Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.108
- Likes
- 24.266
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 11 Ιουλίου 2021 – Ancona, San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino, Lake Garda (Peschiera del Garda, Sirmione)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Sirmione, Lazise, Punta San Vigilio)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Torri del Benaco, Limone sul Garda, Toscolano-Maderno)
- 14 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Salo), Alto Garda Bresciano Park (Navazzo, Valvestino, Magasa)
- 14 Ιουλίου 2021 –Lake Idro, Bagolino, Val Camonica (Breno), Lake Iseo (Pisogne, Cislano, Lovere)
- 15 Ιουλίου 2021 – Val Camonica (Rock Art Natural Reserve)
- 15 Ιουλίου 2021 – Valtellina (Aprica, Tirano, Teglio, Sondrio, Dubino), Lake Como (Gravedona, Domaso)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Abbazia di Piona, Correno Plinio, Bellano, Riva di Gittana)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Varenna, Bellagio, Como)
- 17 Ιουλίου 2021 – Como, Sacro Monte di Varese
- 17 Ιουλίου 2021 – Lake Maggiore (Ranco, Rocca di Angera, Arona, Stresa), Lake Orta (Quarna Sopra)
- 18 Ιουλίου 2021 – Lake Orta
- 18 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Riviera di Levante (Santa Margherita, Portofino, Monterosso al Mare)
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre, La Spezia
- 21 Ιουλίου 2021 – Portovenere, Marina di Carrara
- 21 Ιουλίου 2021 – Lucca
- 22 Ιουλίου 2021 – Lucca, Colle di Val D'Elsa, Assisi
- 22 Ιουλίου 2021 – Assisi
- 23 Ιουλίου 2021 – Assisi, Spello, Ancona
20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre
Το πρωί αφού φάγαμε, βάλαμε τα πράγματα μας στο αυτοκίνητο, το οποίο θα αφήναμε στο πάρκινγκ του καταλύματος δωρεάν μετά από συναίνεση τους όταν το ζητήσαμε, θα παίρναμε από μια τσάντα ο καθένας με τα απαραίτητα για όλη την ημέρα και θα κατεβαίναμε στο χωριό με το βανάκι. Όταν φτάσαμε κάτω το πρώτο πράγμα που αντικρύσαμε ήταν η μεγάλη παραλία του χωριού, που για πρωί είχε κόσμο.
Στην συνέχεια πήγαμε στο σταθμό των τρένων για να βγάλουμε κάρτα για το εθνικό πάρκο. Διαλέξαμε την απλή μονοήμερη κάρτα, χωρίς πεζοπορίες λόγω κάψας που έπονταν…με ελεύθερη πρόσβαση στα τρένα εντός του πάρκου έως τα μεσάνυχτα της ίδιας μέρας, ελεύθερο wifi που δε δούλευε και τόσο καλά…και ελεύθερη πρόσβαση σε τουαλέτες για όλη μέρα. Το κόστος ήταν 16€/άτομο και η κάρτα είναι ονομαστική. Πρώτο σημείο ενδιαφέροντος για σήμερα το χωριό Vernazza! To Monterosso al Mare θα το βλέπαμε το απόγευμα στο γυρισμό.
Vernazza
Η πρώτη εικόνα που αντικρύσαμε στη Vernazza όταν κατεβήκαμε από το τρένο ήταν ένα "πανηγύρι"! Στο κεντρικό δρόμο του χωριού υπήρχαν τέντες και μαγαζάκια δεξιά και αριστερά με κάθε λογής πράγματα προς πώληση, κόσμος που πηγαινοέρχονταν και η ζέστη ήταν ήδη προ των πυλών! Φορέσαμε μάσκες λόγω του συνωστισμού που επικρατούσε (το χειρότερο μου μέσα στη ζέστη!) και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας…
Πρώτα πήγαμε στο λιμανάκι του χωριού. Είναι το μοναδικό φυσικό λιμάνι των Cinque Terre. Υπήρχαν κάποιοι τολμηροί που έκαναν μπάνιο….εγώ εκεί δεν έμπαινα να κάνω μπάνιο με τίποτα! Τα κτίρια τριγύρω "φαγωμένα" από την αρμύρα της θάλασσας και η πρώτη εντύπωση ήταν ότι είναι ένα κλασικό ψαροχώρι.
Μετά το λιμανάκι σειρά είχε το ίδιο το χωριό. Το όνομα του χωριού προέρχεται από το λατινικό επίθετο verna , που σημαίνει ιθαγενής. Με την πρώτη εγκατάσταση κατοίκων στην περιοχή, άρχισε η εκμετάλλευση της τραχιάς γης στις απότομες ακτές και πιο συγκεκριμένα η καλλιέργεια αμπελιών. Από τον 19ο αι., και μετά από μια μακρά περίοδο στασιμότητας, δημιουργήθηκαν νέες πλαγιές με αναβαθμίδες και οι κάτοικοι επέστρεψαν στη παραγωγή κρασιού. Το γηγενές κρασί vernaccia (τοπικό), έδωσε το όνομα στο χωριό Vernazza!
Τα σπίτια του χωριού κυριολεκτικά "κρέμονται" στις απότομες πλαγιές του βουνού! Περπατώντας ή μάλλον σκαρφαλώνοντας στα στενά και τα δρομάκια, ο κόσμος ήταν αισθητά λιγότερος! Στρίβαμε δεξιά και αριστερά στα στενά και σε λίγα λεπτά είχα ξεχάσει την άσχημη εικόνα που αντίκρυσα μόλις κατέβηκα από το τρένο, και το όλο σκηνικό ήταν ένα από τα πιο γραφικά μέρη που είχα δει!
Τα πρώτα αρχεία που αναφέρουν τη Vernazza ως οχυρωμένο οικισμό χρονολογούνται από το 1080. Το 1209 περίπου ενενήντα από τις πιο ισχυρές οικογένειες της Vernazza ορκίστηκαν πίστη στη δημοκρατία της Γένοβας. Το 15ο αι. η Vernazza εστίασε την άμυνά της ενάντια στις τρομερές και τακτικά εμφανιζόμενες επιδρομές πειρατών υψώνοντας ένα οχυρωματικό τείχος. Εμείς πηγαίναμε να δούμε το κάστρο της, το επονομαζόμενο Castello Doria, από το οποίο έχεις υπέροχη πανοραμική θέα! Όταν φτάσαμε διαπιστώσαμε ότι έχει είσοδο…2€/άτομο! Αν σκεφτείς ότι το κάστρο δεν έχει τίποτα άλλο αξιόλογο εκτός από τη θέα, η είσοδος σε αυτό είναι καθαρά αρπαχτή!
Μέχρι να κατασκευαστεί η σιδηροδρομική γραμμή Γένοβα-Λα Σπέτσια, τα χωριά αυτά ήταν απομονωμένα! Η οικονομία τους βασίζονταν και εξακολουθεί να βασίζεται στη παραγωγή κρασιού & ελαιόλαδου, την αλιεία και φυσικά τον τουρισμό. Για να πάμε στο σταθμό πήραμε άλλη πορεία, ώστε να δούμε και άλλα σημεία του χωριού.
Corniglia
Η επόμενη στάση μας ήταν φυσικά το επόμενο χωριό, η Corniglia! Είχαμε αφήσει το Monterosso για να φτάσουμε στη Corniglia νωρίς το μεσημέρι πριν το φαγητό. Ο λόγος ήταν μια "κρυφή παραλία", για την οποία μου είχε πει ένα καλό κορίτσι εδώ στο φόρουμ και είχα σκυλιάσει εγώ να βρω!...
Απο το σταθμό του τρένου ανεβήκαμε στον κεντρικό δρόμο που οδηγεί στο χωριό. Εκεί βρίσκεται και η στάση που έρχεται το λεωφορειάκι για να μαζέψει κόσμο και να τον πάει στο χωριό. Έλα όμως που δεν ερχόταν και τόσο συχνά, με αποτέλεσμα να μαζεύεται στη στάση πολύς κόσμος κάθε φορά, και μάλιστα να μην χωράνε όλοι να μπούνε. Για να μη πω πόσο παστωμένοι ήταν όταν έμπαιναν…
Νομίζω ότι έπαιρνε το τριπλάσιο κόσμο απ’ όσο χωρούσε! Ούτε λόγος, λοιπόν, να ανέβουμε…
Οι εναλλακτικές που έχεις από το σταθμό για να προσεγγίσεις το χωριό είναι είτε με τα πόδια από το δρόμο, που είναι μια Α απόσταση, είτε από τα "περίφημα" σκαλιά της Corniglia (382 σκαλιά) που ακούν στο όνομα Lardarina! Τα σκαλιά αυτά μικραίνουν κατά πολύ την απόσταση για να φτάσεις στο χωριό, αλλά η Sassenach μόλις τα είδε έπεσε ξερή κάτω....
…..
Ανα χείρας τις οδηγίες που είχα για τη κρυφή παραλία, προσπαθήσαμε να τη βρούμε. Αντί να πάμε προς το χωριό, όπως πήγαιναν όλοι, εμείς πήγαμε αντίθετα. Βλέπαμε πέρα μακριά που θέλαμε να φτάσουμε, αλλά έπρεπε να βρούμε το δρόμο για εκεί…
Αρχικά πήραμε λάθος δρόμο και βρεθήκαμε σε ένα μεγάλο αγωγό όμβριων υδάτων, που ήταν κοντά στο σταθμό κιόλας….σκεφτήκαμε γρήγορα ότι κάτι έχουμε κάνει λάθος και το ξανα πήραμε από την αρχή! Αυτό που μας μπέρδεψε είναι μία υπόδειξη που υπήρχε πάνω σε ένα τοίχο….
Το πήραμε ευθεία το δρόμο τελικά, ανάμεσα απο χαλάσματα, που παρατηρώντας τα λίγο καλύτερα μου φάνηκαν παλιές εγκαταστάσεις λουτρών! Δεν είμαι σίγουρη αν ήταν, αλλά έβλεπα νιπτήρες, ντουζ και παραβάν ανάμεσα στα γκρέμια…
Τελικά ο δρόμος αυτός κάπου οδηγούσε…είχαμε απομακρυνθεί αρκετά από το σταθμό και κάποια στιγμή συναντήσαμε έναν ακόμα αγωγό, τελείως στεγνό. Κάποιοι είχαν βάλει μία ξύλινη σκάλα για να κατεβαίνεις και το επιχειρήσαμε. Είχαμε βγει στη παραλία που κοιτάζαμε πριν από μακριά και βλέπαμε κάποιους λιγοστούς λουόμενους! Προχωρήσαμε κι άλλο μέχρι να βρούμε ένα μέρος καλό να μπούμε στη θάλασσα, γιατί σε αρκετά σημεία είχε βράχια. Η ζέστη είχε βαρέσει κόκκινο, στη παραλία δεν είχε πουθενά σκιά και η βουτιά πλέον δεν έπαιρνε άλλη αναβολή…
Μετά τη δόση δροσιάς πήραμε το δρόμο του γυρισμού. Τα σκαλιά μου φαίνονταν πιο υποφερτά τώρα που ήμουν βρεγμένη, οπότε το πήρα απόφαση να ακολουθήσω τον bro που ήδη είχε ξεκινήσει προς αυτά….
…Το αρχικό μέρος της διαδρομής είχε σκιά, γιατί περνάς ανάμεσα από βλάστηση. Όσο ανέβαινες όμως η βλάστηση μειώνονταν. Επίσης έχει παγκάκια για ξεκούραση σε αρκετά σημεία! Όμως από ένα σημείο και μετά σε βαράει ο ήλιος αλύπητα και η Sassenach λίγο πριν φτάσει στο τέρμα κόντεψε να παραδώσει πνεύμα!!!.... Η θέα ήταν φοβερή πάντως από εκεί πάνω!!!
Όταν φτάσαμε τελικά πάνω στο χωριό, βρήκαμε ένα σημείο με ίσκιο και καθίσαμε λίγο να ξαποστάσουμε. Ανοίγω το κινητό και βλέπω ότι έχω μήνυμα από το κατάλυμα που είχαμε κλείσει για τη σημερινή διαμονή μας στη La Spezia. Είχαμε ενημερώσει ότι θα φτάναμε μετά τις 20:00 και στην κράτηση έλεγε ότι το check in είναι μέχρι τις 20:00. Οπότε μας ζητούσαν να αυτοτσεκινιαστούμε. Δεν το είχαμε ξανακάνει και στην αρχή διστάσαμε….μετά είπαμε να το πάρει το ποτάμι και όσο η σκιά ήταν παχιά εγώ ξεκίνησα τα διαδικαστικά και ο bro πήγε να γεμίσει τα μπουκάλια μας με νερό από μία βρύση εκεί κοντά.
Αφού έλαβα όλες τις οδηγίες για το πώς θα μπούμε στο κατάλυμα και πως θα βρούμε το χώρο του πάρκινγκ, ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στο χωριό. Η Corniglia είναι το μοναδικό χωριό που δεν έχει άμεση πρόσβαση στη θάλασσα. Το όνομα της το έχει πάρει από την ρωμαϊκή οικογένεια Gens Cornelia, στην οποία ανήκε αρχικά αυτή η γη. Βρίσκεται στην κορυφή ενός λόφου, ύψους περίπου 100 μέτρων, και από τις τρείς πλευρές του περιβάλλεται από αμπελώνες, ενώ η τέταρτη πλευρά βλέπει σε μια απότομη πλαγιά προς τη θάλασσα. Με το αυτοκίνητο μπορείς να φτάσεις πολύ κοντά στο χωριό και γενικά είναι πιο ξεκούραστο το περπάτημα στα δρομάκια του.
Όταν φτάσαμε στη κεντρική πλατεία του χωριού βρήκαμε ένα μαγαζάκι με γρανίτες και πήραμε από μια για να δροσιστούμε. Με τόση ζέστη δεν είχαμε όρεξη για φαγητό…Η γρανίτα αυτή μου έχει μείνει, όχι επειδή ήταν νόστιμη (που ήταν), αλλά επειδή ήταν ο μοναδικός τρόπος να κατεβάσω θερμοκρασία εκείνη τη στιγμή! Με τη γρανίτα, λοιπόν, ανα χείρας συνεχίσαμε τις τσάρκες μας.
Κάποια στιγμή φτάσαμε σε ένα σημείο, στην άκρη του λόφου, όπου κάτω χαμηλά βλέπαμε μια μικρή παραδεισένια παραλία! Εκείνη τη στιγμή άρχισα να αμφιβάλω αν είχα καταλάβει σωστά ποια είναι η παραλία που έψαχνα και αν τελικά είχα βρει τη σωστή… Για να κάνεις μπάνιο σε αυτή τη παραλία που βλέπαμε έπρεπε να κατέβεις την απότομη πλαγιά (αυτό ήταν το εύκολο κομμάτι) και να ξανανέβεις για να φύγεις! Με τη σκέψη και μόνο αυτής της ανηφόρας στην απότομη πλαγιά, η Sassenach είδε κάτι εγκεφαλικά να περνάνε ξώφαλτσα και παράτησε την ιδέα του δεύτερου μπάνιου αμέσως!….
Πήραμε το δρόμο της επιστροφής προς το σταθμό για να πάρουμε το τρένο για το επόμενο χωριό, τη Manarola.
Συνεχίζεται…
Το πρωί αφού φάγαμε, βάλαμε τα πράγματα μας στο αυτοκίνητο, το οποίο θα αφήναμε στο πάρκινγκ του καταλύματος δωρεάν μετά από συναίνεση τους όταν το ζητήσαμε, θα παίρναμε από μια τσάντα ο καθένας με τα απαραίτητα για όλη την ημέρα και θα κατεβαίναμε στο χωριό με το βανάκι. Όταν φτάσαμε κάτω το πρώτο πράγμα που αντικρύσαμε ήταν η μεγάλη παραλία του χωριού, που για πρωί είχε κόσμο.


Στην συνέχεια πήγαμε στο σταθμό των τρένων για να βγάλουμε κάρτα για το εθνικό πάρκο. Διαλέξαμε την απλή μονοήμερη κάρτα, χωρίς πεζοπορίες λόγω κάψας που έπονταν…με ελεύθερη πρόσβαση στα τρένα εντός του πάρκου έως τα μεσάνυχτα της ίδιας μέρας, ελεύθερο wifi που δε δούλευε και τόσο καλά…και ελεύθερη πρόσβαση σε τουαλέτες για όλη μέρα. Το κόστος ήταν 16€/άτομο και η κάρτα είναι ονομαστική. Πρώτο σημείο ενδιαφέροντος για σήμερα το χωριό Vernazza! To Monterosso al Mare θα το βλέπαμε το απόγευμα στο γυρισμό.

Vernazza
Η πρώτη εικόνα που αντικρύσαμε στη Vernazza όταν κατεβήκαμε από το τρένο ήταν ένα "πανηγύρι"! Στο κεντρικό δρόμο του χωριού υπήρχαν τέντες και μαγαζάκια δεξιά και αριστερά με κάθε λογής πράγματα προς πώληση, κόσμος που πηγαινοέρχονταν και η ζέστη ήταν ήδη προ των πυλών! Φορέσαμε μάσκες λόγω του συνωστισμού που επικρατούσε (το χειρότερο μου μέσα στη ζέστη!) και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας…


Πρώτα πήγαμε στο λιμανάκι του χωριού. Είναι το μοναδικό φυσικό λιμάνι των Cinque Terre. Υπήρχαν κάποιοι τολμηροί που έκαναν μπάνιο….εγώ εκεί δεν έμπαινα να κάνω μπάνιο με τίποτα! Τα κτίρια τριγύρω "φαγωμένα" από την αρμύρα της θάλασσας και η πρώτη εντύπωση ήταν ότι είναι ένα κλασικό ψαροχώρι.




Μετά το λιμανάκι σειρά είχε το ίδιο το χωριό. Το όνομα του χωριού προέρχεται από το λατινικό επίθετο verna , που σημαίνει ιθαγενής. Με την πρώτη εγκατάσταση κατοίκων στην περιοχή, άρχισε η εκμετάλλευση της τραχιάς γης στις απότομες ακτές και πιο συγκεκριμένα η καλλιέργεια αμπελιών. Από τον 19ο αι., και μετά από μια μακρά περίοδο στασιμότητας, δημιουργήθηκαν νέες πλαγιές με αναβαθμίδες και οι κάτοικοι επέστρεψαν στη παραγωγή κρασιού. Το γηγενές κρασί vernaccia (τοπικό), έδωσε το όνομα στο χωριό Vernazza!
Τα σπίτια του χωριού κυριολεκτικά "κρέμονται" στις απότομες πλαγιές του βουνού! Περπατώντας ή μάλλον σκαρφαλώνοντας στα στενά και τα δρομάκια, ο κόσμος ήταν αισθητά λιγότερος! Στρίβαμε δεξιά και αριστερά στα στενά και σε λίγα λεπτά είχα ξεχάσει την άσχημη εικόνα που αντίκρυσα μόλις κατέβηκα από το τρένο, και το όλο σκηνικό ήταν ένα από τα πιο γραφικά μέρη που είχα δει!






Τα πρώτα αρχεία που αναφέρουν τη Vernazza ως οχυρωμένο οικισμό χρονολογούνται από το 1080. Το 1209 περίπου ενενήντα από τις πιο ισχυρές οικογένειες της Vernazza ορκίστηκαν πίστη στη δημοκρατία της Γένοβας. Το 15ο αι. η Vernazza εστίασε την άμυνά της ενάντια στις τρομερές και τακτικά εμφανιζόμενες επιδρομές πειρατών υψώνοντας ένα οχυρωματικό τείχος. Εμείς πηγαίναμε να δούμε το κάστρο της, το επονομαζόμενο Castello Doria, από το οποίο έχεις υπέροχη πανοραμική θέα! Όταν φτάσαμε διαπιστώσαμε ότι έχει είσοδο…2€/άτομο! Αν σκεφτείς ότι το κάστρο δεν έχει τίποτα άλλο αξιόλογο εκτός από τη θέα, η είσοδος σε αυτό είναι καθαρά αρπαχτή!





Μέχρι να κατασκευαστεί η σιδηροδρομική γραμμή Γένοβα-Λα Σπέτσια, τα χωριά αυτά ήταν απομονωμένα! Η οικονομία τους βασίζονταν και εξακολουθεί να βασίζεται στη παραγωγή κρασιού & ελαιόλαδου, την αλιεία και φυσικά τον τουρισμό. Για να πάμε στο σταθμό πήραμε άλλη πορεία, ώστε να δούμε και άλλα σημεία του χωριού.





Corniglia
Η επόμενη στάση μας ήταν φυσικά το επόμενο χωριό, η Corniglia! Είχαμε αφήσει το Monterosso για να φτάσουμε στη Corniglia νωρίς το μεσημέρι πριν το φαγητό. Ο λόγος ήταν μια "κρυφή παραλία", για την οποία μου είχε πει ένα καλό κορίτσι εδώ στο φόρουμ και είχα σκυλιάσει εγώ να βρω!...


Απο το σταθμό του τρένου ανεβήκαμε στον κεντρικό δρόμο που οδηγεί στο χωριό. Εκεί βρίσκεται και η στάση που έρχεται το λεωφορειάκι για να μαζέψει κόσμο και να τον πάει στο χωριό. Έλα όμως που δεν ερχόταν και τόσο συχνά, με αποτέλεσμα να μαζεύεται στη στάση πολύς κόσμος κάθε φορά, και μάλιστα να μην χωράνε όλοι να μπούνε. Για να μη πω πόσο παστωμένοι ήταν όταν έμπαιναν…

Οι εναλλακτικές που έχεις από το σταθμό για να προσεγγίσεις το χωριό είναι είτε με τα πόδια από το δρόμο, που είναι μια Α απόσταση, είτε από τα "περίφημα" σκαλιά της Corniglia (382 σκαλιά) που ακούν στο όνομα Lardarina! Τα σκαλιά αυτά μικραίνουν κατά πολύ την απόσταση για να φτάσεις στο χωριό, αλλά η Sassenach μόλις τα είδε έπεσε ξερή κάτω....


Ανα χείρας τις οδηγίες που είχα για τη κρυφή παραλία, προσπαθήσαμε να τη βρούμε. Αντί να πάμε προς το χωριό, όπως πήγαιναν όλοι, εμείς πήγαμε αντίθετα. Βλέπαμε πέρα μακριά που θέλαμε να φτάσουμε, αλλά έπρεπε να βρούμε το δρόμο για εκεί…

Αρχικά πήραμε λάθος δρόμο και βρεθήκαμε σε ένα μεγάλο αγωγό όμβριων υδάτων, που ήταν κοντά στο σταθμό κιόλας….σκεφτήκαμε γρήγορα ότι κάτι έχουμε κάνει λάθος και το ξανα πήραμε από την αρχή! Αυτό που μας μπέρδεψε είναι μία υπόδειξη που υπήρχε πάνω σε ένα τοίχο….
Το πήραμε ευθεία το δρόμο τελικά, ανάμεσα απο χαλάσματα, που παρατηρώντας τα λίγο καλύτερα μου φάνηκαν παλιές εγκαταστάσεις λουτρών! Δεν είμαι σίγουρη αν ήταν, αλλά έβλεπα νιπτήρες, ντουζ και παραβάν ανάμεσα στα γκρέμια…

Τελικά ο δρόμος αυτός κάπου οδηγούσε…είχαμε απομακρυνθεί αρκετά από το σταθμό και κάποια στιγμή συναντήσαμε έναν ακόμα αγωγό, τελείως στεγνό. Κάποιοι είχαν βάλει μία ξύλινη σκάλα για να κατεβαίνεις και το επιχειρήσαμε. Είχαμε βγει στη παραλία που κοιτάζαμε πριν από μακριά και βλέπαμε κάποιους λιγοστούς λουόμενους! Προχωρήσαμε κι άλλο μέχρι να βρούμε ένα μέρος καλό να μπούμε στη θάλασσα, γιατί σε αρκετά σημεία είχε βράχια. Η ζέστη είχε βαρέσει κόκκινο, στη παραλία δεν είχε πουθενά σκιά και η βουτιά πλέον δεν έπαιρνε άλλη αναβολή…

Μετά τη δόση δροσιάς πήραμε το δρόμο του γυρισμού. Τα σκαλιά μου φαίνονταν πιο υποφερτά τώρα που ήμουν βρεγμένη, οπότε το πήρα απόφαση να ακολουθήσω τον bro που ήδη είχε ξεκινήσει προς αυτά….




Όταν φτάσαμε τελικά πάνω στο χωριό, βρήκαμε ένα σημείο με ίσκιο και καθίσαμε λίγο να ξαποστάσουμε. Ανοίγω το κινητό και βλέπω ότι έχω μήνυμα από το κατάλυμα που είχαμε κλείσει για τη σημερινή διαμονή μας στη La Spezia. Είχαμε ενημερώσει ότι θα φτάναμε μετά τις 20:00 και στην κράτηση έλεγε ότι το check in είναι μέχρι τις 20:00. Οπότε μας ζητούσαν να αυτοτσεκινιαστούμε. Δεν το είχαμε ξανακάνει και στην αρχή διστάσαμε….μετά είπαμε να το πάρει το ποτάμι και όσο η σκιά ήταν παχιά εγώ ξεκίνησα τα διαδικαστικά και ο bro πήγε να γεμίσει τα μπουκάλια μας με νερό από μία βρύση εκεί κοντά.

Αφού έλαβα όλες τις οδηγίες για το πώς θα μπούμε στο κατάλυμα και πως θα βρούμε το χώρο του πάρκινγκ, ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στο χωριό. Η Corniglia είναι το μοναδικό χωριό που δεν έχει άμεση πρόσβαση στη θάλασσα. Το όνομα της το έχει πάρει από την ρωμαϊκή οικογένεια Gens Cornelia, στην οποία ανήκε αρχικά αυτή η γη. Βρίσκεται στην κορυφή ενός λόφου, ύψους περίπου 100 μέτρων, και από τις τρείς πλευρές του περιβάλλεται από αμπελώνες, ενώ η τέταρτη πλευρά βλέπει σε μια απότομη πλαγιά προς τη θάλασσα. Με το αυτοκίνητο μπορείς να φτάσεις πολύ κοντά στο χωριό και γενικά είναι πιο ξεκούραστο το περπάτημα στα δρομάκια του.





Όταν φτάσαμε στη κεντρική πλατεία του χωριού βρήκαμε ένα μαγαζάκι με γρανίτες και πήραμε από μια για να δροσιστούμε. Με τόση ζέστη δεν είχαμε όρεξη για φαγητό…Η γρανίτα αυτή μου έχει μείνει, όχι επειδή ήταν νόστιμη (που ήταν), αλλά επειδή ήταν ο μοναδικός τρόπος να κατεβάσω θερμοκρασία εκείνη τη στιγμή! Με τη γρανίτα, λοιπόν, ανα χείρας συνεχίσαμε τις τσάρκες μας.






Κάποια στιγμή φτάσαμε σε ένα σημείο, στην άκρη του λόφου, όπου κάτω χαμηλά βλέπαμε μια μικρή παραδεισένια παραλία! Εκείνη τη στιγμή άρχισα να αμφιβάλω αν είχα καταλάβει σωστά ποια είναι η παραλία που έψαχνα και αν τελικά είχα βρει τη σωστή… Για να κάνεις μπάνιο σε αυτή τη παραλία που βλέπαμε έπρεπε να κατέβεις την απότομη πλαγιά (αυτό ήταν το εύκολο κομμάτι) και να ξανανέβεις για να φύγεις! Με τη σκέψη και μόνο αυτής της ανηφόρας στην απότομη πλαγιά, η Sassenach είδε κάτι εγκεφαλικά να περνάνε ξώφαλτσα και παράτησε την ιδέα του δεύτερου μπάνιου αμέσως!….


Πήραμε το δρόμο της επιστροφής προς το σταθμό για να πάρουμε το τρένο για το επόμενο χωριό, τη Manarola.
Συνεχίζεται…