια του παλιού Dunbar castle, όταν η θάλασσα και ο ουρανός, τα κύματα και τα σύννεφα ήταν ανακατεμένα όλα μαζί σαν ένα.”. Πράγματι το Dunbar έχει αυτή την αίσθηση, βρίσκεσαι όσο πιο μακρυά γίνεται από την πολύβοη πόλη, τις έγνοιες, τα άγχη. Μια στάση για παγωτό και ηρεμία... Αυτό...
---
Για όσους θέλουν να μάθουν λίγα για την ζωή του Μιούιρ προτείνω αυτό το σύντομο ντοκιμαντέρ:
Ο Τζον Μιούιρ μπαίνει για πρώτη φορά στο Σαν Φρανσίσκο το 1868. Αμέσως ρωτάει έναν περαστικό: “Πως βγαίνουμε από την πόλη;”. “Που θέλετε να πάτε;”. “Σε οποιοδήποτε μέρος είναι άγριο.”
Την ίδια επιθυμία με τον λεγόμενο "πατέρα" του Περιβαλλοντικού Κινήματος είχα κι εγώ. Στις μέρες που η πικρή γεύση, που μερικές φορές συνοδεύει την λεγόμενη “πρόοδο” και “καριέρα”, είχε φτάσει μέχρι τον λαιμό. Η βόλτα δίπλα στο ποταμάκι του Εδιμβούργου έφερνε μια ανακούφιση. Όμως η βόλτες με το λεωφορείο, ή αργότερα με το ποδήλατο, στις ακτές Ανατολικά του Εδιμβούργου, ήταν αυτές που οδηγούσαν σε πραγματική επανεκκίνηση του συστήματος. Αξίζει να αφιερώσουμε λοιπόν ένα κομμάτι γι' αυτή την περιοχή η οποία είναι τόσο εύκολα προσβάσιμη από το Εδιμβούργο και συχνά παραβλέπεται.
Ξενικάμε με βόλτα στην παραλιακή περαντζάδα του Portobello, η οποία σε μια καλή Κυριακή είναι πήχτρα στον κόσμο. Πατεράδες πετάνε αετούς με τα παιδιά τους, καροτσάκια, παγωτά… βούτηγμα των ποδιών στο νερό. Ζαμπονοτυρόπιτα από το Ελληνικό τυροπιτάδικο.
Η Δύση στο λιγότερο φασαριόζικο προαστίο Musselburgh προσφέρει γραφικές μακρινές θέες του Εδιμβούργου και των λόφων του.
Ο παραλιακός αυτοκινητόδρομος συνεχίζει περνώντας από μια σειρά πρώην βιομηχανικά προάστια: Prestonpans, Cockenzie, Port Seton. Παρακμή. Με ένα φίλο Ρώσο, τον Βλάντιμιρ, είχαμε έρθει αρκετές φορές εδώ σε αποστολές ειδικού ενδιαφέροντος: να επισκεφθούμε το βιομηχανικό μουσείο ή μουσείο των μεταλλωρύχων. Ο Βλάντιμιρ θα σου μιλήσει για τις λάμπες τις σοβιετικής ένωσης που κρέμονταν από τα νταβάνια χωρίς αμπαζούρ, ή σιδηροδρόμους της Τσαρικής Ρωσίας. Οπότε κι εγώ κάτι τέτοια δεν τα έχανα μαζί του. “Βλάντιμιρ, αύριο έχει κατεδάφιση του παλιού ηλεκτρικού σταθμού του Cockenzie, θα πάμε;”. Σε αυτά δεν χαλούσε χατήρι ο Βλάντιμιρ.
Αντίθεση. Μετά το Port Seton ακολουθεί η λεγόμενη "Golf Coast", 30 μίλια από γήπεδα γκολφ δίπλα στην θάλασσα, απέραντες παραλίες και πολυτελείς κατοικίες, σε ένα σημείο που θεωρείται το πιο στεγνό και ηλιόλουστο της Σκοτίας. Αν κάνει και ζέστη (19 βαθμούς δηλαδή) επιβάλλεται μια στάση στην παραλία του Gullane και μια βουτιά μπες-βγες και ηλιοθεραπεία δίπλα στα γυαλιστερά μαύρα βράχια. Πολλές οι παραλίες για ξιπόλητες διαδρομές: Gullane Sands, Aberlady, Yellowcraigs με θέα το “νησάκι των θησαυρών” Fidra… Μετά fish and chips στο γραφικό παραλιακό θέρετρο North Berwick.
Θέλετε και κάστρο; Έ πάτε στην πανέμορφη παραλία Seacliff κάτω από τα ερείπια του Tantallon Castle. Το ποιο παράξενο σε αυτή την παραλία είναι ο βράχος που ξεπροβάλει στο βάθος της θάλασσας. Είναι κάτασπρος!! Ο περίφημος Bass Rock με τον φάρο, στο άνοιγμα του κόλπου του Εδιμβούργου έχει αυτό το ασυνήθιστο χρώμα επειδή πάνω του “ανακουφίζονται” μιλιούνια από θαλασσοπούλια.
Η διαδρομή θα καταλήξει στο Dunbar. Ο Τζον Μιούιρ γεννήθηκε εδώ, και πέρασε τα πρώτα 11 χρόνια της ζωής του πριν οι γονείς του πάνε μετανάστες στις ΗΠΑ. Εδώ πήρε τις πρώτες του εικόνες από την άγρια φύση, για τις οποίες αναφέρεται στα βιβλία του – βιβλία καθοριστικά για την δημιουργία της Υπηρεσίας Εθνικών Πάρκων της Αμερικής. Στον κεντρικό δρόμο υπάρχει ένα άγαλμα με τον ίδιο νέο να προσπαθεί να πιάσει τα πουλιά. Λέει κάπου: “Με τους παιδικούς φίλους, που έβραζε το αίμα τους σαν το δικό μου, λατρεύαμε να περιπλανιόμαστε στα χωράφια και να ακούμε τα πουλιά να κελαηδούν, και κατά μήκος της ακτής να αγναντεύουμε και να παρατηρούμε με θαυμασμό τα όστρακα και τα φύκια, τις σμέρνες και τα καβούρια στις λιμνούλες ανάμεσα στα βράχια όταν η παλίρροια ήταν χαμηλή.”
Κατεβαίνοντας στο παλιό λιμάνι και κάστρο του χωριού – ένα από τα πιο γραφικά χωριά της Σκοτίας κατά την γνώμη μου - διαβάζω την συνέχεια: “Το καλύτερο από όλα ήταν όταν βλέπουμε τα κύματα σε τρομαχτικές καταιγίδες με βροντές πάνω από τα απόκρημνα ακρωτήρια και τα ξεφτισμένα ερείπια του παλιού Dunbar castle, όταν η θάλασσα και ο ουρανός, τα κύματα και τα σύννεφα ήταν ανακατεμένα όλα μαζί σαν ένα.”. Πράγματι το Dunbar έχει αυτή την αίσθηση, βρίσκεσαι όσο πιο μακρυά γίνεται από την πολύβοη πόλη, τις έγνοιες, τα άγχη. Μια στάση για παγωτό και ηρεμία... Αυτό...
---
Για όσους θέλουν να μάθουν λίγα για την ζωή του Μιούιρ προτείνω αυτό το σύντομο ντοκιμαντέρ: