Ιταλία Ανάμεσα στα λόγια και τη πράξη υπάρχει….το πέλαγος! Οδοιπορικό στη Β.Ιταλία

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.148
Likes
20.457
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. 11 Ιουλίου 2021 – Ancona, San Marino
  3. 12 Ιουλίου 2021 – San Marino
  4. 12 Ιουλίου 2021 – San Marino, Lake Garda (Peschiera del Garda, Sirmione)
  5. 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Sirmione, Lazise, Punta San Vigilio)
  6. 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Torri del Benaco, Limone sul Garda, Toscolano-Maderno)
  7. 14 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Salo), Alto Garda Bresciano Park (Navazzo, Valvestino, Magasa)
  8. 14 Ιουλίου 2021 –Lake Idro, Bagolino, Val Camonica (Breno), Lake Iseo (Pisogne, Cislano, Lovere)
  9. 15 Ιουλίου 2021 – Val Camonica (Rock Art Natural Reserve)
  10. 15 Ιουλίου 2021 – Valtellina (Aprica, Tirano, Teglio, Sondrio, Dubino), Lake Como (Gravedona, Domaso)
  11. 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Abbazia di Piona, Correno Plinio, Bellano, Riva di Gittana)
  12. 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Varenna, Bellagio, Como)
  13. 17 Ιουλίου 2021 – Como, Sacro Monte di Varese
  14. 17 Ιουλίου 2021 – Lake Maggiore (Ranco, Rocca di Angera, Arona, Stresa), Lake Orta (Quarna Sopra)
  15. 18 Ιουλίου 2021 – Lake Orta
  16. 18 Ιουλίου 2021 – Genova
  17. 19 Ιουλίου 2021 – Genova
  18. 19 Ιουλίου 2021 – Riviera di Levante (Santa Margherita, Portofino, Monterosso al Mare)
  19. 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre
  20. 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre, La Spezia
  21. 21 Ιουλίου 2021 – Portovenere, Marina di Carrara
  22. 21 Ιουλίου 2021 – Lucca
  23. 22 Ιουλίου 2021 – Lucca, Colle di Val D'Elsa, Assisi
  24. 22 Ιουλίου 2021 – Assisi
  25. 23 Ιουλίου 2021 – Assisi, Spello, Ancona

18 Ιουλίου 2021 – Genova

Η είσοδος στη πόλη της Γένοβα μου έχει μείνει! Όλη η διαδρομή πάνω σε γέφυρες, ανάμεσα από βουνά, μέσα από τούνελ και όταν μπήκαμε στη πόλη συνεχίζαμε πάνω σε γέφυρες, όπου στα δεξιά είχαμε το λιμάνι και στα αριστερά κτίρια με τις χαρακτηριστικές πράσινες κιτσάτες τέντες και παραθυρόφυλλα :shock: Οι τέντες ήταν το κάτι άλλο…..και το εργάκι είχε και συνέχεια! Κάποια στιγμή κατεβήκαμε από τις γέφυρες για να προσεγγίσουμε το κατάλυμα μας.

75.JPG



76.JPG



77.JPG



78.JPG



79.JPG



Είχαμε κλείσει διαμονή για σήμερα στο Hotel Boccascena (63€/βραδιά με πρωινό). Το κατάλυμα διέθετε και πάρκινγκ μέσα στη τιμή. Στην ουσία είχε μία μικρή αυλή στην είσοδό του και έβαζες το αυτοκίνητο μαζί με άλλα, που αυτό σημαίνει πρακτικά ότι αν έμπαινες πρώτος σε έκλεινε κάποιος άλλος και για να βγεις έπρεπε να μετακινηθούν τα άλλα αυτοκίνητα. Οπότε άφηνες τα κλειδιά του αυτοκινήτου στη ρεσεψιόν για να κάνει αυτή τη δουλειά. Δεν είχαμε σκοπό να μετακινήσουμε το αυτοκίνητο και πάντα υπήρχε κάποιος στη ρεσεψιόν.
Τακτοποιηθήκαμε στο δωμάτιο και ξαπλώσαμε για ένα μισάωρο, ώστε να πέσει λίγο η ζέστη, καθώς η ώρα δεν ήταν ούτε 17:00 ακόμα και έκανε πολύ ζέστη! Η αλλαγή της θερμοκρασίας ήταν πλέον αισθητή και με έκανε να αναρωτιέμαι γιατί κατέβηκα από τα βουνά…οι Άλπεις μου έλειπαν ήδη!

80.JPG



81.JPG



Γύρω στις 18:00 ετοιμαστήκαμε για βόλτα. Περπατήσαμε από το κατάλυμα έως τη πιο κοντινή στάση του μετρό, που ήταν γύρω στα 800μ περίπου (1,5€/μονή διαδρομή), χαζεύοντας γύρω μας τη πόλη. Περάσαμε δίπλα από τη Piazza della Vittoria, όπου γύρω της γίνονταν αρκετά έργα και δεν πλησιάσαμε περισσότερο αν και θα θέλαμε. Μαζί με την Piazza de Ferrari, η Piazza della Vittoria θεωρείται μια από τις πιο σημαντικές πλατείες στο κέντρο της πόλης. Το χαρακτηριστικό της γνώρισμα είναι η εντυπωσιακή θριαμβευτική αψίδα, το Arco della Vittoria , ένα μνημείο αφιερωμένο στους πεσόντες του AΠΠ. Ένα δεύτερο χαρακτηριστικό της είναι τα διαφορετικά επίπεδα με γκαζόν στα οποία αναπαριστώνται με λουλούδια τα τρία καράβια του Χριστόφορου Κολόμβου, καθώς θεωρείται ότι η Γένοβα είναι γενέτειρά του, αλλά υπάρχουν κάτι διαφωνίες γι αυτό. Την πλατεία την είδαμε καλύτερα την άλλη μέρα το πρωί περνώντας από άλλο δρόμο, αλλά δεν πρόλαβα να βγάλω φωτογραφίες.

82.JPG



83.JPG



84.JPG



85.JPG



86.JPG



Όταν βγήκαμε από το μετρό βρεθήκαμε σε μια πολύ γνώριμη εικόνα της πόλης, την Piazza de Ferrari!

87.JPG



Πρόκειται για τη κεντρική πλατεία της Γένοβας, που είναι αφιερωμένη στον Raffaele de Ferrari, τον Δούκα της Galliera, ο οποίος δώρισε το 1875 ένα σημαντικό χρηματικό ποσό για έργα επέκτασης του λιμανιού. Στο κέντρο υπάρχει το όμορφο συντριβάνι που δημιουργήθηκε από τον αρχιτέκτονα Cesare Crosa της Vergagni το 1936. Η πλατεία πλαισιώνεται από το Teatro Carlo Felice, το κτίριο της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Λιγουρίας, που σχεδιάστηκαν από τον Carlo Barabino, το Palazzo Ducale, το Palazzo della Regione Liguria (στεγάζει γραφεία της Λιγουρίας και οικοδομήθηκε το 1920), και το Palazzo della Nuova Borsa (το νέο χρηματιστήριο). Η πλατεία αποτελεί ένα από τα καλύτερα παραδείγματα γενοβέζικης Αρτ Νουβό!

88.JPG



89.JPG



90.JPG



91.JPG



92.JPG



Καθώς ήμασταν στην είσοδο του μετρό ακόμα και κοιτούσαμε προς τα πού θα κατευθυνθούμε για αρχή, ο bro αντιλαμβάνεται ότι δεν έχει την πιστωτική του…Θυμάται ότι την είχε τελευταία μέσα στο αυτοκίνητο πριν πάμε στο ξενοδοχείο και λέμε λογικά έχει πέσει μέσα στο αυτοκίνητο. Έλα όμως που τα κλειδιά του αυτοκινήτου βρίσκονταν στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου και μπορούσε να μπει στο αυτοκίνητο κάποιος από το κατάλυμα ανα πάσα στιγμή. Τρώμε ένα άγχος για αρχή…Τελικά ο bro πήγε πίσω στο ξενοδοχείο να τη βρει και έμεινα εγώ στη πλατεία να τον περιμένω να γυρίσει. Έκατσα, λοιπόν, στο Caffe Arco, σε ένα τραπεζάκι έξω και ήπια το καφέ μου χαζεύοντας τον κόσμο! Η ώρα όμως περνούσε και ο αδερφός μου δεν φαίνονταν…εν τω μεταξύ αντιλαμβάνομαι ότι δεν υπάρχει πλέον καθόλου κίνηση από οχήματα στη πλατεία και ότι ο κόσμος μαζεύεται προς έναν συγκεκριμένο δρόμο. Πληρώνω το καφέ μου και κατευθύνομαι προς τα εκεί που πάνε όλοι…

93.JPG



Η Piazza de Ferrari, εκτός από την ιστορία της, είναι ένας τόπος συνάντησης και συγκεντρώσεων και εκείνη τη στιγμή κατευθύνονταν προς αυτήν μία πορεία! Στην αρχή δεν μπορούσα να διακρίνω τι πανό και σημαίες κρατούσαν. Πήγα σε ένα σημείο της πλατείας ώστε να είμαι σε απόσταση από τη πορεία, μην τυχόν αρχίσουν τα "δάκρυα", και πήρα τηλέφωνο τον bro για να δω που βρίσκεται, τι έκανε με τη κάρτα και να του πω τι γίνεται. Τελικά είχε βρει τη κάρτα (ευτυχώς) και είχε αργήσει γιατί είχε δει τη πορεία πριν μπει στο μετρό και αποφάσισε να έρθει με τα πόδια. Φτάνοντας η πορεία στη πλατεία έπεσαν κάτι κροτίδες, αλλά ευτυχώς το πράγμα έμεινε εκεί. Εκείνη τη στιγμή έφτασε και ο bro και κάτσαμε σε ένα πεζούλι να χαζέψουμε το κόσμο. Τελικά ήταν του ιταλικού ΚΚ"Ε"…το έζησα και αυτό στην Ιταλία :haha:

94.JPG



95.JPG



96.JPG



Με τα "σούρτα φέρτα" του bro και τις διαδηλώσεις είχε περάσει μιάμιση ώρα για να ξεκινήσουμε τη περιήγησή μας στη πόλη. Η πρώτη συνάντηση ήταν με τη Porta Soprana και τους δύο πύργους του Αγ. Ανδρέα. Πρόκειται για μέρος των τειχών Μπαρμπαρόσα της Γένοβα, που χτίστηκαν τον 12ο αι. προς υπεράσπιση της ανεξαρτησίας της Δημοκρατίας ενάντια στις επεκτατικές φιλοδοξίες του αυτοκράτορα Μπαρμπαρόσα, απο τον οποίο πήραν και το όνομα τους.

97.JPG



Κατηφορίσαμε προς τη Piazza Giacomo Matteotti για να συναντήσουμε τη Chiesa del Gesù. Κατά τον 16ο αι. οι πιο σημαντικές ευγενείς οικογένειες της πόλης ανέθεταν τη διακόσμηση οικογενειακών παρεκκλησιών στους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες της εποχής. Ο συγκεκριμένος ναός δεν αποτελεί εξαίρεση και το εσωτερικό του αντιπροσωπεύει επάξια το αριστοκρατικό γενοβέζικο μπαρόκ, το οποίο βρίσκει την έκφρασή του στις επιχρυσωμένες διακοσμήσεις, τα πολύχρωμα μάρμαρα και στις άθικτες τοιχογραφίες των αδελφών Giovanni και Giovan Battista Carlone. Επίσης εδώ σώζονται έργα του Rubens! Είχε αρκετό κόσμο από έξω και ακόμα περισσότερο μέσα και δεν μπήκαμε τελικά, οπότε δεν μπορέσαμε να θαυμάσουμε τις ομορφιές του….:cry:

98.JPG



99.JPG



Συνεχίσαμε προς τη Piazza San Lorenzo, παρακάμπτοντας το κεντρικό ομώνυμο δρόμο και πηγαίνοντας μέσα από τα στενά της πόλης. Εκεί έπαθα το κάτι τις μου εγώ…:innocent: Επικρατούσε μία ατμοσφαιρική εικόνα στα στενά καθώς σουρούπωνε και πολλά σημεία σε ταξίδευαν πίσω στο χρόνο! Η αρχιτεκτονική των κτιρίων, οι διακοσμήσεις τους και το αποτύπωμα της καθημερινότητας σε συνδυασμό με τον ελάχιστο κόσμο, τα πονηρά μαγαζιά και τις οσμές που αναδύονταν από τα έγκατα της πόλης, με έστειλαν αδιάβαστη!!! Με το μυαλό μου ταξίδευα στο ένδοξο παρελθόν της Γένοβα με το σπουδαίο της εμπορικό λιμάνι! Γιατί λιμάνι χωρίς βρώμα και παρακμή...δεν! ✌

100.JPG



101.JPG



103.JPG



104.JPG



105.JPG



Κάπου εκεί, λοιπόν, μεταξύ στενών και ονειροπόλησης ακούω τη φωνή του bro σαν απορυθμισμένο γραμμόφωνο να λέει: μα είναι δυνατόν μια πόλη σαν τη Γένοβα να βρωμάει έτσι;;;….Κοίτα να δεις με πόσο διαφορετικό τρόπο μπορεί να εκληφθεί ένα στοιχείο μιας πόλης από άνθρωπο σε άνθρωπο…ο ένας ταξίδευε και άλλος απλώς…μύριζε! Ο bro το λέει ανωμαλία αυτό σε μένα. Εγώ πάλι αναρωτιέμαι σε ποιόν έχει μοιάσει επιτέλους αυτός ο άνθρωπος;….:innocent: Μα πως αλλιώς θα μπορούσα να ταξιδέψω νοερά στο χρόνο χωρίς έναυσμα; :haha:

106.JPG



107.JPG



108.JPG



Περπατώντας μέσα στα στενά είχαμε απομακρυνθεί αρκετά από τη Piazza San Lorenzo. Γυρνώντας πρόσεξα στους δρόμους ταμπέλες με διάφορα τουρ που μπορεί κάποιος να κάνει μέσα στη πόλη και να θαυμάσει τα ωραία της!

109.JPG



Στη Piazza San Lorenzo δεσπόζει επιβλητικός ο καθεδρικός ναός της Γένοβα. Πρόκειται για τον πιο σημαντικό ναό της πόλης. Οι καλλιτεχνικές παραστάσεις στους τοίχους του προκάλεσαν πολλούς θρύλους…

110.JPG



Είναι αφιερωμένος στον San Lorenzo Martire και στο εσωτερικό φιλοξενούνται οι στάχτες του προστάτη της πόλης San Giovanni Battista, που έφτασε στη Γένοβα στο τέλος της Πρώτης Σταυροφορίας. Η βασιλική του San Lorenzo έγινε καθεδρικός ναός τον 9ο αι. Εκείνη την εποχή το κτίριο βρισκόταν έξω από τα τείχη της πόλης. Μετά την ανέγερση των τειχών η περιοχή του San Lorenzo έγινε η καρδιά της πόλης και η πλατεία μπροστά από τον καθεδρικό αποτέλεσε σημείο αναφοράς της κοινωνικής και πολιτικής ζωής κατά τον Μεσαίωνα! Ένα μέρος του ναού είναι γοτθικού ρυθμού και γενικώς έχει υποστεί αρκετές αποκαταστάσεις και ανακατασκευές στο πέρασμα των αιώνων, όπου και πήρε τελική μορφή η μεγαλοπρεπής πρόσοψη του με άσπρες και μαύρες ρίγες. Μια αναστήλωση στα τέλη του 19ου αι. ενίσχυσε τα μεσαιωνικά μέρη του, που χαρακτηρίζουν σήμερα την όψη του καθεδρικού ναού.

111.JPG



Την ώρα που φτάσαμε ο ναός ήταν κλειστός φυσικά και δεν είδαμε το εσωτερικό του. Κινηθήκαμε προς το λιμάνι και τις αποβάθρες για να δούμε και λίγο θάλασσα. Σε όλη τη πόλη το στοιχείο της πολυπολιτισμικότητας ήταν έντονο, έβλεπες κάθε καρυδιάς καρύδι. Το μάτι δεν βαριόταν στιγμή να κοιτάει δεξιά και αριστερά!

112.JPG



113.JPG



114.JPG



115.JPG



Είδαμε και το Palazzo San Giorgio, ένα από τα πιο γνωστά ιστορικά κτήρια στη Γένοβα, που βρίσκεται στη περιοχή των αποβάθρων και σχηματίζεται από δύο διαφορετικά μέρη: το αρχαίο, που είναι ένα τυπικό παράδειγμα μεσαιωνικής αρχιτεκτονικής με τη πρόσοψη στραμμένη προς τη στοά Sottoripa, και το αναγεννησιακό προσανατολισμένο νότια.

116.JPG



118.JPG



Είχε έρθει η ώρα να κάτσουμε κάπου για φαγητό και ποτό. Πήραμε το δρόμο της επιστροφής περνώντας πάλι από τη στοά Sottoripa, όπου πρόσεξα κάτι που δεν το είδα κατεβαίνοντας. Κάποια κτίρια στη σειρά είχαν μια ιδιαίτερη διακόσμηση που παρέπεμπε (τουλάχιστον στα δικά μου μάτια) σε υδραγωγείο! Η Γένοβα φημίζεται για το ιστορικό υδραγωγείο της, μια εντυπωσιακή κατασκευή, που χτίστηκε για να τροφοδοτήσει την πόλη με νερό στις αρχές του 13ου αι. και στη συνέχεια διευρύνθηκε και βελτιώθηκε στα μέσα του 17ου αι. Τα κτίρια αυτά, λοιπόν, έμοιαζαν σαν να είχαν χτιστεί πάνω στα ερείπια υδραγωγείου ή η αρχιτεκτονική τους διακόσμηση ήταν τέτοια ώστε να θυμίζει αυτό, ένα από τα σύμβολα της πόλης, το υδραγωγείο της!

119.JPG



120.JPG



Δεν ξέρω αν όντως ισχύει κάτι από τα δύο, αλλά θα μπορούσε, γιατί το υδραγωγείο έφτανε μέχρι μέσα στη πόλη σε διάφορα σημεία της. Σήμερα βέβαια μερικά από τα 40 χιλιόμετρα του έχουν εξαφανιστεί πλέον με την ανάπτυξη της πόλης, αλλά θα ήθελα πολύ να ισχύει η σκέψη μου, γιατί θα μπορούσε να είναι ένας πολύ όμορφος τρόπος διατήρησης ενός σημαντικού ιστορικού μνημείου της πόλης! Αν κάποιος γνωρίζει κάτι περισσότερο θα ήθελα να μου το πει.

121.JPG



122.JPG



Περάσαμε από το καθεδρικό ξανά και όταν φτάσαμε στη Chiesa del Gesù στρίψαμε δεξιά, προς το σημείο που είδαμε κινητικότητα. Όταν φτάσαμε στη Piazza delle Erbe είδαμε τραπέζια και κόσμο, μας άρεσε το περιβάλλον και καθίσαμε. Το μαγαζί που κάτσαμε ήταν το Bar Berto

123.JPG



Πήραμε κάτι να τσιμπήσουμε και να συνοδεύσουμε τις μπύρες μας. Η αρχή έγινε με την απολαυστική μαύρη ReAle με καταγωγή από το Borgorose στη επαρχία Λάτσιο. Μία από τις καλύτερες ιταλικές μπύρες που έχω πιεί!!!

124.JPG



Και ενώ το φαγαπότι είναι σε εξέλιξη, βλέπουμε τη σερβιτόρα του μαγαζιού να μπαίνει στη πλαϊνή είσοδο από το μαγαζί, που χρησίμευε μάλλον ως αποθήκη, και να βγαίνει σχεδόν αμέσως τρέχοντας….Τι είχε συμβεί; Μα κάποιος την κυνηγούσε…ιδού ο ένοχος! :haha:

125.JPG



Γελάσαμε τόσο πολύ με το σκηνικό και φτιάξαμε τρελό κέφι όταν θυμηθήκαμε και τα δικά μας τρεχαλητά στο σπίτι στην Αθήνα, τότε που μας κυνηγούσαν οι κατσαρίδες-τέρατα που ζούνε εκεί….τέτοιες είναι και αυτές της Γένοβα, να ταιριάζουν με το όλο σκηνικό της "λιμανίλας"!!! :xalara: Και δώστου οι μπύρες λοιπόν και κάποια στιγμή λέμε να αλλάξουμε μπύρα. Έπεσε στο τραπέζι η παρακάτω…
126.JPG



…άλλη μία γαμάτη ιταλική μπύρα! Της οποίας βέβαια το όνομα εγώ το "μετάλλαξα" λίγο και το έκανα Pompeii αντι Βombay! Λίγο οι προηγούμενες μπύρες, λίγο η πλανεύτρα Γένοβα, λίγο το ότι δεν θα οδηγούσα μετά, με έφεραν στο τσακίρ κέφι και δεν ήθελα βρε αδερφέ να πάω στην Ινδία…ήθελα να μείνω Ιταλία!!! :clap:


Γενικά η πόλη είχε απίστευτη βραδινή αύρα και κινητικότητα σε πολλά σημεία μέχρι και αργά! Η επιστροφή στο κατάλυμα έγινε με ταξί, βεβαίως βεβαίως, που πήραμε από τη Piazza de Ferrari…….zzzzzzzzzzz


 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.148
Likes
20.457
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
11 Ιουλίου 2021 – Ancona, San Marino

Άφιξη στην Ανκόνα

Γύρω στις 11:00 το πρωί άνοιξε το μάτι μου. Μόλις είχα κλείσει το 12ωρο μου ύπνο στην "σούπερ λουξ" καμπίνα του "σούπερ ντούπερ ουάου πλοίου", που μας πήγαινε στην Ιταλία…. Έξω από την καμπίνα άκουγα διάφορους να πηγαινοέρχονται. Ο bro είχε ξυπνήσει και έλυνε sudoku. Βγήκα από τον υπνόσακο μου και αφού κοντοστάθηκα για αρκετά λεπτά, τελικά πήρα την απόφαση να πάω τουαλέτα, αλλιώς θα τα έκανα πάνω μου! Τώρα θα ρωτήσει κάποιος: και γιατί ρε κοπελιά ήθελε τόσο σκέψη για να πας στη τουαλέτα;….

-------////------

Λίγες ώρες πριν - 10/07/21
Μετά από μία ώρα καθυστέρηση βάλαμε το αυτοκίνητο στο πλοίο, πήραμε τα σακίδια που είχαμε έτοιμα για τη διαμονή μας στη καμπίνα, τους υπνόσακους και το ψυγειάκι μας. Με είχαν προϊδεάσει κάτι πουλάκια, ότι το πλοίο που θα παίρναμε για Ιταλία έχει το κακό του το χάλι, οπότε φρόντισα να είμαι προετοιμασμένη. Πόσο χάλια μπορεί να ήταν δηλαδή;….

Κατευθυνθήκαμε προς τη ρεσεψιόν για να πάρουμε το κλειδί της καμπίνας μας, προσπαθώντας να κρατήσουμε αποστάσεις από τους γύρω μας. Τι να κάνουμε λέει;;;….Ήμασταν κυριολεκτικά ο ένας πάνω στον άλλον! :rolleyes: Με τα πολλά και τα λίγα πήραμε το πολυπόθητο κλειδί, πετσέτες από τη ρεσεψιόν και βρήκαμε τη καμπίνα μας. Με μια πρώτη ματιά φαίνονταν όλα οκ…..

1.JPG

2.JPG


….με μια δεύτερη ματιά όμως, ήταν ολοφάνερο ότι οι καμπίνες δεν ήταν καθαρές, πόσο μάλλον να έχουν απολυμανθεί! Το μόνο που είχαν κάνει ήταν να αλλάξουν σεντόνια και να συμμαζέψουν όσα βλέπει η πεθερά!… Αφού απολύμανα όλες τις επιφάνειες στη καμπίνα, έκανα το ίδιο και για την τουαλέτα. Μετά στρώσαμε τους υπνόσακους μας στις κουκέτες και μπήκα για ντούζ. Τότε ανακάλυψα ότι δεν λειτουργεί η τουαλέτα μας!….Κάνω το ντούζ, ντύνομαι και πάω στη ρεσεψιόν. Εκεί μου λένε ότι υπάρχει γενικό πρόβλημα και δεν λειτουργούν ούτε οι κοινόχρηστες τουαλέτες και πως θα προσπαθήσουν να λύσουν το πρόβλημα το συντομότερο. Μα τι ωραία κρουαζιέρα μας επιφύλαξε η Grimaldi Lines, με τις σούπερ λουξ καμπίνες της!!!..... 😤

-------////------

Μετά το ντούζ, τρώμε το πρωινό μας και πλακωνόμαστε στα sudoku και τα σταυρόλεξα για να περάσει η ώρα. Κάποια στιγμή, μετά το μεσημέρι, βγήκαμε από τη καμπίνα να πιούμε έναν καφέ έξω στο κατάστρωμα. Κατά τη διαδρομή περάσαμε από το σημείο που διόρθωναν τη βλάβη στην αποχέτευση του πλοίου. Ακόμα διόρθωναν τη βλάβη!... Βρήκαμε ένα καλό σημείο στο κατάστρωμα και περάσαμε την υπόλοιπη ώρα εκεί αγναντεύοντας τις ιταλικές ακτές, μέχρι να φτάσουμε Ανκόνα.
3.JPG


Λίγο πριν μπούμε στο λιμάνι, μας ενημέρωσαν να αδειάσουμε τις καμπίνες μας. Πηγαίνοντας στην καμπίνα ακόμα διόρθωναν τη βλάβη…αλίμονο! Πήραμε τα πράγματα μας και πήγαμε στα εξωτερικά γκαράζ που μας είχαν υποδείξει να παρκάρουμε το αυτοκίνητο μας. Μέχρι να δέσει το καράβι πέρασε μια αιωνιότητα και μία μέρα…:rolleyes-80:
4.JPG

5.JPG

6.JPG


Ευτυχώς το ξεφόρτωμα του πλοίου έγινε πολύ γρήγορα και σύντομα ήμασταν στο δρόμο για τον Άγιο Μαρίνο, όπου και θα κάναμε τη πρώτη μας διανυκτέρευση. Τις 4 πρώτες διανυκτερεύσεις μας τις είχα κλείσει ήδη, ενώ τις υπόλοιπες θα τις κλείναμε επι τόπου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
7.JPG

8.JPG



Άγιος Μαρίνος και ο τελικός του Euro 2021
Λίγο μετά τις 19:00 φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας. Ήταν το Hotel Rossi ,το οποίο βρίσκεται στους πρόποδες του λόφου όπου είναι χτισμένη η πόλη του Αγίου Μαρίνου. Διέθετε πάρκινγκ και είχαμε πρωινό (56,03/βραδιά).

Η σημερινή μας διαδρομή φαίνεται παρακάτω
9.png


Μετά από καμια ώρα χαλάρωσης στο δωμάτιο, φρεσκαριστήκαμε και βγήκαμε να δούμε τον τελικό του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος που διεξάγονταν εκείνο το βράδυ μεταξύ Ιταλίας και Αγγλίας. Το αρχικό πλάνο ήταν να πάμε πάνω στη πόλη, να βρούμε ένα μαγαζί που να παίζει τον αγώνα και να πιούμε τις μπύρες μας παρέα με τους ντόπιους. Κατεβαίνοντας στο ισόγειο του ξενοδοχείου, είδαμε ότι το εστιατόριο του καταλύματός μας, το Ristorante Raschi , είχε βγάλει τραπεζοκαθίσματα έξω στην αυλή και μία μεγάλη οθόνη για τον αγώνα. Μας άρεσε η ιδέα και αντί να τρέχουμε να παρκάρουμε στη πόλη και να ψάχνουμε μαγαζί, προτιμήσαμε να κάτσουμε εκεί παρέα με όλη τη γειτονιά που είχε μαζευτεί! :clap: Παραγγείλαμε τις μπύρες μας, πήραμε και μία πίτσα για να τσιμπολογάμε και ευχόμασταν να κερδίσει η Ιταλία για να δούμε χαρές και πανηγύρια :)

Η μπύρα που δοκιμάσαμε ήταν τοπική και θεϊκή! Το όνομα της Ambigua και ήταν από τις καλύτερες μπύρες που ήπιαμε στο ταξίδι!
10.JPG


Μετά το τέλος του αγώνα και αφού η αγωνία είχε φτάσει στο αποκορύφωμα, άρχισαν οι αγκαλιές και τα πανηγύρια τριγύρω μας, αλλά γρήγορα ησύχασαν και οι πιο πολλοί έφυγαν. Πέρασαν και κανα δυο αυτοκίνητα με κορναρίσματα και φωνές και μετά τίποτα….λες και πήγαν όλοι για ύπνο! Για να πω την αλήθεια περίμενα περισσότερο νταβαντούρι αλλά οι Σαν Μαρινέζοι ήταν τελείως ψόφιοι…...zzzzzzzzzz
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.148
Likes
20.457
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
12 Ιουλίου 2021 – San Marino

Το κλίμα του Αγίου Μαρίνου είναι ιδανικό για ύπνο, θα έχω να το λέω! Ξυπνήσαμε φρεσκαδούρες, ντυθήκαμε και κατεβήκαμε στο ισόγειο για το πρωινό μας. Στην συνέχεια μαζέψαμε τα πράγματα μας, κάναμε check out και ξεκινήσαμε για την πρώτη περιήγηση μας για σήμερα που θα ήταν φυσικά στο ιστορικό κέντρο της πόλης του Αγίου Μαρίνου. Βγήκαμε στο κεντρικό δρόμο και ανηφoρήσαμε έχοντας θέα το όμορφο όρος Τιτάνο με τους πύργους του!
1.JPG


Η Γαληνοτάτη Δημοκρατία του Αγίου Μαρίνου είναι το γνωστό περίκλειστο κρατίδιο, που περιβάλλεται από την Ιταλία και ιδρύθηκε το 301 μΧ. από έναν χριστιανό λιθοξόο ονόματι Μαρίνο, ο οποίος εγκαταστάθηκε στην δυσπρόσιτη αυτή περιοχή από το νησί Άρμπα της Δαλματίας, προκειμένου να αποφύγει τις διώξεις του αυτοκράτορα Διοκλητιανού. Τα επόμενα χρόνια ο Μαρίνος αγιοποιήθηκε, έδωσε το όνομά του στο κρατίδιο και είναι ο προστάτης του. Το μικρό αυτό κράτος εκτείνεται στο όρος Τιτάνο σε υψόμετρο 755μ. και γύρο από αυτό, στην βορειοανατολική πλευρά των Απέννινων. Έχει έκταση 61 τ.χλμ και πληθυσμό 33.000 κατοίκων. Πρωτεύουσα είναι η Πόλη του Αγίου Μαρίνου και επίσημη γλώσσα είναι τα Ιταλικά. Το ιστορικό του κέντρο, που χρονολογείται από την ίδρυση της δημοκρατίας ως πόλης-κράτους τον 13ο αι. και το όρος Τιτάνο, αποτελούν μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco. Ο Άγιος Μαρίνος είναι από τα πιο πλούσια κράτη του κόσμου! Η οικονομία του βασίζεται κατά μεγάλο ποσοστό στον τουρισμό, τα αφορολόγητα είδη και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.
2.JPG


Διασχίσαμε όλη τη Via Ventotto Luglio στρίψαμε στη Via Piana και τελικά σταθμεύσαμε στο P2B (~1,2€/ώρα). Από εκεί το πιάσαμε ποδαράτο όχι όμως προς τη πόλη….Όταν όλοι ξεκινούν από τη πόλη και καταλήγουν στους Πύργους, και σπάνια φτάνουν στον 3ο Πύργο, εμείς ξεκινήσαμε φυσικά ανάποδα, από τους πρόποδες του 3ου Πύργου, όπου και τελειώνει το πεζοπορικό μονοπάτι ή αρχίζει για άλλους (ονόματα δεν λέμε)!
3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG


Η διαδρομή μέσα στο δάσος ήταν τέλεια!!! Η θέα που είχαμε ακόμα πιο τέλεια!!! Ήταν νωρίς ακόμα χωρίς ιδιαίτερη ζέστη, οπότε το πρωινό περπάτημα ήταν αναζωογονητικό! Μετά από λίγα λεπτά φάνηκε ο τρίτος Πύργος (Tower Montale)…
7.JPG

8.JPG

9.JPG

10.JPG

11.JPG

12.JPG


Υπάρχουν τρία φρούρια που κυριαρχούν στην πόλη του Αγίου Μαρίνου, ένα σε κάθε μία από τις κορυφές του όρους Τιτάνο. Αποτελούν κατάλοιπα των οχυρώσεων του Μεσαίωνα και πλέον σύμβολα του κράτους, καθώς βρίσκονται στη σημαία και το εθνόσημο του. Ο Πύργος Montale είναι ο μοναδικός που δεν είναι επισκέψιμος και βρίσκεται στη χαμηλότερη κορυφή του Τιτάνο. Εκεί ήμασταν κυριολεκτικά μόνοι μας! Καθίσαμε να ξαποστάσουμε, απολαύσαμε τη πανέμορφη θέα και βγάλαμε τις φωτογραφίες μας. Η πρωινή μας βόλτα είχε ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς!
14.JPG

15.JPG

16.JPG


18.JPG


Βγήκαμε πάλι στο πεζοπορικό μονοπάτι και συνεχίσαμε για το δεύτερο πύργο ονόματι Cesta (Ντε λα Φρατα). Βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο του όρους Τιτάνο, στα 755μ. στο μέσο του μονοπατιού που συνδέει τους τρείς πύργους.
19.JPG

20.JPG

21.JPG

22.JPG

23.JPG


Αρχικά χρησίμευε ως παρατηρητήριο, ήδη από τη ρωμαϊκή περίοδο, και αναφέρεται με το ίδιο όνομα σε έγγραφο του 1253. Το 1320 ανεγέρθη ένα ψηλό εξωτερικό τείχος και ο Πύργος συνδέθηκε με τις οχυρώσεις της δεύτερης σειράς τειχών.

25.JPG

26.JPG


Το 1956 ο Πύργος έγινε η έδρα του Μουσείου Αρχαίων Όπλων. Δεν μπήκαμε στο εσωτερικό του, γιατί δεν θέλαμε να δούμε το μουσείο του, ούτε τη θέα, που την είχαμε ήδη θαυμάσει κατά τη πορεία μας σε αυτόν! Κάναμε βόλτα στο γύρω χώρο και συνεχίσαμε για τον πρώτο πύργο, που παρεμπιπτόντως από το σημείο αυτό είχε απίστευτη όψη!!!
27.JPG

28.JPG


Ο πρώτος Πύργος - Guaita (τρίτος για εμάς) είναι ο πιο επισκέψιμος πύργος. Μπορεί κάποιος να φτάσει με το αυτοκίνητο μέχρι αυτό το σημείο, όπου έχει πάρκινγκ. Ορισμένοι χώροι του πύργου είχαν χρησιμοποιηθεί ως φυλακές από το δεύτερο μισό του 18ου αι. έως το 1970. Στο πύργο σήμερα φιλοξενούνται εκθέσεις, ενώ το καμπαναριό, που πιθανόν ανεγέρθη το 15ο αι, θεωρείται από τους Σαν Μαρινέζους πολύ σημαντικό σύμβολο, καθώς παλιά χρησιμοποιούνταν για το κάλεσμα των κατοίκων προς υπεράσπιση της χώρας από διάφορους κινδύνους, ενώ σήμερα χτυπά η καμπάνα του για να αναγγείλει σημαντικές πολιτικές και θρησκευτικές εορτές της Δημοκρατίας.
29.JPG


Ο χώρος γύρω από το πύργο είναι πολύ προσεγμένος και μπορείς να κάνεις περίπατο, αλλά και να πιείς το καφέ σου και να φας. Κάναμε τη βόλτα μας, ανεβήκαμε μέχρι την είσοδο του χωρίς να μπούμε μέσα, βγάλαμε τις φωτογραφίες μας, απολαύσαμε τη θέα του δεύτερου πύργου και μετά συνεχίσαμε προς το ιστορικό κέντρο της πόλης.
30.JPG

31.JPG

32.JPG

33.JPG

34.JPG

35.JPG

36.JPG


Η πρώτη μας στάση ήταν στο Orti Borghesi, ένα πολύ όμορφο πάρκο της πόλης, σχετικά μικρό, αλλά με απίστευτη θέα και υπέροχα λουλούδια!
37.JPG

39.JPG

40.JPG

41.JPG

42.JPG

43.JPG


Λίγα μέτρα πιο κάτω βρίσκεται ο καθεδρικός ναός της πόλης, η Βασιλική του Αγίου Μαρίνου. Κατηφορίσαμε προς το μέρος του μέσα από τα στενά δρομάκια για να φτάσουμε στη μικρή πλατεία που βρίσκεται μπροστά από το ναό.
45.JPG


Στο σημείο που βρίσκεται ο καθεδρικός υπήρχε ενοριακή εκκλησία του 16ου αι., η οποία κατεδαφίστηκε, στερώντας από τους κατοίκους του Αγίου Μαρίνου και γενικά από την ανθρωπότητα, ένα από τα πρώτα χριστιανικά μνημεία προ-ρομανικού ρυθμού στην Ιταλία. Η ανοικοδόμηση ξεκίνησε το 1826, από τον Μπολονέζο αρχιτέκτονα Antonio Serra και τελείωσε το 1838, έτος παράδοσης στο κοινό. Η Βασιλική είναι νεοκλασικού ρυθμού. Έχει ένα πρόναο που σχηματίζεται από 8 κίονες κορινθιακού ρυθμού διακοσμημένους με φύλλα άκανθου. Στο αέτωμα υπάρχει η επιγραφή "Divo Marino Patrono et Lebertatis Auctori sen. pq" (η κυβέρνηση και ο λαός του Αγίου Μαρίνου συντάκτες της ελευθερίας τους) και πάνω από τη κύρια είσοδο βρίσκεται το οικόσημο της Δημοκρατίας με τους τρείς πύργους.
46.JPG

47.JPG


Μπήκαμε να δούμε και το εσωτερικό του. Η πρώτη εντύπωση που μας έδωσε, και το σχολιάσαμε κιόλας, είναι σαν μπαίνεις σε αρχαιοελληνικό ναό! Χωρίζεται σε τρία κλίτη, εκ των οποίων το κεντρικό είναι και το πιο μεγαλοπρεπές. Περιστοιχίζεται από κίονες, επίσης κορινθιακού ρυθμού και καταλήγει σε κυλινδρικό θόλο.
48.JPG


Εκεί βρίσκεται ο κεντρικός βωμός, όπου φυλάσσεται μέρος των λειψάνων του πολιούχου της πόλης και πίσω από το βωμό στέκεται το άγαλμα του σε περίοπτη θέση. Αυτό που μου χτύπησε κατευθείαν στο μάτι ήταν το σύμβολο του "πανεπόπτη οφθαλμού" ή αλλιώς "μάτι της πρόνοιας" που υπάρχει ανάγλυφο στο στήθος του αγάλματος του Αγίου Μαρίνου. Ε και που το παράξενο θα πει κάποιος τώρα. Παράξενο δεν είναι αλλά εμένα με εξιτάρουν οι συμβολισμοί και ειδικά αυτοί που συνεχίζουν να υπάρχουν ανα τους αιώνες μέχρι και σήμερα και κουβαλούν ιστορία….
49.JPG


Η συνολική διακόσμηση του ναού είναι αρκετά λιτή, με επιμέρους βωμούς στα πλάγια κλίτη και αγάλματα ανάμεσα σε αυτούς. Πάνω από τη κύρια είσοδο βρίσκεται το εκκλησιαστικό όργανο το οποίο δείχνει παράταιρο στην όλη διακόσμηση του ναού…
51.JPG


Βγαίνοντας από το καθεδρικό, στα αριστερά υπάρχει το παρεκκλήσι του Αγ. Πέτρου. Σύμφωνα με την παράδοση, πρόκειται για το πρώτο παρεκκλήσι που ανήγειρε ο Άγ. Μαρίνος προς τιμή του. Στην είσοδο του υπάρχει μία σίτα αντί πόρτας, την οποία δεν μπορείς να παραμερίσεις και να μπεις. Μπορείς όμως να δεις στο εσωτερικό μέχρι εκεί που φτάνει το μάτι.
52.JPG


Στο εσωτερικό υπάρχει ένας βωμός από πολύχρωμο μάρμαρο, στον οποίο βρίσκεται το άγαλμα του Αγ. Πέτρου. Η αψίδα, λαξευμένη στον ασβεστολιθικό βράχο, έχει δύο κόγχες που η λαϊκή παράδοση υποδεικνύει ως τα κρεβάτια του Αγ. Μαρίνου και του Αγ. Λέο, στα οποία αποδίδονται θαυματουργές δυνάμεις ακόμα και σήμερα….anyway
53.JPG


Συνεχίζοντας τη βόλτα μας κατευθυνθήκαμε προς τα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης που οδηγούν σε ένα από τα πιο χαρακτηριστικά κτίρια της πόλης, το Δημαρχείο, με το χαρακτηριστικό κωδωνοστάσιο του που ήδη βλέπαμε από το σημείο που ήμασταν.
54.JPG

55.JPG

56.JPG

57.JPG


Φτάσαμε στο σταθμό του τελεφερίκ, με το οποίο μπορείς να ανέβεις στη παλιά πόλη από τους πρόποδες του λόφου. Ήταν κλειστό όμως, όχι ότι είχε σημασία για εμάς.
58.JPG

59.JPG


Στο γύρω χώρο υπήρχαν δύο μνημεία. Το ένα από αυτά ήταν το γλυπτό με την ονομασία "mother & child". Πρόκειται για ένα μνημείο αφιερωμένο στα θύματα του βομβαρδισμού του Αγ. Μαρίνου. Στις 26 Ιουνίου 1944 η Πολεμική Αεροπορία της Μεγάλης Βρετανίας βομβάρδισε τον Άγιο Μαρίνο. Στο όρος Τιτάνο έπεσαν 263 βόμβες και σκοτώθηκαν 63 πολίτες. Είναι ένα καλαίσθητο γλυπτό που απεικονίζει μια νεαρή γυναίκα να προσπαθεί να σώσει τον εαυτό της και το παιδί της από τις βόμβες….Μου άρεσε πολύ!
60.JPG


Σχεδόν απέναντι βρίσκεται το δεύτερο μνημείο του Bartolomeo Borghesi, νομισματολόγου και επιγραφολόγου από τον Άγιο Μαρίνο. Ούτε που τον είχα ματακούσει τον κύριο….
61.JPG


Επίσης τριγύρω είχε σημεία με πανοραμική θέα και διάφορα καφέ. Αδράξαμε λοιπόν την ευκαιρία να πιούμε το καφεδάκι μας και να ξεκουραστούμε.
62.JPG


64.JPG

65.JPG


Μετά τον καφέ μας συνεχίσαμε προς το Δημαρχείο και την πλατεία ελευθερίας με το ομώνυμο άγαλμα που βρίσκεται μπροστά από αυτό. Στη διαδρομή τσιμπήσαμε και τα αναμνηστικά μας από τον Άγιο Μαρίνο.
66.JPG


Το Δημαρχείο βρίσκεται σήμερα στη θέση του παλιού κτηρίου που ονομαζόταν Domus Magna Comunis, το οποίο πιθανότατα χτίστηκε στα τέλη του 14ου αι, και αφού αναστηλώθηκε πολλές φορές, κατεδαφίστηκε στα τέλη του 19ου αι.
63.JPG


Το νέο κυβερνητικό κτίριο, που χτίστηκε μεταξύ 1884 και 1894, είχε το απλό και λιτό στυλ των κτιρίων των ιταλικών πόλεων-κρατών του 13ου & 14ου αι. Μετά από εκατό χρόνια ζωής, το κτίριο ήταν πια ανεπαρκές και μη ασφαλές και λειτουργικό για τις σύγχρονες ανάγκες της πόλης, οπότε και έγιναν περεταίρω παρεμβάσεις αποκατάστασης του. Τα εγκαίνια του νέου κτιρίου που βλέπουμε σήμερα έγιναν το 1996.
67.JPG


Συνεχίσαμε τη βόλτα μας στα στενά της πόλης μέχρι που συναντήσαμε το μνημείο του Giuseppe Garibaldi…
68.JPG

69.JPG

70.JPG


…..το Cassa di Risparmio, στο οποίο μπήκαμε λίγο να δροσιστούμε, γιατί είχε αρχίσει να κάνει ζέστη…
71.JPG

72.JPG

73.JPG


…..και καταλήξαμε στη εκκλησία του Αγ. Φραγκίσκου, που βρίσκεται δίπλα στην ομώνυμη πύλη. Η εκκλησία χρονολογείται από το 1361 και λίγα μέτρα πιο πέρα βρίσκεται και το ομώνυμο μοναστήρι που περάσαμε αργότερα αλλά δεν είδαμε απολύτως καμία κινητικότητα.
74.JPG

75.JPG

76.JPG

77.JPG

78.JPG


Συνεχίζεται…
 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.148
Likes
20.457
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
12 Ιουλίου 2021 – San Marino, Lake Garda (Peschiera del Garda, Sirmione)

San Marino

Αρχικά δεν είχαμε σκοπό να μπούμε σε κανένα μουσείο. Δίπλα από τη εκκλησία του Αγ. Φραγκίσκου υπάρχει το Μουσείο Μεσαιωνικής Εγκληματολογίας και Βασανιστηρίων. Δεν είχαμε δει ανάλογο μουσείο ποτέ και καθώς δεν βλέπαμε καθόλου κίνηση τριγύρω, είπαμε να μπούμε.
79.JPG


Είναι απίστευτο το πόσοι τρόποι και ποιες μέθοδοι έχουν επινοηθεί από τον άνθρωπο για να προκαλέσει πόνο και μαρτύριο….Στο μουσείο υπάρχουν αντίγραφα και πρωτότυπα όργανα βασανισμού και γελοιοποίησης της ανθρώπινης υπόστασης που χρονολογούνται από το Μεσαίωνα, καθώς και χειρόγραφα της ίδιας εποχής. Δίπλα από το καθένα υπάρχει επεξήγηση για τη μέθοδο και το αποτέλεσμα του βασανιστηρίου. Τα εκθέματα του μουσείου αντικατοπτρίζουν τη πιο θλιβερή και σκοτεινή πλευρά της ανθρωπότητας και το πώς έχει καταφέρει ο άνθρωπος από πολύ νωρίς να φτάσει σε εξαιρετικά επίπεδα εγκληματικότητας….:rolleyes:
80.JPG

81.JPG

83.JPG

84.JPG

85.JPG

86.JPG


Ένα τμήμα του μουσείου είναι αφιερωμένο στις μεθόδους που χρησιμοποιούσαν, και μερικές εξακολουθούν να χρησιμοποιούν ακόμα οι άνθρωποι, ως μέρος τελετουργιών ή αποτελούν έθιμα λαών σε διάφορα μέρη του κόσμου, και είναι άκρως βασανιστικά και καταστροφικά για το ανθρώπινο σώμα, και πολλές φορές για τη ανθρώπινη ψυχή….
87.JPG

88.JPG

89.JPG

90.JPG


Ο καθένας μας, στο χρόνο και στο χώρο του, μεγάλος ή μικρός, είναι πάντα υπεύθυνος για όλα όσα συμβαίνουν στον κόσμο_ Μαχάτμα Γκάντι

Είχε μεσημεριάσει σχεδόν αλλά συνεχίσαμε για λίγο ακόμα τη βόλτα μας. Κάναμε ένα κύκλο μέσω της Via Donna Felicissima μέχρι να φτάσουμε λίγο πριν τη πλατεία ελευθερίας. Παράλληλα κοιτούσαμε που θα φάμε. Όσα μαγαζιά μας γέμισαν το μάτι, και δεν ήταν πολλά, ή είχαν πολύ κόσμο ή καθόλου. Τελικά κατεβήκαμε στη Via Piana και καθίσαμε σε ένα τελείως χάλια μαγαζί, με ένα τελείως χάλια φαγητό που δεν είχε καν Pos για να πληρώσουμε με κάρτα...Το μόνο καλό ήταν ότι ήταν φθηνό. Υποσχεθήκαμε στους εαυτούς μας το βράδυ να φάμε κάτι καλύτερο!
91.JPG

92.JPG

93.JPG

94.JPG

95.JPG


Μετά το "θεσπέσιο" γεύμα μας, ξεκινήσαμε για το αυτοκίνητο περνώντας από το Μοναστήρι των Καπουτσίνων. Πήγαμε ως την είσοδο αλλά ήταν κλειστά, οπότε και συνεχίσαμε να κατηφορίζουμε στο πάρκινγκ για να πάρουμε το αυτοκίνητο.
96.JPG


Η ώρα ήταν 14:15 και πριν αφήσουμε οριστικά τον Άγιο Μαρίνο φροντίσαμε να βάλουμε βενζίνη, γιατί εκεί ήταν αφορολόγητη, άρα και πιο φθηνή. Δεν ήταν άδειο το ντεπόζιτο αλλά όσο να ναι το μισό ήταν, οπότε κάτι γλυτώσαμε! Μετά δώσαμε το ύστατο χαίρε και αναχωρήσαμε προς βορρά.
98.JPG

99.JPG


---//---

Αντί να μπούμε στην autostrade πήραμε τον SS16 και περάσαμε έξω από τη Ravenna. Εκεί έκανα πως δεν κοιτώ, γιατί είναι μια πόλη που στάνταρ θέλω να δω κάποια στιγμή στη ζωή μου, αλλά προς στιγμήν έπρεπε να την αφήσω…
100.JPG

101.JPG


…το ίδιο έγινε και όταν περάσαμε έξω από τη Ferrara, έτρεχε το σαλάκι ποτάμι 🤤….
102.JPG

104.JPG

105.JPG


….ώσπου συναντήσαμε το ποταμό Πάδο! Ο Πάδος είναι ο μεγαλύτερος σε μήκος ποταμός της Ιταλίας, που διασχίζει σχεδόν ολόκληρη τη βόρεια χώρα από δυτικά προς ανατολικά, δίνοντας το όνομά του στη μεγάλη κοιλάδα που πλαισιώνεται από τις Άλπεις και τα Απέννινα ενώ εκτείνεται μέχρι την Αδριατική, όπου είναι και οι εκβολές του. Διασχίσαμε τη γέφυρα και στην συνέχεια αντί να συνεχίσουμε στον Α13 στρίψαμε αριστερά στον SR6 πηγαίνoντας παράλληλα και αντίθετα με το Πάδο κατά μήκος της κοιλάδας του, περνώντας από χωριά και διασχίζοντας σε κάποια σημεία τους στενούς δρόμους που υπάρχουν πάνω στα ψηλά αναχώματα του ποταμού.
106.JPG

108.JPG

109.JPG

110.JPG


Όμορφη ήταν η βόλτα δίπλα από τον ποταμό, έχοντας τον bro να μου λέει ωραία πραγματάκια για την κοιλάδα του Πάδου, καθώς έχει μούρλα με τη γεωγραφία και όλα τα παρελκόμενα της, αλλά κάποια στιγμή έπρεπε να πάμε βόρεια και στρίψαμε προς το χωριό Canda συνεχίζοντας μέχρι να βγούμε στον Ε70 για λίγο και μετά να πάρουμε την έξοδο για το επόμενο σημείο ενδιαφέροντος που είχαμε στόχο σήμερα.
111.JPG

112.JPG

113.JPG

114.JPG


Lake Garda
Η λίμνη Garda είναι η μεγαλύτερη λίμνη της Ιταλίας. Έχει σχηματιστεί από την υποχώρηση των παγετώνων της τελευταίας εποχής. Το όνομα Garda, που χρονολογείται από τον 8ο αι., το πήρε από τον ομώνυμο οικισμό που βρίσκεται στην ανατολική ακτογραμμή της και προέρχεται από τη γερμανική λέξη warda, που σημαίνει "τόπος παρατήρησης".
Το βόρειο τμήμα της λίμνης είναι πιο στενό και περιτριγυρίζεται από υπέροχα βουνά! Έχει πολλά μικρά νησιά και πέντε κύρια, με μεγαλύτερο το Isola del Garda. Πιο νότια βρίσκεται το Isola San Biagio, γνωστό και ως Isola dei Conigli (νησί των κουνελιών). Τα άλλα τρία κύρια νησιά είναι το Isola dell'Olivo, το Isola di Sogno και το Isola di Trimelone. Ο κύριος ποταμός τροφοδοσίας της λίμνης είναι ο ποταμός Sacra, ενώ η μόνη διέξοδος είναι ο ποταμός Mincio.

Peschiera del Garda
115.JPG


Η Peschiera del Garda είναι μια μικρή πόλη στην επαρχία της Verona, στη περιοχή του Veneto. Είναι γνωστή για τα Ενετικά αμυντικά συστήματα του 15ου και 17ου αι. που αποτελούν Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco, καθώς και για το φρούριο της που βρίσκεται σε ένα νησί στον ποταμό Mincio, στην έξοδο του από τη λίμνη Garda.
116.png


Κατά τη διάρκεια της αυστριακής κυριαρχίας στην βόρεια Ιταλία, η Peschiera ήταν μια από τις τέσσερις οχυρωμένες πόλεις του Quadrilateral, δηλαδή του συνδυασμού τεσσάρων φρουρίων που αλληλοϋποστηρίζονταν. Οι τέσσερις αυτές οχυρωμένες πόλεις ήταν η Mantova, η Peschiera, η Verona και το Legnago.

Αφήσαμε το αυτοκίνητο σε πάρκινγκ έξω από τα τείχη (2.5€ για 1,5 ώρα) κοντά στη Porta Brescia. Στο σημείο που παρκάραμε όλα τα παρκόμετρα τριγύρω δεν λειτουργούσαν και αναγκαστήκαμε να πάμε αρκετά μέτρα μακριά για να βγάλουμε κάρτα.
117.JPG


Όταν μπήκαμε στις οχυρώσεις αντικρύσαμε μια πανέμορφη εικόνα! Κατά μήκος των τειχών υπήρχε πλούσια βλάστηση, τα κτίρια ανέδυαν μία φωτεινότητα, ακόμα και αυτά που κουβαλούν τα χρονάκια τους, τριγύρω παντού όμορφα λουλούδια, τα στενά πλακόστρωτα δρομάκια της πόλης θύμιζαν νησί και τα πάντα ήταν καθαρά και περιποιημένα! Περπατήσαμε από νησί σε νησί διασχίζοντας τις γέφυρες, μπήκαμε στα στενά και ανεβήκαμε στα τείχη για να θαυμάσουμε τη θέα προς τη λίμνη.
118.JPG

119.JPG

120.JPG

121.JPG

122.JPG

123.JPG

124.JPG

125.JPG

126.JPG

127.JPG

128.JPG

129.JPG

130.JPG

131.JPG


Πριν το ταξίδι είχα διαβάσει ότι το Sirmione αξίζει πιο πολύ από όλους τους οικισμούς στο νότο της Garda, κυρίως από θέμα ομορφιάς και γραφικότητας, αλλά τελικά και η Peschiera δεν πάει πίσω! Πήγαμε περισσότερο για το ιστορικό κομμάτι της, αλλά η αισθητική που εκπέμπει το μέρος ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, και μας άφησε μια ελκυστική εικόνα. Δύο σε ένα λοιπόν!
132.JPG


Sirmione
Δίπλα από τη Peschiera, σε μία μακρόστενη χερσόνησο που χωρίζει στη μέση το νότιο τμήμα της Garda, βρίσκεται ο πανέμορφος γραφικός οικισμός Sirmione!
133.JPG


Το Sirmione είναι μια μικρή πόλη που εκτείνεται νοτιοανατολικά της χερσονήσου Sirmio και κατά μήκος αυτής καταλήγοντας σε ένα όμορφο γραφικό οικισμό λίγο πριν την μύτη της χερσονήσου. Είναι γνωστή για τα θεραπευτικά ιαματικά λουτρά της και τις οχυρώσεις της με το κάστρο. To Sirmione έγινε ακόμα πιο διάσημο χάρη σε λόγιους όπως ο Gaio Valerio Catullo, που τίμησαν την καλλιτεχνική και περιβαλλοντική της ομορφιά χαρακτηρίζοντάς την ως μαργαριτάρι! Στον Catullo έχουν προσδώσει τις "σπηλιές" που βρίσκονται στην άκρη της χερσονήσου, αλλά στη πραγματικότητα πρόκειται για τα ερείπια της αρχαίας Ρωμαϊκής βίλας που ανήκε στην οικογένεια Gens Valeria από τη Verona. Ένα ακόμα σημείο ενδιαφέροντος είναι η παλιά εκκλησία του Αγ.Πέτρου στο Μαβίνο, στη μύτη της χερσονήσου, που χρονολογείται από τον 8ο αι. και είναι από τις πιο παλιές του Sirmione. Ο ναός έχει πλούσια εικονογραφική κληρονομιά του 13ου έως 16ου αι.
134.JPG


Το Sirmione θα αποτελούσε το σημερινό τόπο διαμονής μας! Γύρω στις 20:00 φτάσαμε στην είσοδο της χερσονήσου, την οποία και διασχίσαμε, έχοντας βάλει το gps για να βρούμε το πάρκινγκ που είχαμε κλείσει μέσω του καταλύματος.
135.JPG


Είχαμε κλείσει στο Hotel Pace με πρωινό (82€/βραδιά). Μέσω του ξενοδοχείου (στο κατάλυμα πληρώσαμε το αντίτιμο των 13€/24ωρο με μετρητά) κλείσαμε και το πάρκινγκ του αυτοκινήτου στο δημοτικό πάρκινγκ Grifo, που απείχε γύρω στα 700μ από το κατάλυμα μας. Το gps δεν το έβρισκε ή μάλλον το έβρισκε, αλλά στο σημείο εκείνο, που είναι ουσιαστικά η είσοδος για το παλιό οικισμό, έχει τόσα πολλά πάρκινγκ και το ένα κυριολεκτικά δίπλα στο άλλο, που το gps είχε χάσει τη μπάλα και δεν ήξερε σε πιο να μας πρωτοπάει :haha: Αρχικά, όπως ήταν αναμενόμενο υπο αυτές τις συνθήκες, μπήκαμε σε λάθος πάρκινγκ. Ευτυχώς το καταλάβαμε αμέσως και βγαίνοντας μέσα σε λίγα λεπτά δεν χρειάστηκε να πληρώσουμε κάποιο αντίτιμο…Το δικό μας πάρκινγκ ήταν ακριβώς δίπλα από το λάθος που είχαμε μπει. Φτάνοντας στη σωστή είσοδο, για να μπούμε απαιτούσε σκανάρισμα qr code, το οποίο και δεν είχαμε εκτός από ένα mail με τον αριθμό κράτησης του πάρκινγκ. Βρήκαμε να σταματήσουμε σε ένα σημείο που δεν ενοχλούσαμε, αλλά δεν ήταν και θέση πάρκινγκ, οπότε έμεινε ο bro στο αυτοκίνητο μη μας γράψουν και εγώ μπήκα στο πάρκινγκ με τα πόδια για να βρω άκρη. Στα γραφεία έδειξα το mail, μου εκτύπωσαν το qr code, που μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε για 24 ώρες και να μπαινοβγαίνουμε στο πάρκινγκ και με ρώτησαν αν θέλουμε να μας πάνε στο κατάλυμα. Θέλουμε, πως δεν θέλουμε!!! Και φυσικά μας πήγαν με τα μικρά ηλεκτροκίνητα αμαξίδια που έχουν και χωράνε στα στενά δρομάκια του παλιού οικισμού!
136.JPG


Μόλις φτάσαμε στο κατάλυμα κάναμε check in μετά από μισή ώρα καθυστέρηση, καθώς δεν υπήρχε άτομο για να εξυπηρετήσει στη ρεσεψιόν….Mε τα πολλά και τα λίγα ανεβήκαμε στο δωμάτιο να αφήσουμε τα πράγματα μας, να αλλάξουμε και να βγούμε για βόλτα και φαγητό. Αν κάτι μου έμεινε από αυτό το δωμάτιο ήταν το ευρύχωρο μπάνιο του. Εκτός ότι είχε κρεμάστρες και θέσεις να ακουμπήσεις τα ρούχα και τα πράγματα σου, εκτός ότι ήταν καθαρότατο, μπορούσες να παίξεις και ποδόσφαιρο εκεί μέσα :clap: Αυτό είναι μπάνιο!
Το ξενοδοχείο βρίσκεται σε ιδανική τοποθεσία για να περιηγηθείς σε όλα τα σημεία ενδιαφέροντος στον παλιό οικισμό και γύρω από αυτόν! Είχε βραδιάσει πλέον όταν ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Άλλωστε αυτό είχαμε σκοπό να κάνουμε μόνο εκείνο το βράδυ. Περπατήσαμε κυρίως προς βόρεια, γιατί την άλλη μέρα δεν είχαμε σκοπό να πάμε προς τα κει. Το αεράκι από τη λίμνη βοηθούσε στην ιδανική θερμοκρασία για περίπατο!
137.JPG

138.JPG

139.JPG

140.JPG

141.JPG

142.JPG

143.JPG



Μετά τη βόλτα μας θέλαμε να φάμε και να πάμε για προσγείωση στα κρεβάτια μας. Αρχικά θέλαμε να καθίσουμε σε ένα από τα δύο εστιατόρια που υπάρχουν στη κεντρική πλατεία του οικισμού, αλλά το ένα ήταν γεμάτο, ενώ το δίπλα είχε μόνο μια παρέα…τι φάση;;;…αναρωτιόμαστε :rolleyes-80: και αποφασίζουμε να καθίσουμε τελικά σε μια πιτσαρία που υπήρχε ακριβώς δίπλα από το ξενοδοχείο μας. Καλές ήταν οι πίτσες που φάγαμε, μάπα ήταν οι μπύρες που ήπιαμε (η δική μου δλδ, γιατί ο bro έκανε πιο σοφή επιλογή, όχι ότι είχαμε και πολλές…), ενώ χαλαρώναμε από μια γεμάτη μέρα…

...........zzzzzz

Η σημερινή μας διαδρομή φαίνεται παρακάτω
145.png
 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.148
Likes
20.457
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Η τελειότερη αρχή ιστορίας! ;)
Μη μας κρατάς σε αγωνία, συνέχισε το γράψιμο και ανέβασε κι άλλες από τις ωραίες φωτό!
Φχαριστώ! :)
Κόψε κάτι με τις φωτογραφίες βρε! Κάποιες είναι καλές, αλλά έχω μπόλικες που είναι μάπα :haha: Άσε που έχω διαλύσει το φακό της κάμερας και αν προσέξεις έχουν στίγματα....Πρέπει να αλλάξω το φακό κάποια στιγμή και μάλλον θα χρειαστώ τη βοήθεια σου!

ΥΓ. Η ιστορία είναι ήδη γραμμένη
 

Iris_90

Member
Μηνύματα
760
Likes
3.839
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ταξίδι-Όνειρο
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Πόσο όμορφη η Λίμνη Γκάρντα , ρομαντική ομορφιά ... Ωραίο και το Σιρμιόνε ... Το Σαν Μαρίνο ιδιαίτερα ωραίο !!!

Μου αρέσει πολύ το φωτογραφικό αφιέρωμα !!! Και οι περιγραφές !!!
 

Viaggi

Member
Μηνύματα
1.248
Likes
7.002
Φχαριστώ! :)
Κόψε κάτι με τις φωτογραφίες βρε! Κάποιες είναι καλές, αλλά έχω μπόλικες που είναι μάπα :haha: Άσε που έχω διαλύσει το φακό της κάμερας και αν προσέξεις έχουν στίγματα....Πρέπει να αλλάξω το φακό κάποια στιγμή και μάλλον θα χρειαστώ τη βοήθεια σου!

ΥΓ. Η ιστορία είναι ήδη γραμμένη
Τα είδα τα στίγματα όσο διάβαζα την ιστορία αλλά διορθώνεται το πρόβλημα με ένα καθαρισμό του αισθητήρα.
Υ.Γ: Γι' αυτό καταργήθηκαν τα φιλμ, για να τραβάμε αμέτρητες φωτό!
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.148
Likes
20.457
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Πόσο όμορφη η Λίμνη Γκάρντα , ρομαντική ομορφιά ... Ωραίο και το Σιρμιόνε ... Το Σαν Μαρίνο ιδιαίτερα ωραίο !!!

Μου αρέσει πολύ το φωτογραφικό αφιέρωμα !!! Και οι περιγραφές !!!
Σ΄ ευχαριστώ! :)
 

Iris_90

Member
Μηνύματα
760
Likes
3.839
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ταξίδι-Όνειρο
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Τα είδα τα στίγματα όσο διάβαζα την ιστορία αλλά διορθώνεται το πρόβλημα με ένα καθαρισμό του αισθητήρα.
Υ.Γ: Γι' αυτό καταργήθηκαν τα φιλμ, για να τραβάμε αμέτρητες φωτό!
@Viaggi Καλύτερα που καταργήθηκαν τα film πόσο σπάσιμο νεύρων ... Άσε που χες και τον φόβο μη σε σχολίαζε ο φωτογράφος την ώρα που τα εμφάνιζε ... Ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές με 1000 !!! Εγώ μάλιστα έχω και τρεις ...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

No members online now.

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.205
Μηνύματα
883.761
Μέλη
38.903
Νεότερο μέλος
Akis2002

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom