interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Νιού Τάουν
- Φωτογραφίες
- Highland Folk Museum - Ανατολικά Χάιλαντς και Κάστρο του Χόλυρουντ - Εδιμβούργο
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Γλασκόβη (μέρος α)
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Ανατολικές ακτές
- Φωτογραφίες
- Elgin και Broomhall house - Φάιφ
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Νησιά Άραν-Άιλα-Τζούρα
- Φωτογραφίες
- Halloween
- Εδιμβούργο - Ολντ Τάουν - Νυχτερινή βόλτα τρόμου
- Φωτογραφίες
- Culross - Φάιφ
- Χρηστικές πληροφορίες
- Λοχ Λόμοντ
- Φωτογραφίες
- Νταντί
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Γκαλερί - Dean Village
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Urquhart, Dunnottar, Craigmillar
- Φωτογραφίες
- Νησί Σκάι
- Φωτογραφίες
- Μεγαλιθικά μπροχ
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Μπαλμόραλ, Στέρλινγκ, Εδιμβούργου
- Φωτογραφίες
- Mallaig και Glenfinnan
- Φωτογραφίες
- Βράχοι των Πίκτων
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Doune, Caerlaverock, Linlithgow
- Φωτογραφίες
- Αμπερντίν
- Φωτογραφίες
- 27 June 2017 – North Coast 500 (NC500), the wild flower of Scottish Highlands… by Sassenach77
- 27 June 2017 – North Coast 500 (NC500), the wild flower of Scottish Highlands… by Sassenach77 (συνέχεια)
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Kildrummy, Glamis, Eilean Donan
- Φωτογραφίες
- Γλασκόβη (μέρος β)
- Φωτογραφίες
- Λιθ (μέρος α)
- Φωτογραφίες
- Λιθ (μέρος β)
- Φωτογραφίες
- Από το Λιθ έως το Granton
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Falkirk και Dunfermline
- Φωτογραφίες
- Oban και Dumfries
- Φωτογραφίες
- Queensferry και St. Andrews
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Οι λόφοι του Εδιμβούργου
- Φωτογραφίες
- Perth & Kinross
- Φωτογραφίες
- Από το Inverness στο αποστακτήριο Cardhu
- Φωτογραφίες
“Glasgow is less polite than Edinburgh, but that’s a good thing – they keep it very real.” Nik Kershaw, τραγουδοποιός
Επιστρέφουμε στην Γλασκόβη και αυτή την φορά στο παλιότερο East End για να αγοράσουμε δίσκους βινυλίου.
Κατεβαίνω στον σταθμό Glasgow Queen Street. Σε 2 λεπτά βρίσκομαι στα σκαλιά του συναυλιακού Hall στην κορυφή της εξαιρετικής αρχιτεκτονικά Buchanan street. Κάθομαι δίπλα σε παρέες νεαρών και κάνω το σχέδιό μου: θα κατευθυνθώ ανατολικά προς τον Καθεδρικό και στην συνέχεια νότια προς το δισκοπωλείο. Ένας πλανόδιος μουσικός μου φτιάχνει την διάθεση με το αγαπημένο “Don’t stop me now” των Queen.
Θυμάμαι το 2013 που είχα κάνει με τους γονείς μου την ίδια διαδρομή. Περνώντας από πρασινάδες και τα κτίρια του Πανεπιστημίου Strathclyde – η Γλασκόβη έχει δύο σχεδόν ισοδύναμα πανεπιστήμια, αυτό και το ομώνυμο – φτάνεις στο Royal Infirmary. Πρόκειται για ένα νοσοκομείο ...Σοβιετικών διαστάσεων. Στην σκιά του εντυπωσιακού κτιρίου βρίσκεται μια πλατειούλα με το άγαλμα του Σκοτσέζου εξερευνητή-ιεαραπόστολου Λίβινγκστον. Ναι είναι αυτός που φαντάζεστε, ο αποδέκτης της φλεγματικής φράσης «Ο Δρ. Λίβινγκστον, υποθέτω;» από τον δημοσιογράφο Στάνλεϊ που έψαξε την Αφρική για να τον βρει.
Με τους γονείς είχαμε μπει στον Καθεδρικό της Γλασκόβης και είχαμε απολαύσει μια όμορφη παιδική χορωδία που έκανε πρόβα σε εκκλησιαστικούς ύμνους. Κάναμε ένα γύρο στον μεγάλο γοτθικό καθεδρικό και μετά βγήκαμε στην αναζήτηση της Νεκρόπολης. (Η τουλάχιστον μία από τις Νεκροπόλεις της Γλασκόβης, όπως θα με διορθώσει ένας ντόπιος).
Ρώτησα ένα περαστικό, γιατί ψιλοχαθήκαμε. Αυτός μας πήρε μαζί του και μας περπάτησε μέχρι την γέφυρα-πύλη της Νεκρόπολης. “Ευγενικός ο ντόπιος”, λέω στους γονείς μου, προσέχοντας την Σκωτσέζικη προφορά του. “Ποιος ντόπιος, αυτός είναι μάυρος!”, μου απάντησαν αυτοί. Ήταν λίγο ασυνήθιστοι οι γονείς σε πολυπολιτισμικές πόλεις όπως η Γλασκόβη, δεν τους κατηγορώ, και τώρα πλέον έχουν καταλάβει νομίζω.
Η Νεκρόπολη είναι ένας λόφος γεμάτος με πανέμορφους ...τάφους. Η Γλασκόβη είχε γίνει από πολύ νωρίς μια μεγάλη πόλη-λιμάνι και αυτό συνεπάγεται μια μεγάλη και πλούσια τάξη εμπόρων. Ε, ένας τάφος με σκαλισμένη στήλη ή ένα Μαυσωλείο ήταν μάλλον ο κατάλληλος τρόπος για να δείξουν το στάτους τους, κάνοντας μια στερνή σπατάλη. Ανάμεσα στους εμπόρους θα βρεις ποιητές, πολιτικούς, θεολόγους, όπως κι ένα σταυρό του μοντερνιστή αρχιτέκτονα Mackintosh – σημειώστε το όνομα, έχει αφήσει μεγάλη παρακαταθήκη κτιρίων στην πόλη.
Από εκεί κατεβήκαμε στον Κλάιντ, τον μεγάλο ποταμό της Γλασκόβης. Περπατώντας στο σούρουπο και βλέποντας τις μεγάλες γέφυρες, μοντέρνα φωτισμένα κτίρια στις δύο πλευρές και τον νεανικό πληθυσμό να τρέχει δίπλα, έγινε η εύστοχη παρατήρηση από τους γονείς ότι αυτή η πόλη έχει κοσμοπολίτικο αέρα.
Σήμερα έκανα μια παραλλαγή σε εκείνη την διαδρομή του 2013, καταλήγοντας στην αγορά του Kings Court, όπου βρίσκεται το δισκοπωλείο Monorail. Πίσω από τις βαριές σιδερένιες πόρτες του βιομηχανικού κτιρίου βρίσκεσαι σε ένα πολυσύχναστο δισκοπωλείο+μπαρ. Οι δίσκοι που πουλιούνται, σχεδόν όλοι καινούργιοι, έχουν την προσωπική “υπογραφή” του ιδιοκτήτη – έτσι εξηγώ την προτίμηση σε συγκεκριμένα είδη και τα σπάνια συλλεκτικά κομμάτια. Έκανα τις επιλογές μου για κάποια δώρα που ήθελα και, βγαίνοντας, χτύπησα και ένα kibbeh από το διπλανό Λιβανέζικο.
Το συμπέρασμα ήταν και πάλι, αυτό που είπαν και οι γονείς. H Γλασκώβη έχει έναν άλλο αέρα από το Εδιμβούργο. Πόλης. Θα ξαναέρθω.
Επιστρέφουμε στην Γλασκόβη και αυτή την φορά στο παλιότερο East End για να αγοράσουμε δίσκους βινυλίου.
Κατεβαίνω στον σταθμό Glasgow Queen Street. Σε 2 λεπτά βρίσκομαι στα σκαλιά του συναυλιακού Hall στην κορυφή της εξαιρετικής αρχιτεκτονικά Buchanan street. Κάθομαι δίπλα σε παρέες νεαρών και κάνω το σχέδιό μου: θα κατευθυνθώ ανατολικά προς τον Καθεδρικό και στην συνέχεια νότια προς το δισκοπωλείο. Ένας πλανόδιος μουσικός μου φτιάχνει την διάθεση με το αγαπημένο “Don’t stop me now” των Queen.
Θυμάμαι το 2013 που είχα κάνει με τους γονείς μου την ίδια διαδρομή. Περνώντας από πρασινάδες και τα κτίρια του Πανεπιστημίου Strathclyde – η Γλασκόβη έχει δύο σχεδόν ισοδύναμα πανεπιστήμια, αυτό και το ομώνυμο – φτάνεις στο Royal Infirmary. Πρόκειται για ένα νοσοκομείο ...Σοβιετικών διαστάσεων. Στην σκιά του εντυπωσιακού κτιρίου βρίσκεται μια πλατειούλα με το άγαλμα του Σκοτσέζου εξερευνητή-ιεαραπόστολου Λίβινγκστον. Ναι είναι αυτός που φαντάζεστε, ο αποδέκτης της φλεγματικής φράσης «Ο Δρ. Λίβινγκστον, υποθέτω;» από τον δημοσιογράφο Στάνλεϊ που έψαξε την Αφρική για να τον βρει.
Με τους γονείς είχαμε μπει στον Καθεδρικό της Γλασκόβης και είχαμε απολαύσει μια όμορφη παιδική χορωδία που έκανε πρόβα σε εκκλησιαστικούς ύμνους. Κάναμε ένα γύρο στον μεγάλο γοτθικό καθεδρικό και μετά βγήκαμε στην αναζήτηση της Νεκρόπολης. (Η τουλάχιστον μία από τις Νεκροπόλεις της Γλασκόβης, όπως θα με διορθώσει ένας ντόπιος).
Ρώτησα ένα περαστικό, γιατί ψιλοχαθήκαμε. Αυτός μας πήρε μαζί του και μας περπάτησε μέχρι την γέφυρα-πύλη της Νεκρόπολης. “Ευγενικός ο ντόπιος”, λέω στους γονείς μου, προσέχοντας την Σκωτσέζικη προφορά του. “Ποιος ντόπιος, αυτός είναι μάυρος!”, μου απάντησαν αυτοί. Ήταν λίγο ασυνήθιστοι οι γονείς σε πολυπολιτισμικές πόλεις όπως η Γλασκόβη, δεν τους κατηγορώ, και τώρα πλέον έχουν καταλάβει νομίζω.
Η Νεκρόπολη είναι ένας λόφος γεμάτος με πανέμορφους ...τάφους. Η Γλασκόβη είχε γίνει από πολύ νωρίς μια μεγάλη πόλη-λιμάνι και αυτό συνεπάγεται μια μεγάλη και πλούσια τάξη εμπόρων. Ε, ένας τάφος με σκαλισμένη στήλη ή ένα Μαυσωλείο ήταν μάλλον ο κατάλληλος τρόπος για να δείξουν το στάτους τους, κάνοντας μια στερνή σπατάλη. Ανάμεσα στους εμπόρους θα βρεις ποιητές, πολιτικούς, θεολόγους, όπως κι ένα σταυρό του μοντερνιστή αρχιτέκτονα Mackintosh – σημειώστε το όνομα, έχει αφήσει μεγάλη παρακαταθήκη κτιρίων στην πόλη.
Από εκεί κατεβήκαμε στον Κλάιντ, τον μεγάλο ποταμό της Γλασκόβης. Περπατώντας στο σούρουπο και βλέποντας τις μεγάλες γέφυρες, μοντέρνα φωτισμένα κτίρια στις δύο πλευρές και τον νεανικό πληθυσμό να τρέχει δίπλα, έγινε η εύστοχη παρατήρηση από τους γονείς ότι αυτή η πόλη έχει κοσμοπολίτικο αέρα.
Σήμερα έκανα μια παραλλαγή σε εκείνη την διαδρομή του 2013, καταλήγοντας στην αγορά του Kings Court, όπου βρίσκεται το δισκοπωλείο Monorail. Πίσω από τις βαριές σιδερένιες πόρτες του βιομηχανικού κτιρίου βρίσκεσαι σε ένα πολυσύχναστο δισκοπωλείο+μπαρ. Οι δίσκοι που πουλιούνται, σχεδόν όλοι καινούργιοι, έχουν την προσωπική “υπογραφή” του ιδιοκτήτη – έτσι εξηγώ την προτίμηση σε συγκεκριμένα είδη και τα σπάνια συλλεκτικά κομμάτια. Έκανα τις επιλογές μου για κάποια δώρα που ήθελα και, βγαίνοντας, χτύπησα και ένα kibbeh από το διπλανό Λιβανέζικο.
Το συμπέρασμα ήταν και πάλι, αυτό που είπαν και οι γονείς. H Γλασκώβη έχει έναν άλλο αέρα από το Εδιμβούργο. Πόλης. Θα ξαναέρθω.