Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.108
- Likes
- 24.266
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 11 Ιουλίου 2021 – Ancona, San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino, Lake Garda (Peschiera del Garda, Sirmione)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Sirmione, Lazise, Punta San Vigilio)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Torri del Benaco, Limone sul Garda, Toscolano-Maderno)
- 14 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Salo), Alto Garda Bresciano Park (Navazzo, Valvestino, Magasa)
- 14 Ιουλίου 2021 –Lake Idro, Bagolino, Val Camonica (Breno), Lake Iseo (Pisogne, Cislano, Lovere)
- 15 Ιουλίου 2021 – Val Camonica (Rock Art Natural Reserve)
- 15 Ιουλίου 2021 – Valtellina (Aprica, Tirano, Teglio, Sondrio, Dubino), Lake Como (Gravedona, Domaso)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Abbazia di Piona, Correno Plinio, Bellano, Riva di Gittana)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Varenna, Bellagio, Como)
- 17 Ιουλίου 2021 – Como, Sacro Monte di Varese
- 17 Ιουλίου 2021 – Lake Maggiore (Ranco, Rocca di Angera, Arona, Stresa), Lake Orta (Quarna Sopra)
- 18 Ιουλίου 2021 – Lake Orta
- 18 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Riviera di Levante (Santa Margherita, Portofino, Monterosso al Mare)
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre, La Spezia
- 21 Ιουλίου 2021 – Portovenere, Marina di Carrara
- 21 Ιουλίου 2021 – Lucca
- 22 Ιουλίου 2021 – Lucca, Colle di Val D'Elsa, Assisi
- 22 Ιουλίου 2021 – Assisi
- 23 Ιουλίου 2021 – Assisi, Spello, Ancona
19 Ιουλίου 2021 – Genova
Το σημερινό εγερτήριο έγινε λίγο πιο αργά από τις προηγούμενες μέρες, όπως ήταν αναμενόμενο, και πήγαμε για πρωινό στις 9:00. Είχε μπουφέ το ξενοδοχείο, αλλά αν πήγαινες αργά έτρωγες ότι είχε μείνει ή και τα δάχτυλα σου, γιατί όχι;….η λέξη "ανανέωση" τους ήταν άγνωστη μάλλον. Με τέτοια τιμή διαμονής όμως δεν έβγαλα κιχ! Φάγαμε το κάτι τις μας και αφού φορτώσαμε το αυτοκίνητο φύγαμε για νέες συγκινήσεις.
Σήμερα είχαμε σκοπό να αφιερώσουμε το πρωινό μας στη Γένοβα πάλι, η οποία θέλει το χρόνο της! Δεν θέλαμε να αφήσουμε το αυτοκίνητο στο κατάλυμα και να κάνουμε πισωγυρίσματα να το πάρουμε, ενώ μπορούσαμε, γιατί θα χάναμε χρόνο και η μέρα προβλέπονταν πολύ ζεστή…μέχρι και μαγιό είχαμε βάλει από το πρωί! Οπότε αφήσαμε το αυτοκίνητο σε πάρκινγκ (2,50€/ώρα) στο κέντρο της πόλης.
Ξεκινήσαμε πάλι από τη περιοχή της Porta Soprana, την οποία είδαμε και από κοντά σήμερα. Μαζί με τη πόρτα είδαμε και ένα πλήθος παρκαρισμένων μηχανών που με έκανε να αναθεωρήσω για τα μηχανάκια στην Ελλάδα…
Σκοπός μας σήμερα ήταν να δούμε κάποια από τα κυριότερα αξιοθέατα της Γένοβας και να γευτούμε τη καθημερινότητα της. Πήραμε πάλι τους δρόμους και τα στενά με προορισμό το λιμάνι, περνώντας από κτίρια και σημεία που ανήκουν σε ένα ευρύτερο σύστημα κατοικιών της πόλης που θα πω δυο λόγια παρακάτω.
Στη διαδρομή μας συναντήσαμε την μικρή και άκρως ενδιαφέρουσα Piazza Banchi με όλα τα καλούδια της!
Βρίσκεται κοντά σε μία από τις πιο σημαντικές αποβάθρες της πόλης και ήταν κάποτε ο χώρος της παλιάς αγοράς σιτηρών της Γένοβας! Τον 12ο αι. εδώ έβλεπες πάγκους κάτω από τις στοές στα διάφορα κτίρια τριγύρω. Σήμερα είναι μία όμορφη πλατεία και όαση δροσιάς τους καλοκαιρινούς μήνες από την αφόρητη ζέστη (καλή ώρα)…
Περνώντας πάλι από το μεσαιωνικό τμήμα του Palazzo San Giorgio βγήκαμε στο λιμάνι. Εδώ έλαμψε ο ήλιος και έλιωσε η Sassenach…
Δεν υπήρχε ούτε ένα στέγαστρο για σκιά τριγύρω και η μόνη ανακούφιση ήταν κάτω από τη γέφυρα! Κάναμε μια βόλτα στο λιμάνι, όπου πίστευα ότι θα μπορέσω να διακρίνω ένα ακόμα σύμβολο της πόλης, το περίφημο φάρο της με το όνομα Lanterna, αλλά δυστυχώς δεν φαινόταν από αυτό το σημείο και η πεζοπορία μέσα στον ήλιο μας απέτρεψε να κάνουμε μεγάλη βόλτα στη παραλία για να το δούμε. Αντ' αυτού άλλη μια κιτσαρία ορθώνονταν μπροστά μας, μια από αυτές τις τρισάθλιες ρόδες που "κοσμούν" σημεία πόλεων….Ποτέ μου δεν μπόρεσα να καταλάβω τι το όμορφο έχουν και τις στήνουν!...
…ευτυχώς στο σημείο υπάρχει το πανέμορφο Palazzo San Giorgio με την αναγεννησιακή του όψη και ομορφαίνει η εικόνα!
Στις στάσεις μας για σκιά κάτω από τη γέφυρα βλέπαμε και τα γκράφιτι που υπάρχουν εκεί.
Μετά από αυτή τη "ζεστή" βόλτα, ξαναμπήκαμε στα στενά της πόλης με στόχο να φτάσουμε σε μία συγκεκριμένη οδό. Η καθημερινότητα της Γένοβας κυλούσε ανάμεσα σε υπέροχα ιστορικά κτίρια που εμείς θαυμάζαμε!
Μια πινακίδα οδού που υπήρχε στη γωνία ενός κτιρίου μας ενημέρωνε ότι φτάσαμε εκεί που θέλαμε!
Κατά τη διάρκεια της Αναγέννησης και του Μπαρόκ, όταν η Δημοκρατία της Γένοβας βρισκόταν στο απόγειο της οικονομικής και ναυτικής της δύναμης, ανεγέρθηκαν από τη γενοβέζικη αριστοκρατία μια σειρά από διάσημα παλάτια στη Strada Nuova (σημερινή Via Garibaldi), που είχαν σκοπό να αναδείξουν το πλούτο και τη δύναμη της πόλης! Υπέροχες διακοσμημένες προσόψεις με αγάλματα και τοιχογραφίες, μεγαλοπρεπείς αίθουσες εισόδων, κήποι με σιντριβάνια, εσωτερικοί χώροι και συλλογές έργων, ήταν από τα κύρια χαρακτηριστικά αυτών των παλατιών! Αυτές οι πολυτελείς κατοικίες δεν ξέφυγαν από το εκλεπτυσμένο μάτι του Φλαμανδού καλλιτέχνη Pieter Paul Rubens, που στις αρχές του 17ου αι. δημοσίευσε ένα βιβλίο στο οποίο συγκέντρωνε όλα τα σκίτσα των ανακτόρων, τα οποία και προώθησε στην Ευρώπη ως πρότυπο στέγασης για όλους τους αριστοκράτες!
Ο μεγάλος αριθμός αυτών των παλατιών και η μεγαλοπρέπειά τους δημιούργησε ένα περίεργο σύστημα δημόσιας στέγασης, το οποίο καθιερώθηκε το 1576 με διάταγμα της Γερουσίας, στο οποίο ορίστηκε ένας επίσημος κατάλογος αριστοκρατικών παλατιών, που οι ιδιοκτήτες τους ήταν υποχρεωμένοι να φιλοξενούν κρατικές επισκέψεις εκ περιτροπής. Ανάλογα με τη τάξη των επισκεπτών, επιλέγονταν ένα από τα ανάκτορα για φιλοξενία. Όσο πιο ψηλά ήταν ο ταξικός βαθμός αυτών, τόσο πιο πολυτελές ήταν το παλάτι που θα τους φιλοξενούσε! Έτσι δημιουργήθηκε το σύστημα Palazzi dei Rolli (παλάτια των καταλόγων) που ακόμα και σήμερα σώζονται σε πολύτιμους τόμους στο κρατικό αρχείο της Γένοβας!
Το σύμπλεγμα δρόμων Le Strade Nuove και το σύστημα των Palazzi dei Rolli αποτελούν πολιτιστική κληρονομιά της Unesco και είναι ένα από τα κυριότερο αξιοθέατα της πόλης! Στην Unesco συμπεριλαμβάνονται 42 παλάτια, μεταξύ των 100 υπαρχόντων και βρίσκονται σε μεγάλο μέρος του ιστορικού κέντρου, όπως στη Strada Nuova, στη Via Lomellini, τη Piazza Fossatello, τη Via San Luca, μέχρι την Piazza Banchi και την παραλία, που είχαμε δει πριν λίγο.
Σήμερα κάποια από αυτά είναι επισκέψιμα και αποτελούν μουσειακοί χώροι, ενώ άλλα ανήκουν σε δημόσιες υπηρεσίες. Εμείς χρόνο για να τα δούμε εσωτερικά δεν είχαμε δυστυχώς, αλλά τη βόλτα μας στη καρδιά της πάλαι ποτέ γενοβέζικης ελίτ την κάναμε!!!
Στο δρόμο της επιστροφής προς το πάρκινγκ πήραμε τα αναμνηστικά μας και χαζεύαμε τις όμορφες βιτρίνες….
…όταν συναντήσαμε αυτό!
Το τι γέλιο έκανα με την αντίδραση του αδερφού μου δεν λέγεται
Όταν ηρεμήσαμε από τα γέλια αποφανθήκαμε ότι αυτό το σκηνικό είναι "φτιαχτό" και αποκλείεται να σφήνωσε ο ποντικός (ψεύτικος σίγουρα) στη σχάρα και να έμεινε εκεί! Ντάξει, ποντίκια έχουμε δει μπόλικα, όπως έχουμε δει και τι δυνατότητες έχουν….Βέβαια ο bro έβγαλε και ένα δεύτερο συμπέρασμα, ότι οι γενοβέζοι δεν πρόκειται να ξεβρωμίσουν τη πόλη, όπως είπε χαρακτηριστικά, γιατί δεν το θέλουν!
Περάσαμε και από τη εκκλησία San Matteo, που είναι γοτθικού στιλ και ανεγέρθη το 1125 από τον Martino Doria.
Πήραμε το αυτοκίνητο και κατευθυνθήκαμε προς το επόμενο και τελευταίο αξιοθέατο που θα βλέπαμε στη πόλη γι αυτό το ταξίδι. Το μνημειώδες νεκροταφείο του Staglieno! Στο δρόμο χαζεύαμε αυτή την ιδιαίτερη πόλη και κάποια στιγμή είδαμε και το φάρο. Αλλά δεν κατάφερα να πάρω μια σωστή λήψη…Ας είναι, την επόμενη φορά!
Το μνημειώδες νεκροταφείο του Staglieno βρίσκεται πολύ κοντά στα απομεινάρια του παλιού υδραγωγείου της πόλης. Η περιοχή ενδείκνυται για πεζοπορία στη φύση και στα μνημεία της περιοχής, αλλά ούτε χρόνο είχαμε, ούτε κουράγιο μέσα στη ζέστη…Αρκεστήκαμε σε μια βόλτα με το αυτοκίνητο στη περιοχή και μια σύντομη επίσκεψη στο νεκροταφείο, αλλιώς εγώ θα έσκαγα αν δεν το έβλεπα!
Το νεκροταφείο πραγματικά είναι ένα υπαίθριο μουσείο! Από τη γέννησή του, ήταν ένα τουριστικό αξιοθέατο για διασημότητες και ευγενείς από όλο τον κόσμο. Μεταξύ αυτών ο φιλόσοφος Φρίντριχ Νίτσε, ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ, ο Μάρκ Τουέιν, η αυτοκράτειρα Σίσσυ της Αυστρίας, και καλλιτέχνες όπως ο μπασίστας των Joy Division, μια από τις αγαπημένες μου μπάντες, ο οποίος εμπνεύστηκε για το εξώφυλλο του άλμπουμ "Closer" από τον τάφο της οικογένειας Αppiani, το 1980! Αυτόν τον τάφο ήθελα να δω και τον φύλακα άγγελο του τάφου της οικογένειας Oneto! Ε, όσο τους είδατε εσείς άλλο τόσο τους είδα και εγώ εκείνη τη μέρα….... Γύρισα όλο το κάτω επίπεδο των νεκροταφείων και δεν τους βρήκα
Αν ήταν στο ψηλότερο επίπεδο δεν πήγα, γιατί ήδη είχα φάει μία ώρα μέσα ψάχνοντας και θαυμάζοντας κυρίως (είχε πάθει τη πλάκα της η Sassenach με αυτά που έβλεπε!)! Ο bro απο την άλλη, που περίμενε στο αυτοκίνητο αρχικά (του είχα πει ότι θα κάνω 10 λεπτά
), μπήκε να δει τι κάνω τόση ώρα και έμεινε με το στόμα ανοιχτό! Πριν το ταξίδι έβλεπα φώτο από τον τάφο των Oneto και νόμισα ότι το άγαλμα είναι μεγάλο. Όταν γύρισα είδα και άλλες φώτο και κατάλαβα ότι δεν είναι τόσο μεγάλο όσο νόμισα αρχικά, οπότε παίζει να περνούσα από μπροστά και να μην το έβλεπα…σιχτιρ! Οι παρακάτω φώτο είναι από το διαδίκτυο.
Τα σχέδια του νεκροταφείου ξεκίνησαν με το διάταγμα του Ναπολέοντα, το 1804, που απαγόρευε τις ταφές σε εκκλησίες και πόλεις. Άνοιξε επίσημα στις 01/01/1851 και φιλοξενεί ταφικά μνημεία επιφανών προσώπων της πόλης, αλλά και άλλων κατοίκων, διακοσμημένα με υπέροχα έργα τέχνης!
Είχε έρθει η ώρα να φύγουμε από το νεκροταφείο και γενικά από τη Γένοβα…δυστυχώς!
Εδώ θα κάνω έναν μικρό απολογισμό για τη πόλη αυτή. Πριν το ταξίδι είχαμε αποφασίσει να αφήσουμε εκτός όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα, μέσα στα οποία ήταν και η Γένοβα. Δεν μου άρεσε όμως αυτό….Τελικά είπαμε με τον bro αν καταφέρουμε και βρούμε κατάλυμα σε λογικά πλαίσια να μείνουμε ένα βράδυ. Τελικά βρήκαμε, και εκ των υστέρων είμαι πάρα πολύ χαρούμενη που μείναμε ένα βράδυ και είδα, έστω και τόσο λίγο, αυτή τη πόλη! Είναι από τις πιο ιδιαίτερες πόλεις που έχω δει!!!
Το 24ωρο που αφιερώσαμε δεν έφτασε ούτε για ζήτω!…Υποσχέθηκα, λοιπόν, στον εαυτό μου να επιστρέψω (λογικά θα την συμπεριλάβω σε ταξίδι στο Τορίνο) και να κλείσω όλες τις τρύπες, που παρεμπιπτόντως είναι πολλές, όπως το Palazzo Ducale, την επίσκεψη με τα τελεφερίκ στις γειτονιές των λόφων της πόλης, τη Santa Caterina και το Μουσείο πολιτιστικής κληρονομιάς των Καπουτσίνων, το ιστορικό υδραγωγείο, τον φάρο με το μουσείο του, το Commenda di San Giovanni di Pré, τη Porta Siberia και το εσωτερικό των παλατιών των γενουατών αριστοκρατών που είναι επισκέψιμα. Κοινώς ένα διήμερο το θέλω για να ικανοποιήσω τις ορέξεις μου!.....
Συνεχίζεται…
Το σημερινό εγερτήριο έγινε λίγο πιο αργά από τις προηγούμενες μέρες, όπως ήταν αναμενόμενο, και πήγαμε για πρωινό στις 9:00. Είχε μπουφέ το ξενοδοχείο, αλλά αν πήγαινες αργά έτρωγες ότι είχε μείνει ή και τα δάχτυλα σου, γιατί όχι;….η λέξη "ανανέωση" τους ήταν άγνωστη μάλλον. Με τέτοια τιμή διαμονής όμως δεν έβγαλα κιχ! Φάγαμε το κάτι τις μας και αφού φορτώσαμε το αυτοκίνητο φύγαμε για νέες συγκινήσεις.
Σήμερα είχαμε σκοπό να αφιερώσουμε το πρωινό μας στη Γένοβα πάλι, η οποία θέλει το χρόνο της! Δεν θέλαμε να αφήσουμε το αυτοκίνητο στο κατάλυμα και να κάνουμε πισωγυρίσματα να το πάρουμε, ενώ μπορούσαμε, γιατί θα χάναμε χρόνο και η μέρα προβλέπονταν πολύ ζεστή…μέχρι και μαγιό είχαμε βάλει από το πρωί! Οπότε αφήσαμε το αυτοκίνητο σε πάρκινγκ (2,50€/ώρα) στο κέντρο της πόλης.
Ξεκινήσαμε πάλι από τη περιοχή της Porta Soprana, την οποία είδαμε και από κοντά σήμερα. Μαζί με τη πόρτα είδαμε και ένα πλήθος παρκαρισμένων μηχανών που με έκανε να αναθεωρήσω για τα μηχανάκια στην Ελλάδα…



Σκοπός μας σήμερα ήταν να δούμε κάποια από τα κυριότερα αξιοθέατα της Γένοβας και να γευτούμε τη καθημερινότητα της. Πήραμε πάλι τους δρόμους και τα στενά με προορισμό το λιμάνι, περνώντας από κτίρια και σημεία που ανήκουν σε ένα ευρύτερο σύστημα κατοικιών της πόλης που θα πω δυο λόγια παρακάτω.










Στη διαδρομή μας συναντήσαμε την μικρή και άκρως ενδιαφέρουσα Piazza Banchi με όλα τα καλούδια της!

Βρίσκεται κοντά σε μία από τις πιο σημαντικές αποβάθρες της πόλης και ήταν κάποτε ο χώρος της παλιάς αγοράς σιτηρών της Γένοβας! Τον 12ο αι. εδώ έβλεπες πάγκους κάτω από τις στοές στα διάφορα κτίρια τριγύρω. Σήμερα είναι μία όμορφη πλατεία και όαση δροσιάς τους καλοκαιρινούς μήνες από την αφόρητη ζέστη (καλή ώρα)…



Περνώντας πάλι από το μεσαιωνικό τμήμα του Palazzo San Giorgio βγήκαμε στο λιμάνι. Εδώ έλαμψε ο ήλιος και έλιωσε η Sassenach…






…ευτυχώς στο σημείο υπάρχει το πανέμορφο Palazzo San Giorgio με την αναγεννησιακή του όψη και ομορφαίνει η εικόνα!

Στις στάσεις μας για σκιά κάτω από τη γέφυρα βλέπαμε και τα γκράφιτι που υπάρχουν εκεί.


Μετά από αυτή τη "ζεστή" βόλτα, ξαναμπήκαμε στα στενά της πόλης με στόχο να φτάσουμε σε μία συγκεκριμένη οδό. Η καθημερινότητα της Γένοβας κυλούσε ανάμεσα σε υπέροχα ιστορικά κτίρια που εμείς θαυμάζαμε!







Μια πινακίδα οδού που υπήρχε στη γωνία ενός κτιρίου μας ενημέρωνε ότι φτάσαμε εκεί που θέλαμε!

Κατά τη διάρκεια της Αναγέννησης και του Μπαρόκ, όταν η Δημοκρατία της Γένοβας βρισκόταν στο απόγειο της οικονομικής και ναυτικής της δύναμης, ανεγέρθηκαν από τη γενοβέζικη αριστοκρατία μια σειρά από διάσημα παλάτια στη Strada Nuova (σημερινή Via Garibaldi), που είχαν σκοπό να αναδείξουν το πλούτο και τη δύναμη της πόλης! Υπέροχες διακοσμημένες προσόψεις με αγάλματα και τοιχογραφίες, μεγαλοπρεπείς αίθουσες εισόδων, κήποι με σιντριβάνια, εσωτερικοί χώροι και συλλογές έργων, ήταν από τα κύρια χαρακτηριστικά αυτών των παλατιών! Αυτές οι πολυτελείς κατοικίες δεν ξέφυγαν από το εκλεπτυσμένο μάτι του Φλαμανδού καλλιτέχνη Pieter Paul Rubens, που στις αρχές του 17ου αι. δημοσίευσε ένα βιβλίο στο οποίο συγκέντρωνε όλα τα σκίτσα των ανακτόρων, τα οποία και προώθησε στην Ευρώπη ως πρότυπο στέγασης για όλους τους αριστοκράτες!







Ο μεγάλος αριθμός αυτών των παλατιών και η μεγαλοπρέπειά τους δημιούργησε ένα περίεργο σύστημα δημόσιας στέγασης, το οποίο καθιερώθηκε το 1576 με διάταγμα της Γερουσίας, στο οποίο ορίστηκε ένας επίσημος κατάλογος αριστοκρατικών παλατιών, που οι ιδιοκτήτες τους ήταν υποχρεωμένοι να φιλοξενούν κρατικές επισκέψεις εκ περιτροπής. Ανάλογα με τη τάξη των επισκεπτών, επιλέγονταν ένα από τα ανάκτορα για φιλοξενία. Όσο πιο ψηλά ήταν ο ταξικός βαθμός αυτών, τόσο πιο πολυτελές ήταν το παλάτι που θα τους φιλοξενούσε! Έτσι δημιουργήθηκε το σύστημα Palazzi dei Rolli (παλάτια των καταλόγων) που ακόμα και σήμερα σώζονται σε πολύτιμους τόμους στο κρατικό αρχείο της Γένοβας!




Το σύμπλεγμα δρόμων Le Strade Nuove και το σύστημα των Palazzi dei Rolli αποτελούν πολιτιστική κληρονομιά της Unesco και είναι ένα από τα κυριότερο αξιοθέατα της πόλης! Στην Unesco συμπεριλαμβάνονται 42 παλάτια, μεταξύ των 100 υπαρχόντων και βρίσκονται σε μεγάλο μέρος του ιστορικού κέντρου, όπως στη Strada Nuova, στη Via Lomellini, τη Piazza Fossatello, τη Via San Luca, μέχρι την Piazza Banchi και την παραλία, που είχαμε δει πριν λίγο.


Σήμερα κάποια από αυτά είναι επισκέψιμα και αποτελούν μουσειακοί χώροι, ενώ άλλα ανήκουν σε δημόσιες υπηρεσίες. Εμείς χρόνο για να τα δούμε εσωτερικά δεν είχαμε δυστυχώς, αλλά τη βόλτα μας στη καρδιά της πάλαι ποτέ γενοβέζικης ελίτ την κάναμε!!!

Στο δρόμο της επιστροφής προς το πάρκινγκ πήραμε τα αναμνηστικά μας και χαζεύαμε τις όμορφες βιτρίνες….

…όταν συναντήσαμε αυτό!

Το τι γέλιο έκανα με την αντίδραση του αδερφού μου δεν λέγεται



Περάσαμε και από τη εκκλησία San Matteo, που είναι γοτθικού στιλ και ανεγέρθη το 1125 από τον Martino Doria.

Πήραμε το αυτοκίνητο και κατευθυνθήκαμε προς το επόμενο και τελευταίο αξιοθέατο που θα βλέπαμε στη πόλη γι αυτό το ταξίδι. Το μνημειώδες νεκροταφείο του Staglieno! Στο δρόμο χαζεύαμε αυτή την ιδιαίτερη πόλη και κάποια στιγμή είδαμε και το φάρο. Αλλά δεν κατάφερα να πάρω μια σωστή λήψη…Ας είναι, την επόμενη φορά!






Το μνημειώδες νεκροταφείο του Staglieno βρίσκεται πολύ κοντά στα απομεινάρια του παλιού υδραγωγείου της πόλης. Η περιοχή ενδείκνυται για πεζοπορία στη φύση και στα μνημεία της περιοχής, αλλά ούτε χρόνο είχαμε, ούτε κουράγιο μέσα στη ζέστη…Αρκεστήκαμε σε μια βόλτα με το αυτοκίνητο στη περιοχή και μια σύντομη επίσκεψη στο νεκροταφείο, αλλιώς εγώ θα έσκαγα αν δεν το έβλεπα!





Το νεκροταφείο πραγματικά είναι ένα υπαίθριο μουσείο! Από τη γέννησή του, ήταν ένα τουριστικό αξιοθέατο για διασημότητες και ευγενείς από όλο τον κόσμο. Μεταξύ αυτών ο φιλόσοφος Φρίντριχ Νίτσε, ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ, ο Μάρκ Τουέιν, η αυτοκράτειρα Σίσσυ της Αυστρίας, και καλλιτέχνες όπως ο μπασίστας των Joy Division, μια από τις αγαπημένες μου μπάντες, ο οποίος εμπνεύστηκε για το εξώφυλλο του άλμπουμ "Closer" από τον τάφο της οικογένειας Αppiani, το 1980! Αυτόν τον τάφο ήθελα να δω και τον φύλακα άγγελο του τάφου της οικογένειας Oneto! Ε, όσο τους είδατε εσείς άλλο τόσο τους είδα και εγώ εκείνη τη μέρα….... Γύρισα όλο το κάτω επίπεδο των νεκροταφείων και δεν τους βρήκα




Τα σχέδια του νεκροταφείου ξεκίνησαν με το διάταγμα του Ναπολέοντα, το 1804, που απαγόρευε τις ταφές σε εκκλησίες και πόλεις. Άνοιξε επίσημα στις 01/01/1851 και φιλοξενεί ταφικά μνημεία επιφανών προσώπων της πόλης, αλλά και άλλων κατοίκων, διακοσμημένα με υπέροχα έργα τέχνης!








Είχε έρθει η ώρα να φύγουμε από το νεκροταφείο και γενικά από τη Γένοβα…δυστυχώς!
Εδώ θα κάνω έναν μικρό απολογισμό για τη πόλη αυτή. Πριν το ταξίδι είχαμε αποφασίσει να αφήσουμε εκτός όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα, μέσα στα οποία ήταν και η Γένοβα. Δεν μου άρεσε όμως αυτό….Τελικά είπαμε με τον bro αν καταφέρουμε και βρούμε κατάλυμα σε λογικά πλαίσια να μείνουμε ένα βράδυ. Τελικά βρήκαμε, και εκ των υστέρων είμαι πάρα πολύ χαρούμενη που μείναμε ένα βράδυ και είδα, έστω και τόσο λίγο, αυτή τη πόλη! Είναι από τις πιο ιδιαίτερες πόλεις που έχω δει!!!

Συνεχίζεται…