Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 7.148
- Likes
- 20.457
- Επόμενο Ταξίδι
- Τατζικιστάν
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 11 Ιουλίου 2021 – Ancona, San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino, Lake Garda (Peschiera del Garda, Sirmione)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Sirmione, Lazise, Punta San Vigilio)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Torri del Benaco, Limone sul Garda, Toscolano-Maderno)
- 14 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Salo), Alto Garda Bresciano Park (Navazzo, Valvestino, Magasa)
- 14 Ιουλίου 2021 –Lake Idro, Bagolino, Val Camonica (Breno), Lake Iseo (Pisogne, Cislano, Lovere)
- 15 Ιουλίου 2021 – Val Camonica (Rock Art Natural Reserve)
- 15 Ιουλίου 2021 – Valtellina (Aprica, Tirano, Teglio, Sondrio, Dubino), Lake Como (Gravedona, Domaso)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Abbazia di Piona, Correno Plinio, Bellano, Riva di Gittana)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Varenna, Bellagio, Como)
- 17 Ιουλίου 2021 – Como, Sacro Monte di Varese
- 17 Ιουλίου 2021 – Lake Maggiore (Ranco, Rocca di Angera, Arona, Stresa), Lake Orta (Quarna Sopra)
- 18 Ιουλίου 2021 – Lake Orta
- 18 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Riviera di Levante (Santa Margherita, Portofino, Monterosso al Mare)
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre, La Spezia
- 21 Ιουλίου 2021 – Portovenere, Marina di Carrara
- 21 Ιουλίου 2021 – Lucca
- 22 Ιουλίου 2021 – Lucca, Colle di Val D'Elsa, Assisi
- 22 Ιουλίου 2021 – Assisi
- 23 Ιουλίου 2021 – Assisi, Spello, Ancona
22 Ιουλίου 2021 – Lucca, Colle di Val D'Elsa, Assisi
Lucca
Το δωμάτιο στη Lucca αποδείχτηκε δροσερό, καθώς ήταν ισόγειο και δεν το χτυπούσε ο ήλιος το πρωί, οπότε κρατούσε μια καλή θερμοκρασία για τα επίπεδα της εποχής πάντα! Φρεσκαδούρες μετά από έναν ωραίο ύπνο, τρώγαμε το πρωινό μας (από τις δικές μας προμήθειες) και συγχρόνως συζητούσαμε πώς να κινηθούμε σήμερα. Το αρχικό πλάνο ήταν να μείνουμε όλο το πρωί στη Lucca και μετά να φύγουμε καρφί για Ούμπρια. Έτσι όμως θα φτάναμε αργά το απόγευμα στο επόμενο σημείο ενδιαφέροντος και δεν το θέλαμε αυτό, γιατί το ιδανικό θα ήταν να έχουμε πάλι αρκετές ώρες ημέρας για να δούμε αυτά που θέλαμε και ξέραμε ότι έχει να μας προσφέρει!
Μετά το φαγητό ο bro πήγε να βάλει κάρτα παρκαρίσματος στο αυτοκίνητο μέχρι να μαζέψω εγώ τα πράγματα και μετά θα κάναμε μια μικρή βόλτα στη πόλη να τη δούμε πρωί και να την χαιρετίσουμε! Η βόλτα μας ήταν μέχρι τη Piazza dell’Anfiteatro, χωρίς φωτογραφική μαζί μου και χωρίς καν να σηκώσω το κινητό για έστω και μία φωτογραφία. Ήθελα να απολαύσω τη πόλη στη καθημερινότητα της, βλέποντας τους κατοίκους να ανοίγουν τα μαγαζιά τους και να κάνουν ανεφοδιασμό, άλλους να πηγαίνουν στη δουλειά τους και πολλά από τα μαγαζιά που ήταν ανοιχτά το προηγούμενο βράδυ, τώρα να είναι κλειστά. Ρούφηξα όσες πιο πολλές εικόνες μπόρεσα και είπα ένα γερό arrivederci σε μία από τις πιο αγαπημένες μου πόλεις πλέον στην Ιταλία!
Γύρω στις 9:30 ήμασταν πίσω στο αυτοκίνητο και ξεκινούσαμε για νέες εικόνες διασχίζοντας το δρόμο κατά μήκος των τειχών της Lucca! Πρώτα κάναμε στάση σε ένα supermarket στα περίχωρα της πόλης για ανεφοδιασμό και μετά άλλη μία στάση για βενζίνη.
Είχε έρθει πλέον η ώρα να διασχίσουμε την επαρχία της Τοσκάνης…
Colle di Val d'Elsa
Βγαίνοντας από τη Lucca πήραμε τον SS439 και μετά τη Pontedera τον SR439 με κατεύθυνση τη Volterra. Θέλαμε να ρίξουμε μια ματιά και να κάνουμε όρεξη για επόμενη φορά και φυσικά να δούμε όσο πιο πολύ μπορούμε την εξοχή της Τοσκάνης!
Από την ίδια τη Volterra δεν είδαμε τίποτα, γιατί δεν σταματήσαμε καθόλου, αλλά σε όλη τη διαδρομή βλέπαμε χωριουδάκια σε λόφους και γύρω από τους λόφους καλλιεργήσιμες εκτάσεις και ταμπέλες προς διάφορα οινοποιία, τα οποία θα τα ψάξω όταν έρθει η ώρα!
Μετά τη Volterra σκεφτόμασταν που να σταματήσουμε για φαγητό. Είχα σημειωμένα κάποια μέρη και ένα από αυτά ήταν το Colle di Val d'Elsa. Με την επαρχία της Τοσκάνης δεν είχα ασχοληθεί ιδιαίτερα, γιατί θα κάναμε ένα απλό πέρασμα. Είχαν προταθεί κάποια μέρη εδώ στο φόρουμ από αγαπητούς συμφορουμήτες και τους ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια! Τα είχα σημειωμένα και από κει και πέρα βλέποντας και κάνοντας. Το Colle di Val d'Elsa τελικά μας βόλεψε στη διαδρομή μας και στην ώρα για φαγητό, οπότε κινηθήκαμε προς τα εκεί.
Όταν φτάσαμε ενθουσιαστήκαμε! Το παλιό κομμάτι της Colle di Val d'Elsa είναι τόσο γραφικό, με όμορφα αρχοντικά σπίτια χτισμένα πάνω στο λόφο, με το κάστρο και τα τείχη του! Περάσαμε τη Porta Nuova και αντί να στρίψουμε προς την παλιά πόλη συνεχίσαμε ευθεία για να σταματήσουμε σε ένα εστιατόριο που βλέπαμε στο google λίγο πιο κάτω. Αν στρίβαμε προς τη παλιά πόλη θα "μπλέκαμε" γιατί θα θέλαμε και βόλτα και πάει λέγοντας…..Κάτσαμε στο Ristorante Pizzeria Il Torrione, αφού πρώτα μας ενημέρωσαν ότι μπορούν να μας προσφέρουν μόνο πίτσα και σπαγγέτι. Αυτό ήταν ερώτηση κρίσεως; Κανένα πρόβλημα είπαμε και κάτσαμε σε ένα τραπέζι έξω, κάτω από σκιά, και απέναντι είχαμε θέα όλη τη παλιά πόλη στο λόφο! Η θέα αυτή μας αποζημίωσε και υποσχεθήκαμε να ξανάρθουμε και να κάνουμε και διανυκτέρευση εδώ!
Φεύγοντας ο δρόμος κατηφόριζε το λόφο και βλέπαμε τη παλιά πόλη δίπλα μας…πόσο όμορφη!!!
Στη συνέχεια θα φεύγαμε κατευθείαν για Ούμπρια χωρίς καμία στάση. Περάσαμε έξω από τη Σιένα, την οποία κοιτώντας τη μας έφευγε το σαλάκι …
…και μετά περάσαμε από τη Περούτζια ή οποία επίσης φαίνονταν πολλά υποσχόμενη και πάλι το σαλάκι έκανε την εμφάνιση του …
…μέχρι που φτάσαμε Assisi και ο κουβάς είχε ξεχειλίσει πια από το πολύ σαλάκι, αλλά τουλάχιστον αυτή θα τη βλέπαμε!!!
Η σημερινή διαδρομή φαίνεται παρακάτω:
Assisi
Η Assisi, είναι μια μεσαιωνική πόλη χτισμένη στις πλαγιές του λόφου Asio στους πρόποδες του βουνού Subasio και είναι η γενέτειρα του Αγ. Φραγκίσκου, ο οποίος ίδρυσε το θρησκευτικό τάγμα των Φραγκισκανών στην πόλη το 1208. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.
Γύρω στο 1000 π.Χ. στην άνω κοιλάδα του Τίβερη μέχρι την Αδριατική Θάλασσα, αναπτύχθηκαν οι Ούμπριοι, μία από από τις αρχαιότερες ιθαγενείς φυλές της Ιταλίας, που ζούσαν σε μικρούς οχυρωμένους οικισμούς σε ψηλό έδαφος. Από το 450 π.Χ. οι οικισμοί αυτοί καταλήφθηκαν σταδιακά από τους Ετρούσκους.
Από τον 3ο αι.π.Χ. η Assisi δημιούργησε τις πρώτες διπλωματικές σχέσεις της με τη Ρώμη και το 90 π.Χ. έγινε ρωμαϊκός δήμος. Μέρος της επικράτειας της, μετά το 41 π.Χ., κατασχέθηκε και ανατέθηκε στο κοντινό Spello. Η Assisi ευημέρησε στους αρχαίους ρωμαϊκούς χρόνους και αυτό μαρτυρείται από τα ρωμαϊκά κατάλοιπα που εξακολουθούν να βρίσκονται στη πόλη και στη γύρω περιοχή. Τα τείχη της πόλης, η αρχαία Αγορά (τώρα Piazza del Comune), το Αμφιθέατρο (βρίσκεται στο πάνω μέρος της πόλης), ο ναός Santa Maria Sopra Minerva, ο ρωμαϊκός οίκος του Properzio, ενός από τους μεγαλύτερους ελεγειακούς ποιητές της εποχής που περιείχε αρκετά καλά διατηρημένα δωμάτια με τοιχογραφίες και ψηφιδωτά, μαρτυρούν ότι το αποτύπωμα της Ρώμης ήταν μεγάλο και η πόλη είχε αποκτήσει, εν μέρει, σημασία και ως θρησκευτικό και πνευματικό κέντρο από τότε.
Η Assisi γνώρισε τη μεγαλύτερη περίοδο αίγλης της μεταξύ του 12ου και 13ου αι. Το μεσαιωνικό ιστορικό της κέντρο αναπτύχθηκε στα θεμέλια της ρωμαϊκής πόλης και πλαισιώνεται από τη Βασιλική του San Francesco στο ένα άκρο και τη Βασιλική της Santa Chiara στο άλλο. Στην κορυφή του λόφου βρίσκεται το αναγεννησιακό φρούριο Rocca Maggiore. Η γέννηση του Αγ. Φραγκίσκου χρονολογείται από αυτήν την περίοδο (1182) και θα επηρεάσει πολύ τη ζωή της πόλης, όχι μόνο από θρησκευτική, αλλά κυρίως από πολιτιστική και καλλιτεχνική άποψη! Η συσχέτισή της Assisi με έργα μεσαιωνικών δασκάλων και συναφών αριστουργημάτων τέχνης, όπως η Βασιλική του San Francesco και το μοναστήρι της (με πίνακες των Cimabue, Lorenzetti, Martini και Giotto), τo Palazzο del Capitano del Popolo και το Monte Frumentario, έχουν κάνει την Assisi θεμελιώδες σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της ιταλικής και ευρωπαϊκής τέχνης και αρχιτεκτονικής!
Από το 14ο αι. η ευημερία της πόλης άρχισε να φθίνει μέχρι τον 15ο αι. που έγινε μέρος του Παπικού Κράτους. Κατά την Αναγέννηση κυβερνήθηκε από διάφορους άρχοντες των οποίων η κυριαρχία χαρακτηριζόταν από αιματηρές συγκρούσεις με γειτονικές πόλεις, με αποτέλεσμα να υποστεί πολλές και τρομερές λεηλασίες και καταστροφές….
Παρ' όλα αυτά η Assisi έχει διατηρήσει την αυθεντικότητά της με αξιοσημείωτο τρόπο μέχρι σήμερα! Μεγάλο μέρος της κατασκευής της, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, είναι από ασβεστόλιθο και αυτό της προσδίδει μια χαρακτηριστική γραφικότητα ενώνοντας τις διάφορες περιόδους ανάπτυξης της και τους διαφορετικούς τύπους κτιρίων! Η σημερινή μορφή της πόλης εξελίχθηκε κυρίως από τα τέλη του 15ου αι. έως τον 18ο αι., ενώ κατά την διάρκεια του 20ου αι. έχουν γίνει ελάχιστες επεμβάσεις, με αποτέλεσμα ο αστικός ιστός της πόλης να συνεχίζει να αντανακλά τις επιρροές διαφόρων εποχών! Από τη ρωμαϊκή εποχή, που συνεχίζεται έξω από τα τείχη της πόλης με το αρχαίο οδικό δίκτυο προσαρμοσμένο στη μεσαιωνική εποχή, μέχρι τα δάση και τις σπηλιές στα βόρεια και ανατολικά της πόλης, που περιέχουν χώρους ερημητηρίων σχετιζόμενα με τον Αγ. Φραγκίσκο, καθιστούν την Assisi και τη γύρω περιοχή ένα μοναδικό παράδειγμα πόλης-ιερού!
Για όλα τα παραπάνω η Ασίζη αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco. Και όχι άδικα!!!
---
Όταν φτάσαμε στη πόλη ήταν νωρίς το απόγευμα. Περνώντας από τα αρχαία ρωμαϊκά τείχη ανηφορίσαμε και μπήκαμε εντός των τειχών της. Κάναμε μία αναγνωριστική βόλτα με το αυτοκίνητο και μετά κατευθυνθήκαμε προς το κατάλυμα μας.
Το κατάλυμα που είχαμε κλείσει ήταν το Casa Leonori (60.76€/βραδιά με πρωινό), αλλά το προηγούμενο απόγευμα είχα λάβει ένα mail από το κατάλυμα με οδηγίες να πάμε στο Hotel Cenacolo για να κάνουμε εκεί check in. Τι διάολο λέγαμε, αλλού θα μείνουμε και αλλού θα κάνουμε check in;…Η απορία μας λύθηκε γρήγορα όταν η υπάλληλος στην ρεσεψιόν μας εξήγησε ότι τα δύο καταλύματα ανήκουν στην ίδια εταιρία και λόγω covid το Casa Leonori το είχαν κλειστό. Οπότε όλους τους πελάτες τους εξυπηρετούσαν στο (πολύ καλύτερο!) κατάλυμα Hotel Cenacolo! "Αααα μάλιστα, τι κρίμα που θα μείνουμε εδώ...δεν πειράζει, θα το υποστούμε και αυτό, τι να κάνουμε τώρα" σκεφτόμασταν και προσπαθούσαμε να μη δείξουμε ότι έχουμε πετάξει τη σκούφια μας από χαρά, που θα μέναμε σε ένα 4άστερο κατάλυμα με την τιμή του 3στερου Ήταν το τελευταίο μας κατάλυμα γι αυτό το ταξίδι και ένα από τα καλύτερα καταλύματα που έχουμε μείνει γενικώς!
Συνεχίζεται….
Lucca
Το δωμάτιο στη Lucca αποδείχτηκε δροσερό, καθώς ήταν ισόγειο και δεν το χτυπούσε ο ήλιος το πρωί, οπότε κρατούσε μια καλή θερμοκρασία για τα επίπεδα της εποχής πάντα! Φρεσκαδούρες μετά από έναν ωραίο ύπνο, τρώγαμε το πρωινό μας (από τις δικές μας προμήθειες) και συγχρόνως συζητούσαμε πώς να κινηθούμε σήμερα. Το αρχικό πλάνο ήταν να μείνουμε όλο το πρωί στη Lucca και μετά να φύγουμε καρφί για Ούμπρια. Έτσι όμως θα φτάναμε αργά το απόγευμα στο επόμενο σημείο ενδιαφέροντος και δεν το θέλαμε αυτό, γιατί το ιδανικό θα ήταν να έχουμε πάλι αρκετές ώρες ημέρας για να δούμε αυτά που θέλαμε και ξέραμε ότι έχει να μας προσφέρει!
Μετά το φαγητό ο bro πήγε να βάλει κάρτα παρκαρίσματος στο αυτοκίνητο μέχρι να μαζέψω εγώ τα πράγματα και μετά θα κάναμε μια μικρή βόλτα στη πόλη να τη δούμε πρωί και να την χαιρετίσουμε! Η βόλτα μας ήταν μέχρι τη Piazza dell’Anfiteatro, χωρίς φωτογραφική μαζί μου και χωρίς καν να σηκώσω το κινητό για έστω και μία φωτογραφία. Ήθελα να απολαύσω τη πόλη στη καθημερινότητα της, βλέποντας τους κατοίκους να ανοίγουν τα μαγαζιά τους και να κάνουν ανεφοδιασμό, άλλους να πηγαίνουν στη δουλειά τους και πολλά από τα μαγαζιά που ήταν ανοιχτά το προηγούμενο βράδυ, τώρα να είναι κλειστά. Ρούφηξα όσες πιο πολλές εικόνες μπόρεσα και είπα ένα γερό arrivederci σε μία από τις πιο αγαπημένες μου πόλεις πλέον στην Ιταλία!
Γύρω στις 9:30 ήμασταν πίσω στο αυτοκίνητο και ξεκινούσαμε για νέες εικόνες διασχίζοντας το δρόμο κατά μήκος των τειχών της Lucca! Πρώτα κάναμε στάση σε ένα supermarket στα περίχωρα της πόλης για ανεφοδιασμό και μετά άλλη μία στάση για βενζίνη.
Είχε έρθει πλέον η ώρα να διασχίσουμε την επαρχία της Τοσκάνης…
Colle di Val d'Elsa
Βγαίνοντας από τη Lucca πήραμε τον SS439 και μετά τη Pontedera τον SR439 με κατεύθυνση τη Volterra. Θέλαμε να ρίξουμε μια ματιά και να κάνουμε όρεξη για επόμενη φορά και φυσικά να δούμε όσο πιο πολύ μπορούμε την εξοχή της Τοσκάνης!
Από την ίδια τη Volterra δεν είδαμε τίποτα, γιατί δεν σταματήσαμε καθόλου, αλλά σε όλη τη διαδρομή βλέπαμε χωριουδάκια σε λόφους και γύρω από τους λόφους καλλιεργήσιμες εκτάσεις και ταμπέλες προς διάφορα οινοποιία, τα οποία θα τα ψάξω όταν έρθει η ώρα!
Μετά τη Volterra σκεφτόμασταν που να σταματήσουμε για φαγητό. Είχα σημειωμένα κάποια μέρη και ένα από αυτά ήταν το Colle di Val d'Elsa. Με την επαρχία της Τοσκάνης δεν είχα ασχοληθεί ιδιαίτερα, γιατί θα κάναμε ένα απλό πέρασμα. Είχαν προταθεί κάποια μέρη εδώ στο φόρουμ από αγαπητούς συμφορουμήτες και τους ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια! Τα είχα σημειωμένα και από κει και πέρα βλέποντας και κάνοντας. Το Colle di Val d'Elsa τελικά μας βόλεψε στη διαδρομή μας και στην ώρα για φαγητό, οπότε κινηθήκαμε προς τα εκεί.
Όταν φτάσαμε ενθουσιαστήκαμε! Το παλιό κομμάτι της Colle di Val d'Elsa είναι τόσο γραφικό, με όμορφα αρχοντικά σπίτια χτισμένα πάνω στο λόφο, με το κάστρο και τα τείχη του! Περάσαμε τη Porta Nuova και αντί να στρίψουμε προς την παλιά πόλη συνεχίσαμε ευθεία για να σταματήσουμε σε ένα εστιατόριο που βλέπαμε στο google λίγο πιο κάτω. Αν στρίβαμε προς τη παλιά πόλη θα "μπλέκαμε" γιατί θα θέλαμε και βόλτα και πάει λέγοντας…..Κάτσαμε στο Ristorante Pizzeria Il Torrione, αφού πρώτα μας ενημέρωσαν ότι μπορούν να μας προσφέρουν μόνο πίτσα και σπαγγέτι. Αυτό ήταν ερώτηση κρίσεως; Κανένα πρόβλημα είπαμε και κάτσαμε σε ένα τραπέζι έξω, κάτω από σκιά, και απέναντι είχαμε θέα όλη τη παλιά πόλη στο λόφο! Η θέα αυτή μας αποζημίωσε και υποσχεθήκαμε να ξανάρθουμε και να κάνουμε και διανυκτέρευση εδώ!
Φεύγοντας ο δρόμος κατηφόριζε το λόφο και βλέπαμε τη παλιά πόλη δίπλα μας…πόσο όμορφη!!!
Στη συνέχεια θα φεύγαμε κατευθείαν για Ούμπρια χωρίς καμία στάση. Περάσαμε έξω από τη Σιένα, την οποία κοιτώντας τη μας έφευγε το σαλάκι …
…και μετά περάσαμε από τη Περούτζια ή οποία επίσης φαίνονταν πολλά υποσχόμενη και πάλι το σαλάκι έκανε την εμφάνιση του …
…μέχρι που φτάσαμε Assisi και ο κουβάς είχε ξεχειλίσει πια από το πολύ σαλάκι, αλλά τουλάχιστον αυτή θα τη βλέπαμε!!!
Η σημερινή διαδρομή φαίνεται παρακάτω:
Assisi
Η Assisi, είναι μια μεσαιωνική πόλη χτισμένη στις πλαγιές του λόφου Asio στους πρόποδες του βουνού Subasio και είναι η γενέτειρα του Αγ. Φραγκίσκου, ο οποίος ίδρυσε το θρησκευτικό τάγμα των Φραγκισκανών στην πόλη το 1208. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.
Γύρω στο 1000 π.Χ. στην άνω κοιλάδα του Τίβερη μέχρι την Αδριατική Θάλασσα, αναπτύχθηκαν οι Ούμπριοι, μία από από τις αρχαιότερες ιθαγενείς φυλές της Ιταλίας, που ζούσαν σε μικρούς οχυρωμένους οικισμούς σε ψηλό έδαφος. Από το 450 π.Χ. οι οικισμοί αυτοί καταλήφθηκαν σταδιακά από τους Ετρούσκους.
Από τον 3ο αι.π.Χ. η Assisi δημιούργησε τις πρώτες διπλωματικές σχέσεις της με τη Ρώμη και το 90 π.Χ. έγινε ρωμαϊκός δήμος. Μέρος της επικράτειας της, μετά το 41 π.Χ., κατασχέθηκε και ανατέθηκε στο κοντινό Spello. Η Assisi ευημέρησε στους αρχαίους ρωμαϊκούς χρόνους και αυτό μαρτυρείται από τα ρωμαϊκά κατάλοιπα που εξακολουθούν να βρίσκονται στη πόλη και στη γύρω περιοχή. Τα τείχη της πόλης, η αρχαία Αγορά (τώρα Piazza del Comune), το Αμφιθέατρο (βρίσκεται στο πάνω μέρος της πόλης), ο ναός Santa Maria Sopra Minerva, ο ρωμαϊκός οίκος του Properzio, ενός από τους μεγαλύτερους ελεγειακούς ποιητές της εποχής που περιείχε αρκετά καλά διατηρημένα δωμάτια με τοιχογραφίες και ψηφιδωτά, μαρτυρούν ότι το αποτύπωμα της Ρώμης ήταν μεγάλο και η πόλη είχε αποκτήσει, εν μέρει, σημασία και ως θρησκευτικό και πνευματικό κέντρο από τότε.
Η Assisi γνώρισε τη μεγαλύτερη περίοδο αίγλης της μεταξύ του 12ου και 13ου αι. Το μεσαιωνικό ιστορικό της κέντρο αναπτύχθηκε στα θεμέλια της ρωμαϊκής πόλης και πλαισιώνεται από τη Βασιλική του San Francesco στο ένα άκρο και τη Βασιλική της Santa Chiara στο άλλο. Στην κορυφή του λόφου βρίσκεται το αναγεννησιακό φρούριο Rocca Maggiore. Η γέννηση του Αγ. Φραγκίσκου χρονολογείται από αυτήν την περίοδο (1182) και θα επηρεάσει πολύ τη ζωή της πόλης, όχι μόνο από θρησκευτική, αλλά κυρίως από πολιτιστική και καλλιτεχνική άποψη! Η συσχέτισή της Assisi με έργα μεσαιωνικών δασκάλων και συναφών αριστουργημάτων τέχνης, όπως η Βασιλική του San Francesco και το μοναστήρι της (με πίνακες των Cimabue, Lorenzetti, Martini και Giotto), τo Palazzο del Capitano del Popolo και το Monte Frumentario, έχουν κάνει την Assisi θεμελιώδες σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της ιταλικής και ευρωπαϊκής τέχνης και αρχιτεκτονικής!
Από το 14ο αι. η ευημερία της πόλης άρχισε να φθίνει μέχρι τον 15ο αι. που έγινε μέρος του Παπικού Κράτους. Κατά την Αναγέννηση κυβερνήθηκε από διάφορους άρχοντες των οποίων η κυριαρχία χαρακτηριζόταν από αιματηρές συγκρούσεις με γειτονικές πόλεις, με αποτέλεσμα να υποστεί πολλές και τρομερές λεηλασίες και καταστροφές….
Παρ' όλα αυτά η Assisi έχει διατηρήσει την αυθεντικότητά της με αξιοσημείωτο τρόπο μέχρι σήμερα! Μεγάλο μέρος της κατασκευής της, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, είναι από ασβεστόλιθο και αυτό της προσδίδει μια χαρακτηριστική γραφικότητα ενώνοντας τις διάφορες περιόδους ανάπτυξης της και τους διαφορετικούς τύπους κτιρίων! Η σημερινή μορφή της πόλης εξελίχθηκε κυρίως από τα τέλη του 15ου αι. έως τον 18ο αι., ενώ κατά την διάρκεια του 20ου αι. έχουν γίνει ελάχιστες επεμβάσεις, με αποτέλεσμα ο αστικός ιστός της πόλης να συνεχίζει να αντανακλά τις επιρροές διαφόρων εποχών! Από τη ρωμαϊκή εποχή, που συνεχίζεται έξω από τα τείχη της πόλης με το αρχαίο οδικό δίκτυο προσαρμοσμένο στη μεσαιωνική εποχή, μέχρι τα δάση και τις σπηλιές στα βόρεια και ανατολικά της πόλης, που περιέχουν χώρους ερημητηρίων σχετιζόμενα με τον Αγ. Φραγκίσκο, καθιστούν την Assisi και τη γύρω περιοχή ένα μοναδικό παράδειγμα πόλης-ιερού!
Για όλα τα παραπάνω η Ασίζη αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco. Και όχι άδικα!!!
---
Όταν φτάσαμε στη πόλη ήταν νωρίς το απόγευμα. Περνώντας από τα αρχαία ρωμαϊκά τείχη ανηφορίσαμε και μπήκαμε εντός των τειχών της. Κάναμε μία αναγνωριστική βόλτα με το αυτοκίνητο και μετά κατευθυνθήκαμε προς το κατάλυμα μας.
Το κατάλυμα που είχαμε κλείσει ήταν το Casa Leonori (60.76€/βραδιά με πρωινό), αλλά το προηγούμενο απόγευμα είχα λάβει ένα mail από το κατάλυμα με οδηγίες να πάμε στο Hotel Cenacolo για να κάνουμε εκεί check in. Τι διάολο λέγαμε, αλλού θα μείνουμε και αλλού θα κάνουμε check in;…Η απορία μας λύθηκε γρήγορα όταν η υπάλληλος στην ρεσεψιόν μας εξήγησε ότι τα δύο καταλύματα ανήκουν στην ίδια εταιρία και λόγω covid το Casa Leonori το είχαν κλειστό. Οπότε όλους τους πελάτες τους εξυπηρετούσαν στο (πολύ καλύτερο!) κατάλυμα Hotel Cenacolo! "Αααα μάλιστα, τι κρίμα που θα μείνουμε εδώ...δεν πειράζει, θα το υποστούμε και αυτό, τι να κάνουμε τώρα" σκεφτόμασταν και προσπαθούσαμε να μη δείξουμε ότι έχουμε πετάξει τη σκούφια μας από χαρά, που θα μέναμε σε ένα 4άστερο κατάλυμα με την τιμή του 3στερου Ήταν το τελευταίο μας κατάλυμα γι αυτό το ταξίδι και ένα από τα καλύτερα καταλύματα που έχουμε μείνει γενικώς!
Συνεχίζεται….