interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Νιού Τάουν
- Φωτογραφίες
- Highland Folk Museum - Ανατολικά Χάιλαντς και Κάστρο του Χόλυρουντ - Εδιμβούργο
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Γλασκόβη (μέρος α)
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Ανατολικές ακτές
- Φωτογραφίες
- Elgin και Broomhall house - Φάιφ
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Νησιά Άραν-Άιλα-Τζούρα
- Φωτογραφίες
- Halloween
- Εδιμβούργο - Ολντ Τάουν - Νυχτερινή βόλτα τρόμου
- Φωτογραφίες
- Culross - Φάιφ
- Χρηστικές πληροφορίες
- Λοχ Λόμοντ
- Φωτογραφίες
- Νταντί
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Γκαλερί - Dean Village
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Urquhart, Dunnottar, Craigmillar
- Φωτογραφίες
- Νησί Σκάι
- Φωτογραφίες
- Μεγαλιθικά μπροχ
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Μπαλμόραλ, Στέρλινγκ, Εδιμβούργου
- Φωτογραφίες
- Mallaig και Glenfinnan
- Φωτογραφίες
- Βράχοι των Πίκτων
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Doune, Caerlaverock, Linlithgow
- Φωτογραφίες
- Αμπερντίν
- Φωτογραφίες
- 27 June 2017 – North Coast 500 (NC500), the wild flower of Scottish Highlands… by Sassenach77
- 27 June 2017 – North Coast 500 (NC500), the wild flower of Scottish Highlands… by Sassenach77 (συνέχεια)
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Kildrummy, Glamis, Eilean Donan
- Φωτογραφίες
- Γλασκόβη (μέρος β)
- Φωτογραφίες
- Λιθ (μέρος α)
- Φωτογραφίες
- Λιθ (μέρος β)
- Φωτογραφίες
- Από το Λιθ έως το Granton
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Falkirk και Dunfermline
- Φωτογραφίες
- Oban και Dumfries
- Φωτογραφίες
- Queensferry και St. Andrews
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Οι λόφοι του Εδιμβούργου
- Φωτογραφίες
- Perth & Kinross
- Φωτογραφίες
- Από το Inverness στο αποστακτήριο Cardhu
- Φωτογραφίες
It's Better to See Something Once Than to Hear About It a Thousand Times - Asian proverb
“Καλωσορίσατε στο νησί Σκάι” έλεγε η ταμπέλα.
Με τον θείο και την θεία μου είχαμε βαλθεί να διασχίσουμε την μισή Σκωτία, για να φτάσουμε τελικά στην γέφυρα που ενώνει την ηπειρωτική χώρα (λέμε τώρα, γιατί και η Μεγάλη Βρετανία νησί είναι) με το ποθητό νησί Σκάι. Το Σκάι είναι το δεύτερο δημοφιλέστερο μέρος στην Σκωτία μετά το Εδιμβούργο και είχα μεγάλη περιέργεια αν θα επαληθεύσει την φήμη του.
Καλωσορίσατε στον πλανήτη Σκάι, όμως θα έπρεπε να λέει!
Μια ώρα οδήγηση ανάμεσα σε γυμνούς λόφους, ορισμένοι τελείως κωνικοί, ανάμεσα από ακανόνιστες εκτάσεις νερού και νησίδες.
Φτάσαμε στο Πορτ-ρι, το μικρό λιμανάκι-πρωτεύουσα, και ρωτήσαμε μια υπάλληλο στο Φις Εν Τσιπς κατευθύνσεις για “εκείνο τον παράξενο σχηματισμό βράχων”. Ανάθεμα αν καταλάβαμε λέξη από τα βαριά Σκωτσέζικα της. Εκτός αυτού οι πινακίδες ήταν πρώτα στα Σκοτσέζικα Γαελικά και μετά στα Αγγλικά (μερικές φορές τα δεύτερα δεν υπήρχαν καν). Τελικά ακολουθώντας τις ακτές της χερσονήσου Trotternish με φορά ανάποδη από του ρολογιού ο σχηματισμός, ο Στορρ όπως λέγεται, είναι εμφανής στην κορυφή του πρώτου βουνού πάνω από την λίμνη.
Σκεφτείτε ένα από τα μενίρ του Οβελίξ, αλλά με τεράστιες διαστάσεις. Και δίπλα άλλα μικρότερα, συμμετρικά να εξέχουν στην κορυφογραμμή. Σαν τοποθετημένα με χέρι. Μας εντυπωσίασε, αλλά το προσπεράσαμε, γιατί οι δικοί μου δεν είναι πολύ του περπατήματος. Ακολουθεί περιγραφή από πιο πρόσφατη επίσκεψη: Η χειμωνιάτικη χλόη είναι κιτρινοπράσινη, που όταν την χτυπάει ο ήλιος είναι σαν να φωσφορίζει. Ανεβαίνοντας την διαδρομή περίπου 45 λεπτών, φτάνεις να κοιτάς του βράχους σε προφίλ. Ο “γέρος” του Στορρ, ξεχωρίζει μπροστά, ευάλωτος, με τα αρπακτικά να πετάνε από πάνω, ενώ οι μεγαλύτεροι ενωμένοι βράχοι στο βάθος είναι σαν κουστωδία του. Σαν τελετή παγωμένη στον χρόνο. Ο άνεμος είναι τόσο δυνατός που δημιουργεί μεταβαλλόμενες ραβδώσεις στην επιφάνεια μιας λίμνης. Αν καταφέρεις να μην σε πάρει παραμάζωμα, θα φτάσεις στο πίσω μέρος των βράχων και θα έχεις την ευκαιρία να δεις μια από τις ομορφότερες ανατολές του ήλιου.
Συνεχίζοντας βλέπουμε ποτάμια να εκβάλουν. Επειδή όμως στο Σκάι είσαι, δεν είναι κάτι απλό. Πρόκειται για νερό που πέφτει από κατακόρυφους βράχους 50+ μέτρων κατευθείαν στην θάλασσα. Σταματάμε σε έναν, τον λεγόμενο Κιλτ ροκ, επειδή μάλλον έχει τις ραβδώσεις της Σκωτσέζικης φούστας, και χαζεύουμε ακούγοντας το έντονο του σφύριγμα. Μια ταμπέλα εξηγεί ότι στην περιοχή σύχναζαν δεινόσαυροι – δεν μας παραξενεύει καθόλου.
Μια διαδρομή που έκανα σε άλλη επίσκεψη και σας προτείνω αν είστε λίγο περιπετειώδεις: Ακολουθώ το μονοπάτι για το λεγόμενο brother’s point. Οι ταμπέλες στα Γαελικά δεν βοηθάνε, και έτσι μου έρχεται να ρωτήσω τα πρόβατα που μασουλάνε αμέριμνα δίπλα. Μερικά πρόβατα είναι θρεφτάρια, και έτσι η διασταύρωση σε στενά μονοπάτια στην άκρη του λόφου είναι σοβαρό εμπόδιο. Περπατάω και περπατάω, προσπαθώντας να αποφύγω τους βάλτους από την μία και τις κυματάρες που σκάνε στις μαύρες κοτρόνες από την άλλη. Φτάνω στην αρχή της μικρής χερσονήσου με το παράξενο διχαλωτό σχήμα. Τα παπούτσια βάρκες. Το μονοπάτι γίνεται τόσο στενό που δεν επιχειρώ να συνεχίσω. Μου αρκεί ο πανζουρλισμός από τον παφλασμό των κυμάτων, το σφύριγμα του ανέμου και τον ήλιο που μόλις έχει βγει να με τυφλώνει. Αρκετή δόση φύσης για σήμερα.
Φτάσαμε στο βορειότερο σημείο της χερσονήσου Trotternish όπου βλέπουμε έναν τύπο με ποδήλατο και τραγιάσκα να ανεβαίνει την ανηφόρα και σταματάμε (στον μονής λωρίδας, διπλής κατεύθυνσης δρόμο όπου όλοι πάνε αναγκαστικά αργά, τσιγκούνηδες οι Σκωτσέζοι). “Από που είστε;” μας ρωτάει περνώντας και μια τζούρα από το τσιγαριλίκι που μυριζε. Του απαντάμε και μας λέει: “Εγώ μένω σε αυτό το σπίτι στην μέση της ανηφόρας” (ε γιαυτό ήταν και τόσο άνετος). “Πρέπει να πάτε να δείτε τα παλιά πέτρινα σπίτια εδώ δίπλα”. Πήγαμε και τα είδαμε, απλά, με βαριές πέτρες και αχυρένιες σκεπές, μας έδωσαν μια ιδέα για το πόσο πιο δύσκολη ήταν η ζωή εδώ κάποτε, χωρίς την τεχνολογία.
Άλλη μια προτεινόμενη διαδρομή από άλλη επίσκεψη: Μια πολύ εύκολη διαδρομή 10 λεπτά περπάτημα από το πάρκιν είναι το Fairy Glen. Είναι σαν να το έχουν ζωγραφίσει παιδάκια. Υπάρχει στην μέση και ένας κύκλος από πέτρες, που όμως όταν πήγα είχαν εξαφανιστεί.
Λόγω χειμώνα έγινε παράκαμψη του κάστρου Dunvegan που ήταν κλειστό (από πολύ μακριά φάνηκε πάντως εντυπωσιακό) και καταλήγουμε στον φάρο στην Δυτική άκρη του νησιού (Neist Point). Το ηλιοβασίλεμα ήταν πανδαισία. Με θέα τις εξωτερικές Εβρίδες.
Συμπερασματικά, αυτά που ακούσαμε για το Σκάι ήταν αλήθεια – σχεδόν εξωπραγματικό με πυκνό ενδιαφέρον που πρέπει να το δεις με τα μάτια σου για να πιστέψεις. Λίγο ταλαιπωρία να φτάσεις αλλά δεν βαριέσαι.
“Καλωσορίσατε στο νησί Σκάι” έλεγε η ταμπέλα.
Με τον θείο και την θεία μου είχαμε βαλθεί να διασχίσουμε την μισή Σκωτία, για να φτάσουμε τελικά στην γέφυρα που ενώνει την ηπειρωτική χώρα (λέμε τώρα, γιατί και η Μεγάλη Βρετανία νησί είναι) με το ποθητό νησί Σκάι. Το Σκάι είναι το δεύτερο δημοφιλέστερο μέρος στην Σκωτία μετά το Εδιμβούργο και είχα μεγάλη περιέργεια αν θα επαληθεύσει την φήμη του.
Καλωσορίσατε στον πλανήτη Σκάι, όμως θα έπρεπε να λέει!
Μια ώρα οδήγηση ανάμεσα σε γυμνούς λόφους, ορισμένοι τελείως κωνικοί, ανάμεσα από ακανόνιστες εκτάσεις νερού και νησίδες.
Φτάσαμε στο Πορτ-ρι, το μικρό λιμανάκι-πρωτεύουσα, και ρωτήσαμε μια υπάλληλο στο Φις Εν Τσιπς κατευθύνσεις για “εκείνο τον παράξενο σχηματισμό βράχων”. Ανάθεμα αν καταλάβαμε λέξη από τα βαριά Σκωτσέζικα της. Εκτός αυτού οι πινακίδες ήταν πρώτα στα Σκοτσέζικα Γαελικά και μετά στα Αγγλικά (μερικές φορές τα δεύτερα δεν υπήρχαν καν). Τελικά ακολουθώντας τις ακτές της χερσονήσου Trotternish με φορά ανάποδη από του ρολογιού ο σχηματισμός, ο Στορρ όπως λέγεται, είναι εμφανής στην κορυφή του πρώτου βουνού πάνω από την λίμνη.
Σκεφτείτε ένα από τα μενίρ του Οβελίξ, αλλά με τεράστιες διαστάσεις. Και δίπλα άλλα μικρότερα, συμμετρικά να εξέχουν στην κορυφογραμμή. Σαν τοποθετημένα με χέρι. Μας εντυπωσίασε, αλλά το προσπεράσαμε, γιατί οι δικοί μου δεν είναι πολύ του περπατήματος. Ακολουθεί περιγραφή από πιο πρόσφατη επίσκεψη: Η χειμωνιάτικη χλόη είναι κιτρινοπράσινη, που όταν την χτυπάει ο ήλιος είναι σαν να φωσφορίζει. Ανεβαίνοντας την διαδρομή περίπου 45 λεπτών, φτάνεις να κοιτάς του βράχους σε προφίλ. Ο “γέρος” του Στορρ, ξεχωρίζει μπροστά, ευάλωτος, με τα αρπακτικά να πετάνε από πάνω, ενώ οι μεγαλύτεροι ενωμένοι βράχοι στο βάθος είναι σαν κουστωδία του. Σαν τελετή παγωμένη στον χρόνο. Ο άνεμος είναι τόσο δυνατός που δημιουργεί μεταβαλλόμενες ραβδώσεις στην επιφάνεια μιας λίμνης. Αν καταφέρεις να μην σε πάρει παραμάζωμα, θα φτάσεις στο πίσω μέρος των βράχων και θα έχεις την ευκαιρία να δεις μια από τις ομορφότερες ανατολές του ήλιου.
Συνεχίζοντας βλέπουμε ποτάμια να εκβάλουν. Επειδή όμως στο Σκάι είσαι, δεν είναι κάτι απλό. Πρόκειται για νερό που πέφτει από κατακόρυφους βράχους 50+ μέτρων κατευθείαν στην θάλασσα. Σταματάμε σε έναν, τον λεγόμενο Κιλτ ροκ, επειδή μάλλον έχει τις ραβδώσεις της Σκωτσέζικης φούστας, και χαζεύουμε ακούγοντας το έντονο του σφύριγμα. Μια ταμπέλα εξηγεί ότι στην περιοχή σύχναζαν δεινόσαυροι – δεν μας παραξενεύει καθόλου.
Μια διαδρομή που έκανα σε άλλη επίσκεψη και σας προτείνω αν είστε λίγο περιπετειώδεις: Ακολουθώ το μονοπάτι για το λεγόμενο brother’s point. Οι ταμπέλες στα Γαελικά δεν βοηθάνε, και έτσι μου έρχεται να ρωτήσω τα πρόβατα που μασουλάνε αμέριμνα δίπλα. Μερικά πρόβατα είναι θρεφτάρια, και έτσι η διασταύρωση σε στενά μονοπάτια στην άκρη του λόφου είναι σοβαρό εμπόδιο. Περπατάω και περπατάω, προσπαθώντας να αποφύγω τους βάλτους από την μία και τις κυματάρες που σκάνε στις μαύρες κοτρόνες από την άλλη. Φτάνω στην αρχή της μικρής χερσονήσου με το παράξενο διχαλωτό σχήμα. Τα παπούτσια βάρκες. Το μονοπάτι γίνεται τόσο στενό που δεν επιχειρώ να συνεχίσω. Μου αρκεί ο πανζουρλισμός από τον παφλασμό των κυμάτων, το σφύριγμα του ανέμου και τον ήλιο που μόλις έχει βγει να με τυφλώνει. Αρκετή δόση φύσης για σήμερα.
Φτάσαμε στο βορειότερο σημείο της χερσονήσου Trotternish όπου βλέπουμε έναν τύπο με ποδήλατο και τραγιάσκα να ανεβαίνει την ανηφόρα και σταματάμε (στον μονής λωρίδας, διπλής κατεύθυνσης δρόμο όπου όλοι πάνε αναγκαστικά αργά, τσιγκούνηδες οι Σκωτσέζοι). “Από που είστε;” μας ρωτάει περνώντας και μια τζούρα από το τσιγαριλίκι που μυριζε. Του απαντάμε και μας λέει: “Εγώ μένω σε αυτό το σπίτι στην μέση της ανηφόρας” (ε γιαυτό ήταν και τόσο άνετος). “Πρέπει να πάτε να δείτε τα παλιά πέτρινα σπίτια εδώ δίπλα”. Πήγαμε και τα είδαμε, απλά, με βαριές πέτρες και αχυρένιες σκεπές, μας έδωσαν μια ιδέα για το πόσο πιο δύσκολη ήταν η ζωή εδώ κάποτε, χωρίς την τεχνολογία.
Άλλη μια προτεινόμενη διαδρομή από άλλη επίσκεψη: Μια πολύ εύκολη διαδρομή 10 λεπτά περπάτημα από το πάρκιν είναι το Fairy Glen. Είναι σαν να το έχουν ζωγραφίσει παιδάκια. Υπάρχει στην μέση και ένας κύκλος από πέτρες, που όμως όταν πήγα είχαν εξαφανιστεί.
Λόγω χειμώνα έγινε παράκαμψη του κάστρου Dunvegan που ήταν κλειστό (από πολύ μακριά φάνηκε πάντως εντυπωσιακό) και καταλήγουμε στον φάρο στην Δυτική άκρη του νησιού (Neist Point). Το ηλιοβασίλεμα ήταν πανδαισία. Με θέα τις εξωτερικές Εβρίδες.
Συμπερασματικά, αυτά που ακούσαμε για το Σκάι ήταν αλήθεια – σχεδόν εξωπραγματικό με πυκνό ενδιαφέρον που πρέπει να το δεις με τα μάτια σου για να πιστέψεις. Λίγο ταλαιπωρία να φτάσεις αλλά δεν βαριέσαι.