Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.108
- Likes
- 24.266
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 11 Ιουλίου 2021 – Ancona, San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino
- 12 Ιουλίου 2021 – San Marino, Lake Garda (Peschiera del Garda, Sirmione)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Sirmione, Lazise, Punta San Vigilio)
- 13 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Torri del Benaco, Limone sul Garda, Toscolano-Maderno)
- 14 Ιουλίου 2021 – Lake Garda (Salo), Alto Garda Bresciano Park (Navazzo, Valvestino, Magasa)
- 14 Ιουλίου 2021 –Lake Idro, Bagolino, Val Camonica (Breno), Lake Iseo (Pisogne, Cislano, Lovere)
- 15 Ιουλίου 2021 – Val Camonica (Rock Art Natural Reserve)
- 15 Ιουλίου 2021 – Valtellina (Aprica, Tirano, Teglio, Sondrio, Dubino), Lake Como (Gravedona, Domaso)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Abbazia di Piona, Correno Plinio, Bellano, Riva di Gittana)
- 16 Ιουλίου 2021 – Lake Como (Varenna, Bellagio, Como)
- 17 Ιουλίου 2021 – Como, Sacro Monte di Varese
- 17 Ιουλίου 2021 – Lake Maggiore (Ranco, Rocca di Angera, Arona, Stresa), Lake Orta (Quarna Sopra)
- 18 Ιουλίου 2021 – Lake Orta
- 18 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Genova
- 19 Ιουλίου 2021 – Riviera di Levante (Santa Margherita, Portofino, Monterosso al Mare)
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre
- 20 Ιουλίου 2021 – Cinque Terre, La Spezia
- 21 Ιουλίου 2021 – Portovenere, Marina di Carrara
- 21 Ιουλίου 2021 – Lucca
- 22 Ιουλίου 2021 – Lucca, Colle di Val D'Elsa, Assisi
- 22 Ιουλίου 2021 – Assisi
- 23 Ιουλίου 2021 – Assisi, Spello, Ancona
12 Ιουλίου 2021 – San Marino, Lake Garda (Peschiera del Garda, Sirmione)
San Marino
Αρχικά δεν είχαμε σκοπό να μπούμε σε κανένα μουσείο. Δίπλα από τη εκκλησία του Αγ. Φραγκίσκου υπάρχει το Μουσείο Μεσαιωνικής Εγκληματολογίας και Βασανιστηρίων. Δεν είχαμε δει ανάλογο μουσείο ποτέ και καθώς δεν βλέπαμε καθόλου κίνηση τριγύρω, είπαμε να μπούμε.
Είναι απίστευτο το πόσοι τρόποι και ποιες μέθοδοι έχουν επινοηθεί από τον άνθρωπο για να προκαλέσει πόνο και μαρτύριο….Στο μουσείο υπάρχουν αντίγραφα και πρωτότυπα όργανα βασανισμού και γελοιοποίησης της ανθρώπινης υπόστασης που χρονολογούνται από το Μεσαίωνα, καθώς και χειρόγραφα της ίδιας εποχής. Δίπλα από το καθένα υπάρχει επεξήγηση για τη μέθοδο και το αποτέλεσμα του βασανιστηρίου. Τα εκθέματα του μουσείου αντικατοπτρίζουν τη πιο θλιβερή και σκοτεινή πλευρά της ανθρωπότητας και το πώς έχει καταφέρει ο άνθρωπος από πολύ νωρίς να φτάσει σε εξαιρετικά επίπεδα εγκληματικότητας….
Ένα τμήμα του μουσείου είναι αφιερωμένο στις μεθόδους που χρησιμοποιούσαν, και μερικές εξακολουθούν να χρησιμοποιούν ακόμα οι άνθρωποι, ως μέρος τελετουργιών ή αποτελούν έθιμα λαών σε διάφορα μέρη του κόσμου, και είναι άκρως βασανιστικά και καταστροφικά για το ανθρώπινο σώμα, και πολλές φορές για τη ανθρώπινη ψυχή….
Ο καθένας μας, στο χρόνο και στο χώρο του, μεγάλος ή μικρός, είναι πάντα υπεύθυνος για όλα όσα συμβαίνουν στον κόσμο_ Μαχάτμα Γκάντι
Είχε μεσημεριάσει σχεδόν αλλά συνεχίσαμε για λίγο ακόμα τη βόλτα μας. Κάναμε ένα κύκλο μέσω της Via Donna Felicissima μέχρι να φτάσουμε λίγο πριν τη πλατεία ελευθερίας. Παράλληλα κοιτούσαμε που θα φάμε. Όσα μαγαζιά μας γέμισαν το μάτι, και δεν ήταν πολλά, ή είχαν πολύ κόσμο ή καθόλου. Τελικά κατεβήκαμε στη Via Piana και καθίσαμε σε ένα τελείως χάλια μαγαζί, με ένα τελείως χάλια φαγητό που δεν είχε καν Pos για να πληρώσουμε με κάρτα...Το μόνο καλό ήταν ότι ήταν φθηνό. Υποσχεθήκαμε στους εαυτούς μας το βράδυ να φάμε κάτι καλύτερο!
Μετά το "θεσπέσιο" γεύμα μας, ξεκινήσαμε για το αυτοκίνητο περνώντας από το Μοναστήρι των Καπουτσίνων. Πήγαμε ως την είσοδο αλλά ήταν κλειστά, οπότε και συνεχίσαμε να κατηφορίζουμε στο πάρκινγκ για να πάρουμε το αυτοκίνητο.
Η ώρα ήταν 14:15 και πριν αφήσουμε οριστικά τον Άγιο Μαρίνο φροντίσαμε να βάλουμε βενζίνη, γιατί εκεί ήταν αφορολόγητη, άρα και πιο φθηνή. Δεν ήταν άδειο το ντεπόζιτο αλλά όσο να ναι το μισό ήταν, οπότε κάτι γλυτώσαμε! Μετά δώσαμε το ύστατο χαίρε και αναχωρήσαμε προς βορρά.
---//---
Αντί να μπούμε στην autostrade πήραμε τον SS16 και περάσαμε έξω από τη Ravenna. Εκεί έκανα πως δεν κοιτώ, γιατί είναι μια πόλη που στάνταρ θέλω να δω κάποια στιγμή στη ζωή μου, αλλά προς στιγμήν έπρεπε να την αφήσω…
…το ίδιο έγινε και όταν περάσαμε έξω από τη Ferrara, έτρεχε το σαλάκι ποτάμι
….
….ώσπου συναντήσαμε το ποταμό Πάδο! Ο Πάδος είναι ο μεγαλύτερος σε μήκος ποταμός της Ιταλίας, που διασχίζει σχεδόν ολόκληρη τη βόρεια χώρα από δυτικά προς ανατολικά, δίνοντας το όνομά του στη μεγάλη κοιλάδα που πλαισιώνεται από τις Άλπεις και τα Απέννινα ενώ εκτείνεται μέχρι την Αδριατική, όπου είναι και οι εκβολές του. Διασχίσαμε τη γέφυρα και στην συνέχεια αντί να συνεχίσουμε στον Α13 στρίψαμε αριστερά στον SR6 πηγαίνoντας παράλληλα και αντίθετα με το Πάδο κατά μήκος της κοιλάδας του, περνώντας από χωριά και διασχίζοντας σε κάποια σημεία τους στενούς δρόμους που υπάρχουν πάνω στα ψηλά αναχώματα του ποταμού.
Όμορφη ήταν η βόλτα δίπλα από τον ποταμό, έχοντας τον bro να μου λέει ωραία πραγματάκια για την κοιλάδα του Πάδου, καθώς έχει μούρλα με τη γεωγραφία και όλα τα παρελκόμενα της, αλλά κάποια στιγμή έπρεπε να πάμε βόρεια και στρίψαμε προς το χωριό Canda συνεχίζοντας μέχρι να βγούμε στον Ε70 για λίγο και μετά να πάρουμε την έξοδο για το επόμενο σημείο ενδιαφέροντος που είχαμε στόχο σήμερα.
Lake Garda
Η λίμνη Garda είναι η μεγαλύτερη λίμνη της Ιταλίας. Έχει σχηματιστεί από την υποχώρηση των παγετώνων της τελευταίας εποχής. Το όνομα Garda, που χρονολογείται από τον 8ο αι., το πήρε από τον ομώνυμο οικισμό που βρίσκεται στην ανατολική ακτογραμμή της και προέρχεται από τη γερμανική λέξη warda, που σημαίνει "τόπος παρατήρησης".
Το βόρειο τμήμα της λίμνης είναι πιο στενό και περιτριγυρίζεται από υπέροχα βουνά! Έχει πολλά μικρά νησιά και πέντε κύρια, με μεγαλύτερο το Isola del Garda. Πιο νότια βρίσκεται το Isola San Biagio, γνωστό και ως Isola dei Conigli (νησί των κουνελιών). Τα άλλα τρία κύρια νησιά είναι το Isola dell'Olivo, το Isola di Sogno και το Isola di Trimelone. Ο κύριος ποταμός τροφοδοσίας της λίμνης είναι ο ποταμός Sacra, ενώ η μόνη διέξοδος είναι ο ποταμός Mincio.
Peschiera del Garda
Η Peschiera del Garda είναι μια μικρή πόλη στην επαρχία της Verona, στη περιοχή του Veneto. Είναι γνωστή για τα Ενετικά αμυντικά συστήματα του 15ου και 17ου αι. που αποτελούν Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco, καθώς και για το φρούριο της που βρίσκεται σε ένα νησί στον ποταμό Mincio, στην έξοδο του από τη λίμνη Garda.
Κατά τη διάρκεια της αυστριακής κυριαρχίας στην βόρεια Ιταλία, η Peschiera ήταν μια από τις τέσσερις οχυρωμένες πόλεις του Quadrilateral, δηλαδή του συνδυασμού τεσσάρων φρουρίων που αλληλοϋποστηρίζονταν. Οι τέσσερις αυτές οχυρωμένες πόλεις ήταν η Mantova, η Peschiera, η Verona και το Legnago.
Αφήσαμε το αυτοκίνητο σε πάρκινγκ έξω από τα τείχη (2.5€ για 1,5 ώρα) κοντά στη Porta Brescia. Στο σημείο που παρκάραμε όλα τα παρκόμετρα τριγύρω δεν λειτουργούσαν και αναγκαστήκαμε να πάμε αρκετά μέτρα μακριά για να βγάλουμε κάρτα.
Όταν μπήκαμε στις οχυρώσεις αντικρύσαμε μια πανέμορφη εικόνα! Κατά μήκος των τειχών υπήρχε πλούσια βλάστηση, τα κτίρια ανέδυαν μία φωτεινότητα, ακόμα και αυτά που κουβαλούν τα χρονάκια τους, τριγύρω παντού όμορφα λουλούδια, τα στενά πλακόστρωτα δρομάκια της πόλης θύμιζαν νησί και τα πάντα ήταν καθαρά και περιποιημένα! Περπατήσαμε από νησί σε νησί διασχίζοντας τις γέφυρες, μπήκαμε στα στενά και ανεβήκαμε στα τείχη για να θαυμάσουμε τη θέα προς τη λίμνη.
Πριν το ταξίδι είχα διαβάσει ότι το Sirmione αξίζει πιο πολύ από όλους τους οικισμούς στο νότο της Garda, κυρίως από θέμα ομορφιάς και γραφικότητας, αλλά τελικά και η Peschiera δεν πάει πίσω! Πήγαμε περισσότερο για το ιστορικό κομμάτι της, αλλά η αισθητική που εκπέμπει το μέρος ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, και μας άφησε μια ελκυστική εικόνα. Δύο σε ένα λοιπόν!
Sirmione
Δίπλα από τη Peschiera, σε μία μακρόστενη χερσόνησο που χωρίζει στη μέση το νότιο τμήμα της Garda, βρίσκεται ο πανέμορφος γραφικός οικισμός Sirmione!
Το Sirmione είναι μια μικρή πόλη που εκτείνεται νοτιοανατολικά της χερσονήσου Sirmio και κατά μήκος αυτής καταλήγοντας σε ένα όμορφο γραφικό οικισμό λίγο πριν την μύτη της χερσονήσου. Είναι γνωστή για τα θεραπευτικά ιαματικά λουτρά της και τις οχυρώσεις της με το κάστρο. To Sirmione έγινε ακόμα πιο διάσημο χάρη σε λόγιους όπως ο Gaio Valerio Catullo, που τίμησαν την καλλιτεχνική και περιβαλλοντική της ομορφιά χαρακτηρίζοντάς την ως μαργαριτάρι! Στον Catullo έχουν προσδώσει τις "σπηλιές" που βρίσκονται στην άκρη της χερσονήσου, αλλά στη πραγματικότητα πρόκειται για τα ερείπια της αρχαίας Ρωμαϊκής βίλας που ανήκε στην οικογένεια Gens Valeria από τη Verona. Ένα ακόμα σημείο ενδιαφέροντος είναι η παλιά εκκλησία του Αγ.Πέτρου στο Μαβίνο, στη μύτη της χερσονήσου, που χρονολογείται από τον 8ο αι. και είναι από τις πιο παλιές του Sirmione. Ο ναός έχει πλούσια εικονογραφική κληρονομιά του 13ου έως 16ου αι.
Το Sirmione θα αποτελούσε το σημερινό τόπο διαμονής μας! Γύρω στις 20:00 φτάσαμε στην είσοδο της χερσονήσου, την οποία και διασχίσαμε, έχοντας βάλει το gps για να βρούμε το πάρκινγκ που είχαμε κλείσει μέσω του καταλύματος.
Είχαμε κλείσει στο Hotel Pace με πρωινό (82€/βραδιά). Μέσω του ξενοδοχείου (στο κατάλυμα πληρώσαμε το αντίτιμο των 13€/24ωρο με μετρητά) κλείσαμε και το πάρκινγκ του αυτοκινήτου στο δημοτικό πάρκινγκ Grifo, που απείχε γύρω στα 700μ από το κατάλυμα μας. Το gps δεν το έβρισκε ή μάλλον το έβρισκε, αλλά στο σημείο εκείνο, που είναι ουσιαστικά η είσοδος για το παλιό οικισμό, έχει τόσα πολλά πάρκινγκ και το ένα κυριολεκτικά δίπλα στο άλλο, που το gps είχε χάσει τη μπάλα και δεν ήξερε σε πιο να μας πρωτοπάει
Αρχικά, όπως ήταν αναμενόμενο υπο αυτές τις συνθήκες, μπήκαμε σε λάθος πάρκινγκ. Ευτυχώς το καταλάβαμε αμέσως και βγαίνοντας μέσα σε λίγα λεπτά δεν χρειάστηκε να πληρώσουμε κάποιο αντίτιμο…Το δικό μας πάρκινγκ ήταν ακριβώς δίπλα από το λάθος που είχαμε μπει. Φτάνοντας στη σωστή είσοδο, για να μπούμε απαιτούσε σκανάρισμα qr code, το οποίο και δεν είχαμε εκτός από ένα mail με τον αριθμό κράτησης του πάρκινγκ. Βρήκαμε να σταματήσουμε σε ένα σημείο που δεν ενοχλούσαμε, αλλά δεν ήταν και θέση πάρκινγκ, οπότε έμεινε ο bro στο αυτοκίνητο μη μας γράψουν και εγώ μπήκα στο πάρκινγκ με τα πόδια για να βρω άκρη. Στα γραφεία έδειξα το mail, μου εκτύπωσαν το qr code, που μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε για 24 ώρες και να μπαινοβγαίνουμε στο πάρκινγκ και με ρώτησαν αν θέλουμε να μας πάνε στο κατάλυμα. Θέλουμε, πως δεν θέλουμε!!! Και φυσικά μας πήγαν με τα μικρά ηλεκτροκίνητα αμαξίδια που έχουν και χωράνε στα στενά δρομάκια του παλιού οικισμού!
Μόλις φτάσαμε στο κατάλυμα κάναμε check in μετά από μισή ώρα καθυστέρηση, καθώς δεν υπήρχε άτομο για να εξυπηρετήσει στη ρεσεψιόν….Mε τα πολλά και τα λίγα ανεβήκαμε στο δωμάτιο να αφήσουμε τα πράγματα μας, να αλλάξουμε και να βγούμε για βόλτα και φαγητό. Αν κάτι μου έμεινε από αυτό το δωμάτιο ήταν το ευρύχωρο μπάνιο του. Εκτός ότι είχε κρεμάστρες και θέσεις να ακουμπήσεις τα ρούχα και τα πράγματα σου, εκτός ότι ήταν καθαρότατο, μπορούσες να παίξεις και ποδόσφαιρο εκεί μέσα
Αυτό είναι μπάνιο!
Το ξενοδοχείο βρίσκεται σε ιδανική τοποθεσία για να περιηγηθείς σε όλα τα σημεία ενδιαφέροντος στον παλιό οικισμό και γύρω από αυτόν! Είχε βραδιάσει πλέον όταν ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Άλλωστε αυτό είχαμε σκοπό να κάνουμε μόνο εκείνο το βράδυ. Περπατήσαμε κυρίως προς βόρεια, γιατί την άλλη μέρα δεν είχαμε σκοπό να πάμε προς τα κει. Το αεράκι από τη λίμνη βοηθούσε στην ιδανική θερμοκρασία για περίπατο!
Μετά τη βόλτα μας θέλαμε να φάμε και να πάμε για προσγείωση στα κρεβάτια μας. Αρχικά θέλαμε να καθίσουμε σε ένα από τα δύο εστιατόρια που υπάρχουν στη κεντρική πλατεία του οικισμού, αλλά το ένα ήταν γεμάτο, ενώ το δίπλα είχε μόνο μια παρέα…τι φάση;;;…αναρωτιόμαστε
και αποφασίζουμε να καθίσουμε τελικά σε μια πιτσαρία που υπήρχε ακριβώς δίπλα από το ξενοδοχείο μας. Καλές ήταν οι πίτσες που φάγαμε, μάπα ήταν οι μπύρες που ήπιαμε (η δική μου δλδ, γιατί ο bro έκανε πιο σοφή επιλογή, όχι ότι είχαμε και πολλές…), ενώ χαλαρώναμε από μια γεμάτη μέρα…
...........zzzzzz
Η σημερινή μας διαδρομή φαίνεται παρακάτω
San Marino
Αρχικά δεν είχαμε σκοπό να μπούμε σε κανένα μουσείο. Δίπλα από τη εκκλησία του Αγ. Φραγκίσκου υπάρχει το Μουσείο Μεσαιωνικής Εγκληματολογίας και Βασανιστηρίων. Δεν είχαμε δει ανάλογο μουσείο ποτέ και καθώς δεν βλέπαμε καθόλου κίνηση τριγύρω, είπαμε να μπούμε.

Είναι απίστευτο το πόσοι τρόποι και ποιες μέθοδοι έχουν επινοηθεί από τον άνθρωπο για να προκαλέσει πόνο και μαρτύριο….Στο μουσείο υπάρχουν αντίγραφα και πρωτότυπα όργανα βασανισμού και γελοιοποίησης της ανθρώπινης υπόστασης που χρονολογούνται από το Μεσαίωνα, καθώς και χειρόγραφα της ίδιας εποχής. Δίπλα από το καθένα υπάρχει επεξήγηση για τη μέθοδο και το αποτέλεσμα του βασανιστηρίου. Τα εκθέματα του μουσείου αντικατοπτρίζουν τη πιο θλιβερή και σκοτεινή πλευρά της ανθρωπότητας και το πώς έχει καταφέρει ο άνθρωπος από πολύ νωρίς να φτάσει σε εξαιρετικά επίπεδα εγκληματικότητας….






Ένα τμήμα του μουσείου είναι αφιερωμένο στις μεθόδους που χρησιμοποιούσαν, και μερικές εξακολουθούν να χρησιμοποιούν ακόμα οι άνθρωποι, ως μέρος τελετουργιών ή αποτελούν έθιμα λαών σε διάφορα μέρη του κόσμου, και είναι άκρως βασανιστικά και καταστροφικά για το ανθρώπινο σώμα, και πολλές φορές για τη ανθρώπινη ψυχή….




Ο καθένας μας, στο χρόνο και στο χώρο του, μεγάλος ή μικρός, είναι πάντα υπεύθυνος για όλα όσα συμβαίνουν στον κόσμο_ Μαχάτμα Γκάντι
Είχε μεσημεριάσει σχεδόν αλλά συνεχίσαμε για λίγο ακόμα τη βόλτα μας. Κάναμε ένα κύκλο μέσω της Via Donna Felicissima μέχρι να φτάσουμε λίγο πριν τη πλατεία ελευθερίας. Παράλληλα κοιτούσαμε που θα φάμε. Όσα μαγαζιά μας γέμισαν το μάτι, και δεν ήταν πολλά, ή είχαν πολύ κόσμο ή καθόλου. Τελικά κατεβήκαμε στη Via Piana και καθίσαμε σε ένα τελείως χάλια μαγαζί, με ένα τελείως χάλια φαγητό που δεν είχε καν Pos για να πληρώσουμε με κάρτα...Το μόνο καλό ήταν ότι ήταν φθηνό. Υποσχεθήκαμε στους εαυτούς μας το βράδυ να φάμε κάτι καλύτερο!





Μετά το "θεσπέσιο" γεύμα μας, ξεκινήσαμε για το αυτοκίνητο περνώντας από το Μοναστήρι των Καπουτσίνων. Πήγαμε ως την είσοδο αλλά ήταν κλειστά, οπότε και συνεχίσαμε να κατηφορίζουμε στο πάρκινγκ για να πάρουμε το αυτοκίνητο.

Η ώρα ήταν 14:15 και πριν αφήσουμε οριστικά τον Άγιο Μαρίνο φροντίσαμε να βάλουμε βενζίνη, γιατί εκεί ήταν αφορολόγητη, άρα και πιο φθηνή. Δεν ήταν άδειο το ντεπόζιτο αλλά όσο να ναι το μισό ήταν, οπότε κάτι γλυτώσαμε! Μετά δώσαμε το ύστατο χαίρε και αναχωρήσαμε προς βορρά.


---//---
Αντί να μπούμε στην autostrade πήραμε τον SS16 και περάσαμε έξω από τη Ravenna. Εκεί έκανα πως δεν κοιτώ, γιατί είναι μια πόλη που στάνταρ θέλω να δω κάποια στιγμή στη ζωή μου, αλλά προς στιγμήν έπρεπε να την αφήσω…


…το ίδιο έγινε και όταν περάσαμε έξω από τη Ferrara, έτρεχε το σαλάκι ποτάμι




….ώσπου συναντήσαμε το ποταμό Πάδο! Ο Πάδος είναι ο μεγαλύτερος σε μήκος ποταμός της Ιταλίας, που διασχίζει σχεδόν ολόκληρη τη βόρεια χώρα από δυτικά προς ανατολικά, δίνοντας το όνομά του στη μεγάλη κοιλάδα που πλαισιώνεται από τις Άλπεις και τα Απέννινα ενώ εκτείνεται μέχρι την Αδριατική, όπου είναι και οι εκβολές του. Διασχίσαμε τη γέφυρα και στην συνέχεια αντί να συνεχίσουμε στον Α13 στρίψαμε αριστερά στον SR6 πηγαίνoντας παράλληλα και αντίθετα με το Πάδο κατά μήκος της κοιλάδας του, περνώντας από χωριά και διασχίζοντας σε κάποια σημεία τους στενούς δρόμους που υπάρχουν πάνω στα ψηλά αναχώματα του ποταμού.




Όμορφη ήταν η βόλτα δίπλα από τον ποταμό, έχοντας τον bro να μου λέει ωραία πραγματάκια για την κοιλάδα του Πάδου, καθώς έχει μούρλα με τη γεωγραφία και όλα τα παρελκόμενα της, αλλά κάποια στιγμή έπρεπε να πάμε βόρεια και στρίψαμε προς το χωριό Canda συνεχίζοντας μέχρι να βγούμε στον Ε70 για λίγο και μετά να πάρουμε την έξοδο για το επόμενο σημείο ενδιαφέροντος που είχαμε στόχο σήμερα.




Lake Garda
Η λίμνη Garda είναι η μεγαλύτερη λίμνη της Ιταλίας. Έχει σχηματιστεί από την υποχώρηση των παγετώνων της τελευταίας εποχής. Το όνομα Garda, που χρονολογείται από τον 8ο αι., το πήρε από τον ομώνυμο οικισμό που βρίσκεται στην ανατολική ακτογραμμή της και προέρχεται από τη γερμανική λέξη warda, που σημαίνει "τόπος παρατήρησης".
Το βόρειο τμήμα της λίμνης είναι πιο στενό και περιτριγυρίζεται από υπέροχα βουνά! Έχει πολλά μικρά νησιά και πέντε κύρια, με μεγαλύτερο το Isola del Garda. Πιο νότια βρίσκεται το Isola San Biagio, γνωστό και ως Isola dei Conigli (νησί των κουνελιών). Τα άλλα τρία κύρια νησιά είναι το Isola dell'Olivo, το Isola di Sogno και το Isola di Trimelone. Ο κύριος ποταμός τροφοδοσίας της λίμνης είναι ο ποταμός Sacra, ενώ η μόνη διέξοδος είναι ο ποταμός Mincio.
Peschiera del Garda

Η Peschiera del Garda είναι μια μικρή πόλη στην επαρχία της Verona, στη περιοχή του Veneto. Είναι γνωστή για τα Ενετικά αμυντικά συστήματα του 15ου και 17ου αι. που αποτελούν Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco, καθώς και για το φρούριο της που βρίσκεται σε ένα νησί στον ποταμό Mincio, στην έξοδο του από τη λίμνη Garda.

Κατά τη διάρκεια της αυστριακής κυριαρχίας στην βόρεια Ιταλία, η Peschiera ήταν μια από τις τέσσερις οχυρωμένες πόλεις του Quadrilateral, δηλαδή του συνδυασμού τεσσάρων φρουρίων που αλληλοϋποστηρίζονταν. Οι τέσσερις αυτές οχυρωμένες πόλεις ήταν η Mantova, η Peschiera, η Verona και το Legnago.
Αφήσαμε το αυτοκίνητο σε πάρκινγκ έξω από τα τείχη (2.5€ για 1,5 ώρα) κοντά στη Porta Brescia. Στο σημείο που παρκάραμε όλα τα παρκόμετρα τριγύρω δεν λειτουργούσαν και αναγκαστήκαμε να πάμε αρκετά μέτρα μακριά για να βγάλουμε κάρτα.

Όταν μπήκαμε στις οχυρώσεις αντικρύσαμε μια πανέμορφη εικόνα! Κατά μήκος των τειχών υπήρχε πλούσια βλάστηση, τα κτίρια ανέδυαν μία φωτεινότητα, ακόμα και αυτά που κουβαλούν τα χρονάκια τους, τριγύρω παντού όμορφα λουλούδια, τα στενά πλακόστρωτα δρομάκια της πόλης θύμιζαν νησί και τα πάντα ήταν καθαρά και περιποιημένα! Περπατήσαμε από νησί σε νησί διασχίζοντας τις γέφυρες, μπήκαμε στα στενά και ανεβήκαμε στα τείχη για να θαυμάσουμε τη θέα προς τη λίμνη.














Πριν το ταξίδι είχα διαβάσει ότι το Sirmione αξίζει πιο πολύ από όλους τους οικισμούς στο νότο της Garda, κυρίως από θέμα ομορφιάς και γραφικότητας, αλλά τελικά και η Peschiera δεν πάει πίσω! Πήγαμε περισσότερο για το ιστορικό κομμάτι της, αλλά η αισθητική που εκπέμπει το μέρος ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, και μας άφησε μια ελκυστική εικόνα. Δύο σε ένα λοιπόν!

Sirmione
Δίπλα από τη Peschiera, σε μία μακρόστενη χερσόνησο που χωρίζει στη μέση το νότιο τμήμα της Garda, βρίσκεται ο πανέμορφος γραφικός οικισμός Sirmione!

Το Sirmione είναι μια μικρή πόλη που εκτείνεται νοτιοανατολικά της χερσονήσου Sirmio και κατά μήκος αυτής καταλήγοντας σε ένα όμορφο γραφικό οικισμό λίγο πριν την μύτη της χερσονήσου. Είναι γνωστή για τα θεραπευτικά ιαματικά λουτρά της και τις οχυρώσεις της με το κάστρο. To Sirmione έγινε ακόμα πιο διάσημο χάρη σε λόγιους όπως ο Gaio Valerio Catullo, που τίμησαν την καλλιτεχνική και περιβαλλοντική της ομορφιά χαρακτηρίζοντάς την ως μαργαριτάρι! Στον Catullo έχουν προσδώσει τις "σπηλιές" που βρίσκονται στην άκρη της χερσονήσου, αλλά στη πραγματικότητα πρόκειται για τα ερείπια της αρχαίας Ρωμαϊκής βίλας που ανήκε στην οικογένεια Gens Valeria από τη Verona. Ένα ακόμα σημείο ενδιαφέροντος είναι η παλιά εκκλησία του Αγ.Πέτρου στο Μαβίνο, στη μύτη της χερσονήσου, που χρονολογείται από τον 8ο αι. και είναι από τις πιο παλιές του Sirmione. Ο ναός έχει πλούσια εικονογραφική κληρονομιά του 13ου έως 16ου αι.

Το Sirmione θα αποτελούσε το σημερινό τόπο διαμονής μας! Γύρω στις 20:00 φτάσαμε στην είσοδο της χερσονήσου, την οποία και διασχίσαμε, έχοντας βάλει το gps για να βρούμε το πάρκινγκ που είχαμε κλείσει μέσω του καταλύματος.

Είχαμε κλείσει στο Hotel Pace με πρωινό (82€/βραδιά). Μέσω του ξενοδοχείου (στο κατάλυμα πληρώσαμε το αντίτιμο των 13€/24ωρο με μετρητά) κλείσαμε και το πάρκινγκ του αυτοκινήτου στο δημοτικό πάρκινγκ Grifo, που απείχε γύρω στα 700μ από το κατάλυμα μας. Το gps δεν το έβρισκε ή μάλλον το έβρισκε, αλλά στο σημείο εκείνο, που είναι ουσιαστικά η είσοδος για το παλιό οικισμό, έχει τόσα πολλά πάρκινγκ και το ένα κυριολεκτικά δίπλα στο άλλο, που το gps είχε χάσει τη μπάλα και δεν ήξερε σε πιο να μας πρωτοπάει


Μόλις φτάσαμε στο κατάλυμα κάναμε check in μετά από μισή ώρα καθυστέρηση, καθώς δεν υπήρχε άτομο για να εξυπηρετήσει στη ρεσεψιόν….Mε τα πολλά και τα λίγα ανεβήκαμε στο δωμάτιο να αφήσουμε τα πράγματα μας, να αλλάξουμε και να βγούμε για βόλτα και φαγητό. Αν κάτι μου έμεινε από αυτό το δωμάτιο ήταν το ευρύχωρο μπάνιο του. Εκτός ότι είχε κρεμάστρες και θέσεις να ακουμπήσεις τα ρούχα και τα πράγματα σου, εκτός ότι ήταν καθαρότατο, μπορούσες να παίξεις και ποδόσφαιρο εκεί μέσα

Το ξενοδοχείο βρίσκεται σε ιδανική τοποθεσία για να περιηγηθείς σε όλα τα σημεία ενδιαφέροντος στον παλιό οικισμό και γύρω από αυτόν! Είχε βραδιάσει πλέον όταν ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Άλλωστε αυτό είχαμε σκοπό να κάνουμε μόνο εκείνο το βράδυ. Περπατήσαμε κυρίως προς βόρεια, γιατί την άλλη μέρα δεν είχαμε σκοπό να πάμε προς τα κει. Το αεράκι από τη λίμνη βοηθούσε στην ιδανική θερμοκρασία για περίπατο!







Μετά τη βόλτα μας θέλαμε να φάμε και να πάμε για προσγείωση στα κρεβάτια μας. Αρχικά θέλαμε να καθίσουμε σε ένα από τα δύο εστιατόρια που υπάρχουν στη κεντρική πλατεία του οικισμού, αλλά το ένα ήταν γεμάτο, ενώ το δίπλα είχε μόνο μια παρέα…τι φάση;;;…αναρωτιόμαστε

...........zzzzzz
Η σημερινή μας διαδρομή φαίνεται παρακάτω
