Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.108
- Likes
- 24.266
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 11 Ιουλίου 2021 – Ancona, San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino, Lake Garda (Peschiera del Garda, Sirmione)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Sirmione, Lazise, Punta San Vigilio)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Torri del Benaco, Limone sul Garda, Toscolano-Maderno)
- 14 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Salo), Alto Garda Bresciano Park (Navazzo, Valvestino, Magasa)
- 14 Ιουλίου 2021 –Lake Idro, Bagolino, Val Camonica (Breno), Lake Iseo (Pisogne, Cislano, Lovere)
- 15 Ιουλίου 2021 – Val Camonica (Rock Art Natural Reserve)
- 15 Ιουλίου 2021 – Valtellina (Aprica, Tirano, Teglio, Sondrio, Dubino), Lake Como (Gravedona, Domaso)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Abbazia di Piona, Correno Plinio, Bellano, Riva di Gittana)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Varenna, Bellagio, Como)
- 17 Ιουλίου 2021 – Como, Sacro Monte di Varese
- 17 Ιουλίου 2021 – Lake Maggiore (Ranco, Rocca di Angera, Arona, Stresa), Lake Orta (Quarna Sopra)
- 18 Ιουλίου 2021 – Lake Orta
- 18 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Riviera di Levante (Santa Margherita, Portofino, Monterosso al Mare)
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre, La Spezia
- 21 Ιουλίου 2021 – Portovenere, Marina di Carrara
- 21 Ιουλίου 2021 – Lucca
- 22 Ιουλίου 2021 – Lucca, Colle di Val D'Elsa, Assisi
- 22 Ιουλίου 2021 – Assisi
- 23 Ιουλίου 2021 – Assisi, Spello, Ancona
18 Ιουλίου 2021 – Genova
Η είσοδος στη πόλη της Γένοβα μου έχει μείνει! Όλη η διαδρομή πάνω σε γέφυρες, ανάμεσα από βουνά, μέσα από τούνελ και όταν μπήκαμε στη πόλη συνεχίζαμε πάνω σε γέφυρες, όπου στα δεξιά είχαμε το λιμάνι και στα αριστερά κτίρια με τις χαρακτηριστικές πράσινες κιτσάτες τέντες και παραθυρόφυλλα
Οι τέντες ήταν το κάτι άλλο…..και το εργάκι είχε και συνέχεια! Κάποια στιγμή κατεβήκαμε από τις γέφυρες για να προσεγγίσουμε το κατάλυμα μας.
Είχαμε κλείσει διαμονή για σήμερα στο Hotel Boccascena (63€/βραδιά με πρωινό). Το κατάλυμα διέθετε και πάρκινγκ μέσα στη τιμή. Στην ουσία είχε μία μικρή αυλή στην είσοδό του και έβαζες το αυτοκίνητο μαζί με άλλα, που αυτό σημαίνει πρακτικά ότι αν έμπαινες πρώτος σε έκλεινε κάποιος άλλος και για να βγεις έπρεπε να μετακινηθούν τα άλλα αυτοκίνητα. Οπότε άφηνες τα κλειδιά του αυτοκινήτου στη ρεσεψιόν για να κάνει αυτή τη δουλειά. Δεν είχαμε σκοπό να μετακινήσουμε το αυτοκίνητο και πάντα υπήρχε κάποιος στη ρεσεψιόν.
Τακτοποιηθήκαμε στο δωμάτιο και ξαπλώσαμε για ένα μισάωρο, ώστε να πέσει λίγο η ζέστη, καθώς η ώρα δεν ήταν ούτε 17:00 ακόμα και έκανε πολύ ζέστη! Η αλλαγή της θερμοκρασίας ήταν πλέον αισθητή και με έκανε να αναρωτιέμαι γιατί κατέβηκα από τα βουνά…οι Άλπεις μου έλειπαν ήδη!
Γύρω στις 18:00 ετοιμαστήκαμε για βόλτα. Περπατήσαμε από το κατάλυμα έως τη πιο κοντινή στάση του μετρό, που ήταν γύρω στα 800μ περίπου (1,5€/μονή διαδρομή), χαζεύοντας γύρω μας τη πόλη. Περάσαμε δίπλα από τη Piazza della Vittoria, όπου γύρω της γίνονταν αρκετά έργα και δεν πλησιάσαμε περισσότερο αν και θα θέλαμε. Μαζί με την Piazza de Ferrari, η Piazza della Vittoria θεωρείται μια από τις πιο σημαντικές πλατείες στο κέντρο της πόλης. Το χαρακτηριστικό της γνώρισμα είναι η εντυπωσιακή θριαμβευτική αψίδα, το Arco della Vittoria , ένα μνημείο αφιερωμένο στους πεσόντες του AΠΠ. Ένα δεύτερο χαρακτηριστικό της είναι τα διαφορετικά επίπεδα με γκαζόν στα οποία αναπαριστώνται με λουλούδια τα τρία καράβια του Χριστόφορου Κολόμβου, καθώς θεωρείται ότι η Γένοβα είναι γενέτειρά του, αλλά υπάρχουν κάτι διαφωνίες γι αυτό. Την πλατεία την είδαμε καλύτερα την άλλη μέρα το πρωί περνώντας από άλλο δρόμο, αλλά δεν πρόλαβα να βγάλω φωτογραφίες.
Όταν βγήκαμε από το μετρό βρεθήκαμε σε μια πολύ γνώριμη εικόνα της πόλης, την Piazza de Ferrari!
Πρόκειται για τη κεντρική πλατεία της Γένοβας, που είναι αφιερωμένη στον Raffaele de Ferrari, τον Δούκα της Galliera, ο οποίος δώρισε το 1875 ένα σημαντικό χρηματικό ποσό για έργα επέκτασης του λιμανιού. Στο κέντρο υπάρχει το όμορφο συντριβάνι που δημιουργήθηκε από τον αρχιτέκτονα Cesare Crosa της Vergagni το 1936. Η πλατεία πλαισιώνεται από το Teatro Carlo Felice, το κτίριο της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Λιγουρίας, που σχεδιάστηκαν από τον Carlo Barabino, το Palazzo Ducale, το Palazzo della Regione Liguria (στεγάζει γραφεία της Λιγουρίας και οικοδομήθηκε το 1920), και το Palazzo della Nuova Borsa (το νέο χρηματιστήριο). Η πλατεία αποτελεί ένα από τα καλύτερα παραδείγματα γενοβέζικης Αρτ Νουβό!
Καθώς ήμασταν στην είσοδο του μετρό ακόμα και κοιτούσαμε προς τα πού θα κατευθυνθούμε για αρχή, ο bro αντιλαμβάνεται ότι δεν έχει την πιστωτική του…Θυμάται ότι την είχε τελευταία μέσα στο αυτοκίνητο πριν πάμε στο ξενοδοχείο και λέμε λογικά έχει πέσει μέσα στο αυτοκίνητο. Έλα όμως που τα κλειδιά του αυτοκινήτου βρίσκονταν στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου και μπορούσε να μπει στο αυτοκίνητο κάποιος από το κατάλυμα ανα πάσα στιγμή. Τρώμε ένα άγχος για αρχή…Τελικά ο bro πήγε πίσω στο ξενοδοχείο να τη βρει και έμεινα εγώ στη πλατεία να τον περιμένω να γυρίσει. Έκατσα, λοιπόν, στο Caffe Arco, σε ένα τραπεζάκι έξω και ήπια το καφέ μου χαζεύοντας τον κόσμο! Η ώρα όμως περνούσε και ο αδερφός μου δεν φαίνονταν…εν τω μεταξύ αντιλαμβάνομαι ότι δεν υπάρχει πλέον καθόλου κίνηση από οχήματα στη πλατεία και ότι ο κόσμος μαζεύεται προς έναν συγκεκριμένο δρόμο. Πληρώνω το καφέ μου και κατευθύνομαι προς τα εκεί που πάνε όλοι…
Η Piazza de Ferrari, εκτός από την ιστορία της, είναι ένας τόπος συνάντησης και συγκεντρώσεων και εκείνη τη στιγμή κατευθύνονταν προς αυτήν μία πορεία! Στην αρχή δεν μπορούσα να διακρίνω τι πανό και σημαίες κρατούσαν. Πήγα σε ένα σημείο της πλατείας ώστε να είμαι σε απόσταση από τη πορεία, μην τυχόν αρχίσουν τα "δάκρυα", και πήρα τηλέφωνο τον bro για να δω που βρίσκεται, τι έκανε με τη κάρτα και να του πω τι γίνεται. Τελικά είχε βρει τη κάρτα (ευτυχώς) και είχε αργήσει γιατί είχε δει τη πορεία πριν μπει στο μετρό και αποφάσισε να έρθει με τα πόδια. Φτάνοντας η πορεία στη πλατεία έπεσαν κάτι κροτίδες, αλλά ευτυχώς το πράγμα έμεινε εκεί. Εκείνη τη στιγμή έφτασε και ο bro και κάτσαμε σε ένα πεζούλι να χαζέψουμε το κόσμο. Τελικά ήταν του ιταλικού ΚΚ"Ε"…το έζησα και αυτό στην Ιταλία
Με τα "σούρτα φέρτα" του bro και τις διαδηλώσεις είχε περάσει μιάμιση ώρα για να ξεκινήσουμε τη περιήγησή μας στη πόλη. Η πρώτη συνάντηση ήταν με τη Porta Soprana και τους δύο πύργους του Αγ. Ανδρέα. Πρόκειται για μέρος των τειχών Μπαρμπαρόσα της Γένοβα, που χτίστηκαν τον 12ο αι. προς υπεράσπιση της ανεξαρτησίας της Δημοκρατίας ενάντια στις επεκτατικές φιλοδοξίες του αυτοκράτορα Μπαρμπαρόσα, απο τον οποίο πήραν και το όνομα τους.
Κατηφορίσαμε προς τη Piazza Giacomo Matteotti για να συναντήσουμε τη Chiesa del Gesù. Κατά τον 16ο αι. οι πιο σημαντικές ευγενείς οικογένειες της πόλης ανέθεταν τη διακόσμηση οικογενειακών παρεκκλησιών στους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες της εποχής. Ο συγκεκριμένος ναός δεν αποτελεί εξαίρεση και το εσωτερικό του αντιπροσωπεύει επάξια το αριστοκρατικό γενοβέζικο μπαρόκ, το οποίο βρίσκει την έκφρασή του στις επιχρυσωμένες διακοσμήσεις, τα πολύχρωμα μάρμαρα και στις άθικτες τοιχογραφίες των αδελφών Giovanni και Giovan Battista Carlone. Επίσης εδώ σώζονται έργα του Rubens! Είχε αρκετό κόσμο από έξω και ακόμα περισσότερο μέσα και δεν μπήκαμε τελικά, οπότε δεν μπορέσαμε να θαυμάσουμε τις ομορφιές του….
Συνεχίσαμε προς τη Piazza San Lorenzo, παρακάμπτοντας το κεντρικό ομώνυμο δρόμο και πηγαίνοντας μέσα από τα στενά της πόλης. Εκεί έπαθα το κάτι τις μου εγώ…
Επικρατούσε μία ατμοσφαιρική εικόνα στα στενά καθώς σουρούπωνε και πολλά σημεία σε ταξίδευαν πίσω στο χρόνο! Η αρχιτεκτονική των κτιρίων, οι διακοσμήσεις τους και το αποτύπωμα της καθημερινότητας σε συνδυασμό με τον ελάχιστο κόσμο, τα πονηρά μαγαζιά και τις οσμές που αναδύονταν από τα έγκατα της πόλης, με έστειλαν αδιάβαστη!!! Με το μυαλό μου ταξίδευα στο ένδοξο παρελθόν της Γένοβα με το σπουδαίο της εμπορικό λιμάνι! Γιατί λιμάνι χωρίς βρώμα και παρακμή...δεν! 
Κάπου εκεί, λοιπόν, μεταξύ στενών και ονειροπόλησης ακούω τη φωνή του bro σαν απορυθμισμένο γραμμόφωνο να λέει: μα είναι δυνατόν μια πόλη σαν τη Γένοβα να βρωμάει έτσι;;;….Κοίτα να δεις με πόσο διαφορετικό τρόπο μπορεί να εκληφθεί ένα στοιχείο μιας πόλης από άνθρωπο σε άνθρωπο…ο ένας ταξίδευε και άλλος απλώς…μύριζε! Ο bro το λέει ανωμαλία αυτό σε μένα. Εγώ πάλι αναρωτιέμαι σε ποιόν έχει μοιάσει επιτέλους αυτός ο άνθρωπος;….
Μα πως αλλιώς θα μπορούσα να ταξιδέψω νοερά στο χρόνο χωρίς έναυσμα; 
Περπατώντας μέσα στα στενά είχαμε απομακρυνθεί αρκετά από τη Piazza San Lorenzo. Γυρνώντας πρόσεξα στους δρόμους ταμπέλες με διάφορα τουρ που μπορεί κάποιος να κάνει μέσα στη πόλη και να θαυμάσει τα ωραία της!
Στη Piazza San Lorenzo δεσπόζει επιβλητικός ο καθεδρικός ναός της Γένοβα. Πρόκειται για τον πιο σημαντικό ναό της πόλης. Οι καλλιτεχνικές παραστάσεις στους τοίχους του προκάλεσαν πολλούς θρύλους…
Είναι αφιερωμένος στον San Lorenzo Martire και στο εσωτερικό φιλοξενούνται οι στάχτες του προστάτη της πόλης San Giovanni Battista, που έφτασε στη Γένοβα στο τέλος της Πρώτης Σταυροφορίας. Η βασιλική του San Lorenzo έγινε καθεδρικός ναός τον 9ο αι. Εκείνη την εποχή το κτίριο βρισκόταν έξω από τα τείχη της πόλης. Μετά την ανέγερση των τειχών η περιοχή του San Lorenzo έγινε η καρδιά της πόλης και η πλατεία μπροστά από τον καθεδρικό αποτέλεσε σημείο αναφοράς της κοινωνικής και πολιτικής ζωής κατά τον Μεσαίωνα! Ένα μέρος του ναού είναι γοτθικού ρυθμού και γενικώς έχει υποστεί αρκετές αποκαταστάσεις και ανακατασκευές στο πέρασμα των αιώνων, όπου και πήρε τελική μορφή η μεγαλοπρεπής πρόσοψη του με άσπρες και μαύρες ρίγες. Μια αναστήλωση στα τέλη του 19ου αι. ενίσχυσε τα μεσαιωνικά μέρη του, που χαρακτηρίζουν σήμερα την όψη του καθεδρικού ναού.
Την ώρα που φτάσαμε ο ναός ήταν κλειστός φυσικά και δεν είδαμε το εσωτερικό του. Κινηθήκαμε προς το λιμάνι και τις αποβάθρες για να δούμε και λίγο θάλασσα. Σε όλη τη πόλη το στοιχείο της πολυπολιτισμικότητας ήταν έντονο, έβλεπες κάθε καρυδιάς καρύδι. Το μάτι δεν βαριόταν στιγμή να κοιτάει δεξιά και αριστερά!
Είδαμε και το Palazzo San Giorgio, ένα από τα πιο γνωστά ιστορικά κτήρια στη Γένοβα, που βρίσκεται στη περιοχή των αποβάθρων και σχηματίζεται από δύο διαφορετικά μέρη: το αρχαίο, που είναι ένα τυπικό παράδειγμα μεσαιωνικής αρχιτεκτονικής με τη πρόσοψη στραμμένη προς τη στοά Sottoripa, και το αναγεννησιακό προσανατολισμένο νότια.
Είχε έρθει η ώρα να κάτσουμε κάπου για φαγητό και ποτό. Πήραμε το δρόμο της επιστροφής περνώντας πάλι από τη στοά Sottoripa, όπου πρόσεξα κάτι που δεν το είδα κατεβαίνοντας. Κάποια κτίρια στη σειρά είχαν μια ιδιαίτερη διακόσμηση που παρέπεμπε (τουλάχιστον στα δικά μου μάτια) σε υδραγωγείο! Η Γένοβα φημίζεται για το ιστορικό υδραγωγείο της, μια εντυπωσιακή κατασκευή, που χτίστηκε για να τροφοδοτήσει την πόλη με νερό στις αρχές του 13ου αι. και στη συνέχεια διευρύνθηκε και βελτιώθηκε στα μέσα του 17ου αι. Τα κτίρια αυτά, λοιπόν, έμοιαζαν σαν να είχαν χτιστεί πάνω στα ερείπια υδραγωγείου ή η αρχιτεκτονική τους διακόσμηση ήταν τέτοια ώστε να θυμίζει αυτό, ένα από τα σύμβολα της πόλης, το υδραγωγείο της!
Δεν ξέρω αν όντως ισχύει κάτι από τα δύο, αλλά θα μπορούσε, γιατί το υδραγωγείο έφτανε μέχρι μέσα στη πόλη σε διάφορα σημεία της. Σήμερα βέβαια μερικά από τα 40 χιλιόμετρα του έχουν εξαφανιστεί πλέον με την ανάπτυξη της πόλης, αλλά θα ήθελα πολύ να ισχύει η σκέψη μου, γιατί θα μπορούσε να είναι ένας πολύ όμορφος τρόπος διατήρησης ενός σημαντικού ιστορικού μνημείου της πόλης! Αν κάποιος γνωρίζει κάτι περισσότερο θα ήθελα να μου το πει.
Περάσαμε από το καθεδρικό ξανά και όταν φτάσαμε στη Chiesa del Gesù στρίψαμε δεξιά, προς το σημείο που είδαμε κινητικότητα. Όταν φτάσαμε στη Piazza delle Erbe είδαμε τραπέζια και κόσμο, μας άρεσε το περιβάλλον και καθίσαμε. Το μαγαζί που κάτσαμε ήταν το Bar Berto
Πήραμε κάτι να τσιμπήσουμε και να συνοδεύσουμε τις μπύρες μας. Η αρχή έγινε με την απολαυστική μαύρη ReAle με καταγωγή από το Borgorose στη επαρχία Λάτσιο. Μία από τις καλύτερες ιταλικές μπύρες που έχω πιεί!!!
Και ενώ το φαγαπότι είναι σε εξέλιξη, βλέπουμε τη σερβιτόρα του μαγαζιού να μπαίνει στη πλαϊνή είσοδο από το μαγαζί, που χρησίμευε μάλλον ως αποθήκη, και να βγαίνει σχεδόν αμέσως τρέχοντας….Τι είχε συμβεί; Μα κάποιος την κυνηγούσε…ιδού ο ένοχος!
Γελάσαμε τόσο πολύ με το σκηνικό και φτιάξαμε τρελό κέφι όταν θυμηθήκαμε και τα δικά μας τρεχαλητά στο σπίτι στην Αθήνα, τότε που μας κυνηγούσαν οι κατσαρίδες-τέρατα που ζούνε εκεί….τέτοιες είναι και αυτές της Γένοβα, να ταιριάζουν με το όλο σκηνικό της "λιμανίλας"!!!
Και δώστου οι μπύρες λοιπόν και κάποια στιγμή λέμε να αλλάξουμε μπύρα. Έπεσε στο τραπέζι η παρακάτω…
…άλλη μία γαμάτη ιταλική μπύρα! Της οποίας βέβαια το όνομα εγώ το "μετάλλαξα" λίγο και το έκανα Pompeii αντι Βombay! Λίγο οι προηγούμενες μπύρες, λίγο η πλανεύτρα Γένοβα, λίγο το ότι δεν θα οδηγούσα μετά, με έφεραν στο τσακίρ κέφι και δεν ήθελα βρε αδερφέ να πάω στην Ινδία…ήθελα να μείνω Ιταλία!!!
Γενικά η πόλη είχε απίστευτη βραδινή αύρα και κινητικότητα σε πολλά σημεία μέχρι και αργά! Η επιστροφή στο κατάλυμα έγινε με ταξί, βεβαίως βεβαίως, που πήραμε από τη Piazza de Ferrari…….zzzzzzzzzzz
Η είσοδος στη πόλη της Γένοβα μου έχει μείνει! Όλη η διαδρομή πάνω σε γέφυρες, ανάμεσα από βουνά, μέσα από τούνελ και όταν μπήκαμε στη πόλη συνεχίζαμε πάνω σε γέφυρες, όπου στα δεξιά είχαμε το λιμάνι και στα αριστερά κτίρια με τις χαρακτηριστικές πράσινες κιτσάτες τέντες και παραθυρόφυλλα






Είχαμε κλείσει διαμονή για σήμερα στο Hotel Boccascena (63€/βραδιά με πρωινό). Το κατάλυμα διέθετε και πάρκινγκ μέσα στη τιμή. Στην ουσία είχε μία μικρή αυλή στην είσοδό του και έβαζες το αυτοκίνητο μαζί με άλλα, που αυτό σημαίνει πρακτικά ότι αν έμπαινες πρώτος σε έκλεινε κάποιος άλλος και για να βγεις έπρεπε να μετακινηθούν τα άλλα αυτοκίνητα. Οπότε άφηνες τα κλειδιά του αυτοκινήτου στη ρεσεψιόν για να κάνει αυτή τη δουλειά. Δεν είχαμε σκοπό να μετακινήσουμε το αυτοκίνητο και πάντα υπήρχε κάποιος στη ρεσεψιόν.
Τακτοποιηθήκαμε στο δωμάτιο και ξαπλώσαμε για ένα μισάωρο, ώστε να πέσει λίγο η ζέστη, καθώς η ώρα δεν ήταν ούτε 17:00 ακόμα και έκανε πολύ ζέστη! Η αλλαγή της θερμοκρασίας ήταν πλέον αισθητή και με έκανε να αναρωτιέμαι γιατί κατέβηκα από τα βουνά…οι Άλπεις μου έλειπαν ήδη!


Γύρω στις 18:00 ετοιμαστήκαμε για βόλτα. Περπατήσαμε από το κατάλυμα έως τη πιο κοντινή στάση του μετρό, που ήταν γύρω στα 800μ περίπου (1,5€/μονή διαδρομή), χαζεύοντας γύρω μας τη πόλη. Περάσαμε δίπλα από τη Piazza della Vittoria, όπου γύρω της γίνονταν αρκετά έργα και δεν πλησιάσαμε περισσότερο αν και θα θέλαμε. Μαζί με την Piazza de Ferrari, η Piazza della Vittoria θεωρείται μια από τις πιο σημαντικές πλατείες στο κέντρο της πόλης. Το χαρακτηριστικό της γνώρισμα είναι η εντυπωσιακή θριαμβευτική αψίδα, το Arco della Vittoria , ένα μνημείο αφιερωμένο στους πεσόντες του AΠΠ. Ένα δεύτερο χαρακτηριστικό της είναι τα διαφορετικά επίπεδα με γκαζόν στα οποία αναπαριστώνται με λουλούδια τα τρία καράβια του Χριστόφορου Κολόμβου, καθώς θεωρείται ότι η Γένοβα είναι γενέτειρά του, αλλά υπάρχουν κάτι διαφωνίες γι αυτό. Την πλατεία την είδαμε καλύτερα την άλλη μέρα το πρωί περνώντας από άλλο δρόμο, αλλά δεν πρόλαβα να βγάλω φωτογραφίες.





Όταν βγήκαμε από το μετρό βρεθήκαμε σε μια πολύ γνώριμη εικόνα της πόλης, την Piazza de Ferrari!

Πρόκειται για τη κεντρική πλατεία της Γένοβας, που είναι αφιερωμένη στον Raffaele de Ferrari, τον Δούκα της Galliera, ο οποίος δώρισε το 1875 ένα σημαντικό χρηματικό ποσό για έργα επέκτασης του λιμανιού. Στο κέντρο υπάρχει το όμορφο συντριβάνι που δημιουργήθηκε από τον αρχιτέκτονα Cesare Crosa της Vergagni το 1936. Η πλατεία πλαισιώνεται από το Teatro Carlo Felice, το κτίριο της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Λιγουρίας, που σχεδιάστηκαν από τον Carlo Barabino, το Palazzo Ducale, το Palazzo della Regione Liguria (στεγάζει γραφεία της Λιγουρίας και οικοδομήθηκε το 1920), και το Palazzo della Nuova Borsa (το νέο χρηματιστήριο). Η πλατεία αποτελεί ένα από τα καλύτερα παραδείγματα γενοβέζικης Αρτ Νουβό!





Καθώς ήμασταν στην είσοδο του μετρό ακόμα και κοιτούσαμε προς τα πού θα κατευθυνθούμε για αρχή, ο bro αντιλαμβάνεται ότι δεν έχει την πιστωτική του…Θυμάται ότι την είχε τελευταία μέσα στο αυτοκίνητο πριν πάμε στο ξενοδοχείο και λέμε λογικά έχει πέσει μέσα στο αυτοκίνητο. Έλα όμως που τα κλειδιά του αυτοκινήτου βρίσκονταν στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου και μπορούσε να μπει στο αυτοκίνητο κάποιος από το κατάλυμα ανα πάσα στιγμή. Τρώμε ένα άγχος για αρχή…Τελικά ο bro πήγε πίσω στο ξενοδοχείο να τη βρει και έμεινα εγώ στη πλατεία να τον περιμένω να γυρίσει. Έκατσα, λοιπόν, στο Caffe Arco, σε ένα τραπεζάκι έξω και ήπια το καφέ μου χαζεύοντας τον κόσμο! Η ώρα όμως περνούσε και ο αδερφός μου δεν φαίνονταν…εν τω μεταξύ αντιλαμβάνομαι ότι δεν υπάρχει πλέον καθόλου κίνηση από οχήματα στη πλατεία και ότι ο κόσμος μαζεύεται προς έναν συγκεκριμένο δρόμο. Πληρώνω το καφέ μου και κατευθύνομαι προς τα εκεί που πάνε όλοι…

Η Piazza de Ferrari, εκτός από την ιστορία της, είναι ένας τόπος συνάντησης και συγκεντρώσεων και εκείνη τη στιγμή κατευθύνονταν προς αυτήν μία πορεία! Στην αρχή δεν μπορούσα να διακρίνω τι πανό και σημαίες κρατούσαν. Πήγα σε ένα σημείο της πλατείας ώστε να είμαι σε απόσταση από τη πορεία, μην τυχόν αρχίσουν τα "δάκρυα", και πήρα τηλέφωνο τον bro για να δω που βρίσκεται, τι έκανε με τη κάρτα και να του πω τι γίνεται. Τελικά είχε βρει τη κάρτα (ευτυχώς) και είχε αργήσει γιατί είχε δει τη πορεία πριν μπει στο μετρό και αποφάσισε να έρθει με τα πόδια. Φτάνοντας η πορεία στη πλατεία έπεσαν κάτι κροτίδες, αλλά ευτυχώς το πράγμα έμεινε εκεί. Εκείνη τη στιγμή έφτασε και ο bro και κάτσαμε σε ένα πεζούλι να χαζέψουμε το κόσμο. Τελικά ήταν του ιταλικού ΚΚ"Ε"…το έζησα και αυτό στην Ιταλία




Με τα "σούρτα φέρτα" του bro και τις διαδηλώσεις είχε περάσει μιάμιση ώρα για να ξεκινήσουμε τη περιήγησή μας στη πόλη. Η πρώτη συνάντηση ήταν με τη Porta Soprana και τους δύο πύργους του Αγ. Ανδρέα. Πρόκειται για μέρος των τειχών Μπαρμπαρόσα της Γένοβα, που χτίστηκαν τον 12ο αι. προς υπεράσπιση της ανεξαρτησίας της Δημοκρατίας ενάντια στις επεκτατικές φιλοδοξίες του αυτοκράτορα Μπαρμπαρόσα, απο τον οποίο πήραν και το όνομα τους.

Κατηφορίσαμε προς τη Piazza Giacomo Matteotti για να συναντήσουμε τη Chiesa del Gesù. Κατά τον 16ο αι. οι πιο σημαντικές ευγενείς οικογένειες της πόλης ανέθεταν τη διακόσμηση οικογενειακών παρεκκλησιών στους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες της εποχής. Ο συγκεκριμένος ναός δεν αποτελεί εξαίρεση και το εσωτερικό του αντιπροσωπεύει επάξια το αριστοκρατικό γενοβέζικο μπαρόκ, το οποίο βρίσκει την έκφρασή του στις επιχρυσωμένες διακοσμήσεις, τα πολύχρωμα μάρμαρα και στις άθικτες τοιχογραφίες των αδελφών Giovanni και Giovan Battista Carlone. Επίσης εδώ σώζονται έργα του Rubens! Είχε αρκετό κόσμο από έξω και ακόμα περισσότερο μέσα και δεν μπήκαμε τελικά, οπότε δεν μπορέσαμε να θαυμάσουμε τις ομορφιές του….



Συνεχίσαμε προς τη Piazza San Lorenzo, παρακάμπτοντας το κεντρικό ομώνυμο δρόμο και πηγαίνοντας μέσα από τα στενά της πόλης. Εκεί έπαθα το κάτι τις μου εγώ…







Κάπου εκεί, λοιπόν, μεταξύ στενών και ονειροπόλησης ακούω τη φωνή του bro σαν απορυθμισμένο γραμμόφωνο να λέει: μα είναι δυνατόν μια πόλη σαν τη Γένοβα να βρωμάει έτσι;;;….Κοίτα να δεις με πόσο διαφορετικό τρόπο μπορεί να εκληφθεί ένα στοιχείο μιας πόλης από άνθρωπο σε άνθρωπο…ο ένας ταξίδευε και άλλος απλώς…μύριζε! Ο bro το λέει ανωμαλία αυτό σε μένα. Εγώ πάλι αναρωτιέμαι σε ποιόν έχει μοιάσει επιτέλους αυτός ο άνθρωπος;….





Περπατώντας μέσα στα στενά είχαμε απομακρυνθεί αρκετά από τη Piazza San Lorenzo. Γυρνώντας πρόσεξα στους δρόμους ταμπέλες με διάφορα τουρ που μπορεί κάποιος να κάνει μέσα στη πόλη και να θαυμάσει τα ωραία της!

Στη Piazza San Lorenzo δεσπόζει επιβλητικός ο καθεδρικός ναός της Γένοβα. Πρόκειται για τον πιο σημαντικό ναό της πόλης. Οι καλλιτεχνικές παραστάσεις στους τοίχους του προκάλεσαν πολλούς θρύλους…

Είναι αφιερωμένος στον San Lorenzo Martire και στο εσωτερικό φιλοξενούνται οι στάχτες του προστάτη της πόλης San Giovanni Battista, που έφτασε στη Γένοβα στο τέλος της Πρώτης Σταυροφορίας. Η βασιλική του San Lorenzo έγινε καθεδρικός ναός τον 9ο αι. Εκείνη την εποχή το κτίριο βρισκόταν έξω από τα τείχη της πόλης. Μετά την ανέγερση των τειχών η περιοχή του San Lorenzo έγινε η καρδιά της πόλης και η πλατεία μπροστά από τον καθεδρικό αποτέλεσε σημείο αναφοράς της κοινωνικής και πολιτικής ζωής κατά τον Μεσαίωνα! Ένα μέρος του ναού είναι γοτθικού ρυθμού και γενικώς έχει υποστεί αρκετές αποκαταστάσεις και ανακατασκευές στο πέρασμα των αιώνων, όπου και πήρε τελική μορφή η μεγαλοπρεπής πρόσοψη του με άσπρες και μαύρες ρίγες. Μια αναστήλωση στα τέλη του 19ου αι. ενίσχυσε τα μεσαιωνικά μέρη του, που χαρακτηρίζουν σήμερα την όψη του καθεδρικού ναού.

Την ώρα που φτάσαμε ο ναός ήταν κλειστός φυσικά και δεν είδαμε το εσωτερικό του. Κινηθήκαμε προς το λιμάνι και τις αποβάθρες για να δούμε και λίγο θάλασσα. Σε όλη τη πόλη το στοιχείο της πολυπολιτισμικότητας ήταν έντονο, έβλεπες κάθε καρυδιάς καρύδι. Το μάτι δεν βαριόταν στιγμή να κοιτάει δεξιά και αριστερά!




Είδαμε και το Palazzo San Giorgio, ένα από τα πιο γνωστά ιστορικά κτήρια στη Γένοβα, που βρίσκεται στη περιοχή των αποβάθρων και σχηματίζεται από δύο διαφορετικά μέρη: το αρχαίο, που είναι ένα τυπικό παράδειγμα μεσαιωνικής αρχιτεκτονικής με τη πρόσοψη στραμμένη προς τη στοά Sottoripa, και το αναγεννησιακό προσανατολισμένο νότια.


Είχε έρθει η ώρα να κάτσουμε κάπου για φαγητό και ποτό. Πήραμε το δρόμο της επιστροφής περνώντας πάλι από τη στοά Sottoripa, όπου πρόσεξα κάτι που δεν το είδα κατεβαίνοντας. Κάποια κτίρια στη σειρά είχαν μια ιδιαίτερη διακόσμηση που παρέπεμπε (τουλάχιστον στα δικά μου μάτια) σε υδραγωγείο! Η Γένοβα φημίζεται για το ιστορικό υδραγωγείο της, μια εντυπωσιακή κατασκευή, που χτίστηκε για να τροφοδοτήσει την πόλη με νερό στις αρχές του 13ου αι. και στη συνέχεια διευρύνθηκε και βελτιώθηκε στα μέσα του 17ου αι. Τα κτίρια αυτά, λοιπόν, έμοιαζαν σαν να είχαν χτιστεί πάνω στα ερείπια υδραγωγείου ή η αρχιτεκτονική τους διακόσμηση ήταν τέτοια ώστε να θυμίζει αυτό, ένα από τα σύμβολα της πόλης, το υδραγωγείο της!


Δεν ξέρω αν όντως ισχύει κάτι από τα δύο, αλλά θα μπορούσε, γιατί το υδραγωγείο έφτανε μέχρι μέσα στη πόλη σε διάφορα σημεία της. Σήμερα βέβαια μερικά από τα 40 χιλιόμετρα του έχουν εξαφανιστεί πλέον με την ανάπτυξη της πόλης, αλλά θα ήθελα πολύ να ισχύει η σκέψη μου, γιατί θα μπορούσε να είναι ένας πολύ όμορφος τρόπος διατήρησης ενός σημαντικού ιστορικού μνημείου της πόλης! Αν κάποιος γνωρίζει κάτι περισσότερο θα ήθελα να μου το πει.


Περάσαμε από το καθεδρικό ξανά και όταν φτάσαμε στη Chiesa del Gesù στρίψαμε δεξιά, προς το σημείο που είδαμε κινητικότητα. Όταν φτάσαμε στη Piazza delle Erbe είδαμε τραπέζια και κόσμο, μας άρεσε το περιβάλλον και καθίσαμε. Το μαγαζί που κάτσαμε ήταν το Bar Berto

Πήραμε κάτι να τσιμπήσουμε και να συνοδεύσουμε τις μπύρες μας. Η αρχή έγινε με την απολαυστική μαύρη ReAle με καταγωγή από το Borgorose στη επαρχία Λάτσιο. Μία από τις καλύτερες ιταλικές μπύρες που έχω πιεί!!!

Και ενώ το φαγαπότι είναι σε εξέλιξη, βλέπουμε τη σερβιτόρα του μαγαζιού να μπαίνει στη πλαϊνή είσοδο από το μαγαζί, που χρησίμευε μάλλον ως αποθήκη, και να βγαίνει σχεδόν αμέσως τρέχοντας….Τι είχε συμβεί; Μα κάποιος την κυνηγούσε…ιδού ο ένοχος!


Γελάσαμε τόσο πολύ με το σκηνικό και φτιάξαμε τρελό κέφι όταν θυμηθήκαμε και τα δικά μας τρεχαλητά στο σπίτι στην Αθήνα, τότε που μας κυνηγούσαν οι κατσαρίδες-τέρατα που ζούνε εκεί….τέτοιες είναι και αυτές της Γένοβα, να ταιριάζουν με το όλο σκηνικό της "λιμανίλας"!!!


…άλλη μία γαμάτη ιταλική μπύρα! Της οποίας βέβαια το όνομα εγώ το "μετάλλαξα" λίγο και το έκανα Pompeii αντι Βombay! Λίγο οι προηγούμενες μπύρες, λίγο η πλανεύτρα Γένοβα, λίγο το ότι δεν θα οδηγούσα μετά, με έφεραν στο τσακίρ κέφι και δεν ήθελα βρε αδερφέ να πάω στην Ινδία…ήθελα να μείνω Ιταλία!!!

Γενικά η πόλη είχε απίστευτη βραδινή αύρα και κινητικότητα σε πολλά σημεία μέχρι και αργά! Η επιστροφή στο κατάλυμα έγινε με ταξί, βεβαίως βεβαίως, που πήραμε από τη Piazza de Ferrari…….zzzzzzzzzzz