interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Νιού Τάουν
- Φωτογραφίες
- Highland Folk Museum - Ανατολικά Χάιλαντς και Κάστρο του Χόλυρουντ - Εδιμβούργο
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Γλασκόβη (μέρος α)
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Ανατολικές ακτές
- Φωτογραφίες
- Elgin και Broomhall house - Φάιφ
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Νησιά Άραν-Άιλα-Τζούρα
- Φωτογραφίες
- Halloween
- Εδιμβούργο - Ολντ Τάουν - Νυχτερινή βόλτα τρόμου
- Φωτογραφίες
- Culross - Φάιφ
- Χρηστικές πληροφορίες
- Λοχ Λόμοντ
- Φωτογραφίες
- Νταντί
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Γκαλερί - Dean Village
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Urquhart, Dunnottar, Craigmillar
- Φωτογραφίες
- Νησί Σκάι
- Φωτογραφίες
- Μεγαλιθικά μπροχ
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Μπαλμόραλ, Στέρλινγκ, Εδιμβούργου
- Φωτογραφίες
- Mallaig και Glenfinnan
- Φωτογραφίες
- Βράχοι των Πίκτων
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Doune, Caerlaverock, Linlithgow
- Φωτογραφίες
- Αμπερντίν
- Φωτογραφίες
- 27 June 2017 – North Coast 500 (NC500), the wild flower of Scottish Highlands… by Sassenach77
- 27 June 2017 – North Coast 500 (NC500), the wild flower of Scottish Highlands… by Sassenach77 (συνέχεια)
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Kildrummy, Glamis, Eilean Donan
- Φωτογραφίες
- Γλασκόβη (μέρος β)
- Φωτογραφίες
- Λιθ (μέρος α)
- Φωτογραφίες
- Λιθ (μέρος β)
- Φωτογραφίες
- Από το Λιθ έως το Granton
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Falkirk και Dunfermline
- Φωτογραφίες
- Oban και Dumfries
- Φωτογραφίες
- Queensferry και St. Andrews
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Οι λόφοι του Εδιμβούργου
- Φωτογραφίες
- Perth & Kinross
- Φωτογραφίες
- Από το Inverness στο αποστακτήριο Cardhu
- Φωτογραφίες
Οι εκβολές του ποταμού Λιθ χρησιμοποιούνται από τον 14ο αιώνα για την προσάραξη των πλοίων. Πρόκειται για την τοποθεσία που αναφέρεται σήμερα ως “The shore”. Αν και το λιμάνι μεταφέρθηκε σταδιακά σε προβλήτες δυτικά και ανατολικά των εκβολών, γιατί τα νερά στις εκβολές ήταν ρηχά, στο shore διασώζεται αρκετό από “σώμα” και το “πνεύμα” του παλιού λιμανιού.
Παρατηρώ τα ονόματα των πλοίων που βρίσκονται αραγμένα. “Ocean mist” που παραπέμπει σε μακρινά μυστηριώδη ταξίδια. Όπως αυτό που κάναν οι 1200 ψυχές που φύγαν από το Λιθ το καλοκαίρι του 1698, προς άγνωστο γι’ αυτούς προορισμό. Κάπου στην Μαδέιρα τους ενημερώσανε ότι η αποστολή τους ήταν να αποικίσουν το Ντάριεν, τις βαλτώδεις ακτές του Παναμά στην Κεντρική Αμερική. Η νεοσύστατη αποικία της Σκωτίας ονομάστηκε “Νέα Καληδονία” (Καληδονία ήταν το όνομα της Σκωτίας επι Ρωμαίων), αλλά διαλύθηκε σύντομα λόγω του ανταγωνισμού με τις Αγγλικές αποικίες. Και στην τελική το Ντάριεν δεν είναι και από τα πιο εύκολα μέρη να ζήσεις – ακόμα και σήμερα είναι το μόνο σημείο που ο δρόμος 30.000 χιλ. που ενώνει την Βόρεια με την Νότια Αμερική διακόπτεται και όπου κυριαρχούν ντόπιοι πολέμαρχοι. Η υπόθεση άφησε δυσβάσταχτο χρέος στην Σκωτία που ήταν καθοριστικός παράγοντας για την ένωση των Βασιλείων με την Αγγλία λίγα χρόνια μετά.
Ποιος να φανταστεί αυτή την εξέλιξη την ώρα που τα καράβια βγαίνανε από τον ποταμό Λιθ, με τον κόσμο να πανηγυρίζει, τις μανάδες να κλαίνε και τους ναυτικούς να σπρώχνουν τους λαθρεπιβάτες από το κατάστρωμα.
Σήμερα επιβιώνουν κτίρια όπως το “Παλιό Σπίτι των Ναυτών”, που, αν και πλέον είναι ξενοδοχείο, αν πλησιάσεις θα διακρίνεις την ξεφτισμένη ταμπέλα που λέει “SAILORS HOME” πάνω από μια ρωμαϊκού τύπου αψιδωτή είσοδο. Υπάρχει ο παχύς πύργος του Signal Tower από την κορυφή του οποίου, ανάμεσα από τις πολεμίστρες δίναν το σήμα στα πλοία. Το King’s Wark, το customs house και τα άλλα παλιά κτίρια, έχουν σήμερα χρήσεις κυρίως ως gastropub – δηλαδή κυριλέ πάμπ με προσεγμένο φαγητό και τσουχτερές τιμές.
Ένα μεγάλο καμάκι θυμίζει τις χρυσές αλλά περασμένες εποχές της φαλαινοθηρίας, όπου ο στόλος του Νορβηγού Σάλβεσεν που είχε έδρα εδώ έφτανε μέχρι τις νότιες θάλασσες και την απομακρυσμένη νήσο Νότια Γεωργία.
Εδώ ανακαλύφθηκε και τυποποιήθηκε το άθλημα του γκολφ. Στο πάρκο στα Ανατολικά που ονομάζεται Leith Links.
Συνεχίζουμε την γραφική πορεία, ακολουθώντας τις παλιές γραμμές του τρένου που περνάει ανάμεσα από κυβερνητικά κτίρια και παλιές αποθήκες και καταλήγει στην σύγχρονη προκυμαία. Aπό εκεί ξεκινάνε σήμερα πολλά κρουαζιερόπλοια και επίσης βρίσκεται αραγμένο το Royal Yacht Britannia, το πρώην πλωτό σπίτι της βασίλισσας, τώρα αξιόλογο μουσείο. Δυστυχώς ο σύγχρονος σχεδιασμός της προκυμαίας αφήνει λίγη πρόσβαση στην θάλασσα, καθώς στο μεγαλύτερο μέρος έχουν κτίσει ένα γιγάντιο Mall όπου μπορείς να έχεις οπτική πρόσβαση στην θάλασσα μόνο μέσω των γυάλινων τόιχων, πίνοντας τον καφέ σου, ή ψωνίζοντας. Για άμεση επαφή με την θάλασσα πρέπει να λοξοδρομήσουμε λίγο.
Συνεχίζεται...
Παρατηρώ τα ονόματα των πλοίων που βρίσκονται αραγμένα. “Ocean mist” που παραπέμπει σε μακρινά μυστηριώδη ταξίδια. Όπως αυτό που κάναν οι 1200 ψυχές που φύγαν από το Λιθ το καλοκαίρι του 1698, προς άγνωστο γι’ αυτούς προορισμό. Κάπου στην Μαδέιρα τους ενημερώσανε ότι η αποστολή τους ήταν να αποικίσουν το Ντάριεν, τις βαλτώδεις ακτές του Παναμά στην Κεντρική Αμερική. Η νεοσύστατη αποικία της Σκωτίας ονομάστηκε “Νέα Καληδονία” (Καληδονία ήταν το όνομα της Σκωτίας επι Ρωμαίων), αλλά διαλύθηκε σύντομα λόγω του ανταγωνισμού με τις Αγγλικές αποικίες. Και στην τελική το Ντάριεν δεν είναι και από τα πιο εύκολα μέρη να ζήσεις – ακόμα και σήμερα είναι το μόνο σημείο που ο δρόμος 30.000 χιλ. που ενώνει την Βόρεια με την Νότια Αμερική διακόπτεται και όπου κυριαρχούν ντόπιοι πολέμαρχοι. Η υπόθεση άφησε δυσβάσταχτο χρέος στην Σκωτία που ήταν καθοριστικός παράγοντας για την ένωση των Βασιλείων με την Αγγλία λίγα χρόνια μετά.
Ποιος να φανταστεί αυτή την εξέλιξη την ώρα που τα καράβια βγαίνανε από τον ποταμό Λιθ, με τον κόσμο να πανηγυρίζει, τις μανάδες να κλαίνε και τους ναυτικούς να σπρώχνουν τους λαθρεπιβάτες από το κατάστρωμα.
Σήμερα επιβιώνουν κτίρια όπως το “Παλιό Σπίτι των Ναυτών”, που, αν και πλέον είναι ξενοδοχείο, αν πλησιάσεις θα διακρίνεις την ξεφτισμένη ταμπέλα που λέει “SAILORS HOME” πάνω από μια ρωμαϊκού τύπου αψιδωτή είσοδο. Υπάρχει ο παχύς πύργος του Signal Tower από την κορυφή του οποίου, ανάμεσα από τις πολεμίστρες δίναν το σήμα στα πλοία. Το King’s Wark, το customs house και τα άλλα παλιά κτίρια, έχουν σήμερα χρήσεις κυρίως ως gastropub – δηλαδή κυριλέ πάμπ με προσεγμένο φαγητό και τσουχτερές τιμές.
Ένα μεγάλο καμάκι θυμίζει τις χρυσές αλλά περασμένες εποχές της φαλαινοθηρίας, όπου ο στόλος του Νορβηγού Σάλβεσεν που είχε έδρα εδώ έφτανε μέχρι τις νότιες θάλασσες και την απομακρυσμένη νήσο Νότια Γεωργία.
Εδώ ανακαλύφθηκε και τυποποιήθηκε το άθλημα του γκολφ. Στο πάρκο στα Ανατολικά που ονομάζεται Leith Links.
Συνεχίζουμε την γραφική πορεία, ακολουθώντας τις παλιές γραμμές του τρένου που περνάει ανάμεσα από κυβερνητικά κτίρια και παλιές αποθήκες και καταλήγει στην σύγχρονη προκυμαία. Aπό εκεί ξεκινάνε σήμερα πολλά κρουαζιερόπλοια και επίσης βρίσκεται αραγμένο το Royal Yacht Britannia, το πρώην πλωτό σπίτι της βασίλισσας, τώρα αξιόλογο μουσείο. Δυστυχώς ο σύγχρονος σχεδιασμός της προκυμαίας αφήνει λίγη πρόσβαση στην θάλασσα, καθώς στο μεγαλύτερο μέρος έχουν κτίσει ένα γιγάντιο Mall όπου μπορείς να έχεις οπτική πρόσβαση στην θάλασσα μόνο μέσω των γυάλινων τόιχων, πίνοντας τον καφέ σου, ή ψωνίζοντας. Για άμεση επαφή με την θάλασσα πρέπει να λοξοδρομήσουμε λίγο.
Συνεχίζεται...