art
Member
- Μηνύματα
- 27
- Likes
- 368
- Επόμενο Ταξίδι
- Ghana
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νησί του Πάσχα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2 - Δυτική Παπούα - Raja Ampat
- Κεφάλαιο 2 - (συνέχεια)
- Έξτρα πληροφορίες για Raja Ampat
- Κεφάλαιο 3 - Νησί Sulawesi
- Sulawesi
- Sulawesi (2)
- Sulawesi (3)
- Sulawesi (4)
- Sulawesi (5)
- Τελευταία μέρα στο Sulawesi
- Κεφάλαιο 4 - Νησί Βόρνεο
- Βόρνεο (2)
- Βόρνεο (3)
- Βόρνεο (4)
- Videos απο Βόρνεο
- Βόρνεο (5)
- Επίλογος
8η μέρα στο Sulawesi
Το επόμενο πρωί μας ξυπνούν νέες φωνές και ομιλίες, αυτή τη φορά σε άπταιστα αγγλικά. Οι νέοι επισκέπτες του homestay είναι ένα ηλικιωμένο ζευγάρι Αμερικανών ηλικίας 70+, παλιοί χίπηδες και τώρα μόνιμοι κάτοικοι των Αμερικανικών Παρθένων Νήσων στην Καραϊβική. Παρά την ηλικία τους, φαίνονται αρκετά δραστήριοι καθώς το πρόγραμμα που έχουν ακολουθήσει στην Ινδονησία μέχρι σήμερα είναι παρόμοιο με το δικό μας, με τη διαφορά ότι στα παραδεισένια raja ampat αυτοί διέμεναν σε ιστιοφόρο. Αμέσως όταν το άκουσα έφερα στη μνήμη μου εκείνο το πειρατικό ιστιοφόρο που έβλεπα στον ορίζοντα από το νησί μας, τότε που επιχειρήσαμε να κάνουμε τον γύρο του. Άραγε να ήταν αυτοί? Πλάκα θα είχε..
flashback (Raja Ampat)
Σήμερα είναι η τελευταία μας μέρα στο Sulawesi καθώς αύριο, αν όλα πάνε βάσει προγράμματος, πετάμε για το νησί Βόρνεο.
Γι’ αυτό επιλέξαμε να έχουμε ελεύθερο και χαλαρό πρόγραμμα και να κινηθούμε οι δυο μας με μηχανάκι. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι εγώ δεν ξέρω ούτε ποδήλατο και ο Η. έχει οδηγήσει ξανά μηχανάκι μόνο μια φορά στο παρελθόν για απόσταση δέκα λεπτών. Για καλή μας τύχη ο Γερμανός διατίθεται να του κάνει μίνι μάθημα εδώ στην αυλή του οικογενειακού συγκροτήματος, οπότε μετά από κανένα μισάωρο ο Η. δηλώνει πανέτοιμος να με πάει βόλτα. Ανεβαίνω στο σκουτεράκι και ξεκινάμε!
Έχουμε μια ατέλειωτη λίστα από την Meyske με αξιοθέατα της περιοχής, αδύνατον να τα δούμε όλα, οπότε επιλέγουμε τυχαία ένα που αναφέρει ότι είναι εκτός τουριστικής ζώνης και ξεκινάμε για εκεί.
Η διαδρομή είναι μακρά και σαν να μην έφτανε ο χωματόδρομος με στροφές, κάποια στιγμή οδηγούμαστε μέσα σε ένα οικογενειακό συγκρότημα κατοικιών, όπου συναντάμε μια τεράστια ανηφόρα. Αναρωτιόμαστε αν όντως ο δρόμος για τη σπηλιά περνάει μέσα από αυτόν τον ιδιωτικό χώρο ή δείχνει λάθος το gps. Η γνώμη μου είναι να παραιτηθούμε και να επιστρέψουμε, καθώς νομίζω ότι έχουμε χαθεί, όμως ο Η. επιμένει και ξεκινάει την ανάβαση. Χοροπηδάω για τα καλά πάνω στο μηχανάκι και διαμαρτύρομαι όταν βλέπω επόμενη ακόμα πιο απότομη ανηφόρα. O H. τελικά υποκύπτει, οπότε αφήνουμε το μηχανάκι και συνεχίζουμε ποδαράτα μέσα στο πανέμορφο ορεινό τοπίο. Γύρω μας όλα είναι καταπράσινα και ανεβαίνουμε σιγά σιγά όλο και ψηλότερα. Έχουμε κλατάρει και φοβόμαστε ότι όντως χαθήκαμε, όταν μετά από λίγη ώρα συναντάμε μερικούς ντόπιους που μοιάζουν να επιστρέφουν από κάποια θρησκευτική τελετή και μας χαιρετούν ξαφνιασμένοι. Συνεχίζουμε την πορεία μας και φτάνουμε σε έναν “οικισμό" που είναι ουσιαστικά 3-4 φτωχικά σπίτια. Στην κεντρική αυλή – πλατεία βλέπουμε πολλούς ντόπιους μαζεμένους, οι οποίοι απορούν πού πάμε. Τους λέμε το όνομα της σπηλιάς που ψάχνουμε και μας δείχνουν την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουμε... Περίεργο δεν βλέπω τίποτα εκεί.. φαίνεται να πηγαίνουμε στην μέση του πουθενά μέσα σε πυκνή βλάστηση.
Ξαφνικά, βγαίνει μια κοπέλα από το μπαλκόνι ενός σπιτιού και κάτι προσπαθεί να μας πει. Το κορίτσι έχει πρόβλημα υγείας που επηρεάζει και την ομιλία της κι έτσι δυσκολεύομαι να την καταλάβω. Μας δείχνει τελικά έναν πάκο με εισιτήρια για την είσοδο στη σπηλιά και τότε παίρνω μπρος.. μας λέει τι αντίτιμο πρέπει να πληρώσουμε! Δίνουμε τα χαρτονομίσματα, παίρνουμε τα εισιτήρια και συνεχίζουμε την πορεία μας σε κάτι απότομα σκαλάκια μέσα σε ζουγκλοειδές τοπίο. Αυτά μας οδηγούν σε μια φανταστική σπηλιά, από τα πιο μαγικά μέρη που έχω δει. Πανύψηλα λυγισμένα μπαμπού κάνουν την είσοδο της σπηλιάς ακόμα πιο εντυπωσιακή, ενώ στο εσωτερικό της, οι ακτίνες φωτός που εισέρχονται από τα λιγοστά ανοίγματα μας αποκαλύπτουν σωρούς από νεκροκεφαλές και οστά που είναι διασκορπισμένα παντού.
Πρόκειται για ταφικό έθιμο του παρελθόντος, σύμφωνα με το οποίο οι ιθαγενείς toraja εναπόθεταν τα νεκρά σώματα των προγόνων τους μέσα σε ξύλινα σκαλιστά δοχεία/φέρετρα, στα οποία συχνά έδιναν σχήματα ζώων - συνήθως του ιερού buffalo – και τα διαφύλασσαν μέσα σε σπηλιές για προστασία από τις καιρικές συνθήκες. Με το πέρασμα των χρόνων όμως τα ξύλινα δοχεία σαπίζουν και τα υπολείμματα οστών πέφτουν στο δάπεδο. Παράλληλα οι σπηλιές γεμίζουν φέρετρα και οστά κι έτσι έχει δημιουργηθεί η απόκοσμη εικόνα που αντικρίζουμε τώρα. Για κάποιο λόγο μου θυμίζει πειρατικό σκηνικό και αισθάνομαι ότι βρίσκομαι στο Monkey Island, ψάχνοντας κάποιο σεντούκι με κρυμμένο θησαυρό.
Οι σκέψεις μου διακόπτονται από φωνές, ακούμε ξεκάθαρα κάποιον να μιλάει στο βάθος της σπηλιάς! Προς στιγμήν τρομάζουμε, αφού ως τώρα είχαμε την αίσθηση ότι δεν είναι κανείς άλλος εδώ.. Ο Η. πλησιάζει στο σημείο με φακό και τσουπ, αντικρίζουμε τις γνώριμες μορφές των Γερμανών φίλων. Γελάμε όλοι με την σύμπτωση, καθώς προφανώς και αυτοί έκαναν την ίδια επιλογή από την μακρά λίστα της Meyske. Είναι ενθουσιασμένοι με το μέρος και μας υποδεικνύουν να μπούμε πιο μέσα σε ένα εντυπωσιακό τμήμα της σπηλιάς που θυμίζει "δωματιάκι". Τα παιδιά φεύγουν για να προλάβουν να πάνε και σε άλλα σημεία ενδιαφέροντος, ενώ εμείς παραμένουμε για να εξερευνήσουμε τον χώρο.
Ενθουσιασμένοι από την πρώτη βόλτα, επιλέγουμε την δεύτερη στάση μας: η κεντρική αγορά στο γνώριμο χωριό – πρωτεύουσα Rantepao για να δούμε τις αγοραπωλησίες βουβαλιών που γίνονται εκεί. Δυστυχώς όμως αυτή τη φορά δεν σταθήκαμε τυχεροί, αφού η ώρα ήταν περασμένη όταν φτάσαμε και δεν είχε μείνει ούτε ένα buffalo. Μάθαμε όμως πως οι τιμές τους ξεκινούν από 1.500 ευρώ τα πιο φθηνά και εκτοξεύονται έως και 15.000 ευρώ για τα συνηθισμένα είδη, ενώ για τα αλμπίνο βουβάλια οι τιμές είναι σε άλλα επίπεδα, ξεκινούν από 50.000 και μπορούν να φτάσουν έως και 200.000 ευρώ..! Οπότε χάσαμε την ευκαιρία μας για ένα ακριβό κατοικίδιο
και περιοριστήκαμε σε αγορές αναμνηστικών στην τεράστια αυτή λαϊκή αγορά, αφού το ταξίδι μας πλησιάζει στο τέλος του κ δεν έχουμε αγοράσει σχεδόν τίποτα..
Την ώρα του φαγητού λαμβάνουμε μήνυμα από την Meyske ότι θέλει να μας μιλήσει το απόγευμα για κάτι σημαντικό. Τι να θέλει άραγε?
Το επόμενο πρωί μας ξυπνούν νέες φωνές και ομιλίες, αυτή τη φορά σε άπταιστα αγγλικά. Οι νέοι επισκέπτες του homestay είναι ένα ηλικιωμένο ζευγάρι Αμερικανών ηλικίας 70+, παλιοί χίπηδες και τώρα μόνιμοι κάτοικοι των Αμερικανικών Παρθένων Νήσων στην Καραϊβική. Παρά την ηλικία τους, φαίνονται αρκετά δραστήριοι καθώς το πρόγραμμα που έχουν ακολουθήσει στην Ινδονησία μέχρι σήμερα είναι παρόμοιο με το δικό μας, με τη διαφορά ότι στα παραδεισένια raja ampat αυτοί διέμεναν σε ιστιοφόρο. Αμέσως όταν το άκουσα έφερα στη μνήμη μου εκείνο το πειρατικό ιστιοφόρο που έβλεπα στον ορίζοντα από το νησί μας, τότε που επιχειρήσαμε να κάνουμε τον γύρο του. Άραγε να ήταν αυτοί? Πλάκα θα είχε..

flashback (Raja Ampat)
Σήμερα είναι η τελευταία μας μέρα στο Sulawesi καθώς αύριο, αν όλα πάνε βάσει προγράμματος, πετάμε για το νησί Βόρνεο.
Γι’ αυτό επιλέξαμε να έχουμε ελεύθερο και χαλαρό πρόγραμμα και να κινηθούμε οι δυο μας με μηχανάκι. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι εγώ δεν ξέρω ούτε ποδήλατο και ο Η. έχει οδηγήσει ξανά μηχανάκι μόνο μια φορά στο παρελθόν για απόσταση δέκα λεπτών. Για καλή μας τύχη ο Γερμανός διατίθεται να του κάνει μίνι μάθημα εδώ στην αυλή του οικογενειακού συγκροτήματος, οπότε μετά από κανένα μισάωρο ο Η. δηλώνει πανέτοιμος να με πάει βόλτα. Ανεβαίνω στο σκουτεράκι και ξεκινάμε!
Έχουμε μια ατέλειωτη λίστα από την Meyske με αξιοθέατα της περιοχής, αδύνατον να τα δούμε όλα, οπότε επιλέγουμε τυχαία ένα που αναφέρει ότι είναι εκτός τουριστικής ζώνης και ξεκινάμε για εκεί.
Η διαδρομή είναι μακρά και σαν να μην έφτανε ο χωματόδρομος με στροφές, κάποια στιγμή οδηγούμαστε μέσα σε ένα οικογενειακό συγκρότημα κατοικιών, όπου συναντάμε μια τεράστια ανηφόρα. Αναρωτιόμαστε αν όντως ο δρόμος για τη σπηλιά περνάει μέσα από αυτόν τον ιδιωτικό χώρο ή δείχνει λάθος το gps. Η γνώμη μου είναι να παραιτηθούμε και να επιστρέψουμε, καθώς νομίζω ότι έχουμε χαθεί, όμως ο Η. επιμένει και ξεκινάει την ανάβαση. Χοροπηδάω για τα καλά πάνω στο μηχανάκι και διαμαρτύρομαι όταν βλέπω επόμενη ακόμα πιο απότομη ανηφόρα. O H. τελικά υποκύπτει, οπότε αφήνουμε το μηχανάκι και συνεχίζουμε ποδαράτα μέσα στο πανέμορφο ορεινό τοπίο. Γύρω μας όλα είναι καταπράσινα και ανεβαίνουμε σιγά σιγά όλο και ψηλότερα. Έχουμε κλατάρει και φοβόμαστε ότι όντως χαθήκαμε, όταν μετά από λίγη ώρα συναντάμε μερικούς ντόπιους που μοιάζουν να επιστρέφουν από κάποια θρησκευτική τελετή και μας χαιρετούν ξαφνιασμένοι. Συνεχίζουμε την πορεία μας και φτάνουμε σε έναν “οικισμό" που είναι ουσιαστικά 3-4 φτωχικά σπίτια. Στην κεντρική αυλή – πλατεία βλέπουμε πολλούς ντόπιους μαζεμένους, οι οποίοι απορούν πού πάμε. Τους λέμε το όνομα της σπηλιάς που ψάχνουμε και μας δείχνουν την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουμε... Περίεργο δεν βλέπω τίποτα εκεί.. φαίνεται να πηγαίνουμε στην μέση του πουθενά μέσα σε πυκνή βλάστηση.
Ξαφνικά, βγαίνει μια κοπέλα από το μπαλκόνι ενός σπιτιού και κάτι προσπαθεί να μας πει. Το κορίτσι έχει πρόβλημα υγείας που επηρεάζει και την ομιλία της κι έτσι δυσκολεύομαι να την καταλάβω. Μας δείχνει τελικά έναν πάκο με εισιτήρια για την είσοδο στη σπηλιά και τότε παίρνω μπρος.. μας λέει τι αντίτιμο πρέπει να πληρώσουμε! Δίνουμε τα χαρτονομίσματα, παίρνουμε τα εισιτήρια και συνεχίζουμε την πορεία μας σε κάτι απότομα σκαλάκια μέσα σε ζουγκλοειδές τοπίο. Αυτά μας οδηγούν σε μια φανταστική σπηλιά, από τα πιο μαγικά μέρη που έχω δει. Πανύψηλα λυγισμένα μπαμπού κάνουν την είσοδο της σπηλιάς ακόμα πιο εντυπωσιακή, ενώ στο εσωτερικό της, οι ακτίνες φωτός που εισέρχονται από τα λιγοστά ανοίγματα μας αποκαλύπτουν σωρούς από νεκροκεφαλές και οστά που είναι διασκορπισμένα παντού.
Πρόκειται για ταφικό έθιμο του παρελθόντος, σύμφωνα με το οποίο οι ιθαγενείς toraja εναπόθεταν τα νεκρά σώματα των προγόνων τους μέσα σε ξύλινα σκαλιστά δοχεία/φέρετρα, στα οποία συχνά έδιναν σχήματα ζώων - συνήθως του ιερού buffalo – και τα διαφύλασσαν μέσα σε σπηλιές για προστασία από τις καιρικές συνθήκες. Με το πέρασμα των χρόνων όμως τα ξύλινα δοχεία σαπίζουν και τα υπολείμματα οστών πέφτουν στο δάπεδο. Παράλληλα οι σπηλιές γεμίζουν φέρετρα και οστά κι έτσι έχει δημιουργηθεί η απόκοσμη εικόνα που αντικρίζουμε τώρα. Για κάποιο λόγο μου θυμίζει πειρατικό σκηνικό και αισθάνομαι ότι βρίσκομαι στο Monkey Island, ψάχνοντας κάποιο σεντούκι με κρυμμένο θησαυρό.


Οι σκέψεις μου διακόπτονται από φωνές, ακούμε ξεκάθαρα κάποιον να μιλάει στο βάθος της σπηλιάς! Προς στιγμήν τρομάζουμε, αφού ως τώρα είχαμε την αίσθηση ότι δεν είναι κανείς άλλος εδώ.. Ο Η. πλησιάζει στο σημείο με φακό και τσουπ, αντικρίζουμε τις γνώριμες μορφές των Γερμανών φίλων. Γελάμε όλοι με την σύμπτωση, καθώς προφανώς και αυτοί έκαναν την ίδια επιλογή από την μακρά λίστα της Meyske. Είναι ενθουσιασμένοι με το μέρος και μας υποδεικνύουν να μπούμε πιο μέσα σε ένα εντυπωσιακό τμήμα της σπηλιάς που θυμίζει "δωματιάκι". Τα παιδιά φεύγουν για να προλάβουν να πάνε και σε άλλα σημεία ενδιαφέροντος, ενώ εμείς παραμένουμε για να εξερευνήσουμε τον χώρο.
Ενθουσιασμένοι από την πρώτη βόλτα, επιλέγουμε την δεύτερη στάση μας: η κεντρική αγορά στο γνώριμο χωριό – πρωτεύουσα Rantepao για να δούμε τις αγοραπωλησίες βουβαλιών που γίνονται εκεί. Δυστυχώς όμως αυτή τη φορά δεν σταθήκαμε τυχεροί, αφού η ώρα ήταν περασμένη όταν φτάσαμε και δεν είχε μείνει ούτε ένα buffalo. Μάθαμε όμως πως οι τιμές τους ξεκινούν από 1.500 ευρώ τα πιο φθηνά και εκτοξεύονται έως και 15.000 ευρώ για τα συνηθισμένα είδη, ενώ για τα αλμπίνο βουβάλια οι τιμές είναι σε άλλα επίπεδα, ξεκινούν από 50.000 και μπορούν να φτάσουν έως και 200.000 ευρώ..! Οπότε χάσαμε την ευκαιρία μας για ένα ακριβό κατοικίδιο
Την ώρα του φαγητού λαμβάνουμε μήνυμα από την Meyske ότι θέλει να μας μιλήσει το απόγευμα για κάτι σημαντικό. Τι να θέλει άραγε?
Attachments
-
525,3 KB Προβολές: 0
-
287,5 KB Προβολές: 0
Last edited by a moderator: