Ιταλία Ανάμεσα στα λόγια και τη πράξη υπάρχει….το πέλαγος! Οδοιπορικό στη Β.Ιταλία

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.148
Likes
20.457
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. 11 Ιουλίου 2021 – Ancona, San Marino
  3. 12 Ιουλίου 2021 – San Marino
  4. 12 Ιουλίου 2021 – San Marino, Lake Garda (Peschiera del Garda, Sirmione)
  5. 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Sirmione, Lazise, Punta San Vigilio)
  6. 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Torri del Benaco, Limone sul Garda, Toscolano-Maderno)
  7. 14 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Salo), Alto Garda Bresciano Park (Navazzo, Valvestino, Magasa)
  8. 14 Ιουλίου 2021 –Lake Idro, Bagolino, Val Camonica (Breno), Lake Iseo (Pisogne, Cislano, Lovere)
  9. 15 Ιουλίου 2021 – Val Camonica (Rock Art Natural Reserve)
  10. 15 Ιουλίου 2021 – Valtellina (Aprica, Tirano, Teglio, Sondrio, Dubino), Lake Como (Gravedona, Domaso)
  11. 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Abbazia di Piona, Correno Plinio, Bellano, Riva di Gittana)
  12. 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Varenna, Bellagio, Como)
  13. 17 Ιουλίου 2021 – Como, Sacro Monte di Varese
  14. 17 Ιουλίου 2021 – Lake Maggiore (Ranco, Rocca di Angera, Arona, Stresa), Lake Orta (Quarna Sopra)
  15. 18 Ιουλίου 2021 – Lake Orta
  16. 18 Ιουλίου 2021 – Genova
  17. 19 Ιουλίου 2021 – Genova
  18. 19 Ιουλίου 2021 – Riviera di Levante (Santa Margherita, Portofino, Monterosso al Mare)
  19. 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre
  20. 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre, La Spezia
  21. 21 Ιουλίου 2021 – Portovenere, Marina di Carrara
  22. 21 Ιουλίου 2021 – Lucca
  23. 22 Ιουλίου 2021 – Lucca, Colle di Val D'Elsa, Assisi
  24. 22 Ιουλίου 2021 – Assisi
  25. 23 Ιουλίου 2021 – Assisi, Spello, Ancona

18 Ιουλίου 2021 – Lake Orta

Το πρωί η αίθουσα του πρωινού δεν θύμιζε σε τίποτα το προηγούμενο βράδυ! Τα περισσότερα τραπέζια ήταν μαζεμένα, εκτός από μερικά που θα χρησίμευαν για τα πρωινά των πελατών και η αίθουσα ήταν πεντακάθαρη. Στο "κατάστημα" βρισκόταν ένας κύριος που δεν μιλούσε γρι αγγλικά και με λίγα ιταλικά και παντομίμα του είπαμε τι θέλουμε για πρωινό. Φάγαμε με την ησυχία μας το λιτό πρωινό μας και αναχωρήσαμε.
Με το φως της μέρας είδαμε και το χωριό που μας φιλοξένησε για ένα βράδυ, καθώς κατηφορίζαμε το βουνό προς τη λίμνη, το οποίο είναι μεγαλούτσικο. Περάσαμε και από άλλους οικισμούς, μέχρι να φτάσουμε στο Orta San Giulio.

1.JPG



3.JPG



4.JPG



5.JPG



Lake Orta
Υποτίθεται ότι η λίμνη είναι το απομεινάρι ενός πολύ μεγαλύτερου όγκου νερού που σχηματίστηκε από τα νερά του ποταμού Toce που κυλούσαν νότια προς τη Novara. Καθώς οι παγετώνες υποχώρησαν, τα νερά που έρεαν από αυτούς μειώθηκαν και σταδιακά εκτράπηκαν στη λίμνη Maggiore. Η λίμνη ονομάζεται έτσι από τον 16ο αι., ενώ πριν είχε το όνομα Lago di San Giulio, από τον Άγ. Ιούλιο και προστάτη της περιοχής.

9.JPG



Sacro Monte di San Francesco
Πριν πάμε στο Orta San Giulio, περάσαμε από τη Villa Crespi, ένα από τα πιο διάσημα αναγεννησιακά κτίρια της περιοχής, που πλέον λειτουργεί ως πολυτελές ξενοδοχείο και εστιατόριο. Μετά τη βίλα στρίψαμε δια του αρραβώνος προς τον ιερό λόφο που υπάρχει στη χερσόνησο της λίμνης.

10.JPG



11.JPG



Πρόκειται για έναν δασώδη λόφο, με γοητευτικό τοπίο και μοναδική θέα στη λίμνη Orta!!!

12.JPG



Υπάρχουν 20 παρεκκλήσια εναρμονισμένα στο φυσικό περιβάλλον, με έργα τέχνης που απεικονίζουν σκηνές από τη ζωή του Άγ. Φραγκίσκου της Ασίζης. Η ιδέα για τη δημιουργία του ιερού λόφου στην Orta χρονολογείται από το 1583, σύμφωνα με το πρότυπο της θρησκευτικής διαδρομής του ιερού λόφου στο Varallo. Από το 1593 έως το 1615, ο επίσκοπος Carlo Bascapé της Novara ξεκίνησε την ανοικοδόμηση των παρεκκλησιών. Αυτός όρισε την ακολουθία των σκηνών που θα διαδραματίζονταν σε κάθε παρεκκλήσι, την αρχιτεκτονική του όλου συγκροτήματος και αυτός ανέλαβε το κάλεσμα των καλλιτεχνών που θα εργάζονταν στην Orta. Η διαδρομή καταλήγει στην εκκλησία του San Nicolao, ένα ρομανικό κτήριο, που επανασχεδιάστηκε πλήρως τον 17ο αι. προς αναπαράσταση κάποιων χώρων της βασιλικής του Αγ. Φραγκίσκου στην Ασίζης.

13.JPG



14.JPG



15.JPG



16.JPG



17.JPG



Η Λομβαρδική τέχνη του 17ου αι. σε συνδυασμό με το ζωηρό θεατρικό μπαρόκ δημιουργούν ένα ρεαλισμό στις σκηνές που προβάλλονται στα παρεκκλήσια! Η ομορφιά του τοπίου, η ηρεμία του και η αρμονική συνύπαρξη τέχνης, αρχιτεκτονικής και φύσης αντικατοπτρίζουν την φραγκισκανική πνευματικότητα. Το Sacro Monte di San Francesco είναι ένας από τους 9 ιερούς λόφους που ανήκουν στην Unesco.

18.JPG



19.JPG



20.JPG



21.JPG



22.JPG



23.JPG



24.JPG



25.JPG



26.JPG



Δεν είχαμε σκοπό να κάνουμε πάλι πεζοπορία, γιατί θέλαμε να κατανείμουμε διαφορετικά το χρόνο μας σήμερα. Ανεβήκαμε με το αυτοκίνητο ψηλά στο λόφο και περπατήσαμε προς τα κοντινότερα παρεκκλήσια για να δούμε μερικά από αυτά και να απολαύσουμε την απίστευτη φύση και τη πανοραμική θέα που προσφέρει ο λόφος προς τη λίμνη και το νησάκι!

28.JPG



31.JPG



32.JPG



Όταν κατεβήκαμε το λόφο, στους πρόποδες του υπήρχε ένα κτήμα που φιλοξενούσε δύο μορφές! Στη μία πλευρά υπήρχε ένα ελαφάκι που το πλησίασα, κάναμε χαδάκια και από τη πολύ συγκίνηση που με είδε με κατούρησε κιόλας :haha:

33.JPG



Στην άλλη πλευρά ήταν ένα γαϊδουράκι που ήθελε και αυτό χαδάκια. Ήρθε κοντά και επειδή χατίρια δεν χαλάω ρίξαμε μερικά χάδια και μετά άρχισε το ξύσιμο στο ντουβάρι! 👍 Αυτές είναι συναντήσεις! :heart:

35.JPG



Orta San Giulio
To Orta San Giulio είναι ένας οικισμός χτισμένος στη χερσόνησο της ανατολικής όχθης της λίμνης. Παρκάραμε στην είσοδο του χωριού (2€/ώρα) και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Έξω από το πάρκινγκ είχαν στήσει ένα πάγκο κάποια παιδιά, πρώην ναρκομανείς, που είναι μέλη σε ένα σχετικό ίδρυμα απεξάρτησης και έκαναν έρανο. Μας ρώτησαν από πού είμαστε και για πιο λόγο επισκεφτήκαμε την Ιταλία. Ήταν μια πάρα πολύ ευχάριστη συνάντηση και κουβέντα! Δώσαμε στα παιδιά και εμείς τον οβολό μας, τον οποίο ζητούσαν με χαμόγελο, σεβασμό και αξιοπρέπεια, και ήταν η πρώτη φορά που πλήρωσα έρανο με πιστωτική! Αυτό θα πει οργάνωση.

36.JPG



Μπαίνοντας στον οικισμό η Sassenach πέταξε τη σκούφια της! Αναρωτιόταν τι βλέπουν τα όμορφα και μπιρμπιλωτά της μάτια! Η γραφικότητα του οικισμού είναι διάχυτη παντού, με πλακόστρωτα στενά, τοιχογραφίες στα κτίρια και αρχιτεκτονική που σε στέλνει καρφί στο μεσαίωνα!!! 😍 Τη προηγούμενη μέρα είχα ενθουσιαστεί με το χωριό Santa Maria del Monte στη κορυφή του ιερού λόφου, αλλά και το Orta San Giulio δεν πήγαινε πίσω! Έμπαινα και έβγαινα στα στενά και τους δρόμους σαν αλλοπαρμένη…

37.JPG



38.JPG



39.JPG



40.JPG



41.JPG



42.JPG



43.JPG



44.JPG



45.JPG



Τον Μάιο του 1882, ο Φριντριχ Νίτσε και η ρωσίδα φίλη του Λου Σαλομέ, επισκέφτηκαν την Orta. Μία μέρα πήγαν βόλτα στον ιερό λόφο και εκεί ο Νίτσε ερωτεύτηκε τη Λου. Κάτι συνέβη σε εκείνη τη βόλτα. Το τι ακριβώς όμως συνέβη παρέμεινε μυστήριο….Ο Νίτσε όμως, που ήταν επιρρεπής σε ανισορροπίες του μυαλού, της εξέφρασε αργότερα τα αισθήματα του, στέλνοντάς της ένα γράμμα στο οποίο την ζητούσε σε γάμο. Η Λου ήταν μια ασυνήθιστη γυναίκα για την εποχή εκείνη. Αναζητούσε πνευματική τόνωση και ισότητα των δύο φύλων. Έτσι δεν συμμερίστηκε τα συναισθήματά του και απέρριψε την πρόταση. Ο Νίτσε όχι μόνο δεν μπόρεσε να χωνέψει την απόρριψη, αλλά έφτασε σε σημείο να σκέφτεται και την αυτοκτονία λέγοντας ότι "η Λου της Όρτα ήταν ένα διαφορετικό πλάσμα". Τότε ήταν που άρχισε και τη συγγραφή του έργου του Τάδε έφη Ζαρατούστρα. Η Orta λοιπόν κατέχει και το λογοτεχνικό ρομάντζο της! :innocent:

46.JPG



47.JPG



48.JPG



49.JPG



50.JPG



51.JPG



Όταν φτάσαμε στη κεντρική πλατεία Piazza Motta η Sassenach αντίκρυσε το Palazzo della Comunità (Δημαρχείο) του 16ου αι. και μεταφέρθηκε νοερά σε αλλοτινές εποχές! Στη πλατεία αυτή λαμβάνει χώρα η κεντρική υπαίθρια αγορά του οικισμού που έχει τις ρίζες της στον μεσαίωνα και αναβιώνει κάθε Τετάρτη. Κρίμα που δεν ήταν Τετάρτη και ήταν Κυριακή…άσε που λόγω της ημέρας γινόταν και χαμούλης από κόσμο!

52.JPG



53.JPG



54.JPG



Isola San Giulio
Πλέον ανυπομονούσα να μεταβώ στο νησάκι, το οποίο έχει παρόμοια φήμη και χαρακτηριστικά με το San Giulio! Από τη κεντρική πλατεία πήραμε το καραβάκι, πληρώσαμε μετρητά στον βαρκάρη (3,20€/άτομο με επιστροφή) και μόλις γέμισε (αμέσως) έφυγε για το νησί.

55.JPG



55α.JPG



56.JPG



Η λίμνη Orta ήταν πάντα ένας τόπος συγκλονιστικού μυστηρίου, ειδικά το νησί της λίμνης San Giulio. Στο νησί επικρατεί μία σιωπή και ηρεμία που σε κάνει να αισθάνεσαι ότι το μακρινό παρελθόν δεν είναι και τόσο μακρινό…Σε πολλά κτίρια υπάρχουν περίεργα ρόπτρα σε σχήμα δράκου και φιδιού, ένα θρυλικό πλάσμα που έχει τις ρίζες του στον παγανισμό και στις τελετές του θεού Μίθρα, ο οποίος λατρεύονταν στην ανατολική Μεσόγειο από τον 1ο εως τον 5ο αι. Ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Μέγας Θεοδόσιος απαγόρευσε τις παγανιστικές τελετές του θεού Μίθρα και καθιέρωσε τον Χριστιανισμό ως επίσημη θρησκεία. Κάλεσε τον Ιούλιο (αργότερα Άγιο Ιούλιο της Νοβάρα) στην Ιταλία, έναν Έλληνα ιεραπόστολο και οικοδόμο εκκλησιών, για να βοηθήσει στην καταστροφή των ειδωλολατρικών ναών και στην κατασκευή χριστιανικών. Μέχρι τότε λέγεται ότι ο Ιούλιος είχε οικοδομήσει 99 ναούς. Ο θρύλος λέει ότι πέρασε με τον μανδύα του τη γεμάτη με θηρία λίμνη και μόλις άγγιξε την ακτή του νησιού έδιωξε όλα τα φίδια. Ο διωγμός των φιδιών σηματοδοτούσε το τέλος των παγανιστικών πρακτικών. Τότε έχτισε στο νησί τον τελευταίο εκατοστό ναό στη θέση ενός προηγούμενου, όπου σήμερα βρίσκεται η Βασιλική του Αγ. Ιουλίου.

57.JPG



58.JPG



59.JPG



60.JPG



Το νησάκι είναι πολύ γραφικό! Κτίρια με νωπογραφίες και μπαρόκ αρχιτεκτονική κυριαρχούν παντού. Το πιο διάσημο κτίριο είναι η Βασιλική του Αγ. Ιουλίου, στη κρύπτη της οποίας υπάρχουν τα λείψανα του. Δίπλα στη Βασιλική υπάρχει η παλιά θεολογική σχολή, που μετατράπηκε το 1976 σε μοναστήρι Βενεδικτίνων. Η επιρροή της σχολής των Βενεδικτίνων, που κυριαρχεί στο νησί, γίνεται αμέσως αισθητή.

61.JPG



62.JPG



63.JPG



64.JPG



65.JPG



66.JPG



67.JPG



68.JPG



69.JPG



70.JPG



71.JPG



Αφού γυρίσαμε όλο το νησί, βγήκαμε ξανά στη προβλήτα που μας είχε αφήσει το καραβάκι και περιμέναμε να έρθει. Γυρίσαμε στο Orta San Giulio, κάναμε μερικές βόλτες ακόμα και τελικά αποφασίσαμε να μην φάμε εδώ και να γλιτώσουμε το χούφτωμα...

72.JPG



73.JPG



Επόμενη στάση κάπου λίγο έξω από τη Novara για φαγητό στο Ristorante Pizzeria Amici Miei, που σταματήσαμε τυχαία μόλις το είδαμε στο δρόμο. Όχι κάτι το ιδιαίτερο από γεύσεις αλλά ήταν οικονομικό, όπως και ότι άλλο φάγαμε σε εστιατόρια που βρίσκαμε κατά μήκος των διαδρομών μας και όχι σε οικισμούς.

73α.JPG



Στη συνέχεια βάλαμε βενζίνη, μπήκαμε στον Ε25 και φύγαμε κατευθείαν για Γένοβα! Ήμουν πολύ περίεργη για το τι θα συναντήσω σε αυτή τη πόλη....

Η σημερινή διαδρομή φαίνεται στο παρακάτω χάρτη

74.png



Συνεχίζεται....
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.148
Likes
20.457
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
11 Ιουλίου 2021 – Ancona, San Marino

Άφιξη στην Ανκόνα

Γύρω στις 11:00 το πρωί άνοιξε το μάτι μου. Μόλις είχα κλείσει το 12ωρο μου ύπνο στην "σούπερ λουξ" καμπίνα του "σούπερ ντούπερ ουάου πλοίου", που μας πήγαινε στην Ιταλία…. Έξω από την καμπίνα άκουγα διάφορους να πηγαινοέρχονται. Ο bro είχε ξυπνήσει και έλυνε sudoku. Βγήκα από τον υπνόσακο μου και αφού κοντοστάθηκα για αρκετά λεπτά, τελικά πήρα την απόφαση να πάω τουαλέτα, αλλιώς θα τα έκανα πάνω μου! Τώρα θα ρωτήσει κάποιος: και γιατί ρε κοπελιά ήθελε τόσο σκέψη για να πας στη τουαλέτα;….

-------////------

Λίγες ώρες πριν - 10/07/21
Μετά από μία ώρα καθυστέρηση βάλαμε το αυτοκίνητο στο πλοίο, πήραμε τα σακίδια που είχαμε έτοιμα για τη διαμονή μας στη καμπίνα, τους υπνόσακους και το ψυγειάκι μας. Με είχαν προϊδεάσει κάτι πουλάκια, ότι το πλοίο που θα παίρναμε για Ιταλία έχει το κακό του το χάλι, οπότε φρόντισα να είμαι προετοιμασμένη. Πόσο χάλια μπορεί να ήταν δηλαδή;….

Κατευθυνθήκαμε προς τη ρεσεψιόν για να πάρουμε το κλειδί της καμπίνας μας, προσπαθώντας να κρατήσουμε αποστάσεις από τους γύρω μας. Τι να κάνουμε λέει;;;….Ήμασταν κυριολεκτικά ο ένας πάνω στον άλλον! :rolleyes: Με τα πολλά και τα λίγα πήραμε το πολυπόθητο κλειδί, πετσέτες από τη ρεσεψιόν και βρήκαμε τη καμπίνα μας. Με μια πρώτη ματιά φαίνονταν όλα οκ…..

1.JPG

2.JPG


….με μια δεύτερη ματιά όμως, ήταν ολοφάνερο ότι οι καμπίνες δεν ήταν καθαρές, πόσο μάλλον να έχουν απολυμανθεί! Το μόνο που είχαν κάνει ήταν να αλλάξουν σεντόνια και να συμμαζέψουν όσα βλέπει η πεθερά!… Αφού απολύμανα όλες τις επιφάνειες στη καμπίνα, έκανα το ίδιο και για την τουαλέτα. Μετά στρώσαμε τους υπνόσακους μας στις κουκέτες και μπήκα για ντούζ. Τότε ανακάλυψα ότι δεν λειτουργεί η τουαλέτα μας!….Κάνω το ντούζ, ντύνομαι και πάω στη ρεσεψιόν. Εκεί μου λένε ότι υπάρχει γενικό πρόβλημα και δεν λειτουργούν ούτε οι κοινόχρηστες τουαλέτες και πως θα προσπαθήσουν να λύσουν το πρόβλημα το συντομότερο. Μα τι ωραία κρουαζιέρα μας επιφύλαξε η Grimaldi Lines, με τις σούπερ λουξ καμπίνες της!!!..... 😤

-------////------

Μετά το ντούζ, τρώμε το πρωινό μας και πλακωνόμαστε στα sudoku και τα σταυρόλεξα για να περάσει η ώρα. Κάποια στιγμή, μετά το μεσημέρι, βγήκαμε από τη καμπίνα να πιούμε έναν καφέ έξω στο κατάστρωμα. Κατά τη διαδρομή περάσαμε από το σημείο που διόρθωναν τη βλάβη στην αποχέτευση του πλοίου. Ακόμα διόρθωναν τη βλάβη!... Βρήκαμε ένα καλό σημείο στο κατάστρωμα και περάσαμε την υπόλοιπη ώρα εκεί αγναντεύοντας τις ιταλικές ακτές, μέχρι να φτάσουμε Ανκόνα.
3.JPG


Λίγο πριν μπούμε στο λιμάνι, μας ενημέρωσαν να αδειάσουμε τις καμπίνες μας. Πηγαίνοντας στην καμπίνα ακόμα διόρθωναν τη βλάβη…αλίμονο! Πήραμε τα πράγματα μας και πήγαμε στα εξωτερικά γκαράζ που μας είχαν υποδείξει να παρκάρουμε το αυτοκίνητο μας. Μέχρι να δέσει το καράβι πέρασε μια αιωνιότητα και μία μέρα…:rolleyes-80:
4.JPG

5.JPG

6.JPG


Ευτυχώς το ξεφόρτωμα του πλοίου έγινε πολύ γρήγορα και σύντομα ήμασταν στο δρόμο για τον Άγιο Μαρίνο, όπου και θα κάναμε τη πρώτη μας διανυκτέρευση. Τις 4 πρώτες διανυκτερεύσεις μας τις είχα κλείσει ήδη, ενώ τις υπόλοιπες θα τις κλείναμε επι τόπου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
7.JPG

8.JPG



Άγιος Μαρίνος και ο τελικός του Euro 2021
Λίγο μετά τις 19:00 φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας. Ήταν το Hotel Rossi ,το οποίο βρίσκεται στους πρόποδες του λόφου όπου είναι χτισμένη η πόλη του Αγίου Μαρίνου. Διέθετε πάρκινγκ και είχαμε πρωινό (56,03/βραδιά).

Η σημερινή μας διαδρομή φαίνεται παρακάτω
9.png


Μετά από καμια ώρα χαλάρωσης στο δωμάτιο, φρεσκαριστήκαμε και βγήκαμε να δούμε τον τελικό του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος που διεξάγονταν εκείνο το βράδυ μεταξύ Ιταλίας και Αγγλίας. Το αρχικό πλάνο ήταν να πάμε πάνω στη πόλη, να βρούμε ένα μαγαζί που να παίζει τον αγώνα και να πιούμε τις μπύρες μας παρέα με τους ντόπιους. Κατεβαίνοντας στο ισόγειο του ξενοδοχείου, είδαμε ότι το εστιατόριο του καταλύματός μας, το Ristorante Raschi , είχε βγάλει τραπεζοκαθίσματα έξω στην αυλή και μία μεγάλη οθόνη για τον αγώνα. Μας άρεσε η ιδέα και αντί να τρέχουμε να παρκάρουμε στη πόλη και να ψάχνουμε μαγαζί, προτιμήσαμε να κάτσουμε εκεί παρέα με όλη τη γειτονιά που είχε μαζευτεί! :clap: Παραγγείλαμε τις μπύρες μας, πήραμε και μία πίτσα για να τσιμπολογάμε και ευχόμασταν να κερδίσει η Ιταλία για να δούμε χαρές και πανηγύρια :)

Η μπύρα που δοκιμάσαμε ήταν τοπική και θεϊκή! Το όνομα της Ambigua και ήταν από τις καλύτερες μπύρες που ήπιαμε στο ταξίδι!
10.JPG


Μετά το τέλος του αγώνα και αφού η αγωνία είχε φτάσει στο αποκορύφωμα, άρχισαν οι αγκαλιές και τα πανηγύρια τριγύρω μας, αλλά γρήγορα ησύχασαν και οι πιο πολλοί έφυγαν. Πέρασαν και κανα δυο αυτοκίνητα με κορναρίσματα και φωνές και μετά τίποτα….λες και πήγαν όλοι για ύπνο! Για να πω την αλήθεια περίμενα περισσότερο νταβαντούρι αλλά οι Σαν Μαρινέζοι ήταν τελείως ψόφιοι…...zzzzzzzzzz
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.148
Likes
20.457
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
12 Ιουλίου 2021 – San Marino

Το κλίμα του Αγίου Μαρίνου είναι ιδανικό για ύπνο, θα έχω να το λέω! Ξυπνήσαμε φρεσκαδούρες, ντυθήκαμε και κατεβήκαμε στο ισόγειο για το πρωινό μας. Στην συνέχεια μαζέψαμε τα πράγματα μας, κάναμε check out και ξεκινήσαμε για την πρώτη περιήγηση μας για σήμερα που θα ήταν φυσικά στο ιστορικό κέντρο της πόλης του Αγίου Μαρίνου. Βγήκαμε στο κεντρικό δρόμο και ανηφoρήσαμε έχοντας θέα το όμορφο όρος Τιτάνο με τους πύργους του!
1.JPG


Η Γαληνοτάτη Δημοκρατία του Αγίου Μαρίνου είναι το γνωστό περίκλειστο κρατίδιο, που περιβάλλεται από την Ιταλία και ιδρύθηκε το 301 μΧ. από έναν χριστιανό λιθοξόο ονόματι Μαρίνο, ο οποίος εγκαταστάθηκε στην δυσπρόσιτη αυτή περιοχή από το νησί Άρμπα της Δαλματίας, προκειμένου να αποφύγει τις διώξεις του αυτοκράτορα Διοκλητιανού. Τα επόμενα χρόνια ο Μαρίνος αγιοποιήθηκε, έδωσε το όνομά του στο κρατίδιο και είναι ο προστάτης του. Το μικρό αυτό κράτος εκτείνεται στο όρος Τιτάνο σε υψόμετρο 755μ. και γύρο από αυτό, στην βορειοανατολική πλευρά των Απέννινων. Έχει έκταση 61 τ.χλμ και πληθυσμό 33.000 κατοίκων. Πρωτεύουσα είναι η Πόλη του Αγίου Μαρίνου και επίσημη γλώσσα είναι τα Ιταλικά. Το ιστορικό του κέντρο, που χρονολογείται από την ίδρυση της δημοκρατίας ως πόλης-κράτους τον 13ο αι. και το όρος Τιτάνο, αποτελούν μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco. Ο Άγιος Μαρίνος είναι από τα πιο πλούσια κράτη του κόσμου! Η οικονομία του βασίζεται κατά μεγάλο ποσοστό στον τουρισμό, τα αφορολόγητα είδη και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.
2.JPG


Διασχίσαμε όλη τη Via Ventotto Luglio στρίψαμε στη Via Piana και τελικά σταθμεύσαμε στο P2B (~1,2€/ώρα). Από εκεί το πιάσαμε ποδαράτο όχι όμως προς τη πόλη….Όταν όλοι ξεκινούν από τη πόλη και καταλήγουν στους Πύργους, και σπάνια φτάνουν στον 3ο Πύργο, εμείς ξεκινήσαμε φυσικά ανάποδα, από τους πρόποδες του 3ου Πύργου, όπου και τελειώνει το πεζοπορικό μονοπάτι ή αρχίζει για άλλους (ονόματα δεν λέμε)!
3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG


Η διαδρομή μέσα στο δάσος ήταν τέλεια!!! Η θέα που είχαμε ακόμα πιο τέλεια!!! Ήταν νωρίς ακόμα χωρίς ιδιαίτερη ζέστη, οπότε το πρωινό περπάτημα ήταν αναζωογονητικό! Μετά από λίγα λεπτά φάνηκε ο τρίτος Πύργος (Tower Montale)…
7.JPG

8.JPG

9.JPG

10.JPG

11.JPG

12.JPG


Υπάρχουν τρία φρούρια που κυριαρχούν στην πόλη του Αγίου Μαρίνου, ένα σε κάθε μία από τις κορυφές του όρους Τιτάνο. Αποτελούν κατάλοιπα των οχυρώσεων του Μεσαίωνα και πλέον σύμβολα του κράτους, καθώς βρίσκονται στη σημαία και το εθνόσημο του. Ο Πύργος Montale είναι ο μοναδικός που δεν είναι επισκέψιμος και βρίσκεται στη χαμηλότερη κορυφή του Τιτάνο. Εκεί ήμασταν κυριολεκτικά μόνοι μας! Καθίσαμε να ξαποστάσουμε, απολαύσαμε τη πανέμορφη θέα και βγάλαμε τις φωτογραφίες μας. Η πρωινή μας βόλτα είχε ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς!
14.JPG

15.JPG

16.JPG


18.JPG


Βγήκαμε πάλι στο πεζοπορικό μονοπάτι και συνεχίσαμε για το δεύτερο πύργο ονόματι Cesta (Ντε λα Φρατα). Βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο του όρους Τιτάνο, στα 755μ. στο μέσο του μονοπατιού που συνδέει τους τρείς πύργους.
19.JPG

20.JPG

21.JPG

22.JPG

23.JPG


Αρχικά χρησίμευε ως παρατηρητήριο, ήδη από τη ρωμαϊκή περίοδο, και αναφέρεται με το ίδιο όνομα σε έγγραφο του 1253. Το 1320 ανεγέρθη ένα ψηλό εξωτερικό τείχος και ο Πύργος συνδέθηκε με τις οχυρώσεις της δεύτερης σειράς τειχών.

25.JPG

26.JPG


Το 1956 ο Πύργος έγινε η έδρα του Μουσείου Αρχαίων Όπλων. Δεν μπήκαμε στο εσωτερικό του, γιατί δεν θέλαμε να δούμε το μουσείο του, ούτε τη θέα, που την είχαμε ήδη θαυμάσει κατά τη πορεία μας σε αυτόν! Κάναμε βόλτα στο γύρω χώρο και συνεχίσαμε για τον πρώτο πύργο, που παρεμπιπτόντως από το σημείο αυτό είχε απίστευτη όψη!!!
27.JPG

28.JPG


Ο πρώτος Πύργος - Guaita (τρίτος για εμάς) είναι ο πιο επισκέψιμος πύργος. Μπορεί κάποιος να φτάσει με το αυτοκίνητο μέχρι αυτό το σημείο, όπου έχει πάρκινγκ. Ορισμένοι χώροι του πύργου είχαν χρησιμοποιηθεί ως φυλακές από το δεύτερο μισό του 18ου αι. έως το 1970. Στο πύργο σήμερα φιλοξενούνται εκθέσεις, ενώ το καμπαναριό, που πιθανόν ανεγέρθη το 15ο αι, θεωρείται από τους Σαν Μαρινέζους πολύ σημαντικό σύμβολο, καθώς παλιά χρησιμοποιούνταν για το κάλεσμα των κατοίκων προς υπεράσπιση της χώρας από διάφορους κινδύνους, ενώ σήμερα χτυπά η καμπάνα του για να αναγγείλει σημαντικές πολιτικές και θρησκευτικές εορτές της Δημοκρατίας.
29.JPG


Ο χώρος γύρω από το πύργο είναι πολύ προσεγμένος και μπορείς να κάνεις περίπατο, αλλά και να πιείς το καφέ σου και να φας. Κάναμε τη βόλτα μας, ανεβήκαμε μέχρι την είσοδο του χωρίς να μπούμε μέσα, βγάλαμε τις φωτογραφίες μας, απολαύσαμε τη θέα του δεύτερου πύργου και μετά συνεχίσαμε προς το ιστορικό κέντρο της πόλης.
30.JPG

31.JPG

32.JPG

33.JPG

34.JPG

35.JPG

36.JPG


Η πρώτη μας στάση ήταν στο Orti Borghesi, ένα πολύ όμορφο πάρκο της πόλης, σχετικά μικρό, αλλά με απίστευτη θέα και υπέροχα λουλούδια!
37.JPG

39.JPG

40.JPG

41.JPG

42.JPG

43.JPG


Λίγα μέτρα πιο κάτω βρίσκεται ο καθεδρικός ναός της πόλης, η Βασιλική του Αγίου Μαρίνου. Κατηφορίσαμε προς το μέρος του μέσα από τα στενά δρομάκια για να φτάσουμε στη μικρή πλατεία που βρίσκεται μπροστά από το ναό.
45.JPG


Στο σημείο που βρίσκεται ο καθεδρικός υπήρχε ενοριακή εκκλησία του 16ου αι., η οποία κατεδαφίστηκε, στερώντας από τους κατοίκους του Αγίου Μαρίνου και γενικά από την ανθρωπότητα, ένα από τα πρώτα χριστιανικά μνημεία προ-ρομανικού ρυθμού στην Ιταλία. Η ανοικοδόμηση ξεκίνησε το 1826, από τον Μπολονέζο αρχιτέκτονα Antonio Serra και τελείωσε το 1838, έτος παράδοσης στο κοινό. Η Βασιλική είναι νεοκλασικού ρυθμού. Έχει ένα πρόναο που σχηματίζεται από 8 κίονες κορινθιακού ρυθμού διακοσμημένους με φύλλα άκανθου. Στο αέτωμα υπάρχει η επιγραφή "Divo Marino Patrono et Lebertatis Auctori sen. pq" (η κυβέρνηση και ο λαός του Αγίου Μαρίνου συντάκτες της ελευθερίας τους) και πάνω από τη κύρια είσοδο βρίσκεται το οικόσημο της Δημοκρατίας με τους τρείς πύργους.
46.JPG

47.JPG


Μπήκαμε να δούμε και το εσωτερικό του. Η πρώτη εντύπωση που μας έδωσε, και το σχολιάσαμε κιόλας, είναι σαν μπαίνεις σε αρχαιοελληνικό ναό! Χωρίζεται σε τρία κλίτη, εκ των οποίων το κεντρικό είναι και το πιο μεγαλοπρεπές. Περιστοιχίζεται από κίονες, επίσης κορινθιακού ρυθμού και καταλήγει σε κυλινδρικό θόλο.
48.JPG


Εκεί βρίσκεται ο κεντρικός βωμός, όπου φυλάσσεται μέρος των λειψάνων του πολιούχου της πόλης και πίσω από το βωμό στέκεται το άγαλμα του σε περίοπτη θέση. Αυτό που μου χτύπησε κατευθείαν στο μάτι ήταν το σύμβολο του "πανεπόπτη οφθαλμού" ή αλλιώς "μάτι της πρόνοιας" που υπάρχει ανάγλυφο στο στήθος του αγάλματος του Αγίου Μαρίνου. Ε και που το παράξενο θα πει κάποιος τώρα. Παράξενο δεν είναι αλλά εμένα με εξιτάρουν οι συμβολισμοί και ειδικά αυτοί που συνεχίζουν να υπάρχουν ανα τους αιώνες μέχρι και σήμερα και κουβαλούν ιστορία….
49.JPG


Η συνολική διακόσμηση του ναού είναι αρκετά λιτή, με επιμέρους βωμούς στα πλάγια κλίτη και αγάλματα ανάμεσα σε αυτούς. Πάνω από τη κύρια είσοδο βρίσκεται το εκκλησιαστικό όργανο το οποίο δείχνει παράταιρο στην όλη διακόσμηση του ναού…
51.JPG


Βγαίνοντας από το καθεδρικό, στα αριστερά υπάρχει το παρεκκλήσι του Αγ. Πέτρου. Σύμφωνα με την παράδοση, πρόκειται για το πρώτο παρεκκλήσι που ανήγειρε ο Άγ. Μαρίνος προς τιμή του. Στην είσοδο του υπάρχει μία σίτα αντί πόρτας, την οποία δεν μπορείς να παραμερίσεις και να μπεις. Μπορείς όμως να δεις στο εσωτερικό μέχρι εκεί που φτάνει το μάτι.
52.JPG


Στο εσωτερικό υπάρχει ένας βωμός από πολύχρωμο μάρμαρο, στον οποίο βρίσκεται το άγαλμα του Αγ. Πέτρου. Η αψίδα, λαξευμένη στον ασβεστολιθικό βράχο, έχει δύο κόγχες που η λαϊκή παράδοση υποδεικνύει ως τα κρεβάτια του Αγ. Μαρίνου και του Αγ. Λέο, στα οποία αποδίδονται θαυματουργές δυνάμεις ακόμα και σήμερα….anyway
53.JPG


Συνεχίζοντας τη βόλτα μας κατευθυνθήκαμε προς τα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης που οδηγούν σε ένα από τα πιο χαρακτηριστικά κτίρια της πόλης, το Δημαρχείο, με το χαρακτηριστικό κωδωνοστάσιο του που ήδη βλέπαμε από το σημείο που ήμασταν.
54.JPG

55.JPG

56.JPG

57.JPG


Φτάσαμε στο σταθμό του τελεφερίκ, με το οποίο μπορείς να ανέβεις στη παλιά πόλη από τους πρόποδες του λόφου. Ήταν κλειστό όμως, όχι ότι είχε σημασία για εμάς.
58.JPG

59.JPG


Στο γύρω χώρο υπήρχαν δύο μνημεία. Το ένα από αυτά ήταν το γλυπτό με την ονομασία "mother & child". Πρόκειται για ένα μνημείο αφιερωμένο στα θύματα του βομβαρδισμού του Αγ. Μαρίνου. Στις 26 Ιουνίου 1944 η Πολεμική Αεροπορία της Μεγάλης Βρετανίας βομβάρδισε τον Άγιο Μαρίνο. Στο όρος Τιτάνο έπεσαν 263 βόμβες και σκοτώθηκαν 63 πολίτες. Είναι ένα καλαίσθητο γλυπτό που απεικονίζει μια νεαρή γυναίκα να προσπαθεί να σώσει τον εαυτό της και το παιδί της από τις βόμβες….Μου άρεσε πολύ!
60.JPG


Σχεδόν απέναντι βρίσκεται το δεύτερο μνημείο του Bartolomeo Borghesi, νομισματολόγου και επιγραφολόγου από τον Άγιο Μαρίνο. Ούτε που τον είχα ματακούσει τον κύριο….
61.JPG


Επίσης τριγύρω είχε σημεία με πανοραμική θέα και διάφορα καφέ. Αδράξαμε λοιπόν την ευκαιρία να πιούμε το καφεδάκι μας και να ξεκουραστούμε.
62.JPG


64.JPG

65.JPG


Μετά τον καφέ μας συνεχίσαμε προς το Δημαρχείο και την πλατεία ελευθερίας με το ομώνυμο άγαλμα που βρίσκεται μπροστά από αυτό. Στη διαδρομή τσιμπήσαμε και τα αναμνηστικά μας από τον Άγιο Μαρίνο.
66.JPG


Το Δημαρχείο βρίσκεται σήμερα στη θέση του παλιού κτηρίου που ονομαζόταν Domus Magna Comunis, το οποίο πιθανότατα χτίστηκε στα τέλη του 14ου αι, και αφού αναστηλώθηκε πολλές φορές, κατεδαφίστηκε στα τέλη του 19ου αι.
63.JPG


Το νέο κυβερνητικό κτίριο, που χτίστηκε μεταξύ 1884 και 1894, είχε το απλό και λιτό στυλ των κτιρίων των ιταλικών πόλεων-κρατών του 13ου & 14ου αι. Μετά από εκατό χρόνια ζωής, το κτίριο ήταν πια ανεπαρκές και μη ασφαλές και λειτουργικό για τις σύγχρονες ανάγκες της πόλης, οπότε και έγιναν περεταίρω παρεμβάσεις αποκατάστασης του. Τα εγκαίνια του νέου κτιρίου που βλέπουμε σήμερα έγιναν το 1996.
67.JPG


Συνεχίσαμε τη βόλτα μας στα στενά της πόλης μέχρι που συναντήσαμε το μνημείο του Giuseppe Garibaldi…
68.JPG

69.JPG

70.JPG


…..το Cassa di Risparmio, στο οποίο μπήκαμε λίγο να δροσιστούμε, γιατί είχε αρχίσει να κάνει ζέστη…
71.JPG

72.JPG

73.JPG


…..και καταλήξαμε στη εκκλησία του Αγ. Φραγκίσκου, που βρίσκεται δίπλα στην ομώνυμη πύλη. Η εκκλησία χρονολογείται από το 1361 και λίγα μέτρα πιο πέρα βρίσκεται και το ομώνυμο μοναστήρι που περάσαμε αργότερα αλλά δεν είδαμε απολύτως καμία κινητικότητα.
74.JPG

75.JPG

76.JPG

77.JPG

78.JPG


Συνεχίζεται…
 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.148
Likes
20.457
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
12 Ιουλίου 2021 – San Marino, Lake Garda (Peschiera del Garda, Sirmione)

San Marino

Αρχικά δεν είχαμε σκοπό να μπούμε σε κανένα μουσείο. Δίπλα από τη εκκλησία του Αγ. Φραγκίσκου υπάρχει το Μουσείο Μεσαιωνικής Εγκληματολογίας και Βασανιστηρίων. Δεν είχαμε δει ανάλογο μουσείο ποτέ και καθώς δεν βλέπαμε καθόλου κίνηση τριγύρω, είπαμε να μπούμε.
79.JPG


Είναι απίστευτο το πόσοι τρόποι και ποιες μέθοδοι έχουν επινοηθεί από τον άνθρωπο για να προκαλέσει πόνο και μαρτύριο….Στο μουσείο υπάρχουν αντίγραφα και πρωτότυπα όργανα βασανισμού και γελοιοποίησης της ανθρώπινης υπόστασης που χρονολογούνται από το Μεσαίωνα, καθώς και χειρόγραφα της ίδιας εποχής. Δίπλα από το καθένα υπάρχει επεξήγηση για τη μέθοδο και το αποτέλεσμα του βασανιστηρίου. Τα εκθέματα του μουσείου αντικατοπτρίζουν τη πιο θλιβερή και σκοτεινή πλευρά της ανθρωπότητας και το πώς έχει καταφέρει ο άνθρωπος από πολύ νωρίς να φτάσει σε εξαιρετικά επίπεδα εγκληματικότητας….:rolleyes:
80.JPG

81.JPG

83.JPG

84.JPG

85.JPG

86.JPG


Ένα τμήμα του μουσείου είναι αφιερωμένο στις μεθόδους που χρησιμοποιούσαν, και μερικές εξακολουθούν να χρησιμοποιούν ακόμα οι άνθρωποι, ως μέρος τελετουργιών ή αποτελούν έθιμα λαών σε διάφορα μέρη του κόσμου, και είναι άκρως βασανιστικά και καταστροφικά για το ανθρώπινο σώμα, και πολλές φορές για τη ανθρώπινη ψυχή….
87.JPG

88.JPG

89.JPG

90.JPG


Ο καθένας μας, στο χρόνο και στο χώρο του, μεγάλος ή μικρός, είναι πάντα υπεύθυνος για όλα όσα συμβαίνουν στον κόσμο_ Μαχάτμα Γκάντι

Είχε μεσημεριάσει σχεδόν αλλά συνεχίσαμε για λίγο ακόμα τη βόλτα μας. Κάναμε ένα κύκλο μέσω της Via Donna Felicissima μέχρι να φτάσουμε λίγο πριν τη πλατεία ελευθερίας. Παράλληλα κοιτούσαμε που θα φάμε. Όσα μαγαζιά μας γέμισαν το μάτι, και δεν ήταν πολλά, ή είχαν πολύ κόσμο ή καθόλου. Τελικά κατεβήκαμε στη Via Piana και καθίσαμε σε ένα τελείως χάλια μαγαζί, με ένα τελείως χάλια φαγητό που δεν είχε καν Pos για να πληρώσουμε με κάρτα...Το μόνο καλό ήταν ότι ήταν φθηνό. Υποσχεθήκαμε στους εαυτούς μας το βράδυ να φάμε κάτι καλύτερο!
91.JPG

92.JPG

93.JPG

94.JPG

95.JPG


Μετά το "θεσπέσιο" γεύμα μας, ξεκινήσαμε για το αυτοκίνητο περνώντας από το Μοναστήρι των Καπουτσίνων. Πήγαμε ως την είσοδο αλλά ήταν κλειστά, οπότε και συνεχίσαμε να κατηφορίζουμε στο πάρκινγκ για να πάρουμε το αυτοκίνητο.
96.JPG


Η ώρα ήταν 14:15 και πριν αφήσουμε οριστικά τον Άγιο Μαρίνο φροντίσαμε να βάλουμε βενζίνη, γιατί εκεί ήταν αφορολόγητη, άρα και πιο φθηνή. Δεν ήταν άδειο το ντεπόζιτο αλλά όσο να ναι το μισό ήταν, οπότε κάτι γλυτώσαμε! Μετά δώσαμε το ύστατο χαίρε και αναχωρήσαμε προς βορρά.
98.JPG

99.JPG


---//---

Αντί να μπούμε στην autostrade πήραμε τον SS16 και περάσαμε έξω από τη Ravenna. Εκεί έκανα πως δεν κοιτώ, γιατί είναι μια πόλη που στάνταρ θέλω να δω κάποια στιγμή στη ζωή μου, αλλά προς στιγμήν έπρεπε να την αφήσω…
100.JPG

101.JPG


…το ίδιο έγινε και όταν περάσαμε έξω από τη Ferrara, έτρεχε το σαλάκι ποτάμι 🤤….
102.JPG

104.JPG

105.JPG


….ώσπου συναντήσαμε το ποταμό Πάδο! Ο Πάδος είναι ο μεγαλύτερος σε μήκος ποταμός της Ιταλίας, που διασχίζει σχεδόν ολόκληρη τη βόρεια χώρα από δυτικά προς ανατολικά, δίνοντας το όνομά του στη μεγάλη κοιλάδα που πλαισιώνεται από τις Άλπεις και τα Απέννινα ενώ εκτείνεται μέχρι την Αδριατική, όπου είναι και οι εκβολές του. Διασχίσαμε τη γέφυρα και στην συνέχεια αντί να συνεχίσουμε στον Α13 στρίψαμε αριστερά στον SR6 πηγαίνoντας παράλληλα και αντίθετα με το Πάδο κατά μήκος της κοιλάδας του, περνώντας από χωριά και διασχίζοντας σε κάποια σημεία τους στενούς δρόμους που υπάρχουν πάνω στα ψηλά αναχώματα του ποταμού.
106.JPG

108.JPG

109.JPG

110.JPG


Όμορφη ήταν η βόλτα δίπλα από τον ποταμό, έχοντας τον bro να μου λέει ωραία πραγματάκια για την κοιλάδα του Πάδου, καθώς έχει μούρλα με τη γεωγραφία και όλα τα παρελκόμενα της, αλλά κάποια στιγμή έπρεπε να πάμε βόρεια και στρίψαμε προς το χωριό Canda συνεχίζοντας μέχρι να βγούμε στον Ε70 για λίγο και μετά να πάρουμε την έξοδο για το επόμενο σημείο ενδιαφέροντος που είχαμε στόχο σήμερα.
111.JPG

112.JPG

113.JPG

114.JPG


Lake Garda
Η λίμνη Garda είναι η μεγαλύτερη λίμνη της Ιταλίας. Έχει σχηματιστεί από την υποχώρηση των παγετώνων της τελευταίας εποχής. Το όνομα Garda, που χρονολογείται από τον 8ο αι., το πήρε από τον ομώνυμο οικισμό που βρίσκεται στην ανατολική ακτογραμμή της και προέρχεται από τη γερμανική λέξη warda, που σημαίνει "τόπος παρατήρησης".
Το βόρειο τμήμα της λίμνης είναι πιο στενό και περιτριγυρίζεται από υπέροχα βουνά! Έχει πολλά μικρά νησιά και πέντε κύρια, με μεγαλύτερο το Isola del Garda. Πιο νότια βρίσκεται το Isola San Biagio, γνωστό και ως Isola dei Conigli (νησί των κουνελιών). Τα άλλα τρία κύρια νησιά είναι το Isola dell'Olivo, το Isola di Sogno και το Isola di Trimelone. Ο κύριος ποταμός τροφοδοσίας της λίμνης είναι ο ποταμός Sacra, ενώ η μόνη διέξοδος είναι ο ποταμός Mincio.

Peschiera del Garda
115.JPG


Η Peschiera del Garda είναι μια μικρή πόλη στην επαρχία της Verona, στη περιοχή του Veneto. Είναι γνωστή για τα Ενετικά αμυντικά συστήματα του 15ου και 17ου αι. που αποτελούν Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco, καθώς και για το φρούριο της που βρίσκεται σε ένα νησί στον ποταμό Mincio, στην έξοδο του από τη λίμνη Garda.
116.png


Κατά τη διάρκεια της αυστριακής κυριαρχίας στην βόρεια Ιταλία, η Peschiera ήταν μια από τις τέσσερις οχυρωμένες πόλεις του Quadrilateral, δηλαδή του συνδυασμού τεσσάρων φρουρίων που αλληλοϋποστηρίζονταν. Οι τέσσερις αυτές οχυρωμένες πόλεις ήταν η Mantova, η Peschiera, η Verona και το Legnago.

Αφήσαμε το αυτοκίνητο σε πάρκινγκ έξω από τα τείχη (2.5€ για 1,5 ώρα) κοντά στη Porta Brescia. Στο σημείο που παρκάραμε όλα τα παρκόμετρα τριγύρω δεν λειτουργούσαν και αναγκαστήκαμε να πάμε αρκετά μέτρα μακριά για να βγάλουμε κάρτα.
117.JPG


Όταν μπήκαμε στις οχυρώσεις αντικρύσαμε μια πανέμορφη εικόνα! Κατά μήκος των τειχών υπήρχε πλούσια βλάστηση, τα κτίρια ανέδυαν μία φωτεινότητα, ακόμα και αυτά που κουβαλούν τα χρονάκια τους, τριγύρω παντού όμορφα λουλούδια, τα στενά πλακόστρωτα δρομάκια της πόλης θύμιζαν νησί και τα πάντα ήταν καθαρά και περιποιημένα! Περπατήσαμε από νησί σε νησί διασχίζοντας τις γέφυρες, μπήκαμε στα στενά και ανεβήκαμε στα τείχη για να θαυμάσουμε τη θέα προς τη λίμνη.
118.JPG

119.JPG

120.JPG

121.JPG

122.JPG

123.JPG

124.JPG

125.JPG

126.JPG

127.JPG

128.JPG

129.JPG

130.JPG

131.JPG


Πριν το ταξίδι είχα διαβάσει ότι το Sirmione αξίζει πιο πολύ από όλους τους οικισμούς στο νότο της Garda, κυρίως από θέμα ομορφιάς και γραφικότητας, αλλά τελικά και η Peschiera δεν πάει πίσω! Πήγαμε περισσότερο για το ιστορικό κομμάτι της, αλλά η αισθητική που εκπέμπει το μέρος ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, και μας άφησε μια ελκυστική εικόνα. Δύο σε ένα λοιπόν!
132.JPG


Sirmione
Δίπλα από τη Peschiera, σε μία μακρόστενη χερσόνησο που χωρίζει στη μέση το νότιο τμήμα της Garda, βρίσκεται ο πανέμορφος γραφικός οικισμός Sirmione!
133.JPG


Το Sirmione είναι μια μικρή πόλη που εκτείνεται νοτιοανατολικά της χερσονήσου Sirmio και κατά μήκος αυτής καταλήγοντας σε ένα όμορφο γραφικό οικισμό λίγο πριν την μύτη της χερσονήσου. Είναι γνωστή για τα θεραπευτικά ιαματικά λουτρά της και τις οχυρώσεις της με το κάστρο. To Sirmione έγινε ακόμα πιο διάσημο χάρη σε λόγιους όπως ο Gaio Valerio Catullo, που τίμησαν την καλλιτεχνική και περιβαλλοντική της ομορφιά χαρακτηρίζοντάς την ως μαργαριτάρι! Στον Catullo έχουν προσδώσει τις "σπηλιές" που βρίσκονται στην άκρη της χερσονήσου, αλλά στη πραγματικότητα πρόκειται για τα ερείπια της αρχαίας Ρωμαϊκής βίλας που ανήκε στην οικογένεια Gens Valeria από τη Verona. Ένα ακόμα σημείο ενδιαφέροντος είναι η παλιά εκκλησία του Αγ.Πέτρου στο Μαβίνο, στη μύτη της χερσονήσου, που χρονολογείται από τον 8ο αι. και είναι από τις πιο παλιές του Sirmione. Ο ναός έχει πλούσια εικονογραφική κληρονομιά του 13ου έως 16ου αι.
134.JPG


Το Sirmione θα αποτελούσε το σημερινό τόπο διαμονής μας! Γύρω στις 20:00 φτάσαμε στην είσοδο της χερσονήσου, την οποία και διασχίσαμε, έχοντας βάλει το gps για να βρούμε το πάρκινγκ που είχαμε κλείσει μέσω του καταλύματος.
135.JPG


Είχαμε κλείσει στο Hotel Pace με πρωινό (82€/βραδιά). Μέσω του ξενοδοχείου (στο κατάλυμα πληρώσαμε το αντίτιμο των 13€/24ωρο με μετρητά) κλείσαμε και το πάρκινγκ του αυτοκινήτου στο δημοτικό πάρκινγκ Grifo, που απείχε γύρω στα 700μ από το κατάλυμα μας. Το gps δεν το έβρισκε ή μάλλον το έβρισκε, αλλά στο σημείο εκείνο, που είναι ουσιαστικά η είσοδος για το παλιό οικισμό, έχει τόσα πολλά πάρκινγκ και το ένα κυριολεκτικά δίπλα στο άλλο, που το gps είχε χάσει τη μπάλα και δεν ήξερε σε πιο να μας πρωτοπάει :haha: Αρχικά, όπως ήταν αναμενόμενο υπο αυτές τις συνθήκες, μπήκαμε σε λάθος πάρκινγκ. Ευτυχώς το καταλάβαμε αμέσως και βγαίνοντας μέσα σε λίγα λεπτά δεν χρειάστηκε να πληρώσουμε κάποιο αντίτιμο…Το δικό μας πάρκινγκ ήταν ακριβώς δίπλα από το λάθος που είχαμε μπει. Φτάνοντας στη σωστή είσοδο, για να μπούμε απαιτούσε σκανάρισμα qr code, το οποίο και δεν είχαμε εκτός από ένα mail με τον αριθμό κράτησης του πάρκινγκ. Βρήκαμε να σταματήσουμε σε ένα σημείο που δεν ενοχλούσαμε, αλλά δεν ήταν και θέση πάρκινγκ, οπότε έμεινε ο bro στο αυτοκίνητο μη μας γράψουν και εγώ μπήκα στο πάρκινγκ με τα πόδια για να βρω άκρη. Στα γραφεία έδειξα το mail, μου εκτύπωσαν το qr code, που μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε για 24 ώρες και να μπαινοβγαίνουμε στο πάρκινγκ και με ρώτησαν αν θέλουμε να μας πάνε στο κατάλυμα. Θέλουμε, πως δεν θέλουμε!!! Και φυσικά μας πήγαν με τα μικρά ηλεκτροκίνητα αμαξίδια που έχουν και χωράνε στα στενά δρομάκια του παλιού οικισμού!
136.JPG


Μόλις φτάσαμε στο κατάλυμα κάναμε check in μετά από μισή ώρα καθυστέρηση, καθώς δεν υπήρχε άτομο για να εξυπηρετήσει στη ρεσεψιόν….Mε τα πολλά και τα λίγα ανεβήκαμε στο δωμάτιο να αφήσουμε τα πράγματα μας, να αλλάξουμε και να βγούμε για βόλτα και φαγητό. Αν κάτι μου έμεινε από αυτό το δωμάτιο ήταν το ευρύχωρο μπάνιο του. Εκτός ότι είχε κρεμάστρες και θέσεις να ακουμπήσεις τα ρούχα και τα πράγματα σου, εκτός ότι ήταν καθαρότατο, μπορούσες να παίξεις και ποδόσφαιρο εκεί μέσα :clap: Αυτό είναι μπάνιο!
Το ξενοδοχείο βρίσκεται σε ιδανική τοποθεσία για να περιηγηθείς σε όλα τα σημεία ενδιαφέροντος στον παλιό οικισμό και γύρω από αυτόν! Είχε βραδιάσει πλέον όταν ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Άλλωστε αυτό είχαμε σκοπό να κάνουμε μόνο εκείνο το βράδυ. Περπατήσαμε κυρίως προς βόρεια, γιατί την άλλη μέρα δεν είχαμε σκοπό να πάμε προς τα κει. Το αεράκι από τη λίμνη βοηθούσε στην ιδανική θερμοκρασία για περίπατο!
137.JPG

138.JPG

139.JPG

140.JPG

141.JPG

142.JPG

143.JPG



Μετά τη βόλτα μας θέλαμε να φάμε και να πάμε για προσγείωση στα κρεβάτια μας. Αρχικά θέλαμε να καθίσουμε σε ένα από τα δύο εστιατόρια που υπάρχουν στη κεντρική πλατεία του οικισμού, αλλά το ένα ήταν γεμάτο, ενώ το δίπλα είχε μόνο μια παρέα…τι φάση;;;…αναρωτιόμαστε :rolleyes-80: και αποφασίζουμε να καθίσουμε τελικά σε μια πιτσαρία που υπήρχε ακριβώς δίπλα από το ξενοδοχείο μας. Καλές ήταν οι πίτσες που φάγαμε, μάπα ήταν οι μπύρες που ήπιαμε (η δική μου δλδ, γιατί ο bro έκανε πιο σοφή επιλογή, όχι ότι είχαμε και πολλές…), ενώ χαλαρώναμε από μια γεμάτη μέρα…

...........zzzzzz

Η σημερινή μας διαδρομή φαίνεται παρακάτω
145.png
 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.148
Likes
20.457
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Η τελειότερη αρχή ιστορίας! ;)
Μη μας κρατάς σε αγωνία, συνέχισε το γράψιμο και ανέβασε κι άλλες από τις ωραίες φωτό!
Φχαριστώ! :)
Κόψε κάτι με τις φωτογραφίες βρε! Κάποιες είναι καλές, αλλά έχω μπόλικες που είναι μάπα :haha: Άσε που έχω διαλύσει το φακό της κάμερας και αν προσέξεις έχουν στίγματα....Πρέπει να αλλάξω το φακό κάποια στιγμή και μάλλον θα χρειαστώ τη βοήθεια σου!

ΥΓ. Η ιστορία είναι ήδη γραμμένη
 

Iris_90

Member
Μηνύματα
760
Likes
3.839
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ταξίδι-Όνειρο
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Πόσο όμορφη η Λίμνη Γκάρντα , ρομαντική ομορφιά ... Ωραίο και το Σιρμιόνε ... Το Σαν Μαρίνο ιδιαίτερα ωραίο !!!

Μου αρέσει πολύ το φωτογραφικό αφιέρωμα !!! Και οι περιγραφές !!!
 

Viaggi

Member
Μηνύματα
1.248
Likes
7.002
Φχαριστώ! :)
Κόψε κάτι με τις φωτογραφίες βρε! Κάποιες είναι καλές, αλλά έχω μπόλικες που είναι μάπα :haha: Άσε που έχω διαλύσει το φακό της κάμερας και αν προσέξεις έχουν στίγματα....Πρέπει να αλλάξω το φακό κάποια στιγμή και μάλλον θα χρειαστώ τη βοήθεια σου!

ΥΓ. Η ιστορία είναι ήδη γραμμένη
Τα είδα τα στίγματα όσο διάβαζα την ιστορία αλλά διορθώνεται το πρόβλημα με ένα καθαρισμό του αισθητήρα.
Υ.Γ: Γι' αυτό καταργήθηκαν τα φιλμ, για να τραβάμε αμέτρητες φωτό!
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.148
Likes
20.457
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Πόσο όμορφη η Λίμνη Γκάρντα , ρομαντική ομορφιά ... Ωραίο και το Σιρμιόνε ... Το Σαν Μαρίνο ιδιαίτερα ωραίο !!!

Μου αρέσει πολύ το φωτογραφικό αφιέρωμα !!! Και οι περιγραφές !!!
Σ΄ ευχαριστώ! :)
 

Iris_90

Member
Μηνύματα
760
Likes
3.839
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ταξίδι-Όνειρο
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Τα είδα τα στίγματα όσο διάβαζα την ιστορία αλλά διορθώνεται το πρόβλημα με ένα καθαρισμό του αισθητήρα.
Υ.Γ: Γι' αυτό καταργήθηκαν τα φιλμ, για να τραβάμε αμέτρητες φωτό!
@Viaggi Καλύτερα που καταργήθηκαν τα film πόσο σπάσιμο νεύρων ... Άσε που χες και τον φόβο μη σε σχολίαζε ο φωτογράφος την ώρα που τα εμφάνιζε ... Ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές με 1000 !!! Εγώ μάλιστα έχω και τρεις ...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.205
Μηνύματα
883.764
Μέλη
38.903
Νεότερο μέλος
Akis2002

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom