art
Member
- Μηνύματα
- 27
- Likes
- 368
- Επόμενο Ταξίδι
- Ghana
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νησί του Πάσχα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2 - Δυτική Παπούα - Raja Ampat
- Κεφάλαιο 2 - (συνέχεια)
- Έξτρα πληροφορίες για Raja Ampat
- Κεφάλαιο 3 - Νησί Sulawesi
- Sulawesi
- Sulawesi (2)
- Sulawesi (3)
- Sulawesi (4)
- Sulawesi (5)
- Τελευταία μέρα στο Sulawesi
- Κεφάλαιο 4 - Νησί Βόρνεο
- Βόρνεο (2)
- Βόρνεο (3)
- Βόρνεο (4)
- Videos απο Βόρνεο
- Βόρνεο (5)
- Επίλογος
4η μέρα στο νησί Borneo
Το πρωινό ξύπνημα εδώ είναι ευτυχία ακόμη και για μένα που στην Ελλάδα το σιχαίνομαι. Οι ήχοι της φύσης είναι στα φόρτε τους και το γρήγορο καφεδάκι στην ανοιχτή τραπεζαρία ένα όνειρο. Σύντομα μαζευόμαστε, εμείς και άλλα 4 άτομα συν τον ξεναγό και επιβιβαζόμαστε σε ένα εξαθέσιο αμάξι με προορισμό τον Μαύρο ποταμό.
Μέσα σε 40 περίπου λεπτά καταφθάνουμε στον προορισμό μας, μια προβλήτα με μεγάλες ξύλινες βάρκες, όλες άδειες. Τα νερά είναι σκοτεινά και η βλάστηση οργιώδης. Δεν υπάρχει ψυχή εδώ γύρω εκτός από εμάς και έναν βαρκάρη που μας περιμένει. Είμαστε λίγοι οπότε χωράμε όλοι σε μια βάρκα, εμείς πιάνουμε θέση κάπου στη μέση και ξεκινάμε! Το ηλικιωμένο ζευγάρι που κάθεται μπροστά μας είναι από την Ελβετία και φαίνεται να έχει γνώσεις γύρω από τα πουλιά – απ’ ότι λένε κάνουν birdwatching σε πολλά μέρη του κόσμου – μάλιστα έχουν μαζί τους κιάλια και εντοπίζουν πριν από τον ξεναγό μας τα διάφορα τροπικά πουλιά ολόγυρά μας. Μας τα δείχνουν με ενθουσιασμό, γνωρίζουν το κάθε ένα με το όνομά τους και αυτό είναι πολύ βοηθητικό για εμένα που δεν είμαι τόσο παρατηρητική καθώς η βαρκάδα γίνεται με γρήγορους ρυθμούς– η βάρκα μας έχει μια θορυβώδη μηχανή – και οι πληροφορίες που λαμβάνω είναι υπερβολικά πολλές. Δεν ξέρω τι να πρωτοκοιτάξω: το καταπράσινο τοπίο ζούγκλας στις όχθες? Τα πολύχρωμα πουλιά που πετούν δίπλα μας? Ή τα πορτοκαλοκαφέ μαϊμουδάκια που κρέμονται και κυνηγιούνται από κλαδί σε κλαδί ακριβώς από πάνω μας? Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία κλέβουν την παράσταση, καθώς πρόκειται για ενδημικό είδος, μοναδικό δηλαδή εδώ στο νησί Βόρνεο και πουθενά αλλού στον κόσμο, τα λεγόμενα Proboscis monkeys = μαϊμούδες με «προβοσκίδα» λόγω της ασυνήθιστα μεγάλης μύτης τους, η οποία τους δίνει μια αστεία όψη.
Τα μαϊμουδάκια αυτά μας έχουν περικυκλώσει, καθώς η θορυβώδης βάρκα μας έχει ταράξει την ηρεμία του δάσους και απ’ ότι φαίνεται έχει προκαλέσει την περιέργειά τους. Δείχνουν παιχνιδιάρικα πλάσματα, δεν φαίνεται να ενοχλούνται με την παρουσία μας, πιστεύω μας περιγελούν με τον τρόπο τους. Κάνουν ακροβατικά πάνω από την βάρκα μας σαν να δίνουν κάποιου είδους σόου. Μετά από λίγη ώρα η «παράσταση» τελειώνει και συνεχίζουμε την βόλτα μας παρακάτω. Η επόμενη έκπληξη είναι σιωπηλή: περνάμε δίπλα από ένα μεγάλο μαύρο-κίτρινο φίδι που δείχνει να ξεκουράζεται πάνω σε ένα φυτό. Το επόμενο φίδι που συναντάμε ξεσηκώνει τον ξεναγό μας, ο οποίος μας πληροφορεί πως πρόκειται για πύθωνα. Είναι μεγάλος αλλά κουλουριασμένος σε ένα κλαρί που κρέμεται πάνω στο νερό και σταματάμε τη μηχανή μπροστά του για να τον θαυμάσουμε: όσο επικίνδυνος είναι, άλλο τόσο όμορφος - με μια εξωπραγματική, σχεδόν μεταφυσική ομορφιά.
Η βαρκάδα συνεχίζεται σε ένα σημείο που δείχνει να κατοικείται από μια μικρή ομάδα ιθαγενών, μιλάμε για 5-6 καλύβες πάνω στο νερό - προφανώς ψαράδες- που ζουν στην όχθη του Μαύρου Ποταμού. Το τοπίο είναι απολαυστικό, οι ντόπιοι βλέπουν πως τους τραβάω φωτογραφίες και μας χαιρετούν με χαμόγελο..! Οι συναντήσεις με ζώα και πουλιά του μαγκρόβιου δάσους συνεχίζονται και πραγματικά δεν θέλω να τελειώσουν αλλά κάποια στιγμή δυστυχώς η βαρκάδα φτάνει στο τέλος της.
Βγαίνοντας εξερευνούμε καλύτερα τον χώρο της προβλήτας, όπου βλέπουμε πόστερ με πληροφορίες σχετικά με τα προστατευόμενα ζώα που διαβιούν στις όχθες του ποταμού. Κάποια τα είδαμε και κάποια όχι, έτσι είναι σε αυτά τα μέρη θέλει και λίγη τύχη!
Στην επιστροφή πιάνουμε όλοι κουβεντούλα, θα έλεγε κανείς ότι η κοινή εμπειρία της βαρκάδας μας έφερε πιο κοντά με τους άγνωστους μέχρι τώρα συνταξιδιώτες μας. Μαθαίνουμε λοιπόν ότι εκτός από το ζευγάρι Ελβετών μοιραστήκαμε τη βάρκα με δύο εγκάρδιους βρετανούς, μητέρα και γιός, που κάνουν ένα σύντομο ταξίδι αναψυχής.
Ο ξεναγός μας υπενθυμίζει ότι μετά το μεσημεριανό φαγητό έχουμε πάλι ραντεβού για να επισκεφτούμε τα sun bears, που βρίσκονται κι αυτά υπό την προστασία της οργάνωσης BOS. Η επίσκεψη αυτή περιλαμβάνεται δωρεάν με τη διαμονή στο καταφύγιο, αφού τα συγκεκριμένα αρκουδάκια βρίσκονται μέσα στις εγκαταστάσεις της οργάνωσης.
Κατά το μεσημεράκι λοιπόν καταφθάνει στη ρεσεψιόν ένα ανοιχτό τζιπ με καρότσα, τύπου σαφάρι, για να μας παραλάβει. Παρατηρώ στην κεντρική σκάλα του ξενώνα το ηλικιωμένο ζευγάρι Ελβετών να κατεβαίνει χαλαρά από το vip sunset room του υψηλότερου επιπέδου του καταφυγίου - ναι αυτό που με είχε πιάσει ταχυκαρδία για να ανεβοκατέβω..! – και συνειδητοποιώ πόσο κουράδα είμαι.
- Ποιος θα ανέβει πρώτος στην καρότσα?
Κάνω την καρδιά μου πέτρα και τρέχω να ανέβω πρώτη μπας και εξιλεωθώ! Ο Η. μου λέει να κρατιέμαι καλά και έχει δίκιο γιατί όντως κουνάει πολύ εδώ πάνω, αλλά το παίζω άνετη και χαλαρή. Μετά από λίγα λεπτά οδήγησης μέσα στη ζούγκλα και μάλιστα με ψιλόβροχο, αποβιβαζόμαστε στο καταφύγιο των επονομαζόμενων sun bears.
Ο οδηγός μας εξηγεί πως πρόκειται για μινιόν αρκουδάκια, ουσιαστικά σε μέγεθος μεγάλου σκύλου, τα οποία έχουν χρώμα μαύρο–καφέ με ένα λευκό χαρακτηριστικό σχέδιο στη γούνα γύρω από τον λαιμό τους, το οποίο θυμίζει ήλιο – εξού και η ονομασία sun bears. Παρόλο που είναι μικρόσωμα, είναι πολύ επιθετικά και επικίνδυνα για τον άνθρωπο και για το λόγο αυτό τα κρατούν σε περιορισμένη έκταση με ηλεκτροφόρα περίφραξη ανάμεσα σε εμάς και αυτά. Λατρεύουν το μέλι και τα περισσότερα τα βλέπουμε να γλύφουν μανιωδώς κερήθρες. Έχουν μακριά νύχια και διαπεραστικά καφέ ή και γαλάζια μάτια.
Όλοι ενθουσιάζονται με τα αιμοβόρα αρκουδάκια, τραβούν φωτογραφίες και βίντεο, ακόμα και ο Η. δεν ξεκολλάει. Εγώ αντιθέτως νιώθω δυσφορία, δεν μου αρέσει καθόλου το θέαμα των ζώων πίσω από συρματοπλέγματα και μάλιστα ηλεκτροφόρα, τα αρκουδάκια μου φαίνονται όντως αγριεμένα και απλά μετράω τα λεπτά να φύγουμε.
Μετά από την όχι και τόσο καλή εμπειρία για μένα με τα sun bears ακολουθεί μια ακόμη επίσκεψη στους πολυαγαπημένους ουρακοτάγκους, οπότε η διάθεσή μου επανέρχεται.. Τους βλέπουμε και πάλι να ρεμβάζουν στα νησάκια τους, να καταβροχθίζουν φρούτα και να κρέμονται από κλαδιά δέντρων, σχοινιά και άλλες ειδικά διαμορφωμένες κατασκευές για την ψυχαγωγία τους.
Λίγο πριν δύσει ο ήλιος βρισκόμαστε και πάλι στο καταφύγιό μας, οπότε δεν χάνουμε χρόνο: είναι η τελευταία μας ευκαιρία να απολαύσουμε μαζί το τοπίο της ζούγκλας από το ψηλό παρατηρητήριο, καθώς και η ευκαιρία μου να αποδείξω στον εαυτό μου ότι θα καταφέρω να ανέβω χωρίς να φοβηθώ..! Είναι η πρώτη φορά για τον Η. που ανεβαίνει εδώ πάνω οπότε εντυπωσιάζεται και δεν σταματά να τραβάει φωτογραφίες. Έχουμε θέα μια ομάδα μαϊμούδων macaque οι οποίες σκαρφαλώνουν στα γύρω δέντρα και μας χαρίζουν υπέροχες εικόνες. Το τοπίο με έχει συνεπάρει τόσο που έχω ξεχάσει και το ύψος και την ακροφοβία και απλά απολαμβάνω τα ροζ χρώματα του ουρανού καθώς δύει ο ήλιος. Αυτή είναι η στιγμή που αποφασίζουμε με τον Η. ότι έτσι θα λήξει το ταξιδιωτικό μας βίντεο, με αυτό το πανόραμα της απέραντης ζούγκλας, που παραπέμπει στην απεραντότητα της φύσης και στο πόσο μικροί είμαστε μπροστά της. Έτσι λοιπόν ας λήξει και αυτή η ταξιδιωτική ιστορία..
Το πρωινό ξύπνημα εδώ είναι ευτυχία ακόμη και για μένα που στην Ελλάδα το σιχαίνομαι. Οι ήχοι της φύσης είναι στα φόρτε τους και το γρήγορο καφεδάκι στην ανοιχτή τραπεζαρία ένα όνειρο. Σύντομα μαζευόμαστε, εμείς και άλλα 4 άτομα συν τον ξεναγό και επιβιβαζόμαστε σε ένα εξαθέσιο αμάξι με προορισμό τον Μαύρο ποταμό.
Μέσα σε 40 περίπου λεπτά καταφθάνουμε στον προορισμό μας, μια προβλήτα με μεγάλες ξύλινες βάρκες, όλες άδειες. Τα νερά είναι σκοτεινά και η βλάστηση οργιώδης. Δεν υπάρχει ψυχή εδώ γύρω εκτός από εμάς και έναν βαρκάρη που μας περιμένει. Είμαστε λίγοι οπότε χωράμε όλοι σε μια βάρκα, εμείς πιάνουμε θέση κάπου στη μέση και ξεκινάμε! Το ηλικιωμένο ζευγάρι που κάθεται μπροστά μας είναι από την Ελβετία και φαίνεται να έχει γνώσεις γύρω από τα πουλιά – απ’ ότι λένε κάνουν birdwatching σε πολλά μέρη του κόσμου – μάλιστα έχουν μαζί τους κιάλια και εντοπίζουν πριν από τον ξεναγό μας τα διάφορα τροπικά πουλιά ολόγυρά μας. Μας τα δείχνουν με ενθουσιασμό, γνωρίζουν το κάθε ένα με το όνομά τους και αυτό είναι πολύ βοηθητικό για εμένα που δεν είμαι τόσο παρατηρητική καθώς η βαρκάδα γίνεται με γρήγορους ρυθμούς– η βάρκα μας έχει μια θορυβώδη μηχανή – και οι πληροφορίες που λαμβάνω είναι υπερβολικά πολλές. Δεν ξέρω τι να πρωτοκοιτάξω: το καταπράσινο τοπίο ζούγκλας στις όχθες? Τα πολύχρωμα πουλιά που πετούν δίπλα μας? Ή τα πορτοκαλοκαφέ μαϊμουδάκια που κρέμονται και κυνηγιούνται από κλαδί σε κλαδί ακριβώς από πάνω μας? Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία κλέβουν την παράσταση, καθώς πρόκειται για ενδημικό είδος, μοναδικό δηλαδή εδώ στο νησί Βόρνεο και πουθενά αλλού στον κόσμο, τα λεγόμενα Proboscis monkeys = μαϊμούδες με «προβοσκίδα» λόγω της ασυνήθιστα μεγάλης μύτης τους, η οποία τους δίνει μια αστεία όψη.



Τα μαϊμουδάκια αυτά μας έχουν περικυκλώσει, καθώς η θορυβώδης βάρκα μας έχει ταράξει την ηρεμία του δάσους και απ’ ότι φαίνεται έχει προκαλέσει την περιέργειά τους. Δείχνουν παιχνιδιάρικα πλάσματα, δεν φαίνεται να ενοχλούνται με την παρουσία μας, πιστεύω μας περιγελούν με τον τρόπο τους. Κάνουν ακροβατικά πάνω από την βάρκα μας σαν να δίνουν κάποιου είδους σόου. Μετά από λίγη ώρα η «παράσταση» τελειώνει και συνεχίζουμε την βόλτα μας παρακάτω. Η επόμενη έκπληξη είναι σιωπηλή: περνάμε δίπλα από ένα μεγάλο μαύρο-κίτρινο φίδι που δείχνει να ξεκουράζεται πάνω σε ένα φυτό. Το επόμενο φίδι που συναντάμε ξεσηκώνει τον ξεναγό μας, ο οποίος μας πληροφορεί πως πρόκειται για πύθωνα. Είναι μεγάλος αλλά κουλουριασμένος σε ένα κλαρί που κρέμεται πάνω στο νερό και σταματάμε τη μηχανή μπροστά του για να τον θαυμάσουμε: όσο επικίνδυνος είναι, άλλο τόσο όμορφος - με μια εξωπραγματική, σχεδόν μεταφυσική ομορφιά.
Η βαρκάδα συνεχίζεται σε ένα σημείο που δείχνει να κατοικείται από μια μικρή ομάδα ιθαγενών, μιλάμε για 5-6 καλύβες πάνω στο νερό - προφανώς ψαράδες- που ζουν στην όχθη του Μαύρου Ποταμού. Το τοπίο είναι απολαυστικό, οι ντόπιοι βλέπουν πως τους τραβάω φωτογραφίες και μας χαιρετούν με χαμόγελο..! Οι συναντήσεις με ζώα και πουλιά του μαγκρόβιου δάσους συνεχίζονται και πραγματικά δεν θέλω να τελειώσουν αλλά κάποια στιγμή δυστυχώς η βαρκάδα φτάνει στο τέλος της.
Βγαίνοντας εξερευνούμε καλύτερα τον χώρο της προβλήτας, όπου βλέπουμε πόστερ με πληροφορίες σχετικά με τα προστατευόμενα ζώα που διαβιούν στις όχθες του ποταμού. Κάποια τα είδαμε και κάποια όχι, έτσι είναι σε αυτά τα μέρη θέλει και λίγη τύχη!

Στην επιστροφή πιάνουμε όλοι κουβεντούλα, θα έλεγε κανείς ότι η κοινή εμπειρία της βαρκάδας μας έφερε πιο κοντά με τους άγνωστους μέχρι τώρα συνταξιδιώτες μας. Μαθαίνουμε λοιπόν ότι εκτός από το ζευγάρι Ελβετών μοιραστήκαμε τη βάρκα με δύο εγκάρδιους βρετανούς, μητέρα και γιός, που κάνουν ένα σύντομο ταξίδι αναψυχής.
Ο ξεναγός μας υπενθυμίζει ότι μετά το μεσημεριανό φαγητό έχουμε πάλι ραντεβού για να επισκεφτούμε τα sun bears, που βρίσκονται κι αυτά υπό την προστασία της οργάνωσης BOS. Η επίσκεψη αυτή περιλαμβάνεται δωρεάν με τη διαμονή στο καταφύγιο, αφού τα συγκεκριμένα αρκουδάκια βρίσκονται μέσα στις εγκαταστάσεις της οργάνωσης.
Κατά το μεσημεράκι λοιπόν καταφθάνει στη ρεσεψιόν ένα ανοιχτό τζιπ με καρότσα, τύπου σαφάρι, για να μας παραλάβει. Παρατηρώ στην κεντρική σκάλα του ξενώνα το ηλικιωμένο ζευγάρι Ελβετών να κατεβαίνει χαλαρά από το vip sunset room του υψηλότερου επιπέδου του καταφυγίου - ναι αυτό που με είχε πιάσει ταχυκαρδία για να ανεβοκατέβω..! – και συνειδητοποιώ πόσο κουράδα είμαι.
- Ποιος θα ανέβει πρώτος στην καρότσα?
Κάνω την καρδιά μου πέτρα και τρέχω να ανέβω πρώτη μπας και εξιλεωθώ! Ο Η. μου λέει να κρατιέμαι καλά και έχει δίκιο γιατί όντως κουνάει πολύ εδώ πάνω, αλλά το παίζω άνετη και χαλαρή. Μετά από λίγα λεπτά οδήγησης μέσα στη ζούγκλα και μάλιστα με ψιλόβροχο, αποβιβαζόμαστε στο καταφύγιο των επονομαζόμενων sun bears.
Ο οδηγός μας εξηγεί πως πρόκειται για μινιόν αρκουδάκια, ουσιαστικά σε μέγεθος μεγάλου σκύλου, τα οποία έχουν χρώμα μαύρο–καφέ με ένα λευκό χαρακτηριστικό σχέδιο στη γούνα γύρω από τον λαιμό τους, το οποίο θυμίζει ήλιο – εξού και η ονομασία sun bears. Παρόλο που είναι μικρόσωμα, είναι πολύ επιθετικά και επικίνδυνα για τον άνθρωπο και για το λόγο αυτό τα κρατούν σε περιορισμένη έκταση με ηλεκτροφόρα περίφραξη ανάμεσα σε εμάς και αυτά. Λατρεύουν το μέλι και τα περισσότερα τα βλέπουμε να γλύφουν μανιωδώς κερήθρες. Έχουν μακριά νύχια και διαπεραστικά καφέ ή και γαλάζια μάτια.

Όλοι ενθουσιάζονται με τα αιμοβόρα αρκουδάκια, τραβούν φωτογραφίες και βίντεο, ακόμα και ο Η. δεν ξεκολλάει. Εγώ αντιθέτως νιώθω δυσφορία, δεν μου αρέσει καθόλου το θέαμα των ζώων πίσω από συρματοπλέγματα και μάλιστα ηλεκτροφόρα, τα αρκουδάκια μου φαίνονται όντως αγριεμένα και απλά μετράω τα λεπτά να φύγουμε.
Μετά από την όχι και τόσο καλή εμπειρία για μένα με τα sun bears ακολουθεί μια ακόμη επίσκεψη στους πολυαγαπημένους ουρακοτάγκους, οπότε η διάθεσή μου επανέρχεται.. Τους βλέπουμε και πάλι να ρεμβάζουν στα νησάκια τους, να καταβροχθίζουν φρούτα και να κρέμονται από κλαδιά δέντρων, σχοινιά και άλλες ειδικά διαμορφωμένες κατασκευές για την ψυχαγωγία τους.
Λίγο πριν δύσει ο ήλιος βρισκόμαστε και πάλι στο καταφύγιό μας, οπότε δεν χάνουμε χρόνο: είναι η τελευταία μας ευκαιρία να απολαύσουμε μαζί το τοπίο της ζούγκλας από το ψηλό παρατηρητήριο, καθώς και η ευκαιρία μου να αποδείξω στον εαυτό μου ότι θα καταφέρω να ανέβω χωρίς να φοβηθώ..! Είναι η πρώτη φορά για τον Η. που ανεβαίνει εδώ πάνω οπότε εντυπωσιάζεται και δεν σταματά να τραβάει φωτογραφίες. Έχουμε θέα μια ομάδα μαϊμούδων macaque οι οποίες σκαρφαλώνουν στα γύρω δέντρα και μας χαρίζουν υπέροχες εικόνες. Το τοπίο με έχει συνεπάρει τόσο που έχω ξεχάσει και το ύψος και την ακροφοβία και απλά απολαμβάνω τα ροζ χρώματα του ουρανού καθώς δύει ο ήλιος. Αυτή είναι η στιγμή που αποφασίζουμε με τον Η. ότι έτσι θα λήξει το ταξιδιωτικό μας βίντεο, με αυτό το πανόραμα της απέραντης ζούγκλας, που παραπέμπει στην απεραντότητα της φύσης και στο πόσο μικροί είμαστε μπροστά της. Έτσι λοιπόν ας λήξει και αυτή η ταξιδιωτική ιστορία..

Attachments
-
525,3 KB Προβολές: 0
-
287,5 KB Προβολές: 0
Last edited by a moderator: