Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.108
- Likes
- 24.266
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 11 Ιουλίου 2021 – Ancona, San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino, Lake Garda (Peschiera del Garda, Sirmione)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Sirmione, Lazise, Punta San Vigilio)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Torri del Benaco, Limone sul Garda, Toscolano-Maderno)
- 14 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Salo), Alto Garda Bresciano Park (Navazzo, Valvestino, Magasa)
- 14 Ιουλίου 2021 –Lake Idro, Bagolino, Val Camonica (Breno), Lake Iseo (Pisogne, Cislano, Lovere)
- 15 Ιουλίου 2021 – Val Camonica (Rock Art Natural Reserve)
- 15 Ιουλίου 2021 – Valtellina (Aprica, Tirano, Teglio, Sondrio, Dubino), Lake Como (Gravedona, Domaso)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Abbazia di Piona, Correno Plinio, Bellano, Riva di Gittana)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Varenna, Bellagio, Como)
- 17 Ιουλίου 2021 – Como, Sacro Monte di Varese
- 17 Ιουλίου 2021 – Lake Maggiore (Ranco, Rocca di Angera, Arona, Stresa), Lake Orta (Quarna Sopra)
- 18 Ιουλίου 2021 – Lake Orta
- 18 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Riviera di Levante (Santa Margherita, Portofino, Monterosso al Mare)
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre, La Spezia
- 21 Ιουλίου 2021 – Portovenere, Marina di Carrara
- 21 Ιουλίου 2021 – Lucca
- 22 Ιουλίου 2021 – Lucca, Colle di Val D'Elsa, Assisi
- 22 Ιουλίου 2021 – Assisi
- 23 Ιουλίου 2021 – Assisi, Spello, Ancona
17 Ιουλίου 2021 – Como, Sacro Monte di Varese
Como
Το πρωινό στο ξενοδοχείο ήταν μέτριο όπως και η συνολική διαμονή. Η ποιότητα σε σχέση με τη τιμή του καταλύματος ήταν δυσανάλογη. Φάγαμε το πρωινό μας, μαζέψαμε τα πράγματα μας και φύγαμε για το κέντρο. Παρκάραμε πάλι στο κλειστό πάρκινγκ που είχαμε παρκάρει και το προηγούμενο βράδυ. Στα θεμέλια του πάρκινγκ υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα, που τα έχουν διατηρήσει στην αρχική τους θέση παρά την ανέγερση του πάρκινγκ και μπορείς να δεις.
Πρώτη μας στάση το υπέροχο Duomo! O καθεδρικός ναός στο Como βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο του και τραβάει το βλέμμα κατευθείαν, καθώς ξεχωρίζει από μακριά. Βρίσκεται πολύ κοντά στη λίμνη και σίγουρα είναι ένα από τα καλύτερα αξιοθέατα που μπορείς να δεις στο Como.
Η ανέγερση του ξεκίνησε το 1396, χτίστηκε σε διαφορετικά στάδια και διήρκησε 3,5 αιώνες. Ο τρούλος του ολοκληρώθηκε το 1744. Αρχιτεκτονικά χαρακτηρίζεται σύνθετος, με πολλά διαφορετικά στυλ (γοτθικό, αναγεννησιακό, μπαρόκ) που συγχωνεύονται σε ένα κτίριο. Παρ' όλα αυτά έχει διατηρήσει μια αρμονία μέσα στο χρόνο, συνδέοντας τις νέες προσθήκες με τα παλαιότερα του μέρη.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Duomo πετύχαμε λειτουργία. Το εσωτερικό έχει, επίσης, ενδιαφέρον! Είδαμε πολύτιμες ταπισερί και γλυπτά διαφορετικού στυλ, σαρκοφάγους και πίνακες ζωγραφικής, κάποια από τα οποία χρονολογούνται από τα πρώτα χρόνια της ανοικοδόμησής του και είναι των Luini και Ferrari, καθώς και των Carlo Fontana, Francesco Gabetta και βιτρό του Bertini.
Οι μπαρόκ διακοσμήσεις σε συνδυασμό με το γοτθικό στυλ δημιουργούν μια εκλεπτυσμένη ομορφιά που σε συνεπαίρνει…
Δίπλα ακριβώς από το καθεδρικό βρίσκεται το παλιό επισκοπικό παλάτι, μία φινετσάτη πινελιά μεσαίωνα στην παλιά πόλη! Στη χθεσινοβραδινή βόλτα μας ήταν πιο εντυπωσιακό λόγω του φωτισμού του.
Λίγα μέτρα πιο πέρα βρίσκεται η εκκλησία San Giacomo, που είχε παλιά σημαντικό ηγετικό και πολιτικό ρόλο, καθώς ήταν η έδρα των δημόσιων συνελεύσεων της πόλης. Κατά τη διάρκεια των χρόνων έχει υποστεί πολλές παρεμβάσεις και κάποια τμήματά της έχουν γκρεμιστεί. Σήμερα στη πρόσοψη της διακρίνεται το ρομανικό στοιχείο που την κάνει να ξεχωρίζει!
Συνεχίσαμε τη βόλτα μας στη παλιά πόλη, μπαίνοντας στα στενά της και διασχίζοντας τους δρόμους και τις πλατείες της. Κόσμος έκανε τη βόλτα του, τα ψώνια του και έπινε το καφέ του. Κάναμε και μία στάση σε ένα υπαίθριο πάγκο με βιβλία πριν στρωθούμε τελικά για καφέ στη Piazza Alessandro Volta, με το ομώνυμο άγαλμα του φυσικού Alessandro Volta, ο οποίος έγινε κυρίως γνωστός για την εφεύρεση της ηλεκτρικής μπαταρίας το 1800 και την ανακάλυψη του μεθανίου.
Μετά το καφέ βγήκαμε πάλι στο Duomo και πήραμε το δρόμο προς τη λίμνη, να δούμε λίγο και το παραλιακό κομμάτι, το οποίο δεν με ενθουσίασε καθόλου…Είδαμε από μακριά και το τελεφερίκ που σε πάει στο Brunate.
Όσο πίναμε τον καφέ μας συσκεφθήκαμε και αποφασίσαμε να φύγουμε πιο νωρίς από το Como και να μην ανέβουμε στο Brunate. Διαλέξαμε άλλο αξιοθέατο, που είναι πιο εύκολα προσβάσιμο με αυτοκίνητο, ενώ το Brunate μπορούμε να το δούμε την επόμενη φορά που θα βρεθούμε στη λίμνη Como. Επιστρέψαμε στο πάρκινγκ για να πάρουμε το αυτοκίνητο, περνώντας από το όμορφο Teatro Sociale.
Η παλιά πόλη του Como έχει φινέτσα, χωρίς να έχει αυτό το κάτι…δεν μπορώ να πω ότι δεν μου άρεσε, ούτε ότι με ενθουσίασε όμως. Ερχόμενοι από τo Bellagio, τη Varenna και όλα τ’ άλλα γραφικά σημεία της ανατολικής πλευράς της Como, το ίδιο το Como μας φάνηκε πιο "λίγο" σε γραφικότητα ή να το πω καλύτερα, η γραφικότητα του Como χάνεται στο ίδιο του το μέγεθος….
Sacro Monte di Varese
Στα περίχωρα του Como, σταματήσαμε σε ένα Carrefour να πάρουμε κάποια πράγματα που χρειαζόμασταν και συνεχίσαμε έχοντας στο gps το αξιοθέατο που θέλαμε να δούμε. Αντί, λοιπόν, να ανέβουμε στο Brunate διαλέξαμε να ανέβουμε στον Ιερό Λόφο στο Varese και πιο συγκεκριμένα στο μεσαιωνικό χωριό που βρίσκεται στη κορυφή του και φιλοξενεί το Αβαείο της Santa Maria del Monte!
Πρόκειται για έναν από τους 9 ιερούς λόφους της βόρειας Ιταλίας που έχουν πάρει το όνομα τους από το σύνολο των παρεκκλησιών και των άλλων αρχιτεκτονικών χαρακτηριστικών του 16ου και 17ου αι., που είναι αφιερωμένα σε διαφορετικές πτυχές της χριστιανικής πίστης. Εκτός από τη συμβολική και πνευματική τους αξία, τα διακρίνει μεγάλη ομορφιά λόγω της ενσωμάτωσης του φυσικού στοιχείου (δάση, λίμνες κτλ) σε αυτά. Στεγάζουν, επίσης, πολύ σημαντικό καλλιτεχνικό υλικό με τη μορφή τοιχογραφιών, αγαλμάτων και άλλων έργων τέχνης. Για τους λόγους αυτούς έχουν ενταχθεί στην Unesco!
Σύμφωνα με τον μύθο, ο Άγ. Αμβρόσιος νίκησε τους τελευταίους οπαδούς της αίρεσης των Αρειανών τον 4ο αι.μ.Χ. και έστησε στη κορυφή του λόφου ένα βωμό και ένα ξύλινο άγαλμα που απεικόνιζε τη Μαύρη Παναγία. Το 1452 η μοναχή Caterina Moriggi da Pallanza αποσύρθηκε εκεί σε διαλογισμό, την οποία σύντομα μιμήθηκαν άλλες αδελφές, συμπεριλαμβανομένης της Giuliana Puricelli da Busto, η οποία το 1476 συνέβαλε στην ίδρυση της μονής που υπάρχει μέχρι και σήμερα στη κορυφή του λόφου. Στις αρχές του 17ου αι., χτίστηκε από τις μοναχές ένα παρεκκλήσι ανάπαυσης στη μέση του μονοπατιού που οδηγούσε πάνω στη μονή, για τους ταξιδιώτες που ήθελαν να φτάσουν εκεί. Όταν ενημερώθηκε γι αυτό ο αρχηγός του τάγματος των Καπουτσίνων Giovani Battista Aguggiari, ενθουσιάστηκε με την ιδέα και αποφάσισε να συγκεντρώσει κεφάλαια για την δημιουργία μίας ιεράς οδού, στη οποία θα χτίζονταν παρεκκλήσια που θα περιέγραφαν τα 15 μυστήρια του Ροζαρίου, ως σύμβολο του ένθερμου Χριστιανισμού ενάντια στον αχαλίνωτο Προτεσταντισμό. Όλα για τη πίστη ένα πράγμα… Έτσι ανεγέρθηκαν 14 παρεκκλήσια, διάσπαρτα κατά μήκος του ιερού μονοπατιού, όλα διαφορετικά μεταξύ τους, ενώ το 15ο είναι μέσα στο ιερό της μονής.
Στη κορυφή του λόφου μπορείς να φτάσεις είτε με τελεφερίκ, είτε με αυτοκίνητο, είτε με τα πόδια. Απορρίψαμε το τελεφερίκ και το αυτοκίνητο, γιατί έτσι δεν είχε γούστο!
Φτάσαμε στον οικισμό που υπάρχει στους πρόποδες του λόφου, παρκάραμε ελεύθερα σε ένα δρόμο του χωριού που ήταν κοντά στην αφετηρία του μονοπατιού και ξεκινήσαμε τη πεζοπορία μας.
Το μονοπάτι δεν περιμέναμε να είναι τόσο μεγάλο σε φάρδος. Χωράει άνετα να μπει όχημα αλλά αυτό απαγορεύεται φυσικά. Κατά την ανάβαση μας είδαμε μόνο ένα μικρό όχημα που μάζευε τα σκουπίδια από τους μικρούς κάδους. Προχωρούσαμε και βλέπαμε τα παρεκκλήσια και το εσωτερικό τους.
Καθώς ανεβαίναμε εκτός από τα παρεκκλήσια συναντούσαμε κρήνες και πύλες που προσπερνούσαμε καθώς το νερό δεν πίνετε και ευτυχώς είχαμε πάρει νερό μαζί μας! Η πανοραμική θέα προς το Varese και τη λίμνη γινόταν όλο και καλύτερη και σιγά σιγά κοντεύαμε το μεσαιωνικό χωριό με τη μονή, που από το μονοπάτι φαίνονταν πανέμορφο!
Σε πολλά σημεία του μονοπατιού υπάρχει έντονη βλάστηση στις άκρες του, αλλά λόγω του φάρδους του δεν υπάρχει σκιά στο κέντρο του και σε πολλά σημεία δεν υπάρχει καθόλου σκιά… Αυτό δεν βοηθούσε και πολύ στο περπάτημα (ειδικά εμένα), καθώς η ώρα περνούσε και η ζέστη αυξάνονταν, με αποτέλεσμα λίγο πριν φτάσουμε πάνω να έχουμε βγάλει τη μπέμπελη! Βέβαια όταν φτάσαμε η θέα από το χωριό στο λόφο ήταν ανεπανάληπτη!
Λίγο πριν την είσοδο του χωριού υπάρχει το Casa Museo Lodovico Pogliaghi. Ο Lodovico Pogliaghi ήταν ζωγράφος, γλύπτης και διακοσμητής. Εργάστηκε για την αποκατάσταση και συντήρηση των παρεκκλησιών στον ιερό λόφο του Varese, όπου και ερωτεύτηκε το μέρος και θέλησε να μείνει σε αυτό. Το μουσείο είναι η πρώην βίλα που έχτισε και αφιερώθηκε σε αυτή. Μετά το θάνατό του το 1950, ο Pogliaghi θάφτηκε στο μικρό νεκροταφείο του χωριού Santa Maria del Monte, όχι μακριά από το σπίτι-μουσείο.
Ο κήπος της βίλας ήταν κάτι που μας ξάφνιασε υπέροχα! Όταν κατεβήκαμε στο κήπο, μία κυρία μας ρώτησε αν θέλαμε να επισκεφτούμε το μουσείο. Μόλις είπαμε όχι μας ζήτησε να βγούμε και μας είπε ότι οι φώτο απαγορεύονται και στο κήπο χωρίς εισιτήριο…Εγώ είχα προλάβει και είχα βγάλει μπόλικες όμως...
Η ώρα ήταν 12:00 και κάτι όταν φτάσαμε στη κορυφή. Πριν την είσοδο στο χωριό υπάρχει καφέ και εστιατόριο για φαγητό, αλλά είπαμε πρώτα να δούμε το χωριουδάκι και μετά να φάμε πριν πάρουμε τη κατηφόρα για την επιστροφή. Μέγα λάθος!...Συναντήσαμε πρώτα τη κρήνη του Μωυσή, η οποία ήταν κλειστή και χάσαμε την ευκαιρία για λίγη δροσιά…
…και μετά μπήκαμε στο χωριό. Η πρώτη εικόνα σε γέμιζε προσδοκίες για ένα υπέροχο ταξίδι στο χρόνο!
Πρώτα μπήκαμε στη μονή για να δούμε το 15ο ιερό που φιλοξενεί τη Μαύρη Παναγία. Ένα ακόμα παρεκκλήσι μέσα σε αυτή είναι αφιερωμένο στις 2 μοναχές που ανέφερα στην αρχή, που είχαν συμβάλει στην δημιουργία του ιερού χώρου.
Μετά το όντως εντυπωσιακό ιερό, κάναμε βόλτα στο χωριό. Ντάξει το χωριό σε στέλνει με γοργούς ρυθμούς στον Μεσαίωνα! Απίστευτο μέρος και η αύρα του μοναδική!!! Απο τους ωραιότερους μεσαιωνικούς οικισμούς που έχω δει! Αν και στη συνέχεια θα είχα και άλλες τέτοιες όμορφες εκπλήξεις…
Η ώρα περνούσε όμως και έπρεπε να φάμε. Πήγαμε στο εστιατόριο που είχαμε δει πριν την είσοδο του χωριού. Βρήκαμε μία παρέα να σερβιρίζεται εκείνη τη στιγμή και είπαμε οκ, θα φάμε και εμείς! Αμ δε….μόλις κάτσαμε μας ενημέρωσαν ότι η κουζίνα έχει κλείσει! Ε, τους στέλνεις κάπου τώρα ή δεν τους στέλνεις;;;
Ήπιαμε ένα καφέ τουλάχιστον για να ξεκουραστούμε λίγο και όσο ήμασταν εκεί έβλεπα τη κάβα κρασιών που έχουν και την λιμπιζόμουν…σιχτιρ! 
Με άδεια στομάχια αλλά ευγνώμονες για όλα τα ωραία που είδαμε, πήραμε το δρόμο της επιστροφής για να συνεχίσουμε το ταξίδι μας!...
Το Sacro Monte di Varese είναι προσβάσιμο και με λεωφορείο από το Varese. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Συνεχίζεται….
Como
Το πρωινό στο ξενοδοχείο ήταν μέτριο όπως και η συνολική διαμονή. Η ποιότητα σε σχέση με τη τιμή του καταλύματος ήταν δυσανάλογη. Φάγαμε το πρωινό μας, μαζέψαμε τα πράγματα μας και φύγαμε για το κέντρο. Παρκάραμε πάλι στο κλειστό πάρκινγκ που είχαμε παρκάρει και το προηγούμενο βράδυ. Στα θεμέλια του πάρκινγκ υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα, που τα έχουν διατηρήσει στην αρχική τους θέση παρά την ανέγερση του πάρκινγκ και μπορείς να δεις.

Πρώτη μας στάση το υπέροχο Duomo! O καθεδρικός ναός στο Como βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο του και τραβάει το βλέμμα κατευθείαν, καθώς ξεχωρίζει από μακριά. Βρίσκεται πολύ κοντά στη λίμνη και σίγουρα είναι ένα από τα καλύτερα αξιοθέατα που μπορείς να δεις στο Como.

Η ανέγερση του ξεκίνησε το 1396, χτίστηκε σε διαφορετικά στάδια και διήρκησε 3,5 αιώνες. Ο τρούλος του ολοκληρώθηκε το 1744. Αρχιτεκτονικά χαρακτηρίζεται σύνθετος, με πολλά διαφορετικά στυλ (γοτθικό, αναγεννησιακό, μπαρόκ) που συγχωνεύονται σε ένα κτίριο. Παρ' όλα αυτά έχει διατηρήσει μια αρμονία μέσα στο χρόνο, συνδέοντας τις νέες προσθήκες με τα παλαιότερα του μέρη.



Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Duomo πετύχαμε λειτουργία. Το εσωτερικό έχει, επίσης, ενδιαφέρον! Είδαμε πολύτιμες ταπισερί και γλυπτά διαφορετικού στυλ, σαρκοφάγους και πίνακες ζωγραφικής, κάποια από τα οποία χρονολογούνται από τα πρώτα χρόνια της ανοικοδόμησής του και είναι των Luini και Ferrari, καθώς και των Carlo Fontana, Francesco Gabetta και βιτρό του Bertini.





Οι μπαρόκ διακοσμήσεις σε συνδυασμό με το γοτθικό στυλ δημιουργούν μια εκλεπτυσμένη ομορφιά που σε συνεπαίρνει…


Δίπλα ακριβώς από το καθεδρικό βρίσκεται το παλιό επισκοπικό παλάτι, μία φινετσάτη πινελιά μεσαίωνα στην παλιά πόλη! Στη χθεσινοβραδινή βόλτα μας ήταν πιο εντυπωσιακό λόγω του φωτισμού του.


Λίγα μέτρα πιο πέρα βρίσκεται η εκκλησία San Giacomo, που είχε παλιά σημαντικό ηγετικό και πολιτικό ρόλο, καθώς ήταν η έδρα των δημόσιων συνελεύσεων της πόλης. Κατά τη διάρκεια των χρόνων έχει υποστεί πολλές παρεμβάσεις και κάποια τμήματά της έχουν γκρεμιστεί. Σήμερα στη πρόσοψη της διακρίνεται το ρομανικό στοιχείο που την κάνει να ξεχωρίζει!

Συνεχίσαμε τη βόλτα μας στη παλιά πόλη, μπαίνοντας στα στενά της και διασχίζοντας τους δρόμους και τις πλατείες της. Κόσμος έκανε τη βόλτα του, τα ψώνια του και έπινε το καφέ του. Κάναμε και μία στάση σε ένα υπαίθριο πάγκο με βιβλία πριν στρωθούμε τελικά για καφέ στη Piazza Alessandro Volta, με το ομώνυμο άγαλμα του φυσικού Alessandro Volta, ο οποίος έγινε κυρίως γνωστός για την εφεύρεση της ηλεκτρικής μπαταρίας το 1800 και την ανακάλυψη του μεθανίου.












Μετά το καφέ βγήκαμε πάλι στο Duomo και πήραμε το δρόμο προς τη λίμνη, να δούμε λίγο και το παραλιακό κομμάτι, το οποίο δεν με ενθουσίασε καθόλου…Είδαμε από μακριά και το τελεφερίκ που σε πάει στο Brunate.





Όσο πίναμε τον καφέ μας συσκεφθήκαμε και αποφασίσαμε να φύγουμε πιο νωρίς από το Como και να μην ανέβουμε στο Brunate. Διαλέξαμε άλλο αξιοθέατο, που είναι πιο εύκολα προσβάσιμο με αυτοκίνητο, ενώ το Brunate μπορούμε να το δούμε την επόμενη φορά που θα βρεθούμε στη λίμνη Como. Επιστρέψαμε στο πάρκινγκ για να πάρουμε το αυτοκίνητο, περνώντας από το όμορφο Teatro Sociale.

Η παλιά πόλη του Como έχει φινέτσα, χωρίς να έχει αυτό το κάτι…δεν μπορώ να πω ότι δεν μου άρεσε, ούτε ότι με ενθουσίασε όμως. Ερχόμενοι από τo Bellagio, τη Varenna και όλα τ’ άλλα γραφικά σημεία της ανατολικής πλευράς της Como, το ίδιο το Como μας φάνηκε πιο "λίγο" σε γραφικότητα ή να το πω καλύτερα, η γραφικότητα του Como χάνεται στο ίδιο του το μέγεθος….
Sacro Monte di Varese
Στα περίχωρα του Como, σταματήσαμε σε ένα Carrefour να πάρουμε κάποια πράγματα που χρειαζόμασταν και συνεχίσαμε έχοντας στο gps το αξιοθέατο που θέλαμε να δούμε. Αντί, λοιπόν, να ανέβουμε στο Brunate διαλέξαμε να ανέβουμε στον Ιερό Λόφο στο Varese και πιο συγκεκριμένα στο μεσαιωνικό χωριό που βρίσκεται στη κορυφή του και φιλοξενεί το Αβαείο της Santa Maria del Monte!

Πρόκειται για έναν από τους 9 ιερούς λόφους της βόρειας Ιταλίας που έχουν πάρει το όνομα τους από το σύνολο των παρεκκλησιών και των άλλων αρχιτεκτονικών χαρακτηριστικών του 16ου και 17ου αι., που είναι αφιερωμένα σε διαφορετικές πτυχές της χριστιανικής πίστης. Εκτός από τη συμβολική και πνευματική τους αξία, τα διακρίνει μεγάλη ομορφιά λόγω της ενσωμάτωσης του φυσικού στοιχείου (δάση, λίμνες κτλ) σε αυτά. Στεγάζουν, επίσης, πολύ σημαντικό καλλιτεχνικό υλικό με τη μορφή τοιχογραφιών, αγαλμάτων και άλλων έργων τέχνης. Για τους λόγους αυτούς έχουν ενταχθεί στην Unesco!

Σύμφωνα με τον μύθο, ο Άγ. Αμβρόσιος νίκησε τους τελευταίους οπαδούς της αίρεσης των Αρειανών τον 4ο αι.μ.Χ. και έστησε στη κορυφή του λόφου ένα βωμό και ένα ξύλινο άγαλμα που απεικόνιζε τη Μαύρη Παναγία. Το 1452 η μοναχή Caterina Moriggi da Pallanza αποσύρθηκε εκεί σε διαλογισμό, την οποία σύντομα μιμήθηκαν άλλες αδελφές, συμπεριλαμβανομένης της Giuliana Puricelli da Busto, η οποία το 1476 συνέβαλε στην ίδρυση της μονής που υπάρχει μέχρι και σήμερα στη κορυφή του λόφου. Στις αρχές του 17ου αι., χτίστηκε από τις μοναχές ένα παρεκκλήσι ανάπαυσης στη μέση του μονοπατιού που οδηγούσε πάνω στη μονή, για τους ταξιδιώτες που ήθελαν να φτάσουν εκεί. Όταν ενημερώθηκε γι αυτό ο αρχηγός του τάγματος των Καπουτσίνων Giovani Battista Aguggiari, ενθουσιάστηκε με την ιδέα και αποφάσισε να συγκεντρώσει κεφάλαια για την δημιουργία μίας ιεράς οδού, στη οποία θα χτίζονταν παρεκκλήσια που θα περιέγραφαν τα 15 μυστήρια του Ροζαρίου, ως σύμβολο του ένθερμου Χριστιανισμού ενάντια στον αχαλίνωτο Προτεσταντισμό. Όλα για τη πίστη ένα πράγμα… Έτσι ανεγέρθηκαν 14 παρεκκλήσια, διάσπαρτα κατά μήκος του ιερού μονοπατιού, όλα διαφορετικά μεταξύ τους, ενώ το 15ο είναι μέσα στο ιερό της μονής.

Στη κορυφή του λόφου μπορείς να φτάσεις είτε με τελεφερίκ, είτε με αυτοκίνητο, είτε με τα πόδια. Απορρίψαμε το τελεφερίκ και το αυτοκίνητο, γιατί έτσι δεν είχε γούστο!


Φτάσαμε στον οικισμό που υπάρχει στους πρόποδες του λόφου, παρκάραμε ελεύθερα σε ένα δρόμο του χωριού που ήταν κοντά στην αφετηρία του μονοπατιού και ξεκινήσαμε τη πεζοπορία μας.

Το μονοπάτι δεν περιμέναμε να είναι τόσο μεγάλο σε φάρδος. Χωράει άνετα να μπει όχημα αλλά αυτό απαγορεύεται φυσικά. Κατά την ανάβαση μας είδαμε μόνο ένα μικρό όχημα που μάζευε τα σκουπίδια από τους μικρούς κάδους. Προχωρούσαμε και βλέπαμε τα παρεκκλήσια και το εσωτερικό τους.







Καθώς ανεβαίναμε εκτός από τα παρεκκλήσια συναντούσαμε κρήνες και πύλες που προσπερνούσαμε καθώς το νερό δεν πίνετε και ευτυχώς είχαμε πάρει νερό μαζί μας! Η πανοραμική θέα προς το Varese και τη λίμνη γινόταν όλο και καλύτερη και σιγά σιγά κοντεύαμε το μεσαιωνικό χωριό με τη μονή, που από το μονοπάτι φαίνονταν πανέμορφο!












Σε πολλά σημεία του μονοπατιού υπάρχει έντονη βλάστηση στις άκρες του, αλλά λόγω του φάρδους του δεν υπάρχει σκιά στο κέντρο του και σε πολλά σημεία δεν υπάρχει καθόλου σκιά… Αυτό δεν βοηθούσε και πολύ στο περπάτημα (ειδικά εμένα), καθώς η ώρα περνούσε και η ζέστη αυξάνονταν, με αποτέλεσμα λίγο πριν φτάσουμε πάνω να έχουμε βγάλει τη μπέμπελη! Βέβαια όταν φτάσαμε η θέα από το χωριό στο λόφο ήταν ανεπανάληπτη!




Λίγο πριν την είσοδο του χωριού υπάρχει το Casa Museo Lodovico Pogliaghi. Ο Lodovico Pogliaghi ήταν ζωγράφος, γλύπτης και διακοσμητής. Εργάστηκε για την αποκατάσταση και συντήρηση των παρεκκλησιών στον ιερό λόφο του Varese, όπου και ερωτεύτηκε το μέρος και θέλησε να μείνει σε αυτό. Το μουσείο είναι η πρώην βίλα που έχτισε και αφιερώθηκε σε αυτή. Μετά το θάνατό του το 1950, ο Pogliaghi θάφτηκε στο μικρό νεκροταφείο του χωριού Santa Maria del Monte, όχι μακριά από το σπίτι-μουσείο.

Ο κήπος της βίλας ήταν κάτι που μας ξάφνιασε υπέροχα! Όταν κατεβήκαμε στο κήπο, μία κυρία μας ρώτησε αν θέλαμε να επισκεφτούμε το μουσείο. Μόλις είπαμε όχι μας ζήτησε να βγούμε και μας είπε ότι οι φώτο απαγορεύονται και στο κήπο χωρίς εισιτήριο…Εγώ είχα προλάβει και είχα βγάλει μπόλικες όμως...



Η ώρα ήταν 12:00 και κάτι όταν φτάσαμε στη κορυφή. Πριν την είσοδο στο χωριό υπάρχει καφέ και εστιατόριο για φαγητό, αλλά είπαμε πρώτα να δούμε το χωριουδάκι και μετά να φάμε πριν πάρουμε τη κατηφόρα για την επιστροφή. Μέγα λάθος!...Συναντήσαμε πρώτα τη κρήνη του Μωυσή, η οποία ήταν κλειστή και χάσαμε την ευκαιρία για λίγη δροσιά…



…και μετά μπήκαμε στο χωριό. Η πρώτη εικόνα σε γέμιζε προσδοκίες για ένα υπέροχο ταξίδι στο χρόνο!





Πρώτα μπήκαμε στη μονή για να δούμε το 15ο ιερό που φιλοξενεί τη Μαύρη Παναγία. Ένα ακόμα παρεκκλήσι μέσα σε αυτή είναι αφιερωμένο στις 2 μοναχές που ανέφερα στην αρχή, που είχαν συμβάλει στην δημιουργία του ιερού χώρου.







Μετά το όντως εντυπωσιακό ιερό, κάναμε βόλτα στο χωριό. Ντάξει το χωριό σε στέλνει με γοργούς ρυθμούς στον Μεσαίωνα! Απίστευτο μέρος και η αύρα του μοναδική!!! Απο τους ωραιότερους μεσαιωνικούς οικισμούς που έχω δει! Αν και στη συνέχεια θα είχα και άλλες τέτοιες όμορφες εκπλήξεις…





Η ώρα περνούσε όμως και έπρεπε να φάμε. Πήγαμε στο εστιατόριο που είχαμε δει πριν την είσοδο του χωριού. Βρήκαμε μία παρέα να σερβιρίζεται εκείνη τη στιγμή και είπαμε οκ, θα φάμε και εμείς! Αμ δε….μόλις κάτσαμε μας ενημέρωσαν ότι η κουζίνα έχει κλείσει! Ε, τους στέλνεις κάπου τώρα ή δεν τους στέλνεις;;;



Με άδεια στομάχια αλλά ευγνώμονες για όλα τα ωραία που είδαμε, πήραμε το δρόμο της επιστροφής για να συνεχίσουμε το ταξίδι μας!...

Το Sacro Monte di Varese είναι προσβάσιμο και με λεωφορείο από το Varese. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Συνεχίζεται….