interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Νιού Τάουν
- Φωτογραφίες
- Highland Folk Museum - Ανατολικά Χάιλαντς και Κάστρο του Χόλυρουντ - Εδιμβούργο
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Γλασκόβη (μέρος α)
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Ανατολικές ακτές
- Φωτογραφίες
- Elgin και Broomhall house - Φάιφ
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Νησιά Άραν-Άιλα-Τζούρα
- Φωτογραφίες
- Halloween
- Εδιμβούργο - Ολντ Τάουν - Νυχτερινή βόλτα τρόμου
- Φωτογραφίες
- Culross - Φάιφ
- Χρηστικές πληροφορίες
- Λοχ Λόμοντ
- Φωτογραφίες
- Νταντί
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Γκαλερί - Dean Village
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Urquhart, Dunnottar, Craigmillar
- Φωτογραφίες
- Νησί Σκάι
- Φωτογραφίες
- Μεγαλιθικά μπροχ
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Μπαλμόραλ, Στέρλινγκ, Εδιμβούργου
- Φωτογραφίες
- Mallaig και Glenfinnan
- Φωτογραφίες
- Βράχοι των Πίκτων
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Doune, Caerlaverock, Linlithgow
- Φωτογραφίες
- Αμπερντίν
- Φωτογραφίες
- 27 June 2017 – North Coast 500 (NC500), the wild flower of Scottish Highlands… by Sassenach77
- 27 June 2017 – North Coast 500 (NC500), the wild flower of Scottish Highlands… by Sassenach77 (συνέχεια)
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Kildrummy, Glamis, Eilean Donan
- Φωτογραφίες
- Γλασκόβη (μέρος β)
- Φωτογραφίες
- Λιθ (μέρος α)
- Φωτογραφίες
- Λιθ (μέρος β)
- Φωτογραφίες
- Από το Λιθ έως το Granton
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Falkirk και Dunfermline
- Φωτογραφίες
- Oban και Dumfries
- Φωτογραφίες
- Queensferry και St. Andrews
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Οι λόφοι του Εδιμβούργου
- Φωτογραφίες
- Perth & Kinross
- Φωτογραφίες
- Από το Inverness στο αποστακτήριο Cardhu
- Φωτογραφίες
I travel not to go anywhere but to go. I travel for travel’s sake. The great affair is to move. -Robert Louis Stevenson
Ξύπνησα νύχτα. Έχοντας μία ώρα διαθέσιμη μέχρι την ανατολή, αψήφησα το κρύο και κατέβηκα για μια βόλτα στην προκυμαία του Mallaig. Το Mallaig ένα γαλήνιο λιμανάκι στην Δυτική ακτή των Χάιλαντς, από όπου αναχωρούν καράβια για νησιά των Εβρίδων και απροσπέλαστες ακτές λοχ της ενδοχώρας.
Εκτός από ένα παλιό ψαροκάικο που έφευγε για ψάρεμα, δεν υπήρχε ψυχή. Περπάτησα ανάμεσα στα φωτισμένα από στύλους αλιευτικά που επιπλέουν βουβά στο μαύρο νερό. Κάτι γυάλισε – σαν μια γκρίζα ράχη που αναδύθηκε στιγμιαία από την επιφάνεια. Έμεινε μόνο μια μικρή κυμάτωση και οι αμφιβολίες μου για το τι ήταν αυτό που είδα. Κάπου είχα διαβάσει ότι υπάρχει μια γκρίζα φώκια, ο Σάμυ που είναι συχνός θαμώνας του λιμανιού… Λετε;
Έβαλα μπρος στο αμάξι και κατευθύνθηκα προς μια από τις παραλίες νότια του Mallaig. Για να καταλάβουμε την σημασία του προορισμού, ας γυρίσουμε τον χρόνο πίσω 6 χρόνια. Με τον θείο και την θεία μου καθ’ οδόν προς το νησί Σκάι, μείναμε μια νύχτα σε ένα Bread & Breakfast στο Fort William. Οι ιδιοκτήτες του πεντακάθαρου πανδοχείου στις ακτές του λοχ ήταν μια Σκοτσέζα και ένας Βρετανός Πακιστανός. Είχαν γυρίσει, μαζί με τον γιό τους, από την πόλη, στον τόπο καταγωγής της γυναίκας για να ζήσουν μια πιο ήσυχη ζωή. Το πρωί, αφού ξεπροβόδισε τον γιό του, που θα πήγαινε στο σχολείο περπατώντας κάμποσα χιλιόμετρα παράλληλα με το λοχ μαζί με ένα φίλο, ο άντρας μας έπιασε κουβέντα για κοντινούς προορισμούς.
“Το αγαπημένο μου μέρος στην Σκοτία είναι να στέκομαι στις ακτές νότια του Mallaig και να βλέπω την ανατολή να φωτίζει τα διάφορα μικρά νησάκια. Μαγευτικό”, μας είπε. Δυστυχώς το ήδη φορτωμένο πρόγραμμά μας δεν επέτρεπε ανατολή στο Mallaig και έτσι έκανα μια νοητή σημείωση.
Και να που έφτασα να βρίσκομαι λίγο πριν το χάραμα, σε μια ερημική παραλία νότια του Mallaig μια μέρα προχωρημένου φθινοπώρου-αρχές χειμώνα. Χαμηλά Δυτικά Χάιλαντς, δίπλα στην θάλασσα – τοπίο παρόμοιο με αυτό του Crinan που ίσως διασκορπιστούν οι στάχτες του Κόνερι, όπως ανέφερε ο @Dr Snoopy . Στο ημίφως προβατάκια μασουλάνε ανύποπτα το γρασίδι και μόλις με αντιλαμβάνονται γυρνάνε όλα μαζί προς το μέρος μου. Ψάχνω να βρω το μονοπάτι προς μια παραλία που θα μου δώσει καλή θέα χαιρετώντας πρωινούς περιπατητές σκύλων, και τελικά βρίσκω την κατάλληλη.
Μικρή ημικυκλική παραλία με ψιλή άμμο που γίνεται πιο ανοιχτόχρωμη μπεζ με το φως της αυγής. Ο ανατέλλοντας ήλιος φωτίζει τα νησιά Rùm και Eigg, του συμπλέγματος των “Μικρών νησιών”. Το ένα νησί ένα οροπέδιο με απότομες χαράδρες και το άλλο γεμάτο κωνικά βουναλάκια που συγκλίνουν προς το κέντρο. Και τα δύο λουσμένα από τις κόκκινες αχτίδες του ήλιου. Πανέμορφο. Έχει δίκιο η @Sassenach77 . Η Σκωτία δεν παύει να αποκαλύπτει μυστικά.
Επόμενη στάση Glenfinnan στις ακτές του λοχ Shiel. Στον δρόμο προειδοποιητικά σήματα για διερχόμενα ελάφια. Χθες το βράδυ είχα τρομάξει, βλέποντας ένα κόκκινο ελάφι με φοβερά κέρατα να στέκεται παγωμένο στην άκρη του δρόμου. Φτάνοντας στο χωριό, πρέπει να ανεβούμε σε ένα ψηλό σημείο να δούμε την πανοραμική θέα - θα συμφωνούσε ο @psilos3 . Το μακρόστενο λοχ ανάμεσα στα βουνά, οι κορυφές των οποίων έχουν μαζέψει λίγο χιόνι, ένα νησάκι με λίγα δέντρα. Κινέζοι να βγάζουν φωτογραφίες. Στο κέντρο όλου αυτού το σκηνικού ένας στύλος με ένα άγαλμα στην κορυφή. Είναι αφιερωμένο στους πολεμιστές των Χάιλαντς, με αρχηγό τον Μπόνι Πρινς Τσάρλι. Ο Τσάρλι ήταν ο “νεαρός διεκδικητής” του θρόνου του Ηνωμένου Βασιλείου για λογαριασμό του πατέρα του, ως γνήσιος απόγονος της Σκωτσέζικης δυναστείας των Στουάρτ. Στην ουσία ήταν η ύστατη προσπάθεια κατά της ένωσης των Βασιλείων Σκωτίας και Αγγλίας. Και βέβαια καταδικασμένη. Οι κουζουλοί (ελπίζω να εγκρίνει ο @STKF την χρήση του όρου εδώ) του Μπόνι Πρινς Τσάρλι παρελάσαν μέχρι την πόλη Ντέρμπι της Αγγλίας! Όμως τι μπορείς να κάνεις απέναντι στους καλοζωισμένους Αγγλικούς στρατούς και μάλιστα χωρίς σημαντική διεθνή βοήθεια. Η τελική μάχη χάθηκε στο Culloden και ήταν σφαγή των Σκοτσέζων.
Από το Glenfinnan ξεκίνησα ένα κυκλικό περίπατο που περνάει από το Glenfinnan viaduct γνωστό και από τις ταινίες του Χάρι Πότερ. Η διαδρομή ξεκινάει από τον σταθμό και διαρκεί 1 ώρα από σηματοδοτημένο και περιποιημένο μονοπάτι. Εκτός από την ικανότητα των Σκοτσέζων μηχανικών, θαυμάζεις και τις ακραίες συνθήκες που ζούσαν οι άνθρωποι σε αυτά τα μέρη. Πριν γίνει ο δρόμος, ένα καραβάκι έπαιρνε τους κατοίκους από την άλλη πλευρά του μακρόστενου λόχ για να τους φέρει στον σταθμό του τρένου.
Στην επιστροφή χαζεύω το χιονισμένο Ben Navis να δεσπόζει πάνω από το Fort William. Ωραίες εικόνες σήμερα. Ας είναι καλά αυτός ο τύπος στο πανδοχείο που μου έβαλε το μικρόβιο.
---
Και να θυμηθούμε τη σχετική σκηνή του Χάρι Πότερ
Ξύπνησα νύχτα. Έχοντας μία ώρα διαθέσιμη μέχρι την ανατολή, αψήφησα το κρύο και κατέβηκα για μια βόλτα στην προκυμαία του Mallaig. Το Mallaig ένα γαλήνιο λιμανάκι στην Δυτική ακτή των Χάιλαντς, από όπου αναχωρούν καράβια για νησιά των Εβρίδων και απροσπέλαστες ακτές λοχ της ενδοχώρας.
Εκτός από ένα παλιό ψαροκάικο που έφευγε για ψάρεμα, δεν υπήρχε ψυχή. Περπάτησα ανάμεσα στα φωτισμένα από στύλους αλιευτικά που επιπλέουν βουβά στο μαύρο νερό. Κάτι γυάλισε – σαν μια γκρίζα ράχη που αναδύθηκε στιγμιαία από την επιφάνεια. Έμεινε μόνο μια μικρή κυμάτωση και οι αμφιβολίες μου για το τι ήταν αυτό που είδα. Κάπου είχα διαβάσει ότι υπάρχει μια γκρίζα φώκια, ο Σάμυ που είναι συχνός θαμώνας του λιμανιού… Λετε;
Έβαλα μπρος στο αμάξι και κατευθύνθηκα προς μια από τις παραλίες νότια του Mallaig. Για να καταλάβουμε την σημασία του προορισμού, ας γυρίσουμε τον χρόνο πίσω 6 χρόνια. Με τον θείο και την θεία μου καθ’ οδόν προς το νησί Σκάι, μείναμε μια νύχτα σε ένα Bread & Breakfast στο Fort William. Οι ιδιοκτήτες του πεντακάθαρου πανδοχείου στις ακτές του λοχ ήταν μια Σκοτσέζα και ένας Βρετανός Πακιστανός. Είχαν γυρίσει, μαζί με τον γιό τους, από την πόλη, στον τόπο καταγωγής της γυναίκας για να ζήσουν μια πιο ήσυχη ζωή. Το πρωί, αφού ξεπροβόδισε τον γιό του, που θα πήγαινε στο σχολείο περπατώντας κάμποσα χιλιόμετρα παράλληλα με το λοχ μαζί με ένα φίλο, ο άντρας μας έπιασε κουβέντα για κοντινούς προορισμούς.
“Το αγαπημένο μου μέρος στην Σκοτία είναι να στέκομαι στις ακτές νότια του Mallaig και να βλέπω την ανατολή να φωτίζει τα διάφορα μικρά νησάκια. Μαγευτικό”, μας είπε. Δυστυχώς το ήδη φορτωμένο πρόγραμμά μας δεν επέτρεπε ανατολή στο Mallaig και έτσι έκανα μια νοητή σημείωση.
Και να που έφτασα να βρίσκομαι λίγο πριν το χάραμα, σε μια ερημική παραλία νότια του Mallaig μια μέρα προχωρημένου φθινοπώρου-αρχές χειμώνα. Χαμηλά Δυτικά Χάιλαντς, δίπλα στην θάλασσα – τοπίο παρόμοιο με αυτό του Crinan που ίσως διασκορπιστούν οι στάχτες του Κόνερι, όπως ανέφερε ο @Dr Snoopy . Στο ημίφως προβατάκια μασουλάνε ανύποπτα το γρασίδι και μόλις με αντιλαμβάνονται γυρνάνε όλα μαζί προς το μέρος μου. Ψάχνω να βρω το μονοπάτι προς μια παραλία που θα μου δώσει καλή θέα χαιρετώντας πρωινούς περιπατητές σκύλων, και τελικά βρίσκω την κατάλληλη.
Μικρή ημικυκλική παραλία με ψιλή άμμο που γίνεται πιο ανοιχτόχρωμη μπεζ με το φως της αυγής. Ο ανατέλλοντας ήλιος φωτίζει τα νησιά Rùm και Eigg, του συμπλέγματος των “Μικρών νησιών”. Το ένα νησί ένα οροπέδιο με απότομες χαράδρες και το άλλο γεμάτο κωνικά βουναλάκια που συγκλίνουν προς το κέντρο. Και τα δύο λουσμένα από τις κόκκινες αχτίδες του ήλιου. Πανέμορφο. Έχει δίκιο η @Sassenach77 . Η Σκωτία δεν παύει να αποκαλύπτει μυστικά.
Επόμενη στάση Glenfinnan στις ακτές του λοχ Shiel. Στον δρόμο προειδοποιητικά σήματα για διερχόμενα ελάφια. Χθες το βράδυ είχα τρομάξει, βλέποντας ένα κόκκινο ελάφι με φοβερά κέρατα να στέκεται παγωμένο στην άκρη του δρόμου. Φτάνοντας στο χωριό, πρέπει να ανεβούμε σε ένα ψηλό σημείο να δούμε την πανοραμική θέα - θα συμφωνούσε ο @psilos3 . Το μακρόστενο λοχ ανάμεσα στα βουνά, οι κορυφές των οποίων έχουν μαζέψει λίγο χιόνι, ένα νησάκι με λίγα δέντρα. Κινέζοι να βγάζουν φωτογραφίες. Στο κέντρο όλου αυτού το σκηνικού ένας στύλος με ένα άγαλμα στην κορυφή. Είναι αφιερωμένο στους πολεμιστές των Χάιλαντς, με αρχηγό τον Μπόνι Πρινς Τσάρλι. Ο Τσάρλι ήταν ο “νεαρός διεκδικητής” του θρόνου του Ηνωμένου Βασιλείου για λογαριασμό του πατέρα του, ως γνήσιος απόγονος της Σκωτσέζικης δυναστείας των Στουάρτ. Στην ουσία ήταν η ύστατη προσπάθεια κατά της ένωσης των Βασιλείων Σκωτίας και Αγγλίας. Και βέβαια καταδικασμένη. Οι κουζουλοί (ελπίζω να εγκρίνει ο @STKF την χρήση του όρου εδώ) του Μπόνι Πρινς Τσάρλι παρελάσαν μέχρι την πόλη Ντέρμπι της Αγγλίας! Όμως τι μπορείς να κάνεις απέναντι στους καλοζωισμένους Αγγλικούς στρατούς και μάλιστα χωρίς σημαντική διεθνή βοήθεια. Η τελική μάχη χάθηκε στο Culloden και ήταν σφαγή των Σκοτσέζων.
Από το Glenfinnan ξεκίνησα ένα κυκλικό περίπατο που περνάει από το Glenfinnan viaduct γνωστό και από τις ταινίες του Χάρι Πότερ. Η διαδρομή ξεκινάει από τον σταθμό και διαρκεί 1 ώρα από σηματοδοτημένο και περιποιημένο μονοπάτι. Εκτός από την ικανότητα των Σκοτσέζων μηχανικών, θαυμάζεις και τις ακραίες συνθήκες που ζούσαν οι άνθρωποι σε αυτά τα μέρη. Πριν γίνει ο δρόμος, ένα καραβάκι έπαιρνε τους κατοίκους από την άλλη πλευρά του μακρόστενου λόχ για να τους φέρει στον σταθμό του τρένου.
Στην επιστροφή χαζεύω το χιονισμένο Ben Navis να δεσπόζει πάνω από το Fort William. Ωραίες εικόνες σήμερα. Ας είναι καλά αυτός ο τύπος στο πανδοχείο που μου έβαλε το μικρόβιο.
---
Και να θυμηθούμε τη σχετική σκηνή του Χάρι Πότερ