Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.108
- Likes
- 24.266
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 11 Ιουλίου 2021 – Ancona, San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino, Lake Garda (Peschiera del Garda, Sirmione)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Sirmione, Lazise, Punta San Vigilio)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Torri del Benaco, Limone sul Garda, Toscolano-Maderno)
- 14 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Salo), Alto Garda Bresciano Park (Navazzo, Valvestino, Magasa)
- 14 Ιουλίου 2021 –Lake Idro, Bagolino, Val Camonica (Breno), Lake Iseo (Pisogne, Cislano, Lovere)
- 15 Ιουλίου 2021 – Val Camonica (Rock Art Natural Reserve)
- 15 Ιουλίου 2021 – Valtellina (Aprica, Tirano, Teglio, Sondrio, Dubino), Lake Como (Gravedona, Domaso)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Abbazia di Piona, Correno Plinio, Bellano, Riva di Gittana)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Varenna, Bellagio, Como)
- 17 Ιουλίου 2021 – Como, Sacro Monte di Varese
- 17 Ιουλίου 2021 – Lake Maggiore (Ranco, Rocca di Angera, Arona, Stresa), Lake Orta (Quarna Sopra)
- 18 Ιουλίου 2021 – Lake Orta
- 18 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Riviera di Levante (Santa Margherita, Portofino, Monterosso al Mare)
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre, La Spezia
- 21 Ιουλίου 2021 – Portovenere, Marina di Carrara
- 21 Ιουλίου 2021 – Lucca
- 22 Ιουλίου 2021 – Lucca, Colle di Val D'Elsa, Assisi
- 22 Ιουλίου 2021 – Assisi
- 23 Ιουλίου 2021 – Assisi, Spello, Ancona
18 Ιουλίου 2021 – Lake Orta
Το πρωί η αίθουσα του πρωινού δεν θύμιζε σε τίποτα το προηγούμενο βράδυ! Τα περισσότερα τραπέζια ήταν μαζεμένα, εκτός από μερικά που θα χρησίμευαν για τα πρωινά των πελατών και η αίθουσα ήταν πεντακάθαρη. Στο "κατάστημα" βρισκόταν ένας κύριος που δεν μιλούσε γρι αγγλικά και με λίγα ιταλικά και παντομίμα του είπαμε τι θέλουμε για πρωινό. Φάγαμε με την ησυχία μας το λιτό πρωινό μας και αναχωρήσαμε.
Με το φως της μέρας είδαμε και το χωριό που μας φιλοξένησε για ένα βράδυ, καθώς κατηφορίζαμε το βουνό προς τη λίμνη, το οποίο είναι μεγαλούτσικο. Περάσαμε και από άλλους οικισμούς, μέχρι να φτάσουμε στο Orta San Giulio.
Lake Orta
Υποτίθεται ότι η λίμνη είναι το απομεινάρι ενός πολύ μεγαλύτερου όγκου νερού που σχηματίστηκε από τα νερά του ποταμού Toce που κυλούσαν νότια προς τη Novara. Καθώς οι παγετώνες υποχώρησαν, τα νερά που έρεαν από αυτούς μειώθηκαν και σταδιακά εκτράπηκαν στη λίμνη Maggiore. Η λίμνη ονομάζεται έτσι από τον 16ο αι., ενώ πριν είχε το όνομα Lago di San Giulio, από τον Άγ. Ιούλιο και προστάτη της περιοχής.
Sacro Monte di San Francesco
Πριν πάμε στο Orta San Giulio, περάσαμε από τη Villa Crespi, ένα από τα πιο διάσημα αναγεννησιακά κτίρια της περιοχής, που πλέον λειτουργεί ως πολυτελές ξενοδοχείο και εστιατόριο. Μετά τη βίλα στρίψαμε δια του αρραβώνος προς τον ιερό λόφο που υπάρχει στη χερσόνησο της λίμνης.
Πρόκειται για έναν δασώδη λόφο, με γοητευτικό τοπίο και μοναδική θέα στη λίμνη Orta!!!
Υπάρχουν 20 παρεκκλήσια εναρμονισμένα στο φυσικό περιβάλλον, με έργα τέχνης που απεικονίζουν σκηνές από τη ζωή του Άγ. Φραγκίσκου της Ασίζης. Η ιδέα για τη δημιουργία του ιερού λόφου στην Orta χρονολογείται από το 1583, σύμφωνα με το πρότυπο της θρησκευτικής διαδρομής του ιερού λόφου στο Varallo. Από το 1593 έως το 1615, ο επίσκοπος Carlo Bascapé της Novara ξεκίνησε την ανοικοδόμηση των παρεκκλησιών. Αυτός όρισε την ακολουθία των σκηνών που θα διαδραματίζονταν σε κάθε παρεκκλήσι, την αρχιτεκτονική του όλου συγκροτήματος και αυτός ανέλαβε το κάλεσμα των καλλιτεχνών που θα εργάζονταν στην Orta. Η διαδρομή καταλήγει στην εκκλησία του San Nicolao, ένα ρομανικό κτήριο, που επανασχεδιάστηκε πλήρως τον 17ο αι. προς αναπαράσταση κάποιων χώρων της βασιλικής του Αγ. Φραγκίσκου στην Ασίζης.
Η Λομβαρδική τέχνη του 17ου αι. σε συνδυασμό με το ζωηρό θεατρικό μπαρόκ δημιουργούν ένα ρεαλισμό στις σκηνές που προβάλλονται στα παρεκκλήσια! Η ομορφιά του τοπίου, η ηρεμία του και η αρμονική συνύπαρξη τέχνης, αρχιτεκτονικής και φύσης αντικατοπτρίζουν την φραγκισκανική πνευματικότητα. Το Sacro Monte di San Francesco είναι ένας από τους 9 ιερούς λόφους που ανήκουν στην Unesco.
Δεν είχαμε σκοπό να κάνουμε πάλι πεζοπορία, γιατί θέλαμε να κατανείμουμε διαφορετικά το χρόνο μας σήμερα. Ανεβήκαμε με το αυτοκίνητο ψηλά στο λόφο και περπατήσαμε προς τα κοντινότερα παρεκκλήσια για να δούμε μερικά από αυτά και να απολαύσουμε την απίστευτη φύση και τη πανοραμική θέα που προσφέρει ο λόφος προς τη λίμνη και το νησάκι!
Όταν κατεβήκαμε το λόφο, στους πρόποδες του υπήρχε ένα κτήμα που φιλοξενούσε δύο μορφές! Στη μία πλευρά υπήρχε ένα ελαφάκι που το πλησίασα, κάναμε χαδάκια και από τη πολύ συγκίνηση που με είδε με κατούρησε κιόλας
Στην άλλη πλευρά ήταν ένα γαϊδουράκι που ήθελε και αυτό χαδάκια. Ήρθε κοντά και επειδή χατίρια δεν χαλάω ρίξαμε μερικά χάδια και μετά άρχισε το ξύσιμο στο ντουβάρι!
Αυτές είναι συναντήσεις! 
Orta San Giulio
To Orta San Giulio είναι ένας οικισμός χτισμένος στη χερσόνησο της ανατολικής όχθης της λίμνης. Παρκάραμε στην είσοδο του χωριού (2€/ώρα) και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Έξω από το πάρκινγκ είχαν στήσει ένα πάγκο κάποια παιδιά, πρώην ναρκομανείς, που είναι μέλη σε ένα σχετικό ίδρυμα απεξάρτησης και έκαναν έρανο. Μας ρώτησαν από πού είμαστε και για πιο λόγο επισκεφτήκαμε την Ιταλία. Ήταν μια πάρα πολύ ευχάριστη συνάντηση και κουβέντα! Δώσαμε στα παιδιά και εμείς τον οβολό μας, τον οποίο ζητούσαν με χαμόγελο, σεβασμό και αξιοπρέπεια, και ήταν η πρώτη φορά που πλήρωσα έρανο με πιστωτική! Αυτό θα πει οργάνωση.
Μπαίνοντας στον οικισμό η Sassenach πέταξε τη σκούφια της! Αναρωτιόταν τι βλέπουν τα όμορφα και μπιρμπιλωτά της μάτια! Η γραφικότητα του οικισμού είναι διάχυτη παντού, με πλακόστρωτα στενά, τοιχογραφίες στα κτίρια και αρχιτεκτονική που σε στέλνει καρφί στο μεσαίωνα!!!
Τη προηγούμενη μέρα είχα ενθουσιαστεί με το χωριό Santa Maria del Monte στη κορυφή του ιερού λόφου, αλλά και το Orta San Giulio δεν πήγαινε πίσω! Έμπαινα και έβγαινα στα στενά και τους δρόμους σαν αλλοπαρμένη…
Τον Μάιο του 1882, ο Φριντριχ Νίτσε και η ρωσίδα φίλη του Λου Σαλομέ, επισκέφτηκαν την Orta. Μία μέρα πήγαν βόλτα στον ιερό λόφο και εκεί ο Νίτσε ερωτεύτηκε τη Λου. Κάτι συνέβη σε εκείνη τη βόλτα. Το τι ακριβώς όμως συνέβη παρέμεινε μυστήριο….Ο Νίτσε όμως, που ήταν επιρρεπής σε ανισορροπίες του μυαλού, της εξέφρασε αργότερα τα αισθήματα του, στέλνοντάς της ένα γράμμα στο οποίο την ζητούσε σε γάμο. Η Λου ήταν μια ασυνήθιστη γυναίκα για την εποχή εκείνη. Αναζητούσε πνευματική τόνωση και ισότητα των δύο φύλων. Έτσι δεν συμμερίστηκε τα συναισθήματά του και απέρριψε την πρόταση. Ο Νίτσε όχι μόνο δεν μπόρεσε να χωνέψει την απόρριψη, αλλά έφτασε σε σημείο να σκέφτεται και την αυτοκτονία λέγοντας ότι "η Λου της Όρτα ήταν ένα διαφορετικό πλάσμα". Τότε ήταν που άρχισε και τη συγγραφή του έργου του Τάδε έφη Ζαρατούστρα. Η Orta λοιπόν κατέχει και το λογοτεχνικό ρομάντζο της!
Όταν φτάσαμε στη κεντρική πλατεία Piazza Motta η Sassenach αντίκρυσε το Palazzo della Comunità (Δημαρχείο) του 16ου αι. και μεταφέρθηκε νοερά σε αλλοτινές εποχές! Στη πλατεία αυτή λαμβάνει χώρα η κεντρική υπαίθρια αγορά του οικισμού που έχει τις ρίζες της στον μεσαίωνα και αναβιώνει κάθε Τετάρτη. Κρίμα που δεν ήταν Τετάρτη και ήταν Κυριακή…άσε που λόγω της ημέρας γινόταν και χαμούλης από κόσμο!
Isola San Giulio
Πλέον ανυπομονούσα να μεταβώ στο νησάκι, το οποίο έχει παρόμοια φήμη και χαρακτηριστικά με το San Giulio! Από τη κεντρική πλατεία πήραμε το καραβάκι, πληρώσαμε μετρητά στον βαρκάρη (3,20€/άτομο με επιστροφή) και μόλις γέμισε (αμέσως) έφυγε για το νησί.
Η λίμνη Orta ήταν πάντα ένας τόπος συγκλονιστικού μυστηρίου, ειδικά το νησί της λίμνης San Giulio. Στο νησί επικρατεί μία σιωπή και ηρεμία που σε κάνει να αισθάνεσαι ότι το μακρινό παρελθόν δεν είναι και τόσο μακρινό…Σε πολλά κτίρια υπάρχουν περίεργα ρόπτρα σε σχήμα δράκου και φιδιού, ένα θρυλικό πλάσμα που έχει τις ρίζες του στον παγανισμό και στις τελετές του θεού Μίθρα, ο οποίος λατρεύονταν στην ανατολική Μεσόγειο από τον 1ο εως τον 5ο αι. Ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Μέγας Θεοδόσιος απαγόρευσε τις παγανιστικές τελετές του θεού Μίθρα και καθιέρωσε τον Χριστιανισμό ως επίσημη θρησκεία. Κάλεσε τον Ιούλιο (αργότερα Άγιο Ιούλιο της Νοβάρα) στην Ιταλία, έναν Έλληνα ιεραπόστολο και οικοδόμο εκκλησιών, για να βοηθήσει στην καταστροφή των ειδωλολατρικών ναών και στην κατασκευή χριστιανικών. Μέχρι τότε λέγεται ότι ο Ιούλιος είχε οικοδομήσει 99 ναούς. Ο θρύλος λέει ότι πέρασε με τον μανδύα του τη γεμάτη με θηρία λίμνη και μόλις άγγιξε την ακτή του νησιού έδιωξε όλα τα φίδια. Ο διωγμός των φιδιών σηματοδοτούσε το τέλος των παγανιστικών πρακτικών. Τότε έχτισε στο νησί τον τελευταίο εκατοστό ναό στη θέση ενός προηγούμενου, όπου σήμερα βρίσκεται η Βασιλική του Αγ. Ιουλίου.
Το νησάκι είναι πολύ γραφικό! Κτίρια με νωπογραφίες και μπαρόκ αρχιτεκτονική κυριαρχούν παντού. Το πιο διάσημο κτίριο είναι η Βασιλική του Αγ. Ιουλίου, στη κρύπτη της οποίας υπάρχουν τα λείψανα του. Δίπλα στη Βασιλική υπάρχει η παλιά θεολογική σχολή, που μετατράπηκε το 1976 σε μοναστήρι Βενεδικτίνων. Η επιρροή της σχολής των Βενεδικτίνων, που κυριαρχεί στο νησί, γίνεται αμέσως αισθητή.
Αφού γυρίσαμε όλο το νησί, βγήκαμε ξανά στη προβλήτα που μας είχε αφήσει το καραβάκι και περιμέναμε να έρθει. Γυρίσαμε στο Orta San Giulio, κάναμε μερικές βόλτες ακόμα και τελικά αποφασίσαμε να μην φάμε εδώ και να γλιτώσουμε το χούφτωμα...
Επόμενη στάση κάπου λίγο έξω από τη Novara για φαγητό στο Ristorante Pizzeria Amici Miei, που σταματήσαμε τυχαία μόλις το είδαμε στο δρόμο. Όχι κάτι το ιδιαίτερο από γεύσεις αλλά ήταν οικονομικό, όπως και ότι άλλο φάγαμε σε εστιατόρια που βρίσκαμε κατά μήκος των διαδρομών μας και όχι σε οικισμούς.
Στη συνέχεια βάλαμε βενζίνη, μπήκαμε στον Ε25 και φύγαμε κατευθείαν για Γένοβα! Ήμουν πολύ περίεργη για το τι θα συναντήσω σε αυτή τη πόλη....
Η σημερινή διαδρομή φαίνεται στο παρακάτω χάρτη
Συνεχίζεται....
Το πρωί η αίθουσα του πρωινού δεν θύμιζε σε τίποτα το προηγούμενο βράδυ! Τα περισσότερα τραπέζια ήταν μαζεμένα, εκτός από μερικά που θα χρησίμευαν για τα πρωινά των πελατών και η αίθουσα ήταν πεντακάθαρη. Στο "κατάστημα" βρισκόταν ένας κύριος που δεν μιλούσε γρι αγγλικά και με λίγα ιταλικά και παντομίμα του είπαμε τι θέλουμε για πρωινό. Φάγαμε με την ησυχία μας το λιτό πρωινό μας και αναχωρήσαμε.
Με το φως της μέρας είδαμε και το χωριό που μας φιλοξένησε για ένα βράδυ, καθώς κατηφορίζαμε το βουνό προς τη λίμνη, το οποίο είναι μεγαλούτσικο. Περάσαμε και από άλλους οικισμούς, μέχρι να φτάσουμε στο Orta San Giulio.




Lake Orta
Υποτίθεται ότι η λίμνη είναι το απομεινάρι ενός πολύ μεγαλύτερου όγκου νερού που σχηματίστηκε από τα νερά του ποταμού Toce που κυλούσαν νότια προς τη Novara. Καθώς οι παγετώνες υποχώρησαν, τα νερά που έρεαν από αυτούς μειώθηκαν και σταδιακά εκτράπηκαν στη λίμνη Maggiore. Η λίμνη ονομάζεται έτσι από τον 16ο αι., ενώ πριν είχε το όνομα Lago di San Giulio, από τον Άγ. Ιούλιο και προστάτη της περιοχής.

Sacro Monte di San Francesco
Πριν πάμε στο Orta San Giulio, περάσαμε από τη Villa Crespi, ένα από τα πιο διάσημα αναγεννησιακά κτίρια της περιοχής, που πλέον λειτουργεί ως πολυτελές ξενοδοχείο και εστιατόριο. Μετά τη βίλα στρίψαμε δια του αρραβώνος προς τον ιερό λόφο που υπάρχει στη χερσόνησο της λίμνης.


Πρόκειται για έναν δασώδη λόφο, με γοητευτικό τοπίο και μοναδική θέα στη λίμνη Orta!!!

Υπάρχουν 20 παρεκκλήσια εναρμονισμένα στο φυσικό περιβάλλον, με έργα τέχνης που απεικονίζουν σκηνές από τη ζωή του Άγ. Φραγκίσκου της Ασίζης. Η ιδέα για τη δημιουργία του ιερού λόφου στην Orta χρονολογείται από το 1583, σύμφωνα με το πρότυπο της θρησκευτικής διαδρομής του ιερού λόφου στο Varallo. Από το 1593 έως το 1615, ο επίσκοπος Carlo Bascapé της Novara ξεκίνησε την ανοικοδόμηση των παρεκκλησιών. Αυτός όρισε την ακολουθία των σκηνών που θα διαδραματίζονταν σε κάθε παρεκκλήσι, την αρχιτεκτονική του όλου συγκροτήματος και αυτός ανέλαβε το κάλεσμα των καλλιτεχνών που θα εργάζονταν στην Orta. Η διαδρομή καταλήγει στην εκκλησία του San Nicolao, ένα ρομανικό κτήριο, που επανασχεδιάστηκε πλήρως τον 17ο αι. προς αναπαράσταση κάποιων χώρων της βασιλικής του Αγ. Φραγκίσκου στην Ασίζης.





Η Λομβαρδική τέχνη του 17ου αι. σε συνδυασμό με το ζωηρό θεατρικό μπαρόκ δημιουργούν ένα ρεαλισμό στις σκηνές που προβάλλονται στα παρεκκλήσια! Η ομορφιά του τοπίου, η ηρεμία του και η αρμονική συνύπαρξη τέχνης, αρχιτεκτονικής και φύσης αντικατοπτρίζουν την φραγκισκανική πνευματικότητα. Το Sacro Monte di San Francesco είναι ένας από τους 9 ιερούς λόφους που ανήκουν στην Unesco.









Δεν είχαμε σκοπό να κάνουμε πάλι πεζοπορία, γιατί θέλαμε να κατανείμουμε διαφορετικά το χρόνο μας σήμερα. Ανεβήκαμε με το αυτοκίνητο ψηλά στο λόφο και περπατήσαμε προς τα κοντινότερα παρεκκλήσια για να δούμε μερικά από αυτά και να απολαύσουμε την απίστευτη φύση και τη πανοραμική θέα που προσφέρει ο λόφος προς τη λίμνη και το νησάκι!



Όταν κατεβήκαμε το λόφο, στους πρόποδες του υπήρχε ένα κτήμα που φιλοξενούσε δύο μορφές! Στη μία πλευρά υπήρχε ένα ελαφάκι που το πλησίασα, κάναμε χαδάκια και από τη πολύ συγκίνηση που με είδε με κατούρησε κιόλας


Στην άλλη πλευρά ήταν ένα γαϊδουράκι που ήθελε και αυτό χαδάκια. Ήρθε κοντά και επειδή χατίρια δεν χαλάω ρίξαμε μερικά χάδια και μετά άρχισε το ξύσιμο στο ντουβάρι!



Orta San Giulio
To Orta San Giulio είναι ένας οικισμός χτισμένος στη χερσόνησο της ανατολικής όχθης της λίμνης. Παρκάραμε στην είσοδο του χωριού (2€/ώρα) και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Έξω από το πάρκινγκ είχαν στήσει ένα πάγκο κάποια παιδιά, πρώην ναρκομανείς, που είναι μέλη σε ένα σχετικό ίδρυμα απεξάρτησης και έκαναν έρανο. Μας ρώτησαν από πού είμαστε και για πιο λόγο επισκεφτήκαμε την Ιταλία. Ήταν μια πάρα πολύ ευχάριστη συνάντηση και κουβέντα! Δώσαμε στα παιδιά και εμείς τον οβολό μας, τον οποίο ζητούσαν με χαμόγελο, σεβασμό και αξιοπρέπεια, και ήταν η πρώτη φορά που πλήρωσα έρανο με πιστωτική! Αυτό θα πει οργάνωση.

Μπαίνοντας στον οικισμό η Sassenach πέταξε τη σκούφια της! Αναρωτιόταν τι βλέπουν τα όμορφα και μπιρμπιλωτά της μάτια! Η γραφικότητα του οικισμού είναι διάχυτη παντού, με πλακόστρωτα στενά, τοιχογραφίες στα κτίρια και αρχιτεκτονική που σε στέλνει καρφί στο μεσαίωνα!!!










Τον Μάιο του 1882, ο Φριντριχ Νίτσε και η ρωσίδα φίλη του Λου Σαλομέ, επισκέφτηκαν την Orta. Μία μέρα πήγαν βόλτα στον ιερό λόφο και εκεί ο Νίτσε ερωτεύτηκε τη Λου. Κάτι συνέβη σε εκείνη τη βόλτα. Το τι ακριβώς όμως συνέβη παρέμεινε μυστήριο….Ο Νίτσε όμως, που ήταν επιρρεπής σε ανισορροπίες του μυαλού, της εξέφρασε αργότερα τα αισθήματα του, στέλνοντάς της ένα γράμμα στο οποίο την ζητούσε σε γάμο. Η Λου ήταν μια ασυνήθιστη γυναίκα για την εποχή εκείνη. Αναζητούσε πνευματική τόνωση και ισότητα των δύο φύλων. Έτσι δεν συμμερίστηκε τα συναισθήματά του και απέρριψε την πρόταση. Ο Νίτσε όχι μόνο δεν μπόρεσε να χωνέψει την απόρριψη, αλλά έφτασε σε σημείο να σκέφτεται και την αυτοκτονία λέγοντας ότι "η Λου της Όρτα ήταν ένα διαφορετικό πλάσμα". Τότε ήταν που άρχισε και τη συγγραφή του έργου του Τάδε έφη Ζαρατούστρα. Η Orta λοιπόν κατέχει και το λογοτεχνικό ρομάντζο της!







Όταν φτάσαμε στη κεντρική πλατεία Piazza Motta η Sassenach αντίκρυσε το Palazzo della Comunità (Δημαρχείο) του 16ου αι. και μεταφέρθηκε νοερά σε αλλοτινές εποχές! Στη πλατεία αυτή λαμβάνει χώρα η κεντρική υπαίθρια αγορά του οικισμού που έχει τις ρίζες της στον μεσαίωνα και αναβιώνει κάθε Τετάρτη. Κρίμα που δεν ήταν Τετάρτη και ήταν Κυριακή…άσε που λόγω της ημέρας γινόταν και χαμούλης από κόσμο!



Isola San Giulio
Πλέον ανυπομονούσα να μεταβώ στο νησάκι, το οποίο έχει παρόμοια φήμη και χαρακτηριστικά με το San Giulio! Από τη κεντρική πλατεία πήραμε το καραβάκι, πληρώσαμε μετρητά στον βαρκάρη (3,20€/άτομο με επιστροφή) και μόλις γέμισε (αμέσως) έφυγε για το νησί.



Η λίμνη Orta ήταν πάντα ένας τόπος συγκλονιστικού μυστηρίου, ειδικά το νησί της λίμνης San Giulio. Στο νησί επικρατεί μία σιωπή και ηρεμία που σε κάνει να αισθάνεσαι ότι το μακρινό παρελθόν δεν είναι και τόσο μακρινό…Σε πολλά κτίρια υπάρχουν περίεργα ρόπτρα σε σχήμα δράκου και φιδιού, ένα θρυλικό πλάσμα που έχει τις ρίζες του στον παγανισμό και στις τελετές του θεού Μίθρα, ο οποίος λατρεύονταν στην ανατολική Μεσόγειο από τον 1ο εως τον 5ο αι. Ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Μέγας Θεοδόσιος απαγόρευσε τις παγανιστικές τελετές του θεού Μίθρα και καθιέρωσε τον Χριστιανισμό ως επίσημη θρησκεία. Κάλεσε τον Ιούλιο (αργότερα Άγιο Ιούλιο της Νοβάρα) στην Ιταλία, έναν Έλληνα ιεραπόστολο και οικοδόμο εκκλησιών, για να βοηθήσει στην καταστροφή των ειδωλολατρικών ναών και στην κατασκευή χριστιανικών. Μέχρι τότε λέγεται ότι ο Ιούλιος είχε οικοδομήσει 99 ναούς. Ο θρύλος λέει ότι πέρασε με τον μανδύα του τη γεμάτη με θηρία λίμνη και μόλις άγγιξε την ακτή του νησιού έδιωξε όλα τα φίδια. Ο διωγμός των φιδιών σηματοδοτούσε το τέλος των παγανιστικών πρακτικών. Τότε έχτισε στο νησί τον τελευταίο εκατοστό ναό στη θέση ενός προηγούμενου, όπου σήμερα βρίσκεται η Βασιλική του Αγ. Ιουλίου.




Το νησάκι είναι πολύ γραφικό! Κτίρια με νωπογραφίες και μπαρόκ αρχιτεκτονική κυριαρχούν παντού. Το πιο διάσημο κτίριο είναι η Βασιλική του Αγ. Ιουλίου, στη κρύπτη της οποίας υπάρχουν τα λείψανα του. Δίπλα στη Βασιλική υπάρχει η παλιά θεολογική σχολή, που μετατράπηκε το 1976 σε μοναστήρι Βενεδικτίνων. Η επιρροή της σχολής των Βενεδικτίνων, που κυριαρχεί στο νησί, γίνεται αμέσως αισθητή.











Αφού γυρίσαμε όλο το νησί, βγήκαμε ξανά στη προβλήτα που μας είχε αφήσει το καραβάκι και περιμέναμε να έρθει. Γυρίσαμε στο Orta San Giulio, κάναμε μερικές βόλτες ακόμα και τελικά αποφασίσαμε να μην φάμε εδώ και να γλιτώσουμε το χούφτωμα...


Επόμενη στάση κάπου λίγο έξω από τη Novara για φαγητό στο Ristorante Pizzeria Amici Miei, που σταματήσαμε τυχαία μόλις το είδαμε στο δρόμο. Όχι κάτι το ιδιαίτερο από γεύσεις αλλά ήταν οικονομικό, όπως και ότι άλλο φάγαμε σε εστιατόρια που βρίσκαμε κατά μήκος των διαδρομών μας και όχι σε οικισμούς.

Στη συνέχεια βάλαμε βενζίνη, μπήκαμε στον Ε25 και φύγαμε κατευθείαν για Γένοβα! Ήμουν πολύ περίεργη για το τι θα συναντήσω σε αυτή τη πόλη....
Η σημερινή διαδρομή φαίνεται στο παρακάτω χάρτη

Συνεχίζεται....