art
Member
- Μηνύματα
- 27
- Likes
- 368
- Επόμενο Ταξίδι
- Ghana
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νησί του Πάσχα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2 - Δυτική Παπούα - Raja Ampat
- Κεφάλαιο 2 - (συνέχεια)
- Έξτρα πληροφορίες για Raja Ampat
- Κεφάλαιο 3 - Νησί Sulawesi
- Sulawesi
- Sulawesi (2)
- Sulawesi (3)
- Sulawesi (4)
- Sulawesi (5)
- Τελευταία μέρα στο Sulawesi
- Κεφάλαιο 4 - Νησί Βόρνεο
- Βόρνεο (2)
- Βόρνεο (3)
- Βόρνεο (4)
- Videos απο Βόρνεο
- Βόρνεο (5)
- Επίλογος
Με οδηγό έναν συμπαθητικό ντόπιο εθελοντή, ξεκινάμε με τα πόδια την μίνι εκδρομούλα μας. Ο οδηγός μιλάει άπταιστα αγγλικά, μας δίνει πολλές πληροφορίες σχετικά με την οργάνωση, μας εξηγεί πώς λειτουργούν, απαντάει πρόθυμα σε ερωτήσεις μας και έχει ευχάριστη διάθεση γενικά. Στο γκρουπάκι είμαστε εμείς κι άλλοι 5-6 ευρωπαίοι, για την ακρίβεια Βρετανοί και Ολλανδοί.
Ένα από τα βασικά αντικείμενα της οργάνωσης είναι η επανένταξη κακοποιημένων ουρακοτάγκων στο φυσικό τους περιβάλλον με ασφάλεια. Οι ουρακοτάγκοι αυτοί είτε έχουν βρεθεί σε διάφορα μέρη της Ινδονήσιας τραυματισμένοι, είτε έχουν πέσει θύματα εκμετάλλευσης του ανθρώπου σε παράνομες αγοραπωλησίες και παράνομα τσίρκο. Σε αυτές τις περιπτώσεις αν αφεθούν απευθείας στην άγρια ζούγκλα δεν έχουν πολλές πιθανότητες να επιβιώσουν, επομένως τους στέλνουν εδώ σε αυτό το ελεγχόμενο περιβάλλον ως μεταβατικό στάδιο πρώτου αφεθούν ελεύθεροι. Οι μικροί σε ηλικία ουρακοτάγκοι πηγαίνουν στο "σχολείο" όπου μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν τους κινδύνους της ζούγκλας. Τρεις είναι γι’ αυτούς οι βασικοί θανάσιμοι κίνδυνοι εδώ στο νησί του Βόρνεο: τα φίδια, οι κροκόδειλοι και ο άνθρωπος. Στο σχολείο μαθαίνουν ακόμη όλα όσα θα τους δίδασκε υπό κανονικές συνθήκες η μαμά τους: πώς να βρίσκουν την τροφή τους, πώς να φτιάχνουν τη φωλιά τους - κάθε βράδυ διαφορετικό καταφύγιο από φύλλα και κλαδιά - και πώς να κρέμονται με ασφάλεια από δέντρο σε δέντρο: τα ζώα αυτά περνούν το 80% της ζωής τους στις κορυφές ψηλών δέντρων, όπου μπορούν να παραμείνουν ακόμα και 24 συνεχόμενες ώρες.
Ενδιαφέρον είναι πως οι ουρακοτάγκοι περνούν τα πρώτα 6-7 έτη της ζωής τους επάνω στην μητέρα τους στην κυριολεξία, η οποία τα κουβαλάει παντού αγκαλιά για να τα εκπαιδεύσει.
Σιγά σιγά μαθαίνουν να κινούνται στο δάσος χωρίς βοήθεια και "απογαλακτίζονται" - ανεξαρτητοποιούνται. Αντίστοιχα λοιπόν κι εδώ στο "σχολείο" κάθε ορφανός ουρακοτάγκος αναζητά μια καθοδήγηση, οπότε έχει έναν εθελοντή ως κηδεμόνα, δηλαδή ως υπεύθυνο για την εκπαίδευσή του. Δυστυχώς δεν επιτρέπεται σε άλλα άτομα πέραν των εθελοντών να πλησιάσουν τον χώρο του σχολείου.
Εμείς έχουμε πρόσβαση μόνο στην προστατευόμενη έκταση με τους ενήλικες ουρακοτάγκους (ηλικίας από 10 έως 40 ετών). Μέσα σε λιγότερο από δέκα λεπτά περπάτημα από το καταφύγιό μας φτάνουμε στο σημείο αυτό.
Εδώ έχουν κατασκευαστεί μικρά τεχνητά νησάκια, πάνω στα οποία διαμένουν οι ουρακοτάγκοι είτε σε ζεύγη είτε ολομόναχοι. Πάνω σε κάθε νησί υπάρχει πλούσια βλάστηση, ψηλά δέντρα και κατασκευές για την ψυχαγωγία τους, όπως εξέδρες για να αράζουν και στύλοι με σχοινιά για να κρέμονται και να παίζουν. Ανάμεσά τους ρέουν ήρεμα νερά - τεχνητά ποταμάκια, όπου μετακινούνται με ξύλινες βάρκες οι εθελοντές, οι οποίοι περνούν από νησί σε νησί δύο φορές τη μέρα για να αφήσουν προμήθειες των αγαπημένων τους φαγητών, δηλαδή καλαμπόκια, καρύδια και φρούτα.
Γιατί όμως τοποθετήθηκαν οι ενήλικες ουρακοτάγκοι σε νησάκια? Ο λόγος είναι πως δυστυχώς αυτοί οι έξι - εφτά που θα γνωρίσουμε σήμερα ζουν μόνιμα εδώ στον χώρο της οργάνωσης, λόγω ασθενειών ή τραυματισμών που καθιστούν επικίνδυνη την επιστροφή τους στη ζούγκλα. Το νερό λοιπόν χρησιμοποιείται εδώ σαν ένα φυσικό εμπόδιο που τους περιορίζει στον ελεγχόμενο χώρο της οργάνωσης, ώστε να παραμένουν υπό την προστασία των εθελοντών. Αυτό γιατί οι ουρακοτάγκοι δεν κολυμπούν καθώς φοβούνται τους κροκόδειλους, ο οποίοι όπως είπαμε είναι από τις βασικές τους απειλές. Όμως ο περιορισμός τους στα τεχνητά νησιά δεν γίνεται μόνο για τη δική τους προστασία αλλά και για την ασφάλεια των εθελοντών καθώς και τη δική μας: παρόλο που τα καλοπροαίρετα αυτά ζώα είναι χορτοφάγα, δεν παύουν να είναι επικίνδυνα για τον άνθρωπο λόγω του όγκου τους. Συχνά εκδηλώνουν επιθετική συμπεριφορά καθώς επιδιώκουν την κυριαρχία της περιοχής τους - αυτό αποτελεί και τον βασικό λόγο διαμάχης μεταξύ τους. Όπως μαθαίνουμε, οι ουρακοτάγκοι που συγκατοικούν στο ίδιο νησάκι συχνά τσακώνονται. Πρόκειται για μοναχικά ζώα κατά κύριο λόγο, τα οποία όταν θέλουν να επικοινωνήσουν με την υπόλοιπη "κοινότητα" κάνουν καλέσματα – long calls - σαν αυτά που ακούμε από το μπαλκόνι μας. Με αυτούς τους ήχους οι αρσενικοί καλούν τα θηλυκά για αναπαραγωγή αλλά και κατοχυρώνουν την κυριαρχία τους.
Τα αρσενικά διαφέρουν πολύ από τα θηλυκά, αρχικά ως προς τον όγκο τους - τα αρσενικά ζυγίζουν συνήθως γύρω στα 100 κιλά ενώ τα θηλυκά φτάνουν μάξιμουμ τα 50 - αλλά και ως προς τη γενικότερη εμφάνισή τους: έχουν πιο πολλά μαλλιά, λαιμό που κρέμεται σαν “σάκος” και στο πρόσωπό τους αναπτύσσουν τα λεγόμενα “μάγουλα - μαξιλαράκια” (flanges). Τα δύο τελευταία χαρακτηριστικά, τους χρησιμεύουν για τα ηχητικά καλέσματα. Ενδιαφέρον είναι ότι δεν έχουν όλα τα αρσενικά αυτή τη μορφή: μόνο όσα είναι σε “ώριμο στάδιο” έχουν την ιδιαίτερη εμφάνιση και τον όγκο. Tα υπόλοιπα αρσενικά (unflanged) δεν διαφέρουν εμφανισιακά από τα θηλυκά - αυτοί οι μικρόσωμοι αρσενικοί ουρακοτάγκοι αναπαράγονται κανονικά, αλλά έχουν λιγότερο κυριαρχική συμπεριφορά. Οι επιστήμονες αδυνατούν να εξηγήσουν πλήρως τους παράγοντες που κάνουν έναν αρσενικό ουρακοτάγκο να μεταβεί στο “ώριμο στάδιο”.
Flanged αρσενικός ουρακοτάγκος Vs. Unflanged αρσενικός ουρακοτάγκος
Ο οδηγός μας αναφέρεται στον κάθε ουρακοτάγκο με το όνομά του, μας εξιστορεί περιστατικά από την καθημερινή συναναστροφή μαζί τους και μας εξηγεί ότι ο κάθε ένας έχει διαφορετική προσωπικότητα, συνήθειες και “χούγια”. Αυτό αποδεικνύεται από την εντελώς διαφορετική αντίδραση του κάθε ζώου κατά τη διάρκεια της διανομής φαγητού: η πρώτη ουρακοταγκίνα που συναντάμε πιάνει τα καλαμπόκια στον αέρα από τη χαρά της και τα καταβροχθίζει αμέσως, ενώ αντίθετα σε διπλανό νησάκι ο πιο εσωστρεφής αρσενικός δεν αγγίζει το φαγητό μέχρι να βεβαιωθεί ότι η βάρκα έχει φύγει. Όταν απομακρύνονται οι εθελοντές, τον παρακολουθούμε να σηκώνει με προσοχή τα καλαμπόκια από το έδαφος, να τα τοποθετεί στη σειρά το ένα δίπλα στο άλλο στο τραπεζάκι που του έχουν φτιάξει και να τα καθαρίζει με ευλάβεια για να τα απολαύσει σιγά σιγά. Κατά τη διάρκεια του γεύματος, ρίχνει σε εμάς κλεφτές ματιές με καθαρά ενοχλημένο ύφος σαν να μας λέει: «μάγκες τι θα γίνει θα ξημερώσετε εδώ? Άλλη δουλειά δεν έχετε?»
Βρισκόμαστε στην απέναντι όχθη και είχαμε έως τώρα την αίσθηση ότι οι ουρακοτάγκοι δεν μας παίρνουν χαμπάρι, αλλά ο οδηγός μας εξηγεί ότι ειδικά ο συγκεκριμένος είναι πανέξυπνος και ιδιαίτερα παρατηρητικός: πρόσφατα είχε δει έναν εργαζόμενο να κόβει με ματσέτα τα ψηλά χόρτα και στη συνέχεια αντέγραφε την κίνησή του χρησιμοποιώντας ένα κλαδί ως εργαλείο κι έτσι έκοβε κι αυτός χόρτα. Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι πως στο παρελθόν ο ίδιος, παρατηρώντας την κίνηση της ξύλινης βάρκας των εθελοντών, η οποία "έβρισκε" σε ένα ρηχό σημείο, κατάλαβε από πού μπορούσε να διαφύγει κι έτσι κατάφερε να “αποδράσει” από το νησί του! Μάλιστα πέρασε απαρατήρητος και έφτασε μέχρι το καταφύγιο, όπου έκανε την είσοδό του στον χώρο της κουζίνας από όπου προφανώς μυρίστηκε φαγητό.. Αυτό το σκηνικό επαναλήφθηκε όχι μία αλλά τρείς φορές (!) Φαίνεται πως ο καημενούλης έχει βαρεθεί τον περιορισμό στη νησί του και αποζητά την ελευθερία..
Όσο απίστευτο κι αν μας φαίνεται μοιραζόμαστε ίδιο DNA κατά 97% με τα μεγαλόσωμα αυτά ζώα, είναι δηλαδή κατά κάποιον τρόπο "ξαδέρφια" μας - ένας λόγος παραπάνω για να τα προστατεύσουμε!
Οι ντόπιοι Ινδονήσιοι είχαν προφανώς αντιληφθεί από πολύ παλιά την ομοιότητα των ζώων αυτών με το ανθρώπινο είδος και γι’ αυτό τους ονόμασαν Orang Hutan: στα ινδονησιακά, orang= άνθρωπος και hutan= δάσος – η συνένωση των λέξεων αυτών οδήγησε στον όρο orangutan. Για τους ντόπιους λοιπόν είναι οι "άνθρωποι του δάσους", οι άνθρωποι κρεμασμένοι πάνω στα κλαδιά των δέντρων.. μία όντως πολύ αντιπροσωπευτική εικόνα.
Θέλοντας να στηρίξουμε λοιπόν τα συμπαθητικά ξαδερφάκια μας και την προσπάθεια της οργάνωσης αγοράζουμε πολλά από τα διαθέσιμα σουβενίρ, τα οποία εν τέλει αποτέλεσαν τα πιο πετυχημένα δώρα πίσω στην πατρίδα. Ανάμεσα σε αυτά κι ένας μεγαλούτσικος, πολύ χνουδωτός ουραγκοτάγκος που μόλις τον είδε ο Η. επέμενε να τον αγοράσουμε για τις νεογέννητες ανιψούλες μου. Εγώ ήμουν σίγουρη ότι θα τρομάξουν οι μικρές, παρόλα αυτά τον αγοράσαμε και καταφέραμε να τον στοιβάξουμε με δυσκολία στις αποσκευές μας. Σας πληροφορώ λοιπόν ότι οι μικρές όχι μόνο δεν τον φοβήθηκαν, αλλά τον έχουν μέχρι σήμερα σαν τον "μεγάλο τους αδερφό".
Το βράδυ της ίδιας μέρας, μετά το νόστιμο φαγητό στον μπουφέ του ξενώνα - το καλύτερο rendang που έχω φάει, παίρνουμε τις μπίρες μας και αράζουμε στον πίσω κήπο. Είναι η μόνη μας επιλογή καθώς δεν επιτρέπεται να απομακρυνθούμε από το καταφύγιο χωρίς τη συνοδεία προσωπικού - για ευνόητους λόγους. Δεν μας χαλάει καθόλου να είμαστε αποκλεισμένοι εδώ, μακάρι να περνούσαμε κι άλλα βράδια σε αυτόν τον τροπικό παράδεισο. Είμαστε μόνοι μας εδώ κάτω εκτός από κάτι χαριτωμένα σκιουράκια που σκαρφαλώνουν παντού και κεντρίζουν την προσοχή μας, όταν καταφθάνει ο ινδονήσιος ξεναγός μας και μας πιάνει την κουβέντα. Είναι ευχάριστος τύπος με χιούμορ και γνώσεις για τα ζώα και για την περιοχή οπότε η συζήτηση κυλάει όμορφα. Ο νέος μας φίλος επιμένει να δηλώσουμε συμμετοχή στην αυριανή εκδρομή που έχει οργανώσει, μια πρωινή βαρκάδα στο Black River έξω από της εγκαταστάσεις της οργάνωσης. Και όταν λέμε πρωινή εννοούμε πολύ πρωινή, 6 η ώρα αναχωρούμε! Γρήγορα ύπνος λοιπόν, γιατί θέλω να προλάβω και πρωινό πριν..
Ένα από τα βασικά αντικείμενα της οργάνωσης είναι η επανένταξη κακοποιημένων ουρακοτάγκων στο φυσικό τους περιβάλλον με ασφάλεια. Οι ουρακοτάγκοι αυτοί είτε έχουν βρεθεί σε διάφορα μέρη της Ινδονήσιας τραυματισμένοι, είτε έχουν πέσει θύματα εκμετάλλευσης του ανθρώπου σε παράνομες αγοραπωλησίες και παράνομα τσίρκο. Σε αυτές τις περιπτώσεις αν αφεθούν απευθείας στην άγρια ζούγκλα δεν έχουν πολλές πιθανότητες να επιβιώσουν, επομένως τους στέλνουν εδώ σε αυτό το ελεγχόμενο περιβάλλον ως μεταβατικό στάδιο πρώτου αφεθούν ελεύθεροι. Οι μικροί σε ηλικία ουρακοτάγκοι πηγαίνουν στο "σχολείο" όπου μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν τους κινδύνους της ζούγκλας. Τρεις είναι γι’ αυτούς οι βασικοί θανάσιμοι κίνδυνοι εδώ στο νησί του Βόρνεο: τα φίδια, οι κροκόδειλοι και ο άνθρωπος. Στο σχολείο μαθαίνουν ακόμη όλα όσα θα τους δίδασκε υπό κανονικές συνθήκες η μαμά τους: πώς να βρίσκουν την τροφή τους, πώς να φτιάχνουν τη φωλιά τους - κάθε βράδυ διαφορετικό καταφύγιο από φύλλα και κλαδιά - και πώς να κρέμονται με ασφάλεια από δέντρο σε δέντρο: τα ζώα αυτά περνούν το 80% της ζωής τους στις κορυφές ψηλών δέντρων, όπου μπορούν να παραμείνουν ακόμα και 24 συνεχόμενες ώρες.
Ενδιαφέρον είναι πως οι ουρακοτάγκοι περνούν τα πρώτα 6-7 έτη της ζωής τους επάνω στην μητέρα τους στην κυριολεξία, η οποία τα κουβαλάει παντού αγκαλιά για να τα εκπαιδεύσει.

Σιγά σιγά μαθαίνουν να κινούνται στο δάσος χωρίς βοήθεια και "απογαλακτίζονται" - ανεξαρτητοποιούνται. Αντίστοιχα λοιπόν κι εδώ στο "σχολείο" κάθε ορφανός ουρακοτάγκος αναζητά μια καθοδήγηση, οπότε έχει έναν εθελοντή ως κηδεμόνα, δηλαδή ως υπεύθυνο για την εκπαίδευσή του. Δυστυχώς δεν επιτρέπεται σε άλλα άτομα πέραν των εθελοντών να πλησιάσουν τον χώρο του σχολείου.
Εμείς έχουμε πρόσβαση μόνο στην προστατευόμενη έκταση με τους ενήλικες ουρακοτάγκους (ηλικίας από 10 έως 40 ετών). Μέσα σε λιγότερο από δέκα λεπτά περπάτημα από το καταφύγιό μας φτάνουμε στο σημείο αυτό.
Εδώ έχουν κατασκευαστεί μικρά τεχνητά νησάκια, πάνω στα οποία διαμένουν οι ουρακοτάγκοι είτε σε ζεύγη είτε ολομόναχοι. Πάνω σε κάθε νησί υπάρχει πλούσια βλάστηση, ψηλά δέντρα και κατασκευές για την ψυχαγωγία τους, όπως εξέδρες για να αράζουν και στύλοι με σχοινιά για να κρέμονται και να παίζουν. Ανάμεσά τους ρέουν ήρεμα νερά - τεχνητά ποταμάκια, όπου μετακινούνται με ξύλινες βάρκες οι εθελοντές, οι οποίοι περνούν από νησί σε νησί δύο φορές τη μέρα για να αφήσουν προμήθειες των αγαπημένων τους φαγητών, δηλαδή καλαμπόκια, καρύδια και φρούτα.


Γιατί όμως τοποθετήθηκαν οι ενήλικες ουρακοτάγκοι σε νησάκια? Ο λόγος είναι πως δυστυχώς αυτοί οι έξι - εφτά που θα γνωρίσουμε σήμερα ζουν μόνιμα εδώ στον χώρο της οργάνωσης, λόγω ασθενειών ή τραυματισμών που καθιστούν επικίνδυνη την επιστροφή τους στη ζούγκλα. Το νερό λοιπόν χρησιμοποιείται εδώ σαν ένα φυσικό εμπόδιο που τους περιορίζει στον ελεγχόμενο χώρο της οργάνωσης, ώστε να παραμένουν υπό την προστασία των εθελοντών. Αυτό γιατί οι ουρακοτάγκοι δεν κολυμπούν καθώς φοβούνται τους κροκόδειλους, ο οποίοι όπως είπαμε είναι από τις βασικές τους απειλές. Όμως ο περιορισμός τους στα τεχνητά νησιά δεν γίνεται μόνο για τη δική τους προστασία αλλά και για την ασφάλεια των εθελοντών καθώς και τη δική μας: παρόλο που τα καλοπροαίρετα αυτά ζώα είναι χορτοφάγα, δεν παύουν να είναι επικίνδυνα για τον άνθρωπο λόγω του όγκου τους. Συχνά εκδηλώνουν επιθετική συμπεριφορά καθώς επιδιώκουν την κυριαρχία της περιοχής τους - αυτό αποτελεί και τον βασικό λόγο διαμάχης μεταξύ τους. Όπως μαθαίνουμε, οι ουρακοτάγκοι που συγκατοικούν στο ίδιο νησάκι συχνά τσακώνονται. Πρόκειται για μοναχικά ζώα κατά κύριο λόγο, τα οποία όταν θέλουν να επικοινωνήσουν με την υπόλοιπη "κοινότητα" κάνουν καλέσματα – long calls - σαν αυτά που ακούμε από το μπαλκόνι μας. Με αυτούς τους ήχους οι αρσενικοί καλούν τα θηλυκά για αναπαραγωγή αλλά και κατοχυρώνουν την κυριαρχία τους.
Τα αρσενικά διαφέρουν πολύ από τα θηλυκά, αρχικά ως προς τον όγκο τους - τα αρσενικά ζυγίζουν συνήθως γύρω στα 100 κιλά ενώ τα θηλυκά φτάνουν μάξιμουμ τα 50 - αλλά και ως προς τη γενικότερη εμφάνισή τους: έχουν πιο πολλά μαλλιά, λαιμό που κρέμεται σαν “σάκος” και στο πρόσωπό τους αναπτύσσουν τα λεγόμενα “μάγουλα - μαξιλαράκια” (flanges). Τα δύο τελευταία χαρακτηριστικά, τους χρησιμεύουν για τα ηχητικά καλέσματα. Ενδιαφέρον είναι ότι δεν έχουν όλα τα αρσενικά αυτή τη μορφή: μόνο όσα είναι σε “ώριμο στάδιο” έχουν την ιδιαίτερη εμφάνιση και τον όγκο. Tα υπόλοιπα αρσενικά (unflanged) δεν διαφέρουν εμφανισιακά από τα θηλυκά - αυτοί οι μικρόσωμοι αρσενικοί ουρακοτάγκοι αναπαράγονται κανονικά, αλλά έχουν λιγότερο κυριαρχική συμπεριφορά. Οι επιστήμονες αδυνατούν να εξηγήσουν πλήρως τους παράγοντες που κάνουν έναν αρσενικό ουρακοτάγκο να μεταβεί στο “ώριμο στάδιο”.


Flanged αρσενικός ουρακοτάγκος Vs. Unflanged αρσενικός ουρακοτάγκος

Ο οδηγός μας αναφέρεται στον κάθε ουρακοτάγκο με το όνομά του, μας εξιστορεί περιστατικά από την καθημερινή συναναστροφή μαζί τους και μας εξηγεί ότι ο κάθε ένας έχει διαφορετική προσωπικότητα, συνήθειες και “χούγια”. Αυτό αποδεικνύεται από την εντελώς διαφορετική αντίδραση του κάθε ζώου κατά τη διάρκεια της διανομής φαγητού: η πρώτη ουρακοταγκίνα που συναντάμε πιάνει τα καλαμπόκια στον αέρα από τη χαρά της και τα καταβροχθίζει αμέσως, ενώ αντίθετα σε διπλανό νησάκι ο πιο εσωστρεφής αρσενικός δεν αγγίζει το φαγητό μέχρι να βεβαιωθεί ότι η βάρκα έχει φύγει. Όταν απομακρύνονται οι εθελοντές, τον παρακολουθούμε να σηκώνει με προσοχή τα καλαμπόκια από το έδαφος, να τα τοποθετεί στη σειρά το ένα δίπλα στο άλλο στο τραπεζάκι που του έχουν φτιάξει και να τα καθαρίζει με ευλάβεια για να τα απολαύσει σιγά σιγά. Κατά τη διάρκεια του γεύματος, ρίχνει σε εμάς κλεφτές ματιές με καθαρά ενοχλημένο ύφος σαν να μας λέει: «μάγκες τι θα γίνει θα ξημερώσετε εδώ? Άλλη δουλειά δεν έχετε?»
Βρισκόμαστε στην απέναντι όχθη και είχαμε έως τώρα την αίσθηση ότι οι ουρακοτάγκοι δεν μας παίρνουν χαμπάρι, αλλά ο οδηγός μας εξηγεί ότι ειδικά ο συγκεκριμένος είναι πανέξυπνος και ιδιαίτερα παρατηρητικός: πρόσφατα είχε δει έναν εργαζόμενο να κόβει με ματσέτα τα ψηλά χόρτα και στη συνέχεια αντέγραφε την κίνησή του χρησιμοποιώντας ένα κλαδί ως εργαλείο κι έτσι έκοβε κι αυτός χόρτα. Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι πως στο παρελθόν ο ίδιος, παρατηρώντας την κίνηση της ξύλινης βάρκας των εθελοντών, η οποία "έβρισκε" σε ένα ρηχό σημείο, κατάλαβε από πού μπορούσε να διαφύγει κι έτσι κατάφερε να “αποδράσει” από το νησί του! Μάλιστα πέρασε απαρατήρητος και έφτασε μέχρι το καταφύγιο, όπου έκανε την είσοδό του στον χώρο της κουζίνας από όπου προφανώς μυρίστηκε φαγητό.. Αυτό το σκηνικό επαναλήφθηκε όχι μία αλλά τρείς φορές (!) Φαίνεται πως ο καημενούλης έχει βαρεθεί τον περιορισμό στη νησί του και αποζητά την ελευθερία..


Όσο απίστευτο κι αν μας φαίνεται μοιραζόμαστε ίδιο DNA κατά 97% με τα μεγαλόσωμα αυτά ζώα, είναι δηλαδή κατά κάποιον τρόπο "ξαδέρφια" μας - ένας λόγος παραπάνω για να τα προστατεύσουμε!
Οι ντόπιοι Ινδονήσιοι είχαν προφανώς αντιληφθεί από πολύ παλιά την ομοιότητα των ζώων αυτών με το ανθρώπινο είδος και γι’ αυτό τους ονόμασαν Orang Hutan: στα ινδονησιακά, orang= άνθρωπος και hutan= δάσος – η συνένωση των λέξεων αυτών οδήγησε στον όρο orangutan. Για τους ντόπιους λοιπόν είναι οι "άνθρωποι του δάσους", οι άνθρωποι κρεμασμένοι πάνω στα κλαδιά των δέντρων.. μία όντως πολύ αντιπροσωπευτική εικόνα.
Θέλοντας να στηρίξουμε λοιπόν τα συμπαθητικά ξαδερφάκια μας και την προσπάθεια της οργάνωσης αγοράζουμε πολλά από τα διαθέσιμα σουβενίρ, τα οποία εν τέλει αποτέλεσαν τα πιο πετυχημένα δώρα πίσω στην πατρίδα. Ανάμεσα σε αυτά κι ένας μεγαλούτσικος, πολύ χνουδωτός ουραγκοτάγκος που μόλις τον είδε ο Η. επέμενε να τον αγοράσουμε για τις νεογέννητες ανιψούλες μου. Εγώ ήμουν σίγουρη ότι θα τρομάξουν οι μικρές, παρόλα αυτά τον αγοράσαμε και καταφέραμε να τον στοιβάξουμε με δυσκολία στις αποσκευές μας. Σας πληροφορώ λοιπόν ότι οι μικρές όχι μόνο δεν τον φοβήθηκαν, αλλά τον έχουν μέχρι σήμερα σαν τον "μεγάλο τους αδερφό".

Το βράδυ της ίδιας μέρας, μετά το νόστιμο φαγητό στον μπουφέ του ξενώνα - το καλύτερο rendang που έχω φάει, παίρνουμε τις μπίρες μας και αράζουμε στον πίσω κήπο. Είναι η μόνη μας επιλογή καθώς δεν επιτρέπεται να απομακρυνθούμε από το καταφύγιο χωρίς τη συνοδεία προσωπικού - για ευνόητους λόγους. Δεν μας χαλάει καθόλου να είμαστε αποκλεισμένοι εδώ, μακάρι να περνούσαμε κι άλλα βράδια σε αυτόν τον τροπικό παράδεισο. Είμαστε μόνοι μας εδώ κάτω εκτός από κάτι χαριτωμένα σκιουράκια που σκαρφαλώνουν παντού και κεντρίζουν την προσοχή μας, όταν καταφθάνει ο ινδονήσιος ξεναγός μας και μας πιάνει την κουβέντα. Είναι ευχάριστος τύπος με χιούμορ και γνώσεις για τα ζώα και για την περιοχή οπότε η συζήτηση κυλάει όμορφα. Ο νέος μας φίλος επιμένει να δηλώσουμε συμμετοχή στην αυριανή εκδρομή που έχει οργανώσει, μια πρωινή βαρκάδα στο Black River έξω από της εγκαταστάσεις της οργάνωσης. Και όταν λέμε πρωινή εννοούμε πολύ πρωινή, 6 η ώρα αναχωρούμε! Γρήγορα ύπνος λοιπόν, γιατί θέλω να προλάβω και πρωινό πριν..
Attachments
-
525,3 KB Προβολές: 0
-
287,5 KB Προβολές: 0
Last edited by a moderator: