interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Νιού Τάουν
- Φωτογραφίες
- Highland Folk Museum - Ανατολικά Χάιλαντς και Κάστρο του Χόλυρουντ - Εδιμβούργο
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Γλασκόβη (μέρος α)
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Ανατολικές ακτές
- Φωτογραφίες
- Elgin και Broomhall house - Φάιφ
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Νησιά Άραν-Άιλα-Τζούρα
- Φωτογραφίες
- Halloween
- Εδιμβούργο - Ολντ Τάουν - Νυχτερινή βόλτα τρόμου
- Φωτογραφίες
- Culross - Φάιφ
- Χρηστικές πληροφορίες
- Λοχ Λόμοντ
- Φωτογραφίες
- Νταντί
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Γκαλερί - Dean Village
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Urquhart, Dunnottar, Craigmillar
- Φωτογραφίες
- Νησί Σκάι
- Φωτογραφίες
- Μεγαλιθικά μπροχ
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Μπαλμόραλ, Στέρλινγκ, Εδιμβούργου
- Φωτογραφίες
- Mallaig και Glenfinnan
- Φωτογραφίες
- Βράχοι των Πίκτων
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Doune, Caerlaverock, Linlithgow
- Φωτογραφίες
- Αμπερντίν
- Φωτογραφίες
- 27 June 2017 – North Coast 500 (NC500), the wild flower of Scottish Highlands… by Sassenach77
- 27 June 2017 – North Coast 500 (NC500), the wild flower of Scottish Highlands… by Sassenach77 (συνέχεια)
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Kildrummy, Glamis, Eilean Donan
- Φωτογραφίες
- Γλασκόβη (μέρος β)
- Φωτογραφίες
- Λιθ (μέρος α)
- Φωτογραφίες
- Λιθ (μέρος β)
- Φωτογραφίες
- Από το Λιθ έως το Granton
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Falkirk και Dunfermline
- Φωτογραφίες
- Oban και Dumfries
- Φωτογραφίες
- Queensferry και St. Andrews
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Οι λόφοι του Εδιμβούργου
- Φωτογραφίες
- Perth & Kinross
- Φωτογραφίες
- Από το Inverness στο αποστακτήριο Cardhu
- Φωτογραφίες
“I should never have switched from Scotch to Martinis.” Humphrey Bogart
Εσωτερικές Εβρίδες… τα νησιά με τα παράξενα σχήματα Δυτικά της Γλασκόβης. Όχι μακριά από την ακτή. Ανεμοδαρμένα, με απόκοσμους βάλτους, γκρεμούς στην θάλασσα, λόφους με άγρια ελάφια και αετούς να κυκλώνουν απομονωμένες κοιλάδες.
Και κάτι ακόμα… Ουίσκι.
Με ένα φιλικό ζευγάρι Εσθονών και άλλους φίλους, συνηθίζαμε να πίνουμε τα ουίσκι μας στην Scotch Malt Whisky Society στις αποβάθρες του λιμανιού Λιθ στο Εδιμβούργο. Εκεί πέφτανε κάποιες φιλόδοξες ιδέες, π.χ. κομβόι με αυτοκίνητα και διαμονή σε Airbnb σε απομονωμένα μέρη της Σκοτίας. Μια φορά, για παράδειγμα, μείναμε στο νησάκι Άραν. Κοντά στην Γλασκόβη, το Άραν διαθέτει πεζοπορικές διαδρομές με όρθιους μεγαλιθικούς βράχους, μια κορυφή 874 μέτρων και άλλα, όπως και την δικιά του μπίρα και νόστιμο παγωτό.
Η καλύτερη όμως εκδρομή ήταν αυτή στα νησάκια Άιλα και Τζούρα. 7 μέρες, 10 άτομα. Σε ένα Airbnb με 5 δωμάτια και σάουνα (απαραίτητη για τους Εσθονούς), δίπλα σε ένα έρημο κόλπο στα βόρεια της Άιλα. Περίπατοι και επισκέψεις αποστακτήριων την μέρα, φαγητό στο σπίτι και επιτραπέζια τα βράδια.
Αρχίσαμε με μια βόλτα στους χειμωνιάτικους καφεκίτρινους βάλτους, όπου αν ξεφύγεις από το μονοπάτι μπορείς να βυθιστείς μέχρι την μέση στην τύρφη. Μετά κατεθυνθήκαμε στα νότια. Από τα 8 (ή 9 άραγε; ) ενεργά αποστακτήρια του νησιού, τα τρία βρίσκονται εκεί: Ardbeg, Laphroaig, και Lagavulin.
Στο Arberg μια ασταμάτητη Σκοτσέζα μας πέρασε από όλα τα στάδια παραγωγής ουίσκι. 1. Μούλιασμα και άπλωμα του κριθαριού για να γίνει βύνη. 2. Στέγνωμα και κάπνισμα στον φούρνο, όπου τύρφη από τους βάλτους προστίθεται για να δώσει άρωμα. 3. Ανακάτεμα στο καζάνι με καυτό νερό μεγάλης καθαρότητας από τις πηγές του νησιού, προσθήκη μαγιάς και ζύμωση και 4. διπλή απόσταξη, όπου το σχήμα του αποστακτήρα δίνει ξεχωριστό χαρακτήρα στο προϊόν του κάθε αποστακτήριου και έτσι δεν αλλάζει. Κάνοντας τα οργανωμένο τουρ και δοκιμάζοντας, η γνώση και η πείρα ανέβαιναν ταυτόχρονα.
Τα ουίσκι των Εβρίδων είναι ξηρά και καπνιστά. Με αλμυράδα από φύκια και θαλάσσιο άνεμο. Την ίδια οσμή είχαν και οι βόλτες μας στις παραλίες και τα βράχια, δίπλα στους κέλτικους σταυρούς και ένα μυτερό Αμερικάνικο μνημείο το ακρωτήριο όπου χάθηκαν δύο καράβια στον 1ο Παγκόσμιο. Από το ένα σημείο στο άλλο - σταματώντας που και που για να περάσουν τα πρόβατα. Ο Φλεβάρης δεν μας έπεσε κακός, καθώς η Άιλα έχει πολύ ήπιο χειμώνα λόγω του ρεύματος του κόλπου και λίγους τουρίστες να διασταυρωνόμαστε στους στενούς δρόμους. Σε αντίθεση με τον Μάιο που γίνεται το Feis Ile, το ετήσιο φεστιβάλ Γαελικής μουσικής και βέβαια ουίσκι - τότε βουλιάζει το νησί.
Οι ντόπιοι εργαζόμενοι όλοι έχουν πάθος για την δουλειά τους. Στις αποθήκες ουίσκι του Bruichladdich με τα παλιά μουχλιασμένα βαρέλια, πχ. μας είπαν την ιστορία του Mark Reynier, ενός έμπορου κρασιών τρίτης γενιάς. Ο Mark λοιπόν έφτασε στις πύλες του αποστακτήριου κάνοντας μια ποδηλατική εκδρομή. Μια πινακίδα έλεγε “Κλειστό – όχι επισκέπτες”. Εντοπίζοντας έναν σεκουριτά του ένευσε, ζητώντας να του επιτρέψει μια βόλτα, για να εισπράξει ένα συνοπτικό “f*ck off”. Τελικά ο Mark επέστρεψε με επενδυτές και κεφάλαιο για να αγοράσει το αποστακτήριο, και να το αναβαθμίσει. Σήμερα το αποστακτήριο, που βγάζει και το φημισμένο ουίσκι Port Charlotte, πουλάει ποδηλατικές στολές με το σήμα του. Μια εκ των οποίων αγοράστηκε.
Τα βράδια είχε καθήκον ένας από εμάς να μαγειρέψει για όλους με ό,τι υλικά που βρίσκαμε στο νησί. Οι Εσθονοί κάναν αργά ψημένο κρέας στον φούρνο AGA με πατάτες, ο Σκωτσέζος το λεγόμενο stovies – πολτός με πατάτες, κρέας κονσέρβας και κρεμμύδια – οι Ιταλοί ριζότο με χτένια, οι Ρώσοι μια σούπα και ο Έλληνας λεμονάτο κοτόπουλο του Πετρετζικη...
Τελευταία έγινε η εκδρομή στο γειτονικό νησί Τζούρα. Πολύ αραιοκατοικημένο πέρα από τον βασικό οικισμό Craighouse όπου ζούνε καμιά 100-200 άτομα. Οι βασικοί κάτοικοι είναι τα κόκκινα άγρια ελάφια των Εβρίδων – τα βλέπεις παντού να τρέχουν σε ομάδες. Ακολουθόντας στον ένα μοναδικό στενό δρόμο καταλήξαμε σε ένα αποστακτήριο Τζιν, όπου οι 3 ιδιοκτήτριες με μεγάλη ευχαρίστηση μας δείξαν τα διάφορα βότανα που καλλιεργούν στον κήπο και προσθέτουν στο μείγμα.
Συνολικά η Άιλα πήρε καλό βαθμό, κυρίως λόγω του απόκοσμου τοπίου και της παράδοσης με τα ουίσκι. Αν σας αρέσουν τα καπνιστά ειδικά μην το χάσετε..
---
Πως να πιείτε το ουίσκι σας σαν κύριος.
Εσωτερικές Εβρίδες… τα νησιά με τα παράξενα σχήματα Δυτικά της Γλασκόβης. Όχι μακριά από την ακτή. Ανεμοδαρμένα, με απόκοσμους βάλτους, γκρεμούς στην θάλασσα, λόφους με άγρια ελάφια και αετούς να κυκλώνουν απομονωμένες κοιλάδες.
Και κάτι ακόμα… Ουίσκι.
Με ένα φιλικό ζευγάρι Εσθονών και άλλους φίλους, συνηθίζαμε να πίνουμε τα ουίσκι μας στην Scotch Malt Whisky Society στις αποβάθρες του λιμανιού Λιθ στο Εδιμβούργο. Εκεί πέφτανε κάποιες φιλόδοξες ιδέες, π.χ. κομβόι με αυτοκίνητα και διαμονή σε Airbnb σε απομονωμένα μέρη της Σκοτίας. Μια φορά, για παράδειγμα, μείναμε στο νησάκι Άραν. Κοντά στην Γλασκόβη, το Άραν διαθέτει πεζοπορικές διαδρομές με όρθιους μεγαλιθικούς βράχους, μια κορυφή 874 μέτρων και άλλα, όπως και την δικιά του μπίρα και νόστιμο παγωτό.
Η καλύτερη όμως εκδρομή ήταν αυτή στα νησάκια Άιλα και Τζούρα. 7 μέρες, 10 άτομα. Σε ένα Airbnb με 5 δωμάτια και σάουνα (απαραίτητη για τους Εσθονούς), δίπλα σε ένα έρημο κόλπο στα βόρεια της Άιλα. Περίπατοι και επισκέψεις αποστακτήριων την μέρα, φαγητό στο σπίτι και επιτραπέζια τα βράδια.
Αρχίσαμε με μια βόλτα στους χειμωνιάτικους καφεκίτρινους βάλτους, όπου αν ξεφύγεις από το μονοπάτι μπορείς να βυθιστείς μέχρι την μέση στην τύρφη. Μετά κατεθυνθήκαμε στα νότια. Από τα 8 (ή 9 άραγε; ) ενεργά αποστακτήρια του νησιού, τα τρία βρίσκονται εκεί: Ardbeg, Laphroaig, και Lagavulin.
Στο Arberg μια ασταμάτητη Σκοτσέζα μας πέρασε από όλα τα στάδια παραγωγής ουίσκι. 1. Μούλιασμα και άπλωμα του κριθαριού για να γίνει βύνη. 2. Στέγνωμα και κάπνισμα στον φούρνο, όπου τύρφη από τους βάλτους προστίθεται για να δώσει άρωμα. 3. Ανακάτεμα στο καζάνι με καυτό νερό μεγάλης καθαρότητας από τις πηγές του νησιού, προσθήκη μαγιάς και ζύμωση και 4. διπλή απόσταξη, όπου το σχήμα του αποστακτήρα δίνει ξεχωριστό χαρακτήρα στο προϊόν του κάθε αποστακτήριου και έτσι δεν αλλάζει. Κάνοντας τα οργανωμένο τουρ και δοκιμάζοντας, η γνώση και η πείρα ανέβαιναν ταυτόχρονα.
Τα ουίσκι των Εβρίδων είναι ξηρά και καπνιστά. Με αλμυράδα από φύκια και θαλάσσιο άνεμο. Την ίδια οσμή είχαν και οι βόλτες μας στις παραλίες και τα βράχια, δίπλα στους κέλτικους σταυρούς και ένα μυτερό Αμερικάνικο μνημείο το ακρωτήριο όπου χάθηκαν δύο καράβια στον 1ο Παγκόσμιο. Από το ένα σημείο στο άλλο - σταματώντας που και που για να περάσουν τα πρόβατα. Ο Φλεβάρης δεν μας έπεσε κακός, καθώς η Άιλα έχει πολύ ήπιο χειμώνα λόγω του ρεύματος του κόλπου και λίγους τουρίστες να διασταυρωνόμαστε στους στενούς δρόμους. Σε αντίθεση με τον Μάιο που γίνεται το Feis Ile, το ετήσιο φεστιβάλ Γαελικής μουσικής και βέβαια ουίσκι - τότε βουλιάζει το νησί.
Οι ντόπιοι εργαζόμενοι όλοι έχουν πάθος για την δουλειά τους. Στις αποθήκες ουίσκι του Bruichladdich με τα παλιά μουχλιασμένα βαρέλια, πχ. μας είπαν την ιστορία του Mark Reynier, ενός έμπορου κρασιών τρίτης γενιάς. Ο Mark λοιπόν έφτασε στις πύλες του αποστακτήριου κάνοντας μια ποδηλατική εκδρομή. Μια πινακίδα έλεγε “Κλειστό – όχι επισκέπτες”. Εντοπίζοντας έναν σεκουριτά του ένευσε, ζητώντας να του επιτρέψει μια βόλτα, για να εισπράξει ένα συνοπτικό “f*ck off”. Τελικά ο Mark επέστρεψε με επενδυτές και κεφάλαιο για να αγοράσει το αποστακτήριο, και να το αναβαθμίσει. Σήμερα το αποστακτήριο, που βγάζει και το φημισμένο ουίσκι Port Charlotte, πουλάει ποδηλατικές στολές με το σήμα του. Μια εκ των οποίων αγοράστηκε.
Τα βράδια είχε καθήκον ένας από εμάς να μαγειρέψει για όλους με ό,τι υλικά που βρίσκαμε στο νησί. Οι Εσθονοί κάναν αργά ψημένο κρέας στον φούρνο AGA με πατάτες, ο Σκωτσέζος το λεγόμενο stovies – πολτός με πατάτες, κρέας κονσέρβας και κρεμμύδια – οι Ιταλοί ριζότο με χτένια, οι Ρώσοι μια σούπα και ο Έλληνας λεμονάτο κοτόπουλο του Πετρετζικη...
Τελευταία έγινε η εκδρομή στο γειτονικό νησί Τζούρα. Πολύ αραιοκατοικημένο πέρα από τον βασικό οικισμό Craighouse όπου ζούνε καμιά 100-200 άτομα. Οι βασικοί κάτοικοι είναι τα κόκκινα άγρια ελάφια των Εβρίδων – τα βλέπεις παντού να τρέχουν σε ομάδες. Ακολουθόντας στον ένα μοναδικό στενό δρόμο καταλήξαμε σε ένα αποστακτήριο Τζιν, όπου οι 3 ιδιοκτήτριες με μεγάλη ευχαρίστηση μας δείξαν τα διάφορα βότανα που καλλιεργούν στον κήπο και προσθέτουν στο μείγμα.
Συνολικά η Άιλα πήρε καλό βαθμό, κυρίως λόγω του απόκοσμου τοπίου και της παράδοσης με τα ουίσκι. Αν σας αρέσουν τα καπνιστά ειδικά μην το χάσετε..
---
Πως να πιείτε το ουίσκι σας σαν κύριος.