Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.108
- Likes
- 24.266
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 11 Ιουλίου 2021 – Ancona, San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino, Lake Garda (Peschiera del Garda, Sirmione)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Sirmione, Lazise, Punta San Vigilio)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Torri del Benaco, Limone sul Garda, Toscolano-Maderno)
- 14 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Salo), Alto Garda Bresciano Park (Navazzo, Valvestino, Magasa)
- 14 Ιουλίου 2021 –Lake Idro, Bagolino, Val Camonica (Breno), Lake Iseo (Pisogne, Cislano, Lovere)
- 15 Ιουλίου 2021 – Val Camonica (Rock Art Natural Reserve)
- 15 Ιουλίου 2021 – Valtellina (Aprica, Tirano, Teglio, Sondrio, Dubino), Lake Como (Gravedona, Domaso)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Abbazia di Piona, Correno Plinio, Bellano, Riva di Gittana)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Varenna, Bellagio, Como)
- 17 Ιουλίου 2021 – Como, Sacro Monte di Varese
- 17 Ιουλίου 2021 – Lake Maggiore (Ranco, Rocca di Angera, Arona, Stresa), Lake Orta (Quarna Sopra)
- 18 Ιουλίου 2021 – Lake Orta
- 18 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Riviera di Levante (Santa Margherita, Portofino, Monterosso al Mare)
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre, La Spezia
- 21 Ιουλίου 2021 – Portovenere, Marina di Carrara
- 21 Ιουλίου 2021 – Lucca
- 22 Ιουλίου 2021 – Lucca, Colle di Val D'Elsa, Assisi
- 22 Ιουλίου 2021 – Assisi
- 23 Ιουλίου 2021 – Assisi, Spello, Ancona
15 Ιουλίου 2021 – Val Camonica (Rock Art Natural Reserve)
Τη σημερινή μέρα τη περίμενα πως και πως! Εκτός ότι βρισκόμασταν ήδη σε μια από τις ομορφότερες κοιλάδες των Άλπεων, σήμερα θα βλέπαμε ένα αρχαιολογικό πάρκο και θα κάναμε και πεζοπορία σε αυτό. Το καλύτερο μας! Και μάλιστα δεν είχα πει τίποτα στον bro γι αυτό. Ήθελα να κόψω αντιδράσεις, οι οποίες ξεκίνησαν την ώρα του πρωινού. Άρχισε να με ρωτάει για το πρόγραμμα της σημερινής μέρας, καθώς δεν του είχα αναφέρει τίποτα από τη προηγούμενη, και του είπα μόνο ότι θα αφιερώναμε όλο το πρωινό μας στην περιοχή λίγο πιο βόρεια από το σημείο που ήμασταν για να κάνουμε πεζοπορία. Ένα χαμόγελο ικανοποίησης έσκασε στα χείλη του και (ευτυχώς) δεν ρώτησε τίποτα άλλο.
Rock Art Natural Reserve of Ceto, Cimbergo and Paspardo
Στο δρόμο ξεκίνησαν νέες ερωτήσεις όμως, οπότε έπρεπε να απαντήσω και πλέον είχε έρθει η ώρα να του πω τι θα βλέπαμε!
Το Rock Art Natural Reserve of Ceto, Cimbergo, Paspardo, είναι ένα αρχαιολογικό πάρκο που ιδρύθηκε το 1983, εκεί που ήταν πριν το πάρκο Foppe di Nadro. Καλύπτει μια αρκετά μεγάλη έκταση και βρίσκεται σε ένα μοναδικό αρχαιολογικό, περιβαλλοντικό και εθνογραφικό χώρο! O αρχαιολογικός χώρος περιλαμβάνει συνολικά περίπου 500 βράχους λαξευμένους που χρονολογούνται στους προϊστορικούς χρόνους έως το μεσαίωνα και όλοι βρίσκονται στην ανατολική πλευρά της κοιλάδας Camonica. Πρόκειται για ένα πλούσιο σύνολο βραχογραφιών, ομοιόμορφα κατανεμημένο, μερικές φορές σε πυκνές συστάδες, σε όλη την πλαγιά του βουνού, ξεκινώντας από την περιοχή Nadro (Ceto), ανεβαίνοντας στο Cimbergo και συνεχίζοντας πέρα από το φαράγγι του ρέματος Ré στην περιοχή Paspardo.
Στη περιοχή υπάρχει πεζοπορικό μονοπάτι, που συντηρείται περιοδικά, και κατά την διαδρομή μπορείς να δεις τις βραχογραφίες και δίπλα σε αυτές υπάρχουν επεξηγήσεις και περιγραφικοί πίνακες (στα αγγλικά) για να ξέρεις και τι βλέπεις! Η αφετηρία του μονοπατιού στη περιοχή Foppe, είναι στο χωριό Nadro (Ceto). Εκεί είναι και το εκπαιδευτικό μουσείο και το κέντρο ενημέρωσης, όπου κόψαμε τα εισιτήρια μας (3€/άτομο μετρητά). Το πεζοπορικό μονοπάτι είναι εύκολο και βατό, μέσα στο πράσινο και απαγορεύεται να περπατάς εκτός αυτού! Η διάρκεια πεζοπορίας εξαρτάται από το μήκος που θα διανύσει κάποιος. Η συνολική διαδρομή φτάνει μέχρι το χωριό Paspardo και για να επιστρέψεις στην αφετηρία πρέπει να διανύσεις πάνω από 10 χλμ. Στη παρακάτω φώτο φαίνεται ένα μέρος του μονοπατιού. Εμείς φτάσαμε μέχρι εκεί που δείχνει το κόκκινο βελάκι, κάναμε το κυκλάκι και γυρίσαμε πίσω στην αφετηρία. Σε αυτή τη περιοχή βρίσκεται ο μεγαλύτερος αριθμός βραχογραφιών που είναι επισκέψιμος, περίπου 23 βράχοι από τους συνολικά 81 που έχουν καταγραφεί μέχρι σήμερα στην περιοχή. Περπατήσαμε περίπου 2,5 χλμ και κάναμε 2 ώρες, μαζί με τις στάσεις στους βράχους.
Φτάσαμε στο Nadro (Ceto), παρκάραμε κοντά στα νεκροταφεία του χωριού, όπου βρίσκεται η αφετηρία του μονοπατιού, χωρίς χρέωση και πήγαμε στο μουσείο για να βγάλουμε εισιτήρια και να πάρουμε πληροφορίες.
Στην αρχή του μονοπατιού συναντήσαμε μία ομάδα νέων με τους εκπαιδευτές τους να ξεκινούν την περιήγηση. Κατεβάσαμε μούτρα στην αρχή, γιατί ήταν νωρίς το πρωί και περιμέναμε να μην έχει καθόλου κόσμο, οπότε υποθέσαμε ότι όλους αυτούς θα τους έχουμε "παρέα" σε όλη τη διαδρομή… Τους αφήσαμε να προηγηθούν χαζεύοντας τη θέα από το σημείο και τις επεξηγήσεις που υπάρχουν στην αφετηρία.
Στο μονοπάτι έχουν δημιουργηθεί διάφορα σημεία ανάπαυσης και ένας εκπαιδευτικός χώρος, με τουαλέτες και λίγο πιο πέρα βρίσκεται η ανακατασκευή ενός μεσολιθικού καταφυγίου, μια νεολιθική καλύβα και ένα σπίτι της εποχής του Σιδήρου. Η πρώτη στάση μας ήταν εκεί.
Συνεχίσαμε κατά μήκος του αρχαίου λιθόστρωτου δρόμου που ονομαζόταν στην αρχαιότητα "Strada delle Aquane", ώσπου φτάσαμε στον πρώτο λαξευμένο βράχο. Εκεί είχαν σταματήσει τα παιδιά που είχαμε δει στην αφετηρία. Τότε καταλάβαμε γιατί είχαν έρθει…Είχαν βγάλει τα παπούτσια τους, είχαν ανέβει πάνω στο βράχο και με τα γυμνά τους χέρια καθάριζαν τις βραχογραφίες! Στη συνέχεια έπαιρναν ένα μεγάλο φύλλο χαρτί (σαν ριζόχαρτο μου φάνηκε) το έβαζαν πάνω στις βραχογραφίες και έκαναν κάτι σαν παρτιτούρα, ζωγραφίζοντας τες! Τους χαζέψαμε για λίγη ώρα και ένας από τους δύο εκπαιδευτές τους μας ρώτησε αν χρειαζόμαστε βοήθεια. Τους ευχαριστήσαμε στο τέλος και φύγαμε χωρίς να καταφέρουμε να δούμε τον συγκεκριμένο βράχο, καθώς είχαν κάνει "κατάληψη" σε όλο το εύρος του
Δεν πειράζει όμως υπήρχαν και άλλοι βράχοι που μας περίμεναν!
Από εκεί και πέρα ήμασταν τελείως μόνοι μας. Συναντήσαμε τους επόμενους βράχους, κάναμε στάσεις, κοιτώντας πρώτα τον πίνακα επεξηγήσεων και μετά ψάχναμε πάνω στους βράχους τις εικόνες! Σε κάποια σημεία όπου φτάνανε τα χέρια μας, χωρίς να ανέβουμε πάνω στους βράχους φυσικά, καθαρίζαμε τις βραχογραφίες, όπως είχαμε δει να κάνουν τα παιδιά, από τα χώματα για να τις βλέπουμε καλύτερα.
Το θεματολόγιο των βραχογραφιών είναι πλούσιο και σχετίζεται με τη γεωργία, τη ναυσιπλοΐα, τον πόλεμο και τη μαγεία! Η παρατήρηση τους μοιάζει με το άνοιγμα ενός τεράστιου οικογενειακού άλμπουμ, μέσω του οποίου οι θεατές μπορούν να ακολουθήσουν μια επική ανθρώπινη περιπέτεια, από νομάδες κυνηγούς-τροφοσυλλέκτες μέχρι τους πρώτους βοσκούς και αγρότες και την εμφάνιση μιας πιο περίπλοκης κοινωνίας που ήρθε σε επαφή με τους Ετρούσκους και τους Κέλτες πριν αφομοιωθούν από τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία…μια ιστορία πολιτιστικών επαναστάσεων και τεχνολογικών επιτευγμάτων!
Προς το τέλος της διαδρομής και κατά την επιστροφή στην αφετηρία, συναντήσαμε ένα σημείο που αναφέρεται ως Καταφύγιο ΙΙ. Πρόκειται για έναν χώρο που φαίνεται η ύπαρξη πολλών στρωμάτων ανθρώπινης δραστηριότητας, όπως η χρήση του ως προσωρινού καταφυγίου ή ως τόπου ταφής. Τα ανώτερα στρώματα έχουν αποκαλύψει δομές της εποχής του Σιδήρου, όπως θραύσματα κεραμικής και οστά ζώων. Σε βάθος 35 εκατοστών βρέθηκε η ταφή ενός νεαρού αγοριού της εποχής του Χαλκού συνοδευόμενη από εργαλεία και ένα περιδέραιο από κόκαλα και δόντια σκύλου και ελαφιού. Στο αρχαιότερο στρώμα ανακαλύφθηκαν τρία μεγάλα λιθικά εργαλεία που ανήκουν στην τελική φάση της Παλαιολιθικής εποχής.
Είναι περιττό να πω ότι ο αδερφός μου ενθουσιάστηκε με την ιδέα και τη πραγματοποίηση αυτής της πεζοπορίας!
Αποφασίσαμε να επισκεφτούμε και τα άλλα δύο σημεία, το Cimbergo και το Paspardo, μεταβαίνοντας εκεί με το αυτοκίνητο όμως.
Στο Cimbergo δεν καταφέραμε να βγάλουμε άκρη για το που είναι το αρχαιολογικό κομμάτι, γιατί δεν μπορούσα να βρω την είσοδο του, που είχα διαβάσει ότι είναι κοντά στο πάρκινγκ. Το θέμα όμως ήταν ότι δεν υπήρχε μόνο ένα πάρκινγκ στο χωριό…Κάναμε μία μικρή βόλτα, αλλά επειδή περνούσε η ώρα τελικά το αφήσαμε.
Συνέχεια είχε το Paspardo. Εκεί βγάλαμε άκρη, αλλά στο ανάποδο πάλι…
Βρήκαμε το τέλος του μονοπατιού και ξεκινήσαμε από εκεί καταλήγοντας στην είσοδο της μίας από τις τρείς περιοχές με βραχογραφίες που υπάρχουν εκεί. Ο αρχαιολογικός χώρος στο Paspardo χωρίζεται σε υπο-περιοχές, καθεμία από τις οποίες έχει διαφορετική θεματολογία (περιοχές Castagneto/la Bolp/In Vall, Plas–Capitello dei Due Pini, Dos Sottolaiolo).
Εμείς είδαμε το Sottolaiolo που είναι μια περιοχή με απίστευτη πανοραμική θέα στη Μέση Κοιλάδα και περιλαμβάνει βραχογραφίες με τετραπέταλα τριαντάφυλλα Camunian και με πολλούς πολεμιστές, που χρονολογούνται από την ύστερη εποχή του Σιδήρου. Σε αυτή τη περιοχή δυσκολευτήκαμε λίγο να διακρίνουμε τις φιγούρες στους βράχους. Αυτή που ξεχωρίζει είναι μία μεγάλη εικόνα πολεμιστή χαραγμένη μόνη της σε ένα βράχο.
Είχε έρθει η ώρα να φύγουμε, είχε πάει 12:00 και. Κατεβαίνοντας στη κοιλάδα είδαμε και το ερειπωμένο φρούριο που υπάρχει στα βόρεια σύνορα του χωριού Cimbergo και αφού βγήκαμε στο κεντρικό δρόμο κατευθυνθήκαμε βόρεια προς εύρεση φαγητού…
Μετά το Sonico κατευθυνθήκαμε ανατολικά στον SS39, διανύοντας μία υπέροχη ορεινή διαδρομή μέχρι που συναντήσαμε τη πανσιόν Albergo Parco Di Marniga Mario και σταματήσαμε να ρωτήσουμε αν μπορούν να μας φιλέψουν γιατί πεινούσαμε σαν λύκοι!!!....
Μας είπαν πως τους πετύχαμε στο κλείσιμο της κουζίνας, αλλά επειδή μας συμπάθησαν μας ρώτησαν αν θέλουμε να φάμε ζυμαρικά και εμείς πηδήξαμε από τη χαρά μας ως το ταβάνι στο άκουσμα τους
Μα αυτό θέλαμε και εμείς, απλό λιτό φαγάκι και ξερό ψωμί! Ντάξει δεν μας έφεραν ξερό ψωμί, αλλά πένες με κόκκινη σάλτσα, τριμμένο τυράκι και μία από τις πιο φημισμένες μπύρες της χώρας που για μένα ήταν σαν "ξερό ψωμί", δλδ άνοστη… Απολαύσαμε το πεντανόστιμο φαγάκι μας με θέα τις Άλπεις!
Συνεχίζεται….
Τη σημερινή μέρα τη περίμενα πως και πως! Εκτός ότι βρισκόμασταν ήδη σε μια από τις ομορφότερες κοιλάδες των Άλπεων, σήμερα θα βλέπαμε ένα αρχαιολογικό πάρκο και θα κάναμε και πεζοπορία σε αυτό. Το καλύτερο μας! Και μάλιστα δεν είχα πει τίποτα στον bro γι αυτό. Ήθελα να κόψω αντιδράσεις, οι οποίες ξεκίνησαν την ώρα του πρωινού. Άρχισε να με ρωτάει για το πρόγραμμα της σημερινής μέρας, καθώς δεν του είχα αναφέρει τίποτα από τη προηγούμενη, και του είπα μόνο ότι θα αφιερώναμε όλο το πρωινό μας στην περιοχή λίγο πιο βόρεια από το σημείο που ήμασταν για να κάνουμε πεζοπορία. Ένα χαμόγελο ικανοποίησης έσκασε στα χείλη του και (ευτυχώς) δεν ρώτησε τίποτα άλλο.
Rock Art Natural Reserve of Ceto, Cimbergo and Paspardo
Στο δρόμο ξεκίνησαν νέες ερωτήσεις όμως, οπότε έπρεπε να απαντήσω και πλέον είχε έρθει η ώρα να του πω τι θα βλέπαμε!

Το Rock Art Natural Reserve of Ceto, Cimbergo, Paspardo, είναι ένα αρχαιολογικό πάρκο που ιδρύθηκε το 1983, εκεί που ήταν πριν το πάρκο Foppe di Nadro. Καλύπτει μια αρκετά μεγάλη έκταση και βρίσκεται σε ένα μοναδικό αρχαιολογικό, περιβαλλοντικό και εθνογραφικό χώρο! O αρχαιολογικός χώρος περιλαμβάνει συνολικά περίπου 500 βράχους λαξευμένους που χρονολογούνται στους προϊστορικούς χρόνους έως το μεσαίωνα και όλοι βρίσκονται στην ανατολική πλευρά της κοιλάδας Camonica. Πρόκειται για ένα πλούσιο σύνολο βραχογραφιών, ομοιόμορφα κατανεμημένο, μερικές φορές σε πυκνές συστάδες, σε όλη την πλαγιά του βουνού, ξεκινώντας από την περιοχή Nadro (Ceto), ανεβαίνοντας στο Cimbergo και συνεχίζοντας πέρα από το φαράγγι του ρέματος Ré στην περιοχή Paspardo.

Στη περιοχή υπάρχει πεζοπορικό μονοπάτι, που συντηρείται περιοδικά, και κατά την διαδρομή μπορείς να δεις τις βραχογραφίες και δίπλα σε αυτές υπάρχουν επεξηγήσεις και περιγραφικοί πίνακες (στα αγγλικά) για να ξέρεις και τι βλέπεις! Η αφετηρία του μονοπατιού στη περιοχή Foppe, είναι στο χωριό Nadro (Ceto). Εκεί είναι και το εκπαιδευτικό μουσείο και το κέντρο ενημέρωσης, όπου κόψαμε τα εισιτήρια μας (3€/άτομο μετρητά). Το πεζοπορικό μονοπάτι είναι εύκολο και βατό, μέσα στο πράσινο και απαγορεύεται να περπατάς εκτός αυτού! Η διάρκεια πεζοπορίας εξαρτάται από το μήκος που θα διανύσει κάποιος. Η συνολική διαδρομή φτάνει μέχρι το χωριό Paspardo και για να επιστρέψεις στην αφετηρία πρέπει να διανύσεις πάνω από 10 χλμ. Στη παρακάτω φώτο φαίνεται ένα μέρος του μονοπατιού. Εμείς φτάσαμε μέχρι εκεί που δείχνει το κόκκινο βελάκι, κάναμε το κυκλάκι και γυρίσαμε πίσω στην αφετηρία. Σε αυτή τη περιοχή βρίσκεται ο μεγαλύτερος αριθμός βραχογραφιών που είναι επισκέψιμος, περίπου 23 βράχοι από τους συνολικά 81 που έχουν καταγραφεί μέχρι σήμερα στην περιοχή. Περπατήσαμε περίπου 2,5 χλμ και κάναμε 2 ώρες, μαζί με τις στάσεις στους βράχους.

Φτάσαμε στο Nadro (Ceto), παρκάραμε κοντά στα νεκροταφεία του χωριού, όπου βρίσκεται η αφετηρία του μονοπατιού, χωρίς χρέωση και πήγαμε στο μουσείο για να βγάλουμε εισιτήρια και να πάρουμε πληροφορίες.



Στην αρχή του μονοπατιού συναντήσαμε μία ομάδα νέων με τους εκπαιδευτές τους να ξεκινούν την περιήγηση. Κατεβάσαμε μούτρα στην αρχή, γιατί ήταν νωρίς το πρωί και περιμέναμε να μην έχει καθόλου κόσμο, οπότε υποθέσαμε ότι όλους αυτούς θα τους έχουμε "παρέα" σε όλη τη διαδρομή… Τους αφήσαμε να προηγηθούν χαζεύοντας τη θέα από το σημείο και τις επεξηγήσεις που υπάρχουν στην αφετηρία.



Στο μονοπάτι έχουν δημιουργηθεί διάφορα σημεία ανάπαυσης και ένας εκπαιδευτικός χώρος, με τουαλέτες και λίγο πιο πέρα βρίσκεται η ανακατασκευή ενός μεσολιθικού καταφυγίου, μια νεολιθική καλύβα και ένα σπίτι της εποχής του Σιδήρου. Η πρώτη στάση μας ήταν εκεί.







Συνεχίσαμε κατά μήκος του αρχαίου λιθόστρωτου δρόμου που ονομαζόταν στην αρχαιότητα "Strada delle Aquane", ώσπου φτάσαμε στον πρώτο λαξευμένο βράχο. Εκεί είχαν σταματήσει τα παιδιά που είχαμε δει στην αφετηρία. Τότε καταλάβαμε γιατί είχαν έρθει…Είχαν βγάλει τα παπούτσια τους, είχαν ανέβει πάνω στο βράχο και με τα γυμνά τους χέρια καθάριζαν τις βραχογραφίες! Στη συνέχεια έπαιρναν ένα μεγάλο φύλλο χαρτί (σαν ριζόχαρτο μου φάνηκε) το έβαζαν πάνω στις βραχογραφίες και έκαναν κάτι σαν παρτιτούρα, ζωγραφίζοντας τες! Τους χαζέψαμε για λίγη ώρα και ένας από τους δύο εκπαιδευτές τους μας ρώτησε αν χρειαζόμαστε βοήθεια. Τους ευχαριστήσαμε στο τέλος και φύγαμε χωρίς να καταφέρουμε να δούμε τον συγκεκριμένο βράχο, καθώς είχαν κάνει "κατάληψη" σε όλο το εύρος του

Από εκεί και πέρα ήμασταν τελείως μόνοι μας. Συναντήσαμε τους επόμενους βράχους, κάναμε στάσεις, κοιτώντας πρώτα τον πίνακα επεξηγήσεων και μετά ψάχναμε πάνω στους βράχους τις εικόνες! Σε κάποια σημεία όπου φτάνανε τα χέρια μας, χωρίς να ανέβουμε πάνω στους βράχους φυσικά, καθαρίζαμε τις βραχογραφίες, όπως είχαμε δει να κάνουν τα παιδιά, από τα χώματα για να τις βλέπουμε καλύτερα.
















Το θεματολόγιο των βραχογραφιών είναι πλούσιο και σχετίζεται με τη γεωργία, τη ναυσιπλοΐα, τον πόλεμο και τη μαγεία! Η παρατήρηση τους μοιάζει με το άνοιγμα ενός τεράστιου οικογενειακού άλμπουμ, μέσω του οποίου οι θεατές μπορούν να ακολουθήσουν μια επική ανθρώπινη περιπέτεια, από νομάδες κυνηγούς-τροφοσυλλέκτες μέχρι τους πρώτους βοσκούς και αγρότες και την εμφάνιση μιας πιο περίπλοκης κοινωνίας που ήρθε σε επαφή με τους Ετρούσκους και τους Κέλτες πριν αφομοιωθούν από τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία…μια ιστορία πολιτιστικών επαναστάσεων και τεχνολογικών επιτευγμάτων!









Προς το τέλος της διαδρομής και κατά την επιστροφή στην αφετηρία, συναντήσαμε ένα σημείο που αναφέρεται ως Καταφύγιο ΙΙ. Πρόκειται για έναν χώρο που φαίνεται η ύπαρξη πολλών στρωμάτων ανθρώπινης δραστηριότητας, όπως η χρήση του ως προσωρινού καταφυγίου ή ως τόπου ταφής. Τα ανώτερα στρώματα έχουν αποκαλύψει δομές της εποχής του Σιδήρου, όπως θραύσματα κεραμικής και οστά ζώων. Σε βάθος 35 εκατοστών βρέθηκε η ταφή ενός νεαρού αγοριού της εποχής του Χαλκού συνοδευόμενη από εργαλεία και ένα περιδέραιο από κόκαλα και δόντια σκύλου και ελαφιού. Στο αρχαιότερο στρώμα ανακαλύφθηκαν τρία μεγάλα λιθικά εργαλεία που ανήκουν στην τελική φάση της Παλαιολιθικής εποχής.



Είναι περιττό να πω ότι ο αδερφός μου ενθουσιάστηκε με την ιδέα και τη πραγματοποίηση αυτής της πεζοπορίας!

Στο Cimbergo δεν καταφέραμε να βγάλουμε άκρη για το που είναι το αρχαιολογικό κομμάτι, γιατί δεν μπορούσα να βρω την είσοδο του, που είχα διαβάσει ότι είναι κοντά στο πάρκινγκ. Το θέμα όμως ήταν ότι δεν υπήρχε μόνο ένα πάρκινγκ στο χωριό…Κάναμε μία μικρή βόλτα, αλλά επειδή περνούσε η ώρα τελικά το αφήσαμε.






Συνέχεια είχε το Paspardo. Εκεί βγάλαμε άκρη, αλλά στο ανάποδο πάλι…




Εμείς είδαμε το Sottolaiolo που είναι μια περιοχή με απίστευτη πανοραμική θέα στη Μέση Κοιλάδα και περιλαμβάνει βραχογραφίες με τετραπέταλα τριαντάφυλλα Camunian και με πολλούς πολεμιστές, που χρονολογούνται από την ύστερη εποχή του Σιδήρου. Σε αυτή τη περιοχή δυσκολευτήκαμε λίγο να διακρίνουμε τις φιγούρες στους βράχους. Αυτή που ξεχωρίζει είναι μία μεγάλη εικόνα πολεμιστή χαραγμένη μόνη της σε ένα βράχο.










Είχε έρθει η ώρα να φύγουμε, είχε πάει 12:00 και. Κατεβαίνοντας στη κοιλάδα είδαμε και το ερειπωμένο φρούριο που υπάρχει στα βόρεια σύνορα του χωριού Cimbergo και αφού βγήκαμε στο κεντρικό δρόμο κατευθυνθήκαμε βόρεια προς εύρεση φαγητού…


Μετά το Sonico κατευθυνθήκαμε ανατολικά στον SS39, διανύοντας μία υπέροχη ορεινή διαδρομή μέχρι που συναντήσαμε τη πανσιόν Albergo Parco Di Marniga Mario και σταματήσαμε να ρωτήσουμε αν μπορούν να μας φιλέψουν γιατί πεινούσαμε σαν λύκοι!!!....



Μας είπαν πως τους πετύχαμε στο κλείσιμο της κουζίνας, αλλά επειδή μας συμπάθησαν μας ρώτησαν αν θέλουμε να φάμε ζυμαρικά και εμείς πηδήξαμε από τη χαρά μας ως το ταβάνι στο άκουσμα τους




Συνεχίζεται….