art
Member
- Μηνύματα
- 27
- Likes
- 368
- Επόμενο Ταξίδι
- Ghana
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νησί του Πάσχα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2 - Δυτική Παπούα - Raja Ampat
- Κεφάλαιο 2 - (συνέχεια)
- Έξτρα πληροφορίες για Raja Ampat
- Κεφάλαιο 3 - Νησί Sulawesi
- Sulawesi
- Sulawesi (2)
- Sulawesi (3)
- Sulawesi (4)
- Sulawesi (5)
- Τελευταία μέρα στο Sulawesi
- Κεφάλαιο 4 - Νησί Βόρνεο
- Βόρνεο (2)
- Βόρνεο (3)
- Βόρνεο (4)
- Videos απο Βόρνεο
- Βόρνεο (5)
- Επίλογος
3η μέρα στο νησί Borneo
Η μεγάλη μέρα έφτασε, αφήνουμε με χαρά την απρόσωπη μεγαλούπολη και κατευθυνόμαστε προς τη ζούγκλα. Το ταξίδι είναι μόλις δύο ώρες, οπότε καλούμε ταξί μέσω εφαρμογής καθώς δεν υπάρχει άλλος τρόπος να φτάσουμε στο σημείο.
Το κατάλυμα Samboja Lodge είναι ουσιαστικά ένα καταφύγιο μέσα στη ζούγκλα, το οποίο ανήκει στην οργάνωση BOS (=Borneo Orangutan Survival) που απαρτίζεται από εθελοντές / εργαζόμενους και έχει ως αντικείμενο την προστασία του πληθυσμού των ουρακοτάγκων οι οποίοι κινδυνεύουν με εξαφάνιση. Υπάρχουν δύο τρόποι να διανυκτερεύσεις εκεί: είτε ως εθελοντής είτε ως τουρίστας. Εμείς θα μείνουμε εκεί μόλις 2 βράδια οπότε θα είμαστε απλοί επισκέπτες. Θα περνάμε όλη μας την ημέρα στο καταφύγιο κάνοντας δραστηριότητες – εκδρομές στη ζούγκλα που προσφέρουν οι εθελοντές. Για να δούμε!
Ο ταξιτζής μας δείχνει κάπως σκεπτικός για τον προορισμό παρόλο που του έχουμε δώσει το ακριβές στίγμα gps που μας προώθησαν οι υπεύθυνοι της BOS. Μετά από δίωρο ταξίδι από το Balikpapan εισερχόμαστε στην έκταση που ανήκει στην οργάνωση προστασίας ουρακοτάγκων. Ακολουθούν λίγα ακόμα λεπτά οδήγησης στη ζούγκλα, ώσπου συναντάμε έναν φύλακα, ο οποίος ελέγχει τα διαβατήρια μας και αφού βρίσκει τα ονόματά μας στη λίστα επισκεπτών, μας εύχεται καλή συνέχεια. Συνεχίζουμε στο ίδιο δρομάκι, το περιβάλλον είναι απερίγραπτο, οι ήχοι των άγριων ζώων μας ενθουσιάζουν και έχουμε άπειρη περιέργεια για το τι θα ακολουθήσει. Δυστυχώς όμως ο οδηγός μας δεν φαίνεται να συμμετέχει στον ενθουσιασμό, αντιθέτως με το που καταλαβαίνει ότι στην περιοχή κυκλοφορούν ουρακοτάγκοι – από σχετικές πινακίδες της οργάνωσης αλλά και από τις φωνές των ζώων αυτών οι οποίες αντηχούν από μακριά – σταματάει τρομοκρατημένος την οδήγηση και μας λέει να κατέβουμε, ότι δήθεν φτάσαμε..! Είμαστε κυριολεκτικά στη μέση του πουθενά και προσπαθούμε να του εξηγήσουμε ότι δεν γίνεται να μας κατεβάσει μέσα στη ζούγκλα, επιμένουμε ότι ο δρόμος είναι ασφαλής για οδήγηση και ότι όντως οδηγεί σε καταφύγιο.. Δεν πείθεται και δείχνει να μας θεωρεί τρελούς οπότε προσπαθώ να καλέσω το κατάλυμα. Για καλή μου τύχη ο φοβισμένος ταξιτζής μου δίνει το κινητό του, πληκτρολογώ τον αριθμό και συνεννοείται εκείνος στα ινδονησιακά. Πάλι καλά, του εξηγούν την κατάσταση οι συντοπίτες του οπότε μας ζητάει συγνώμη και ξαναπιάνει το τιμόνι.. ουφ πάει κι αυτό! Μετά από κανένα τεταρτάκι αντικρίζουμε το εντυπωσιακό κτήριο όπου θα διανυκτερεύσουμε.. Παραλίγο να πάθω εγκεφαλικό, είναι ακόμα πιο ωραίο από τις φωτογραφίες!
Η κατασκευή αποτελείται κατά κύριο λόγο από ξύλο και μπαμπού, θυμίζει δεντρόσπιτο τεραστίων διαστάσεων, με alang alang (= ξερό χόρτο) στα διάφορα επίπεδα στέγης. Στην κορυφή σε μεγάλο ύψος ξεχωρίζει ένα πολυγωνικό παρατηρητήριο.
Αποβιβαζόμαστε σε έναν όμορφο κήπο με τροπικά φυτά όπου ξεκινά ο χώρος υποδοχής, η ξύλινη υπερυψωμένη είσοδος είναι ανοιχτή σε όλες της τις πλευρές. Εκεί μας υποδέχεται εγκάρδια το προσωπικό δίπλα σε ένα ογκώδες ομοίωμα ουρακοτάγκου, ενώ στο βάθος εκτείνεται ο ανοιχτός χώρος της τραπεζαρίας με μπουφέ, τραπεζάκια και εκπληκτική θέα στη ζούγκλα.
Στο κέντρο υπάρχει μια μεγάλη ξύλινη σκάλα που οδηγεί είτε προς τα κάτω σε άλλον τροπικό κήπο, είτε προς τα πάνω - προφανώς στο παρατηρητήριο.
Στο επίπεδο υποδοχής - τραπεζαρίας βρίσκονται ακόμη μια σειρά από δωμάτια, καμιά δεκαριά δίκλινα, ανάμεσα στα οποία περιλαμβάνεται και το δικό μας: αρκετά ευρύχωρο, με δύο μονά κρεβάτια με κουνουπιέρα και με ξύλινο μπαλκόνι προς την πίσω πλευρά του κτηρίου, από όπου απολαμβάνουμε τη θέα και τους ήχους της φύσης.
Στο επίπεδο ακριβώς από κάτω μας βρίσκεται μια ακόμη σειρά δωματίων σε ίδιο στυλ αλλά χωρίς μπαλκόνι, η είσοδος σε αυτά γίνεται από τον πίσω κήπο.
Την ώρα που καταφθάνουμε στο κατάλυμα είναι ήδη σερβιρισμένο το μεσημεριανό στον κεντρικό μπουφέ, οπότε χωρίς δεύτερη σκέψη πλησιάζω τον χώρο της τραπεζαρίας και στρογγυλοκάθομαι μαζί με τον Η. σε ένα από τα τραπεζάκια με την ωραία θέα. Μας περιμένει στη συνέχεια μια αναπάντεχη έκπληξη: δεν πιστεύω στα μάτια μου όταν βλέπω ότι στο μενού περιλαμβάνεται ένα γνώριμο πιάτο: λαχανοντολμάδες...και μάλιστα πεντανόστιμοι! Δεν έχω ιδέα πώς βρέθηκε η συνταγή αυτή εδώ και πώς το πέτυχε η ινδονήσια μαγείρισσα τόσο καλό - την οποία γνώρισα την επόμενη μέρα και της έδωσα συγχαρητήρια. Το γεγονός αυτό αποτελεί ένα μυστήριο μέχρι σήμερα για μένα αλλά το δέχτηκα εκείνη την ώρα σαν θείο δώρο, σαν μάννα εξ ουρανού θα έλεγα.
Με γεμάτο στομάχι πια συνεχίζω την εξερεύνηση του χώρου: Ο κεντρικός άξονας του κτηρίου είναι το ξύλινο κλιμακοστάσιο, το οποίο μου δημιούργησε εξαρχής περιέργεια, θέλω να ανέβω όσο πιο ψηλά γίνεται! Με την πρώτη ευκαιρία, την ώρα που ο Η. επιστρέφει στο δωμάτιο για ξεκούραση, αρχίζω την ανάβαση: σταδιακά ανεβαίνω πρώτα σε ένα ξύλινο εντυπωσιακό πατάρι-καθιστικό με ανοιχτές θεάσεις προς το lobby και την τραπεζαρία και στη συνέχεια συνεχίζω με μια πιο μικρή μεταλλική απότομη σκάλα. Ανεβαίνω, ανεβαίνω όλο και πιο ψηλά, με πιάνει ακροφοβία βλέποντας το κενό και τη ζούγκλα από κάτω και ολόγυρα μου, όμως το καταπίνω γιατί το τοπίο είναι καθηλωτικό.
Με κομμένη την ανάσα φτάνω στο τελευταίο επίπεδο και νιώθω ότι έφτασα στον παράδεισο: βρίσκομαι σε μια ξύλινη εξέδρα με πανοραμική θέα από όπου βλέπω στον ορίζοντα απέραντη έκταση ζούγκλας. Μπορώ να χαζεύω για ώρες τα μαϊμουδάκια που σκαρφαλώνουν στα γειτονικά πανύψηλα δέντρα και πηδούν από το ένα στο άλλο, καθώς και τα πολύχρωμα τροπικά πουλιά που πετούν τριγύρω. Εδώ πάνω έχει μεν πρόσβαση όποιος θαμώνας θέλει να απολαύσει τη θέα – υπάρχουν και 3-4 τραπεζάκια για να πιείς τον καφέ σου - αλλά ουσιαστικά ο χώρος είναι το μπαλκόνι των δύο vip δωματίων του ξενώνα. Βλέπω τις κλειστές εισόδους των δύο αυτών δωματίων, το ένα κοιτάει τη δύση και το άλλο την ανατολή, σίγουρα έχουν εκπληκτική θέα. Αξίζει να μείνεις εδώ πάνω με την προϋπόθεση να έχεις λίγα πράγματα να μεταφέρεις - δε θέλω ούτε να φανταστώ να κουβαλάω την βαλίτσα μου από αυτήν την τρομακτική για εμένα σκάλα..! Ανυπομονώ να μεταφέρω την εμπειρία μου στον Η. ο οποίος σίγουρα θα περάσει πολλές ώρες εδώ με την φωτογραφική του μηχανή.
Μέχρι όμως να κατέβω στο ισόγειο – με αργούς ρυθμούς εννοείται από τον φόβο μου – έχει ήδη φτάσει η ώρα της προγραμματισμένης μας δραστηριότητας: στην τιμή της διήμερης διαμονής περιλαμβάνεται αναγνωριστικό tour για γνωριμία με τους βασικούς θαμώνες του καταλύματος, που είναι ποιοι άλλοι? Μα φυσικά οι ουρακοτάγκοι!
Η μεγάλη μέρα έφτασε, αφήνουμε με χαρά την απρόσωπη μεγαλούπολη και κατευθυνόμαστε προς τη ζούγκλα. Το ταξίδι είναι μόλις δύο ώρες, οπότε καλούμε ταξί μέσω εφαρμογής καθώς δεν υπάρχει άλλος τρόπος να φτάσουμε στο σημείο.
Το κατάλυμα Samboja Lodge είναι ουσιαστικά ένα καταφύγιο μέσα στη ζούγκλα, το οποίο ανήκει στην οργάνωση BOS (=Borneo Orangutan Survival) που απαρτίζεται από εθελοντές / εργαζόμενους και έχει ως αντικείμενο την προστασία του πληθυσμού των ουρακοτάγκων οι οποίοι κινδυνεύουν με εξαφάνιση. Υπάρχουν δύο τρόποι να διανυκτερεύσεις εκεί: είτε ως εθελοντής είτε ως τουρίστας. Εμείς θα μείνουμε εκεί μόλις 2 βράδια οπότε θα είμαστε απλοί επισκέπτες. Θα περνάμε όλη μας την ημέρα στο καταφύγιο κάνοντας δραστηριότητες – εκδρομές στη ζούγκλα που προσφέρουν οι εθελοντές. Για να δούμε!
Ο ταξιτζής μας δείχνει κάπως σκεπτικός για τον προορισμό παρόλο που του έχουμε δώσει το ακριβές στίγμα gps που μας προώθησαν οι υπεύθυνοι της BOS. Μετά από δίωρο ταξίδι από το Balikpapan εισερχόμαστε στην έκταση που ανήκει στην οργάνωση προστασίας ουρακοτάγκων. Ακολουθούν λίγα ακόμα λεπτά οδήγησης στη ζούγκλα, ώσπου συναντάμε έναν φύλακα, ο οποίος ελέγχει τα διαβατήρια μας και αφού βρίσκει τα ονόματά μας στη λίστα επισκεπτών, μας εύχεται καλή συνέχεια. Συνεχίζουμε στο ίδιο δρομάκι, το περιβάλλον είναι απερίγραπτο, οι ήχοι των άγριων ζώων μας ενθουσιάζουν και έχουμε άπειρη περιέργεια για το τι θα ακολουθήσει. Δυστυχώς όμως ο οδηγός μας δεν φαίνεται να συμμετέχει στον ενθουσιασμό, αντιθέτως με το που καταλαβαίνει ότι στην περιοχή κυκλοφορούν ουρακοτάγκοι – από σχετικές πινακίδες της οργάνωσης αλλά και από τις φωνές των ζώων αυτών οι οποίες αντηχούν από μακριά – σταματάει τρομοκρατημένος την οδήγηση και μας λέει να κατέβουμε, ότι δήθεν φτάσαμε..! Είμαστε κυριολεκτικά στη μέση του πουθενά και προσπαθούμε να του εξηγήσουμε ότι δεν γίνεται να μας κατεβάσει μέσα στη ζούγκλα, επιμένουμε ότι ο δρόμος είναι ασφαλής για οδήγηση και ότι όντως οδηγεί σε καταφύγιο.. Δεν πείθεται και δείχνει να μας θεωρεί τρελούς οπότε προσπαθώ να καλέσω το κατάλυμα. Για καλή μου τύχη ο φοβισμένος ταξιτζής μου δίνει το κινητό του, πληκτρολογώ τον αριθμό και συνεννοείται εκείνος στα ινδονησιακά. Πάλι καλά, του εξηγούν την κατάσταση οι συντοπίτες του οπότε μας ζητάει συγνώμη και ξαναπιάνει το τιμόνι.. ουφ πάει κι αυτό! Μετά από κανένα τεταρτάκι αντικρίζουμε το εντυπωσιακό κτήριο όπου θα διανυκτερεύσουμε.. Παραλίγο να πάθω εγκεφαλικό, είναι ακόμα πιο ωραίο από τις φωτογραφίες!
Η κατασκευή αποτελείται κατά κύριο λόγο από ξύλο και μπαμπού, θυμίζει δεντρόσπιτο τεραστίων διαστάσεων, με alang alang (= ξερό χόρτο) στα διάφορα επίπεδα στέγης. Στην κορυφή σε μεγάλο ύψος ξεχωρίζει ένα πολυγωνικό παρατηρητήριο.


Αποβιβαζόμαστε σε έναν όμορφο κήπο με τροπικά φυτά όπου ξεκινά ο χώρος υποδοχής, η ξύλινη υπερυψωμένη είσοδος είναι ανοιχτή σε όλες της τις πλευρές. Εκεί μας υποδέχεται εγκάρδια το προσωπικό δίπλα σε ένα ογκώδες ομοίωμα ουρακοτάγκου, ενώ στο βάθος εκτείνεται ο ανοιχτός χώρος της τραπεζαρίας με μπουφέ, τραπεζάκια και εκπληκτική θέα στη ζούγκλα.
Στο κέντρο υπάρχει μια μεγάλη ξύλινη σκάλα που οδηγεί είτε προς τα κάτω σε άλλον τροπικό κήπο, είτε προς τα πάνω - προφανώς στο παρατηρητήριο.
Στο επίπεδο υποδοχής - τραπεζαρίας βρίσκονται ακόμη μια σειρά από δωμάτια, καμιά δεκαριά δίκλινα, ανάμεσα στα οποία περιλαμβάνεται και το δικό μας: αρκετά ευρύχωρο, με δύο μονά κρεβάτια με κουνουπιέρα και με ξύλινο μπαλκόνι προς την πίσω πλευρά του κτηρίου, από όπου απολαμβάνουμε τη θέα και τους ήχους της φύσης.
Στο επίπεδο ακριβώς από κάτω μας βρίσκεται μια ακόμη σειρά δωματίων σε ίδιο στυλ αλλά χωρίς μπαλκόνι, η είσοδος σε αυτά γίνεται από τον πίσω κήπο.



Την ώρα που καταφθάνουμε στο κατάλυμα είναι ήδη σερβιρισμένο το μεσημεριανό στον κεντρικό μπουφέ, οπότε χωρίς δεύτερη σκέψη πλησιάζω τον χώρο της τραπεζαρίας και στρογγυλοκάθομαι μαζί με τον Η. σε ένα από τα τραπεζάκια με την ωραία θέα. Μας περιμένει στη συνέχεια μια αναπάντεχη έκπληξη: δεν πιστεύω στα μάτια μου όταν βλέπω ότι στο μενού περιλαμβάνεται ένα γνώριμο πιάτο: λαχανοντολμάδες...και μάλιστα πεντανόστιμοι! Δεν έχω ιδέα πώς βρέθηκε η συνταγή αυτή εδώ και πώς το πέτυχε η ινδονήσια μαγείρισσα τόσο καλό - την οποία γνώρισα την επόμενη μέρα και της έδωσα συγχαρητήρια. Το γεγονός αυτό αποτελεί ένα μυστήριο μέχρι σήμερα για μένα αλλά το δέχτηκα εκείνη την ώρα σαν θείο δώρο, σαν μάννα εξ ουρανού θα έλεγα.
Με γεμάτο στομάχι πια συνεχίζω την εξερεύνηση του χώρου: Ο κεντρικός άξονας του κτηρίου είναι το ξύλινο κλιμακοστάσιο, το οποίο μου δημιούργησε εξαρχής περιέργεια, θέλω να ανέβω όσο πιο ψηλά γίνεται! Με την πρώτη ευκαιρία, την ώρα που ο Η. επιστρέφει στο δωμάτιο για ξεκούραση, αρχίζω την ανάβαση: σταδιακά ανεβαίνω πρώτα σε ένα ξύλινο εντυπωσιακό πατάρι-καθιστικό με ανοιχτές θεάσεις προς το lobby και την τραπεζαρία και στη συνέχεια συνεχίζω με μια πιο μικρή μεταλλική απότομη σκάλα. Ανεβαίνω, ανεβαίνω όλο και πιο ψηλά, με πιάνει ακροφοβία βλέποντας το κενό και τη ζούγκλα από κάτω και ολόγυρα μου, όμως το καταπίνω γιατί το τοπίο είναι καθηλωτικό.



Με κομμένη την ανάσα φτάνω στο τελευταίο επίπεδο και νιώθω ότι έφτασα στον παράδεισο: βρίσκομαι σε μια ξύλινη εξέδρα με πανοραμική θέα από όπου βλέπω στον ορίζοντα απέραντη έκταση ζούγκλας. Μπορώ να χαζεύω για ώρες τα μαϊμουδάκια που σκαρφαλώνουν στα γειτονικά πανύψηλα δέντρα και πηδούν από το ένα στο άλλο, καθώς και τα πολύχρωμα τροπικά πουλιά που πετούν τριγύρω. Εδώ πάνω έχει μεν πρόσβαση όποιος θαμώνας θέλει να απολαύσει τη θέα – υπάρχουν και 3-4 τραπεζάκια για να πιείς τον καφέ σου - αλλά ουσιαστικά ο χώρος είναι το μπαλκόνι των δύο vip δωματίων του ξενώνα. Βλέπω τις κλειστές εισόδους των δύο αυτών δωματίων, το ένα κοιτάει τη δύση και το άλλο την ανατολή, σίγουρα έχουν εκπληκτική θέα. Αξίζει να μείνεις εδώ πάνω με την προϋπόθεση να έχεις λίγα πράγματα να μεταφέρεις - δε θέλω ούτε να φανταστώ να κουβαλάω την βαλίτσα μου από αυτήν την τρομακτική για εμένα σκάλα..! Ανυπομονώ να μεταφέρω την εμπειρία μου στον Η. ο οποίος σίγουρα θα περάσει πολλές ώρες εδώ με την φωτογραφική του μηχανή.

Μέχρι όμως να κατέβω στο ισόγειο – με αργούς ρυθμούς εννοείται από τον φόβο μου – έχει ήδη φτάσει η ώρα της προγραμματισμένης μας δραστηριότητας: στην τιμή της διήμερης διαμονής περιλαμβάνεται αναγνωριστικό tour για γνωριμία με τους βασικούς θαμώνες του καταλύματος, που είναι ποιοι άλλοι? Μα φυσικά οι ουρακοτάγκοι!
Attachments
-
525,3 KB Προβολές: 0
-
287,5 KB Προβολές: 0
Last edited by a moderator: