Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.108
- Likes
- 24.266
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 11 Ιουλίου 2021 – Ancona, San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino, Lake Garda (Peschiera del Garda, Sirmione)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Sirmione, Lazise, Punta San Vigilio)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Torri del Benaco, Limone sul Garda, Toscolano-Maderno)
- 14 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Salo), Alto Garda Bresciano Park (Navazzo, Valvestino, Magasa)
- 14 Ιουλίου 2021 –Lake Idro, Bagolino, Val Camonica (Breno), Lake Iseo (Pisogne, Cislano, Lovere)
- 15 Ιουλίου 2021 – Val Camonica (Rock Art Natural Reserve)
- 15 Ιουλίου 2021 – Valtellina (Aprica, Tirano, Teglio, Sondrio, Dubino), Lake Como (Gravedona, Domaso)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Abbazia di Piona, Correno Plinio, Bellano, Riva di Gittana)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Varenna, Bellagio, Como)
- 17 Ιουλίου 2021 – Como, Sacro Monte di Varese
- 17 Ιουλίου 2021 – Lake Maggiore (Ranco, Rocca di Angera, Arona, Stresa), Lake Orta (Quarna Sopra)
- 18 Ιουλίου 2021 – Lake Orta
- 18 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Riviera di Levante (Santa Margherita, Portofino, Monterosso al Mare)
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre, La Spezia
- 21 Ιουλίου 2021 – Portovenere, Marina di Carrara
- 21 Ιουλίου 2021 – Lucca
- 22 Ιουλίου 2021 – Lucca, Colle di Val D'Elsa, Assisi
- 22 Ιουλίου 2021 – Assisi
- 23 Ιουλίου 2021 – Assisi, Spello, Ancona
14 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Salo), Alto Garda Bresciano Park (Navazzo, Valvestino, Magasa)
Το πρωί αφού χόρτασα να κοιτώ την υπέροχη θέα που είχαμε από το παράθυρο του δωματίου, ντύθηκα και κατεβήκαμε στο κήπο του καταλύματος για να πάρουμε το πρωινό μας. Πριν εγκαταλείψουμε οριστικά τη Garda, γι αυτό το ταξίδι, θέλαμε να δούμε ένα ακόμα σημείο της…
Salo
Αφού περάσαμε από Gardone Riviera χωρίς να σταματήσουμε (δεν μας έπαιρνε χρονικά για δύο βόλτες στη Garda), φτάσαμε στο Salo. Παρκάραμε σε ένα υπαίθριο δημόσιο πάρκινγκ (2€/ώρα) και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στη πόλη.
Tο 1943 έως το 1945 το Salo έγινε η de facto έδρα της κυβέρνησης του φασιστικού καθεστώτος "Ιταλική Κοινωνική Δημοκρατία" του Μπενίτο Μουσολίνι, ένα κράτος μαριονέτα των Ναζί γνωστό και ως "Δημοκρατία του Σαλό"… Κατά τη διάρκεια αυτών των ετών οι Γερμανοί κατακτητές κυβέρνησαν με τη βία και τη βοήθεια των ντόπιων φασιστών.....Έγιναν πολλά και άσχημα, τα οποία λίγο πολύ είναι γνωστά. Αρχικά κάναμε βόλτα στη παραλία. Είχε συννεφιά και δεν έκανε ζέστη. Πίασαμε και μια κουβέντα με τον bro για τα γεγονότα εκείνων των μαύρων ετών και χάσαμε για λίγο την αίσθηση του χρόνου…
Κατά τη διάρκεια της "Δημοκρατίας του Σαλό" πολλά δημόσια αλλά και ιδιωτικά κτίρια έγιναν γραφεία και υπουργεία του Μουσολίνι. Αφήσαμε τη παραλία και μπήκαμε στα ενδότερα της πόλης, για να δούμε την αρχιτεκτονική της, και γιατί όχι, να ανακαλύψουμε κάποια από αυτά τα ιστορικά κτίρια, αλλά κυρίως για να δούμε πως κυλάει η ζωή στους δρόμους που κάποτε άνθησε ο φασισμός…
Η επίσκεψη στο Salo ήταν γλυκόπικρη…από τη μία η όμορφη γραφική πόλη δίπλα στη λίμνη, με τα υπέροχα διακοσμημένα κτίρια της, και από την άλλη η μαύρη ιστορία της που ακόμα και σήμερα είναι χαραγμένη σε πολλά σημεία της, να θυμίζει ότι η οποιαδήποτε ιδεολογία από μόνη της δεν είναι επικίνδυνη. Αυτό που την κάνει να είναι πραγματικά επικίνδυνη είναι η ύπαρξη μίσους και η ικανότητα αυτού να σε κρατά δέσμιο με τον εχθρό…..
….είχε έρθει η ώρα να αναχωρήσουμε.
Navazzo & Lake Valvestino
Έχουμε βγει από το Salo και κατευθυνόμαστε βόρεια περνώντας πάλι από Gardone Riviera μέχρι το Gargnano όπου βρίσκεται η διασταύρωση για Navazzo.
Μπήκαμε στον SP9, έναν στενό φιδωτό δρόμο που οδηγεί στο Alto Garda Bresciano Park. H διαδρομή ήταν ανηφορική και μας χάρισε υπέροχες πανοραμικές εικόνες της Garda!
Αρχικά ο στόχος μας ήταν το χωριό Magasa, αλλά όταν φτάσαμε στο Navazzo η θέα της γύρω περιοχής και των βουνών μας έκανε να σταματήσουμε! Τα όμορφα των ιταλικών Άλπεων είχαν ξεκινήσει!
Λίγο πριν μπούμε στο χωριό, στα αριστερά είδαμε ένα κτίριο που μας χτύπησε στο μάτι. Φαινόταν σαν εγκαταλελειμμένη εκκλησία, αρκετά παλιά, με ενδιαφέροντα αρχιτεκτονικά στοιχεία, αλλά δεν είχα ιδέα τι είναι ακριβώς. Παρκάραμε εκεί κοντά και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στη γύρω περιοχή, στην οποία υπάρχουν και πεζοπορικά μονοπάτια. Χρόνο να έχεις να κάνεις βόλτες και να ανακαλύπτεις όμορφα μέρη!!!
Συνεχίζοντας, η διαδρομή ήταν από αυτές τις ορεινές, με τους φιδογυριστούς δρόμους, που σε κάθε στροφή ξεπετάγεται ένα μαγικό τοπίο και που εμείς αγαπάμε τόσο πολύ! Κατευθυνόμασταν προς τη κοιλάδα Vestino (Valvestino), που έχει δώσει το όνομα της στο φράγμα που βρίσκεται στους πρόποδες της και δημιουργεί την ομώνυμη λίμνη. Εκεί κάναμε στάση για φωτογραφίες και βόλτα.
Magasa
Ψάχνοντας να βρω πριν το ταξίδι τι μπορούμε να δούμε μεταξύ των λιμνών Garda και Idro, ανακάλυψα το χωριό Magasa. Βρίσκεται στη κοιλάδα Vestino, ανήκει στο Alto Garda Bresciano Park, σε ύψος 986μ και έχει περίπου 150 κατοίκους. Ε και; Θα πει τώρα κάποιος….Το χωριό αυτό και η ευρύτερη περιοχή γύρω από αυτό έχει ιστορία, η οποία ξεκινάει από αρχαιοτάτων χρόνων και πιο συγκεκριμένα η καταγωγή του χωριού ανάγεται στους Κέλτες! Ε, δεν ήθελα κάτι περισσότερο εγώ για να το βάλω στο πρόγραμμα! Άλλωστε ήταν στο δρόμο μας (λέμε τώρα).... Διασχίζοντας ένα στενό δρόμο χωρίς διαγράμμιση και περνώντας από γέφυρες και χωριουδάκια, φτάσαμε στο χωριό Magasa.
Το όνομα του χωριού προέρχεται από τη λέξη Mag (λιβάδι) και τη τη λέξη Gasa (αρχαίο όνομα του όρους Tombea στο Valvestino). Σε αυτή τη περιοχή έζησαν πρώτα οι Γαλάτες Stoni και Cenomani και μετά οι Ρωμαίοι και οι Λομβαρδοί, τα ίχνη των οποίων είναι έντονα στην αρχιτεκτονική των αχυρώνων που βρίσκονται στο οροπέδιο Cima Rest, λίγο πιο ψηλά από το χωριό. Στα τέλη του 19ου αι. πολλοί κάτοικοι τη περιοχής μετανάστευσαν στις ΗΠΑ. Το 1934 πέρασε από το Trento στη Brescia και επι φασιστικού καθεστώτος ενώθηκε με τo Valvestino. Με τη πτώση του φασισμού το 1947 αυτονομήθηκε.
Η κύρια πηγή εισοδήματος για τους κατοίκους είναι η κτηνοτροφία. Εδώ έχει τη καταγωγή του το γνωστό για κάποιους (όχι για μένα) τυρί Τombea, που έχει πάρει το όνομά του από το ομώνυμο βουνό της περιοχής. Το τυρί παράγεται στα ορεινά βοσκοτόπια της περιοχής Valvestino το καλοκαίρι, απο νωπό γάλα των αγελάδων Bruno-Alpina, που είχαμε τη χαρά να δούμε αργότερα στο ταξίδι αυτό. Αυτή τη φορά είχε αγελαδίτσες το πρόγραμμα! Γιατί οδικό ταξίδι χωρίς βουκολικότητα, δεν λέει
Εν τω μεταξύ παίζει να έχω φάει τέτοιο τυρί, μετά από τόσα τυριά που έχω φάει στην Ιταλία, και να μη το ξέρω…anyway
Παρκάραμε στην είσοδο του χωριού και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Περάσαμε από δρόμους και δρομάκια, ανεβήκαμε και κατεβήκαμε στα στενά, αλλά δεν είδαμε ούτε έναν άνθρωπο! Τι διάολο, όλοι είχαν πάει για άρμεγμα;…
Από το χωριό βλέπαμε τον παραδοσιακό οικισμό που βρίσκεται ψηλά στο οροπέδιο. Εκεί υπάρχει και εθνογραφικό μουσείο, καθώς και ένα αστεροσκοπείο. Η ξαστεριά από εκεί τα βράδια πρέπει να είναι μοναδική!!!
Η ώρα περνούσε όμως και βλέποντας να μην υπάρχει καθόλου κινητικότητα, κάναμε μια μικρή σύσκεψη και αποφασίσαμε τελικά να μην ανέβουμε στο οροπέδιο, γιατί κόντευε μεσημέρι και θα μέναμε νηστικοί αν δεν βρίσκαμε μέσα σε ένα δίωρο να φάμε και στο χωριό δεν υπήρχε τίποτα που να θυμίζει φαγητό....
Συνεχίζεται…
Το πρωί αφού χόρτασα να κοιτώ την υπέροχη θέα που είχαμε από το παράθυρο του δωματίου, ντύθηκα και κατεβήκαμε στο κήπο του καταλύματος για να πάρουμε το πρωινό μας. Πριν εγκαταλείψουμε οριστικά τη Garda, γι αυτό το ταξίδι, θέλαμε να δούμε ένα ακόμα σημείο της…
Salo
Αφού περάσαμε από Gardone Riviera χωρίς να σταματήσουμε (δεν μας έπαιρνε χρονικά για δύο βόλτες στη Garda), φτάσαμε στο Salo. Παρκάραμε σε ένα υπαίθριο δημόσιο πάρκινγκ (2€/ώρα) και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στη πόλη.




Tο 1943 έως το 1945 το Salo έγινε η de facto έδρα της κυβέρνησης του φασιστικού καθεστώτος "Ιταλική Κοινωνική Δημοκρατία" του Μπενίτο Μουσολίνι, ένα κράτος μαριονέτα των Ναζί γνωστό και ως "Δημοκρατία του Σαλό"… Κατά τη διάρκεια αυτών των ετών οι Γερμανοί κατακτητές κυβέρνησαν με τη βία και τη βοήθεια των ντόπιων φασιστών.....Έγιναν πολλά και άσχημα, τα οποία λίγο πολύ είναι γνωστά. Αρχικά κάναμε βόλτα στη παραλία. Είχε συννεφιά και δεν έκανε ζέστη. Πίασαμε και μια κουβέντα με τον bro για τα γεγονότα εκείνων των μαύρων ετών και χάσαμε για λίγο την αίσθηση του χρόνου…




Κατά τη διάρκεια της "Δημοκρατίας του Σαλό" πολλά δημόσια αλλά και ιδιωτικά κτίρια έγιναν γραφεία και υπουργεία του Μουσολίνι. Αφήσαμε τη παραλία και μπήκαμε στα ενδότερα της πόλης, για να δούμε την αρχιτεκτονική της, και γιατί όχι, να ανακαλύψουμε κάποια από αυτά τα ιστορικά κτίρια, αλλά κυρίως για να δούμε πως κυλάει η ζωή στους δρόμους που κάποτε άνθησε ο φασισμός…




















Η επίσκεψη στο Salo ήταν γλυκόπικρη…από τη μία η όμορφη γραφική πόλη δίπλα στη λίμνη, με τα υπέροχα διακοσμημένα κτίρια της, και από την άλλη η μαύρη ιστορία της που ακόμα και σήμερα είναι χαραγμένη σε πολλά σημεία της, να θυμίζει ότι η οποιαδήποτε ιδεολογία από μόνη της δεν είναι επικίνδυνη. Αυτό που την κάνει να είναι πραγματικά επικίνδυνη είναι η ύπαρξη μίσους και η ικανότητα αυτού να σε κρατά δέσμιο με τον εχθρό…..

….είχε έρθει η ώρα να αναχωρήσουμε.
Navazzo & Lake Valvestino
Έχουμε βγει από το Salo και κατευθυνόμαστε βόρεια περνώντας πάλι από Gardone Riviera μέχρι το Gargnano όπου βρίσκεται η διασταύρωση για Navazzo.

Μπήκαμε στον SP9, έναν στενό φιδωτό δρόμο που οδηγεί στο Alto Garda Bresciano Park. H διαδρομή ήταν ανηφορική και μας χάρισε υπέροχες πανοραμικές εικόνες της Garda!



Αρχικά ο στόχος μας ήταν το χωριό Magasa, αλλά όταν φτάσαμε στο Navazzo η θέα της γύρω περιοχής και των βουνών μας έκανε να σταματήσουμε! Τα όμορφα των ιταλικών Άλπεων είχαν ξεκινήσει!

Λίγο πριν μπούμε στο χωριό, στα αριστερά είδαμε ένα κτίριο που μας χτύπησε στο μάτι. Φαινόταν σαν εγκαταλελειμμένη εκκλησία, αρκετά παλιά, με ενδιαφέροντα αρχιτεκτονικά στοιχεία, αλλά δεν είχα ιδέα τι είναι ακριβώς. Παρκάραμε εκεί κοντά και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στη γύρω περιοχή, στην οποία υπάρχουν και πεζοπορικά μονοπάτια. Χρόνο να έχεις να κάνεις βόλτες και να ανακαλύπτεις όμορφα μέρη!!!






Συνεχίζοντας, η διαδρομή ήταν από αυτές τις ορεινές, με τους φιδογυριστούς δρόμους, που σε κάθε στροφή ξεπετάγεται ένα μαγικό τοπίο και που εμείς αγαπάμε τόσο πολύ! Κατευθυνόμασταν προς τη κοιλάδα Vestino (Valvestino), που έχει δώσει το όνομα της στο φράγμα που βρίσκεται στους πρόποδες της και δημιουργεί την ομώνυμη λίμνη. Εκεί κάναμε στάση για φωτογραφίες και βόλτα.









Magasa
Ψάχνοντας να βρω πριν το ταξίδι τι μπορούμε να δούμε μεταξύ των λιμνών Garda και Idro, ανακάλυψα το χωριό Magasa. Βρίσκεται στη κοιλάδα Vestino, ανήκει στο Alto Garda Bresciano Park, σε ύψος 986μ και έχει περίπου 150 κατοίκους. Ε και; Θα πει τώρα κάποιος….Το χωριό αυτό και η ευρύτερη περιοχή γύρω από αυτό έχει ιστορία, η οποία ξεκινάει από αρχαιοτάτων χρόνων και πιο συγκεκριμένα η καταγωγή του χωριού ανάγεται στους Κέλτες! Ε, δεν ήθελα κάτι περισσότερο εγώ για να το βάλω στο πρόγραμμα! Άλλωστε ήταν στο δρόμο μας (λέμε τώρα).... Διασχίζοντας ένα στενό δρόμο χωρίς διαγράμμιση και περνώντας από γέφυρες και χωριουδάκια, φτάσαμε στο χωριό Magasa.





Το όνομα του χωριού προέρχεται από τη λέξη Mag (λιβάδι) και τη τη λέξη Gasa (αρχαίο όνομα του όρους Tombea στο Valvestino). Σε αυτή τη περιοχή έζησαν πρώτα οι Γαλάτες Stoni και Cenomani και μετά οι Ρωμαίοι και οι Λομβαρδοί, τα ίχνη των οποίων είναι έντονα στην αρχιτεκτονική των αχυρώνων που βρίσκονται στο οροπέδιο Cima Rest, λίγο πιο ψηλά από το χωριό. Στα τέλη του 19ου αι. πολλοί κάτοικοι τη περιοχής μετανάστευσαν στις ΗΠΑ. Το 1934 πέρασε από το Trento στη Brescia και επι φασιστικού καθεστώτος ενώθηκε με τo Valvestino. Με τη πτώση του φασισμού το 1947 αυτονομήθηκε.

Η κύρια πηγή εισοδήματος για τους κατοίκους είναι η κτηνοτροφία. Εδώ έχει τη καταγωγή του το γνωστό για κάποιους (όχι για μένα) τυρί Τombea, που έχει πάρει το όνομά του από το ομώνυμο βουνό της περιοχής. Το τυρί παράγεται στα ορεινά βοσκοτόπια της περιοχής Valvestino το καλοκαίρι, απο νωπό γάλα των αγελάδων Bruno-Alpina, που είχαμε τη χαρά να δούμε αργότερα στο ταξίδι αυτό. Αυτή τη φορά είχε αγελαδίτσες το πρόγραμμα! Γιατί οδικό ταξίδι χωρίς βουκολικότητα, δεν λέει


Παρκάραμε στην είσοδο του χωριού και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Περάσαμε από δρόμους και δρομάκια, ανεβήκαμε και κατεβήκαμε στα στενά, αλλά δεν είδαμε ούτε έναν άνθρωπο! Τι διάολο, όλοι είχαν πάει για άρμεγμα;…









Από το χωριό βλέπαμε τον παραδοσιακό οικισμό που βρίσκεται ψηλά στο οροπέδιο. Εκεί υπάρχει και εθνογραφικό μουσείο, καθώς και ένα αστεροσκοπείο. Η ξαστεριά από εκεί τα βράδια πρέπει να είναι μοναδική!!!


Η ώρα περνούσε όμως και βλέποντας να μην υπάρχει καθόλου κινητικότητα, κάναμε μια μικρή σύσκεψη και αποφασίσαμε τελικά να μην ανέβουμε στο οροπέδιο, γιατί κόντευε μεσημέρι και θα μέναμε νηστικοί αν δεν βρίσκαμε μέσα σε ένα δίωρο να φάμε και στο χωριό δεν υπήρχε τίποτα που να θυμίζει φαγητό....
Συνεχίζεται…