interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Νιού Τάουν
- Φωτογραφίες
- Highland Folk Museum - Ανατολικά Χάιλαντς και Κάστρο του Χόλυρουντ - Εδιμβούργο
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Γλασκόβη (μέρος α)
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Ανατολικές ακτές
- Φωτογραφίες
- Elgin και Broomhall house - Φάιφ
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Νησιά Άραν-Άιλα-Τζούρα
- Φωτογραφίες
- Halloween
- Εδιμβούργο - Ολντ Τάουν - Νυχτερινή βόλτα τρόμου
- Φωτογραφίες
- Culross - Φάιφ
- Χρηστικές πληροφορίες
- Λοχ Λόμοντ
- Φωτογραφίες
- Νταντί
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Γκαλερί - Dean Village
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Urquhart, Dunnottar, Craigmillar
- Φωτογραφίες
- Νησί Σκάι
- Φωτογραφίες
- Μεγαλιθικά μπροχ
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Μπαλμόραλ, Στέρλινγκ, Εδιμβούργου
- Φωτογραφίες
- Mallaig και Glenfinnan
- Φωτογραφίες
- Βράχοι των Πίκτων
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Doune, Caerlaverock, Linlithgow
- Φωτογραφίες
- Αμπερντίν
- Φωτογραφίες
- 27 June 2017 – North Coast 500 (NC500), the wild flower of Scottish Highlands… by Sassenach77
- 27 June 2017 – North Coast 500 (NC500), the wild flower of Scottish Highlands… by Sassenach77 (συνέχεια)
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Kildrummy, Glamis, Eilean Donan
- Φωτογραφίες
- Γλασκόβη (μέρος β)
- Φωτογραφίες
- Λιθ (μέρος α)
- Φωτογραφίες
- Λιθ (μέρος β)
- Φωτογραφίες
- Από το Λιθ έως το Granton
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Falkirk και Dunfermline
- Φωτογραφίες
- Oban και Dumfries
- Φωτογραφίες
- Queensferry και St. Andrews
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Οι λόφοι του Εδιμβούργου
- Φωτογραφίες
- Perth & Kinross
- Φωτογραφίες
- Από το Inverness στο αποστακτήριο Cardhu
- Φωτογραφίες
There's a wee dram waiting at the end of every mile
From Dufftown all the way to Dallas Dhu
And a wee sensation that will surely make you smile
At Knockando, Caperdonich and Cardhu. - Robin Laing
Cardhu, Glenfiddich, Glenrothes είναι μερικά από τα ονόματα που οι ουισκόφιλοι θα έχετε συνδέσει με την Σκωτία. Και ειδικά με τον όρο Speyside που αναφέρεται στα ουίσκι που παράγονται στην φαρδιά κοιλάδα του ποταμού Spey, μεταξύ των Χάιλαντς και του Αμπερντίν.
Σήμερα θα ξεκινήσουμε από το ξενοδοχείο στο Inverness και θα περάσουμε από παραλίες, ψαροχώρια, άγνωστα αποστακτήρια, αριστοκρατικές πόλεις, ουτοπικά χωριά και άλλα παράξενα, καταλήγοντας στο αποστακτήριο Cardhu στην καρδιά της κοιλάδας.
Προσπερνώντας το Culloden, γνωστό για την τελική μάχη που δώσανε οι Χαιλάντερς με του Άγγλους, θα φτάσουμε σε μια από τις πιο διαφημισμένες παραλίες της Βρετανίας, το Nairn. Στην ανατολική πλευρά του ομώνυμου θέρετρου βρίσκεται μια παραλία με ιδιαίτερα παράξενο σχήμα. Γλώσσες άμμου εναλλάσσονται με λωρίδες νερού, για μεγάλη απόσταση περπατώντας προς την θάλασσα, χωρίς να βλέπεις που πραγματικά τελειώνει η παραλία. Κυρίες με τσάντες και περπατάνε μέσα στις λακκούβες σαν να πάνε βόλτα στην αγορά, και παιδάκια βουτάνε στις “ιδιωτικές” ζεστές πισίνες. Αυτό είναι το μεγάλο πλεονέκτημα της παραλίας, σε γεωγραφικό 57.5 μοίρες βόρεια: το νερό είναι σχετικά ζεστό.
Η επόμενη διαδρομή – που έγινε με ποδήλατο – περνάει από εξοχές, όμορφες επαύλεις, όπως το μπεζ Brodie Castle, την αριστοκρατικότατη πόλη Forres γεμάτη με όμορφους κήπους, ένα παλιό σχολείο, ένα δασώδη λόφο με πύργο, ένα κέλτικο βράχο 6 μέτρων, ένα ιστορικό αβαείο. Σε στροφές , θα δεις ανύποπτα μικρά αποστακτήρια ουίσκι, όπως το Benromach. Δεν υπάρχει λόγος να ψάξεις, η περιοχή έχει την μεγαλύτερη πυκνότητα σε αποστακτήρια στην χώρα.
Στο γραφικό ψαροχώρι Findhorn, σε επικλινές πάρκο με θέα ψαράδες στον ομώνυμο κόλπο θα φάμε scampi, δηλαδή νορβηγικό αστακό με τον αγαπημένο τρόπο μαγειρέματος των Σκωτσέζων, δηλαδή βουτηγμένο σε καυτό λάδι (deep fried). Το Findhorn είναι γνωστό για το Findhorn Foundation, έναν εναλλακτικό οικισμό που ονομάζει τον εαυτό του “πνευματική ουτοπική κοινότητα”. Οι ιδρυτές ξεκίνησαν το ‘50 με ένα τροχόσπιτο και στην μαζέψανε ακόλουθους του πνευματισμού, των ΟΥΦΟ, οργανώσανε συναυλίες (με τους Waterboys να παίζουν τακτικά), καλλιεργήσανε λαχανικά (ιδιαίτερα μεγάλα λόγω του μικροκλίματος λένε) και γενικά έγιναν μια γνωστή κοινότητα που πλέον υποστηρίζει ότι έχει το χαμηλότερο “αποτύπωμα άνθρακα” στον ανεπτυγμένο κόσμο.
Περνώντας από το ενδιαφέρον αρχιτεκτονικά Elgin (περισσότερα στην προηγούμενη ιστορία για τον Έλγιν) θα στρίψουμε προς τα νότια με σκοπό να πλευρίσουμε τον ποταμό Spey. Στην αραιοκατοικημένη περιοχή μου έκαναν εντύπωση οι τεράστιες μάντρες με γουρούνια, όπου μπορείς να δεις στιγμές οικογενειακής ζωής όπου τα γουρουνάκια βυζαίνουν από τις μανάδες και σμήνη πουλιών κάθονται στα μαντριά και επιβουλεύονται τα περισσεύματα τροφής. Α, κάπου εκεί βλέπεις και ένα παρατημένο κέλυφος βόμβας του 2ου Παγκόσμιου.
Οι στενοί δρόμοι δίπλα από τον ποταμό Spey περνάνε από γραφικότατα χωριά, όπως το Rothes. Κτίρια με χοντρές ασύμμετρες πέτρες σε διάφορες αποχρώσεις του καφέ δίνουν μια αίσθηση παλαιότητας και αρχοντιάς. Έβαλα πλώρη για το Cardhu, και οι δρόμοι γίνανε ακόμα πιο στενοί, πλέον με φάρδος για ένα μόνο αμάξι. Φτάνοντας στο χωριό του αποστακτηριου περιπλανήθηκα στα σκουρόχρωμα κτίρια των εργατών, τις αποθήκες εμφανώς καπνισμένες από παλιές φωτιές, το κτίριο του αποστακτηρίου. Άλλωστε το Cardhu σημαίνει “μαύρος βράχος” στα Γαελικά.
Δίπλα σε μια παιδική χαρά, που έκανε μια οικογένεια πικ νικ, στάθηκα στην κορυφή του λόφου ο οποίος έχει θέα μεγάλο μέρος της κοιλάδας. Κυματοειδές τοπίο, περιβάλλει τον ποταμό, με καλλιέργειες κριθαριού που ακτινοβολεί σε αποχρώσεις του κίτρινου ανάλογα με την γωνία που φέγγει ο ήλιος στους μακρινούς λόφους. Ακόμα και χωρίς την βοήθεια του ουίσκι (λόγο οδήγησης), η κοιλάδα του Spey είναι από τα πιο χαλαρωτικά τοπία, ηρεμεί η ψυχή σου.
αφιερωμένο στον @gelf
---
From Dufftown all the way to Dallas Dhu
And a wee sensation that will surely make you smile
At Knockando, Caperdonich and Cardhu. - Robin Laing
Cardhu, Glenfiddich, Glenrothes είναι μερικά από τα ονόματα που οι ουισκόφιλοι θα έχετε συνδέσει με την Σκωτία. Και ειδικά με τον όρο Speyside που αναφέρεται στα ουίσκι που παράγονται στην φαρδιά κοιλάδα του ποταμού Spey, μεταξύ των Χάιλαντς και του Αμπερντίν.
Σήμερα θα ξεκινήσουμε από το ξενοδοχείο στο Inverness και θα περάσουμε από παραλίες, ψαροχώρια, άγνωστα αποστακτήρια, αριστοκρατικές πόλεις, ουτοπικά χωριά και άλλα παράξενα, καταλήγοντας στο αποστακτήριο Cardhu στην καρδιά της κοιλάδας.
Προσπερνώντας το Culloden, γνωστό για την τελική μάχη που δώσανε οι Χαιλάντερς με του Άγγλους, θα φτάσουμε σε μια από τις πιο διαφημισμένες παραλίες της Βρετανίας, το Nairn. Στην ανατολική πλευρά του ομώνυμου θέρετρου βρίσκεται μια παραλία με ιδιαίτερα παράξενο σχήμα. Γλώσσες άμμου εναλλάσσονται με λωρίδες νερού, για μεγάλη απόσταση περπατώντας προς την θάλασσα, χωρίς να βλέπεις που πραγματικά τελειώνει η παραλία. Κυρίες με τσάντες και περπατάνε μέσα στις λακκούβες σαν να πάνε βόλτα στην αγορά, και παιδάκια βουτάνε στις “ιδιωτικές” ζεστές πισίνες. Αυτό είναι το μεγάλο πλεονέκτημα της παραλίας, σε γεωγραφικό 57.5 μοίρες βόρεια: το νερό είναι σχετικά ζεστό.
Η επόμενη διαδρομή – που έγινε με ποδήλατο – περνάει από εξοχές, όμορφες επαύλεις, όπως το μπεζ Brodie Castle, την αριστοκρατικότατη πόλη Forres γεμάτη με όμορφους κήπους, ένα παλιό σχολείο, ένα δασώδη λόφο με πύργο, ένα κέλτικο βράχο 6 μέτρων, ένα ιστορικό αβαείο. Σε στροφές , θα δεις ανύποπτα μικρά αποστακτήρια ουίσκι, όπως το Benromach. Δεν υπάρχει λόγος να ψάξεις, η περιοχή έχει την μεγαλύτερη πυκνότητα σε αποστακτήρια στην χώρα.
Στο γραφικό ψαροχώρι Findhorn, σε επικλινές πάρκο με θέα ψαράδες στον ομώνυμο κόλπο θα φάμε scampi, δηλαδή νορβηγικό αστακό με τον αγαπημένο τρόπο μαγειρέματος των Σκωτσέζων, δηλαδή βουτηγμένο σε καυτό λάδι (deep fried). Το Findhorn είναι γνωστό για το Findhorn Foundation, έναν εναλλακτικό οικισμό που ονομάζει τον εαυτό του “πνευματική ουτοπική κοινότητα”. Οι ιδρυτές ξεκίνησαν το ‘50 με ένα τροχόσπιτο και στην μαζέψανε ακόλουθους του πνευματισμού, των ΟΥΦΟ, οργανώσανε συναυλίες (με τους Waterboys να παίζουν τακτικά), καλλιεργήσανε λαχανικά (ιδιαίτερα μεγάλα λόγω του μικροκλίματος λένε) και γενικά έγιναν μια γνωστή κοινότητα που πλέον υποστηρίζει ότι έχει το χαμηλότερο “αποτύπωμα άνθρακα” στον ανεπτυγμένο κόσμο.
Περνώντας από το ενδιαφέρον αρχιτεκτονικά Elgin (περισσότερα στην προηγούμενη ιστορία για τον Έλγιν) θα στρίψουμε προς τα νότια με σκοπό να πλευρίσουμε τον ποταμό Spey. Στην αραιοκατοικημένη περιοχή μου έκαναν εντύπωση οι τεράστιες μάντρες με γουρούνια, όπου μπορείς να δεις στιγμές οικογενειακής ζωής όπου τα γουρουνάκια βυζαίνουν από τις μανάδες και σμήνη πουλιών κάθονται στα μαντριά και επιβουλεύονται τα περισσεύματα τροφής. Α, κάπου εκεί βλέπεις και ένα παρατημένο κέλυφος βόμβας του 2ου Παγκόσμιου.
Οι στενοί δρόμοι δίπλα από τον ποταμό Spey περνάνε από γραφικότατα χωριά, όπως το Rothes. Κτίρια με χοντρές ασύμμετρες πέτρες σε διάφορες αποχρώσεις του καφέ δίνουν μια αίσθηση παλαιότητας και αρχοντιάς. Έβαλα πλώρη για το Cardhu, και οι δρόμοι γίνανε ακόμα πιο στενοί, πλέον με φάρδος για ένα μόνο αμάξι. Φτάνοντας στο χωριό του αποστακτηριου περιπλανήθηκα στα σκουρόχρωμα κτίρια των εργατών, τις αποθήκες εμφανώς καπνισμένες από παλιές φωτιές, το κτίριο του αποστακτηρίου. Άλλωστε το Cardhu σημαίνει “μαύρος βράχος” στα Γαελικά.
Δίπλα σε μια παιδική χαρά, που έκανε μια οικογένεια πικ νικ, στάθηκα στην κορυφή του λόφου ο οποίος έχει θέα μεγάλο μέρος της κοιλάδας. Κυματοειδές τοπίο, περιβάλλει τον ποταμό, με καλλιέργειες κριθαριού που ακτινοβολεί σε αποχρώσεις του κίτρινου ανάλογα με την γωνία που φέγγει ο ήλιος στους μακρινούς λόφους. Ακόμα και χωρίς την βοήθεια του ουίσκι (λόγο οδήγησης), η κοιλάδα του Spey είναι από τα πιο χαλαρωτικά τοπία, ηρεμεί η ψυχή σου.
αφιερωμένο στον @gelf
---